چگونه زن را صيغه کنيم

دوره مقدماتی php
چگونه زن را صيغه کنيم
چگونه زن را صيغه کنيم



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .



با سلام . من 21 سال دارم . کم کم که برزگتر می شوم نیاز جنسی ام بیشتر می شود . فعلا بنا بر وضعیت مالی و کار توانایی ازدواج دائم را ندارم . برای اینکه به گناه آلوده نشوم می خواهم یک زن بیوه را برای یک یا چند روز صیغه کنم . چه باید بکنم ؟
می گویند اگر صیغه بدون شاهد خوانده شود در صورت مشاهده پلیس می تواند ما را به اجبار عقد کند . آیا درست است ؟؟

دوره مقدماتی php

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسش گر گرامي ما كسي را نمي شناسيم كه براي ازدواج به شما معرفي كنيم و در حيطه وظيفه ما هم نيست ما فقط پاسخگويي به سوالات ديني را انجام مي دهيم، اما توصيه اي تقديم مي كنيم، اميدواريم مفيد باشد:
درمان اصلي غريزه شهوت در انسان همان ازدواج است كه بايد انسان به سمت اين سنت مقدس حركت كند و در تلاش براي فراهم كردن مقدمات ازدواج باشد، ما نمي دانيم چرا شرايط ازدواج را نداريد! ولي اگر مشكل مالي يا كاري است اين را بدانيد بسياري از جوان ها قبل از اينكه كار داشته باشند ازدواج كرده اند. البته با تلاش به كار هم دست پيدا كرده اند و موفق هستند در ضمن مي توانيد ازدواج كنيد و مدتي در عقد بمانيد تا مسئله كار و زندگي تان حل شود.
اما در مورد ازدواج موقت اگر كسي را كه شرايطش را داشت، پيدا كرديد مي توانيد با صيغه محرميت با او ازدواج موقت داشته باشيد اگرچه به علت حساسيت و مشكلات اين ازدواج در جامعه و زمان ما، اين امر را براي هركسي توصيه نمي كنيم چرا كه در ازدواج موقت و صيغه خطراتي هست مانند:
1ـ ازدواج موقت هر چند پاسخي جزئي به نياز انسان است، ولي در بسياري موارد باعث تشديد غير قابل كنترل نياز جنسي مي گردد.
تا قبل از تجربه روابط جنسي، كنترل قواي جنسي به مراتب سهل تر از بعد تجربه روابط مي باشد. اين نكته مهمي است كه در صورت عدم توجه به آن، فرد را خواسته يا ناخواسته وارد گرداب غرايز غير قابل مهار مي نمايد. به عنوان مثال يك رابطه كوتاه يك ساعته روزها يا ماههاي متوالي انسان را درگير پيدا كردن مورد جديد ازدواج موقت مي نمايد.
2ـ از نظر روانشناختي ازدواج دائم و خويشتن داري همه جانبه در شرايط حاضر، از ازدواج موقت كم حاشيه تر است. چه بسا در صورت عدم امكان ازدواج دائم، خويشتن داري همه جانبه از بسياري جهات از ازدواج موقت براي انسان سهل تر و كم آسيب تر باشد.
3ـ تجربه مراجعان نشان مي دهد ورود در اين عرصه هر چند در ابتدا صد در صد شرعي مي باشد، ولي در ادامه انسان را به وادي هاي غير شرعي (مانند نگاه خارج از چارچوب به زنان به بهانه پيدا كردن مورد، ورود تدريجي در باندهاي غير سالم، تمركز شبانه روزي بر اطفاي غريزه و…) مي كشاند. چه بهتر كه در حد امكان از ورود ناشيانه به اين وادي پرهيز شود.
با توجه به شرايط جامعه بايد مواظب باشيد كه فاش شدن اين ارتباط مي تواند در زندگي آينده ايجاد مشكل فراوان كند و باعث آبروريزي در خانواده شود و مشكل خانوادگي ايجاد كند. هم چنين مي تواند مشكلات ديگري داشته باشد، مانند عادت به اين كار حتي بعد از ازدواج دائم، مقايسه همسر آينده با همسر موقت، و عدم توانايي در ابراز محبت كامل به همسر و … لذا ما در شرايط كنوني به هر كسي توصيه به ازدواج موقت نمي كنيم به خاطر حساسيت و ظرافتي كه اين امر دارد.
و بهتر است تا زماني كه مقدمات ازدواج فراهم شود انسان سعي كند اين غريزه شهوت را با دوري از كار ها ونگاه هاي تحريك آميز كنترل كند.
مدتي خويشتنداري كنيد و با تلاش هاي شبانه روزي كه براي رفع موانع ازدواج تان خواهيد داشت، ديگر فرصتي براي پرداختن به امور جنسي و شهواني نداشته باشيد و موقتاً مي توانيد فشار غريزه جنسي را به فراموشي بسپاريد. علاوه بر اين ، صيغه نيز بايد به صورت صحيح و شرعي انجام شود و هر دو طرف شرايط ازدواج موقت را داشته باشند و گرنه گناه است.
در مورد قانون نيروي انتظامي و دادگاه، اطلاع دقيقي نداريم.
موفق باشید.

چگونه زن را صيغه کنيم

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

سلام علیکم.بنده مدتی هست که با یک خانم که همسرش فوت شده و صاحب یک دختربچه است آشنا شده ام.هر دو مذهبی هستیم.از سن ایشان اطلاعی ندارم.ولی خودم مجرد و 27 ساله هستم.سن ایشان اگه بیشتر هم باشدخیلی بیشتر از من نشان نمیدهد.درآمد ماهیانه ام 400 هزار تومان است.اصلا امکان ازدواج دائم ندارم.حالا مسئله این است که قصد دارم به ایشان پیشنهاد ازدواج موقت بدهم که هم حلال خداوند و رسولش است و هم هر دو نیاز داریم.اما چند تا مسئله هست که خیلی ذهنم را مشغول کرده:1- اول اینکه چطور این مطلب را با ایشان درمیان بگذارم که هم ناراحت نشوند و درمورد من فکر و دید منفی پیدا نکنند و هم خدای ناکرده به شان و شخصیت ایشان کوچکترین توهین و جسارتی نشود.2- دوم اینکه اگه در آینده بخواهم با دختری ازدواج کنم آیا اینکه قبلا با خانمی رابطه داشتم(هرچند کاملا شرعی و براساس حلال خدا و رضای او)،آیا این خیانت به آن دختر (همسر آینده ام) محسوب میشود یا خیر؟ و همچنین باتوجه به رابطه قبلی(البته بر فرض اینکه با این خانم رابطه داشته باشم و در آینده قصد ازدواج با دختری را داشته باشم) آیا مشکلی در زندگی مشترک آینده پیش نمی آید؟3- با توجه به فرض مطرح شده،چطور باید با خانم مذکور قطع رابطه کنم که لطمه نبیند یا ناراحت نشود که مثلا من قصد دارم با دختری ازدواج کنم؟ یا اینکه اصلا احتیاجی هست این رابطه قطع شود یا مثلا تا وقتی ایشان موقعیت ازدواج دائم با فردی برایش پیش نیامده ادامه رابطه اشکالی نداره؟با توجه به اینکه همه این احتمالات هست اصلا نمیخواهم نسنجیده اقدام کنم. از شما خواهش میکنم با توجه به علم و تجربه ای که در این زمینه دارید بنده را راهنمایی جامعی بفرمایید.قبلا از راهنمایی خوبتان تشکر میکنم. خدانگهدار شما.

پاسخ

درسته ازدواج موقت یک رابطه حلال و شرعی است اما به شرطی می تواند مفید واقع شود که تمامی جوانب سنجیده شود و نیاز هر دو طرف در نظر گرفته شود.ما معتقدیم ازدواج موقت بیشتر مردانه است تا زنانه،توضیح مطلب اینکه دراین نوع ازدواج مردها از لحاظ جنسی راضی می شوند در حالی که نیاز اصلی خانمها نیاز عاطفی است و نیاز عاطفی هم موقت بردار نیست.لذا اینکه شما گفتید چطور این مسئله را به ایشان مطرح کنید باید عرض کنم که وی تنها زمانی راضی به ازدواج موقت خواهد شد که نیاز عاطفی ش بر آورده شود لذا اگر شما واقعا قصدت ازدواج حلال باشد نباید به ایشان دروغ بگویید و وی را واقعا دوست داشته باشید که در این صورت هم احتمال وابستگی بین شما زیاد هست و جدایی سختی خواهید داشت.در مورد سوال دوم تان هم عرض کنم که فی نفسه شما خیانت کار نیستید بلکه از راه حلال اقدام به ازدواج نموده اید مثل اشخاصی که ازدواج دایم کرده و بنا به دلایلی جدا شده اند که هیچ گناهی ندارند اما از نظر روحی و روانی ممکنه در زندگی تان مشکل ساز شود مثلا همسر فعلی را با خانم قبلی مقایسه کنید یا اینکه کم کم دچار تنوع طلبی شوید و مشکلاتی از این قبیل…در مورد قطع رابطه و ازدواج تان باید گفت که،شما هر موقع خواستید می توانید حتی با وجود این خانم هم ازدواج کنید اما خانم تا زمانی که در عقد شماست نمی تواند به شخص دیگری فکر کند و خواستگاری از ایشان حتی با کنایه [1] هم حرام است لذا اول باید مدت ازدواجش با شما تمام شود بعد به فکر ازدواج باشد.نکته ای که لازم می دانم یاد آوری کنم این است که ارتباط شما با گذشت زمان وابستگی تان را زیادتر خواهد کرد و در صورت جدایی آسیب های روحی و روانی زیادی را برای خانم به دنبال خواهد داشت و حتی خود شما هم در زندگی آینده ممکنه دچار بعضی مشکلات شوید لذا در صورت ازدواج به شرطی این کار را بکنید که از اول قرار بر موقت بودنش باشد و به آن خانم هم _همان اول_بگویید که قصدتان ازدواج دایم نیست و خودت را وابسته نکن و همیشه برای پایان رابطه آمادگی داشته باش و بدان که ما مال هم نیستیم.توصیه بنده این است که اگر امکان ازدواج دایم وجود دارد می توانید با همین خانم (با در نظر گرفتن تمام جوانب)ازدواج دایم کنید.موفق باشید

پی نوشت[1]رجوع کنید به توضیح المسائل مرجع تقلید تان

سلام . ببخشید من می خوام یه سوال مطرح کنم . کجای سایت این کارو کنم ؟؟؟
ببخشید چون هرجا می گردم جایی نمی بینم . با این سایت خوب هم از طریق کلوب آشنا شدم .چگونه زن را صيغه کنيم

ازدواج موقت درسته که از راه حلال و شرعیه و انسان مرتکب گناهی نمیشه برای کسی که داره به گناه آلوده میشه ثواب هم داره که از راه حلال خدا اقدام کنه .
اما جدا از مسئله ی شرعی من به عنوان یه دختر مجرد و معتقد دارم دارم اینو بیان می کنم که خودم و نظر اکثر دختر خانومها خصوصا دختران مذهبی رو که میدونم و مطمئنم به هیچ عنوان دوست ندارن با کسی ازدواج کنن که قبلا ازدواج موقت داشته . به نظر من یه جور بدبینی و بی اعتمادی نسبت به همسرآینده به وجود میاره الا که همسر از موضوع ازدواج موقتش اطلاعی نداشته باشه که اونم به نظر من شاید درست نباشه چون بعضی ها رو این مسئله خیلی حساسن .
همین آقا ی مجرد ، وقتی که میخواد ازدواج دائم کنه آیا حاضر میشه با دختر خانومی ازدواج کنه که از قبل ازدواج موقتی با یه آقا داشته و الان بخواد اونو به همسری بگیره؟ شاید آره شایدم نه ، اون دیگه به بستگی به نظر شخصی خود افراد داره .
به نظر من ازدواج موقت مرد رو تنوع طلب می کنه و بهش جرأت میده . اگر مرد دوران مجردی خودش جرأت ازدواج پنهانی و موقت رو به خودش بده احتمال زیادی هم وجود داره که درزندگی خودش با وجود داشتن همسر دائم هم با به وجود اومدن همچنین شرایطی وسوسه بشه و دنبال ازدواج پنهانی و موقت هم باشه و دست به چنین کاری هم بزنه .
تا اونجایی که ممکنه سعی کنید شرایط ازدواج دائم رو فراهم کنید . خدا خودش وعده داده که ازدواج با خودش رزق و روزی میاره . خدا خودش برکت به زندگی انسان میده . فقط کافیه به این قول خدا ایمان داشته باشید و نترسید و اقدام به ازدواج کنید . اگر هم نمیشه و واقعا دارید به گناه آلوده میشید بهتره که از همین راه حلال خدا وارد بشید . موفق باشید

به نظر بنده اصلا لازم نیست از ارتباطات گذشته او همسر ایشان چیزی بداند! ایشان فردی مجرد است و اگر نیاز به صیغه دارند و می توانند و جوانب را می سنجند عاقلانه اقدام کنند و اگر عدالت رعایت می شود و قلبی شکسته نمی گردد می تواند رابطه را به دلایلی بعدا کات کند اسمش هم ازدواج موقت است نه دائم و پس از کات هیچ لزومی ندارد از این رابطه کسی مطلع شود حتی همسر دائمش!این باید بصورت یک راز بین خودش و همسر موقتش و خدایشان باشد.همین.لزومی ندارد گفته شود،این به نظر من اسمش صداقت نیست چون باعث بلوا می شود خر بازی هست که بخواهند به همسرشان بگویند ما با فلانی رابطه داشتیم و …اصلا درست نیست ولی متاسفانه یک عده نادانی می کنند و از این روابط به همسرانشان می گویند؛چه خانم ها و. چه اقایان،دیدگاه فقهی رو نمی گویم،نظر خودم است،به نظر اصلا لازم نیست از این مطالب چیزی گفته شود،می تواند ازدواج دائم کند و همسرش هم چیزی نداند.

اما در موردی که فرمودید یا اقایان حاضرند با دختر ازدواج کنند کخه قبلا صیغه شده است این احساسی است چون اصلا این بحث ها با اقایان مطرح نمی شود،دختر اگر باکره نیست و قبلا با اذن پدرش ازدواج کرده است باید به پسر بگوید زیرا شرط ضمنی مبنی بر باکره بودن وجود دارد!اگر نگوید می شود تدلیس در ازدواج اما بحث باکره بوده در پسر مطرح نیست!

واقعا اسمشم میذارین حلال و شرعی. شما هم خدا رو میخواین هم خرما رو .هم میخواین نیاز الانتان برطرف بشه و هم اینکه درآینده بایک دختر ازدواج کنید.اگر واقعا این خانم را دوست داشتید اصلا این فکر تو ذهنتون خطور نمیکرد و ازدواج دایم میکردید. تازه میگید بهش برنخوره معلومه که بر میخوره بدبخت خودش ضربه خورده ولی باز شما میخواین به مشکلاتش اضافه کنید. واقعا شما مردها چه موجوداتی هستید.

به عنوان یک دختر عرض میکنم هیچ گاه نمی پذیرم با  آقایی با این شرایط ازدواج کنم و ختی نمی پذیرم این موضوع  از دختر پنهان  شود. حال خودتان قضاوت کنید….

دختری که در آینده با شما ازدواج میکند برای خوشبختی لازم است بداند تنها زن زندگی  شما هست و گذشته شما برای وی دردناک خواهد بود. بهتر نیست به خداوند توکل کرده به ازدواج دایم فکر کنید.

پس 100 سال دیگه هم منتظر باشید!

حالا صیغه هیچی. اما 90 درصد پسرا حداقل یه دوست دختر داشتن قبل از ازدواجشون.

تعريف شما از ازدواج موقت هر چيزي كه باشد ، ما پيرو خداوند و امر ائمه ي اطهار (ع) هستيم.

حالا هر جوري كه مي خواهيد شرعي و حلال و خوشبختي رو تعريف كنيد. والسلام 

ائمه اطهار هم در زمان حیاتشان ازدواج موقت کرده اند. احادیث هم درباره ازدواج موقت دارند. اگر واقعا به ائمه احترام میگذارید قبول کنید که ازدواج موقت شرعی است.

ممکن است بگویید این احادیث جعلی است. پس نظرتان را به استفتائات و رسالات مراجع عظام تقلید مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مراجع جلب میکنم. شما میدانید یا این افراد که همه احادیث جعلی را از غیر جعلی میشناسند؟ همه مراجع در رسالات خود به شرعی بودن و حلال بودن ازدواج موقت صحه گذاشته اند و تنها در احکام جزئی آن اختلاف نظر دارند.

والسلام

ازدواج موقت امری حلال از جانب خدا بوده و خیلی با رابطه های نا مشروع فرق داره

ازدواج موقت اگر درست اجرا شود جوانان را از زنا و گناه دور می کند

پیامبر فرمودند دوست ندارم مهریه صیغه امتم از اجرت زنا کار کمتر باشد

و هم چنین معصومین لعن فرمودند کسی را که حلال خدا را حراح و حرام خدا را حلال نشان می دهد

با رعایت تمام جوانب ازدواج موقت راهی برای ارضاء نیاز جنسی است و حتی در حدیث داریم مردان حتی اگر نیاز به میل جنسی هم ندارند یکبار ازدواج موقت کنند تا گناه از جامعه رخت بربندد. متاسفانه عمر صیغه را حرام کرد و این سبب وجه بد آن در جامعه امروز ما شده. یعنی اگر پسری در خاستگاری بگوید 10 تا دوست دختر داشتم به اندازه اینکه بگوید یک صیغه حلال داشتم زشت بنظر نمی رسد! لطفا بیایید اگر کسی را دیدیم که صیغه کرده او را تشویق کنیم که دستور خدا را انجام داده نه ترد و با رفتار خود حلال خدا را بد جلوه ندهیم .

والسلام

 

خانم هایی که میگید مرد نباید قبل از ازدواج دائم همسر موقت داشته باشه و کاملا با این موضوع مخالفین

از خودتون میپرسم

شوهر شما قبل از ازدواج رابطه ی حروم داشته باشه یا خودارضا باشه براتون راحت تره یا رابطه ی حلال داشته باشه

من خودم به شخصه کسی رو که معتقد باشه پیدا نکردم بخوام مطرح کنم .به نظرم اگر کسی نیاز داشته باشه و به طرف حرامش نره و از مجرای شرعیش دنبال کنه هم به گناه الوده نشده هم دستور خدا رو انجام داده طرف مقابل هم از گناه محفوظ میمونه. ضمنا عمل به دستورات شرعی باعث میشه ایمان فرد بالا بره و این هم شرع راه رو براش باز گذاشته یعنی در هر صورت کسی دچار انحراف نمیشه و تو این چارچوب اگر انجام بشه شخصیت و حیثیت کسی لکه دار نمیشه

انجمن گفتگوی سایت:

https://www.welayatnet.com/fa/forums

اطلاعات بیشتر در مورد فرمت‌های متنی

چگونه زن را صيغه کنيم
چگونه زن را صيغه کنيم
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *