چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن

دوره مقدماتی php
چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن
چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

مطالعه بخش مهمی از موفقیت تحصیلی است. اما گاهی اوقات پیدا کردن وقت کافی برای مطالعه‌، سخت به نظر می‌رسد. مخصوصا خواندن بخش‌هایی که به مرور بیشتری نیاز دارند. یکی از راه‌های مطمئن برای موفقیت در مطالعه، داشتن یک برنامه‌‌ ریزی درسی منسجم است. یک برنامه‌ی درسی مناسب می‌تواند راه‌گشا باشد، حتی اگر انجامش خیلی از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم سخت‌تر به نظر برسد. شما نه‌تنها باید بر اساس اولویت مطالب برنامه‌ریزی کنید، بلکه باید آن‌قدر هوشمندانه عمل کنید که از مسئولیت‌های دیگرتان در قبال خانواده و دوستان غافل نشوید و در ضمن لازم نباشد سرگرمی‌هایتان را کنار بگذارید. در نهایت با کمی فکر و کمی فعالیت بیشتر، هیچ مشکلی برای انجام یک برنامه‌ریزی درسی مناسب و رسیدن به همه‌ی اهداف تحصیلی خود نخواهید داشت. با این نوشته همراه باشید تا گام به گام یاد بگیریم چگونه برنامه ریزی درسی کنیم و با صرف انرژی مناسب و وقت کافی، به تمام اهداف مطالعاتی خود برسیم.

چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن

دوره مقدماتی php

اولین گام برای برنامه ریزی درسی، تهیه‌ی فهرستی از تمام موضوعات و دروسی است که شما نیاز به مطالعه‌ی آنها دارید. تعهدات خود و کارهایی را که باید انجام بدهید، روی کاغذ بیاورید. این به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌هایتان در رابطه با کارهایی که باید انجام شوند، پرورش یابند. اگر شما امتحاناتی پیش رو دارید، آنها را در اولویت مطالعه قرار بدهید.

ابتدا همه‌ی موضوعاتی را که باید مطالعه کنید، یادداشت کنید. حالا ببینید برای هر موضوع چه کارهایی باید انجام بدهید. شاید زمان‌هایی که شما باید برای یک درس اختصاص بدهید یا روند برگزاری یک کلاس درسی خاص در هر هفته تغییر کند. این تغییرات، شانس‌ شما برای پیدا کردن زمان‌های سوخته‌ای است که می‌توانید برای مطالعه از آنها استفاده کنید.

پس از آنکه یک لیست از تمام موضوعات یا امتحانات پیش روی‌تان تهیه کردید، سعی کنید بفهمید برای هر کدام چه کارهایی لازم است انجام بدهید، حالا وقت آن رسیده است که لیست‌تان را بر اساس اولویت‌ها مرتب کنید. درس‌ها را به نسبت اهمیتی که دارند رتبه‌بندی کنید، این کار به شما کمک می‌کند بفهمید چه موضوعاتی نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه دارند. همین‌طور اینکه چه موضوعاتی برای پر کردن زمان‌های خالی شما مناسب‌تر هستند.

پیش از آنکه ادامه بدهید، نیاز است زمان‌های‌ در دسترس در طول هفته‌ را، به‌صورت یک جدول با خانه‌های اختصاصی برای هر درس تقسیم‌بندی کنید. پس از انجام این کار می‌توانید هر ستون جدول را به یک موضوع اختصاص بدهید.

در حالی‌که برای هر موضوع درسی زمانی را در نظر می‌گیرید، باید مطمئن شوید که اوقاتی را به خانواده، دوستان و استراحت‌تان اختصاص داده‌اید. اگر نتوانید بین زندگی شخصی و زندگی علمی خود تعادل ایجاد کنید، هرگز در تحصیل‌تان موفق نخواهید شد.

زمانی‌ که ستون‌ها و خانه‌های جدول برنامه ریزی درسی‌ خود را طراحی کردید با توجه به آنچه که نیاز دارید، ستون‌ها را پر کنید. موضوعی را که هر جلسه باید مطالعه کنید، بنویسید. این کمک می‌کند که در مسیر درست باشید و به شما اجازه می‌دهد کتب و مطالب درسی‌تان را جلوتر از زمانی که پیش‌بینی کرده‌اید، پیش ببرید.

اولین قدم برای ایجاد یک برنامه ریزی درسی خوب این است که برنامه‌ریزی قبلی و چگونگی گذراندن زمان‌هایتان را تا این لحظه، بررسی کنید. ارزیابی برنامه‌ریزی فعلی‌تان کمک می‌کند که نگاه مناسب‌تری برای چگونگی استفاده از زمان داشته باشید، شما را قادر می‌سازد که بفهمید کدام زمان‌ها و روش‌ها برای اهداف مطالعاتی شما مناسب‌تر هستند و انجام کدام فعالیت‌ها را باید متوقف کنید.

درست است دانستن این مطلب که «زمان‌هایتان را چگونه سپری می‌کنید» برای ایجاد یک برنامه ریزی درسی خوب مهم است؛ اما در عین حال اینکه دقیقا بدانید کدام شیوه و سبک مطالعاتی برای شما مناسب‌تر است موضوع مهم‌تری است. همین‌طور به شما کمک می‌کند تا زمان‌هایی را که به‌طور معمول به هدر می‌رفته است کشف و از آنها برای مطالعه استفاده کنید. از خودتان چند سؤال بپرسید:

اگرچه ممکن است شما یک برنامه‌‌ی بسیار جذاب برای خودتان طراحی کنید، اما توجه داشته باشید که طراحی برنامه تضمین نمی‌کند که آن برنامه حتما اجرا شود. برای گرفتن نتیجه‌ی مناسب از برنامه‌ریزی‌تان، باید کمی وقت صرف کنید و سعی کنید خودتان را به اجرای برنامه‌ریزی طراحی شده «وادار» کنید. برای انجام این کار:

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌‌ها در دنبال کردن برنامه ریزی درسی، وسوسه شدن است. وسوسه‌ی اینکه با خودتان بگویید به جای اجرای برنامه استراحت کن، تفریح کن. یا اینکه خودتان را به نحوی سرگرم کنید. در هر صورت باید در برابر این وسوسه‌ها مقاومت کنید و فقط از زمان‌هایی که در برنامه ریزی درسی‌تان برای سرگرمی در نظر گرفته‌اید، استفاده کنید.

مطمئن شوید که برای هر کدام از خانه‌های جدول مشخص شده در برنامه‌‌ریزی، یک زنگ تفریح در نظر گرفته باشید، تا بتوانید در زمان مناسب به استراحت بپردازید. مهمترین عنصر در پیروی از برنامه‌ریزی‌تان این است که مطمئن شوید کاملا همه‌ی موارد برنامه‌ را رعایت می‌کنید و تنها از همان مقدار زمان استراحت که در برنامه گنجانده شده است، استفاده می‌کنید. تلف کردن زمان، بیشتر از آن مقداری که در برنامه‌ریزی به‌عنوان زنگ تفریح در نظر گرفته شده است، می‌تواند باعث تخریب برنامه‌ریزی شما شود و در این صورت در درس‌تان موفق نخواهید شد.

مهم‌ترین نکته درباره‌ی برنامه‌‌ریزی این است که شما باید آن‌ را درست اجرا کنید. هیچ موضوعی نباید باعث شود که شما از برنامه‌ریزی خودتان سرپیچی کنید.

گاهی اوقات اجرای برنامه‌ها سخت می‌شود؛ چون افراد مهم زندگی‌مان باعث می‌شوند ما از اهداف‌مان فاصله بگیریم. این اتفاق از طرف آنها عمدی نیست، آنها دوست دارند وقت‌شان را با شما بگذرانند. پس ناچارید برای جلوگیری از این اتفاق، برای افرادی که در زندگی‌تان هستند درباره‌ی برنامه‌‌ریزی‌تان توضیح بدهید. از آنها بخواهید خود را با برنامه‌‌ریزی شما هماهنگ کنند.

برگرفته از: wikihow

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

خیلی مفیدبود سپاسگزارم

لطفا یه نمونه تصویری از برنامه ریزی استاندارد بزارید

سلام
مقاله ی خیلی خوبی بود و نکات ارزنده و مفیدی داشت و کلی گویی نکرده بود
مرس از وقتی که برای مقاله گذاشتین…

سلام
ممنونم از شما که وقت گذاشتید و دقیق مطالعه کردید
سپاس

امتحان و کنکور

چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن

کاربردی‌ترین روش‌های تقویت اراده برای درس خواندن

۲۲ نکته اثبات‌شده برای موفقیت در کنکور و امتحانات


راهکارهای افزایش انگیزه برای درس خواندن

روش صحیح مطالعه برای کنکور؛ ۵ راهکار برای بدست آوردن رتبه دلخواه


چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟

آخرین مطالب

چطور پوشه‌های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟

نحوه دریافت ارز دانشجویی از سامانه سجاد و مدارک مورد نیاز آن

افسردگی چه مدت طول میکشد؛ ۵ روش موثر درمان افسردگی

چطور ارزانترین نرخ بلیط هواپیما را پیدا کنیم؟

اهرم های موفقیت و روش استفاده از آنها در زندگی و کسب‌وکار

ترین های جهان

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

خانواده – درس خواندن – ده روش کارآمد برای درس خواندن

1- در فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته درس بخوانید: آمار نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید …

روش pq4r

از آنجا که مغز انسان به منظور “ساخت پروتئین” و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

 

2- با خیالی آسوده استراحت کنید: 

اگر زمان شما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. (مثلا” هر یک ماه یکبار ، مخصوصا” بعد از دادن یک آزمون آزمایشی ، یک استراحت یک روزه یا نصفه روزه ، به خود بدهید.) با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید : “باید امروز را هم درس می خواندم” و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با استرس سپری کنید. اما همانطور که در بالا اشاره شد، فراموش نکنید که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند. یک روز را به فراغت بگذرانید و احساس بدی از درس نخواندن خود نداشته باشید. فقط سعی کنید در این یک روز بیشتر به فعالیتهای مورد علاقه و خواب بپردازید . کمتر فعالیت ذهنی سنگین ، مثل شرکت در بحثهای سیاسی یا دیدن چند فیلم سینمایی فلسفی و … بپردازید . بیشتر به فعالیتهای سبک بدنی و ورزشی و نشاط آور بپردازید.

 

3- وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید: در زمان‌هایی که خسته، عصبانی، حواس پرت و شتاب زده هستید درس نخوانید. زمانی که مغز انسان در حالت آرامش است، مانند یک اسفنج اطلاعات را جذب می‌کند، برعکس زمانی که استرس دارید، تلاش شما برای یادگیری بی فایده است، زیرا در چنین حالتی مغز اطلاعات را دفع می‌کند. هیچگاه در زمانی که فکر شما به چیزهای دیگری مشغول است، خود را مجبور به درس خواندن و یادگیری نکنید، این کار چیزی جز اتلاف وقت نیست. به همین دلیل همیشه توصیه می کنیم که به حواشی کنکور و نتیجه ی کنکور و حرف مردم و درکل ،موارد استرس زا فکر نکنید.

شعار همیشگی من(( شما فقط درس بخوانید و حداکثر تلاشتان را انجام دهید و در نهایت نتیجه را به خدا واگذار کنید.))

 

4- درس ها را در همان روز مرور کنید : زمانی که چیز جدیدی یاد می گیرید، سعی کنید در همان روز نکات مهمش را دوره کنید. با گذشت چند روز، برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. به هر حال یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و یادآوری آسانتر مطالب خواهد بود. مخصوصا” در مورد دروس اختصاصی و مطالب سنگین ، مرور و حل کردن چند تمرین ، چند ساعت بعد از تدریس ، بسیار مفید خواهد بود.

 

5- مرحله به مرحله پیش بروید:  ممکن است باور نداشته باشید که همیشه از کل به جزء و از بزرگ به کوچک رسیدن ، روش کارایی در امر یادگیری در سنین مختلف است. در زمان درس خواندن ابتدا سعی کنید یک درک کلی از مطلب داشته باشید سپس وارد جزئیات شوید، با این روش امکان موفقیت شما بیشتر می شود.

 

6-محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم کنید :

برای مطالعه ی مفید داشتن جایی مخصوص این کار ضروریست. بهترین مکان برای مطالعه میز شخصی و اتاقی جدا از جریان های غیر درسی است.

بهتر است میز مطالعه در کنج اتاق قرار داشته باشد به طوری که شما رو به دیوار قرار بگیرید. قرار گرفتن در محیطی بسته می تواند تا حد زیادی در حفظ تمرکز موثر باشد. از اطراف میز کار خود پوستر.مجله. کتاب غیر درسی. ضبط. تلفن وهر چیزی که حواستان را پرت می کند بردارید.

تمام وسایل مورد نیاز برای مطالعه را روی میز قرار دهید تا هنگام مطالعه دائما مجبور نباشید از جای خود بلند شوید.

نور اتاق مطالعه باید کافی و تلفیقی از نور سفید و زرد باشد. مثلا یک لامپ معمولی برای چراغ مطالعه و یک لامپ مهتابی برای اتاق. یا یک لامپ کم مصرف برای چراغ مطالعه و یک لامپ معمولی برای اتاق.

چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن

چراغ مطالعه باید حداقل 30 سانتی متر با کاغذ فاصله داشته و اگر راست دست هستید در سمت چپ میز و اگر چپ دست هستید در سمت راست میز قرار گیرد.

مطالعه مقدس استپس همیشه درست پشت میز بنشینید یعنی تمام مفاصل بدنتان زاویه ی درجه داشته باشند. هرگز هنگام درس خواندن لم ندهید. دستتان را زیر سرتان نگذارید.روی میز نخوابید و … و همیشه صاف بنشینید و هر وقت خسته شدید از جای خود بلند شوید. کمی داخل اتاق قدم بزنید و چند حرکت کششی انجام دهید سپس دوباره مشغول مطالعه شوید.

حتی اگر میز مطالعه ی شخصی هم ندارید روی صندلی نشسته و درس بخوانید چون روی زمین زودتر خسته می شوید.و

هرگز.هرگز.هرگز دراز کشیده و در رختخواب درس نخوانید.

تمام موارد بالا شرایط ایده آل برای مطالعه اند و لازم نیست همه ی این شرایط محیا باشند تا شما درس بخوانید. یادتان باشد کسانی در شرایطی کاملا متضاد با این ها به بهترین موفقیت ها رسیده اند.

خودِ درس خواندن اصل است پس هیچگاه اصل موضوع را فراموش نکنید.

7- میزان خستگی مغزتان را در نظر داشته باشید : کاملا طبیعی است که گاهی مغز انسان در اثر خستگی، مطالب را فراموش می کند، این امر هرگز بدان معنا نیست که شما آدم کودنی هستید، به جای عصبانی شدن، سعی کنید چنین حالتی را پیش بینی کنید و با آن کنار بیایید. 

تصور کنید که مغز شما لایه های اطلاعات را به ترتیب روی هم می چیند، با قرار گرفتن اطلاعات جدید در سطوح بالا، اطلاعات لایه های پایین تر کهنه شده و به آسانی قابل دسترس نخواهند بود، بنابراین به فراخوانی شما دیرتر جواب می دهند، مرور کردن تنها روش جلوگیری از چنین پیشامدی است. تست زدن بعد از خواندن مطلب هم یک نوع مرور محسوب می شود، تا آزمون!

 

8- با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به عادت تبدیل کنید:  عموما” اگر ساعات مشخصی از روز را برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. بدون تخصیص ساعات مشخصی از روز، ممکن است هیچگاه وقت درس خواندن پیش نیاید. یک روش مناسب برای این کار یادداشت کردن زمان در دفتر روزانه است، درست مثل اینکه از پزشک وقت گرفته اید. برای این کار می توانید از جدول برنامه ریزی اسکینر ،استفاده کنید.9-هدف داشته باشید : یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا آنها را دست نیافتنی می پندارند. در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحییح می توان به کلیه اهداف خود دست یافت. 

کافی است سعی کنید فرق بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را دریابید، اهداف بلند مدت را مانند یک رویا در ذهن بپرورانید و نگه دارید، در عین حال فعالیت های روزانه زندگی را به اهداف کوتاه مدت اختصاص دهید. مثلا” پولدار شدن ، مهندس شدن ، پزشک شدن و …. اهداف بلند مدت و مبهمی هستند. هر کدام از اینها مسیرهایی را می طلبند که شما باید این مسیرها را با تلاش و دستیابی به اهداف کوتاه مدت ، سپری کنید . مثل فارغ التحصیلی از دانشگاه با معدل خوب و اندوختن مهارت و تجربه در حین تحصیل ، قبل از آن ، گذشتن از سد کنکورو…. تا برسد به کوتاه مدت ترین هدف ، مثل اینکه فردا از 8 تا 10 باید زیست بخوانم و….

 

10- ناامیدی دشمن یادگیری است:  افرادی که دائما خود را به دلیل کندی در یادگیری سرزنش می کنند، حتی اگر پیشرفتی مناسب و قوه یادگیری بالایی داشته باشند، همواره در استرس به سر می برند. در مقابل افرادی که به خود و سرعت یادگیری شان اطمینان دارند، حتی اگر از هوش و استعداد کمتری نسبت به گروه قبل برخوردار باشند، نتیجه کارشان بهتر است، زیرا این افراد انرژی خود را صرف نگرانی و حساسیت های بی مورد نکرده ، آهسته و پیوسته پیش می روند.

نکته ی آخر:روش تست زدن درس های عمومی

پس از آنکه اطمینان نسبی حاصل کردید که درس را یاد گرفته اید. پس از گذشت حداقل 48 ساعت و حداکثر 130 ساعت به سراغ تست ها بروید.

حتما تست ها را با نمونه سوالات کنکور های سراسری سال های گذشته شروع کنید و بعد به سراغ نمونه سوالات آزاد و در نهایت به سراغ تست های تالیفی بروید.

حتما از همان ابتدا تست ها را در زمان معین بزنید و برای هر تست عمومی به طور متوسط 30 ثانیه زمان در نظر بگیرید. 

پس از اتمام درصد خام خود را به این ترتیب محاسبه کنید:

تعداد صحیح ضربدر سه منهای تعداد غلط تقسیم بر کل سوالات ضربدر سه

اگر این درصد زیر 50 باشد باید بدون تعارف بگویم شما هیچ چیز از درس نفهمیده اید و باید از اول درس را بخوانید.

درصد ایده آل بالای 80 درصد است.

البته گاهی درصد پایین در اثر کمبود زمان به وجود می آید. اگر اوایل به این موضوع برخوردید ، زیاد مهم نیست ولی بعد از چند سری تست زدن نباید وقت کم بیاورید.

منبع:تبیانویرایش وتلخیص:آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

حل کامل تمرینات درس ششم عربی دوم دبیرستان , سطح مقطع که واسه درس استاتیک رشته مکانیک , اخرین مهلت نهایی سازی نمرات دانشگاه ازاد , اموزش تمرکز برای درس خواندن در جای شلوغ , ده عادت درس خواندن در دانش‌آموزان موفق , موضوع انشا هدف شما از درس خواندن چیست , حل تمرینات درس ششم عربی دوم دبیرستان , برای حفظ جان خود اینترنتی خرید کنید , برای موفقیت در امتحانات چه باید کرد , 10 تکنیک طلایی و کارآمد در آشپزخانه , آموزش رمز زدن need for speed under , نوروز بهترین فرصت برای مطالعه است , تحقیق مورد درس خانودن کودکان کار , اهنگ ارامش دهنده برای درس خواندن , عكس دانش آموز در حال كتاب خواندن , بهترین راه ببرای یادگرفتن موسیقی , حل تمرینات درس ششم عربی سال دوم , بهترین روش برای درس خواندن سریع , طرح درس روزانه ریاضی دهم انسانی , یکی از روش های مطالعه و یادگیری , جواب تمرین های عربی پنجم تجربی , اهنگ ارامش بخش برای درس خواندن , موضوع های جالب برای دری بهداشت , انشا در مورد هدف از درس خواندن , چگونه روحیه رقابت را تقویت کنم , چگونه از درس خواندن لذت ببریم , رمز موفقیت در درس خواندن چیست , چگونه می توان برنامه ریزی کرد , برای بهتر شدن درس چه باید کرد , درمان بی حوصلگی در درس خواندن , برنامه درس خواندن برای مدرسه , 6 راهکار مطالعه صحیح و اصولی , فرمول محاسبه درصد کنکور ارشد , خواندن دعا برا پس گرفتن گوشی , راه حل گرفتن گوشی از خانواده , روش های تقویت حافظه بلند مدت , ششرایط لازم برای رشته مدیریت , روش صحیح خواندن ویادگیری تست , ده تا جمله با گذشته استمراری , برنامه کاری موفق در سال جدید , روش درس خواندن موفق با تمرکز , محاسبه درصد درست و غلط کنکور , طرح یک مشکل درسی و راه حل آن , میزان یادگیری مغز در طول روز , نمونه سوال کار و فناوری هشتم , راز های موفقیت در درس خواندن , برنامه ریزی برای درس خواندن , عکس برنامه ریزی پیش از خرید , نرم افزار آموزش درس برای pc , نحوه ی اموزش یک تکنیک ورزشی , روانشناسی نحوه خواندن فیزیک , تقویت اراده برای درس خواندن , تاریخ وارد شدن سریع و خشن 8 , نحوه مطالعه ریاضی در وقت کم , بهترین ترفند برای امتحانات , خلاصه یدرس باروش های کوتاه , روش درس خواندن برای امتحان , بهترین روش برای درس خواندن , روش حل تکلیف علوم ششم چیست , نرم افزار های مهندسی پزشکی , تکنیک های علمی مدیریت زمان , مخفف سازی در حفظ برخی دروس , ساعات برنامه درسی دبیرستان , پیام آماده برای تلاش بیشتر , دعا برای درس خواندن بیشتر , روش معدل گیری در دبیرستان , کلیپ مطالعه در هنگام خواب , تمرین برای درس عربی سال 9 , آموزش تبدیل درجه به دقیقه , هدف ما از مدرسه رفتن چیست , بهترین روش های درس خواندن , هدف من از درس خواندن چیست , 6 دسته بندی یادگیری mayer , بهترین روش های درس خواندن , نحوه مخاسبه درصد در کنکور , نحوه فهمیدن حجم حافظه php , آموزش نحو عربی حال چیست؟ , موضوع انشا برای پایه دهم , در زمان روزه درس نخوانید , چند آهنگ برای درس خواندن , روش های صحیح مطالعه کردن , روش های مطالعه و یادگیری , دانش اموزبا12ساعت مطالعه , چه کار کنم که درس بخوانم , استفاده کردن از تمام مغز , میان زمان مطالعه هر صفحه , سوالات درس 10 هدیه چهارم , موسیقی مناسب درس خواندن , موشسقس مناسب درس خواندن , راه های رسیدن به مهندسی , دوره ی آموزشی طنز نویسی , چند آهنگ برای درس خوندن , روش های نوین درس خواندن , راهکار های خوب کامپیوتر , روش های درس خواندن مفید , روش صحیح مطالعه 7 مرحله , شعر خوانی برای درس ازاد , روشهاي مدرن آموزش مجازي , انشا هدف از درس خواندن , روش ها بهتر درس خواندن , شیوه ی صحیح درس خواندن , راه های شروع سال موفق , یادگیری روشهای مطالعه , تدریس به دوم راهنمایی , نحوه یادگیری درس عربی , طلسم برای درس نخواندن , تکنیک های مطالعه موثر , بهترین روش درس خواندن , درس خواندن در روزه ای , دعا برای درس خوان شدن , عاشقانه درس می خواندم , آموزش نحوه خواندن پاب , روش افزایش درس خواندن , سرترالین و درس خواندن , عکس درس خواندن بچه ها , روش مطاالعه و یادگیری , مکان هایی برای مطالعه , راهکارهای مطالعه صحیح , دعای مطالعه و یادگیری , تکنیک سوالات معجزه ای , بهترين درس زندگي چيست , بهترین راه های موفقیت , روش صحیح مطالعه کردن , انواع روش های خواندن , اتاق برای درس خواندن , انواع مرور در مطالعه , بهترین شیوه حفظ کردن , نحوه درس خواندن صحیح , کافه برای درس خواندن , راه های تقویت مطالعه , درس خواندن با موسیقی , روانشناسی درس خواندن , روانشناسی درسخ واندن , روش زودیادگرفتن دروس , شیوه درست درس خواندن , شیوه صحیح درس خواندن , روش صحیح دعا خواندن , نوع درس خواندن علما , همت براي درس خواندن , روش های درست مطالعه , ترفندهای درس خواندن , روش صحیح خواندن درس , همت براي درس خواندن , افراد صحیح برای کار , روش مطالعه عربی دهم , روشهای درست مطالعه , بهترین حالت مطالعه , روش های درس خواندن , روش تدریس شیمی 10م , یک زندگی مطالعه نش , شیوه صحیح یادگیری , آموزش مطالعه صحیح , درس خواندن کودکان , هدف از درس خواندن , مضرات کوتاه خوانی , هدف از درس خواندن , آموزش درس خواندن , روش حفظ سریع درس , درس خواندن زومیت , نحوه صحیح مطالعه , شیوه مطالعه زیاد , شیوه مطالعه صحیح , شیوه مطالعه صحیح , راهکارهای مطالعه , نحوه مطالعه صحیح , نحوه درس خواندن , سبک عجیب خواندن , دعای فهمیدن درس , نحوه خواندن درس , نحوه خواندن درس , موفقیت در دروشس , روش صحیح مطالعه , روش کتاب خواندن , طرز صحیح مطالعه , روش مطالعه صحیح , روش مطالعه صحیح , خواندن عدد ccd , اصول دکلمه خوب , خواندن سر فاتح , روش درس خواندن , کتاب فارسی نهم , کتاب فیزیک نهم , خوب درس خواندن , موفقیت در دروس , راه روش مطالعه , درس های موفقیت , کتاب درسی هفتم , معدل تراز شده , زاویه ی محیطی , شگرد حفظ کردن , درس آزاد هشتم , کنکور و ماه پ , کتاب های هشتم , کتاب جزئ ز کل , درس آزاد هشتم , روش درک مقابل , زمان و مطالعه , شب درس خوندن , طرح درس چیست , شرایط مطالعه , مطالعه چیست؟ , روش مرور درس , حفظ کردن انی , کتاب روی هم , اثار مطالعه , راه کار ششم , عید و کنکور , روش های حفظ , مطالعه چیست , مطالعه کتاب , خواندن چیست , نحوه مطالعه , شیوه مطالعه , جهت مطالعه , مطالب درسی , درس یا کار , عکس مطالعه , کار و درس , درس خوندن , راهو روش , راه موفق , روش pq4r

سایت خانواده، آرایش و زیبایی,دنیای مد، مدل لباس ، مشاور خانواده،تست روانشناسی


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن
چگونه برنامه ريزي کنم براي درس خواندن
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *