چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي

دوره مقدماتی php
چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي
چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بدون شک، برنامه ریزی در زندگی موجب می‌شود تا فرد موفق‌تری باشیم و بهتر بتوانیم از زمان خود استفاده کنیم. ولی یادگیریِ نحوه‌ی برقراریِ تعادل، میان وظایف گوناگون در زندگی، کاری چالش‌برانگیز است. گاهی کار، مدرسه و وظایف روزانه روی هم انباشته می‌شوند و در عین حال، دوستان یا خانواده نیز از ما انتظار دارند که به آنها کمک کنیم. علاوه بر این کارها، باید زمانی را هم به رسیدگی به خودمان اختصاص دهیم. ولی در صورتِ داشتنِ یک برنامه‌ی روزانه، انجام این وظایف امکان‌پذیرتر می‌شود. با برنامه ریزی کردن می‌توانید میان اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود تعادل برقرار کنید و چیزهای مهم در زندگی‌تان را اولویت‌بندی کنید. در این مقاله بر ۴ گام ضروری برای تنظیم یک برنامه‌ی روزانه‌ی کارآمد و مفید، مروری می‌کنیم. پس بیایید ببینیم چگونه برنامه‌ ریزی کنیم.

چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي

دوره مقدماتی php

پیش از آنکه بفهمید باید چگونه برنامه ریزی کنیم، باید بدانید که هم‌اکنون، چگونه امور روزانه‌تان را مدیریت می‌کنید. اگر مجبور هستید که به مدرسه یا محل‌کار بروید، ساعاتی که در مدرسه یا محل‌کار می‌گذرانید، قبلا برای شما مدیریت شده است و نمی‌توانید برای آنها برنامه ریزی کنید. ولی در وقت آزادتان، آزادی عمل بسیار بیشتری دارید.

احتمالا بخش نسبتا زیادی از روزتان را صرفا برای رفت و آمد به محل کار یا مدرسه یا بیرون رفتن برای انجام کارهای مختلف صرف می‌کنید. اما این همان زمانی است که برای نظم دادن به روزهای‌تان و انجام وظایف مهم نیاز دارید. توجه کنید که این رفت‌و‌آمدها معمولا چقدر زمان شما را می‌گیرند و در برنامه ریزی روزانه‌تان، زمان کافی را به این رفت‌وآمدها اختصاص دهید.

انجام برنامه ریزی روزانه تا حد زیادی به فهمیدن این مسئله مربوط می‌شود که کارهایی که طبق عادت انجام می‌دهید، چه تاثیری بر زندگی روزانه‌ی شما می‌گذارند. گاهی این کارها، عادت‌های بدی هستند که مانع از لذت بردن از زندگی یا دستیابی به اهداف‌تان می‌شوند. در حالیکه بعضی از این کارها، برای لذت بردن از زندگی یا رسیدن به اهداف، ضروری هستند. وقتی برای خود برنامه ریزی می‌کنید، به نقشی که عادت‌های‌تان در زندگی شما ایفا می‌کنند نیز فکر کنید.

شاید بعضی اوقات در روز، زمان‌تان را هدر می‌دهید. بسیاری از این موارد اجتناب‌ناپذیر هستند، مانند رفت‌و‌آمدهای صبح یا رفتن به اداره‌ی پست در وقتِ ناهار، که شلوغ‌ترین زمانِ روز است. به برنامه ریزی‌تان نگاهی بیندازید و زمان‌هایی که در آنها وقت‌تان به هدر می‌رود را بیابید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید برنامه ریزی‌تان را تغییر دهید تا این زمان‌های تلف‌شده کاهش پیدا کنند.

معمولا بهتر است که از پیش، برای هر روز برنامه ریزی کنید. اگر قبلا هرگز برنامه ریزی نکرده‌اید، شاید کمی زمان ببرد تا بتوانید در برنامه ریزی‌تان، تمام کاستی‌ها و ویژگی‌ها را در نظر بگیرید. انتظار نداشته باشید که در نخستین روز یا حتی نخستین هفته، همه چیز را متوجه شوید.

نیازی نیست که فهرست مرتب و دقیقی بنویسید، زیرا در این مرحله فقط باید از تکنیک طوفان فکری استفاده کنید و مواردی که می‌نویسید لزوما فهرست نهایی کارهایی نیست که باید انجام دهید. یک ساعت یا بیشتر وقت بگذارید و تمام کارهایی را که هر روز انجام می‌دهید (و کارهایی را که انجام نمی‌دهید ولی باید انجام دهید) بنویسید. اگر به یاد آوردن تمام کارها سخت است، همیشه دفترچه یادداشت کوچکی با خود داشته باشید و در طول روز، تمام کارهایی را که انجام می‌دهید، یادداشت کنید.

وقتی نوشتن فهرست را شروع می‌کنید، هیچ کاری را خیلی کوچک و کم‌اهمیت درنظرنگیرید و هر کاری را که باید انجام داده شود، در فهرست خود وارد کنید. وقتی برای اولین بار برنامه‌ریزی برای کارهای روزانه را انجام می‌دهید، بهتر است که همه‌ی موارد را در برنامه‌ی خود بگنجانید و سپس، در صورت نیاز آن را ویرایش کنید. برای نمونه اگر هر روز صبح، برای پیاده‌روی بیرون می‌روید، این کار را نیز یادداشت کنید.

برای داشتن تغذیه‌ی مناسب، چه کارهایی باید انجام دهید؟ برای رفتن به سر کار، هر روز باید چه کارهایی انجام دهید؟ برای رساندن فرزندتان به مدرسه یا به خانه، چه کارهایی را باید انجام دهید؟ احتمالا کارهای کوچک بسیار زیادی وجود دارد که باید برای انجام مسئولیت‌های بزرگ‌تر خود به آنها توجه داشته باشید. برنامه‌ریزی روزانه به شما کمک می‌کند تا بخش‌هایی را که در آنها بهره‌وری بالایی ندارید، شناسایی کنید و برای بهبود در آن بخش‌ها تلاش کنید.

اگر متوجه شده‌اید که زمان آزاد اندکی دارید یا هیچ زمان آزادی ندارید، کارهای خود را دوباره بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا انجام همه‌ی آن کارها، واقعا ضروری است یا خیر. احتمالا متوجه خواهید شد که می‌توان بعضی از کارها را به شکل بهتری انجام داد یا انجام آنها را به فرد دیگری واگذار کرد. برای نمونه، اگر در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنید و وقت زیادی را برای آشپزی صرف می‌کنید، شاید بتوانید از یکی از هم‌اتاقی‌های خود بخواهید تا در آشپزی با شما شریک شود. شما می‌توانید غذاهایی را که هر دو به آن علاقه دارید، پیدا کنید و در طول هفته، به نوبت آشپزی کنید.

ستونی شامل زمان‌ها را در سمت راست صفحه ایجاد کنید و در ردیفی در بالای صفحه نیز، روزهای هفته را بنویسید.

ابتدا فعالیت‌هایی را بنویسید که باید هر روز و در زمان مشخصی انجام شوند. بر اساس ارزیابی که طبق مطالب گفته شده در بالا انجام داده‌اید، کارها را در مقابل زمان‌هایی بنویسید که فکر می‌کنید بیش از همه برای انجام آنها مناسب است. در طول روز، یک یا چند زمان استراحت را نیز برای خود درنظربگیرید.

به طور کلی چارچوب‌های زمانی ساعتی، به‌اندازه‌ی کافی بزرگ هستند ولی در انجام بعضی از کارها، کمی زمان لازم است تا روی غلتک بیفتید و در جریان کار قرار بگیرید. بنابراین ممکن است که برای انجام این کارها، به بازه‌های زمانی ۹۰ دقیقه‌ای یا حتی ۲ ساعته نیاز داشته باشید. البته کارهای ۳۰ دقیقه‌ای را نیز فراموش نکنید، ولی مراقب باشید که بازه‌های زمانی‌تان، بیش از حد کوتاه و فشرده نباشد. می‌توانید برای ایجاد بازه‌های زمانی طولانی‌تر، چند سلول را در اکسل با هم ادغام کنید.

پیش‌بینی دقیق اینکه انجام هر کار به چقدر زمان نیاز دارد، دشوار است. بنابراین در صورت لزوم، برنامه‌ی زمانی شما باید به آسانی در یک جهت قابل انعطاف باشد. شما باید زمان‌های میانی را نیز برای تأخیرهای غیرمنتظره درنظربگیرید. البته نباید از زمان استراحت خود به عنوان زمان میانی استفاده کنید و به زمان استراحت، به چشم چیزی غیرضروری نگاه کنید. زمان استراحت نیز باید مانند زمان‌های اختصاص داده شده به کارهای دیگر، اهمیت داشته باشد.

به طور کلی بهتر است که برنامه‌ی خود را در چند نسخه چاپ کنید و مثلا یکی را روی یخچال بچسبانید، یکی را در اتاق خواب قرار دهید و یکی را نیز در حمام بگذارید. زیر کارهای مهم خط بکشید و آنها را از سایر کارها متمایز کنید.

از رنگ‌های متفاوتی برای حوزه‌های مختلف کارهای خود استفاده کنید. مثلا می‌توانید از رنگ زرد برای فعالیت‌های مربوط به کار، از رنگ قرمز برای ورزش، از رنگ آبی برای کارهای مدرسه و … استفاده کنید. به این ترتیب، تنها با نگاه کردن به برنامه متوجه می‌شوید که برنامه‌ی زمانی‌تان به چه صورت است. مثلا اگر بسیاری از بخش‌های آن آبی باشد، متوجه می‌شوید که تکالیفی که برای مدرسه باید انجام بدهید بسیار زیاد است.

مهارت‌های تفکر انتقادی و خلاقیت در بیشتر مردم، در زمان صبح نسبت به زمان‌های دیگر بیشتر است و معمولا این مهارت‌ها و توانایی‌ها، با نزدیک شدن به انتهای روز، کاهش می‌یابد. اگر شما نیز چنین هستید، فعالیت‌هایی (مانند نوشتن) را که نیاز به قدرت تفکر و خلاقیت زیادی دارند، در زمان صبح انجام دهید. ولی شاید ترجیح می‌دهید که خلاقانه‌ترین کارهای خود را در هنگام شب انجام بدهید. تفاوتی ندارد، زیرا در اینجا تنها مسئله‌ی مهم، رسیدن به برنامه‌ی زمانی مؤثری است که با شما و نیازهایتان مطابقت داشته باشد.

اگر شما نیز مانند بیشتر مردم باشید، انرژی‌تان تا بعدازظهر، تا حدی تحلیل می‌رود. در این صورت، بعدازظهر زمان مناسبی برای انجام کارهای عادی و خسته‌کننده‌ای است که نیازی به فکر کردن زیاد ندارند. مثلا می‌توانید ملاقات‌ها، جواب دادن به ایمیل‌ها و غیره را به بعدازظهرها موکول کنید.

برای بسیاری، شب‌ها زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی و آماده شدن برای روز بعد است. کارهایی که برای آماده شدن برای روز بعد انجام می‌دهیم، شامل کارهایی مانند آماده کردن ناهار روز بعد، بیرون آوردن لباس‌های مورد نیاز و مرتب کردن لباس‌ها و وسایل است.

برای نمونه، ۳۰ دقیقه در روز را به نوشتن رُمان یا یادگیری باغبانی اختصاص دهید. اگر هر روز کمی در مسیر دستیابی به اهداف‌تان حرکت کنید، عادت‌های خوبی را برای ادامه‌ی این مسیر، در خود ایجاد خواهید کرد. عمل کردن طبق این عادت‌ها مانند این است که روی خلبان اتوماتیک قرار گرفته باشید و به طور خودکار، کارهای لازم برای دستیابی به اهداف‌تان را انجام دهید. اساسا هر کاری که به صورت منظم انجام می‌دهید (خوب یا بد)، در نهایت به یک عادت تبدیل می‌شود.

با دیدن برنامه‌ی زمانی‌تان چه حسی دارید؟ آیا زمان‌های مناسبی را برای انجام کارها تعیین کرده‌اید؟ آیا باید مواردی را اصلاح کنید؟ همه چیز را مورد به مورد بررسی کنید و هرکدام را که درست به نظر نمی‌رسد، تغییر بدهید. مجبور نیستید که تا پایان هفته یا ماه صبر کنید و می‌توانید هر چند روز یک بار، برنامه‌ی خود را اندکی تغییر بدهید تا زمانی که برنامه‌ی زمانی‌تان، قابل اجرا شود. شاید لازم باشد که هر ماه، تغییرات کوچک یا بزرگی در آن ایجاد کنید و هرگز تصور نکنید که برنامه‌ی زمانی شما، قطعی و غیرقابل تغییر است.

برگرفته از: wikihow

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

مدیریت اصولی زمان را بیاموزید تا در زمانی کمتر، چندین برابر بیشتر کار کنید و دیگران را مبهوت عملکرد خود کنید

84000تومان

84000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

فارغ‌التحصیل رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی و عاشق ترجمه و نوشتن هستم.

چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي

سلام .
متن خوب و مفیدی بود .
دمت گرم نویسنده…!

سلام
ممنون از اظهار لطفتون. البته من نویسنده نیستم و این مطلب، ترجمه شده هست.
پیروز باشید

بسیار متن خوب و مفیدی بود.
با تشکر

خیلی خوب و کامل

بهره‌وری و مدیریت زمان

خانم‌ها بخوانند: افزایش بهره وری کاری به کمک چرخه قاعدگی‌

کتاب قورباغه را قورت بده؛ ۲۱ راه عملی مقابله با تنبلی


۱۰ اشتباه رایج در مدیریت زمان

پادکست چیست؛ ۱۷ دانستنی کاربردی درباره پادکست‌ برای عاشقان یادگیری


مدیریت زمان چیست؟

آخرین مطالب

چطور پوشه‌های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟

نحوه دریافت ارز دانشجویی از سامانه سجاد و مدارک مورد نیاز آن

افسردگی چه مدت طول میکشد؛ ۵ روش موثر درمان افسردگی

چطور ارزانترین نرخ بلیط هواپیما را پیدا کنیم؟

اهرم های موفقیت و روش استفاده از آنها در زندگی و کسب‌وکار

ترین های جهان

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

پورتال جوانان ایرانی

افراد موفق می دانند که باید هر روزشان مفید و پربار باشد و به همین دلیل سعی میکنند از هر روزشان بیشترین استفاده ممکن را ببرند، چه در جهت رشد فردی یا کاری خود. ابزاری که برای انگیزه دادن به خودشان استفاده می کنند، برنامه روزانه شان است. وقتی عادت کنید که برای هر روزتان برنامه داشته باشید، روی کارها تمرکز بیشتری داشته و اولویت های آن روز را خوب می فهمید. با این روش احتمال انجام شدن کارها خیلی بیشتر است .

۲۰-۱۵ دقیقه را هر شب صرف برنامه ریزی برای روز آینده کنید. متخصصین می گویند یک دقیقه برنامه ریزی، در ۱۰ دقیقه وقت شما در اجرای کار صرفه جویی می کند. اگر برای برنامه ریختن تا روز بعد صبر کنید، ممکن است خیلی اتفاقات بیفتد که فکرتان را منحرف کند و نتوانید روی برنامه تمرکز داشته باشید. وقتی از روز قبل برنامه تان را آماده داشته باشید، می توانید هر اتفاق دیگری که در طول روز افتاده را در نظر گرفته و به برنامه تان اضافه و کم کنید. همچنین وقتی شب قبل برنامه ریزی می کنید، باعث می شوید که ذهن ناخودآگاهتان در طول شب روی این برنامه ها کار کند و بعد که صبح بیدار شدید، می دانید که دقیقاً چه کار باید بکنید و دیگر وقتتان را برای اینکه ببینید چه باید بکنید یا نکنید هدر نمی دهید.

این لیست از همه کارهایی که فکرش را بکنید تشکیل شده است. اگر کاری به فکرتان می رسد که لازم است انجام دهید، فوراً آنرا در این لیست جای دهید. هیچ تعهدی به انجام همه کارهایی که در لیست مستر نوشته شده است ندارید. هدف این لیست این است که صرفاً آن کارها را فراموش نکنید. هر کار دیگری هم که در طول روز به ذهنتا می رسد را به این لیست اضافه کنید.

چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي

این لیست از کارهایی تشکیل شده است که بالاترین اولویت را دارند و سنگین ترین نتیجه را در بر خواهند داشت، چه مثبت و چه منفی. برای تنظیم این لیست وقت بگذارید و خوب فکر کنید چون وقتی کاری وارد این لیست می شود باید تا آخر روز بعد بی بر و برگرد انجام شود. کارهایی که در این لیست نوشته می شوند به هیچوجه نباید به تاخیر بیفتند چون باعث می شود که اینکار برایتان شکل عادت درباید و به اولویت های روزانه تان بی توجه شوید. این لیست باید کوتاه بوده و بیشتر از ۶ مورد روی آن نوشته نشده باشد.

این لیست شامل کارهایی می شود که باید در طول روز انجام دهید اما حتمی و لازم نیستند که بخواهید آنها را روی لیست حتماً ها قرار دهید. این کارها را باید بعد از اتمام کارهای نوشته شده در لیست حتماًها به انجام برسانید.

ساعت های خاصی در روز هستند که به یک ملاقات خاص تعلق دارند. وقتی قراری با کسی می گذارید حتماً آن را روی تقویم خود یادداشت کنید و بعد آن قرارها را به برنامه روزانه تان منتقل کنید.

خیلی از کارهای قید شده در لیست روزانه تان هستند که می توانید انجام آنها را به دیگران واگذار کنید. افراد موفق می دانند که نمی توانند همه کارهایشان را شخصاً تمام کنند و همیشه خیلی از کارهایشان را به کسانی می سپارند که انجام دهند.

اگر می بینید که چند روز پشت سر هم کارهایتان را نیمه تمام می گذارید و به روز بعد معوق میکنید آنوقت باید از خودتان بپرسید چرا آن روز اول این کار در لیستتان بوده است و چه ارزشی در زندگیتان دارد. تا می توانید نباید بیشتر از سه روز کاری را به تاخیر بیندازید.

معمولاً چیزی که از خیلی برنامه ریزی ها جا می ماند تنظیم ساعتی برای خوردن غذاست. این مسئله اهمیت زیادی دارد، اول به این دلیل که در پولتان صرفه جویی کرده و برای غذاخوردن بیرون نمی روید، و دوم اینکه برای سلامتیتان بهتر است. خیلی از افراد موفق برای صرفه جویی در وقت به رستورانهای فست فود می روند و وضعیت سلامتیشان هم وخیم است. یادتان باشد، مدیریت زمان، مدیریت زندگی است و بالاترین اولویت زندگی، خودتان هستید.

با اجرای این استراتژی ها در تنظیمب برنامه روزانه می توانید بازده کاری خود را به طور قابل توجهی بالا برده و سریعتر به اهداف و آرزوهایتان دست پیدا کنید.

برچسب ها : برنامه برای زندگیبرنامه ریزی برای موفقیتبرنامه ریزی روزانهبرنامه ریزی شغلیبرنامه ریزی کاریچطور با برنامه باشیمچطور برنامه ریزی کنیمچگونه برای زندگی برنامه ریزی کنیممردمان

۱۹ تیر, ۱۳۸۹

۲۹ تیر, ۱۳۹۵

۲۲ خرداد, ۱۳۸۷

سلام
مطالبتون خیلی مفید و خوبه
من خیلی برنامه ریزی کردم ولی نمیدونم چرا بهشون میتونم عمل کنم.وقتم از دستم میره با بازیگوشی و انجام کارهای دیگه و …
کسی میتونه کمکم کنه
[email protected]

سلام،هر روز روانشناسان بهتر از دیروز می شوند اما انگشت کوچیکه خدا ومعصومین نمیشن به نظر من نماز اول وقت و شرکت در جلسه های عزاداری آقا عبدالله در طول سال نه فقط محرم و صفر چاره ی کار است،بسم الله بگو و شروع کن یاعلی.

علی جان حرف شما صحیح.ولی این مشکلات ربطی به حرف شما نداره .سعی کن مجله موفقیتو بخونی.نماز دل ادمو صاف میکنه.روانشناس ذهن ادمو.انرزی مثبت یادت نره.مقالتون جالب بود ممنون.مطالبی در مورد راز هم بنویسین

سلام.من درسم رو تموم کردم و قرار است در جایی مشغول به کار شوم ولی باید چند تا کتاب رو قبلش بخونم چون ازم تست میگیرن.و البته فعلا هم در جایی مشغول به کارم.لطفا کمکم کنین تا بتونم کتاب ها رو هم همراه با کارم بخونم

فوق العاده بود – سپاسگزارم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

دنبال کردن

ازدواج و خانواده

آیا زبان عشق خود را می دانید ؟

۲۴ آذر, ۱۳۸۸

مد و مسائل زندگی

نکاتی درباره زندگی – بخش دوم

۱۱ خرداد, ۱۳۸۹

روشهای موفقیت

۲۸ راه بی نظیر برای تحت‌ تاثیر قرار دادن اطرافیان

۲۲ تیر, ۱۳۹۰

ازدواج و خانواده

چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي

تاثیر عشق بر سلامتی

۲ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

خصوصیات یک آقای باشخصیت

۲ تیر, ۱۳۸۷

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

سلامتی و بهداشت

انواع پر خطر ویروس HPV (پاپیلوم انسانی)، نشانه ها، تشخیص و درمان

۲۸ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ارتباط استرس و دیابت

۲۳ آبان, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

خیانت زن به مرد در زندگی مشترک

۲۲ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور استرس ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهیم

۲۰ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش عالی برای تقویت ناخن و افزایش زیبایی آن

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

نقش دولت ها در رشد اقتصادی

۷ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

۱ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پیامدهای سرنوشت‌باوری (تقدیرگرایی)

۲۳ مهر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چطور رابطه‌تان را با کسی که به شما آسیب زده بازسازی کنید

۲۱ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ هدیه ویژه آقایان برای روزهای خاص و مناسبت‌های مختلف

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

دسته‌بندی نشده / مد و مسائل زندگی

کدام کیف مردانه برای کدام موقعیت مناسب است؟

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

۱۴ مهر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟

۱ مهر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تاثیر استرس بر سیستم‌ایمنی بدن

۲۵ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

خودگویی منفی و تاثیرات آن

۱۳ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

۱۱ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا باید زندگی شخصی‌تان را شخصی نگه دارید

۳ شهریور, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۴۵ نکته‌ی عالی برای سلامتی

۲۹ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

۱ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

نقش دولت ها در رشد اقتصادی

۷ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش عالی برای تقویت ناخن و افزایش زیبایی آن

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور استرس ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهیم

۲۰ آبان, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

خیانت زن به مرد در زندگی مشترک

۲۲ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ارتباط استرس و دیابت

۲۳ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

انواع پر خطر ویروس HPV (پاپیلوم انسانی)، نشانه ها، تشخیص و درمان

۲۸ آبان, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.




خانه

موبایل

هر فرد در زندگی خود آمال و آرزوهایی دارد که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند. اما باید توجه داشت، اولین گام برای تحقق آرزوها، برنامه‌ریزی صحیح است.در ادامه مطلب شیوه برنامه‌ریزی در یک هفته را به شما نشان خواهیم داد.شنبه: نوشتن اهداف کلیاهداف کلی خود را بنویسید. اهداف خود را در سه زمینه سلامتی، خانواده و امور مالی بگنجانید. می‌توانید با پاسخ‌گویی به سوالات زیر شروع کنید:امسال می‌خواهید چه مقدار درآمد داشته باشید؟ سال بعد چه مقدار؟ پنچ سال بعد چطور؟چه شیوه زندگی را برای خود و خانواده‌تان در نظر گرفته‌اید؟سلامتی کامل را در چه چیزی می‌بینید؟یکشنبه : تعیین هدفسریع فکر کنید و پاسخ دهید. در حال حاضر سه هدف مهم زندگی خود را نام ببرید؟ ۳۰ ثانیه زمان برای پاسخ‌گویی به این سوال در نظر بگیرید. پاسخ به این سوال، تصویر واضح‌تری از آنچه شما در زندگی می‌خواهید را نشان می‌دهد.دوشنبه : ذکر جزئیاتاهداف خود را این‌بار دقیق، واضح و با ذکر جزئیات بنویسید. نکته مهم امروز این است که سعی کنید اهداف خود را مثبت بنویسید. مثلا بجای نوشتن « نمی‌خواهم دیگر جلسات ورزشم را از دست بدهم » بهتر است بنویسید « سه روز در هفته ورزش خواهم کرد »سه‌شنبه : تعیین ضرب‌العجلبرای اهداف خود زمان تعیین کنید و سعی کنید قبل از تمام شدن مهلتی که به خود داده‌اید، به هدف خود برسید. تعیین کردن ضرب‌العجل از به تعویق افتادن کارها جلوگیری می‌کند.چهارشنبه : عیب‌یابیموانعی که در گذشته باعث دور شدن شما از اهدافتان شده است را شناسایی کنید. سپس راهکارهایی را برای غلبه بر تک تک موانع موجود، پیدا کنید. آیا نیاز به فراگیری مهارت‌های بیشتری برای از میان برداشتن موانع دارید؟پنج‌شنبه : گام به گاماهداف ریز به ریز شده خود را طبقه‌بندی کنید و هر روز را به یکی از اهداف خود اختصاص دهید. مثلا دستگاه جدید را در باشگاه امتحان کنید و یا شب ده دقیقه زودتر به رختخواب بروید. این اهداف ممکن است بسیار ساده و پیش‌پا افتاده به نظر آیند اما در آینده بسیار مفید خواهند بود.جمعه : جملات تاکیدیاهداف روزمره خود را با خود تکرار کنید. سعی کنید جملات مثبت را تکرار کنید. بطور مثال صبح که از خواب برمی‌خیزید، پنج بار جمله من سالم و خوش اندام هستم را با خود تکرار کنید. اینکار به نگه‌داشتن هدف در ذهن شما کمک زیادی می‌کند.منبع : salemzi.com

 

چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي


مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

آیا برنامه ای برای زندگی تان دارید؟ بیشتر مردم هیچ برنامه ای برای زندگی شان ندارند! اما برنامه ریزی در زندگی بسیار مهم است!

در مورد چیز خیلی پیچیده ای صحبت نمی کنم. برنامه ی زندگی یک گزارش خیلی معمولی در مورد این است که الان در حوزه هایی که برایتان دارای اهمیت هستند کجا هستید؟ چه چیزهایی را می خواهید بهبود ببخشید و دوست دارید زندگی تان در آینده چه شکلی باشد؟

برنامه ریزی برای زندگی، چیز طولانی و سختی نیست! به نظرم منطقی است به جای اینکه مدت ها در جهت نادرست به سختی تلاش کنیم و در انتها به این نتیجه برسیم که راه را اشتباه آمده ایم، یک ساعت زمان بگذاریم و به زندگی دلخواهمان برسیم.

آیا از موقعیت کنونی تان راضی هستید؟ تا حدی راضی هستید؟ اصلا راضی نیستید؟ لطفا صادق باشید این جوابی است که به خودتان می دهید.

مختصرا شرایط زندگی تان را بنویسید. از نظر سلامتی، مالی، احساسی، روابط و هر حوزه دیگری که برای شما مهم است. زمان زیادی برای این مرحله نگذارید فقط چیزهایی که لازم است را مختصر توضیح دهید.

چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي

به چیزهای لذت بخش زندگی تان فکر کنید. به چیزهایی که به خوبی پیش می روند. به افراد، موقعیت ها و اتفاقاتی که لذت و خوشی را به همراه دارند و یا لبخند روی لبتان می نشانند.

چه چیزهایی انرژی مثبت و شادی هایتان را از بین می برند؟ چه افراد، موقعیت ها، تصمیمات و اتفاقاتی هستند که باعث می شوند انرژی تان هدر رود و شما را به سوی استرس، اضطراب و افکار منفی می برند؟ همه ما از این افراد سمی در زندگی مان داریم که انرژی مان را مانند زالو می خورند!

کجاهای زندگی را باید بهبود بخشید؟ چه موانعی هستند که نمی گذارند به زندگی رویایی تان برسید؟

زندگی را توصیف کنید که درآن صبح ها با لبخند از خواب بیدار شوید. توصیف کنید که چه کارهایی انجام می هید؟ با جه کسانی هستید؟ و چه احساسی خواهید داشت؟ صادق و شفاف باشید. بسیار مهم است که به شدت در مورد چیز هایی که در آینده می خواهید، شفاف باشید.

به این فکر کنید که چه اتفاقی باید بیفتد تا از این جایی که الان هستید به جایی که دوست دارید برسید؟ لازم نیست نقشه اقدام ریز به ریز بنویسید. فقط اهداف و ایده های کلی را روی کاغذ بیاورید. می توانید بعدا دقیق شوید و ریز به ریز بنویسید که چه کارهایی باید انجام دهید. اما اول باید برای خودتان یک هدف قرار دهید. بینید چه عادت هایی باید کسب کنید و یا از چه طریقی باید محیط، نگرش و اطرافیانتان را تغییر دهید؟

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

جملات انگیزشی و فراتر از آن

خودباوری چیست؟ چگونه به خودباوری برسیم؟

قانون جذب ثروت حتی بدون سرمایه!

ارتباط با ضمیر ناخودآگاه خود و دیگران

قدرت فکر انسان و تکنولوژی خلق سرنوشت

درآمد زایی اینترنتی در ایران ؛ از شبکه‌های اجتماعی تا وبسایت

سخنان بزرگان در مورد هدف

بالا بردن اعتماد به نفس با ۷ روش فوق‌العاده

طرز فکر افراد ثروتمند و موفق با افراد فقیر چه تفاوتی دارد؟

چگونه به استقلال مالی برسیم؟ ۳ مرحله دستیابی به استقلال مالی

همراهِ دوست داشتنی، ما در مجموعه آموزشی خودباور، تلاش می‌کنیم از طریق آموزش و افزایش مهارت‌‌های مهم، زندگی را برای هم وطنان‌مان ساده‌تر و با‌کیفیت‌تر کنیم.

چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي
چگونه برنامه ريزي کنيم براي زندگي
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *