چگونه بی صدا غذا بخوریم

دوره مقدماتی php
چگونه بی صدا غذا بخوریم
چگونه بی صدا غذا بخوریم


 

 

همرسانی در

دوره مقدماتی php

ایمیل

فیسبوک

Messenger

Messenger

چگونه بی صدا غذا بخوریم

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

خیلی‌ها از تنها غذا‌ خوردن لذت نمی‌برند اما میزان زندگی‌های تک‌نفره در جهان رو به افزایش است و حتی اگر با دیگران زندگی کنید، تخمین زده شده است که حدود نیمی از وعده‌های غذایی بزرگسالان به تنهایی صرف می‌شود پس شاید بهتر است این حقیقت را بپذیریم.

تنها غذا خوردن البته شاید برای همه مناسب نباشد.

برای بعضی‌ها ممکن است ملال‌آور باشد اما بعضی‌ها هم شاید خیلی خجالتی یا مضطرب باشند و حتی دعوت به غذا خوردن‌های جمعی را هم رد کنند.

اما در نظر داشته باشید:

خانوار‌های تک‌نفره به سرعت در جهان رو به افزایش است: ۳۰۰ میلیون نفر در حال حاضر در جهان تنها زندگی می‌کنند.( بنا بر آمار سازمان ملل، سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی و مرکز آمار اروپا.)

پس از آنجا که احتمال بسیار زیادی دارد که وعده‌های غذایی خود را به تنهایی صرف کنیم، بهتر است با این موضوع کنار بیاییم و آن را با روی باز بپذیریم.

شیلا دیلون، از بی‌بی‌سی، هشت دلیل برای آنکه تنها غذا خوردن در‌واقع می‌تواند مفید و خوب هم باشد را گرد آورده است.

تنها غذا خوردن این آزادی را به شما می‌دهد تا هرچه دوست دارید بدون نگرانی از نظرات یا ترجیحات دیگران بخورید.

شاید یواشکی عاشق خوردن یک غذای خیلی بو‌گندو باشید، مثل نوعی ماهی سوئدی که بوی شدید و تند آن باعث شده است که این غذا همیشه در فضای باز سرو شود.

یا شاید هم عاشق کربو‌هیدرات باشید و خجالت بکشید که جلوی دیگران کفگیر‌تان را پر از سیب‌زمینی یا پاستا کنید و در بشقاب‌تان خالی کنید.

وقتی کسی نباشد در مورد خوراکی‌هایی که می‌خورید، داوری کند، آزاد آزاد هستید که عجیب‌وغریب‌ترین خوراکی‌های روی زمین را بخورید.

بهترین قسمت ماجرا این است که می‌توانید ترکیب‌های غذایی نوآورانه را امتحان کنید، بدون اینکه اگر خوب در نیامد، خطر خراب کردن شام فرد دیگری تهدید‌تان کند.

کسی چه می‌داند، شاید شما کاشف یک دستور شگرف آشپزی نوین بشوید.

آیا تا به حال سفارش یک غذای خوشمزه داده‌اید، مثلاً غذایی که ماه‌ها آرزوی خوردنش را داشته‌اید و یک دفعه تمام دوستان‌ اطراف‌تان تصمیم می‌گیرند کمی از آن بچشند و جز مقدار کمی برای شما باقی نمی‌گذارند؟

خوب است که آدم غذایش را با دیگران شریک شود، اما هیچ لطفی ندارد که ۲۰ درصد از فیله‌ استیک موجود در بشقاب‌تان را ناچار شوید در برابر یک ذره غذای بی‌مزهٔ دیگری از دست بدهید.

تنها غذا خوردن ممکن است بدون شور و هیجان باشد اما باعث می‌شود که بتوانید همه غذا را دو لپی خودتان بخورید بدون اینکه ناچار شوید حتی ذره‌ای از آن را به دیگری بدهید.

اگر بخواهید از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، تنها غذا خوردن به معنی رعایت بهتر و آسان‌تر این رژیم است.

تحقیق انجمن قلب امریکا نشان می‌دهد که کسانی که نوعی رژیم غذایی را رعایت می‌کنند در غذا خوردن با دیگران ۶۰ درصد بیشتر احتمال دارد که رژیم خود را زیر پا بگذارند.

تحقیق دیگری که روان‌شناسان دانشگاه ایالتی جورجیا انجام دادند، نشان می‌دهد که غذا خوردن گروهی باعث می‌شود افراد حدود ۴۴ درصد بیشتر غذا بخورند و در نتیجه بیشتر چاق شوند.

پس اگر دوستان و فامیل عادت دارند برای شما غذا زیاد بکشند یا از خامه و کیک و شیرینی‌ها تعریف و تمجید کنند، شاید برای‌تان بهتر باشد که بعضی وعده‌های غذا را تنهایی صرف کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که اگر تنهایی در ماشین‌تان غذا بخورید خیلی کمتر احتمال دارد که در خوردن زیاده‌روی کنید، البته خوب این دستور مناسبی برای شادکامی شما نیست.

تحقیقات نشان می‌دهد که ما معمولاً رفتارمان در غذاٰ خوردن انعکاسی از فردی است که با او غذا می‌خوریم.

یک بررسی نشان می‌دهد که دو زن جوانی که با هم غذا می‌خورند تمایل به هماهنگی و همانندی خوردن دارند، طوری که هر کدام از آنها لقمه‌ٔ بعدی را بلافاصله بعد از دیگری به دهان می‌برد.

وقتی تنها غذا می‌خورید، بسیار آسان‌تر است که غذا را با سرعت دلخواه خودتان بخورید و به مقداری که دوست دارید به دهان بگذارید.

حواس‌تان باشد که اگر جلوی تلویزیون غذا می‌خورید، فیلم‌ها و برنامه‌‌های هیجان‌انگیز ممکن است حواس شما را از خوردن پرت کند و معمولاً باعث می‌شود که افراد بیشتر بخورند.

تنها غذا خوردن، غذا را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

به این معنا که وقت کافی دارید تا از طعم و مزه و چگونگی غذا لذت ببرید، بجای اینکه به حرف‌های دوست‌تان دربارهٔ ماشین تازه‌ای که خریده گوش کنید یا الکی به حرف‌های دوست دیگری که دربارهٔ موضوع دیگری صحبت می‌کند، علاقه نشان دهید.

تنهایی رستوران رفتن از آن کارهایی است که باید به آن کمی عادت کنید، اما فقط تماشای آنچه در دنیای واقعی جریان دارد،‌ معمولاً باعث می‌شود ترجیح دهیم در خانه و جلوی تلویزیون یا کامپیوتر بمانیم.

رستوران‌های شلوغ موقعیت‌های خیلی مناسبی برای شما دارند و اغلب هم می‌توانید همان جلوی پیشخوان بنشینید نه روی میزی که صندلی جلوی‌تان خالی باشد.

اصلاً هم نباید از این که تنها به نظر برسید، به خودتان نگرانی راه بدهید: در تمام دنیا تنها رستوران رفتن روز‌به‌روز بیشتر رواج پیدا می‌کند، برای مثال، ۸۷ درصد از انگلیسی‌ها می‌گویند که از تنها رستوران رفتن بیشتر خوش‌شان می‌آید. چگونه بی صدا غذا بخوریم

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت مشخص شد رزرو انفرادی رستوران در دو سال گذشته دو برابر شده است، پس احتمال این که شما در آن رستوران تنها کسی نباشید که به تنهایی سر میزی نشسته است، خیلی زیاد است.

اگر صدای جویدن و ملچ‌و‌ملوچ غذا خوردن دیگران شما را اذیت می‌کند، می‌توانید در تنهایی با آرامش غذا بخورید.

تنها غذا خوردن شما را از تمام اصوات عجیب‌وغریب و ملچ‌و‌ملوچ و صدای جویدن و قورت‌دادن غذا که معمولاً از آدم‌هایی که همراه با آنها غذا می‌خورید ناشی می‌شود، در امان می‌دارد.

بعضی افراد در برابر صدای غذا خوردن دیگران خیلی حساس هستند و واکنش‌های شدیدی نشان می‌دهند.

کسانی که دچار میزوفونیا یا صدا‌بیزاری هستند، نسبت به صداهایی مثل صدای جویدن بسیار حساس هستند.

از غذا خوردن در رختخواب تا نان و چای در حمام صبحگاهی، تنها غذا خوردن امکانات بی‌پایانی برای کی و کجا غذا خوردن در اختیارتان می‌گذارد.

فقط اگر غذا‌ها و خوراکی‌هایی انتخاب نکنید که بوی آنها دنیا را بردارد، می‌توانید تمام روز خوراک‌تان را با خودتان هر جا خواستید ببرید… البته حتماً مایل نیستید که با بوی سیر تازه در جلسهٔ صبح اول وقت در میان دیگران شناخته شوید.



امروزه همه ما می دانیم که هر قدر که غذا رو آهسته تر بخوریم، به برنامه کاهش وزن خودمون کمک بیشتری کرده ایم و در کم کردن وزن، موفق تر خواهیم بود. اما چگونه می توانیم سرعت غذا خوردن رو در حین جویدن غذا، کمتر کنیم؟ در اینجا چند نمونه از بهترین نکته ها رو که متخصصان تغذیه ارائه کرده اند با هم مرور می کنیم.


چگونه بی صدا غذا بخوریم

1 –  در حین غذا خوردن بنشینید

خیلی از مردم، به دلیل مشغله زیاد به جای اینکه بنشینند و در آرامش غذا بخورند، به صورت ایستاده غذا می خورند. مثلاً در کنار میز غذا یا میز کار می ایستند یا حتی در حین راه رفتن در خیابان غذا میل می کنند. اگر می خواهیم وزن کم کنیم، باید حتماً در آرامش نشسته و غذا رو هم با آرامش صرف کنیم.

2 –  در حین غذا خوردن، کار دیگری انجام ندهید

خیلی از ما هم غذا می خوریم و هم تلویزیون تماشا می کنیم. در نتیجه اصلاً متوجه نمی شویم که چقدر غذا خورده ایم و پرخوری می کنیم. از این به بعد باید سعی کنیم که در حین غذا خوردن،‌ نه تلویزیون تماشا کنیم و نه مجله بخوانیم و نه اینترنت گردی کنیم بلکه فقط بر روی غذا خوردن تمرکز کنیم. این کار باعث می شود که آهسته تر غذا بخوریم و احتمال پرخوری رو خیلی کمتر می کند. همچنین به لذت بردن از هر لقمه غذا و هضم بهتر غذا هم کمک می کند.

 3 –  اگر راست دست هستید، چپ دست بشوید!

گاهی برای ما سخت است که بر روی غذا خوردن تمرکز کنیم و همچنان حواسمون به انجام کارهای دیگر است. در چنین مواردی باید عجیب بودن رو تجربه کنیم! حتماً می پرسید که یعنی چه ؟! یعنی عادت های قبلی رو ترک و عادت های جدید رو جایگزین کنیم. مثلاً اگر همیشه قاشق رو با دست راست می گرفتیم، این بار از دست چپ برای گرفتن قاشق استفاده کنیم یا اصلاً به جای قاشق از چوب های غذاخوری چینی استفاده کنیم. اگر از روش های غیر معمول که به اونها عادت نداریم برای خوردن غذا استفاده کنیم، تمرکز ما به غذا خوردن، بیشتر شده و سرعت غذا خوردن در ما کمتر می شود.

4 –  به صورت دسته جمعی غذا بخورید

غذا خوردن در جمع دوستان از جهاتی به آهسته تر غذا خوردن کمک می کند زیرا باعث می شود که در حین غذا خوردن به صحبت کردن با یکدیگر بپردازیم و سرعت ما در خوردن غذا، کاهش پیدا کند.

5 –  غذا را بیشتر و بهتر بجوید

توصیه می شود که قبل از قورت دادن غذا، اون رو به مدت 15 تا 20 ثانیه، بجویم. همچنین اگر از غذاهایی که نیاز به جویدن بیشتری دارند استفاده کنیم، سرعت غذا خوردن مان هم کمتر می شود. مثلاً سبزیجات، میوه های تازه و منابع پروتئینی کم چرب نیاز به جویدن بیشتری نسبت به پوره سیب زمینی، سس سیب یا بستنی دارند.

6 –  از گرسنگی شدید بپرهیزید

هر وقت که به مدت طولانی به خودمون گرسنگی می دهیم، در زمان خوردن غذا، اختیار خوردن و فکر کردن رو از دست می دهیم. حال سؤال این است که تفاوت بین گرسنه بودن و خیلی گرسنه بودن در چیست؟ ما باید به علائم بدن خودمون توجه کنیم. اگر فقط احساس گرسنگی داشته باشیم، شروع به فکر کردن به غذا و برنامه ریزی برای غذا خوردن می کنیم اما اگر حقیقتاً خیلی گرسنه باشیم،‌ معده ما عکس العمل نشان می دهد و دچار درد گرسنگی می شویم.

7 –  میان وعده های پوسته دار بخورید

منظور از میان وعده پوسته دار چیست؟ یعنی از بادام زمینی، پسته و لوبیای سویا و امثال اینها که دارای پوست هستند، استفاده کنیم. این نوع میان وعده ها باعث کاهش سرعت ما در غذا خوردن می شوند زیرا باید وقت بگذاریم و پوست اون رو از بخش های قابل خوردن، جدا کنیم. همچنین، با توجه به اینکه پوست ها در بشقاب جمع می شوند، ما می توانیم با چشم ببینیم که چقدر خورده ایم. به عبارتی با یک تیر دو نشان می زنیم. یعنی هم آهسته تر می خوریم و هم می فهمیم که چقدر خورده ایم و چه زمانی باید دست نگه داریم.

8 –  از زمان سنج استفاده کنید

توصیه می شود که از یک زمان سنج استفاده کنیم و اون رو بر روی بیست دقیقه تنظیم کنیم. این مدت، حداقل زمانیست که ما باید صرف غذا خوردن بکنیم. باید خودمون رو ملزم کنیم که تا قبل از اینکه زمان سنج زنگ بزند، غذا رو تمام نکرده باشیم.

 برگرفته از:  www.huffingtonpost.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

ارسال شده دردرد دل‌ها و تجربیات رژیمی من

Tags: آهسته غذا خوردن تماشای تلویزیون زمان سنج سرعت غذا خوردن میان وعده گرسنگی گرسنگی شدید

شما می‌توانید پاسخ‌های داده شده به این نوشته را دنبال کنید با خوراک RSS 2.0.

بازتاب و بازخورد در حال حاضر غیرفعال است ولی می‌توانید دیدگاه بگذارید.


نام


ایمیل (پنهان می‌شود)


وبلاگ


1 + دو =

;
(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’:new Date().getTime(),event:’gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer’?’j.async=true;j.src=’https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);})(window,document,’script’,’dataLayer’,’GTM-T9SDVJH’);

در میان 6000+ رستوان و کافه‌ و شیرینی‌فروشی و کلی خوراکی خوشمزه، بگرد!

فرزین شواخ کارشناس مدیریت هتلداری و کارشناس ارشد مدیریت گردشگری در مطلبی خواندنی از آداب و رسوم استاندارد در غذا خوردن و رستوران رفتن با شما صحبت می کند.

 

 

چگونه بی صدا غذا بخوریم

  –  اگر تکه‌هایی از غذا میان دندان‌هایتان گیر کرد با عذرخواهی میز را ترک کرده به دستشویی بروید و آن را خارج کنید.
  –  آرام و با حوصله غذا بخورید، غذا خوردن شتاب‌زده بی‌حرمتی به میزبان می‌باشد.
   –  لقمه های کوچک برداشته و با دهان بسته غذای خود را بجوید. با دهان باز غذا را نجوید و یا با دهان پر صحبت نکنید.
   – هیچ‌گاه پیش از چشیدن غذا به آن ادویه اضافه نکنید. این عمل بی‌احترامی به میزبان و آشپز می‌باشد.
   –  هرگز سر میز سیگار نکشید.
   –  هنگامی که از غذا خوردن فارغ شدید، دست‌تان را روی زانو و یا میز (مچ دست روی لبه میز) قرار دهید.  هنگام صرف غذا آرنج خود را روی میز قرار ندهید.
   – هنگامی که در رستوران مهمان هستید، هیچ‌گاه باقیماندۀ غذایتان را به خانه نبرید.
   – زمانی که میهمان هستید برای سفارش غذا سعی کنید از گرانترین غذا به خاطر رعایت صرفه‌جویی برای میزبان و از ارزانترین غذا برای رعایت احترام خود استفاده نکنید.
   – در رستوران بهتر است غذایی سفارش دهید که صرف آن با کارد و چنگال مقدور باشد. غذاهایی که باید با دست خورده شوند را به موقعیت‌های غیر رسمی اختصاص دهید.
   – برای پر کردن قاشق سوپ خوری آن را به سمت بالای بشقاب حرکت دهید.
   – اگر سوپ داغ بود برای خنک کردن به آن ندمید بلکه صبر کنید تا خودش خنک گردد.
   – چای را نیز برای خنک شدن در نعلبکی نریزید.
   – توجه داشته باشید که قاشق سوپ خوری گرد و قاشق غذاخوری بیضی شکل است.
   – هنگام صرف سوپ، پهلوی قاشق‌تان را به دهان برده و از پهلوی قاشق سوپ را اندک اندک بنوشید (هورت نکشید).
   – سعی کنید قاشق یا چنگال به دندان‌های‌تان نخورد و صدا ندهد.
   – هنگام سفارش غذا در رستوران، اگر از نوع و محتویات غذای مورد نظر آگاهی نداشتید  از پیشخدمت کمک بخواهید.
   -برای خارج کردن استخوان و یا غضروف غذا از دهان، از قاشق و یا چنگال کمک بگیرید (نه با دست) و آن را گوشه بشقاب خود قرار دهید.
   – غذاهایی را که شما مجاز هستید با دست بخورید عبارتند از: تکه نان، بلال، گوشت دنده ها، صدف و خرچنگ خوراکی، مرغ سوخاری، ساندویچ، میوه‌های کوچک، شیرینی، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و پیتزا
   – اگر نمی‌دانستید چگونه باید غذایی را میل کنید بهتر است به دیگران نگاه کنید.
   – کارد، چنگال و قاشقی را که استفاده کرده‌اید مجدداً روی میز قرار ندهید بلکه آنها را روی بشقاب بگذارید.
   – هنگام صرف غذا خم نشوید و صورت خود را به سمت غذا نبرید بلکه غذا را توسط قاشق و چنگال به سمت دهان خود ببرید.
   – اگر قاشق و یا کارد و چنگال شما به زمین افتاد آن را بردارید به پیشخدمت بدهید و تمیز آن را درخواست کنید.
   – هرگاه چیزی را سهواً روی لباس میهمان دیگری ریختید با خونسردی از وی عذر خواهی کرده و بگذارید خود فرد و یا پیشخدمت آن را تمیز کند خودتان اقدام به تمیز کردن لباس فرد نکنید.
   – اگر میهمانی از شما درخواست نمک و یا فلفل نمود، هر دو را به وی بدهید حتی اگر میهمان تنها یکی از این دو را درخواست کرده باشد.
   – پیش از نوشیدن مایعات، لب‌های خود را با دستمال پاک کنید تا جای لک چربی روی لیوان شما نمایان نگردد.
   – هنگام نوشیدن آب یا مایعات دیگر سعی کنید لب بالای خود را داخل مایع نگه دارید، این عمل باعث می شود هوای اضافی همراه مایع داخل گلو نشده که صدا دهد.
   –  از واژه های «متشکرم» و «لطفاً» در سر میز غذا بسیار استفاده کنید.
   –  اگر حشره، تار مو و یا هر چیز دیگری را در غذای خود یافتید آن را اعلام نکنید بلکه مخفیانه آن را از غذایتان خارج کنید و یا آهسته به پیشخدمت نشان داده و دستور تعویض غذا دهید.
   – همیشه در انتهای صرف غذا، از میزبان و یا آشپز تشکر کرده و از غذا تعریف کنید، حتی اگر غذا زیاد هم خوشایند نبود باز تشکر کنید.  لازم نیست دروغ بگوئید، بلکه می توانید مثلاً از سس غذا تعریف کنید.
   – هنگام صرف غذا خود را نخارانید و بینی خود را تمیز نکنید. هرگاه خواستید عطسه و یا سرفه کنید حتماً جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرید.
   – سعی کنید رومیزی را تا انتهای صرف غذا تمیز نگاه دارید.

 

   – هنگامی که صرف غذایتان پایان یافت، کارد و چنگال خود را به صورت موازی در سمت راست روی بشقاب قرار دهید. اگر خواستید میز را برای مدت کوتاهی ترک کنید و یا غذای شما نیمه تمام بود، باید کارد و چنگال را به صورت ضربدری روی بشقاب قرار دهید تا دیگران و پیشخدمت مطلع گردند که شما باز خواهید گشت.
   – فراموش نکنید در رستوران و به طور کلی فضاهای سربسته نباید کلاه و دستکش بپوشید.

 

 
در پایان، ابتدا از میزبان تشکر نموده سپس اجازه رفتن بگیرید. در موقع خروج همهمه نکنید، بلکه با متانت و آهسته رستوران را ترک کنید.  جابجایی صندلی ها و اشیاء دیگر را به عهده پیشخدمت ها بگذارید.
امیدارم از مطالب بهره کافی را برده باشید و مروری باشد بر دانسته‌هایتان تا اگر لازم شد در مودتان قضاوت کنند بگویند «عجب آدم با شخصیتی»!

شما به ویتامین ب 12 نیاز دارید تا بدن تان گلبول قرمز بسازد و اکسیژن لازم اندام …

مدت هاست که فاقد ارزش غذایی بودن شکلات نوتلا ثابت شده اما الان بحث برسرمیزان آس…

هر کشوری، آداب و رسوم مخصوص خود را دارد و یکی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده فر…

بعضی از شایعترین افزودنیهای خوراکی موجود درغذاهای بسته بندی شده باعث بروز مشکلا…

بیشتر هندی ها با دست غذا می خورند یا مردمان آسیای جنوب شرقی از چوب های غذا برای…

اپلیکیشن موبایل فیدیلیو را دریافت کنید.

در مطالب قبلی به نکاتی درباره آداب غذا خوردن در رستوران اشاره کردیم. با توجه به استقبالی که دوستان لادیز از چنین مطالبی کردند، تصمیم گرفتیم که نکات بیشتری را در مورد مواردی که هنگام غذا خوردن باید رعایت کرد، با هم مرور کنیم.

قاشق، چنگال، کاردقاعده استفاده از چنگال این است که آن را با دست چپ بگیرید. اما ممکن است گاهی لازم باشد بدون آنکه از کارد یا قاشق استفاده کنید، با چنگال غذا بخورید. مثل زمانی که سالاد میل می کنید یا خوراکی هایی مثل سیب زمینی سرخ کرده می خورید.در اکثر مواقع، چه هنگام صرف غذای ایرانی و چه غذای فرنگی، یادتان باشد که چنگال در دست چپ شما قاشق یا کارد را همراهی می کند.

دهان خوب، دهان بسته استمطمئنم که این توضیح، توضیحی اضافی است. بطور قطع همه می دانند یکی از زشت ترین کارها هنگام صرف غذا جویدن آن با دهان باز است. اما کاری که اینهم بدتر است صحبت کردن با دهان پر از غذاست. البته میز شام فرصت خوبی برای تبادل افکار و گپ زدن است. اما فقط زمانیکه دهان شما خالیست یا آنقدر غذای کمی در دهان تان است که مانع از راحت صحبت کردن تان نمی شود.چگونه بی صدا غذا بخوریم

ریز ریز کردن غذا ممنوعبه همان نسبت که برداشتن تکه های حجیم و بزرگ غذا عملی زشت و دور از ادب است خرد کردن غذا به قطعات خیلی کوچک و بقول معروف ریز ریز کردن آن نیز کاری غلط است. وقتی غذا را از اندازه نرمال آن کوچکتر می کنید دو پیام را به میزبان تان منتقل می کند اول اینکه غذا چندان قابل خوردن نیست و دوم اینکه من مایلم به جوجه ها غذا بدهم.

مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشدچه زمانیکه در منزل کسی مهمان هستید و چه هنگامی که برای صرف غذا به رستوران می روید نباید تلفن تان را جواب دهید. بهترین حالت این است که کلا تلفن همراه تان را سر میز نیاورید اما اگر اینکار را کردید بهتر آن است که آنرا در حالت سایلنت قرار دهید و اگر منتظر تماسی حقیقتا جدی و فوری هستید باید بخاطر داشته باشید که پشت میز و در حالیکه بشقاب غذا پیش روی شماست جای مناسبی برای جواب دادن به تماس های دریافتی نیست. در چنین شرایطی ضمن آنکه از حاضرین عذرخواهی می کنید میز را ترک کرده و به تلفن تان پاسخ  دهید.

بحث سیاسی نکنید/ از رژیم تان تعریف نکنیدبارها شاهد این صحنه بوده اید که میز غذا صحنه بحث و جدل های سیاسی شده است. از آن بدتر خانم ها و حتی آقایانی هستند که جایی را برای توضیح رژیم غذایی شان بهتر از میز شام پیدا نمی کنند. گیاهخواری، خام خواری و … همه و همه اموری است که به خودتان مربوط است و دیگران کوچکترین تمایلی به دانستن آنها ندارند.

غذا یا شور است ای بی نمکهر کس ذائقه ای خاص خودش دارد. بسیار طبیعی است که شما بعضی غذاها را نپسندید اما خیلی غیرطبیعی است که در یک میهمانی به بغل دستی تان از شفته بودن برنج یا سفت بودن گوشت خورش شکایت کنید. در اینصورت این طور بنظر می رسد که تنها هدف شما از آمدن به چنین میهمانی ای صرف غذا بوده است. در رستوران نیز بدون آن که دیگران را با سرو صدا از وضعیت بشفاب تان مطلع کنید به آرامی گارسن را بخواهید و از او درخواست کنید غذایتان را عوض کند.

با گارسن یا پیشخدمت مودب باشیدآداب معاشرت در برخورد با دوستان و فامیل و افراد هم شان شما خلاصه نمی شود. اگر در منزلی مهمانید که پیشخدمت غذا را سرو می کند یا در رستوران غذا می خورید بخاطر داشته باشید که وقار شما از روی رفتارتان با گارسن محک می خورد. حتی اگر گارسن در آوردن غذای شما اشتباه کرد باید با حفظ خونشردی اشتباه وی را تذکر بدهید. شما باید انقدر بزرگوار باشید که رفتار شما نشان دهنده آن باشد که غذا از آرامش بقیه برای شما مهم تر نیست.

اگر می خواهید نفرت انگیز باشید، این کار را انجام دهید گاهی ممکن است تکه ای غذا لابلای دندان شما گیر کند. در اینصورت باید با یک عذرخواهی کوچک به دستشویی بروید و غذا را خارج کرده، دستان خود را بشویید و برگردید و یا بدون جلب توجه و در حالیکه هیچکس داخل دهان تان را نمی بیند به کمک زبان تان غذا را خارج کنید. هر کاری جز این بسیار زننده است و باعث می شود شما برای همیشه از لیست مهمانان حذف شوید.

دستمال دوست شماستهمیشه برای تمیز کردن چربی غذا از اطراف دهان تان از  دستمال سفره کمک بگیرید. دستان شما برای کارهای دیگری استفاده می شوند. کسانی که انگشتان شان را می لسیند نمی دانند چقدر در نزد دیگران غیر قابل معاشرت جلوه می کنند. همینطور برای برداشتن غذاهای تکه ای هرگز از انگشتان تان کمک نگیرید. هر کدام از غذا ها ابزاری برای برداشته شدن دارد که می توانید آنها را بکار بگیرید. می توانید حدس بزنید که اکثر مردم دوست ندارند غذایی که دست شما به آن خورده است را بخورند.

تصویر امنیتی جدید

دوران بارداری و اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده تغییری بزرگ در زندگی است. قبل از آن که بخواهید دردانه‌های خود را به دنیا بیاورید باید این را بدانید ک…

فرانسه، یکی از کشورهای مهم اروپا و زبان فرانسوی یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین زبان‌های دنیاست. علاوه بر جذابیت مکان‌های دیدنی و شاخص فرانسه، بازار کتاب و ادبیات فرانسه نیز همیشه گرم است و دوست‌داران فراوانی دارد. ادبیات ف…

وگانیسم یا گیاه‌خواری مطلق سبکی از زندگی است که در آن افراد به علل مختلف مصرف محصولات حیوانی را حذف می‌کنند، به ‌گونه‌ای زندگی می‌کنند که آسیبی به حیوانات نرسانند و از محصولات آرای…

در این روزهای پایانی سال که بازار خانه تکانی بسیار گرم شده است، روش‌های مختلف شست‌وشو و تمیز کاری، می‌تواند روند کار شما را سریع‌تر کند و نتیجه بهتری هم بر جای بگذارد. آیا می‌دانستید که شستن بالشت ه…

کفش پاشنه بلند بدون شک یک انتخاب مناسب برای داشتن استایل زیبا و رسمی‌تر است و از زمانی که پای خود را در عرصه مد و فشن وارد کرد، طرفداران بسیاری را به سمت خو…

تخم مرغ: 3 عدد
شکر: 200 گرم
وانیل: یک هشتم ق چ
روغن مایع: یک و یک چهارم پیمانه
شیر: 1 پیمانه
آرد: 300 گرم
پودر کاکائو: 3 ق س
بیکینگ پودر: 2 ق چ
نمک: کمی
میوه…

آیا تا کنون به دوست داشتن دشمن خود فکر کرده‌اید؟ آیا به این نکته اندیشیده‌اید که دشمنان ما تا چه حد می‌توانند در پیشرفت و موفقیت ما موثر باشند؟ همه‌ی ما دشمنانی داری…

یکی از مشکلات اصلی در مسیر لاغری عدم توانایی کنترل اشتهاست و این موضوع باعث خوردن در شرایطی میشود که شاید واقعاً گرسنه نباشیم و اگر نخوریم مشکلی پیش نیاید!

بر اساس گفته روانشناسان بیشتر فعالیت هایی که ما به صورت روزمره انجام می دهیم، نتیجه یک فرآیند خودکار و ناخودآگاه یا همان عادت هاست. یکی از این عادت ها عادت غذا خوردن است. اما خبر خوب این است که شما می توانید بر روی این فرایند کار کنید و عادت های بد را با عادت های خوب و سالم جایگزین نمایید. این کار در ابتدا نیازمند کمی تلاش و صرف زمان خواهد بود.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد مغز برای تغییر و ایجاد عادت جدید به چیزی حدود 21 الی 90 روز زمان نیاز دارد. اما ثابت قدم باشید و چند هفته روی عادت جدید کار کنید. بعد از چند هفته خواهید دید که غذای کمتری نسبت به گذشته می خورید.

در این مقاله سعی می کنیم 15 گام ساده برای تعلیم دادن مغز را با هم مرور کنیم که به غذا خوردن کمتر منجر می شود.چگونه بی صدا غذا بخوریم

هر چیزی که شما می خورید بر روی بدنتان تاثیر می گذارد. زمانی که وارد فیس بوک می شوید عادت دارید یک فنجان چای و بیسکوییت میل کنید؟ زمانی که در سینما در حال تماشای فیلم هستید عادت دارید یک جعبه بزرگ پاپ کورن بخورید؟ خوب باید بدانید که شما تنها نیستید.

غذا خوردن بدون فکر و بدون هوشیاری یکی از مشکلات بزرگ امروز است. سبک زندگی فعلی ما باعث شده است غذا خوردن هوشیارانه را با غذا خوردن بدون فکر جایگزین کنیم. در این شرایط برای اینکه بتوانیم انرژی خود را به طور سریع افزایش دهیم به سراغ تنقلات ناسالم می رویم و زمانی که غذا می خوریم به مواد غذایی موجود در بشقاب اصلا اهمیتی نمی دهیم.

چنین غذا خوردن نه تنها لذتی که می توان از غذا خوردن داشت را از بین می برد بلکه باعث پرخوری می شود و در نهایت نشانه های سیری فیزیکی را ایجاد نمی کند و ذهن تلاش می کند غذای بیشتری را طلب کند. اما زمانی که ذهن خود را درگیر غذاخوردن می کنید، می توانید این عادت را تغییر دهید.

غذا خوردن هوشیارانه به معنای خوردن هر آن چیزی است که بدن واقعا بدان نیاز دارد.

زمانی که به دنبال شکلات یا سایر تنقلات می روید مکث کنید. بدون قضاوت کردن ببینید چه اتفاقی در حال افتادن است. از خودتان بپرسید چه چیزی باعث شده است به سراغ این تنقلات بروید. خسته اید؟ حوصله تان سر رفته است؟ به خاطر واکنش به شرایط موجود به سراغ تنقلات رفته اید؟ مکث کردن و توجه نمودن به افکار، احساسات و حساسیت های فیزیکی به شما کمک می کند تمرکز بیشتری بر روی غذای خود بکنید.

ممکن است هنوز به سراغ خوردن شکلات بروید اما اینبار شکلات به جای یک واکنش خودکار و ناخودآگاه به یک انتخاب آگاهانه تبدیل می شود و به شما کمک می کند این زنجیر رفتارهای خودکار را بشکنید.

برنامه ریزی وعده های غذایی سالم قبل از خرید هفتگی به شما کمک می کند مغز خود را برای خوردن آگاهانه آماده کنید و از خرید مواد غذایی اضافی پرهیز نمایید. اگر برای خوردن شام به بیرون از منزل می روید سعی کنید منوی موجود را از قبل به صورت آنلاین بررسی کنید. ممکن است تصمیم بگیرید از یک پیش غذای سالم و یک وعده غذایی کوچک استفاده کنید.

اصلا لازم نیست همه تنقلات را به یکباره به سطل آشغال بریزید. این فرآیند به یک رویکرد متعادل و هوشیارانه نیاز دارد. ایده خوب این است که تنقلات وسوسه کننده را دور از چشم نگه داری کنید تا از خوردن این تنقلات پیشگیری نمایید.

همانطور که می دانید پروتئین ها برای هضم شدن به زمان بیشتری نیاز دارند. این موضوع بدین معنی است که شما را بیشتر از سایر مواد سیر نگه می دارند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد خوردن صبحانه غنی از پروتئین به مصرف کالری کمتر در باقی روز منجر می شود. می توانید از تخم مرغ و حبوبات بهره ببرید.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که کاسه بزرگی از بستنی را می بینند بیشتر آن را میل می کنند. استفاده از بشقاب، قاشق و کاسه کوچک تر مغز شما را فریب می دهد و به او می گوید که در حال خوردن مواد غذایی بیشتری هستید.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که یک کاسه بزرگ بستنی میل می کنید حتما کاسه خود را تغییر دهید و از کاسه کوچک تری برای اینکار استفاده کنید.

محققان دریافته اند انسان ها به طور طبیعی زمانی که بشقاب ها و کاسه هایشان رنگ روشن تری دارند غذای کمتری میل می کنند. به نظر می رسد این موضوع به خاطر درجه کنتراست رنگ بین غذاها و ظروف است. سعی کنید از ظرف هایی با رنگ قرمز روشن یا آبی روشن استفاده کنید. اگر در خوردن مواد غذایی سبز دچار چالش می شوید، استفاده از یک بشقاب به رنگ بروکلی می تواند کمک کننده و مفید باشد.

بیشتر افراد بدون اینکه متوجه شوند می توانند 20 درصد کمتر یا بیشتر از حد معمول غذا مصرف نمایند. به همین خاطر اگر برای خود 100 گرم پاستا سرو می کنید آن را به 80 گرم تقلیل دهید. زمانی که در حال خوردن غذا هستید، مقدار آن را به 20 درصد کاهش دهید و مقدار کاهش یافته را با سبزیجات پر کنید. اینکار باعث می شود مصرف مواد مغذی مورد نیاز افزایش یابد.

محققان دریافته اند که نشنیدن صدای جویدن مواد غذایی ممکن است به پرخوری منجر شود . به همین خاطر اگر در حال گوش دادن به موسیقی یا تماشای تلویزیون هستید و غذا می خورید بهتر است آن را خاموش کنید یا حداقل صدایش را ببندید.

غذا خوردن با دستی که هیچ تسلطی بر روی آن ندارید باعث می شود 30 درصد کمتر ار مقدار معمول غذا بخورید و از غذا خوردن ناخودآگاه جلوگیری می کند. از چاپ استیک استفاده کنید و با دست دیگر خود غذا بخورید.

بین غذا خوردن و دریافت پیام سیری از طرف شکم توسط مغز، حدود 20 دقیقه طول می کشد. به همین خاطر زمانی که غذای خود را به سرعت می خورید فرصت دریافت پیام را از دست می دهید. اگر در طول زمان این عادت را تکرار کنید متوجه می شوید که غذای بیشتری میل می کنید. سعی کنید تایمر را بر روی 25 دقیقه ست کنید و غذای خود را در این بازه زمانی میل نمایید.

تمرینات ورزشی سبک بعد از خوردن وعده غذایی به عضلات کمک می کند گلوکزی که مصرف کرده اید را جذب کند. این موضوع مانع از افزایش سطح انسولین در بدن می شود.

چربی قهوه ای باعث سوختن کالری های بدن می شود تا بدن را گرم نگه دارد . با نوشیدن یک لیوان آب یخ یا گرفتن دوش سرد می توانید این موضوع را فعال کنید.

اضافه کردن کمی فلفل قرمز می تواند متابولیسم را تا 25 درصد بعد از خوردن غذا افزایش دهد. کپسایسین موجود در فلفل قرمز و فلفل چیلی می تواند بر گرسنگی غلبه کند و هوس خوردن غذاهای شیرین و پرچرب را کاهش دهد.

بین وعده های غذایی گرسنه می شوید؟ خوردن آب و جویدن آدامس می تواند این اشتها را سرکوب کند.

با گرفتن عکس از وعده های غذایی، نوشیدنی ها و تنقلات می توانید بفهمید در طول روز چقدر غذا می خورید.

چگونه بی صدا غذا بخوریم
چگونه بی صدا غذا بخوریم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *