چگونه به جوجه مرغ عشق غذا بدهیم

دوره مقدماتی php
چگونه به جوجه مرغ عشق غذا بدهیم
چگونه به جوجه مرغ عشق غذا بدهیم

در این کلیپ جوجه مرغ عشق را که پدرمادرش بهش غذا ندادن به علت جابه جایی از 5 روزگی به همین شکل بزرگ کردم.

غذا. سرلاک انسانی . برای جلوگیری از اسهال .زرده تخم مرغ آب پز داخلش مخلوط کرده .

همیشه دوستان یادتون باشد که غذای جوجه باید ولرم باشد به اندازه دمای بدنش. غذای یخچالی یا سرد را کمتر میخورد .وباعث حضم ندشن غذامیشود.مشکل گارشی بوجود می آید.
موفق باشید .

www.canaryjiver.ir

www.canary-jiber.rozblog.com

دوره مقدماتی php

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

چگونه به جوجه مرغ عشق غذا بدهیم

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

مرغ عشق پدر در حال غذا دادن به جوجه هاش. Budgeriar

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

سلام. این همون جوجه مرغ عشق است که در قسمت اول ۱۵ روزش بود. از یک پرنده فروشی خریدمش. ظاهرا والدینش از قفس فرار کرده بودند و این کوچولو داشت از سرما و گرسنگی میمرد. دلم براش سوخت و خریدمش. در حال حاضر هر چهار ساعت یکبار باید بهش سرلاک بدم. البته وقتی کوچکتر بود دفعات سرلاک دادنش بیشتر بود. اگر به امید خدا زنده ماند حسابی دستی و اهلی میشه چون با سرلاک و توسط انسان بزرگ شده دیگه هیچ ترسی از انسان نداره.اگر قسمت اولش را نگاه کنید متوجه میشوید که چقدر توی این ده روز رشد کرده.

تیر ۲۶, ۱۳۹۷
پربازدیدترین ها, راه اندازی سالن پرورش, سالن پرورش مرغ عشق, مرغ عشق

17 نظرها

غذای مرغ عشق علاوه بر دانه، شامل سبزی، میوه، مکمل ها هم می شود. بعضی از پرورش دهندگان معتقدند آب و دانه برای رشد و سلامتی مرغ عشق ها کافی است. در صورتی که باید بدانید برای رسیدن به تکثیر و پرورش مطلوب در مرغ عشق نیاز به یک رژیم غذایی مناسب است.

می خواهم بدانید که چه غذاهایی را باید برای مرغ عشق ها فراهم کنید. تا نیازهای بدنی شان برطرف شود و به خوبی رشد و تکثیر کنند. پس اگر موافق باشید مقاله را بخوانید تا بفهمید رژیم غذایی مناسب برای مرغ عشق ها علاوه بر دانه، شامل سبزی، میوه، مکمل ها می باشد.

بعضی از پرورش دهندگان معتقدند آب و دانه برای رشد و سلامتی مرغ عشق ها کافی است. در صورتی که باید بدانید برای رسیدن به تکثیر و پرورش مطلوب در مرغ عشق نیاز به یک رژیم غذایی کامل دارید.

در این مقاله قصد دارم در مورد غذای مرغ عشق ها صحبت کنم. می خواهم بدانید که چه غذاهایی را باید برای مرغ عشق ها فراهم کنید که نیازهای بدنیشان برطرف شود و به خوبی رشد و تکثیر کنند.چگونه به جوجه مرغ عشق غذا بدهیم

 پس این مقاله را بخوانید تا بفهمید رژیم غذایی مناسب برای مرغ عشق ها چیست؟

 

دانه ی ارزن،کتان و جوانه ی گندم از اصلی ترین غذای مرغ عشق است. مرغ عشق ها به دانه ی ارزن و کتان علاقه ی زیادی دارند.

برای فراهم کردن دانه بهتر است به ازای هر یک کیلو ارزن، ۲۰۰ گرم تخم کتان به آن اضافه کنید. جوانه های دانه ها مثل جوانه ی گندم سرشار از ویتامین هاست. که متاسفانه خیلی از پرورش دهندگان از خاصیت و ویتامین های جوانه ها غافل هستند و استفاده نمی کنند.

به شما پرورش دهندگان پیشنهاد می کنم حتما از جوانه های دانه ها به مرغ عشق هایتان بدهید. اما باید بدانید فراهم کردن دانه ی ارزن و کتان برای مرغ عشق ها غذای کاملی نیست.

در فصل تولید مثل و جفت گیری، مرغ عشق ها به رژیم غذایی کاملی احتیاج دارند. تا بتوانند بخوبی جفتگیری و تولید مثل انجام دهند. در ادامه قصد دارم در مورد انواع رژیم های غذایی مورد نیاز مرغ عشق ها برایتان صحبت کنم.

 

مرغ عشق ها به سبزی ها علاقه دارند. سبزی باید جزیی از برنامه ی غذایی مرغ عشق باشد. شما می توانید به مرغ عشق هایتان، تره، شوید، کاهو، اسفناج، هویج و کرفس بدهید. سبزی در قبل از زمان جفت گیری و زمان تخم گذاری برای مرغ عشق ها مفید است.

سبزی های تازه خصوصا تره سرشار از ویتامین A هستند. شما باید برگ سبزی هایی مثل چغندر، کاهو، اسفناج و هویج را بیشتر به مرغ عشق هایتان بدهید.

توجه داشته باشید که سبزی هایی مثل شوید، جعفری، کاهو طبیعتی سرد دارند اما تامین کننده ی آهن بدن مرغ عشقها و همچنین اشتها آور و ضد یبوست هستند. برای اینکه طبیعت سرد این سبزی ها را خنثی کنید لازم است به مرغ عشق ها هویج بدهید. هویج طبیعت گرمی دارد. همچنین سرشار از ویتامین A و املاح معدنی است.

 

اگر می خواهید مرغ عشق هایی با عمر طولانی و جوجه های قوی داشته باشید به آن ها میوه بدهید. میوه هایی مثل سیب، گلابی، انجیر، پوست هندوانه برای مرغ عشق بسیار مناسب هستند.
توجه داشته باشید که میوه ها تازه باشند و بعد از شستشو به مرغ عشق ها بدهید. برای دادن میوه باید میوه ها را قطعه قطعه کنید. مثلا سیب یا گلابی را قطعه قطعه کنید و هویج ها را رنده کنید و بعد به مرغ عشق هایتان بدهید.

مرغ عشق ها به انگور هم علاقه ی زیادی دارند. برای دادن انگور بهتر است آن را دو نیم کنید و در قفس پرنده بگذارید.
سیب، بهترین میوه برای مرغ عشق ها است. سیب طبیعتی معتدل دارد و سرشار از ویتامین های گوناگون است.

 

مکمل های مهم برای مرغ عشق ها، سنگریزه و صدف دریا است. شاید پیش خودتان بگویید چرا باید به مرغ عشق ها سنگریزه بدهیم؟
باید بگویم که پرندگان دانه خواری مثل مرغ عشق، قبل از خوردن دانه سنگریزه می خورند. سنگ ریزه ها در سنگدان دانه ها را می شکند و به هضم دانه ها کمک می کند.

اما توجه داشته باشید که سنگریزه ها آلوده نباشند. برای ضد عفونی سنگریزه ها می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید.

مرغ عشق ها به کلسیم و مواد معدنی احتیاج دارند. کف دریا کلسیم و مواد معدنی موردنیاز بدن مرغ عشق را فراهم می کند. علاوه بر آن مرغ عشق ها می توانند برای جلوگیری از بلند شدن نوک منقارشان از کف دریا استفاده کند. کف دریا را یک جای ثابت در قفس بگذارید تا جا به جا نشود.

به شما پیشنهاد می کنم مقاله ی جفت گیری مرغ عشق و تاثیر شرایط نگهداری در تولید مثل را بخوانید.

 

خب تا اینجا با غذای مناسب مرغ عشق ها هم آشنا شدید. برای طولانی کردن عمر و سلامتی مرغ عشق باید علاوه بر آب و دانه یک رژیم غذایی کاملی داشته باشید. غذای مرغ عشق ها، دانه ی ارزن و کتان است.

اما متوجه شدید که یک رژیم غذایی کامل برای مرغ عشق ها از سبزیجات و میوه جات، مکمل ها و دانه های غلات و روغنی و جوانه ی گندم هم تشکیل شده است.

توجه داشته باشید که آب سالم برای مرغ عشق ها بسیار اهمیت دارد. آب هایی که به مرغ عشقتان می دهید کلر نداشته باشد. بهتر است برای تنظیم ph بدن مرغ عشق چند قطره سرکه ی سیب غیر صنعتی به آب اضافه کنید و هر روز آب را عوض کنید.

و در آخر پیشنهادی که برای شما پرورش دهندگان دارم این است در کنار این رژیم غذایی بهتر است به مرغ عشق هایتان دانه های پخته شده ای مثل لوبیا، عدس بدهید. نان و بادام خیس شده هم بسیار مفید است. به هیچ وجه به مرغ عشق هایتان چایی یا شکلات ندهید.

امیدوارم از تمامی این نکات استفاده کافی را برده باشید و با استفاده از این رژیم غذایی کامل مرغ عشق هایی شاداب و سلام تری داشته باشید.

لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما و دیگر دوستان بنویسید.

Tags رژیم غذایی مرغ عشق صدای مرغ عشق غذای مرغ عشق مرغ عشق سالم مرغ عشق سفید نژاد مرغ عشق

3 هفته پیش

دی ۲۷, ۱۳۹۷

دی ۲۶, ۱۳۹۷

با سلام و تشکر فراوان
بسیار آموزنده بود و بطور خلاصه و کامل توضیحات داده شد.موفق باشیددر امان خدا

سلام. بسیار سپاسگذارم از لطف و محبت شما دوست گرامی

سلام میخاستم بپرسم زیر لونه تخم مرغ عشقا چی بزارم پشم گذاشتم ریختنشون بیرون نمیدونم چی بزارم

سلام. مرغ عشق بر خلاف سایر پرندگان ٬ تخم خود را مستقیم بر کف لانه می گذارد. پنبه و پوشال هر چیزی را به کف قفس بگذارید او در همان مراحل ابتدایی تخم گذاری به بیرون پرتاب می کند.چگونه به جوجه مرغ عشق غذا بدهیم

چگونه به مرغ عشقم حرف زدن را یاد بدم ؟

ممنون از مقاله های خوبتون…انگیزه من در زمینه پرورش بالا رفته..هیچ وقت فکر نمیکردم اینقدر جالب باشه….موفق باشین

سلام. لطفا مقاله آموزش سخنگویی مرغ عشق درمسترپت را مطالعه کنید.

سلام وقت بخیر

یک قفس مرغ عشق که ۱۵ جفت هستند همه جوجه دارند ولی چندتا لونه ها مدفوع جوجه ها ابکی شده است و تلفات داشته ام غذای انها تخم مرغ ارزن هویج سیب و جوانه گندم بوده است ممنون راهنمایی کنید پیشاپیش سپاسگذارم

سلام جناب ابراهیمی.‌ ممنون

مرگ و میر در جوجه مرغ عشق به وفور دیده میشه که عوامل گوناگونی داره. این اسهال میتونه ناشی از مسمومیت غذایی باشه.

غذایی مثل تخم مرغ و جوانه گندم که در معرض هوا زود فاسد شده. در هفته‌ یکبار یک قاشق چای خوری سرکه سیب به آب آبخوری مرغ عشقا اضافه کن. غذاهای فاسد شدنی مثل تخم مرغ و جوانه‌ گندم در چند‌ ساعت بعد از مصرف از قفس خارج‌ کن.

سلام دوست عزیز می‌خواستم بدونم جفت گیری مرغ عشق چند روز طول می کشه و اینکه مرغ عشق من از وقتی کنار هم گذاشتمشون هیچ فعالیت خاصی ندارد . من مرغ عشق ماده رو از قبل داشتم و از اول ارزن میدادم الان سبزی و میوه و… میزارم جاش هیچ عکس العملی نشون نمی ده علت چیه

سلام مرغ عشق های من فقط فقط دونه میخورن به هیج عنوان میوه سبزیجات نمیخورن چکار باید کنم با تشکر

سلام خیلی ممنون از مطالب اموزندتون
ی مشکلی داشتم
مرغ عشقم نر هست هر وقت از قفس بیرونش میارم دوباره میخواد برگرده به قفسش چجوری وابستگیش رو بگیرم ممنون میشم اگه کمک کنید

سلام تشکر می کنم از مطالب بسیار مفید و قابل استفاده برای دوستداران پرندگان زینتی دوست عزیز سوالی از خدمتتون داشتم اینجانب دو عدد مرغ عشق دارم محل کار و زندگیم فاصله زیادی از شهر دارد دارم و تهیه کف دریا برایم مقدور نمی باشد تقاضامندم راهنمایی کنید که برای جایگزینی چه باید بکنم زیرا پرنده ها بسیار نوک های خود را به هم می کشند از شما بسیار متشکرم

سلام تشکر می کنم از مطالب بسیار مفید و قابل استفاده برای دوستداران پرندگان زینتی دوست عزیز سوالی از خدمتتون داشتم اینجانب دو عدد مرغ عشق دارم محل کار و زندگیم فاصله زیادی از شهر دارد دارم و تهیه کف دریا برایم مقدور نمی باشد تقاضامندم راهنمایی کنید که برای جایگزینی چه باید بکنم زیرا پرنده ها بسیار نوک های خود را به هم می کشند از شما بسیار متشکرم

سلام بر شما آقا مهدی. شما میتونی از پوسته تخم مرغ که سرشار از کلسیم است استفاده کنی و نکته قابل توجه که حتما پوسته تخم مرغ ۳۰دقیقه بجوشانی که میکروب های پوسته کشته شون. آفتاب به مرغ عشقاتونم بده.

سلام و خسته نباشيد
من الان يكساله ٢ تا جوجهمرغ عشق خريدم و فكر كنم ديگه بالغ شده اند نر و ماده هم هستند
ولي تخمگذاري نكرده اند ماده مدام به نره پرخاشگري ميكنه و اجازه نميده كه سواري بشه الان مدتيه لونه گذاشتم و ماده مرتب أطراف لونه را نوك ميزنه و چند دقيقه داخل لونه ميره و مياد بيرون حدود ٢ هفته است كه اين مدلي هستند ميخواستم بدونم اينها جفت نشده اند يا نياز به زمان بيشتري دارند
ممنون از وقتي كه صرف ميكنيد و ممنون از سايت خوبتون

تعقيب: بیماری مرغ عشق! طریقه ی درمان بیماری های رایج در مرغ عشق – مسترپت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

چگونه به جوجه مرغ عشق غذا بدهیم
چگونه به جوجه مرغ عشق غذا بدهیم
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *