چگونه زود حامله شويم

دوره مقدماتی php
چگونه زود حامله شويم
چگونه زود حامله شويم

چگونه حامله شوم؟

نمی دانید چگونه حامله شوید؟ در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چطور تخمک گذاری را پیش بینی کنید، چند وقت یکبار آمیزش داشته باشید و با اهمیت انتخاب های سالم در زندگی آشنا شوید.

 

چگونه زود حامله شويم

به نظر می رسد که بعضی از زوج ها فقط با حرف زدن درمورد حامله شدن، می توانند بچه دار شوند. اما خیلی های دیگر باید به اندازه کافی صبر داشته باشند و کمی هم خوش شانس باشند تا بتوانند حامله شوند. اگر نمی دانید چطور باید حامله شوید، با همان روش قدیمی شروع کنید. در این مقاله هر آنچه که لازم است بدانید را در اختیارتان می گذاریم.

دوره مقدماتی php

 

زمانی که بیشترین قدرت باروری را دارید

حاملگی مستلزم یکسری اتفاقات پیچیده است. هر ماه، هورمون ها از غده هیپوفیز شما تخمدان هایتان را تحریک می کنند که تخمک گذاری کنند. وقتی تخمک ها آزاد شدند،به سمت یکی از لوله های فالوپ حرکت می کنند. اگر بخواهید حامله شوید، این زمان بهترین زمان ممکن است.

 

اما از کجا باید بدانید که کی تخمک گذاری می کنید؟

1-حواستان به تقویم باشد

از یک تقویم استفاده کرده و هر ماه روزی که عادت ماهیانه تان شروع می شود را علامت بزنید. همچنین تعداد روزهایی که عادت ماهیانه تان طول می کشد را هم بشمارید. اگر چرخه عادت ماهیانه تان 28 روزه باشد، تخمک گذاری احتمالا 14 روز بعد از روز شروع آخرین عادت ماهیانه تان شروع می شود.

اگر چرخه هایتان به نسبت بلند هستند، 18 را منهای تعداد روزهای کوتاه ترین عادت ماهیانه تان کنید. وقتی عادت ماهیانه بعدی شروع می شود،این روزها را از قبل شمارش کنید. هفته بعد از آن احتمالاً معقول ترین حدس برای شروع تخمک گذاری شماست.

 

مزایا: خیلی راحت می توانید روی کاغذ و تقویم این حساب ها را انجام دهید.

 

معایب: عوامل زیادی بر زمان دقیق شروع تخمک گذاری تاثیر دارند، مثل بیماری، استرس و ورزش. شمردن روزها معمولاً چندان دقیق نیست مخصوصاً برای خانم هایی که چرخه های عادت ماهیانه شان نامنظم است.

 

 

2-تغییرات ترشحات واژن را بررسی کنید

درست قبل از تخمک گذارید، ترشحات شفاف و لغزنده واژن بیشتر می شود. این ترشحات تقریباً شبیه به سفیده تخم مرغ خام هستند. بعد از تخمک گذاری، وقتی احتمال باردار شدن پایین می آید، این ترشحات چسبنده و تیره تر می شوند و در آخر از بین می روند.

 

مزایا: تغییر در ترشحات واژن معمولاً نشانه بسیار درستی از قابلیت باروری است. با یک مشاهده ساده–به خصوص در داخل واژن—قابل انجام است.

 

معایب: قضاوت درمورد بافت و ظاهر ترشحات واژن خیلی شخصی و یکطرفه است.

 

3-دمای پایین تنه تان را چک کنید

منظور دمای بدن شما در حالت استراحت کامل است. تخمک گذاری تا حدودی دمای بدن را بالا می برد—تقریباً کمتر از یک درجه. بهترین زمان باروری شما دو تا سه روز قبل از بالا رفتن دمای بدنتان است. وقتی افزایش دما دو تا سه روز ثابت می ماند، می توانید فرض کنید که تخمک گذاری اتفاق افتاده است.

می توانید از دماسنج های دهانی برای چک کردن دمای پایین تنه تان استفاده کنید. هر روز صبح قبل از اینکه از جا بلند شوید، دمای بدنتان را اندازه گیری کنید. می توانید دما را جایی یادداشت کنید و تغییرات را چک کنید.

 

 

چگونه حامله شوم, چگونه حامله شویم, چگونه حامله کنیم

چگونه حامله شویم

 

مزایا: روش بسیار ساده ای است. تنها هزینه ای که برایتان دارد خریدن یک دماسنج است.

معایب: تغییر دما ممکن است خیلی دیر ایجاد شود یعنی بعد از اینکه تخمک گذاری انجام شده است. شاید گرفتن دمای بدن هر روز کار چندان آسانی نباشد مخصوصاً اگر ساعات خوابتان تنظیم نیست.

 

4-از کیت های مخصوص تست تخمک گذاری استفاده کنید

کیت های مخصوص که در داروخانه ها هم موجود است ادرار شما را برای بررسی هورمون هایی که قبل از تخمک گذاری تولید می شود تست می کند. برای گرفتن دقیق ترین نتیجه حتماً از دستورالعمل روی برچسب آن استفاده کنید.چگونه زود حامله شويم

مزایا: این کیت ها نزدیک ترین زمان تخمک گذاری را تشخیص می دهند یا قبل از اینکه تخمک گذاری اتفاق بیفتد هشدار می دهند. آن را می توانید بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید.

معایب: هزینه تهیه این کیت ها برای خیلی از خانم ها ممکن است گران باشد.

 

با حداکثر رساندن قدرت باروری

وقتی قصد حامله شدن دارید، بایدها و نبایدهای زیر را در نظر داشته باشید.

 

بایدها:

– برای حامله شدن مداوماً آمیزش جنسی داشته باشید. اگر مداوماً دو تا سه بار در هفته آمیزش داشته باشید احتمال اینکه یکی از دفعات با دوره باروری همزمان شود بالا می رود. برای زوج های سالمی که می خواهند بچه دار شوند چیزی به اسم آمیزش زیاد از حد وجود ندارد. برای بچه دار شدن باید مداوم آمیزش داشته باشید.

 

-برای حامله شدن نزدیک به زمان تخمک گذاری، روزی یکبار رابطه جنسی داشته باشید. اینکار احتمال حامله شدن را بالاتر می برد. بااینکه غلظت اسپرم همسرتان هر بار که آمیزش داشته باشید کمی پایین می آید اما در مردهای سالم این کاهش چندان مهم نیست.

 

-انتخاب های سالمی در زندگی داشته باشید. وزنتان را در حد سلامت نگه دارید و فعالیت های جسمی را جزء برنامه روزانه تان قرار دهید. رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید، مصرف کافئین را محدود کنید و استرستان را هم کنترل کنید. عادات خوب در زندگی هم برای خودتان و هم برای فرزندتان حین بارداری مفید است.

 

-قبل از حامله شدن برنامه ریزی داشته باشید. پزشکتان می تواند سلامت عمومی بدنتان را بررسی کرده و تغییرات لازمی که باید در زندگیتان ایجاد کنید تا احتمال باروریتان بالا رود را مشخص کند. این برنامه ریزی مخصوصاً در مواقعی که شما یا همسرتان یک مشکل سلامتی داشته باشید بسیار خوب است.

 

-ویتامین مصرف کنید. اسید فولیک (ویتامین B9) نقش بسیار مهمی در رشد جنین بر عهده دارد. مصرف مکمل های ویتامین یا اسید فولیک چند ماه قبل از حامله شدن احتمال ایجاد مشکلات جسمی برای نوزاد را کاهش می دهد.

 

نبایدها:

-سیگار. تنباکو ترشحات رحم را تغییر می دهد که باعث می شود اسپرم به تخمک ها نرسد. همچنین می تواند خطر سقط جنین را بالا ببرد و باعث شود اکسیژن و موادمغذی به جنین نرسد. پس برای سلامت خود و فرزندتان بهتر است که سیگار را کنار بگذارید.

 

-مشروبات الکلی. مصرف مشروبات الکلی در دوران حاملگی قدغن است.

-مصرف دارو بدون تجویز دکتر. برخی داروها حتی آنهایی که بدون نسخه هم قابل تهیه هستند، حامله شدن را دشوار می کنند. برخی دیگر در زمان حاملگی برایتان مضر هستند.

چه زمان به پزشک مراجعه کنید

 

با آمیزش مداوم و بدون جلوگیری، اکثر زوج ها در طول یکسال باردار می شوند. اما بعضی از زوج ها به کمک بیشتری نیاز دارند.

 

اگر در ابتدای دهه سی سالگی خود هستید و شما و همسرتان از سلامتی کامل برخوردارید، یکسال قبل ازاینکه با پزشک مشورت کنید، خودتان امتحان کنید. اما اگر 35 سال به بالا هستید یا یکی از شما مشکل باروری خاصی داشته باشد بهتر است با پزشک مشورت کنید.

ناباروری در خانمها و آقایون به یک میزان اتفاق می افتد و درمان های زیادی هم برای آن وجود دارد. متخصص زنان شما با شناسایی علت مشکل به شما کمک خواهد کرد.

شاید شما آمادگی برای بارداری دارید و مشتاق هستید باردار شوید و یا شاید می خواهید بچه شما در زمان خاصی به دنیا بیاید. دراینجا 4 ترفند وجود دارد که با انجام ان زودتر در حاملگی موفق می شوید. اگر حداقل یک ماه قبل از تلاش برای بارداری شروع به مصرف اسید فولیک نمایید، خطرات جدی تولد به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت.

اگر فیزیک مناسبی برای بارداری داشته باشد به احتمال زیاد شما بارداری موفقی خواهید داشت. باید بدانید آیا فیزیک بدن شما مناسب بارداری هست یا خیر؟! ( یاد بگیرید چه تغییراتی در این راستا به شما کمک خواهد کرد. (یک برنامه ی چکآپ قبلی با دکتر یا ماما. می تواند مفید باشد. ممکن است قادر به گرفتن وقت از ماما یا حل مشکلات بهداشتی به طورسریع نشوید اما برداشتن این قدم ها در اسرع وقت به بارداری سریع کمک خواهد کرد.

بارداری میتواند به گذشته ی ژنتیکی و تاریخچه ی قومی بستگی داشته باشد بدین منظور پزشک از شما آزمایش غربالگری خواهد گرفت تا شاید که شما و یا همسرتان بیماری های ارثی مانند فیبروز کیستیک  -بیماری سلول داس  و بیماری های دیگر به ارث نبرده باشید. انجام این آزمایش ها  نیاز به بزاغ دهان یا نمونه خون هر کدام از شما دارد که میتواند تنها راه مطمئن و مهم برای کمک به اطمینان داشتن یک فرزند سالم باشد که شما میتوانید انجام دهید و البته از این لحاظ تحت پوشش بیمه سلامت هستید.

 

چگونه زود حامله شويم

بزرگترین راز بارداری دانستن زمان تخمک گذاری است (آزاد شدن تخمک از تخمدان) فکرکنید تخمک هدف و اسپرم ها به صورت تیری هستند. تخمک گذاری به هر بار دوره قاعدگی بستگی دارد فقط چند روز بعد از هر دوره زمانی که شما نزدیکی میکنید در واقع میتواند به حاملگی بیانجامد. دانستن زمان تخمک گذاری این معنا را میدهد که شما و همسرتان میتوانید قلب هدف را تشخیص دهید و به هدف بزنید به جای اینکه بی مقصود شلیک کنید و هیچ اتفاقی نیافتد. برای یافتن زمان تخمک گذاری چند راه حل وجود دارد. اگر شما دوره ی ماهانه ی نامنظم دارید نشانه ی تخمک گذاری سخت است و باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

حالا شما میدانید که زمان آزاد کردن تخمک از تخمدان چه زمانی است شما میتوانید برای نزدیکی در طول روز ازادانه برنامه ریزی کنید. از 3 روز قبل از زمان تخمک گذاری شروع کنید ضرری نخواهد داشت. بعضی از خانم ها با نزدیکی که 6 روز قبل از تخمک گذاری اتفاق افتاده بود باردار شده اند. (ما یک محدود زمانی برای بارداری داریم چون اسپرم ها میتوانند بین 3-6 روز در بدن شما زنده بمانند و تخمک  فقط برای یک روز زنده میماند). این به این معنی است اگر شما دوشنبه نزدیکی داشته اید اسپرم ها میتوانند در لوله های فالوپ زنده بمانند و انتظار تخمک شناور را تا حدود روز پنجشنبه یا شاید حتی یکشنبه بکِشند. اگر مطمئن نیستید محدوده باروری شما چه زمانی است هر روز نزدیکی کنید. داشتن نزدیکی در اغلب روز ها یعنی شما اسپرم های سالمی دارید که هرروز در لوله های فالوپ منتظر و حاضر به عملیات هستند تا زمانی که تخمک ازاد شود. (اگر شما میخواهید هرروز نزدیکی داشته باشید، این به حاملگی شما کمک نخواهد کرد. ولی ضرر هم نخواهد داشت.

 

اسپرم زمانی می تواند بهترین باروری را داشته باشد که سالم و قوی وفراوان باشند. مواردی که زوج شما به وسیله آن می تواند اسپرم هایش را تقویت کند درادامه آمده است :

در همین رابطه بخوانید: دلایل ناباروری در مردان

هرچه سریعتر همسر شما این تغییرات را انجام دهد بهتر است. اگر امروز شروع به انجام موارد فوق کنید تا 3 ماه آینده دارای اسپرم های قوی با قابلیت باروری بالا خواهید داشت.

اگرقصد بارداری به صورت طبیعی دارید معمولاً در 3 ماه اول این اتفاق خواهد افتاد.  کسانی که این روش را امتحان کرده اند از میان 10 جفت 6 جفت در 3 ماه اول باردار شده اند.

بعد از این سه ماه اینکه چه مدت باید تلاش کنید و بعد از آن به پزشک مراجعه نمایید دقیقاً به سن شما بستگی دارد. اگر 40 سال به بالا هستید همین الان به متخصص مراجعه کنید و اگر بین 35 تا 40 سال سن دارید بعد از 6 ماه تلاش و عدم موفقیت با پزشک خود تماس بگیرید. و اگر کمتر از 35 سال دارید قبل از گرفتن کمک تا یکسال تلاش کنید و در صورت عدم موفقیت کمک بگیرید.

البته اگر شما به توانایی باروری خود و یا شریکتان شک دارید یک وقت ملاقات با پزشک خود ترتیب دهید. دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد. برای یادگیری مطالب مرتبط با بارداری، در کانال تلگرام بارداری عضو شوید. سوالات خود را نیز در بخش نظرات بنویسید تا کارشناس مامایی سایت، پاسخ دهد.

برای یادگیری چیزهای درباره نوزاد و کودکان نیز در کانال تلگرام نی نی کده و در اینستگرام با اکانت ninikadeh ما را فالو کنید.

با سلام و خسته نباشید من 3ماهه که جلوگیری ندارم و فولیک اسید هم استفاده میکنم و تمام آزمایش های قبل از بارداری رو هم خودم دادم و هم همسرم هیچ مشکلی نداشتیم و پریودی هام 28 روزه ی و مرتب اما این ماه 6 روز زودتر پریود شدم میشه کمکم کنین زودتر باردار بشم.

تا یکسال اقدام برای بارداری طبیعی محسوب میشه . پس عجله نکنید و به دور از استرس و فشار های روانی، در روزهای تخمک گذاری تون، یکشب در میان اقدام کنید.

سلام من ۱۷ سالمه دوسه بار برای بارداری اقدام کردیم ولی نتیجه نداده اینم بگم ما نزدیکی زیاد داریم ولی فقط یکی دوبار اقدام کردیم ایا بخاطره همینه که ما بچه دار نمیشیم یا مشکل دیگه ای هست؟لطفا کمک کنید

سلام .
برای باردار شدن، تا یکسال اقدام طبیعی محسوب میشه (پس توقع نداشته باشید که با یکی دو بار، اتفاق بیفتد)
در روزهای تخمک گذاری تون، یکشب در میان اقدام کنید.

سلام خانم دكتر
من ٣٧سالمه و ٤ ساله ازدواج كردم.از ارديبهشت چك آپ رفتم براي مقدمات بارداري. تو سونوي واژينال گفتن كه يكي از تخمدانهام فوليكول نداره و يه كيست هم به اندازه ٨ميل داشتم كه به توصيه دكترم دهم خرداد هستروسكوپي كردم . گفتن با وضعيت تخمدانت بهتره زودتر كيست رو در بياريم و براي بارداري اقدام كني.من ٧ ام تير پريود شدم و ٢١-٢٤ تير نزديكي داشتم .. از بعد نزديكي همش درد هاي زير شكم دارم كه يهو ميگيره و بعد نيم تا يكساعت رفع ميشه.يبوست هستم و گر ميگيرم و داغم.آيا امكان بارداريم هست؟در ضمن از ارديبهشت قرص اسيد فوليك ٥ رو هر شب و هفته اي يكبار هم ويتامين دي ميخورم. ممنون ميشم راهنماييم كنيد:)

عزیزم شما از حالا میتوانید تست بارداری انجام دهید، از روی احتمال نمیشه گفت باردارید یا خیر و باید حتما تست انجام دهید!

سلام من ازمایشای قبل بارداری را انجام دادم وکاملا سالم بود الان یه ماهه اقدام به بارداری کردم و در هفته پنج روز رو قرص کم کاری تیرویید میخورم ..و پنج سال پیش یه کورتاژ داشتم .وپریودم همیشه پانزدهم هرماه بود دوماه پیش شد چهاردهم وماه قبل یازدهم ..من این چند ماه استرس هم زیاد داشتم وفعالیت سنگین هم داشتم ..الان خیلی نگرانم بابت بارداری ..میخوام سریع باردار بشم کمکم کنید

عزیزم با یک ماه اقدام که نباید نگران شد!! استرس را از خودتون دور کنید، داروی تیروئیدتان را مرتب مصرف کنید و اقدام کنید تا انشاالله سریعتر باردار شوید!

باسلام من چندماه قرص ال دی مصرف میکردم الان حدود3ماه بیشتره مصرف نکردم که باردارشوم.ولی باردارنشدم.دلیلش چی میتونه باشه؟آزمایش هم رفتم همه چی نرمال بود؟میشه راهنماییم کنید؟ممنونم

اگر زیر 35 سال هستید تا یکسال باید برای بارداری اقدام کنید. ( و این مدت زمان نرمال است)
بعدش اگه باردار نشدید باید به پزشک مراجعه کنید و درمان رو شروع کنید.

سلام من۱۸سالمه…۳ماه پیش متوجه شدم ک کیست دارم و تو سنو گفت ک پاره شده…بعده اون ۳ماه اقدام به بارداری کردم ولی نتیجه ای ندیدم….پریودیم قبل اینکع بدونم کیست دارم۳۰روز به بالا بود ولی اوندفعه۱۶روزه شد و ایندفعه۱۲روزع.‌.‌توروخدا کمکم کنید بگین چیکا کنم باردار شم دارم دیوونه میشم

عزیزم چون پریود های شما بی نظم شده، احتمال عود کیست و بهم ریخته شدن هورمون ها وجود داره، باید دوباره سونو و آزمایش هورمونی انجام دهید که اگر کیست بود با سه دوره قرص Ld برطرف کنید و بعد اقدام به بارداری کنید!

سلام من ۲۰ سالمه تنبلی تخمدان دارم برای درمان تحت نظر دکتر هستم، هر دو ماه یا سه ماه یکبار پریود میشم برای بارداری اقدام کردم اما زمان اصلا نمیتونم زمان تخمک گذاری رو مشخص کنم
میشه راهنماییم کنید

سلام، عزیزم از کیت تخمک گذاری کمک بگیرید ولی چون تنبلی تخمدان دارید باید قبل از اقدام، تحت درمان باشید و داروهای تقویت تخمدان مصرف کنید تاباردار شوید

من تازه میخوام شروع به باردار شدن کنم.
ولی هرو روز حموم میرم اونم با اب داغه داغ.
این حموم رفتنم برای اسپرم ها خطر داره
اخه نوشتید اب گرم اونارو میکشه

سلام
در زمان قاعدگی امکان باردار شدن هست
من بعد فردای قاعدگی نزدیکی داشتم شک داریم ب نظرتون باردارم

سلام من 8 ماهه جلوگیری نمیکنم برای بارداری ولی حامله نشدم خیلی میترسم آخه بعداز عروسیم اصلا مراعات غذایی نداشتم مشکلی پیش نمیاد

سلام من پنج ماهه ازدواج کردم و اقدام ب بارداری کردم اصلا هم جلوگیری نداشتم دوره قاعده گیمم منظمه 21هرماه پریودمه

سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم تا حالا چند تا دکتر عوض کردم و داروهای مختلف مصرف کردم همشون میگن قابل درمان نیست
الان چهار ماه عذوسی کردم همسرم راضی نیست فعلا بچه بیاریم ولی من میترسم نابارور بشم

عزیزم تخمدان پلی کیستیک فقط درمان حمایتی داره از قبیل ورزش کردن، عدم مصرف شیرینی و فست فود و استفاده از داروهای حمایتی مثل متفورمین و …! اگر زودتر باردار شوید به نفع خودتان است.

سلام دوستان.خانومی هستم ۲۹سالمه.یکسال و نیم ازدواج کردم.۱سال اول جلوگیری کردم.الان ۵ماهه اقدام ب بارداری کردم.سونو دتدم هیچ مشکلی نبوده.ولی نتیجه نگرفتم.پریود م منظمه.خیلی نگران و ناراحت م .ک حامله نشم.تو روخدا کمکم کنید

سلام . تا یکسال اقدام نرمال محسوب میشه.
در دوران تخمک گذاری خود، یک شب در میان نزدیکی داشته باشید

من نزدیکه یکساله آمپوله جلوگیری میزنم ولی یک ماهه که نزدم و پریودی خیلی نامرتبی دارم در یک ماه سه بار پریود میشوم من باردار هم نمیشوم مشکل چیست لطفا کمک کنیدچگونه زود حامله شويم

عزیزم بعلت مصرف هورمون و از بین رفتن تخمک گذاری چند مدت ممکنه دچار این بی نظمی بشید، آزمایش هورمونی و سونو لگن انجام دهید که اگر مشکلی نداشتید باید صبر کنید تا دوباره تخمک گذاری اتفاق بیفته و پریودتان نظم پیدا کند!

سلام ..من هرماه26پریود میشم یه ماهه برای بارداری اقدام کردم زمان تخمگذراین کی میشه..25سالمه

تقریبا بین روزهای 13_16 است ولی برای اطمینان میتوانید از کیت تخمک گذاری هم کمک بگیرید!

سلام من۲۹سالمه ویک سال داریم تلاش میکنیم برای بچه دار شدن ازمایش دادم وسالم هستم میشه کمکم کنید سریع تر بچه دار بشیم ممنون

سلام ۲۵سالمه وپسرم ۱سال و۳ ماهشه ک گه گاهی شیرمیخوره میخوام مجدد باردارشم من تنبلی تخمدان دارم جوری ک بدون قرص وامپول پری نمیشم این ماه با امپول پری شدم ودگترم برای ماه بعد دوفاستون داد ایا میتونم با این شرایطم بارداربشم؟

فاصله بین حاملگی های شما کم است و بهتر است تا سه سال صبر کنید و در این مدت با قرص دوفاستون به پریودتان نظم بدید و بعد باردار بشید

سلام من دختر۷ساله دارم،والان یکساله اقدام به بارداری دوم کردم ولی هنوز باردارنشدم،نمیدونم چکارکنم ،نگرانم نکنه دیگه بچه دارنشم،لطفا راهنمایی کنید!

سلام من پریودم از اول یک هفته عقب می افتاد و نامنظم بود سه ماهه اقدام کردم به بارداری تو این سه ماه پریودام منظم شده چه دلیلی داره؟

میتونه بعلت ترشح و نظم در هورمون ها باشه!

سلام من یک بچه دارم یک سال نیمش هس از اول زایمان تا حالا جلوگیری نکردم و حامله نشدم میخوام دوباره حامله بشم باید چکار کنم

اگر بچه از شیر خودتان تغذیه میکند، مسلمأ تخمک گذاری به تعویق می افتد و باید صبر کنید تخمک گذاری اتفاق بیفتد و رحم برای بارداری مجدد آماده شود

سلام وقتتون بخیر.من سیکل قاعدگیم بعد زایمان اولم ۳۴روزه شده در صورتی ک قبل بارداری۲۸ روزه بوده.میخواستم ببینم روز تخمک گذاری من کی هست.
قصد بارداری دارم و بارداری اولم توی ۳۴ هفته بر اثر عدم خونرسانی جفت فوت کرده.ازمایشات قبل بارداری هم دادم و همه چی خوب بود.ممکنه این اتفاق دوباره تکرار بشه؟

ممنون، عزیزم تقریبا بین روزهای 17_19 تخمک گذاری دارید، الیته میتونید از کیت تخمک گذاری استفاده کنید! در بارداری حتما تحت نظر باشید بخصوص از هفته 30 به بعد تا دیگه اتفاق نیفته!

سلام خسته نباشید من ۲۱سالم …تمام ازمایشات قبل از بارداری رو انجام دادم ..منتهی الان یک ماه اقدام به بارداری کردیم ..دقیقا یک شب در میون …پریودی هم هفت روز هستن وتقریبا منظم ….ولی برای اقدام به بلرداری به من گفتم از شب هشتم تا ۲۲.یه شب در میون انجام بدیم …ولی خب الان پریو‌م میدونم مه با یبار اقدام نمیشه اما شما تو متن بالا نوشتید سه روز قبل از پریودی ..متوجه نیستم بالاخره بلیدقبل از پریودی شروع کرد به نزدیکی یا بعد از پریودی ؟

ممنون، عزیزم گفته شده از زمانی که پریود شما تموم میشه تا حدود یک هفته مانده به پریود بعدی نزدیکی داشته باشید و سه روز قبل منظور روز تخمک گذاری است نه پریود!

سلام و خسته نباشید من بخاطر فیبرومهایی که دارم دکتر بهم چند ماه پیش امپول زولادکس داد و از اون به بعد تا ۸ ماه پریود نشدم بعداز اون قرار شد به بارداری اقدام کنم که کلا تاریخ پریودهام نامنظم شده و فاصله ی بین انها زیاد شدهو توی این ۴ ماه اقدام دوماهش که فولیکول داشتم انگار ازاد نشد و تبدیل به کیست هموراژیک شدن و با قاعدگی بعدی خود به هود رفع شد به نظرتون میتونم برای نتیجه گیری سریع از کلومیفن و امپوا اچ اس جی استفاده کنم؟ ممنون از راهنماییتون

ممنون، خیر بدون نظر پزشک نمیتونید مصرف کنید، چون مصرف این داروها باعث عوارض بدتر میشه و باید محور هورمون ها و غدد ها چک شوند و بعد تجویز شود!

5 ماه ار ازدواج من میگذرد 3 بار پریود شدم ولی تاریخ آن نامنظم بود تاریخ های 9، 12 ، 1 . من میخواهم باردار بشم زمان تخم‌گذاری من چی زمانی خواهد بود؟

چون تاریخ دقیقی ندارید، باید از سونو سریال یا کیت تخمک گذاری استفاده کنید! البته قبل از آن سعی کنید به پزشک مراجعه کنید که علت این بی نظمی را مشخص و درمان کنند!

سلام من دوماهه اقدام ب بارداری کردم نتیجه ای نگرفتم دوست دارم این ماه حتما باردار شم هم خودم هم همسرم بچه خیلی دوست داریم میشه راهنماییم کنید.

تا یکسال اقدام برای بارداری لازمه و نرماله. پس در روزهای تخمک گذاری تون یک شب در میان اقدام کنید.

سلام من٣٨ روز پریود نشدم دیشب ازمایش بارداری دادم منفی دراومد این یه سال اقدام برا بچه دارشدن کردیم اما نتیجه نگرفتیم میشه بگین چکارکنم

عزیزم استرس شدید ناشی از باردار شدن باعث شده که شما نه پریود بشید، نه باردار! اگر از یکسال گذشته، حتما به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید!

سلام من برای بادار شدن اقدام کردم ولی جواب نگرفتم ازمایش خودم همسرم طبیعی بوده من امروز پریود شدم دورهش 7 روز هست زمان تخمک گذاریمو نمیدونم میشه منو راهنمایی کنید

سلام، تخمک گذاری وسط سیکل اتفاق میفته و ربطی به دوره پریود نداره! میتونید از کیت تخمک گذاری و سونو سریال هم استفاده کنید!

سلام خسته نباشید من ۲۸سالمه و برای بارداری دوم اقدام کردم سه ماه تغذیه پسردارشدن رو رعایت کردم و روز تخمک گذاریم هم با سونو مشخص شد فقط در آزمایش اسپرم همسرم میزان اسپرم ۱۴میلیون بود الان دو ماهه اقدام کردم وروز تخمک گذاری نزدیکی داشتیم اما باردار نشدم علت چیست

ممنون، میزان اسپرم همسر شما کم شده که این باعث ناباروری شده! یک سونو انجام دهند، چون به احتمال زیاد دچار واریکوسل باشند که به راحتی درمان میشه!

سلام من سه ماه هست اقدام به بارداری کردم ماه اول یازدهم ماه بعد هشتم و ماه بعدش ششم پریود شدم
دوره پریودم هم هفت روزه است البته روز آخر درحد یکی دو قطره
حدود دو سال و نیم جلوگیری داشتم گاهی طبیعی گاهی هم قرص ال دی مصرف کردم ۳۱ سالم هم هست
ممنون میشم برای زودتر باردار شدن راهنمایی بفرمایید

در روزهای تخمک گذاری تون یک شب در میان، نزدیکی داشته باشید. تا یکسال اقدام برای بارداری نرماله. پس عجله و استرس نداشته باشید.

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا


بازگشت به
سایت


 

 

 

چگونه زود حامله شويم

متاسفانه صفحه مورد
نظر در سایت یافت نشد ،


 

ممکن است نشانی آن
تغییر کرده باشد شما میتوانید عنوان مدنظر را از طریق قسمت ذیل در
لیست محتویات سایت جستجو کنید

 

 



 


 


جستوی  پیشرفته  مطلب مدنظر :



 

 

 

 


تماس با ما : 

روابط عمومی و پشتیبانی پایگاه
اطلاع رسانی تنظیم خانواده


تلفن:0311-7810980  
ایمیل: info@tanzimekhanevadeh.ir


باردار شدن امروزه دغدغه افراد زیادی است اما راهکارهای زیادی برای باردار شدن وجود دارد.


زمانی که بدن شما در وضعیت خوبی قرار دارد احتمال باردار شدنتان نیز افزایش پیدا می کند. برای داشتن یک بارداری سالم زمانی را برای چک آپ با پزشک یا مامای خود تنظیم کنید و ببینید چه زمانی برای باروری مناسب است و چه کارهایی می توانید انجام دهید.پزشک در مورد تغییراتی که می توانید انجام دهید صحبت می کند. ممکن است نتوانید همه مشکلاتی که در مورد سلامتی خود دارید را به سرعت حل کنید اما استفاده از این مراحل قبل از آماده شدن برای بارداری، می تواند شما را مطمئن سازد که بارداری سالمی خواهید داشت.چگونه زود حامله شويم


حداقل یک ماه قبل از اینکه بخواهید باردار شوید باید از قرص های فولیک اسید استفاده نمایید. این ماده مغذی می تواند تا حد زیادی خطر برخی از نقص های جنینی خاص را کاهش دهد. توصیه خوب دیگری که در این شرایط می توانید به خاطر داشته باشید این است که عادت های غیر سالم خود همچون نوشیدن الکل، سیگار کشیدن یا استفاده از مواد مخدر را کنار بگذارید. وزن سالمی داشته باشید و مصرف کافئین خود را به کمتر از 300 میلی گرم در روز کاهش دهید.



نکته کلیدی برای بارداری سریع، درک زمان تخمک گذاری یا ازاد شدن تخمک از تخمدان های شماست. در هر چرخه قاعدگی تنها یکبار تخمک گذاری انجام می شود. اگر این بازه زمانی را پیدا کنید و در این شرایط مقاربت جنسی داشته باشید می توانید شانس باردار شدن خود را افزایش دهید. شما می توانید از روش های مختلفی برای تعیین زمان تخمک گذاری استفاده کنید. اگر دوره های قاعدگی نامنظمی دارید تشخیص این بازه زمانی دشوار خواهد بود. در این شرایط از پزشک کمک بگیرید.


بعد از اینکه بازه زمانی مناسب برای تخمک گذاری را پیدا کردید باید برای افزایش باروری خود در این بازه زمانی رابطه جنسی داشته باشید. زمان مناسب معمولا دو الی سه روز قبل از تخمک گذاری و چند روز پس از آن است. اگر در مورد بازه زمانی باروری خود مطمئن نیستید، در طول هفته دوم و سوم چرخه قاعدگی خود، هر روز یا یک روز در میان رابطه جنسی با همسر خود داشته باشید. در این شرایط مطمئن خواهید شد که اسپرم سالمی وارد لوله فالوپ شما می شود و می تواند با تخمک آزاد شده لقاح کند.

اگر شما و همسرتان منتظر زمان باروری مناسب برای برقراری رابطه جنسی هستید، مطمئن شوید که این بازه زمانی زیاد طولانی نمی شود. همسر شما حداقل یکبار در روز و قبل از رسیدن به این بازه زمانی باید انزال داشته باشد. در غیر اینصورت تجمع اسپرم های مرده در مایع منی مشکل ساز خواهد بود. بیشتر روان کننده های واژینال همچون نسخه های خانگی روغن زیتون می توانند سرعت اسپرم را کاهش دهند. اگر می خواهید از این روان کننده ها استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید و از گزینه ای استفاده کنید که مشکلی برای باروری شما نداشته باشد.


باردار شدن باید در زمان مناسب انجام گیرد. باید بدانید در چه زمان هایی قدرت بارور بیشتری دارید تا شانس بارداری خود را افزایش دهید.


نکته مهم این است که اسپرم های سالم شانس بارور شدن تخمک را افزایش می دهد. همسر شما برای بهبود باروری خود می تواند موارد زیر را انجام دهد:

• از مصرف تنباکو و داروهای روان گردان خودداری نماید
• مصرف نوشیدنی های الکلی را کاهش دهد
• اگر اضافه وزن دارد به وزن سالم خود برسد
• مواد مغذی ضروری و خاص همچون روی، اسید فولیک و ویتامین C را مصرف نماید که به افزایش قدرت اسپرم کمک می کند.
• از سونا یا حمام داغ استفاده نکند زیرا گرمای بیش از حد باعث نابودی اسپرم ها می شود. عملکرد بیضه در 94 الی 96 درجه فارنهایت به بهترین حالت خود می رسد.

همسر شما هرچقدر زودتر این تغییرات را انجام دهد بهتر است. اسپرم برای بالغ شدن به زمان نیاز دارد بنابراین هر بهبودی که در شرایط انجام می شود ممکن است نتایجش بعد از یک ماه مشخص گردد.


قبل از کمک پزشک چقدر می توان منتظر بارداری ماند؟

اگر جوانتر از 35 سال هستید بعد از تلاش یک ساله برای بارداری باز هم موفق نشدید بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید. اگر 35 سال یا بالاتر از آن دارید بعد از شش ماه باید با پزشک صحبت کنید. البته اگر دلیل عدم باروری خود و همسر خود را می دانید باید هر چه سریع با پزشک مشورت نمایید و مشکل موجود را برطرف کنید.

امیدوارم پس از خواندن این مطلب راهکارهایی برای سریع باردار شدن پیدا کرده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

سایش شیمیایی دندان شامل از بین رفتن تدریجی و برگشت ناپذیر لایه سخت دندان است. در اکثر موارد، سایش شیمیایی دندان توسط یک فرایند شیمیایی به وجود می آید و باکتری ها نقشی در این فرسایش ندارند. سایش شیمیایی دندان نه تنها بر زیبایی دندان ها تاثیر می گذارد، بلکه موجب بروز عوارضی مانند حساسیت شدید دندان و سایش شیمیایی تدریجی دندان ها می شود. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی این موضوع می پردازیم و علائم و علل آن را …

بیماری کرون روده بیماری التهاب روده (IBD) است. این یک بیماری مزمن است که ممکن است در زمان ‌های مختلفی در طول عمر تکرار شود. این بیماری معمولا روده کوچک و اغلب قسمت پایینی به نام دراز روده را درگیر می کند. با این حال، التهاب ممکن است بر کل دستگاه گوارش، از جمله دهان، مری، معده، روده اثنی عشر، آپاندیس یا مقعد تاثیر بگذارد. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این موضوع می پردازیم. چه چیزی موجب بیماری کرون …

سیاهی زیر بغل ، گردن، زانوها و آرنج ها معمولا نشانه یا علائم چیز جدی و خاصی نیستند. با این حال، این وضعیت در برخی افراد ممکن است باعث خجالت آنها شود به ویژه در هنگام پوشیدن مایو یا لباس رکابی. سیاهی زیر بغل باعث می شوند تا از پوشیدن لباس های بدون آستین و تاپ خجالت و ناراحت شویم. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام بهترین درمان های خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل، زانوها، گردن و آرنج ها …

به نظر شما گیاهخواری همان وگان است؟ تا به حال سعی کرده اید یکی از این رژیم های غذایی را دنبال کنید؟ آیا با فواید و عوارض آنها آشنایی دارید؟ در هر کدام از این رژیم ها، شما مجاز به مصرف بعضی از مواد غذایی خاص هستید. اگر شما هم می خواهید درباره همه چیزهایی را که به رژیم و گیاهخواری و وگان مربوط است؛ مثل تفاوت های بین آنها، اینکه کدام یک برای سلامتی مفیدتر است، منافع، عوارض جانبی و سایر موارد، اطلاعاتی کسب …

برای مراقبت از پوست به طور طبیعی و عادی، اکثر ما بر روی استفاده از مرطوب کننده ها، کرم ها، سرم ها و تونرها تمرکز می کنیم. این ها اگر چه مهم هستند، ولی راز واقعی سلامت پوست، فراتر از نمای بیرونی آن می باشد. در واقع، رساندن ویتامین پوست به بدن، چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل، مانند چیزهایی که در کمد لوازم آرایشی خود قرار داده اید بسیار مهم است. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی …چگونه زود حامله شويم

بیماری کرون روده بیماری التهاب روده (IBD) است. این یک بیماری مزمن است که ممکن است در زمان ‌های مختلفی در طول عمر تکرار شود. این بیماری معمولا …

اختلال سیاهرگ ترومبوز عمیق وريدی (DVT) يک وضعيت جدی است و زمانی اتفاق می افتد که لخته خون در عمق وريد داخل سیاهرگ های بدن شما، جای می …

سایش شیمیایی دندان شامل از بین رفتن تدریجی و برگشت ناپذیر لایه سخت دندان است. در اکثر موارد، سایش شیمیایی دندان توسط یک فرایند شیمیایی به وجود می …

وقتی سخن از واژینوز باکتریایی به میان می آید، دقیقا می دانید چیست؟ روزانه، چندین زن، با آن مواجه می شوند؟ آیا فکر می کنید مشکلی است که …

با رژیم کم کربوهیدرات آشنایی دارید؟ آیا می دانید این رژیم غذایی تا چه اندازه در روند سلامتی شما نقش آفرین می باشد؟ شما می توانید با پیروی کردن …

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری …

گوش دادن آهنگ در بارداری چه فوایدی دارد؟ گفته می ‌شود که موسیقی قابلیت‌ های شفا بخشی دارد و تاثیر آرامش ‌بخشی بر روی …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آمینو اسیدهای زنجیره ای (BCAAs) به تازگی به عنوان یک مکمل ورزشی که می تواند ساختار عضلانی را افزایش دهد و بهبود سریع تر …

تمرینات کگل معکوس یک تمرین کششی ساده است که به شما کمک می کند که کف لگن خود را شل و آرام کنید. انجام …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که بیشتر با نام “حافظ” شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.چگونه زود حامله شويم

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه نام “دیوان غربی شرقی” دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ نام برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از دیدگاه او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و بیشتر اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد نام داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ” شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او بیشتر در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی بیشتر به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب نام

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار نامی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی نام آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار” او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب” می نامند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده بیشتر آن موضوع است.

Copyright (c) 2006-2018 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

چگونه زود حامله شويم
چگونه زود حامله شويم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *