چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

دوره مقدماتی php
چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه
چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

فهمیدن اینکه میزان خونریزی طبیعی قاعدگی به چه میزان است می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا میزان خونریزی قاعدگی شما کم شده است یا خیر. قاعدگی یا پریود هنگامی رخ می دهد که دیواره رحم شما از طریق دهانه رحم و واژن به طور ماهیانه فرو می ریزد.

قاعدگی شما از لحاظ تعداد روز و میزان خونریزی تقریبا ثابت است. زنان معمولا دوره قاعدگی 21 تا 35 روزه دارند. خونریزی قاعدگی معمولا بین دو تا هفت روز به طول می انجامد. با این وجود، پریود شما ممکن است در طی زمان یا به دلایل متفاوتی تغییر کند. برای مثال، اگر شما باردار باشید، به دلیل جدا نشدن دیواره رحم، پریود نخواهید شد. پریود در میان زنان متفاوت است، بنابراین پریود شما ممکن است مثل ساعت کار کند یا ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مقاله درمان اختلالات قاعدگی را هم مطالعه بفرمایید.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

دوره مقدماتی php


در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی کامل از خونریزی کم قاعدگی، علتها و روشهای درمان آن به شما ارائه کنیم. جهت دسترسی سریع به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید. کافی ست روی سرفصل موردنظر کلیک کنید.

فهرست
علائم خونریزی کم قاعدگی
علل کم شدن خون قاعدگی
مشکلات جدی در رابطه با خون کم قاعدگی
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
درمان حجم کم خون پریود 


 

در صورت وقوع موارد زیر باید نگران خونریزی کم قاعدگی باشید:
• خونریزی ماهیانه شما کمتر از دو روز باشد
• خونریزی در طی کل پریود، خیلی کم همانند لکه بینی باشد
• یک یا چندین دوره پریود شما عقب بیفتد
• چندین بار در ماه دچار خون ریزی قاعدگی با شدت کم شوید
به یاد داشته باشید که ممکن است پریود غیر طبیعی شما هیچ دلیل خاصی نداشته باشد اما بهتر است که باز هم به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند به شما در تعیین علت زمینه ای کمک کند که بر چرخه قاعدگی و خون ریزی واژینال شما تاثیر گذاشته است.


 


 

پریودهای با شدت کم می تواند نتیجه علل مختلفی باشند که در ادامه به آنها اشاره شده است:

سن
اگر در سال های نوجوانی و بلوغ باشید، پریود شما ممکن است از لحاظ مدت و میزان خونریزی تغییر کند. همچنین اگر در حال یائسه شدن باشید، ممکن است پریودهای غیرمعمولی داشته باشید که در طی آنها شدت خونریزی کمی دارید. این رخداد ها نتیجه عدم توازن بین هورمون ها هستند.

وزن و رژیم غذایی
وزن بدن و درصد چربی بدن می توانند بر پریود شما تاثیر بگذارند. لاغری بیش از حد می تواند موجب غیر طبیعی شدن پریود شما شود زیرا هورمون های شما به طور طبیعی عمل نمی کنند. علاوه بر این، کاهش یا افزایش وزن زیاد می تواند موجب تغییرات غیر طبیعی پریود شما شوند.

بارداری
اگر باردار باشید، احتمال اینکه پریود شوید تقریبا صفر است. ممکن است متوجه لکه بینی هایی شوید و فکر کنید که زمان پریود شما رسیده است اما در واقع این خونریزی به دلیل لانه گزینی جنین است. این اتفاق هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد. خونریزی ناشی از لانه گریزی معمولا دو روز یا کمتر طول می کشید.

بیشتر بخوانید: مشاوره و معاینات قبل از بارداری

شیر دهی
اگر به نوزاد خود شیر می دهید، خون ریزی قاعدگی ممکن است فورا پس از زایمان شما برنگردد. هورمون تولید شیر مانع تخمک گذاری می شود و بازگشت قاعدگی شما را به تاخیر می اندازد. در صورتی که شیر بدهید، بازگشت قاعدگی شما ممکن است تا چندین ماه پس از زایمان رخ ندهد.
حتی اگر پریودهای شما بازنگشته باشند، در حین شیر دهی احتمال بارداری شما وجود دارد. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که تخمک گذاری دو هفته قبل از پریود شما رخ می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد روزهای تخمک گذاری این مقاله را حتما بخوانید. اگر رابطه جنسی بدون پیشگیری در حین شیر دهی داشته اید و بعد از آن دچار لکه بینی شده اید، بهتر است که تست بارداری بدهید تا مطمئن شوید که این لکه بینی ناشی از لانه گزینی جنین نباشد. البته لکه بینی بین دو قاعدگی دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

داروهای ضد بارداری
داروهای ضد بارداری می توانند علت خونریزی کم پریود شما باشند. داروهای ضدبارداری مانع تخمک گذاری در بدن می شوند. هنگامی که بدن شما تخمکی آزاد نکند، رحم نمی تواند دیواره ضخیمی درست کند که منجر به پریود سبک تر می شود یا پریود اصلا رخ نمی دهد.
همچنین اگر تازه شروع به مصرف داروهای ضدبارداری کرده اید یا مصرف آنها را متوقف کرده اید، نیز ممکن است پریودهای غیر طبیعی داشته باشید.

لینک ویژه: در مورد روشهای پیشگیری از بارداری چه می دانید؟

استرس
اگر استرس داشته باشید، مغز شما ممکن است هورمون های چرخه قاعدگی را تغییر دهد. به همین دلیل ممکن است پریود شما سبک تر باشد یا اصلا پریود نشوید. هنگامی که رخدادهای استرس زا تمام شوند، پریودهای شما به حالت طبیعی بازخواهند گشت.


تمرینات ورزشی زیاد
زنانی که به طور مکرر تمرینات ورزشی انجام می دهند ممکن است تغییراتی را در پریود خود مشاهده کنند. ورزشکاران ممکن است تحت استرس باشند، وزن کمی داشته باشند و از انرژی بدنی زیادی استفاده کنند که منجر به تغییر قاعدگی می شود.

اختلالات تغذیه ای
انورکسیا (بی اشتهایی عصبی) یا بولیمیا (پرخوری عصبی) انواع اختلالات تغذیه ای هستند که ممکن است موجب پریودهای غیر عادی شوند. اختلالات تغذیه ای می توانند موجب کاهش وزن شوند که هورمون هایی را تغییر می دهند که پریود شما را تنظیم می کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره درمان اختلالات قاعدگی

سندرم تخمدان پلی کیستیک
اگر دچار پریودهای غیر طبیعی هستید یا قاعدگی شما متوقف شده است، ممکن است نتیجه سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد. در اثر تغییرات هورمونی ناشی از این بیماری می تواند بر پریود شما تاثیر بگذارد.
این تغییر هورمونی می تواند موجب موارد زیر نیز شود:
• تغییر وزن و ابتلا به چاقی
• جوش زدن
• رشد موهای زائد در صورت
• ناباروری
سندرم تخمدان پلی کیستیک را می توان با سونوگرافی تشخیص داد. اگر مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستید، پزشک به شما توصیه خواهد که وزن خود را کاهش دهید و قرص های ضدبارداری مصرف کنید تا پریود خود را به حالت طبیعی بازگردانید. پزشک شما همچنین ممکن است داروی متفورمین را برای شما تجویز کند. این دارو معمولا برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو تجویز می شود اما برای درمان افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز به کار می رود. این دارو به کنترل میزان انسولین کمک می کند و می تواند به بهبود تخمک گذاری نیز کمک کند که می تواند چرخه قاعدگی شما را بهبود بخشد.

اگر شما نیز دچار این مشکل هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


 


 

پریودهای غیر طبیعی یا غیر مکرر ممکن است علامت یک مشکل جدی برای سلامتی باشند. پریودهای طبیعی نشان می دهند که بدن شما به درستی کار می کند. پریود های با خونریزی کم می تواند نشانه مشکلاتی در رابطه با میزان هورمون ها یا دیگر مشکلات پزشکی باشند. سندرم تخمدان پلی کیستیک و مسائل مرتبط با اندام تناسلی ممکن است منجر به پریودهای غیر طبیعی شوند.
مطرح کردن علائم با پزشکتان می تواند به شما در تعیین علت پریودهای سبک تر از معمول کمک کند.
زنان در هر سنی ممکن است دچار پریودهای سبک شوند. خونریزی خیلی کم قاعدگی نشان می دهد که بدن شما ممکن است به درستی کار نکند. بهتر است با پزشکتان صحبت کنید تا ببینید مشکل ناشی از چه چیزی است. زنانی که برای سه ماه یا بیشتر پریود نمی شوند، مبتلا به وضعیتی به نام آمنوره هستند.

مقاله ویژه: آیا در دوران قاعدگی می توان حمام کرد؟  


 

خونریزی پریود کمتر از حالت معمول شما ممکن است ناشی از هیچ علتی نباشد. در صورت مشاهده موارد زیر بهتر است که به پزشک مراجعه کنید:
• پریود نشدن برای سه ماه متوالی و اطمینان از عدم بارداری
• احتمال بارداری
• داشتن پریودهای غیر منظم
• خونریزی بین دو پریود
• احساس درد شدید در طی قاعدگی 


 

خونریزی کم قاعدگی شما ممکن است ناشی از عوامل بسیاری باشد. اگر پریود کم شما مدام رخ دهد و علائم مشکل ساز دیگری هم داشته باشید، بهتر است که به دنبال درمان خود باشید.
پزشک دلایل محتمل را بررسی می کند و برای تعیین یک برنامه درمانی مناسب، آزمایش های متفاوتی را تجویز می کند.
خون ریزی کم پریود که مشکل ساز و ادامه دار است را می توان با تغییر سبک زندگی و مصرف داروهای تجویز شده درمان کرد. گاهی مصرف داروهای ضدبارداری می تواند به طبیعی تر شدن قاعدگی شما کمک کند. اگر خونریزی قاعدگی کم نشانه ی بیماری جدی تری باشد، درمان می تواند شامل داروها یا مداخلات پزشکی دیگر باشد.


پریودهای سبک یا خون ریزی کم قاعدگی ممکن است نشانه چیز نگران کننده ای نباشد. حتی خونریزی پریود به کوتاهی دو روز نیز طبیعی است. اگر پریود شما عقب افتاد یا لکه بینی داشتید و احتمال باردار بودن می دهید، بهتر است تست بارداری بدهید. بهتر است که مراقب خون ریزی کم قاعدگی خود باشید و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید.

اگر رنگ خون قاعدگی شما تغییر کرده است یا لخته خون مشاهده می کنید مقاله رنگ خون پریود و تفسیر آن می تواند برای شما مفید باشد.

شناخت علل ایجاد کننده قاعدگی های غیر طبیعی، اولین و مهم ترین قدم در درمان بیماری است. این کار نیازمند یک جلسه معاینه و مشاوره دقیق و تخصصی دارد. شما می توانید ضمن مراجعه به خانم دکتر متین ذاکرین در طی یک جلسه، به طور کامل معاینه شوید. در این جلسه خانم دکتر تمامی سوالات شما را پاسخ می دهند و بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره و معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمائید.

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله بپرسید. خانم دکتر ذاکرین در اسرع وقت جوابگوی سوال شما خواهند بود. برای دریافت پاسخ خود به همین صفحه مراجعه کنید.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام بهتره یه بررسی هورمونی بشید.


سلام. عزیزم بهتره به دککتر مراجعه می کنی.


سلام برای پریودتون به پزشک زنان مراجعه کنید.

سلام اگر چرخه قاعدگیت زیر 27 روز هست بهتره به پزشک برای بررسی علت مراجعه کنی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه تکرار شد به پزشک مراجعه کن.


سلام. حتما تست خون بدین و سونو بشین


سلام با توجه به مصرف داروها قابل توجیه هست

سلام اگر تکرار نشه و همین به بار باشه مهم نیست


سلام عزیزم بهتره معاینه بشی.


سلام ورزش میتونه باشه.


سلام عزیزم باید معاینه بشی.

سلام اگه ماه بعد باز هم مشکل داشتی به پزشک مراجعه کن.


سلام حتما باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام معاینه لازم هست.

سلام امیدوارم مشکلت حل شده باشه اما اگر هنوز پریودت به هم ریخته است به خاطر هورمون های ناشی از شیردهی هست.

سلام باید با پزشکی که معاینت کرده مشورت کنی اما احتمالا از اون هست.


سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام باید معاینه شی.

دو و نیم روز پریود جزو قاعدگی سبک محسوب میشه و باید توسط متخصص بررسی شه.



شنبه ها
11 صبح تا 5 عصر


یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065



 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

فهمیدن اینکه میزان خونریزی طبیعی قاعدگی به چه میزان است می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا میزان خونریزی قاعدگی شما کم شده است یا خیر. قاعدگی یا پریود هنگامی رخ می دهد که دیواره رحم شما از طریق دهانه رحم و واژن به طور ماهیانه فرو می ریزد.

قاعدگی شما از لحاظ تعداد روز و میزان خونریزی تقریبا ثابت است. زنان معمولا دوره قاعدگی 21 تا 35 روزه دارند. خونریزی قاعدگی معمولا بین دو تا هفت روز به طول می انجامد. با این وجود، پریود شما ممکن است در طی زمان یا به دلایل متفاوتی تغییر کند. برای مثال، اگر شما باردار باشید، به دلیل جدا نشدن دیواره رحم، پریود نخواهید شد. پریود در میان زنان متفاوت است، بنابراین پریود شما ممکن است مثل ساعت کار کند یا ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مقاله درمان اختلالات قاعدگی را هم مطالعه بفرمایید.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه


در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی کامل از خونریزی کم قاعدگی، علتها و روشهای درمان آن به شما ارائه کنیم. جهت دسترسی سریع به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید. کافی ست روی سرفصل موردنظر کلیک کنید.

فهرست
علائم خونریزی کم قاعدگی
علل کم شدن خون قاعدگی
مشکلات جدی در رابطه با خون کم قاعدگی
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
درمان حجم کم خون پریود 


 

در صورت وقوع موارد زیر باید نگران خونریزی کم قاعدگی باشید:
• خونریزی ماهیانه شما کمتر از دو روز باشد
• خونریزی در طی کل پریود، خیلی کم همانند لکه بینی باشد
• یک یا چندین دوره پریود شما عقب بیفتد
• چندین بار در ماه دچار خون ریزی قاعدگی با شدت کم شوید
به یاد داشته باشید که ممکن است پریود غیر طبیعی شما هیچ دلیل خاصی نداشته باشد اما بهتر است که باز هم به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند به شما در تعیین علت زمینه ای کمک کند که بر چرخه قاعدگی و خون ریزی واژینال شما تاثیر گذاشته است.


 


 

پریودهای با شدت کم می تواند نتیجه علل مختلفی باشند که در ادامه به آنها اشاره شده است:

سن
اگر در سال های نوجوانی و بلوغ باشید، پریود شما ممکن است از لحاظ مدت و میزان خونریزی تغییر کند. همچنین اگر در حال یائسه شدن باشید، ممکن است پریودهای غیرمعمولی داشته باشید که در طی آنها شدت خونریزی کمی دارید. این رخداد ها نتیجه عدم توازن بین هورمون ها هستند.

وزن و رژیم غذایی
وزن بدن و درصد چربی بدن می توانند بر پریود شما تاثیر بگذارند. لاغری بیش از حد می تواند موجب غیر طبیعی شدن پریود شما شود زیرا هورمون های شما به طور طبیعی عمل نمی کنند. علاوه بر این، کاهش یا افزایش وزن زیاد می تواند موجب تغییرات غیر طبیعی پریود شما شوند.

بارداری
اگر باردار باشید، احتمال اینکه پریود شوید تقریبا صفر است. ممکن است متوجه لکه بینی هایی شوید و فکر کنید که زمان پریود شما رسیده است اما در واقع این خونریزی به دلیل لانه گزینی جنین است. این اتفاق هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد. خونریزی ناشی از لانه گریزی معمولا دو روز یا کمتر طول می کشید.

بیشتر بخوانید: مشاوره و معاینات قبل از بارداری

شیر دهی
اگر به نوزاد خود شیر می دهید، خون ریزی قاعدگی ممکن است فورا پس از زایمان شما برنگردد. هورمون تولید شیر مانع تخمک گذاری می شود و بازگشت قاعدگی شما را به تاخیر می اندازد. در صورتی که شیر بدهید، بازگشت قاعدگی شما ممکن است تا چندین ماه پس از زایمان رخ ندهد.
حتی اگر پریودهای شما بازنگشته باشند، در حین شیر دهی احتمال بارداری شما وجود دارد. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که تخمک گذاری دو هفته قبل از پریود شما رخ می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد روزهای تخمک گذاری این مقاله را حتما بخوانید. اگر رابطه جنسی بدون پیشگیری در حین شیر دهی داشته اید و بعد از آن دچار لکه بینی شده اید، بهتر است که تست بارداری بدهید تا مطمئن شوید که این لکه بینی ناشی از لانه گزینی جنین نباشد. البته لکه بینی بین دو قاعدگی دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

داروهای ضد بارداری
داروهای ضد بارداری می توانند علت خونریزی کم پریود شما باشند. داروهای ضدبارداری مانع تخمک گذاری در بدن می شوند. هنگامی که بدن شما تخمکی آزاد نکند، رحم نمی تواند دیواره ضخیمی درست کند که منجر به پریود سبک تر می شود یا پریود اصلا رخ نمی دهد.
همچنین اگر تازه شروع به مصرف داروهای ضدبارداری کرده اید یا مصرف آنها را متوقف کرده اید، نیز ممکن است پریودهای غیر طبیعی داشته باشید.

لینک ویژه: در مورد روشهای پیشگیری از بارداری چه می دانید؟

استرس
اگر استرس داشته باشید، مغز شما ممکن است هورمون های چرخه قاعدگی را تغییر دهد. به همین دلیل ممکن است پریود شما سبک تر باشد یا اصلا پریود نشوید. هنگامی که رخدادهای استرس زا تمام شوند، پریودهای شما به حالت طبیعی بازخواهند گشت.


تمرینات ورزشی زیاد
زنانی که به طور مکرر تمرینات ورزشی انجام می دهند ممکن است تغییراتی را در پریود خود مشاهده کنند. ورزشکاران ممکن است تحت استرس باشند، وزن کمی داشته باشند و از انرژی بدنی زیادی استفاده کنند که منجر به تغییر قاعدگی می شود.

اختلالات تغذیه ای
انورکسیا (بی اشتهایی عصبی) یا بولیمیا (پرخوری عصبی) انواع اختلالات تغذیه ای هستند که ممکن است موجب پریودهای غیر عادی شوند. اختلالات تغذیه ای می توانند موجب کاهش وزن شوند که هورمون هایی را تغییر می دهند که پریود شما را تنظیم می کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره درمان اختلالات قاعدگی

سندرم تخمدان پلی کیستیک
اگر دچار پریودهای غیر طبیعی هستید یا قاعدگی شما متوقف شده است، ممکن است نتیجه سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد. در اثر تغییرات هورمونی ناشی از این بیماری می تواند بر پریود شما تاثیر بگذارد.
این تغییر هورمونی می تواند موجب موارد زیر نیز شود:
• تغییر وزن و ابتلا به چاقی
• جوش زدن
• رشد موهای زائد در صورت
• ناباروری
سندرم تخمدان پلی کیستیک را می توان با سونوگرافی تشخیص داد. اگر مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستید، پزشک به شما توصیه خواهد که وزن خود را کاهش دهید و قرص های ضدبارداری مصرف کنید تا پریود خود را به حالت طبیعی بازگردانید. پزشک شما همچنین ممکن است داروی متفورمین را برای شما تجویز کند. این دارو معمولا برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو تجویز می شود اما برای درمان افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز به کار می رود. این دارو به کنترل میزان انسولین کمک می کند و می تواند به بهبود تخمک گذاری نیز کمک کند که می تواند چرخه قاعدگی شما را بهبود بخشد.

اگر شما نیز دچار این مشکل هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


 


 

پریودهای غیر طبیعی یا غیر مکرر ممکن است علامت یک مشکل جدی برای سلامتی باشند. پریودهای طبیعی نشان می دهند که بدن شما به درستی کار می کند. پریود های با خونریزی کم می تواند نشانه مشکلاتی در رابطه با میزان هورمون ها یا دیگر مشکلات پزشکی باشند. سندرم تخمدان پلی کیستیک و مسائل مرتبط با اندام تناسلی ممکن است منجر به پریودهای غیر طبیعی شوند.
مطرح کردن علائم با پزشکتان می تواند به شما در تعیین علت پریودهای سبک تر از معمول کمک کند.
زنان در هر سنی ممکن است دچار پریودهای سبک شوند. خونریزی خیلی کم قاعدگی نشان می دهد که بدن شما ممکن است به درستی کار نکند. بهتر است با پزشکتان صحبت کنید تا ببینید مشکل ناشی از چه چیزی است. زنانی که برای سه ماه یا بیشتر پریود نمی شوند، مبتلا به وضعیتی به نام آمنوره هستند.

مقاله ویژه: آیا در دوران قاعدگی می توان حمام کرد؟  


 

خونریزی پریود کمتر از حالت معمول شما ممکن است ناشی از هیچ علتی نباشد. در صورت مشاهده موارد زیر بهتر است که به پزشک مراجعه کنید:
• پریود نشدن برای سه ماه متوالی و اطمینان از عدم بارداری
• احتمال بارداری
• داشتن پریودهای غیر منظم
• خونریزی بین دو پریود
• احساس درد شدید در طی قاعدگی 


 

خونریزی کم قاعدگی شما ممکن است ناشی از عوامل بسیاری باشد. اگر پریود کم شما مدام رخ دهد و علائم مشکل ساز دیگری هم داشته باشید، بهتر است که به دنبال درمان خود باشید.
پزشک دلایل محتمل را بررسی می کند و برای تعیین یک برنامه درمانی مناسب، آزمایش های متفاوتی را تجویز می کند.
خون ریزی کم پریود که مشکل ساز و ادامه دار است را می توان با تغییر سبک زندگی و مصرف داروهای تجویز شده درمان کرد. گاهی مصرف داروهای ضدبارداری می تواند به طبیعی تر شدن قاعدگی شما کمک کند. اگر خونریزی قاعدگی کم نشانه ی بیماری جدی تری باشد، درمان می تواند شامل داروها یا مداخلات پزشکی دیگر باشد.


پریودهای سبک یا خون ریزی کم قاعدگی ممکن است نشانه چیز نگران کننده ای نباشد. حتی خونریزی پریود به کوتاهی دو روز نیز طبیعی است. اگر پریود شما عقب افتاد یا لکه بینی داشتید و احتمال باردار بودن می دهید، بهتر است تست بارداری بدهید. بهتر است که مراقب خون ریزی کم قاعدگی خود باشید و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید.

اگر رنگ خون قاعدگی شما تغییر کرده است یا لخته خون مشاهده می کنید مقاله رنگ خون پریود و تفسیر آن می تواند برای شما مفید باشد.

شناخت علل ایجاد کننده قاعدگی های غیر طبیعی، اولین و مهم ترین قدم در درمان بیماری است. این کار نیازمند یک جلسه معاینه و مشاوره دقیق و تخصصی دارد. شما می توانید ضمن مراجعه به خانم دکتر متین ذاکرین در طی یک جلسه، به طور کامل معاینه شوید. در این جلسه خانم دکتر تمامی سوالات شما را پاسخ می دهند و بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره و معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمائید.

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله بپرسید. خانم دکتر ذاکرین در اسرع وقت جوابگوی سوال شما خواهند بود. برای دریافت پاسخ خود به همین صفحه مراجعه کنید.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام بهتره یه بررسی هورمونی بشید.


سلام. عزیزم بهتره به دککتر مراجعه می کنی.


سلام برای پریودتون به پزشک زنان مراجعه کنید.

سلام اگر چرخه قاعدگیت زیر 27 روز هست بهتره به پزشک برای بررسی علت مراجعه کنی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه تکرار شد به پزشک مراجعه کن.


سلام. حتما تست خون بدین و سونو بشین


سلام با توجه به مصرف داروها قابل توجیه هست

سلام اگر تکرار نشه و همین به بار باشه مهم نیست


سلام عزیزم بهتره معاینه بشی.


سلام ورزش میتونه باشه.


سلام عزیزم باید معاینه بشی.

سلام اگه ماه بعد باز هم مشکل داشتی به پزشک مراجعه کن.


سلام حتما باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام معاینه لازم هست.

سلام امیدوارم مشکلت حل شده باشه اما اگر هنوز پریودت به هم ریخته است به خاطر هورمون های ناشی از شیردهی هست.

سلام باید با پزشکی که معاینت کرده مشورت کنی اما احتمالا از اون هست.


سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام باید معاینه شی.

دو و نیم روز پریود جزو قاعدگی سبک محسوب میشه و باید توسط متخصص بررسی شه.



شنبه ها
11 صبح تا 5 عصر


یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065



 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

فهمیدن اینکه میزان خونریزی طبیعی قاعدگی به چه میزان است می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا میزان خونریزی قاعدگی شما کم شده است یا خیر. قاعدگی یا پریود هنگامی رخ می دهد که دیواره رحم شما از طریق دهانه رحم و واژن به طور ماهیانه فرو می ریزد.

قاعدگی شما از لحاظ تعداد روز و میزان خونریزی تقریبا ثابت است. زنان معمولا دوره قاعدگی 21 تا 35 روزه دارند. خونریزی قاعدگی معمولا بین دو تا هفت روز به طول می انجامد. با این وجود، پریود شما ممکن است در طی زمان یا به دلایل متفاوتی تغییر کند. برای مثال، اگر شما باردار باشید، به دلیل جدا نشدن دیواره رحم، پریود نخواهید شد. پریود در میان زنان متفاوت است، بنابراین پریود شما ممکن است مثل ساعت کار کند یا ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مقاله درمان اختلالات قاعدگی را هم مطالعه بفرمایید.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه


در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی کامل از خونریزی کم قاعدگی، علتها و روشهای درمان آن به شما ارائه کنیم. جهت دسترسی سریع به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید. کافی ست روی سرفصل موردنظر کلیک کنید.

فهرست
علائم خونریزی کم قاعدگی
علل کم شدن خون قاعدگی
مشکلات جدی در رابطه با خون کم قاعدگی
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
درمان حجم کم خون پریود 


 

در صورت وقوع موارد زیر باید نگران خونریزی کم قاعدگی باشید:
• خونریزی ماهیانه شما کمتر از دو روز باشد
• خونریزی در طی کل پریود، خیلی کم همانند لکه بینی باشد
• یک یا چندین دوره پریود شما عقب بیفتد
• چندین بار در ماه دچار خون ریزی قاعدگی با شدت کم شوید
به یاد داشته باشید که ممکن است پریود غیر طبیعی شما هیچ دلیل خاصی نداشته باشد اما بهتر است که باز هم به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند به شما در تعیین علت زمینه ای کمک کند که بر چرخه قاعدگی و خون ریزی واژینال شما تاثیر گذاشته است.


 


 

پریودهای با شدت کم می تواند نتیجه علل مختلفی باشند که در ادامه به آنها اشاره شده است:

سن
اگر در سال های نوجوانی و بلوغ باشید، پریود شما ممکن است از لحاظ مدت و میزان خونریزی تغییر کند. همچنین اگر در حال یائسه شدن باشید، ممکن است پریودهای غیرمعمولی داشته باشید که در طی آنها شدت خونریزی کمی دارید. این رخداد ها نتیجه عدم توازن بین هورمون ها هستند.

وزن و رژیم غذایی
وزن بدن و درصد چربی بدن می توانند بر پریود شما تاثیر بگذارند. لاغری بیش از حد می تواند موجب غیر طبیعی شدن پریود شما شود زیرا هورمون های شما به طور طبیعی عمل نمی کنند. علاوه بر این، کاهش یا افزایش وزن زیاد می تواند موجب تغییرات غیر طبیعی پریود شما شوند.

بارداری
اگر باردار باشید، احتمال اینکه پریود شوید تقریبا صفر است. ممکن است متوجه لکه بینی هایی شوید و فکر کنید که زمان پریود شما رسیده است اما در واقع این خونریزی به دلیل لانه گزینی جنین است. این اتفاق هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد. خونریزی ناشی از لانه گریزی معمولا دو روز یا کمتر طول می کشید.

بیشتر بخوانید: مشاوره و معاینات قبل از بارداری

شیر دهی
اگر به نوزاد خود شیر می دهید، خون ریزی قاعدگی ممکن است فورا پس از زایمان شما برنگردد. هورمون تولید شیر مانع تخمک گذاری می شود و بازگشت قاعدگی شما را به تاخیر می اندازد. در صورتی که شیر بدهید، بازگشت قاعدگی شما ممکن است تا چندین ماه پس از زایمان رخ ندهد.
حتی اگر پریودهای شما بازنگشته باشند، در حین شیر دهی احتمال بارداری شما وجود دارد. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که تخمک گذاری دو هفته قبل از پریود شما رخ می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد روزهای تخمک گذاری این مقاله را حتما بخوانید. اگر رابطه جنسی بدون پیشگیری در حین شیر دهی داشته اید و بعد از آن دچار لکه بینی شده اید، بهتر است که تست بارداری بدهید تا مطمئن شوید که این لکه بینی ناشی از لانه گزینی جنین نباشد. البته لکه بینی بین دو قاعدگی دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

داروهای ضد بارداری
داروهای ضد بارداری می توانند علت خونریزی کم پریود شما باشند. داروهای ضدبارداری مانع تخمک گذاری در بدن می شوند. هنگامی که بدن شما تخمکی آزاد نکند، رحم نمی تواند دیواره ضخیمی درست کند که منجر به پریود سبک تر می شود یا پریود اصلا رخ نمی دهد.
همچنین اگر تازه شروع به مصرف داروهای ضدبارداری کرده اید یا مصرف آنها را متوقف کرده اید، نیز ممکن است پریودهای غیر طبیعی داشته باشید.

لینک ویژه: در مورد روشهای پیشگیری از بارداری چه می دانید؟

استرس
اگر استرس داشته باشید، مغز شما ممکن است هورمون های چرخه قاعدگی را تغییر دهد. به همین دلیل ممکن است پریود شما سبک تر باشد یا اصلا پریود نشوید. هنگامی که رخدادهای استرس زا تمام شوند، پریودهای شما به حالت طبیعی بازخواهند گشت.


تمرینات ورزشی زیاد
زنانی که به طور مکرر تمرینات ورزشی انجام می دهند ممکن است تغییراتی را در پریود خود مشاهده کنند. ورزشکاران ممکن است تحت استرس باشند، وزن کمی داشته باشند و از انرژی بدنی زیادی استفاده کنند که منجر به تغییر قاعدگی می شود.

اختلالات تغذیه ای
انورکسیا (بی اشتهایی عصبی) یا بولیمیا (پرخوری عصبی) انواع اختلالات تغذیه ای هستند که ممکن است موجب پریودهای غیر عادی شوند. اختلالات تغذیه ای می توانند موجب کاهش وزن شوند که هورمون هایی را تغییر می دهند که پریود شما را تنظیم می کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره درمان اختلالات قاعدگی

سندرم تخمدان پلی کیستیک
اگر دچار پریودهای غیر طبیعی هستید یا قاعدگی شما متوقف شده است، ممکن است نتیجه سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد. در اثر تغییرات هورمونی ناشی از این بیماری می تواند بر پریود شما تاثیر بگذارد.
این تغییر هورمونی می تواند موجب موارد زیر نیز شود:
• تغییر وزن و ابتلا به چاقی
• جوش زدن
• رشد موهای زائد در صورت
• ناباروری
سندرم تخمدان پلی کیستیک را می توان با سونوگرافی تشخیص داد. اگر مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستید، پزشک به شما توصیه خواهد که وزن خود را کاهش دهید و قرص های ضدبارداری مصرف کنید تا پریود خود را به حالت طبیعی بازگردانید. پزشک شما همچنین ممکن است داروی متفورمین را برای شما تجویز کند. این دارو معمولا برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو تجویز می شود اما برای درمان افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز به کار می رود. این دارو به کنترل میزان انسولین کمک می کند و می تواند به بهبود تخمک گذاری نیز کمک کند که می تواند چرخه قاعدگی شما را بهبود بخشد.

اگر شما نیز دچار این مشکل هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


 


 

پریودهای غیر طبیعی یا غیر مکرر ممکن است علامت یک مشکل جدی برای سلامتی باشند. پریودهای طبیعی نشان می دهند که بدن شما به درستی کار می کند. پریود های با خونریزی کم می تواند نشانه مشکلاتی در رابطه با میزان هورمون ها یا دیگر مشکلات پزشکی باشند. سندرم تخمدان پلی کیستیک و مسائل مرتبط با اندام تناسلی ممکن است منجر به پریودهای غیر طبیعی شوند.
مطرح کردن علائم با پزشکتان می تواند به شما در تعیین علت پریودهای سبک تر از معمول کمک کند.
زنان در هر سنی ممکن است دچار پریودهای سبک شوند. خونریزی خیلی کم قاعدگی نشان می دهد که بدن شما ممکن است به درستی کار نکند. بهتر است با پزشکتان صحبت کنید تا ببینید مشکل ناشی از چه چیزی است. زنانی که برای سه ماه یا بیشتر پریود نمی شوند، مبتلا به وضعیتی به نام آمنوره هستند.

مقاله ویژه: آیا در دوران قاعدگی می توان حمام کرد؟  


 

خونریزی پریود کمتر از حالت معمول شما ممکن است ناشی از هیچ علتی نباشد. در صورت مشاهده موارد زیر بهتر است که به پزشک مراجعه کنید:
• پریود نشدن برای سه ماه متوالی و اطمینان از عدم بارداری
• احتمال بارداری
• داشتن پریودهای غیر منظم
• خونریزی بین دو پریود
• احساس درد شدید در طی قاعدگی 


 

خونریزی کم قاعدگی شما ممکن است ناشی از عوامل بسیاری باشد. اگر پریود کم شما مدام رخ دهد و علائم مشکل ساز دیگری هم داشته باشید، بهتر است که به دنبال درمان خود باشید.
پزشک دلایل محتمل را بررسی می کند و برای تعیین یک برنامه درمانی مناسب، آزمایش های متفاوتی را تجویز می کند.
خون ریزی کم پریود که مشکل ساز و ادامه دار است را می توان با تغییر سبک زندگی و مصرف داروهای تجویز شده درمان کرد. گاهی مصرف داروهای ضدبارداری می تواند به طبیعی تر شدن قاعدگی شما کمک کند. اگر خونریزی قاعدگی کم نشانه ی بیماری جدی تری باشد، درمان می تواند شامل داروها یا مداخلات پزشکی دیگر باشد.


پریودهای سبک یا خون ریزی کم قاعدگی ممکن است نشانه چیز نگران کننده ای نباشد. حتی خونریزی پریود به کوتاهی دو روز نیز طبیعی است. اگر پریود شما عقب افتاد یا لکه بینی داشتید و احتمال باردار بودن می دهید، بهتر است تست بارداری بدهید. بهتر است که مراقب خون ریزی کم قاعدگی خود باشید و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید.

اگر رنگ خون قاعدگی شما تغییر کرده است یا لخته خون مشاهده می کنید مقاله رنگ خون پریود و تفسیر آن می تواند برای شما مفید باشد.

شناخت علل ایجاد کننده قاعدگی های غیر طبیعی، اولین و مهم ترین قدم در درمان بیماری است. این کار نیازمند یک جلسه معاینه و مشاوره دقیق و تخصصی دارد. شما می توانید ضمن مراجعه به خانم دکتر متین ذاکرین در طی یک جلسه، به طور کامل معاینه شوید. در این جلسه خانم دکتر تمامی سوالات شما را پاسخ می دهند و بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره و معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمائید.

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله بپرسید. خانم دکتر ذاکرین در اسرع وقت جوابگوی سوال شما خواهند بود. برای دریافت پاسخ خود به همین صفحه مراجعه کنید.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام بهتره یه بررسی هورمونی بشید.


سلام. عزیزم بهتره به دککتر مراجعه می کنی.


سلام برای پریودتون به پزشک زنان مراجعه کنید.

سلام اگر چرخه قاعدگیت زیر 27 روز هست بهتره به پزشک برای بررسی علت مراجعه کنی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه تکرار شد به پزشک مراجعه کن.


سلام. حتما تست خون بدین و سونو بشین


سلام با توجه به مصرف داروها قابل توجیه هست

سلام اگر تکرار نشه و همین به بار باشه مهم نیست


سلام عزیزم بهتره معاینه بشی.


سلام ورزش میتونه باشه.


سلام عزیزم باید معاینه بشی.

سلام اگه ماه بعد باز هم مشکل داشتی به پزشک مراجعه کن.


سلام حتما باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام معاینه لازم هست.

سلام امیدوارم مشکلت حل شده باشه اما اگر هنوز پریودت به هم ریخته است به خاطر هورمون های ناشی از شیردهی هست.

سلام باید با پزشکی که معاینت کرده مشورت کنی اما احتمالا از اون هست.


سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام باید معاینه شی.

دو و نیم روز پریود جزو قاعدگی سبک محسوب میشه و باید توسط متخصص بررسی شه.



شنبه ها
11 صبح تا 5 عصر


یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065



 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

فهمیدن اینکه میزان خونریزی طبیعی قاعدگی به چه میزان است می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا میزان خونریزی قاعدگی شما کم شده است یا خیر. قاعدگی یا پریود هنگامی رخ می دهد که دیواره رحم شما از طریق دهانه رحم و واژن به طور ماهیانه فرو می ریزد.

قاعدگی شما از لحاظ تعداد روز و میزان خونریزی تقریبا ثابت است. زنان معمولا دوره قاعدگی 21 تا 35 روزه دارند. خونریزی قاعدگی معمولا بین دو تا هفت روز به طول می انجامد. با این وجود، پریود شما ممکن است در طی زمان یا به دلایل متفاوتی تغییر کند. برای مثال، اگر شما باردار باشید، به دلیل جدا نشدن دیواره رحم، پریود نخواهید شد. پریود در میان زنان متفاوت است، بنابراین پریود شما ممکن است مثل ساعت کار کند یا ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مقاله درمان اختلالات قاعدگی را هم مطالعه بفرمایید.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه


در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی کامل از خونریزی کم قاعدگی، علتها و روشهای درمان آن به شما ارائه کنیم. جهت دسترسی سریع به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید. کافی ست روی سرفصل موردنظر کلیک کنید.

فهرست
علائم خونریزی کم قاعدگی
علل کم شدن خون قاعدگی
مشکلات جدی در رابطه با خون کم قاعدگی
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
درمان حجم کم خون پریود 


 

در صورت وقوع موارد زیر باید نگران خونریزی کم قاعدگی باشید:
• خونریزی ماهیانه شما کمتر از دو روز باشد
• خونریزی در طی کل پریود، خیلی کم همانند لکه بینی باشد
• یک یا چندین دوره پریود شما عقب بیفتد
• چندین بار در ماه دچار خون ریزی قاعدگی با شدت کم شوید
به یاد داشته باشید که ممکن است پریود غیر طبیعی شما هیچ دلیل خاصی نداشته باشد اما بهتر است که باز هم به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند به شما در تعیین علت زمینه ای کمک کند که بر چرخه قاعدگی و خون ریزی واژینال شما تاثیر گذاشته است.


 


 

پریودهای با شدت کم می تواند نتیجه علل مختلفی باشند که در ادامه به آنها اشاره شده است:

سن
اگر در سال های نوجوانی و بلوغ باشید، پریود شما ممکن است از لحاظ مدت و میزان خونریزی تغییر کند. همچنین اگر در حال یائسه شدن باشید، ممکن است پریودهای غیرمعمولی داشته باشید که در طی آنها شدت خونریزی کمی دارید. این رخداد ها نتیجه عدم توازن بین هورمون ها هستند.

وزن و رژیم غذایی
وزن بدن و درصد چربی بدن می توانند بر پریود شما تاثیر بگذارند. لاغری بیش از حد می تواند موجب غیر طبیعی شدن پریود شما شود زیرا هورمون های شما به طور طبیعی عمل نمی کنند. علاوه بر این، کاهش یا افزایش وزن زیاد می تواند موجب تغییرات غیر طبیعی پریود شما شوند.

بارداری
اگر باردار باشید، احتمال اینکه پریود شوید تقریبا صفر است. ممکن است متوجه لکه بینی هایی شوید و فکر کنید که زمان پریود شما رسیده است اما در واقع این خونریزی به دلیل لانه گزینی جنین است. این اتفاق هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد. خونریزی ناشی از لانه گریزی معمولا دو روز یا کمتر طول می کشید.

بیشتر بخوانید: مشاوره و معاینات قبل از بارداری

شیر دهی
اگر به نوزاد خود شیر می دهید، خون ریزی قاعدگی ممکن است فورا پس از زایمان شما برنگردد. هورمون تولید شیر مانع تخمک گذاری می شود و بازگشت قاعدگی شما را به تاخیر می اندازد. در صورتی که شیر بدهید، بازگشت قاعدگی شما ممکن است تا چندین ماه پس از زایمان رخ ندهد.
حتی اگر پریودهای شما بازنگشته باشند، در حین شیر دهی احتمال بارداری شما وجود دارد. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که تخمک گذاری دو هفته قبل از پریود شما رخ می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد روزهای تخمک گذاری این مقاله را حتما بخوانید. اگر رابطه جنسی بدون پیشگیری در حین شیر دهی داشته اید و بعد از آن دچار لکه بینی شده اید، بهتر است که تست بارداری بدهید تا مطمئن شوید که این لکه بینی ناشی از لانه گزینی جنین نباشد. البته لکه بینی بین دو قاعدگی دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

داروهای ضد بارداری
داروهای ضد بارداری می توانند علت خونریزی کم پریود شما باشند. داروهای ضدبارداری مانع تخمک گذاری در بدن می شوند. هنگامی که بدن شما تخمکی آزاد نکند، رحم نمی تواند دیواره ضخیمی درست کند که منجر به پریود سبک تر می شود یا پریود اصلا رخ نمی دهد.
همچنین اگر تازه شروع به مصرف داروهای ضدبارداری کرده اید یا مصرف آنها را متوقف کرده اید، نیز ممکن است پریودهای غیر طبیعی داشته باشید.

لینک ویژه: در مورد روشهای پیشگیری از بارداری چه می دانید؟

استرس
اگر استرس داشته باشید، مغز شما ممکن است هورمون های چرخه قاعدگی را تغییر دهد. به همین دلیل ممکن است پریود شما سبک تر باشد یا اصلا پریود نشوید. هنگامی که رخدادهای استرس زا تمام شوند، پریودهای شما به حالت طبیعی بازخواهند گشت.


تمرینات ورزشی زیاد
زنانی که به طور مکرر تمرینات ورزشی انجام می دهند ممکن است تغییراتی را در پریود خود مشاهده کنند. ورزشکاران ممکن است تحت استرس باشند، وزن کمی داشته باشند و از انرژی بدنی زیادی استفاده کنند که منجر به تغییر قاعدگی می شود.

اختلالات تغذیه ای
انورکسیا (بی اشتهایی عصبی) یا بولیمیا (پرخوری عصبی) انواع اختلالات تغذیه ای هستند که ممکن است موجب پریودهای غیر عادی شوند. اختلالات تغذیه ای می توانند موجب کاهش وزن شوند که هورمون هایی را تغییر می دهند که پریود شما را تنظیم می کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره درمان اختلالات قاعدگی

سندرم تخمدان پلی کیستیک
اگر دچار پریودهای غیر طبیعی هستید یا قاعدگی شما متوقف شده است، ممکن است نتیجه سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد. در اثر تغییرات هورمونی ناشی از این بیماری می تواند بر پریود شما تاثیر بگذارد.
این تغییر هورمونی می تواند موجب موارد زیر نیز شود:
• تغییر وزن و ابتلا به چاقی
• جوش زدن
• رشد موهای زائد در صورت
• ناباروری
سندرم تخمدان پلی کیستیک را می توان با سونوگرافی تشخیص داد. اگر مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستید، پزشک به شما توصیه خواهد که وزن خود را کاهش دهید و قرص های ضدبارداری مصرف کنید تا پریود خود را به حالت طبیعی بازگردانید. پزشک شما همچنین ممکن است داروی متفورمین را برای شما تجویز کند. این دارو معمولا برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو تجویز می شود اما برای درمان افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز به کار می رود. این دارو به کنترل میزان انسولین کمک می کند و می تواند به بهبود تخمک گذاری نیز کمک کند که می تواند چرخه قاعدگی شما را بهبود بخشد.

اگر شما نیز دچار این مشکل هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


 


 

پریودهای غیر طبیعی یا غیر مکرر ممکن است علامت یک مشکل جدی برای سلامتی باشند. پریودهای طبیعی نشان می دهند که بدن شما به درستی کار می کند. پریود های با خونریزی کم می تواند نشانه مشکلاتی در رابطه با میزان هورمون ها یا دیگر مشکلات پزشکی باشند. سندرم تخمدان پلی کیستیک و مسائل مرتبط با اندام تناسلی ممکن است منجر به پریودهای غیر طبیعی شوند.
مطرح کردن علائم با پزشکتان می تواند به شما در تعیین علت پریودهای سبک تر از معمول کمک کند.
زنان در هر سنی ممکن است دچار پریودهای سبک شوند. خونریزی خیلی کم قاعدگی نشان می دهد که بدن شما ممکن است به درستی کار نکند. بهتر است با پزشکتان صحبت کنید تا ببینید مشکل ناشی از چه چیزی است. زنانی که برای سه ماه یا بیشتر پریود نمی شوند، مبتلا به وضعیتی به نام آمنوره هستند.

مقاله ویژه: آیا در دوران قاعدگی می توان حمام کرد؟  


 

خونریزی پریود کمتر از حالت معمول شما ممکن است ناشی از هیچ علتی نباشد. در صورت مشاهده موارد زیر بهتر است که به پزشک مراجعه کنید:
• پریود نشدن برای سه ماه متوالی و اطمینان از عدم بارداری
• احتمال بارداری
• داشتن پریودهای غیر منظم
• خونریزی بین دو پریود
• احساس درد شدید در طی قاعدگی 


 

خونریزی کم قاعدگی شما ممکن است ناشی از عوامل بسیاری باشد. اگر پریود کم شما مدام رخ دهد و علائم مشکل ساز دیگری هم داشته باشید، بهتر است که به دنبال درمان خود باشید.
پزشک دلایل محتمل را بررسی می کند و برای تعیین یک برنامه درمانی مناسب، آزمایش های متفاوتی را تجویز می کند.
خون ریزی کم پریود که مشکل ساز و ادامه دار است را می توان با تغییر سبک زندگی و مصرف داروهای تجویز شده درمان کرد. گاهی مصرف داروهای ضدبارداری می تواند به طبیعی تر شدن قاعدگی شما کمک کند. اگر خونریزی قاعدگی کم نشانه ی بیماری جدی تری باشد، درمان می تواند شامل داروها یا مداخلات پزشکی دیگر باشد.


پریودهای سبک یا خون ریزی کم قاعدگی ممکن است نشانه چیز نگران کننده ای نباشد. حتی خونریزی پریود به کوتاهی دو روز نیز طبیعی است. اگر پریود شما عقب افتاد یا لکه بینی داشتید و احتمال باردار بودن می دهید، بهتر است تست بارداری بدهید. بهتر است که مراقب خون ریزی کم قاعدگی خود باشید و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید.

اگر رنگ خون قاعدگی شما تغییر کرده است یا لخته خون مشاهده می کنید مقاله رنگ خون پریود و تفسیر آن می تواند برای شما مفید باشد.

شناخت علل ایجاد کننده قاعدگی های غیر طبیعی، اولین و مهم ترین قدم در درمان بیماری است. این کار نیازمند یک جلسه معاینه و مشاوره دقیق و تخصصی دارد. شما می توانید ضمن مراجعه به خانم دکتر متین ذاکرین در طی یک جلسه، به طور کامل معاینه شوید. در این جلسه خانم دکتر تمامی سوالات شما را پاسخ می دهند و بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره و معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمائید.

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله بپرسید. خانم دکتر ذاکرین در اسرع وقت جوابگوی سوال شما خواهند بود. برای دریافت پاسخ خود به همین صفحه مراجعه کنید.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام بهتره یه بررسی هورمونی بشید.


سلام. عزیزم بهتره به دککتر مراجعه می کنی.


سلام برای پریودتون به پزشک زنان مراجعه کنید.

سلام اگر چرخه قاعدگیت زیر 27 روز هست بهتره به پزشک برای بررسی علت مراجعه کنی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه تکرار شد به پزشک مراجعه کن.


سلام. حتما تست خون بدین و سونو بشین


سلام با توجه به مصرف داروها قابل توجیه هست

سلام اگر تکرار نشه و همین به بار باشه مهم نیست


سلام عزیزم بهتره معاینه بشی.


سلام ورزش میتونه باشه.


سلام عزیزم باید معاینه بشی.

سلام اگه ماه بعد باز هم مشکل داشتی به پزشک مراجعه کن.


سلام حتما باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام معاینه لازم هست.

سلام امیدوارم مشکلت حل شده باشه اما اگر هنوز پریودت به هم ریخته است به خاطر هورمون های ناشی از شیردهی هست.

سلام باید با پزشکی که معاینت کرده مشورت کنی اما احتمالا از اون هست.


سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام باید معاینه شی.

دو و نیم روز پریود جزو قاعدگی سبک محسوب میشه و باید توسط متخصص بررسی شه.



شنبه ها
11 صبح تا 5 عصر


یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 8:30 شب


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065


بهداشت و سلامت آزمایش خون, افزایش خونریزی قاعدگی, پریود, تعادل هورمونی, درمان خونریزی شدید قاعدگی, سرطان تخمدان, سونوگرافی, عفونت واژینال, قاعدگی

خونریزی شدید قاعدگی یا منوراژ (Menorrhagia) به خونریزی سنگین ناشی از قاعدگی گفته می شود که فعالیت های روزانه خانم را مختل می کند. این خونریزی سالانه بر بیش از ۱۰ میلیون خانم تاثیر می گذارد.

مقدار متوسط خون از دست رفته در قاعدگی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلی لیتر یا ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری در طول ۴ یا ۵ روز است. خونریزی شدید قاعدگی زمانی دیده می شود که مقدار خون از دست رفته بیش از ۸۰ میلی لیتر یا دو برابر مقدار طبیعی در یک دوره باشد.

در خصوص خونریزی شدید قاعدگی بیشترین گزارش از طرف متخصص زنان ارائه شده است و در نیمی از موارد دلیل این خونریزی شدید مشخص نیست اما دلیل جدی دارد.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

خونریزی شدید قاعدگی زمانی رخ می دهد که چرخه پریودی تخمک تولید نمی کند و باعث به هم خوردن تعادل هورمونی می شود. چرخه پریودی بدون تخمک گذاری در موارد زیر رایج است:

سایر دلایل خونریزی شدید قاعدگی عبارتند از:

اگر تغییر در نوسانات طبیعی پروژسترون و استروژن وجود داشته باشد، اندومتریوز، یا پوشش داخلی رحم، به مقدار زیاد ساخته می شود. در این صورت در طول پریودی از هم پاشیدن آن نیز با خروج حجم زیادی خون همراه است.

اگر تخمدان یک تخمک آزاد نکند، پروژسترون تولید نمی شود و باعث به هم خوردن تعادل هورمونی می شود.

فیبروم رحم این تومورها غیر سرطانی و خوش خیم هستند.

این تومورهای خوش خیم باعث افزایش مقدار هورمون ها می شوند.

غددی از آندومتریوز در ماهیچه رحم فرو می رود.

این دستگاه کنترل بارداری باعث خونریزی بیشتر از حالت طبیعی می شود.

این عفونت اندام تولید مثل باعث مشکلات فراوانی می شود.

نمونه ها شامل سقط جنین یا بارداری خارج از رحم می باشد.

سرطان رحم، سرطان تخمدان و سرطان دهانه رحم بر سیستم تولید مثل تاثیر می گذارد.

این بیماری ها شامل بیماری فون ویلبراند یا اختلال عملکرد پلاکت است.

قرص های ضد التهاب یا آنتی کلاژن باعث خونریزی شدید می شوند.

سایر مشکلات سلامتی نیز که باعث شروع خونریزی شدید قاعدگی می شوند عبارتند از بیماری های تیروئید، آندومتریوز و بیماری کلیه و کبد.

اگر علائم زیر را در خود مشاهده کرده و در انجام فعالیت های روزانه با اختلال مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید.

درمان خونریزی شدید قاعدگی در افراد مختلف متفاوت است.

چند عمل جراحی برای درمان خونریزی شدید قاعدگی وجود دارند که عبارتند از:

این روش های جراحی به سن، سلامتی بیماری و انتظارات و سابقه بیمار بستگی دارد.

پزشک در خصوص علائم از بیمار می پرسد و معاینات فیزیکی انجام می دهد. آزمایشاتی که به ارزیابی بیماری کمک می کنند عبارتند از:

انواع دیگر خونریزی های غیر طبیعی عبارتند از:

بهتر است در خصوص خونریزی شدید قاعدگی با پزشک خود صحبت کنید.

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

کم شدن خون قاعدگی دغدغه خیلی از خانم هاست. بسیاری از دختران و زنان در دوران پریودی خونریزی زیادی دارد و این موضوع آنها را آزار می دهد. ولی باید بدانید خیلی از داروهای گیاهی وجود دارند که به کم شدن خون قاعدگی و همچنین کاهش درد پریود کمک می کنند. از این داروها میتوان به مریم گلی و برگ تمشک اشاره کرد. در این بخش برخی داروهای گیاهی برای کم شدن خون قاعدگی را به شما معرفی می کنیم.

اغلب زنان در دوران قاعدگی یا پریودی خونریزی شدیدی دارند. این خونریزی شدید را اصطلاحا (منوراژی یا هایپر منوره) می گویند. یکی از عوارض بد این خونریزی زیاد فقر آهن در خانم هاست که برای بدن آنها بسیار مضر است و باید این فقر اهن را با قرص آهن و مصرف مواد خوراکی آهن دار جبران کنند . برای کم شدن خون دوران پریودی می توان از داروهای گیاهی استفاده کرد و به روش خانگی آن را درمان کرد..

این کم خونی بدلیل کاهش گلبول های قرمز است . شما می توانید با استفاده از داروهای گیاهی مقدار خونریزی را کاهش دهید. برخی از گیاهان می توانند خونریزی و درد را کاهش دهند. ممکن است شما هم مانند بسیاری از زنان درد پریود را تجربه کرده باشید.

زمانی گفته می شود فرد خونریزی شدید پریودی (منوراژی) دارد که طی چند ساعت، چندین بار تامپون خود را عوض کند یا بیش از ۱۰ روز در ماه خونریزی داشته باشد.

خونریزی شدید دوران پریودی می تواند به دلیل نوسانات هورمونی یا غذایی مربوط به تغذیه، سبک زندگی یا استرس ایجاد شود. بسیاری از زنان پریودی شدید را در برخی از نقاط زندگی خود تجربه می کنند.چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

اما اگر که خونریزی شدید بیشتر از ۱۰ روز طول بکشد یا پریود شما حاوی لخته های بزرگ خونی باشد، پریود (عادت ماهانه) های شدید بر زندگی شما تأثیر بگذارد، درد دائمی در زیر شکم خود احساس کنید و احساس خستگی غیرعادی یا تنگی نفس کنید، در این صورت دچار خونریزی شدید یا عادت ماهیانه نامنظم شده اید. برنامه ی غذایی متعادل، فعالیت بدنی روزانه و درمان های گیاهی می توانند به رفع خونریزی های شدید و درمان درد در این دوران کمک کنند.

در این بخش از مجله پزشکی آسان طب برخی درمان های گیاهی برای کم شدن خون قاعدگی و کاهش درد پریود را به شما معرفی می کنیم :

برگ تمشک گیاهی دارویی است که برای کاهش ناراحتی های چرخه ی عادت ماهیانه و میزان خون دوران پریودی کاربرد دارد. دمنوش برگ تمشک رحم و عضلات لگن را تقویت می کند.

این گیاه خاصیت قابضی دارد و در طول پریودی های شدید، خونریزی شدید را متوقف می کند و درد دوران قاعدگی را تسکین می دهد. به گزارش آسان طب برگ تمشک دیواره ی رحم را تقویت می کند و به عملکرد کلی دستگاه تناسلی زن کمک می کند و جریان شدید قاعدگی را کاهش می دهد.

از پای شیر برای درمان قاعدگی (پریود) های نامنظم و ناراحتی های دوران پریود استفاده می شود. این گیاه حاوی میزان بالایی تانین است که تأثیر خوبی در توقف خونریزی شدید قاعدگی دارد.

پای شیر حاوی سالیسیک اسید نیز هست و خواص آرام بخشی دارد و موجب کاهش دردهای قاعدگی می شود.

می توان از گیاه دارویی کیسه کشیش برای توقف خون شدید و تنظیم چرخه ی پریودی  استفاده کرد. این گیاه که  خاصیت قابضی دارد و محرک رحم است، به عملکرد متعادل هورمونی و کاهش خونریزی قاعدگی کمک می کند.

مصرف بومادران در دوران عادت ماهیانه ، باعث کاهش خونریزی شدید پریود می شود. بومادران حاوی ترکیباتی به نام تانین است که رگ های خونی را منقبض می کنند.

مصرف بومادران چند روز قبل از پریودی، به کاهش خونریزی و جلوگیری از خونریزی طولانی کمک می کند.

مریم گلی به درمان خونریزی های شدید قاعدگی کمک می کند. مدت هاست که از این گیاه دارویی برای درمان خونریزی های شدید استفاده می شود.

مریم گلی گلخانه ای حاوی روغن های ضد تشنج و تانین هاست که از تعریق جلوگیری می کنند و درد و خونریزی شدید را کاهش می دهند. مریم گلی ترشح استروژن را بالا می برد و می تواند تغییرات شدید و غیرعادی هورمونی در دوران پریودی را کاهش دهد.

چوب دارچین موجب کم شدن خون عادت ماهیانه و دردهای رحمی را تسکین می دهد. چوب دارچین ماده ای ضدباکتری و ضدقارچی قوی و محرک رحم است که به کاهش درد و خونریزی قاعدگی کمک می کند.

از چوب دارچین به عنوان درمانی برای اختلالات رحمی و پریود های نامنظم و دردناک استفاده می شود.

کم شدن خون قاعدگی راههای مختلفی دارد. البته طبق اطلاعات بدست امده و نظر سنجی از افراد وقتی خونریزی زیاد است درد کم است و وقتی درد زیاد است خونریزی کم است.

برای کم شدن خونریزی قاعدگی میتوانید از دم کرده مریم گلی استفاده کنید. زعفران خونریزی را زیاد میکند.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب درباره کم شدن خون قاعدگی تقدیمتان کردیم بهره مند شده باشید.

سلام دوستان پریود شدید هزار و یک دلیل میتونه داشته باشه یکیش عدم تعادل هورمونی کیست تخمدان فیبروم ها و غیره اما گاهی کم خونی شدید هم میتونه باعث پریودهای شدید که قطع نمیشن بشه چون مشکل منم همین بود .چون کم خون بودم خونم دیر بند میومد .کلی دکتر رفتم ولی هیچ کمکی بهم نشد واقعا .الان بری کم خونی قرص فیفول میخورم بدای کاهش و قطع خونریزی هم روزی یه نصف قاشق چایخوری دارچین رو با آبجوش مخلوط میکنم و میخورم گاهی هم دمنوش مریم گلی و گزنه میخورم اینها فوق العاده هستن برای کاهش خون ریزی . . برای کم کردن خونریزی دارچین رو با زنجبیل نخورید چون زنجبیل خودش خون رو رقیق میکنه و خون ریزی بیشتر میشه .اما دارچین به تنهایی با آب جوش محشره .

سلام، منم مشکل خونریزی شدید دارم، دوستانی که پیشنهاد دارچین یا زعفران یا چیزای دیگه ای طبع گرم داره دادن واسه کم شدن خونریزی واقعا رو خودشون امتحان کردن؟ از قدیم همه میدونن خوراکیای طبع گرم خونریزی رو زیاد میکنه نه کم، حتی به کسایی که عقب انداختن پیشنهاد میدن اینا رو بخورن تا زودتر بشن، خودم امتحان کردم و درحد مرگ شد خونریزیم، واقعا تعجب کردم دیدم

روز سوم پریود هستم ومیخوام دیگه قطع شه خیلى ممنون میشم جواب بدین

سلام به همه عزیزان بنده متخصص طب سنتی هستم و برای این مورد که در بیمارانم زیاد دیده شد دارویی کاملا گیاهی ساختم عزیزانی که تهران ساکن هستن میتونن تشریف بیارن مطب عزیزان شهرستان هم براشون پست میشه شماره تماس مطب رو براتون میذارم به همراه شماره شخصی که توی موبوگرام سوالی داشتید بپرسید ازم

سلام من چند ماه پیش تو ماه ۳ بار پریود شدم سونو دادم ولی چیز خاصی نبود قرص ال دی بهم داد ولی همش لکه بینی دارم گفته درست میشه ولی خیلی کلافم و استرس دارم تو رو خدا بهم بگید چکار کنم کارم همش شده گریه.

سلام. من مجردم۲۲ سالمه.وسواسم دارم ینی وقتی پریودمیشم فقط گریه میکنم تقریبا خونریزیم زیاده.بعضی وقتا ال دی میخورم که نشم. حتی تو فکر اینم اگه بشه رحممو بردارم.

برای کاهش خونریزی دم کرده زنجبیل یادارچین با عسل بخورین. دم کرده بومادران قبل از شروع پریودی و در طولش بخورین.سرکه سیب اگه قبل از پریودی بخورین خونریزی و زیاد می‌کنه ولی در حین پریودی بخورین کم .۱ق مربا خوری عسل با۱ق مربا خوری سرکه سیب تو آب ولرم حل کنین. حالا 0دوستانی که میگن پریودیشون چندماههوشدید خیلی سخته براشون.حتما دعا میکنم براتون.

برای کسانی که خونریزی های زیاد یا طولانی دارن پیشنهاد میکن معجونی که میگم بخورن شیر، عسل، موز، پسته گردو، توت خشک البته نباید زیاد این معجون و بخورید چون ممکنه فاصله هاتون خیلی زیاد بشه و عقب بندازید، که به همون اندازه برای بدن مضره

سلام من ١۴ سالمه تقریبا میشه گفت که یک ساله که شدم دوره اول دو هفته طول کشید و الان که دوره دومه خونریزی بیشتر شده لطفاااااا بگید چیکار کنم تا زود تموم شه مخصوصا به امتحانا که نزدیک شدیم واقعا سخته برام کمک کنید لطفاااا?

سلام.من قرص اورژانسی مصرف کردم بعد دوهفته پیش پریودبودم حالا دوباره شدم.خیلی ام شدیده..چکارکنم..ممنون میشم کمکم کنین

سلام من ۱۴ سالمه و هر بار ک پریود میشم هم درد شدید دارم هم خونریزیه شدید خونریزیم طوریه ک روزی یه بسته مصرف میکنم واقعا کلافه شدم باید چیکار کنم درد و شدت خونریزیم کمتر شه

سلام بچه ها من بعد دو ماه پریود شدم حالا خون ریزی شدید دارم طوری که وقتی امروز از خواب بیدار شدم کله شلوارم خونی بود حتی ملافه تخت خوابمم خونی بود رنگ زرد شده حالم خیلی بده چی بخورم شدتش کم بشه لطفا راهنمایی کنین

سلام دوست ها به کمک نیاز دارم در حالت پریود هم خون ریزی شدید دارم و هم درد شدید و مواد غذای ایم هم درست است از اهن هم استفاده میکنم کم خونی بسیار ضعیفم ساخته و در جلدم هم اثرش دیده میشه

سلام دوستان من یه مشکلی دارم لطفا هرکی میدونه کمکم کنه… 21 سالمه مجردم 4 ماه پیش پریودم بجای اینکه یک هفته باشه تقریبا 3هفته شد ولی خونریزی کم بود و درد نداشتم و فقط مدتش زیادتر شده بود. بعد از اون و تا ماه قبل همیشه پریودم 2هفته ای تموم میشه متخصص زنان رفتم سونوگرافی داد هیچیم نبود گفت هیچ علتی نداره. دارویی هم نداده. من میترسم این ماه هم دوهفته بشه واقعا هم علتشو نمیدونم و نمیدونم باید چیکار کنم… کم خون هم هستم

الان پریودم یک هفته شده خونریزیمم کم نشده میترسم طبق معمول زیادتر شه باید چیکار کنم قطع شه؟ ??

سلام خسته نباشید من یک ماهی هست که از بیرون زخم شدم نمیدونم چرا؟ خارش وحشتناک و آبریزش خفیفی هم دارم. دوستان راهنمایی کنید ممنون میشم

من دختری 15ساله هستم. اما پریودم خیلی شدید تر از هم سن و سالامه به طوری که تو اون در ران اصلا نمیتونم ورجه وورجه کنم یا باشگاه برم واقعا کلافه میشم شبام اصلا خواب ندارم اگه کسی راه حلی میدونه که بتونم قبل از پریودیم انجام بدم که خونریزیم کم بشه لطفا کمک کنه ?

سلام من ۱۴ سالمه به شدت پریودم زیاده خیلی خیلی…و هر روز یه بسته استفاده کنم بازم کم میاد دیگه خسته شدم واقعا نمی دونم چیکار کنم درد هم که دارم البته دردم خیلی کمه و اینم بگم سه ماهی بود که پریود نمی شدم پیش پزشک رفتم قرص مدروکسی پروژسترن رو به من تجویز کردند نامرتبی پریودم که اصلا درست نشد ولی برای سه ماه پریودم کمتر شده بود اما حالا دوباره مثل قبل شدم کم خونی شدشد هم پیدا کردمچکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

با سلام به همه ی خانمهای عزیزی که مشکلاتشون رو عنوان کردند،امیدوارم خداوند همه ی مریضای مومن و مسلمون رو شفا بده،منهم این مشکل شما رو داشتم و از چای دارچین و زنجبیل و همینطور از مخلوط سیاهدانه و عسل استفاده کردم ،خدا رو شکر فعلا که مشکلم رفع شده و توصیه ی من اینه که خوردن ناشتای یک قاشق چایخوری سیاهدانه و سه یا پنج برابر اونمقدار عسل رو مد نظر داشته باشین ،برای تقویت سیستم ایمنی بدن خوبه ،برای رفع و پیشگیری از سرماخوردگی و تب خال کاملا توسط من امتحان شده

سلام دوستان . من خدارو شکر مشکل خاصی ندارم جز خونریزی شدید توی دوره ی ماهانم . اما برای دوستایی که مایل به مصرف قرص ها نیستن توصیه میکنم دم نوش گیاه گزنه رو روزی یک مرتبه مصرف کنید تا اهن خونتون تامین بشه . من عادت ب مصرف مفنامیک اسید ندارم بخاطر عوارض گوارشیش ، بخاطر همین دمنوش دارچین برای کاهش خونریزی و دمنوش گزنه برای جبران کم خونی استفاده میکنم . امیدوارم به لطف و رحمت خدا همتون خوب شین

سلام من فیبروم دارم 53 سالمه خونریزی ندارم فقط گاهی زیر دلم درد میگیره نمیدونم چیکار کنم رحمم کمی بزرگ شده موندم چه کنم

سلام خانم سارای شما پیش کدوم دکتر گیاهی رفتی میشه ادرس بدی

سلام.35سالمه.دوماهه متاهل شدم.لکه بینی وترشح ده روز قبل پریود دارم دکتررفتم امامیگه طبیعیه.قبلا هم داشتم اما قبل وبعد وازدواج بیشتر شده طوری که تا پریودم ادامه داره ونمی تونم تاریخ دقیق سیکلم روحساب کنم .حجم خون وروزای پریودم کم شده.می ترسم مادر نشده یایسه شم.خیلی استرس ونگرانم.دچارافسردگی میشم.زمان پریودم درد دارم انگار زیر دلم قفل شده.سالی یکی دوبار آزمایش وچکاب میدم.عفونت ندارم.3/4سال قبل حتی سونووآزمایش بارداری دادم تاداخل رحم بررسی شه اماچیزی نبود.قصدبارداری دارم امابااین وضع شروع پریود وتخمک گذاریمو گم کردم.فولیک اسیدوقرص آهنم میخورم.ازمعاینه داخلی می ترسم .

من 27سالمه از وقتی که به سن پریودیم رسیدم قاعدگیم نامنظم بوده الان یه مدتی خیلی دیربه دیر پریود میشم وخیلی کم یعنی هردوره پریودیم نهایتا 3تا تک دونه نواربهداشتی استفاده میکنم واین باعث شده شکمم باد کرده

سلام،نسرین جان حتما به متخصص زنان ارجاع کن،وبه امپول و مسکن اکتفا نکن.

سلام.امروز رفتم دکتر برام دوفاستون نوشت،سه هفته س پریودم،خواستم بدونم دوفاستون برا دیسمونوره س یا هر جور اختلال قاعدگی؟؟ممنون میشم اگه جوابمو بدین

سلام دختر 21ساله هستم. به مدت سه ساله که عادت ماهیانم کلا بهم ریخته.مثلا شده که سه ماه مریض نشدم ولی ماهه بعدشو کلا مریض بودم اونم بهم ریخته مثلا اولش تا ده روز لکه دوروز پاک بعدش یهویی خون ریزی شدید میگرفتم طوریکه تقریبا حس بدنم از دست میره (لولای خون ریزی لخته های بزرگ خونی و ترسناک بعدشم که خونم رقیق میشه)گاهی اوقات از شدتش ضعف و سر گیجه و انگار رو خوام که بماند بیشتر از اون واقعا میترسم)دوبار دکتر رفتم:که یه بار دوره مرصیم برا شدتش بود که حالم بد شده بود بهم تقویتی زد.یه بار دیوس چون سه ماه مریض نشدم بود آمپولی برا باز شدن مریضی زد که همون شبش غش کردم که سابقه نداشت اما دکترم گفت از امپولم نبوده سونوگرافی فرستاد خوش بختانه هیچ مشکلی نبود اما الانم که بعد دوماه مریض شدم 4هفته است که مریضیم هفته اخیرو روزشو به ناشتا انار خوردم الان دارم از پا در میام وقتی مریض نمیشم گر گرفتی دارم اینبارم که مریض شدم شب قبلش از درد سمت چپ قفسه سینم که به احتمال زیاد قلبم بود یه شبو فقط اشک ریختم وصبحش که مریض شدم درد از بین رفت.الانم بعضی روزا تپش قلب میگیرم و موهامم خیلی بد داره می ریزه.تو رو خدا کمکم کنید خسته شدم

سلام دوستان نگران نباشید برید پیش یه متخصص طب سنتی اون خیلی از دردهای بی درمون درمان کرده مثل خونریزی رحم که باید رحم خارج میشده تخمدان پلی کیستیک نازایی مردان. و زنان ام اس و هپاتیت و دیابت و حتی وسواس فکری روهم میتونه دوستان عزیز قرصهای شیمیایی ثابت کرده که مصرفش اگه یه جارو درمان کنه صدجای بدن سیستمش بهم میزنه من تخمدان پلی کیستیک داشتم هرچندماه یکبار میشدم اواخر هم سه ماه بود لکه بینی داشتم قرصای شیمیایی انواعش رفتم پیش خیلی دکترا رفتم ولی قرصا چاقم کرد اعصابم بهم ریخت موهام ریخت ولی رفتم پیش متخصص طب سنتی 3 ماهه درمان شدم وسالها عذابم به پایان رسید من اونجا مریضهایی رو دیدم درمان شدن که دکترا جوابشون کرده بودن

سلام.بخاطر نامنظم بودن پریودم ،سونو دادم وخداروشکر هیچ‌مشکلی نداشتم ولی بازم پریودم ،امروز نوبت دکترداشتم بامنشیش دعوام شد و نرفتم پیش دکتر،حالا موندم مشکلم چیه؟ممنون میشم جواب بدین?

سلام من ١٧ساله ام هميشه خونريزيم ٤روز طول ميكشه و تمام ميشه تا ماه بعدي و شروع كه ميشه دوباره تا ٤روز تموم ميشه و بدنم و كمرم هم زياد درد ميكنه به نظرتون ايا خللي درعادتم وجود داره و جكار كنم

راستی یه بار 43،یا بیشتر پریود نشدم. یه بارم پریود شدم و بعد از غسل کردن،چند روز بعدش پریود شدم

سلام.من کلاس دوم راهنمایی ام.من بعد از اتمام پنجم ابتدایی،در مرداد پارسال پریود شدم.در یکی از دوره هام،14روز طول کشید و خون ریزی شدیدی بود.الآن هم پریود شدم.اگه به دارو های گیاهی دسترسی نداشتیم باید چیکار کنیم؟

سلام دوستان،یه ماهه پریودم و بعد از تموم شدن هرسیکل پریودی دو روز خونریزی ندارم بعدش خونریزیم شروع میشه و الان سومین سیکل پریودیمه،مجردم هستم دکتر رفتم بهم گفته باید سونو بدی،ولی دل دردای شدید و خونریزی زیاد ندارم که نشونه ی کیست باشه،پس فردا سونو دارم خیلی میترسم جوابش بد باشه?

مهسا خانوم زعفران و بابونه خون پریودی رو زیاد میکنه پیشنهاد میکنم استفاده کنی.

سلام.18 سالمه الان مدت یک ساله که پریودم 2 روزه شده اونم اینکه اصلا تو این دو روز خونی نمیاد،چندین بار دکتر رفتم،آمپول پروژسترون زدم قرصشم خوردم اول که کیست داشتم سری دوم کیستم برطرف شده بود ولی هنوز اون مشکلو دارم به نظرتون چیکار کنم؟چی بخورم؟

زهرا جان شما که میگی یه ماهه پریودی، اگه دکتر طب سنتی نرفتی برو فکر میکنم بتونن کمکت کنن

سلام دوستان من اب زرشک رو بهتون توصیه میکنم انا فوری وسریع جواب میده قرص ال دی بد خیلی بد نخورین دارچین خوبه ولی من اب زرشک چند ماه استفاده میکنم از هر حیث که فکرش رو کنین عالیه تست کنین ببینین بعد از دو شب هر شب یک استکان راستش من چوناز اب زرشک گرفتم دارم ادامه میدم عالیه عالی

سلام،من پریودم همیشه منظم بوده و خونریزی خیلی کمی دارم،ولی بخاطر درد معدم مجبور شدم چند روزی دمنوش بابونه مصرف کنم و این دفعه اخر که پریود شدم مث همیشه بودمو بعد که دوره ش تموم شد به فاصله یک روز دوباره پریود شدم.خیلی عذابم میده شدیدا کم خون شدم اصلا نمیتونم کارامو انجام بدم،بنظرتون بخاطر مصرف بابونه س یا مشکل قاعدگی پیدا کردم،ممنون میشم جوابمو بدین

سلام من نزدیک یک هفته پریمدم عقب افتاد و بعدش دو روز لک دیدم و دوباره نشدم تا سه روز بعدش ب صورت شدید شدم و ی لخته بزرگم دیدم و الان ده روزه ک پریودم قبلا هم کیست داشتم ولی برطرف شد متاهلم هستم

کم شدن خون قاعدگی با درمان گیاهی با دارچین خدایی خوبه . کم شدن خون قاعدگی با درمان گیاهی زعفران هم بد نیست مقدار خونریزی رو زیاد میکنه اما این زیاد شدن درد رو به شدت کاهش میده . بابت کم شدن خون قاعدگی با درمان گیاهی ممنون

سلام من18سالمه يه چهل روزی ميشه که پريودنشدهودم شايدم بيشترتااينکه ديروزهمه ي بدنم شروع کردبه گرفتن ودردوايناامروزم فقط لکه ميبينم نميدونم برم دکترياخوب ميشه راهنمييم کنيدازنگرانی درام لطفاخواهشااگه ميشه مردم ازنگرانی

ال دی بلای خانمانسوز ایرانیها و راه دررو برای دکترهاست! با مصرف اون دچار دوقطبی می شید و اون عوارضی که گفتید کمترین اون بود!

سلام من وقتی مجرد بودم پریودم نامنظم بود شاید گاهی دو ماه میشدم و دو ماه نمیشدم اما اکثرا پریود بودم و… به مرور دچار فقر آهن و کم خونی شدم و بستری شدم علائمش خستگی و بی حالی و عصبی شدن و رنگ پوست به زردی میزنه و درمانشم با مواد غذایی جگر و گوشت قرمز و سبزیجات مخصوصا اسفناج و جعفری و انواع مغزها مثل پسته و فندوق است و حدودا چند ماه قرص فروس سولفات و قرص اسید فولیک استفاده میکردم و بهم خون تزریق شد خدا رو شکر کم خونیم برطرف شد و کم کم پریودم منظم شد مخصوصا بعد از تاهلم توصیه من به خانوم ها مخصوصا دختر خانوم ها اینه که این مسئله رو جدی بگیرن و اگر دوره خونریزی زیاد دارن حتما تست خون بدن و درمانش کنن چون بعد از ازدواج مخصوصا دوران بارداری فقر آهن خیلی مهم هست و سعی کنین روزی یا هفته ای یک عدد قرص آهن استفاده کنین بنیه بدنیتون رو قوی کنین خواهرای خوبم?????

سلام.من از همون اول پریودم نامنظم بود دکتر زیاد رفتم با داروهای هورمونی موقتا درمان میشدم ولی بعد از قطع دارو بدتر از قبل میشدم تا اینکه پارسال یه دکتر خوب بهم معرفی کردن ولی اونم قرص ال دی داد گفت سه ماه مصرف کن ماه دوم سردردای شدید داشتم ماه سوم حالم بد شد دچار ترومبوز مغزی شدم یا همون بروز لخته در ورید مغز.حالم اصلا خوب نبود مرگ و زندگیم دست خدا بود سمت چپم فلج شده بود به لطف خدا خیلی زود به زندگی طبیعی برگشتم،تا یکسال وارفارین مصرف میکردم چند ماه پریود نمیشدم بعد که پریود میشدم یکماه طول میکشید اونم خیلی شدید الان آسپرین میخورم ولی باز فرقی نکردم در ضمن دپاکین هم میخورم میگن اونم تاثیر داره،الان ۲۹ سالمه مجردم داروی هورمونی به هیچ عنوان نمیتونم مصرف کنم داروی گیاهی که باعث انقباض رگها یا لخته شدن هم بشه ممنوعه واسم،شما بگید من چه کنم؟؟؟ این وضعیت زندگیمو مختل کرده،در ضمن خانومایی که این متن رو خوندین خواهشن داروهای هورمونی مثل قرص ال دی رو کنار بذارید ممنون میشم از راهنماییتون

استفاده از این داروهای گیاهی مثلن چوب دارچین که در دسترس به چه صورت باشه؟لطفن توضیح بدین ممنونم

سلام برای کم شدن خونریزی رژیم گیاهخواری تاثیر زیادی داره به ویژه از محصولات حیوانی دوری کنین و از رژیم غذایی پر روغن.

سلام من الان یک ماهی میشه پریودم نمیدونم چکار کنم خیلی ازم خون میره اصلا کمبود اهن گرفتم دکترم رفتم اصلا تنظیم نمیشه چیکار کنم اصن معلومه صورتم و لبام کم خون شده یه رنگی شده سفید میزنه راستی تپش قلبم دارم???????

سلام روز خوش ممنون. از سایت خوبتون ..‌..راستش مشگل من برمیگرده به دی ماه پارسال برای چکاب نزد دکترم رفتم مشکوک به زگیل تناسی شدم تحت درمان و ازمایش و سونوگرافی قرار گرفتم چشمتون روز بد نبیند روز خوش برام حرام شد هر ماه ازمایش و سوتوگرافی داخلی . اخرین بار گفتند هیچ علامتی نیست . الان یک ماهه پریود م نامنظم ۳ روز قطع میشه دوباره دیگه انرژی برام نمونده از ترس دکتر و ازمایش نمیدونم چکار کنم اضطراب وحشت ارامش را گرفته و مصرف هر روز پد بهداشتی واقعا منو هلاک کرده ضمنا بگم متاهلم و یک فرزند دارم و ۴۱ سالمه خواستم از دکتر تقاضا کنم ایا بدون مراجعه به دکتر خودم و انجام ندادن ازمایش و سونوگرافی راهی است که من قاعدگیم دوباره قطع و مرتب شود و ارامش پیدا کنم ایا داروی گیاهی و یا دستور عملی است واقعا احتیاج به کمک دارم منت ویزارید جواب را به ایمیل ارسال کنید چون از ناراحتی و قطع نشدن پریود واقعا از بین رفتم سپاسگزارم منت بزارید و جواب بدهید

کیمیا واقعن فکر میکنی بدشانسی ؟آره از تو بدشانستر منم که پریودم تا سه ماهم طول میکشه بیشتر اوقات و از من و تو بدترم کسایی که مجبور میشن به خاطر خونریزی زیاد رحمشون رو خارج کنن پس انقدر ناشکر نباش و ازینکه سالمی خدارو شکر کن

ینی واقعا از این بد شانس تر من از همه جا ۷ روزه شده اصلا ما تو خونواده مون اینقدر زیاد نداریم چیکار کنم کمتر شه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

تصویر امنیتی *

سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختلف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدچکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

 

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

 

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه
چکار کنیم خونریزی پریود زیاد بشه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *