چرا در بارداری لکه بینی دارم

دوره مقدماتی php
چرا در بارداری لکه بینی دارم
چرا در بارداری لکه بینی دارم

سلام خانم دکتر ببخشید علت اصلی لکه بینی در بارداری چیه؟

قبل از بارداری پاپ اسمیر دادم نرمال بود. اما هفته پیش در پایان هفته ۸ بارداری خونریزی کردم. بلافاصله رفتم دکتر و سونو هم دادم.

از اون موقع روزی دوبار شیاف پروژسترون مصرف میکنم. با این وجود یک هفته بعد به مدت یک روز ترشح قهوه ای داشتم.

امروز در پایان هفته ۱۰ بارداری دوباره لک قهوه ای دارم.

البته بعد از اون خونریزی دوبار سونو دادم که گفتن مشکل خاصی وجود نداره. گفت جفت پایینه ولی در هفته های آغازی طبیعیه و همه جفت ها پایین هستن.

چرا در بارداری لکه بینی دارم

دوره مقدماتی php

چرا علی رغم استفاده از شیاف و نبود هیچ مشکلی هنوز لک بینی دارم؟

اصلا علت اصلی لکه بینی در بارداری چی میتونه باشه؟

سلام عزیزم. خدا رو شکر که مشکلی ندارید. نگران هم نباش. خیلی از مامانا درگیر لکه بینی هستن.

گفتید سونوگرافی همه موارد خوب بوده. خونریزی پشت جفت یا جفت پایین هم نداشتید.

از قبل هم عفونت یا زخم دهانه رحم نداشتید.

تهدید به سقط از هفته 12 به بعد درصدش به مرور کم و کمتر میشه جانم.

استراحت کنید نزدیکی و تحریک سینه نداشته باشید. کار سنگین نکن و بیشتر استراحت کن تا این دوره هم طی بشه.

شیاف ها رو حتما تا آخر مصرف کنید. شاید باید شیاف تون بیشتر شه. حتما حتما نظر پزشکتون رو جویا شید.

علت اصلی لکه بینی در بارداری رو پرسیدید. تهدید به سقط یا خونریزی بر اثر لانه گزینی هست.

البته کمبود هورمون پروژسترون، حاملگی مول، حاملگی خارج از رحم یا عفونت ها هم ممکنه باعث لکه بینی باشه.

هیچ کس مثل پزشک شما در جریان حال و وضعیت شما نیست. برای اطلاعات بیشتر حتما از ایشون بپرسید.

قرص آ اس آ در بارداری برای چی خوبه؟ ببخشید شیاف به صورت مقعدی یا واژن استفاده کنم؟

زمان جذب شیاف پروژسترون چقدر هست؟ ببخشید امکان داره لکه بینی از عفونت باشه؟ بدجور سرما خوردم

لکه بینی ابتدای بارداری خیلی خطرناکه؟ من دو شب پیش لک دیدم ولی دیگه تکرار نشد

برای قطع خونریزی در بارداری شیاف و رعایت چه چیزایی خوبه؟ دکتر تا ده روز برام شیاف نوشته، خونریزیم کم شده…

شیاف و آ اس آ برای جلوگیری از سقط تجویز میشه؟ شیاف رو از واژن استفاده کنم یا مقعد؟

سونوگرافی فقط ساک بارداری مشخص بود. یه لخته سفید بزرگ ازم رفت و همه دردم خوب شد!

علت خونریزی فیبروئید رحمی میتونه باشه؟ استرس دارم بابت سقط جنین. چند قطره خونریزی قهوه ای رنگ داشتم.

احتمال سقط با وجود فیبروم هست؟ پایین رحم فیبروم دارم. لکه بینی داشتم و ازم یه چیزی مثل جگر خارج شد.

دلیل لکه بینی فیبروم هست؟ دکترم نگفت دلیل این لکه بینیم چی بوده. اوایل بارداری هستم.

سقط به خاطر میوم ممکنه اتفاق بیافته؟ سونو نوشته میوم اینترامورال دارم. من دوبارم سقط داشتم.

اصطلاح “لکه بینی”، خونریزی کم واژینال را توصیف می کند. لکه بینی در تمام دوران های حاملگی می تواند رخ دهد. تقریبا نیمی از زنان که در دوران بارداری دچار لکه بینی یا خونریزی می شوند، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. به گفته متخصصان در زمینه زنان و زایمان، حدود 15 تا 25 درصد زنان در سه ماهه اول بارداری خود خونریزی دارند. اصولا خونریزی کم شایع است، و نوع نگران کننده اش بیشتر در سه ماهه دوم یا سوم اتفاق می افتد ، برای داشتن اطلاعات کافی در مورد لکه بینی در بارداری با این بخش از نمناک همراه شوید.

کدام لکه بینی در بارداری خطرناک تر است؟

 

به طور کلی، ترشحاتی که می بینید قهوه ای، قرمز یا صورتی رنگ است و دارای بافت کمی غلیظ یا رشته ای است (زیرا ترشحات شامل چند قطره خون خشک شده است که با مخاط دهانه رحم مخلوط می شود). از لحاظ مقدار، انتظار می رود که مقدارش کمتر از دوره قاعدگی معمولی باشد – معمولا فقط چند قطره است.علل بسیاری در اوایل دوران بارداری وجود دارد. مطمئنا، سقط جنین یکی از دلایل است، اما دلایل بسیار زیادی نیز وجود دارند که یک تشخیص حاملگی طبیعی و سالم را به همراه دارند.

چرا در بارداری لکه بینی دارم

 

 

لکه بینی در بارداری چه رنگی است؟

 

تحریک دهانه رحم بعد از رابطه جنسی:

یک آزمایش لگن یا سونوگرافی فرانسویگال می توانند از دلایل باشند. گردن رحم در دوران بارداری بسیار باز می شود و پر از عروق خونی می شود و گاهی اوقات با حداقل تماس موجب خونریزی می شود. این خونریزی خطرناک نیست، به جز ترس از اینکه اتفاق بدی افتاده، لازم نیست که در دوران بارداری از مقاربت (یا آزمایشات لگن یا اولتراسوند) اجتناب کنید.

خونریزی لانه گزینی :

زمانی که جفت در دیواره رحم می چسبد، ممکن است لکه بینی رخ دهد. در واقع، فکر کردن در مورد این که چگونه لکه بینی اتفاق می افتد، شگفت آور است که اکثرا خونریزی لانه گزینی زیاد اتفاق نمی افتد. (خونریزی لانه گزینی در متن زیر شرح داده شده است).

آیا لکه بینی در سه ماهه اول بارداری نگران کننده است؟

 

گردن رحم :

گردن رحم اشاره به حمله به سلول هایی است که به طور معمول در رحم و یا کانال گردن رحم به سطح دهانه رحم وجود دارند. از آنجایی که این سلول ها نسبت به سلول های معمولی که در سطح گردن رحم قرار دارند ظریف تر هستند، آنها تمایل به خونریزی و تحریک بسیار کمی دارند. در زنانی که در گذشته زایمان طبیعی داشته اند (کشش دهانه رحم) و کسانی که قرص های ضد بارداری برای مدت طولانی مصرف کرده اند، شایع تر است.

عفونت دهانه رحم (سرویکیت) :

گردن رحم به التهاب دهانه رحم اشاره دارد و بیشتر به علت عفونت اتفاق می افتد. این عفونت ها می توانند ناشی از عفونت های منتسب به جنس مانند کلامیدیا، گونوره، تریکوموناس، یا تبخال تناسلی یا عفونت های غیر جنسی از قبیل واژینوز باکتریایی باشند. سرویکس نیز ممکن است ناشی از تحریک دیافراگم یا آلرژی به لاتکس در کاندوم باشد.

لکه بینی در دوران بارداری کی هشدار دهنده است؟

 

سقط جنین :

تقریبا نیمی از لکه بینی ها در بارداری های اولیه به علت سقط جنین است.

حاملگی خارج رحمی:

حاملگی که در لوله های فالوپ اتفاق می افتد ممکن است منجر به لکه بینی شود که خود نیاز به یک اورژانس پزشکی دارد.

 

 لکه بینی در حاملگی خارج از رحم

 

اغلب علت هایش شناخته شده نیست و مشکلی ایجاد نمی کند ، عللی که در ادامه می خوانید.

لانه گزینی جفت :

لانه گزینی جفت اشاره به قرار گرفتن جفت در بالای دهانه رحم است.

انقباض جفتی :

جداسازی جفت از دیواره رحم قبل از زایمان اغلب باعث خونریزی بسیار شدید می شود اما در مواردی خونریزی در بالای جفت قرار می گیرد و تنها لکه بینی رخ می دهد.

درد زایمان :

در ابتدای درد زایمان، دهانه رحم شروع به رشد می کند. شایع است که یک لکه بینی داشته باشیم.

لکه بینی نشانه درد زایمان است؟

 

چرا در بارداری لکه بینی دارم

بسیاری از مردم می ترسند که لکه بینی در اوایل دوران بارداری نشانه سقط جنین باشد، اما همان طور که اشاره کردیم، علت های بسیاری برای سقط جنین وجود دارد. تقریبا نیمی از زنان که در اوایل بارداری دچار لکه بینی می شوند، سقط جنین دارند. این همچنین بدان معنی است که نیمی از زنان که در اوایل بارداری خود لکه بینی دارند، سقط جنین ندارند ، بین 10 تا 30 درصد از زنانی که بچه های کامل سالمی را به دنیا می آورند، گزارش می دهند که در برخی موارد در طول دوران بارداری خود دچار لکه بینی شده بودند. لکه بینی در اواسط و اواخر دوران بارداری ، در دوره های دوم و سوم اغلب کمتر جدی هستند، اما همچنین می تواند بسیار جدی باشند. هر کسی که در طول سه ماهه دوم یا سوم خود لکه بینی داشته باشد، باید فوری با پزشک خود تماس بگیرد.

 خونریزی و لکه بینی در دوران بارداری از کجا می آیند؟

 

خونریزی لانه گزینی ممکن است در اوایل بارداری رخ دهد،زمانی که انتظار دوره قاعدگی خود را دارید، اما معمولا مقدار آن کمتر است و خونریزی طولانی مدتی نیست. خونریزی لانه گزینی معمولا هنگامی رخ می دهد که تخمک در رحم می چسبد و قرار می گیرد، حدود 10 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. اغلب زنان تنها رنگ قرمز را در نوارهای خود و یا کاغذ توالت می بینند، هر چند گاهی اوقات ممکن است بیشتر باشد. در حقیقت، زنانی که معمولا دوره های قاعدگی سبکی دارند، ممکن است یک دوره خونریزی لانه گذاری را با قاعدگی خود اشتباه بگیرند و متوجه نشوند که باردار هستند.

اگر خونریزی در اوایل دوره بارداری است و بسیار کم است و غیر از این نشانه دیگری در خود ندارید، صبر کنید و در ملاقات بعدی خود با پزشکتان، در این باره صحبت کنید. اما اگر خیلی نگران هستید، فوری به دفتر دکتر خود تماس بگیرید. حاملگی می تواند یک دوره استرس زا باشد و صحبت با پزشک خود در مورد علائمتان می تواند بسیار دلگرم کننده باشد.

اقدامات و مراقبتهای لازم در لکه بینی بارداری

 

علائم دیگری که همراه با خونریزی و لکه بینی در طول بارداری هستند:

 آیا لکه بینی دوران بارداری طبیعی است؟

 

خونریزی در هر سه ماهه بارداری طبیعی نیست. نیاز به مراقبت و توجه فوری دارد. در موارد خونریزی شدید، توصیه می شود که بلافاصله با پزشک متخصص خود مشورت کنید. علاوه بر این، خونریزی سبک و روشن را می توان با برخی از درمان های خانگی ساده که در زیر ذکر شده کنترل کرد.

1} استراحت روی تخت:

این یکی از آسانترین و بهترین راههای درمان خونریزی در دوران بارداری است. پزشکان همچنین پیشنهاد می کنند که در زمانی که خونریزی می بینید یا لکه بینی دارید، کامل روی تخت خود استراحت کنید. استراحت کردن تضمین می کند که جفت در محل مناسب باقی می ماند و ایمن نگه داشته شود. این کار باعث کاهش احتمال سقط جنین می شود.

علل لکه بینی در دوران بارداری

 

2} اسید فولیک:

اسید فولیک در طول بارداری برای مادر و جنین در حال رشد فواید بسیار زیادی دارد. است. اسید فولیک عملکرد جفت را بهبود می بخشد تا بتواند به طور موثری از جنین و رحم مراقبت کند. ماهی، تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز منابع عالی اسید فولیک هستند. اسید فولیک به بدن کمک می کند که با آنمی مبارزه کند و میزان هموگلوبین را در مغز استخوان افزایش دهد. افزایش میزان مصرف اسید فولیک همچنین از سقط جنین در زنان باردار جلوگیری می کند.

اسید فولیک از سقط جنین جلوگیری میکند

 

3} مصرف مکمل پروژسترون:

اغلب خونریزی ها می توانند به علت تغییرات ناگهانی هورمون پروژسترون ایجاد شوند. توصیه می شود که آزمایش پروژسترون را انجام دهید. اگر سطح پروژسترون شما کم باشد، پس از مشاوره با پزشک خود، توصیه می شود که از مکمل های پروژسترون استفاده کنید. از آنجائیکه پروژسترون برای حفظ و پایداری حاملگی مهم است، نباید سطح آن در بدن پایین قرار گیرد.

4} از مقاربت جنسی اجتناب کنید:

معمولا توصیه می شود که هیچ رابطه جنسی در بارداری نداشته باشید. اگر در دوران بارداری خونریزی دارید، توصیه ها را باید دقیق تر دنبال کنید. مگر اینکه علت خونریزی مشخص باشد، شما و همسرتان باید به شدت از مقاربت جنسی اجتناب کنید. این کار به عملکرد طبیعی بدن در دوران بارداری کمک می کند.

 درمان های لکه بینی در بارداری

 

5} ترکیب برگ های گواوا و برگ های سیب ستاره ای:

یکی از بهترین درمان های طب طبیعی برای متوقف کردن خونریزی در دوران بارداری، ترکیبی از مخلوط برگ گواوا و برگ های سیب ستاره ای در آب است. این مخلوط یک درمان فوری برای متوقف کردن خونریزی و لکه بینی در طول دوران بارداری است. این نوشیدنی خونریزی را از داخل مسدود می کنو و قطع می کند و از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند. این مخلوط یک اثر فوری است و خونریزی را در عرض چند ساعت متوقف می کند.

6} اجتناب از فعالیت های شدید:

فعالیت های فیزیکی و شدید بیش از حد می تواند فشار زیادی بر روی دیواره رحم ایجاد کند. این کار می تواند پلاسمید مخاطی را تشدید کند و باعث خونریزی یا لکه بینی شود. در دوران بارداری توصیه می شود که از فعالیت های شدید که می تواند پیامدهای جدی را در دوران بارداری شما داشته باشد را کنار بگذارید. احتیاط های اضافی همیشه در طولانی مدت کمک می کنند.

 درمان خانگی لکه بینی در بارداری

 

7} انجام STI:

تصور کردنش سخت است، اما خونریزی نیز می تواند ناشی از عفونت های منتقله جنسی باشد. توصیه می شود از خودتان را برای هر گونه عفونت آزمایش بگیرید و بلافاصله با دکتر خود مشورت کنید. مصرف آنتی بیوتیک در زمان مناسب می تواند STIS را درمان کند و خونریزی را کاهش دهد.

هنگامی که خونریزی دارد، ممکن است یک ترکیب از احساست مختلفی را در خود به طور همزمان حس کنید. کمی نگرانی و کمی حس گناه. اما خودتان را سرزنش نکنید زیرا هیچ کار بدی انجام نداده اید. خونریزی می تواند برای تقریبا هر زنی در دوران بارداری رخ دهد. مهم است که با دقت بدن خود را بررسی کنید و بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. علاوه بر این، بدن شما برای داشتن یک دوره سالم بارداری، نیاز به استراحت زیاد و آرامش روانی دارد.

* هرگز بدون مشورت با پزشک از روش های پیشنهادی برای درمان لکه بینی در بارداری استفاده نکنید*



خونریزی در سه ماهه اول بارداری

حدود 20 درصد از بانوان در سه ماهه اول بارداری و در طول 12 هفته اول، نشانه هایی از لکه بینی مشاهده می کنند که دلایل آن عبارتند از:

چرا در بارداری لکه بینی دارم

 

1- وجود جنین

در طول 12 روز بعد از حاملگی ممکن است که زن باردار لکه های خونی را مشاهده کند و فکر کند که همانند لکه های دوران پریود است و هنوز نداند باردار شده است.

این لکه بینی به دلیل جایگزینی جنین اولیه در رحم است و بیشتر از چند روز یا چند ساعت ادامه نخواهد داشت.

 

2- سقط جنین

بیشترین دلیل نگرانی مادران باردار از خونریزی در طول 12 هفته اول دوران بارداری، مربوط به سقط جنین مکرر در این دوره زمانی است.

حدود نیمی از بانوان که در این زمان خونریزی داشته اند، نهایتا جنین خود را سقط می کنند، اما این دلیل نمی شود که در هر لکه بینی ناچیزی دچار نگرانی شوند، مخصوصا اگر علائم دیگری نداشته باشند.

 

3- بارداری خارج از رحم

در بارداری خارج رحمی، جنین در خارج از رحم که در اکثر مواقع لوله رحمی است، رشد می کند. اگر جنین در همین وضعیت به رشد خود ادامه دهد، در نهایت منجر به پاره شدن لوله رحمی می شود که برای مادر بسیار خطرناک می باشد.

اگرچه این نوع بارداری خیلی خطرناک است، اما تنها در 2 درصد بانوان اتفاق می افتد.

یکی دیگر از علائم بارداری خارج رحمی، درد شدید زیر شکم همراه با سرگیجه شدید است.


4- بارداری مولار


در شرایط بسیار نادری، توده ای در درون رحم به جای جنین شروع به رشد می کند که می تواند سرطانی شده و به قسمت های دیگر بدن گسترش یابد.

یکی دیگر از علائم بارداری مولار، حالت تهوع و استفراغ شدید و بزرگ شدن سریع اندازه رحم می باشد.

 

5- تغییرات گردن رحم

در بارداری، جریان خون به سمت گردن رحم زیاد می شود. در نتیجه داشتن رابطه جنسی با همسر در این دوران و یا آزمایشات رحمی باعث ایجاد لکه بینی می شود. این لکه بینی جای نگرانی ندارد.

 

6- عفونت

هر گونه عفونت در فضای داخلی رحم یا دستگاه تناسلی و یا عفونت ناشی از روابط جنسی (مثل کلامیدیا، سوزاک و تبخال تناسلی) می تواند باعث بروز لکه بینی یا خونریزی در سه ماهه اول بارداری شود.

 

خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری

خونریزی های غیر عادی در اواخر بارداری را باید جدی گرفت، زیرا احتمال بروز مشکلی در مادر یا جنین وجود دارد. اگر در طول سه ماهه دوم و سوم بارداری خونریزی مشاهده کردید، حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

دلایل احتمالی خونریزی در اواخر دوران بارداری عبارتند از:

 

1- جفت سر راهی

این شرایط، زمانی پیش می آید که جفت به سمت پایین متمایل شده و یا جلوی کانال زایمان را می گیرد. البته این اتفاق بسیار نادر است، اما اگر هم رخ دهد، باید سریعا اقدامات مراقبتی انجام گیرد.

این نوع خونریزی بدون درد و علامت اتفاق می افتد.

 

2- جدا شدن جفت

چرا در بارداری لکه بینی دارم

در حدود یک درصد از بارداری ها، زمان قبل یا طی زایمان، جفت از دیواره رحم جدا می شود که برای مادر و جنین خطرناک می باشد. از دیگر علائم جدا شدن جفت، وجود درد در ناحیه زیر شکم و وجود لخته خون در مجرای تناسلی و درد کمر می باشد.

 

3- پارگی رحم

خونریزی ممکن است به دلیل پاره شدن جای بخیه در سزارین بارداری قبلی اتفاق بیافتد که بسیار خطرناک است و نیاز به عمل سزارین فوری دارد. از دیگر علائم، احساس درد و فشار در ناحیه زیر شکم می باشد.


4- رگ های سر راهی


در مواقع بسیار نادر، افزایش رگ های خونی در بند ناف و جفت در مسیر کانال زایمان، این مسیر را مسدود می کند که برای جنین خطرناک است، زیرا در اثر خونریزی زیاد از جفت و بند ناف ممکن است جنین دچار کمبود اکسیژن شده و خفه شود.

از دیگر علائم،ضربان غیر طبیعی قلب جنین و خونریزی شدید است.

 

5- زایمان زودرس

خونریزی در اواخر دوران بارداری شاید دلیل این باشد که جنین شما آماده به دنیا آمدن است.

چند روز یا چند هفته قبل از زایمان، توده مخاطی که همراه با لکه می باشد از رحم خارج می شود.

اگر این علائم قبل از هفته 37 بارداری اتفاق بیافتد، فورا به پزشک مراجعه کنید، زیرا در حال زایمان زودرس هستید.

از دیگر علائم می توان به تغییرات مجاری تناسلی، فشارهای زیر شکمی و درد در ناحیه زیر کمر اشاره کرد.

 

6- آسیب ناحیه گردنی رحم و مجرای تناسلی

7- پولیپ خونی

8- سرطان

 

اگر در اواخر بارداری دچار خونریزی غیر عادی شدید، چه باید کنید؟

به دلیل اینکه هر گونه خونریزی در درون رحم علامتی از وجود یک مشکل می باشد، بنابراین سریعا به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

از یک دستمال برای اینکه میزان خونریزی را مشخص کنید، استفاده نمایید.

نوع خونریزی (رنگ صورتی، قهوه ای، قرمز و یا اینکه خونتان دارای لخته بوده و یا روان است) را مشخص نمایید.

هر گونه بافتی که از بدن خارج شده را به پزشک نشان داده و در طول دوران خونریزی، از نزدیکی با همسر و استفاده از پارچه خودداری کنید.

 

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر به اورژانس مراجعه کنید:

– هر نوع درد یا پیچش در ناحیه زیر شکم

– خونریزی چه با درد و چه بی درد

– خارج شدن بافت از درون رحم

– سرگیجه یا ضعف و غش

– تب بالای 37.7 درجه سانتیگراد

بخش سلامت تبیان


منبع : سیمرغ

 

مطالب مرتبط:

مطالبی متعدد درباره بارداری

علل و علائم سقط جنین

لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها خطر دارد؟

18 دلیل لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها

افزایش فشار خون به علت بارداری

7 مشکل پوستی در بارداری

هنگامی که یک خانم فکر می کند باردار است یا ماه ها برای بارداری تلاش می کند، آرزو می کند نشانه ای پیدا کند تا از بارداری خود مطمئن شود. مشکل این است که علائم اولیه بارداری به راحتی مشخص نمی شوند. اغلب خانم ها احساس خستگی، گرفتگی عضلات و علائم پیش از پریودی را تجربه می کنند. برخی افراد خوش شانس در اوایل بارداری لکه بینی مشاهده می کنند که یکی از علائم واضح بارداری است. گاهی خانم فکر می کند خونریزی ناشی از بارداری است در حالی که حقیقاً خونریزی به خاطر پریودی می باشد. بهترین راه مشخص کردن دلیل اصلی لکه بینی و مدت زمان خونریزی لانه گزینی و مقایسه مدت زمان پریودی است. 

لکه بینی اوایل بارداری ممکنه به دلیل لکه بینی لانه گزینی باشد که فرایندی رایج است که به خاطر چسبیدن نطفه به لایه داخلی رحم خانم اتفاق می افتد. اغلب این خونریزی بین روز ششم و دوازدهم بعد از تشکیل نطفه یا بین روز دوم و هفتم پیش از پریودی اتفاق می افتد. مدتی زمان لازم است تا تخمک بارور به داخل رحم منتقل شود و بر روی لایه داخلی رحم لانه گزینی کند. به همین دلیل خونریزی ناشی از لانه گزینی بلافاصله پس از باروری تخمک اتفاق نمی افتد.
 در هنگام خونریزی، خانم گرفتگی عضلات کمی دارد که همراه با چند قطره خون قهوه ای یا صورتی می باشد. در برخی موارد، ممکن است این قطرات به رنگ زرد باشد که با کمی خون همراه می شود.
این مسئله برای تمام خانم ها اتفاق نمی افتد. برخی خانم ها بارداری های زیادی داشته اند اما هیچ گاه خونریزی لانه گزینی را مشاهده نکرده اند. این خونریزی و لکه بینی به خانم و بارداری او بستگی دارد. در اغلب خونریزی ها فقط قطرات خون مشاهده می شود که خیلی قابل توجه نیست. به خصوص اگر خانم انتظار بارداری نداشته باشد این قطرات به چشمش نمی آید و به علائم بارداری توجه نمی کند.
خانمی که به پریودی اش توجه می کند تفاوت بین لکه بینی لانه گزینی را با علائم پیش از پریودی می فهمد به خصوص اگر معمولا چند روز پیش از پریودی لکه بینی داشته باشد. اما گاهی حتی خانم های دقیق نیز علائم اولیه بارداری را متوجه نمی شوند.

دانستن مدت زمان لکه بینی خیلی مهم است زیرا خانمی که در بارداری به شدت خونریزی می کند می تواند ملاحظات لازم را رعایت کند. پیش از نگران شدن به این نکته توجه کنید حتی خانم هایی که بارداری سالمی دارند نیز ممکن است لکه بینی داشته باشند. لکه بینی معمولا در ابتدای بارداری اتفاق می افتد. لکه بینی در هنگام لانه گزینی یا پس از نزدیکی جنسی با همسر اتفاق می افتد. بنابراین اگر لکه خون مشاهده کردید لزوماً امری نگران کننده نیست. لکه بینی لانه گزینی برای افراد مختلف مدت زمان متفاوتی طول می کشد. هر خانم و هر بارداری ویژگی های متفاوتی دارد. به طور کلی، اگر در طول لانه گزینی خون مشاهده کردید، این خونریزی را یک بار یا شاید دوبار مشاهده کنید. اگر به مدت دو روز ترشحات بی رنگ مشاهده کنید نگران می شوید اما جای نگرانی ندارد.
دلیل لکه بینی ساده است. هنگامی که لانه گزینی اتفاق می افتد خونی که نتیجه تشکیل نطفه باشد به زودی خارج نمی شود. این خون کم کم از دهانه رحم و واژن خارج می شود. نهایتاً خون راه خروج را پیدا می کند و بر روی دستمال توالت ظاهر می شود. طول خونریزی به مقدار خون آزاد شده از فرایند لقاح و مدت زمانی که بدن آن خون را از دست می دهد بستگی دارد. در بیشتر موارد، کل خون در مدت دو ساعت از بدن خانم خارج می شود اما در برخی موارد خونریزی تا دو روز به طول می انجامد. لکه بینی که بیشتر از این طول بکشد خیلی کم پیش می آید.
اگر فکر می کنید باردار هسیتد و لکه بینی به خاطر لانه گزینی است بهتر است با پزشک مشورت کنید. اگرچه خونریزی لانه گزینی علامت اولیه بارداری است اما خونریزی شدید یا خونریزی بیش از دو روز طبیعی نیست. 

لکه بینی همیشه به معنی لانه گزینی نیست. ممکن است خونریزی در روز اول پریودی اتفاق بیفتد یا به خاطر بیماری باشد. روش فهمیدن این مسئله دانستن تفاوت بدن پیش از لانه گزینی است. برای این کار، باید به پریودی خود توجه کنید.
در برخی خانم ها پریودی شدید است و در برخی دیگر به صورت لکه بینی است. برخی خانم ها چند روز قبل از پریودی گرفتگی عضلات دارند اما برخی دیگر بعد از شروع پریودی گرفتگی دارند. شناخت بدن و واکنش آن به عادت ماهانه به شما کمک می کند. اگر حالت شما مطابق احساس شما پیش از پریودی است و نزدیکی جنسی نامطمئن داشته اید، به شدت لکه بینی و مدت آن توجه کنید.
اگر فکر می کنید لکه بینی به خاطر لانه گزینی است و نمی توانید تا زمان پریودی صبر کنید بهتر است تست بارداری خانگی انجام دهید. به یاد داشته باشید ابتدا لانه گزینی اتفاق می افتد سپس بارداری پس از تشکیل نطفه اتفاق می افتد بنابراین ممکن است تست دقیق نباشد. سعی کنید با اولین ادرار خود در روز تست را انجام دهید زیرا در این حالت مقدار هورمون گنادوتروپین بالا است.

هنگامی که از خونریزی لانه گزینی مطمئن شدید، اگر خونریزی خیلی طول کشید یا درد زیادی داشتید یا ترشحات خونی افزایش یافت به پزشک مراجعه کنید. ممکن است سقط جنین یا بارداری خارج از رحم اتفاق افتاده باشد. هر دو حالت خطرناک است بنابراین بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
چه می خواهید باردار شوید یا لکه بینی در زمان پریودی انجام نشده است سعی کنید عادت ماهانه خود را دقیق بدایند و به مدت زمان خونریزی لانه گزینی نیز توجه کنید. هر چقدر زودتر از بارداری خود مطمئن شوید سریع تر می توانید مصرف ویتامین ها و مواد لازم را شروع کنید. 

چرا در بارداری لکه بینی دارم

مبنع: implantationspotting.net

سلام خانم دکتر من سه روز قبل پریودیمه خونریزی رقیقی دارم ایا ممکنه باردار باشم ؟الان بی بی چک نشون میده؟

سلام خانم دکترممنون می شوم که در اسرع وقت پاسخ سوالم را بدهیدبنده در ابتدای هفته ی۶بارداری هستم. در هفته ی۴دو روز و نیم لکه بینی داشتم که باتوجه به مقاله فوق به نظرم همان لانه گزینی بود‌ به دکترم هم گفتم و چیز خاصی نگفتند. امشب رابطه داشتم و تلاشمان هم براین بود که با مراقبت انجام شود اما متاسفانه پس از مقاربت به لکه بینی خیلی جزئی دچار شدم که فعلا ادامه نیافته.با توجه به این که ۳سال پیش هم در هفته های اول بارداریم، (بدون مقاربت)یک لک خیلی کم دیدم و دکترم استراحت مطلق به من داد (که۲هفته طول کشید) ولی الحمدلله دیگر لک ندیدم ، نگرانم که مجددا توصیه به استراحت مطلق کنند. با توجه به اینکه فرزند۲ساله دارم و به دلایلی نمی خواهم فعلا اطرافیانم متوجه بارداری من شوند آیا نمی شود استراحت مطلق نباشم؟ و در عین حال تلاش کنم که استراحت نسبی داشته و کارها بر عهده ی همسرم باشد؟با تشکر

سلام خانوم دکتر من الان از زمان پریودم میگذره نشدم ولی همراه عفونت امروز یکی دو قطره لکه دیدم از اشتها هم بدجور افتادم از علایم بارداری میتونه باشه و تازگیا خیلی زود خسته میشم ؟؟؟؟

سلام.من در حال حاضر برای بارداری اقدام میکنم و دکترم قرص femibion که مکمل غذایی دوران بارداریه برام تجویز کرده که حاوی فولیک اسید 400ug هست و قبلا قرص فولیک اسید 1mg رو مصرف میکردم.آیا با وجود مصرف این مکمل باید باز هم قرص فولیک اسید رو هم جداگانه همراه این مکمل مصرف کنم یا فولیک اسید موجود در این مکمل کافیه؟

سلام عزیزم خیر فمبیون 1 حاوی اسیدفولیک کافی برای سه ماهه اول بارداری هست و نیازی به استفاده جدا اسید فولیک نیست

ممنون از پاسختون

سلام خانم دکتر من 8روز از تاریخی که باید پریودمیشده میگذره و پریود نشدم امروز یه لکه بینی داشتم بصورت قطره خون بوده ایا امکان بارداری وجود داره؟

سلام عزیزم بهتره از بی بی چک استفاده کنید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگه دنبال درمان قطعی سینوزیت حاد و یا پیشگیری از سرماخوردگی کودک خود هستین 

حتما از داروهای گیاهی بیونوریکا آلمان استفاده کنید

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

چرا در بارداری لکه بینی دارم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

ثبت نام رژیم پزشک

نام کاربری خود را وارد نمایید

ENTER YOUR PASSWORD

داشتن لکه بینی بدون عادت ماهیانه یک شکایت شایع است اما در بسیاری از موارد، آن بخشی از یک فرایند طبیعی است زمانی که شما نگران هستید علل شایع لکه بینی را یاد بگیرید وقتی لكه بینی دارید ولی عادت ماهیانه نمی شوید قبل از اینکه نگران شوید كه آیا باردار هستید یا مشكلی با شما است

چرا در بارداری لکه بینی دارم

ریلاكس باشید و عوامل خارجی كه سبب استرس در شما می شود را پیدا كنید علت این است که در بسیاری از موارد، تغییرات هورمونی با تغییرات خاص در زندگی رخ می دهد و باعث تغییرات قاعدگی مانند لکه بینی می شود.لکه بینی خونریزی واژینال است که بین دو دوره قاعدگی رخ می دهد برخی از زنان متوجه لکه روشن بدون داشتن دوره قاعدگی می شوند در بسیاری از موارد، هیچ چیز برای نگرانی در این مورد وجود ندارد اگر چه در شرایط خاصی نیاز به توجه پزشکی نیز ممکن است وجود داشته باشد.

بسیاری از زنان به نزد پزشک خود می روند و می گویند من لکه بینی دارم، اما هیچ عادت ماهیانه ندارم و یا می پرسد “چرا دوره ماهیانه من قهوه ای است؟” اول از همه، لکه بینی می تواند صورتی، قرمز تیره، قهوه ای تیره، قهوه ای به نظر برسد نقاط صورتی نشان دهنده خون رقیق است در حالی که رنگ قرمز روشن نشان دهنده خون تازه است خون قهوه ای خون قدیمی است در حالی که خون سیاه بسیار قدیمی است.مقدار کمی از خونریزی قبل از یک دوره قاعدگی اغلب بی ضرر است اما لکه بینی مداوم ممکن است یک مشکل سلامت را نشان دهد

لکه بینی روشن ممکن است هنگام تخمک گذاری و یا آزاد شدن یک تخمك از تخمدان رخ دهد.لکه بینی ممکن است در طول کاشت رخ دهد (خونریزی لانه گزینی) هنگامی رخ می دهد که یک تخمک بارور به دیواره داخلی رحم متصل باشد در این مورد ‘لکه بینی بدون دوره ماهیانه’ از نشانه های اولیه حاملگی است.جسمی یا استرس روانی، رژیم غذایی نامناسب، تغییر در شیوه زندگی، عوامل محیطی، سوء مصرف الکل، سیگار کشیدن زیاد، برخی داروها و اعتیاد به دارو می تواند سبب عدم تعادل هورمونی شود این عوامل سبب تأخیر در دوره های قاعدگی و لکه بینی بین دوره می شود پاسخ به این سوال است که “چرا من لکه بینی دارم اما هیچ دوره عادت ماهیانه ندارم است.”همانطور برای سوال “چرا دوره من قهوه ای است؟” لکه بینی بین دوره است که گاهی اوقات خون فقط قدیمی است در خارج شدن از مهبل (واژن) زمان می برد که حالت نرمال است.برای برخی از زنان، لکه بینی نشانه این است که قاعدگی قریب الوقوع یا ظرف یک تا دو روز شروع می شود و یا اکثراً، پس از یک هفته رخ می دهد.یکی از عوارض جانبی قرص های ضد بارداری لکه بینی و چرخه های نامنظم است دیگر روش های کنترل بارداری در ارتباط با لکه بینی عبارتند از دستگاه های داخل رحمی (آی یو دی) و پچ ها می باشد.برخی از داروها مانند آسپرین و ایبوپروفن که می تواند سبب رقیق شدن خون شود.

لکه بینی همراه با درد یا ناراحتی در طول مقاربت ممکن است به دلیل رشد فیبروئیدهای رحمی باشد.اندومتریوز که دردناک است و در این حالت بافت معمول خطوط داخل رحم ( اندومتر ) در خارج از رحم شما رشد می کند.سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در اثر رشد غیر طبیعی کیست تخمدان به علت سطح بالایی از آندروژن است که می تواند به لکه بینی بدون دوره ماهیانه منجر شود.سایر علل لکه بینی متخصص بیماریهای زنان شامل خشکی واژن و سوزش، پرولاپس رحم، عفونت واژن، رحم یاعفونت گردن رحم، بیماری های مقاربتی، سرطان تخمدان، سرطان گردن رحم و سرطان رحم است.یائسگی. لکه بینی می تواند در طول دوره قبل از یائسگی یا درست قبل از اینكه شما وارد یائسگی شوید رخ دهد سایر علائم شامل نوسانات خلقی، گرگرفتگی، اختلال در خواب، خشکی واژن و دیگر تغییرات دستگاه تناسلی و ادراری می باشد. خونریزی می تواند در طول مرحله اولیه سنگین تر باشد اما در طول مراحل بعد از یائسگی سبک تر می شود.مربوط به بارداریهمانطور که در بالا ذکر شد، لکه بینی بدون دوره ممکن است نشانه ای از بارداری باشد اما گاهی اوقات خونریزی واژن در اوایل حاملگی به دلیل سطوح پایین پروژسترون رخ می دهد.لکه بینی در دوران بارداری همراه با درد شکمی می تواند نشانه ای از سقط جنین باشد لذا بلافاصله با دکتر خود مشورت کنید.لکه بینی برای چند روز، به دنبال درد شکم یا لگن، احساس سبکی سر یا سرگیجه می تواند نشانه ای از حاملگی خارج رحمی باشد در این مورد، تخم بارور شده در خارج از رحم کاشته و تست حاملگی ممکن است منفی باشد ارزیابی فوری و تشخیص مهم است زیرا این یک وضعیت تهدید کننده زندگی است.لکه بینی یا خونریزی روشن در زنان شیرده می تواند نشانه ای از بازگشت باروری باشد.سایر علل پزشکیاختلالات غده تیروئیدچاقی، دیابت و عدم تعادل هورمونی دیگرکم خونیمقاومت به انسولین، که می تواند به کاهش سطح پروژسترون و سقط جنین منجر شود.کاهش وزن سریع، ورزش با شدت بالااین لیست علل احتمالی لکه بینی بدون دوره ماهیانه را نشان می دهد و برای زنان بهتر است هنگامی که به طور مداوم دوره ماهیانه قهوه ای دارند با متخصص زنان مشورت كنند با این حال، اگر شما یک ترشح واژینال با بوی بد و زرد رنگ دارید آن ممکن نیست لکه بینی باشد اما یك عفونت واژینال است.

رد حاملگی و بارداری خارج از رحمبهترین راه برای تعیین اینکه آیا لکه بینی به علت بارداری است یک تست حاملگی، که حضور یک هورمون به نام هورمون گونادوتروپین جفتی انسان (hCG) در ادرار است برای تشخیص انجاک شود این هورمون توسط بدن پس از لقاح تولید می شود اگر دوره شما دیر شده است و شما متوجه لکه بینی هستید یک تست حاملگی برای بررسی هورمون hCG در ادرار در منزل انجام دهید.بهترین کار این است كه تست حاملگی در صبح زود هنگامی که آن حاوی مقدار زیادی هورمون است انجام شود آزمون hCG را تکرار و یا اگر اولین آزمایش شما منفی است و قاعدگی شروع نشده است پس از چند روز با دکتر خود مشورت كنید.اگر شما لکه بینی و احساس علائمی مانند درد لگن یا شکم و سرگیجه دارید بلافاصله با یک دکتر مشورت کنید و حاملگی خارج از رحم باید رد شود.روش های جلوگیری از لکه بینی در بین قاعدگی ها عبارتند از:از قرص های ضد بارداری استفاده كنید یکی از علل شایع لکه بینی پرش، توقف یا شروع مجدد کنترل بارداری است.مصرف آسپرین را محدود کنید در مورد تعویض داروها از دکتر خود بپرسید.از طریق پاپ اسمیر سرطان گردن رحم را بررسی كنید.

در مورد تغییر روش کنترل تولد از دکتر خود بپرسید.با تکنیک های تمدد اعصاب مثل مدیتیشن، تجسم، یوگا، تنفس عمیق و ورزش های هوازی استرس را مدیریت كنید.خاطرات قاعدگی را در ذهن خود نگه دارید تا به دکتر خود برای ارزیابی لکه بینی میان دوره خود كمك كنید.در بسیاری از موارد، لکه بینی وجود دارد اما هیچ دوره طبیعی وجود ندارد زنان الگوهای قاعدگی منحصر به فرد دارند و لکه بینی ممکن است جدی نباشد با این حال، اگر لکه بینی به طور قابل توجهی الگوی قاعدگی معمول شما را تحت تاثیر قرار داده است و یا اگر شما نشانه های دیگری دارید با دکتر خود برای ارزیابی و درمان مناسب تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

امیدوارم کمکی هرچند کوچک به ارتقا سلامت جامعه شود. سوالات خود را می توانید در انجمن سلامتی مطرح نمایید
برای مطرح کردن سوال کلیک کنید. جهت مطرح کردن سوالات خصوصی کلیک کنید.
.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

چرا در بارداری لکه بینی دارم
چرا در بارداری لکه بینی دارم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *