چکار کنم نوزادم گریه نکنه

دوره مقدماتی php
چکار کنم نوزادم گریه نکنه
چکار کنم نوزادم گریه نکنه

 گریه ی کودک شما معناهای مختلفی دارد و شما بعد از چند ماه از تولد نوزاد، کم کم متوجه نوع گریه و دلیل گریه کودک خواهید شد. ممکن است تفسیر گریه های کودک علی الخصوص در ابتدا مشکل باشد. در اینجا به چند دلیل عمده که چرا کودکان گریه می کنند می پردازیم . اگر کودک شما گریه می کند و شما دلیل آن را نمی دانید ، طبق موارد زیر عمل کنید. امیدواریم مفید واقع شوند.

اولین چیزی که به محض گریه کودک به ذهن می رسد گرسنگی است .شناختن علائم  گرسنگی به شما کمک می کند تا قبل از شروع گریه اقدام به غذا دادن به کودک کنید . برخی از علائم در نوزادان تازه به دنیا آمده :

بعضی از کودکان زمان تعویض پوشک را به شما می فهمانند. برخی دیگر تحمل بیشتری برای پوشک کثیف دارند . در هر صورت چک کردن و برطرف کردن آن کار چندان دشواری نیست . سعی کنید یک مارک پوشک خوب برای کودک خود انتخاب کنید. برخی کودکان به پوشک های خاصی حساسیت دارند و ممکن است اطراف پای آنها قرمز شود یا کهیر بزند.

تحمل خواب آلودگی برای کودکان سخت تر از آن است که تصور می کنید .در واقع آنها به جای چرت زدن شروع به گریه می کنند مخصوصاٌ زمانیکه بیش از حد خسته هستند .

دوره مقدماتی php

چکار کنم نوزادم گریه نکنه

کودکان نیاز به در آغوش گرفته شدن دارند . آنها دیدن صورت والدین ، شنیدن صدای آنها و شنیدن صدای ضربان قلبشان و حتی بوی منحصر به فرد والدین خود را دوست دارند .گریه کردن ممکن است به معنای نیاز آنها برای در آغوش گرفته شدن توسط والدینشان باشد .ممکن است فکر کنید در آغوش گرفتن بیش از حد کودکتان منجر به لوس شدن او شود ولی در چند ماه آغازین این مسئله امکان ندارد . برای آسانی هرچه بیشترِ خود، می توانید از آغوشی استفاده نمایید .

مشکلات شکمی که حاصل از باد شکم و گاز معده می باشد باعث ناراحتی و گریه فراوان کودک می شود .در واقع ،یکی از گریه های تسلی ناپذیر مربوط به باد شکم(نفخ) می باشد که به آن کولیک(colic) گفته می شود و در هر دوره حداقل سه ساعت در روز ، سه روز در هفته و سه هفته  به طول می انجامد .اگر کودک دلبند شما گاهاٌ بلافاصله بعد از غذاخوردن  بیقرار است و گریه می کند ممکن است دل درد داشته باشد . برخی از والدین در این شرایط از قطره های ضد نفخ و یا شربت هایی که از گیاهان دارویی تهیه شده استفاده می کنند. کلیک در حالت پیشرفته ممکن است سلامت کودک شما را به خطر بیندازد. پس در این موارد، قبل از اقدام های سرخود، با پزشک کودک خود مشورت کنید.

حتی اگر کودک شما نفخ  ندارد و هیچوقت بعد از خوردن غذا بیقراری نکرده است از جابجایی گاز معده گاهاٌ دردی ایجاد می شود و تا زمانیکه از معده خارج نشده او را ناراحت می کند .اگر متوجه وجود گاز معده شدید در جهت از بین بردن آن اینگونه عمل کنید ، کودک را به پشت خوابانده و پاهای او را همانند حرکت دوچرخه به آرامی حرکت دهید .

آروغ زدن زوری نیست. ولی اگر کودک شما بعد از غذا خوردن گریه کرد ، یک آروغ ممکن است چیزی باشد که به آن نیاز دارد .زمانیکه کودک از سینه مادر و یا شیشه شیر تغذیه می کند مقدار زیادی هوا وارد معده او می شود که اگر از معده او خارج نشود ممکن است باعث ناراحتی او شود . ممکن است بعضی کودکان به خاطر وجود باد معده اذیت شوند در حالیکه برخی دیگر ممکن است اصلاٌ آروغ نزده و حتی به آن نیازی نداشته باشند. (برای اینکه به آروغ زدن کودک کمک کنید، پس از خوردن شیر، چند دقیقه او را بصورت عمودی در بغل خود بگیرید و به آرامی تکان دهید)

وقتی کودک شما هنگام تعویض پوشک و یا استفاده از دستمال مرطوب هنگام تمیز کردن او احساس سرما می کند او این ناراحتی خود را با گریه بیان می کند .نوزادان تازه به دنیا آمده دوست دارند به خوبی پوشیده و گرم شوند ولی نباید بیش از حد احساس گرما کنند . (کودکان از سرما بیش از گرما ابراز ناراحتی می کنند)

وقتی یک تار مو به انگشتان پا و یا دست آنها گیر می کند آنها را ناراحت می کند .(پزشکان این شرایط دردناک را “تورنیکه مو” می نامند .و اولین چیزی است که پزشک در زمانیکه کودک بی هیچ دلیلی گریه می کند به سراغ آن می رود .

برخی از کودکان نسبت به لباس های زبر بسیار حساس اند . و کودکان می توانند از مدل بغل کردن آنها گرفته تا شیشه شیری که به آنها داده می شود بسیار ریزبین و حساس باشند.

به اعضای هر دندان جدیدی که از لثه کودک شما بیرون می آید موجبات ناراحتی کودک شما را فراهم می کند. بعضی از کودکان بیش از دیگر کودکان در این دوران رنج می برند ، ولی همه آنها در طول این دوران بیقرار هستند و گریه می کند .اگر به نظرتان آمد که کودک شما درد دارد ولی دلیل آن را نمی دانستید سعی کنید با انگشت لثه های اورا به آرامی لمس کنید و از برآمدگی دندانهای کودک دلبند خود شگفت زده شوید .به طور معمول اولین دندانها بین 4 الی 7 ماهگی بیرون می آیند ولی زودتر هم امکان پذیر است .

با وجود اینکه یادگیری بچه ها از محرک های اطراف خود می باشد ولی گاهی اوقات دریافت محرک های محیطی از قبیل نور، صدا و بغل به بغل شدن برای آنها ناخوشایند می شود .و گریه می تواند راهی برای فهماندن اینکه از این محرک ها خسته شده است به والدین خود باشد .

بسیاری از نوزادان تازه به دنیا آمده از قنداق شدن لذت می برند .قنداق کردن به آنها احساس امنیت بیشتر در زمانیکه دنیای اطراف برای آنها خسته کننده شده می دهد . اگر کودک دلبند شما بزرگ تر از سن قنداق کردن شده و یا قنداق شدن را دوست ندارد زمانهایی را در یک جای آرام او را رها کنید تا اوضاع ناآرام خود را مدیریت کند و به آرامش برسد .

در همین رابطه: آموزش قنداق صحیح نوزادان

کودکانی که پرتوقع هستند خوش معاشرت بوده و دنیای اطراف را دوست دارند . و گاهی تنها راه جلوگیری از گریه، فعال بودن او می باشد ، که ممکن است برای شما طاقت فرسا باشد . کودک خود را داخل یک آغوشی قرار دهید و برای او سرگرمی های فراوانی ترتیب دهید. با والدین کودکان دیگر برنامه های تفریحی در نظر بگیرید . کودک خود را به مکانهایی که برای کودکان در نظر گرفته شده مثل پارکهای بازی ، موزه های مخصوص کودکان و یا باغ وحش  ببرید .

اگر شما تمامی نیازهای اولیه کودک خود را برآورده ساخته اید و کودک در راحتی کامل به سر می برد ولی هنوز گریه می کند ممکن است از چیزی ناراحت است ، در چنین شرایطی دمای بدن کودک را اندازه گیری نمایید تا از تب کردن کودکتان جلوگیری کنید و برای علائم دیگر بیماری ها گوش به زنگ باشید .

وقتی کودک دلبند شما گریه می کند به طور کلی علامت خوشایندی نیست . برای پیگیری مشکل گریه کودک در گریه های غیرعادی ، به پزشک مراجعه نمایید.  برای یادگیری چیزهای بیشتر، در کانال تلگرام نی نی کده عضو شوید و یا در اینستگرام با اکانت ninikadeh ما را فالو کنید.

یک پسر 3ماهه دارم 2ما شده خیلی گریه میکند نمیدونم چیکار کنم زیاد دوکتور بوردم اما نتیجه نداد اصلا خواب نداره از شربت خواب هم میتم برایش اون هم سرش کار نمیکند نمیدانم شما اگر راهی داریند برایم نشون.بدهید

سلام دخترم 40روزشه خیلی گریه میکنه مخصوصاشبا به اندازه سه ساعت مداوم دکتر شربت کولیک داه اما تاثیر ندارهبهم توصیه کردن داروگیاهی بخوره نظرتان چیه….واینکه اگه به شکم بخوابانمش اشکال نداره

سلام
به هیچ وجه بچه رو تا زیر سن 6 ماه به شکم نخوابونید
به اون شربت دل درد بدید

می تونید از شربت کاراوی میکسچر استفاده کنید ، دستورالعمل داخل جعبه هست. امیدوارم زودتر خوب بشه.

سلام بچه ام یکی و دو شبی هست خیلی کم میخوآبه شیر که میخوره بعد از شیر خوردن میخوابه ولی خوابش ده دقیقه طول نمیشه توی خواب به گریه کردن میوفته .تشکر لطفا کمکم کنید

سلام دوست عزيز
ممكنه رفلاكس داشته باشه
يعني موقع خواب شير بر ميگرده توي گلوشون وبيدارشون ميكنه
ممكنه بالا نياره و عالائم ديگري نداشته باشه
ولي رفلاكس خفيف به همينصورت هست

سلام پسره منم الان دوروزه که میخوابه بعد از یکی دوساعت گریه میکنه هرچه قدر هم شیر میدم اولش نمیگیره بعده دوسه دقیقه گریه کردن به زور میگیره میخوره

سلام دخترم رفلاکس معدع داره خیلی گریه میکنه چیکار کنم اروم بشه با تشکر

سلام زیاد تکان ندهید .کم کم شیر بدهید .از شیر خشکهای مخصوص رفلاکس نوزاد استفاد کنید برای کودکان حساس

دخترم الان بیست. روزه هست خیلی گریه می کنه طور شبانه روز یا خوابه یا در حال گریه نمی دونم چیکار کنم خیلی نگرانم ممکنه،شیرم کم باشه از کجا میشه فهمید شیر مادر کافیه

سلام میزان کافی بودن شیر را ازتعداد پوشک های کثیف بچه در یک شبانه روز میتوان فهمید.

سلام من نرم افزار خواب یار رو از بازار روی گوشیم نصب کردم فوری جواب داد به شما هم توصیه می کنم

سلام يه دختر ٢ماه دارم از ديروز گريه زياد ميكنه و خوابشهم خيلى كم شده

سلام دخترم ۵ماهشه الان یک ماهه خیلی زیاد گریه میکنه دکترم بردم میگه وظعیتش خوبه خدارو شکر اما گریهاش واقعا روانیم کرده کمکم کنید.

دخترم ٢٥ روزشه.شب و روز گریه می کنه.شیر خودم براش کافی نیست.بهش شیر خشک هم می دم.برای رفلاکسش دکتر دارو داده استفاده می کنم ولی همچنان.دخترم گریه می کنه.لطفا.بگین چیکار کنم.ممنونم

دخترم هنگام خواب یه هو از دهنش و بینیش آب میاد یه چیزی مثل کف .که راه تنفس رو مشکل میکنه یعنی به خوبی نفس نمیکشه..لطفا بگین چیکار کنم.متشکرم

پسره پنج ماهه دارم دو سه روزه ازخواب با گریه بیدار میشه با پستونک آرومش میکنیم شیرم به زور میخوره

سلام من پسرم برگشت شیر داشت //شیر هم میخورد دستشویی نمیکرد معدش سفت میشد //راحت نمی خوابید //تا دکتر شیر خشک ریفلاکس معده داد //اسمش AR//داروخونه ها دارن //کم پیداست //اینو خورد دیگه راحت دستشویی میکرد //خدارو شکر خوب شد//بچه های که برگشت شیر دارن همون شیر خام اینو بدین//

چکار کنم نوزادم گریه نکنه

برای سفتی شکمش ک چیکا باید کرد

سلام کمکم کنید دختر 3ماهه دارم دوروز خبلی گریه مکند بارد از شکمش خارج میش گریه مکند رو شکمم میخوابونمش تکون ک مخوره گریه مکنه لطفا کمکم کنید

چیزای باد دار نخور یه قطره گیاهی هست خودت بخور اسمش یادم نیست از پزشک بپرس عرق نعنا خودت بخور

سلام بچه ما 40روزشه شکمش سفت شده دستشویی نمیکنه خیلی بی قرار چیکاباید کنیم

پزشک مراجعه کنین بچه من همینطور بو د یه پماد داد سما باروغن زیتون پشتش رو چرب کنین کمرش رو همین طور

دخترم هشت ماهشه. از بس که بغلش کردم راه رفتم، الان اصلا رو زمین نمیشینه. همش گریه میکنه که بغلم کن و بگرد .حتی وقت برای انجام دادان کارهای روزانه ام نمیکنم . چکارکنم دیگه بغلی نباشه اصلا نمیتونم به کارای خونم برسم . لطفا کمکم کنین

پسری دارم 3ماهه شب ها تا ساعت2صبح بطور منظم گریه میکنه ونمیخوابه میخواهم راهنمایی کنید چیکار کنم این موقع خوابش را تغیر بدهم.

معمولا تا پایان ۴ ماهگی کودکان دل درد را دارند پس نگران نباشید بعد از چند هفته هم دل درد کمتر میشود و هم خواب نوزاد تنظیم میشود سعی کنید کودکتان را سر شب نخواباند که آخر شب با خودتان بخوابد سعی کنید از خوردن غذاهای نفاخ پرهیز کنید

سلام من یه خواهر دارم همش گریه می کنه بردیمش پیش دکتر میگه اثرات پرخوریه و کولیکه ولی خیلی گریه میکنه مامانم چیز های باد دار هم نمیخوره تو شب فقط سه ساعت میخوابه روز ها هم خیلی کم میخوابه کلافم کرده زده کولیک فقط سه ساعت این سه برابر سه ساعت گریه میکنه علتش چیه؟

سلام مادر شما بهتره بعد از هر وعده غذایی عرق نعنا مصرف کند تا نوزاد کمتر دچار کلیک شود. نکته بعدی آنکه ممکن است خواهر شما ریفلاکس داشته باشد. یکی از علتهای بی قراری و گریه های شدید نوزادان ریفلاکس معده میباشد بهتره به متخصص نوزادان مراجعه کرده تا از نظر ریفلاکس معده بررسی شود

سلام خواهر منم خيلي گريه ميكنه . گاهي بلند جيغ ميكشه ، خودشم 5 ماهشه.
كمك كنيد لطفاً از دستش خسته شدم ديگه…

سلام
بعضی از بچه ها نسبت به محیط خونه و نوع زندگیشون ناراضی هستند و دوست دارند که فضای خونه را عوض کنند بعضی ها هم از تنهایی نفرت دارند
بعضی ها هم شیطنت زیاد دارند بر اساس حرف های شما شاید درد های داخلی داشته باشه مثل دست درد یا پا درد و شاید جابجایی بد بوده باشه
به هر حال به پزشک بهتری مراجعه کنید
با تشکر
سیمین مشرقی (من متخصص اطفال هستم)

سلام پسر منم ۲ماهشه وقت و بیوقت گریه میکنه جیغ میکشه دکترم که بردیم میگن دل درد داره,اما این گریه ها رو فقط تو خونه خودمون داره بطور مثال ۱۰روزی رو خونه پدربزرگش بودکه اونجا حتی یبارم گریه نکرده علت رو هرچه سعی کردیم متوجه نشدیم

سلام
به هیچ وجه بچه رو تا زیر سن 6 ماه به شکم نخوابونید
به اون شربت دل درد بدید

سلام بهترین راه برای آرام کردن نوزادان ؛ به خصوص نوزادانی که کولیک و دل درد دارند بستن گهواره دیواری یا همان نعنی قدیمی میباشد

باسلام
پسر من الان ٨ ماه شه أز أولي ك به دنيا امدفقط گريه ميكرد تا الان همه ما رو رواني كرده چكار كنم

سلام من پسرم 4 ماهه خیلی گریه میکنه چکار کنم ساکت بشه

گریه بچم دهنمو سرویس کرده دلم میخواد برم بمیرم?

واله من دیگه راهی ندارم میشینم همراش گریه میکنم

سلام به همه پدر و مادر ها
مایه بچه نه ماهه داریم که از اولین روز تولدش به خاطر نفغ بهش نعناع طبیعی محلی دادیم اونم فقط روزی دوبار یعنی بهترین راه برای رفع نفغ و کولیک می باشد توصیه میکنم برای رفع نفغ نوزادتان حتما امتحان کنید… ولی حتما نعناع محلی نه نعناع از عطاری طرفهای ارومیه و آذبایجان غربی زیاد هستش

سلام.
مادر باید استرس نداشته باشد .با آرامش شیردادن مهمه واینکه سعی کنید در طی روز کمتر تلاش برای خواباندن بچه بکنید تا شب راحت بخوابه .مادر محصولات لبنی گاوی نخورد

سلام من دخترم ۱ سال و ۵ماهشه از همون کوچکی تا الان بعضی شبا تو خواب ساعت ۲یا ۳ شب بیدار میشه و بمدت ۱ ساعت گریه شدید میکنه دکترم بردمش نمیدونن دلیلش چیه میشه کمک کنید بچم خیلی اذیت میشه ممنونم

سلام برشما .
لطفا پاسخ های بخش پرسش و پاسخ را معالعه بفرمایید.
به سوالات مشابه این چنین پاسخ داده ام . اما شما بسیار مختصر نوشته اید که کودک بیدار می شود آیا شیر شما را می خورد ؟
آیا در طی روز، خواب بعد از ظهر دارد ؟ آیا کودک کنار شما می خوابد و یا جدا از شما در تخت خودش می خوابد؟ مشکل جسمی خواستی ندارد؟ نحوه قبل از خواب رفتن کودک بسیار مهماست . اینکه کودک در چه شرایطی به خواب می رود و چه عادت قبل از خوابی دارد بسیار مهم است اگر گریه کودک در هفته بیش از دو تا سه مرتبه بیشتر شده است .لطفا قبل از خواب کودک را حمام کنید بعد کودک را با روغن ماساژ دهید . نور اتاق کم وفضای خواب کودک آرام باشد . تمام کودکان 3مرحله از خواب را تجربه می کنند خواب سبک ، خواب سنگین و خواب آلودگی . بنابراین بین 3تا 5 سالگی کودکان بیشترین زمانی است که از خواب می پرند، ولی تا قبل از این سن باید بررسی بالینی صورت گیرد اگر طی 2 روز آینده همچنان بعد از این دستورالعمل ها این وضعیت را کودک دارد.
از متخصص اطفال یاری بگیرید.
موفق باشید
خانم زهرا صادقیان ؛درمانگر و مشاور خانواده و روابط بین فردی

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

وقتی نوزاد شما گریه می کنه، نگران نشوید، آرام و بدون اضطراب، البته سریع او را در آغوش بگیرید. هیچ وقت هم او را به حال خودش رها نکنید، چون آشفته تر می شود. اینجا هفت روش برای آرام کردن گریه نوزادان را از کتاب “همه مادران سالمند اگر”، برای شما می نویسم. امیدوارم این روشها بتونه آرامش بیشتری را برای شما و کودکتان به ارمغان آورد.

در ماه های نخست، گرسنگی محتمل ترین دلیل گریه کردن کودک است و شیر دادن به او موثرترین راه آرام کردن اوست، حتی اگر نتیجه آن باشد که مکررا شب و روز به او شیر دهید. اگر کودکتان را با شیشه تغذیه می کنید و در فواصل کوتاه بین وعده های شیر خوردن، با ولع شیشه اش را مک می زند، شاید تشنه اش باشد. در این صورت می توانید آب جوشیده سرد شده با بطری استریل به او بدهید.

بسیاری اوقات کودک شما برای اینکه دست از گریه بردارد و آرام شود، فقط به نوازش و تماس محبت آمیز نیاز دارد. اگر وقتی او را بصورت عمودی روی شانه تان تکیه می دهید یا بصورت دَمر روی دستهایتان می گیرید، آرام می شود، شاید علت گریه کردن او نفخ بوده باشد. اگر مدتی در آغوش دوستان و بستگانتان بوده است، شاید فقط به چند دقیقه نوازش پدر یا مادر خودش نیاز داشته باشد.

چکار کنم نوزادم گریه نکنه

معمولا یک کودک ناآرام را اگر حرکت دهید آرام می شود، حتی شاید بخوابد. کودک را روی دستانتان تکان دهید، و اگر آرام نشد سریعتر تکان دهید و یا کودک را در آغوش بگیرید و روی یک صندلی تاب خور بنشینید و او را با خودتان تاب دهید. می توانید کودک را در کالسکه بگذارید و به جلو و عقب حرکت دهید. اگر بتوانید کودک راکمی با کالسکه در خیابان بگردانید، بالا و پایین پریدن کالسکه در برآمدگی های سطح خیابان غالبا او را آرام می کند.

بسیاری از اوقات همین که کودک را در آغوش بند (آغوشی) بگذارید و کمی با خودتان بگردانید آرام می شود. با این روش دستهای شما آزاد است و کودک هم با تماس جسمانی نزدیک با شما و هم حرکتی که احساس می کند آرام می شود. اگر کودک به دلیل کاری که شما انجام می دهید گریه می کند، مثل عوض کردن پوشک، حمام کردن یا پوشیدن لباس ممکن است گرداندن بهترین راه برای آرام کردن او باشد حتی شاید موجب خواب رفتن کودک شود. روشهای خواباندن بدون گریه کودکان را مطالعه کنید.

زدن آرام و آهنگین و مالیدن پشت یا شکم کودک اغلب اورا آرام می کندو ممکن است به رفع نفخ شکم او کمک کند. وقتی هم که پوشک او را عوض می کنید، احساس تماس با دست شما اغلب او را آرام می کند.

تقریبا همه کودکان با مک زدن آرام می شوند. (این موضوع در مقاله مضرات و مزایای پستونک توضیح داده شده) انگشت کوچک شما اگر تمیز باشد برای این کار اثر معجزه آسا دارد زیرا بلافاصله او را آرام می کند و گاهی نیز به خواب می برد. کودک ممکن است از سن خیلی پایین مشت خود را بِمکد. اگر می خواهید به او پستانک بدهید از نوعی با شکل طبیعی استفاده کنید و هر بار قبل از استفاده آن را استریل کنید.

نگاه کردن به چیزی ممکن است موجب شود که کودک حداقل تا مدتی فراموش کند که چرا گریه می کرده است. شکلهای رنگین و خوش رنگ ممکن است کودک را فریفته خود سازند. کودکان معمولا به کارت پستال، کاغذ دیواری یا لباس های شما خیره می شوند. چهره انسان و آیینه نیز چیزهای خوبی برای انحراف توجه کودک است. قدم زدن در خانه و نشان دادن عکسها یا خود کودک در آیینه به او، ممکن است موجب توقف گریه و آرام شدن کودک شود

 برای یادگیری چیزهای بیشتر، در تلگرام با اکانت ninikadeh و یا در اینستگرام نینی کده ما را دنبال کنید و یا در فیسبوک نی نی کده عضو شوید.

عالی بود ممنون
لطفا توضیح بفرمایید که آیا پستونک برای نوزاد ضرر دارد؟باتشکر

سلام کاظم جان . ما قبلا در مقاله ی مزایا و مضرات پستونک ، در این مورد صحبت کردیم. امیدوارم با خوندنش، پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

سلام دخترمن شش ماه داره و پشت سرش صاف شده,چیکار کنم؟

سلام، یه مدت بچه رو به دو پهلو بخوابونید تا پشت سر گردتر بشه

برادرم 3ماهه است ودرهنگام خواب بیشتردستانش را به طرف گوش هایش میبردوگریه میکندوچشم راستش آب ریزی داردوبه شدت بی قراری میکند.

برادر گوشهایشچرک دارند اگر بری دکتر برایش قطره می نویسه

کودک کمی دچار تشنج است و هر شب هنگام غروب تا نیمه های آن کاملا بیقرار و گریه میکند دلیل چیست؟

دندون بچه ها در چند ماهگی در میاید؟

بستگی به حالت جسمی نوزاد دارد.

سلام پسر من هشت ماهه است و همیشه میخواد که کنار من باشه حتی وقتی من رو میبینه مثلا توی تختشه باز هم به شدت گریه میکنه و فقط میخواد که او ن و در اغوش بگیرم بدون وجود من بازی نمیکنه…نسیت به همسناش خیلی خیلی باهوشه نمیدونم چه رفتاری کنم که اینطور گریه کردن ار سرش بیافته

سلام این رفتار پسر شما کاملا طبیعیه اگه شما کنارش باشید احساس امنیت میکنه به این علت دوست داره شما پیشش باشید

سلام دختر من دوماهشه الان چند روزه شبا گریه از ساعت 11الی1گریه میکند در صورتی که هم سیره جاش و عوض میکنیم دست سمت گوش نمیبره و هوای خونه هم توسط دماسنج کنترل میشه لطفا یه راهی به ما معرفی نمایید

سلام علت گریه دختر شما دل درد میباشد بهتره به پزشک مراجعه نمایید تا برای کودک شما دارو تجویز نمایند بهتره از خوردن مواد غذایی نفاخ پرهیز کنید تا کودک شما کمتر دچار دل درد شود

پسرمنم خیلی گریه میکنه!!!بیشتر شبها.داروهم بهش میدم ولی خیلی بیقراری میکنه.کی میشه خوب بشه.اروم بشه

سلام پسر من 1 ماه هستش وخیلی گریه میکنه مخصوصا شبا .
یک لحظه که اروم میشه یک دفعه یه تکون میخوره و گریه میکنه
دکتر بردم برا دل پیچش شربت وقطره داده .
شب تا صبح گریه میکنه

با سلام . یکی کمکم کنه . پسرم چهل و سه روزشه . الان چند روزه در طول روز اصلا نمیخوابه . گریه و بیداری . فقط شب ساعت ۱۲ تا ۴ میخوابه . . دکتر هم بردمش میگه رفلکس داره شیر ببلاک ای ار براش نوشت … ولی بازم حل نشده . روز کلا بیداره .. کسی میتونه کمکم کنه . ممنون میشم … ایا خطرناکه این دلایل ؟

سلام بله باید حجم کم شیر بدید و مابین شیردادن حتما فاصله بندازین اگر کودک حتی از گرسنگی بی قراری کرد
اونو با بغل یا پستانک مشغول کنید و حتما بعد هر بار شیر خوردن تقریبا 30 سی سی شیر برای هر سری اروغ باید بزنه که باید رو دستت برش گردونی اروم به پشتش بزنی،، فقط اگر خوابش برد روی بالش شیب دار بگذارین و دیگه به پشتش نزنین برای اروغ چون خوابش میپره

سلام پسر من ۷ ماهشه از بدو تولد دلدرد شدید داشت من اینجوری آرومش میکردم
صدای سشوار براش پخش میکردم تا خوابش بره…یه داروی گیاهی که تو منطقه ما بهش گل برنجاس گفته میشه هم دم میکردم یه قاشق چایی خوری بهش میدادم خیلی آروم میشد
الان خداروشکر خوبه فقط غذاری نفاخ زیاد نمیتونم بخورم چون دلدردش تشدید میشه

سلام نوزاد ۲۲ روزه دارم دل درد داره وقطره کولیف به او دادم اما بهتر نشده راهنمایی کنید

باید براش قطره ی کارمینت برای دلدردش بگیرید

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

گریه های بی امان در نوزادان، اجتناب ناپذیر است اما از طرفی یک نوزاد گریان میتواند صبر شما را بسنجد. در ادامه کمک هایی برای آرام کردن یک نوزاد گریان و همچنین تجدید توانایی شما در کنترل اشک ها آمده است.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گریه کردن، تنها راهی است که نوزادتان می‌تواند به شما بفهماند که نیاز یا مشکلی دارد. گریه نوزاد در اکثر مواقع باعث می‌شود که والدین او را در آغوش بگیرند و به این ترتیب، پیوند و رابطه‌ی عاطفی آنها محکم‌تر شود. درواقع گریه کردن، روش نوزادان برای برقراری ارتباط با دنیای اطراف‌شان است. اما چگونه می‌توانید بفهمید که نوزادتان سعی دارد چه چیزی به شما بگوید؟ تفسیر گریه نوزاد می‌تواند کار دشواری باشد، به‌خصوص در ابتدای تولد. در ادامه‌ی این مطلب، رایج‌ترین دلایل گریه نوزاد را بیان می‌کنیم و نیز تجربیات چند مادر درباره‌ی علت گریه نوزاد و راه‌های بند آوردن گریه آنها را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

چکار کنم نوزادم گریه نکنه

این احتمالا اولین چیزی است که در هنگام گریه نوزاد به ذهن‌تان می‌رسد. یادگیری نشانه‌های گرسنگی و تشخیص آنها می‌تواند به شما کمک کند که قبل از شروع گریه نوزاد به او غذا بدهید. برخی نشانه‌های گرسنگی در نوزادان تازه متولدشده عبارت‌اند از:

مشکلات معده ناشی از گاز و کولیک می‌تواند باعث شود نوزاد به‌شدت گریه کند. یکی از گریه‌های تسلی‌ناپذیر و بی‌وقفه‌ نوزادان به‌علت مشکلی به‌نام کولیک است. کولیک به این صورت تعریف می‌شود که نوزاد حداقل ۳ ساعت در روز، ۳ روز در هفته و ۳ هفته‌ی متوالی به‌شدت گریه کند و شما به‌هیچ‌وجه نتوانید او را آرام کنید.

اگر نوزاد شما اغلب پس از غذا خوردن نق می‌زند و گریه می‌کند، ممکن است نوعی درد معده (شکم) داشته باشد. بسیاری از والدین معتقدند داروهای بدون نسخه‌ای مانند قطره‌های ضدنفخ برای نوزادان یا شربت گریپ واتر (که از گیاهان و بی‌کربنات سدیم درست شده است) در آرام کردن نوزادشان بسیار مفید است، اما تأثیر هیچ‌کدام از آنها تابه‌حال به‌طور رسمی اثبات نشده است. قبل از استفاده از هر یک از این دو دارو حتما با پزشک نوزادتان مشورت کنید.

حتی اگر نوزاد شما کولیک نداشته باشد و هرگز پس از غذا خوردن نق نزند، ممکن است گاهی اوقات دچار نفخ شکم شود و درد ناشی از آن گاز می‌تواند تا زمان خارج شدن از معده‌ی نوزاد، او را به‌شدت اذیت کند. اگر شک دارید که نوزادتان دچار نفخ شده است، او را به پشت بخوابانید، پاهای او را بگیرید و آنها را به‌آرامی به‌شکل حرکت دوچرخه، حرکت دهید.

اینها تجربیات چند مادر در این زمینه هستند:

«یک‌بار وقتی دخترم ۶ ماهه بود، ۲ ساعت به‌شدت گریه کرد و من هرکاری کردم، نتوانستم او را آرام کنم. او قبلا هرگز این‌طور گریه نکرده بود و این بار او حتی شیر هم نخورده بود. من با دکترش تماس گرفتم و او گفت که دخترم را به کلینیک نزدیک خانه‌مان ببرم. وقتی ما در اتاق معاینه منتظر بودیم، او یک باد بزرگ از شکمش خارج کرد و پس از آن حالش خوب شد. مشکل دخترم فقط گاز معده‌اش بود.»

«وقتی دختر من نوزاد بود، زیاد دچار نفخ می‌شد و به‌خاطر درد نفخ معده، جیغ می‌زد و گریه می‌کرد. من به او مقداری قطره‌ی ضدنفخ نوزاد می‌دادم، او را به پشت می‌خواباندم، به‌آرامی زانویش را در یک حرکت رفت‌وبرگشتی به سمت شکمش می‌آوردم و برایش کمی آواز می‌خواندم. گاز معده‌ی او خیلی زود خالی می‌شد و حالش کاملا خوب می‌شد.»

«اگر نوزاد شما هر نوع شلوار یا زیرشلواری به‌تن دارد – به‌خصوص آنهایی که کمر کش‌دار دارند – سعی کنید کمر شلوار روی شکمش قرار نگیرد و ببینید که آیا حالش بهتر می‌شود یا نه. گاهی اوقات همین مقدار فشار کم نیز شکم نوزاد را اذیت می‌کند.»

«من به‌تازگی متوجه شدم که چرا نوزادم ۱٫۵ روز گریه می‌کرد؛ او یبوست داشت! شکم او در نهایت کار کرد و بسیار بسیار سفت بود. شیاف‌های مخصوص نوزادان برای رفع یبوست آنها بسیار مفید هستند.»

آروغ زدن اجباری نیست، اما اگر نوزاد شما پس از شیر خوردن گریه می‌کند، ممکن است به آروغ زدن نیاز داشته باشد. نوزادان هنگام شیر خوردن از سینه‌ی مادر یا بطری شیر، همیشه مقداری هوا می‌بلعند و این هوا اگر خارج نشود، باعث ایجاد ناراحتی و درد خواهد شد. وجود هوا در شکم برخی از نوزادان، آنها را به‌شدت اذیت می‌کند؛ درحالی‌که ممکن است بقیه اصلا آروغ نزنند و نیازی هم به گرفتن آروغ نداشته باشند.

تجربیات چند مادر در این مورد:

«نوزاد من بعد از شیر خوردن اغلب گریه می‌کرد، چون حتی با وجود آنکه آرام به پشتش می‌زدم و او را مالش می‌دادم، نمی‌توانست آروغ بزند. من متوجه شدم که گذاشتن او روی شکمش به او کمک می‌کند راحت‌تر آروغ بزند. او معمولا بعد از چند دقیقه ماندن روی شکم، یک آروغ بزرگ می‌زند و آرام می‌شود.»

«وقتی نوزاد من بعد از شیر خوردن نق می‌زند، او را بغل می‌کنم، به شانه‌ام تکیه می‌دهم و آرام به پشتش ضربه می‌زنم. او با این کار در اکثر مواقع یک آروغ بزرگ می زند و دیگر گریه نمی‌کند.»

برخی از نوزادان وقتی پوشک‌شان کثیف باشد، شروع به گریه می‌کنند و از این طریق به شما می‌فهمانند که باید پوشک‌شان را عوض کنید. اما برخی دیگر می‌توانند پوشک کثیف را برای مدت طولانی تحمل کنند. در هر صورت بررسی این مورد، آسان و برطرف کردنش ساده است.

شاید به‌نظر برسد که نوزادان خسته باید بتوانند به‌سادگی در هر زمان و هر جایی به‌خواب بروند، اما این کار برای آنها سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. ممکن است نوزادان به‌جای آنکه از فرط خستگی به‌راحتی به‌خواب بروند، نق بزنند و گریه کنند؛ به‌خصوص هنگامی‌که بیش‌ازحد خسته باشند.

تجربیات چند مادر درباره‌ی خواب کودک:

«ما در ۵ هفته‌ی اول تولد دخترمان فکر می‌کردیم که کولیک دارد، تا وقتی که مطلبی خواندیم که می‌گفت اگر نوزادان خسته باشند، بداخلاق و تحریک‌پذیر می‌شوند. بعد از دانستن این مسئله سعی کردیم به محض آنکه برای اولین بار خمیازه می‌کشد (در هر ساعتی از روز) او را بخوابانیم؛ با این روش گریه‌ی او تا حد زیادی کمتر شد و مشکل نفخ معده‌اش نیز کاهش یافت.»

«یک صدای “هیش” بلند، به‌طرز باورنکردنی در آرام کردن نوزاد مؤثر است. من مجبور بودم صدای “هیش” را ضبط کنم، چون وقتی به‌مدت طولانی هیش می‌گفتم، سرم گیج می‌رفت. صدای ضبط‌‌شده‌ی من حدود ۴۸ دقیقه بود و در اغلب موارد، مؤثر واقع می‌شد.»

نوزادان نیاز به بغل کردن دارند، آن هم بسیار زیاد. آنها دوست دارند صورت‌های پدر و مادرشان را ببینند، صداهای آنها را بشنوند و به ضربان قلب‌شان گوش کنند. آنها حتی می‌توانند بوی خاص پدر و مادرشان را تشخیص دهند. گریه نوزاد می‌تواند به این معنا باشد که از شما می‌خواهد او را در آغوش بگیرید.

شاید فکر کنید که با بغل کردن زیاد نوزادتان ممکن است او را لوس کنید اما بغل کردن نوزاد در چند ماه اول تولد، یکی از نیازهای اصلی اوست و به‌هیچ‌وجه باعث لوس شدن کودک نخواهد شد. برای آنکه به بازوهایتان کمی استراحت دهید، از کریر یا بند مخصوص حمل نوزاد که آن را می‌پوشید و در جلوی بدن‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید.

تجریبات چند مادر در این مورد:

«من دوست دارم دخترم را به‌طور آزادانه (شل) در یک پتوی نرم بپیچم، او را در حالت شیر دادن نگه دارم و صورت و سرش را به‌آرامی نوازش کنم. او عاشق حس کردن دست‌های من روی موهایش است و به‌سرعت آرام می‌شود.»

«پسر من عاشق شنیدن صدایم است. بنابراین وقتی به‌شدت گریه می‌کند، او را نزدیک سینه‌ام نگه می‌دارم و به او می‌گویم که مامان اینجاست و مراقب توست. او در عرض چند دقیقه در آغوش من به‌خواب می‌رود.»

اگر نوزادتان احساس سرما کند، مانند وقتی که لباس‌هایش را درمی‌آورید تا پوشکش را عوض کنید یا باسنش را با یک دستمال مرطوب سرد پاک کنید، ممکن است اعتراضش را با گریه کردن به شما نشان دهد.

نوزادان دوست دارند به‌خوبی پوشیده و گرم شوند، اما نه خیلی گرم. به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، اگر یک لایه بیشتر از لباس‌های خودتان به آنها لباس بپوشانید، احساس راحتی خواهند کرد. نوزادان، بیشتر به‌خاطر سرمای زیاد گریه می‌کنند تا گرما و گریه‌ی آنها در این موارد چندان شدید نخواهد بود.

نوزادان ممکن است به‌خاطر یک تار مو که محکم دور انگشت پا یا دست‌شان پیچیده شده و جریان خون را قطع کرده است، اذیت شوند و گریه کنند. پزشکان این وضعیت دردناک را تورنیکه‌ی مویین می‌نامند و یکی از اولین چیزهایی است که وقتی به‌نظر می‌رسد نوزاد بدون دلیل گریه می‌کند، به سراغ آن می‌روند.

برخی نوزادان به چیزهایی مانند جنس پارچه یا برچسب‌های زبر و خارش‌آور لباس، به‌شدت حساس هستند. حتی ممکن است چیزهای کوچکی مانند طرز بغل کردن آنها یا شیشه‌‌ی شیری که از آن استفاده می‌کنند، اذیت‌شان کند و آنها را به‌گریه بیندازد.

تجربیات چند مادر در این مورد:

« این روش بسیار به من کمک کرد: من خودم را جای نوزادم قرار دادم و فکر کردم که اگر یک نوزاد بودم، چه چیزهایی اذیتم می‌کرد؟ اینها برخی از احتمالاتی هستند که به ذهنم رسید: آیا انگشتان دست یا پاهایم در جایی گیر کرده یا تحت فشار است؟ آیا لازم است که جور دیگری بنشینم یا دراز بکشم؟ پستانک بدمزه است و باید شسته شود! این برچسب یا لباس خارش‌آور است! جایی که هستم، بیش‌‌ازحد گرم یا سرد است! نور محیط بیش‌ازحد زیاد است، تلویزیون اذیتم می‌کند و به‌جای آن یک موسیقی آرام و ملایم می‌خواهم!»

«نوزاد دو ماهه‌ی من هربار که به او شیر می‌دادیم، گریه می‌کرد. اما گاهی اوقات حریصانه شیر می‌خورد، بنابراین مشخص بود که گرسنه است. وقتی پستانک مخصوص شیر را عوض کردیم و از یک مارک دیگر استفاده کردیم، این مشکل برطرف شد.»

دندان درآوردن می‌تواند دردناک باشد، چون هر دندان جدید باید از لثه‌های تازه و نرم بیرون بزند. برخی نوزادان هنگام دندان درآوردن، بیشتر از بقیه اذیت می‌شوند، اما همه‌ی نوزادان دیر یا زود، به‌خاطر دندان درآوردن نق می‌زنند و گریه می‌کنند.

چکار کنم نوزادم گریه نکنه

اگر فکر می‌کنید که نوزادتان درد دارد و دلیل آن را نمی‌دانید، با انگشت دست‌تان لثه‌های او را لمس کنید. ممکن است برآمدگی سفتی روی لثه‌های او احساس کنید که مربوط به دندانی است که درحال بالاآمدن است. به‌طور متوسط، اولین دندان بین ۴ و ۷ ماهگی بیرون می‌آید اما می‌تواند زودتر نیز اتفاق بیفتد.

نوزادان از محرک‌های دنیای اطراف‌شان، چیزهای زیادی می‌آموزند، اما گاهی اوقات پردازش همه‌ی آن محرک‌ها برای‌شان دشوار است: چراغ‌ها، سروصدا، جابه‌جایی در آغوش افراد مختلف و… . نوزاد در چنین شرایطی با گریه اعلام می‌کند که همین‌قدر برایش کافی است و از این همه محرک خسته شده است.

بسیاری از نوزادان از قنداق شدن لذت می‌برند. این کار باعث می‌شود که در این دنیای آشفته و پرهرج‌و‌مرج، بیشتر احساس امنیت و آرامش کنند. اگر کودک‌تان برای قنداق کردن بیش‌ازحد بزرگ است یا از این کار خوشش نمی‌آید، او را به یک محل ساکت ببرید و اجازه دهید مدتی آرام بگیرد.

تجربیات چند مادر در این مورد:

«قنداق کردن، کمک بزرگی است، مخصوصا برای نوزادان تازه متولدشده. پیچیده شدن در قنداق، بودن در رحم مادر را برای نوزاد تداعی می‌کند و دختر من عاشقش است.»

«کودک شش ماهه‌ی من وقتی که با او بازی می‌کنم، بسیار هیجان‌زده می‌شود و با صدای بلند می‌خندد، اما پس از تمام شدن بازی، وقتی محیط ساکت می‌شود، شروع به گریه می‌کند. در این مواقع، او را روی تخت می‌نشانم، چند بالش پشتش قرار می‌دهم و با صدای بسیار آرام برایش لالایی می‌خوانم. او فورا آرام می‌شود و به‌خواب می‌رود!»

ممکن است کودک شما برون‌گرا و مشتاق دیدن دنیا باشد. در این گونه مواقع، اغلب تنها راه برای قطع کردن گریه نوزاد و نق زدن او، فعال ماندن است. این کار می‌تواند شما را خسته کند!

برای رفع این مشکل، کریر مخصوص نوزاد بپوشید و نوزادتان را طوری داخل آن قرار دهید که صورتش به‌سمت بیرون باشد و بتواند تمام فعالیت‌های اطرافش را ببیند. با والدین سایر نوزادان برای بیرون رفتن برنامه ریزی کنید و او را به‌طور منظم برای گردش به مکان‌هایی ببرید که مخصوص بچه‌هاست، مانند زمین بازی محل‌تان، موزه‌ی کودکان و باغ‌ وحش.

یک مادر می‌گوید: «نوزاد هفت ماهه‌ی من می‌خواهد از همه‌ی چیزهایی که در اطرافش رخ می‌دهد، سر دربیاورد و فعال باشد. اگر او را با اسباب‌بازی‌هایش روی زمین بگذارم تا به کارهایم برسم، شروع به نق زدن می‌کند. وقتی هنگام انجام کارهای خانه مانند شستن ظروف، تاکردن لباس‌های شسته و… او را در کریر در جلویم می‌گذارم، کاملا شاد و آرام می‌شود. همچنین او در فروشگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی نیز بسیار ساکت و آرام است، چون بسیار کنجکاو و علاقه‌مند است که دنیای اطرافش را کشف کند.»

اگر شما تمام نیازهای اولیه‌ی کودک‌تان را رفع کرده‌اید و او در راحتی کامل به‌سر می‌برد، اما همچنان گریه می‌کند، ممکن است نشانه‌ی آن باشد که حالش خوب نیست و دارد بیمار می‌شود. در این مواقع، درجه‌ی حرارت بدن او را کنترل کنید تا مطمئن شوید که تب ندارد و مراقب سایر علائم بیماری باشید.

گریه نوزاد بیمار معمولا با گریه نوزاد گرسنه یا خسته متفاوت است. اگر گریه نوزاد شما طبیعی به‌نظر نمی‌رسد و فکر می‌کنید گریه‌اش با همیشه فرق دارد، به غریزه‌تان اعتماد کنید و با پزشک تماس بگیرید.

شما مطمئن هستید که شکم کودک‌تان سیر است، پوشکش تمیز است، تب ندارد؛ پس علت گریه نوزاد چیست؟

نوزادان دلایل مخصوص به خودشان را برای گریه کردن دارند اما نمی‌توانند حرف بزنند و به شما بگویند که مشکل‌شان چیست. حتی باهوش‌ترین والدین نیز همیشه نمی‌توانند ذهن نوزادشان را بخوانند. بااین‌حال شما هنوز هم می‌توانید نوزادتان را آرام کنید، حتی اگر ندانید که دلیل گریه کرد‌ن او چیست.

اگر مشکل گریه نوزاد همچنان پابرجاست و شما قادر نیستید آن را حل کنید، می‌توانید با افراد باتجربه و مادران دیگر در این زمینه مشورت کنید و یا درنهایت نوزادتان را نزد پزشک ببرید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

عالی بود

ممنون از شما.

خدا صبر بده به همه ی والدین

درسته که دوران سخت و بعضا طاقت‌فرساییه اما مطمئنا شیرینی‌های خاص خودش رو هم داره دوست عزیز.

عالی و مفید ???سپاس

لطف داری فهیمه جان.

سلامت و تربیت کودک

آموزش زبان برای کودکان؛ ۱۰ روش کاربردی و ساده

رفلاکس نوزاد؛ دلایل، علائم، راه‌های تشخیص و درمان

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

۱۰ مزیت قصه گویی برای کودکان؛ نکات مهمی که باید بدانید

آفت دهان کودکان؛ علت، درمان و نکات مهمی که باید بدانید

آخرین مطالب

آشنایی با برنامه رژیم خیار و خواص و عوارض آن

بهترین سریال های خارجی دنیا که بیننده را معتاد خود می‌کنند

قانون ۵۰-۳۰-۱۰-۱۰؛ هرآنچه برای افزایش بهره‌وری در صبح نیاز دارید

باکتری گوشتخوار چیست؟ دلایل،‌ علائم و راه های درمان آن

بهترین کتابهای آلن دوباتن؛ آشنایی با زندگی‌نامه و سبک آثار او

ترین های جهان

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

بهترین فیلم های ژاپنی؛ معرفی ۱۲ فیلم ژاپنی پر طرفدار

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز


قولنج یا کولیک به معنای اسپاسم یا گرفتگی دردناک عضلات است. علت گریه نوزاد در اثر قولنج، دردی است که کودک در ناحیه روده یا شکم احساس می کند. هر چند که روده نوزادان مبتلا به کولیک، سالم به نظر می رسد.




چکار کنم نوزادم گریه نکنه



به عبارتی، نشانه کولیک، گریه غیرقابل کنترل و مداوم نوزاد است که ظاهرا سالم است و خیلی خوب هم تغذیه می شود. تمام نوزادان گریه می کنند، اما نوزادانی که بیش از سه ساعت در روز و سه یا چهار روز هفته به طور مداوم گریه می کنند به کولیک مبتلا هستند.

 

قولنج عموما در 2 تا 4 هفتگی بروز می کند و تا سه ماه طول می کشد، ولی در بعضی موارد نیز بیش از سه ماه به درازا می کشد.

 

علائم کولیک چیست؟ 

گریه مداوم نوزاد به مدت طولانی که اغلب در پایان روز آغاز می شود.

نوزاد خیلی سخت آرام می گیرد.

این درد به صورت موجی نمایان می شود، یعنی نوزاد آرام به نظر می آید، ولی ناگهان شروع به گریه می کند.

به هنگام بروز کولیک، نوزاد پشت خود را قوس می دهد و یا زانوهای خود را به سمت شکم فرو می برد. نوزاد مبتلا به کولیک اغلب در دیگر ساعت های روز آرام به نظر می رسد، سرحال است و رشد جسمانی خوبی دارد و خوب هم تغذیه می کند.

کولیک بین 3 تا 4 ماهگی کمتر می شود و به تدریج از بین می رود. اگر نوزاد در اوقات دیگر روز بیقراری می کند، احتمالا مشکلات دیگری مثل رفلکس (برگشت شیر) یا عدم تحمل لاکتوز دارد.


چرا برخی شیرخواران دچار کولیک می‌شوند؟


بیشتر محققان بر این اعتقادند که علت کولیک به دلیل سیستم گوارش نابالغ شیرخواران است. آن ها معتقدند که روده‌های نوزاد هنوز به طور کامل رشد نیافته، بنابراین در قبال حرکت موادغذایی و هوا درون روده‌ها بسیار حساس بوده و این جریان در آن ها ایجاد درد می‌کند.

 

آیا این مشکل خطرناک است؟

اگرچه برخی محققان معتقدند افرادی که در بزرگسالی دچار سندرم روده تحریک‌پذیر می‌شوند، احتمالا در نوزادی مبتلا به کولیک بوده‌اند، اما این فقط در حد یک نظریه است.

کولیک صرف‌نظر از فشار هیجانی و استرسی که ایجاد می‌کند، خطری برای نوزاد ندارد. با وجود این عاقلانه است که در چنین مواردی به متخصص اطفال مراجعه کنید تا مطمئن شوید که علت گریه‌های طولانی کودکتان فتق یا دیگر مشکلات پزشکی نیست.

 

والدین در هنگام کولیک نوزادان چه باید کنند؟

– کودک را نزد یک پزشک متخصص اطفال ببرید تا سلامتی او را بررسی کند.

– خودتان را برای بروز گریه کودک در پایان روز آماده کنید، مثلا شام را زودتر تهیه کنید.

– از کمک دیگران غافل نشوید. از افراد نزدیک برای نگهداری نوزاد خود کمک بگیرید. این همکاری هم برای شما مفید است و هم برای نوزاد.

– اگر برای آرام کردن کودک خود موفق نشدید، مایوس نشوید. او را در آغوش بگیرید. او در آغوش شما احساس آرامش و امنیت می کند، حتی اگر گریه نوزاد هم ادامه پیدا کرد.

ـ بیش از حد به کودک شیر ندهید. بعد از تغذیه حتما باد معده او را با ماساژ پشت نوزاد تخلیه کنید، یعنی آروغ بزند.

ـ هنگام شیر دادن با شیشه شیر یا سینه مادر، به گونه‌ای به وی شیر دهید که هوا وارد دهان و معده شیرخوار نشود.

ـ بعضی مادران می‌گویند مثلا صدای سشوار و یا جاروبرقی باعث آرام شدن کودکشان می‌شود.

ـ تکان دادن نوزاد نیز می‌تواند موثر باشد. البته باید توجه کنید که نوزاد را به شدت تکان ندهید، چرا که عضلات گردن او هنوز رشد کافی نکرده است و تکان‌های شدید می‌تواند سبب آسیب مغزی و حتی مرگ کودک شود.

ـ کودک را هرگز قنداق نکنید.

– گاهی اوقات بیقراری نوزاد، باعث اذیت و ناراحتی شما می شود. اگر احساس خستگی می کنید، نوزاد را به دیگری می سپارید، یا او را در مکانی که امنیت دارد قرار دهید. به خود یک وقت استراحت کوتاه دهید.

شاید نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه به شما آرامش دهد. انرژی خود را احیا کنید، به اتاق کودک بروید و او را در آغوش بگیرید. گاهی پیاده روی، هم برای شما و هم نوزاد بیقرار آرام بخش است. او را در کالسکه قرار دهید و به پیاده روی بپردازید.

درمان پزشکی کولیک نوزادان چیست؟

چکار کنم نوزادم گریه نکنه

هنوز داروی خاصی برای برطرف کردن کولیک نوزادان معرفی نشده است. کولیک به خودی خود و به طور ناگهانی از بین می رود، خواه از دارو استفاده شود یا نشود.

اگر می خواهید از دارو استفاده کنید، حتما با پزشک کودکتان در مورد آن مشورت نمایید.

در کشور ما، رایج‌ترین داروهایی که برای درمان کولیک شیرخواران به کار می رود “گریپ میکسچر” و “دایمیتکون” است. مصرف دایمتیکون برای نوزادان پسر مناسب نیست. بهتر است از سایمتیکون استفاده شود.

 

رژیم غذایی برای کودکان کولیکی چگونه است؟

قبل از هر چیزی توجه به این نکته ضروری است که هرگز مادر را به دلیل نحوه تغذیه نوزاد یا رژیم غذایی او مورد سرزنش قرار ندهید و او را مسئول بروز کولیک ندانید. هر چند که عامل تغذیه می تواند به خودی خود مهم باشد.

هم شیرخشک و هم شیرمادر ممکن است با کولیک شیرخوار ارتباط داشته باشد. گاهی اوقات نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند به علت وجود یک ماده خاص در غذای مادرشان مبتلا به کولیک می‌شوند.

حذف شیر گاو و فرآورده های لبنی از این قبیل، رژیم غذایی مادر و نوزاد می تواند در درمان کولیک موثر واقع شود، اما حتما زیر نظر پزشک این کار را انجام دهید. کاهش مصرف کافئین مثل چای، قهوه و دیگر نوشیدنی های غیرضروری می تواند در درمان کولیک موثر باشد. مادران شیرده از خوردن غذاهایی که می توانند موجب بروز ناراحتی در کودک می شود خودداری کنند.

اگر کودک با شیر خشک تغذیه می‌شود، برای پی بردن به این مساله که آیا شیر خشک سبب تحریک کودک می‌شود، ممکن است لازم باشد شیر خشک را عوض کنید. حتما به این نکته توجه کنید که کودک پس از مصرف شیر مادر یا شیر خشک، باید آروغ بزند تا فشار تجمعی ناشی از بلع هوا کاهش یابد.

 

توصیه ها

– ماساژ شیرخواران نمی‌تواند علایم کولیک را به شکل معنی‌داری کاهش دهد و بنابراین ماساژ برای درمان کولیک توجه نمی شود.

 

– مصرف جوشانده‌های گیاهی حاوی مخلوطی از بابونه، شاه پسند، شیرین بیان، رازیانه و بادرنجبویه توسط مادر گریه را در شیرخواران دچار کولیک کاهش می دهد. فراموش نکنید که در استفاده از داروهای گیاهی به صورت سنتی همیشه خطر آلودگی و عفونت نیز وجود دارد.

 

– توصیه هایی مثل در گهواره گذاشتن او و حرکات آرام بخش ملایم، استفاده از پستانک، در آغوش گرفتن کودک، اگر چه ممکن است در برخی موارد باعث تسکین موقت کودک شود، اما احتمالاً مهم ترین فایده آن ها احساس حمایت و اطمینان پدر و مادر است.

 

– در مطالعه ای که برای ارزیابی فواید افزایش زمان در آغوش گرفتن شیرخوار دچار کولیک در زمان های بدون گریه شد، معلوم شد این کار هم فایده معنا داری ندارد. یعنی حتی بغل کردن کودک برای پیشگیری از گریه سودی ندارد.

 

– در کشورهای دیگر وسیله‌ای به نام “نگهدارنده کولیک” به بازار عرضه شده که روی شکم شیرخوار فشار وارد می کنند. سازندگان ادعا می کنند این وسیله در درمان و پیشگیری از کولیک موثر است.

فرآوری: معصومه آیت اللهی

بخش سلامت تبیان





نی نی سایت

جام جم – دکتر غلامحسین فلاحی، فوق‌تخصص نوزادان

 

مطالب مرتبط:

مطالبی درباره بیماری های کودکان

چکار کنم نوزادم گریه نکنه
چکار کنم نوزادم گریه نکنه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *