چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

دوره مقدماتی php
چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم
چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

سلام خانم دکتر ببخشید علت اصلی لکه بینی در بارداری چیه؟

قبل از بارداری پاپ اسمیر دادم نرمال بود. اما هفته پیش در پایان هفته ۸ بارداری خونریزی کردم. بلافاصله رفتم دکتر و سونو هم دادم.

از اون موقع روزی دوبار شیاف پروژسترون مصرف میکنم. با این وجود یک هفته بعد به مدت یک روز ترشح قهوه ای داشتم.

امروز در پایان هفته ۱۰ بارداری دوباره لک قهوه ای دارم.

البته بعد از اون خونریزی دوبار سونو دادم که گفتن مشکل خاصی وجود نداره. گفت جفت پایینه ولی در هفته های آغازی طبیعیه و همه جفت ها پایین هستن.

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

دوره مقدماتی php

چرا علی رغم استفاده از شیاف و نبود هیچ مشکلی هنوز لک بینی دارم؟

اصلا علت اصلی لکه بینی در بارداری چی میتونه باشه؟

سلام عزیزم. خدا رو شکر که مشکلی ندارید. نگران هم نباش. خیلی از مامانا درگیر لکه بینی هستن.

گفتید سونوگرافی همه موارد خوب بوده. خونریزی پشت جفت یا جفت پایین هم نداشتید.

از قبل هم عفونت یا زخم دهانه رحم نداشتید.

تهدید به سقط از هفته 12 به بعد درصدش به مرور کم و کمتر میشه جانم.

استراحت کنید نزدیکی و تحریک سینه نداشته باشید. کار سنگین نکن و بیشتر استراحت کن تا این دوره هم طی بشه.

شیاف ها رو حتما تا آخر مصرف کنید. شاید باید شیاف تون بیشتر شه. حتما حتما نظر پزشکتون رو جویا شید.

علت اصلی لکه بینی در بارداری رو پرسیدید. تهدید به سقط یا خونریزی بر اثر لانه گزینی هست.

البته کمبود هورمون پروژسترون، حاملگی مول، حاملگی خارج از رحم یا عفونت ها هم ممکنه باعث لکه بینی باشه.

هیچ کس مثل پزشک شما در جریان حال و وضعیت شما نیست. برای اطلاعات بیشتر حتما از ایشون بپرسید.

قرص آ اس آ در بارداری برای چی خوبه؟ ببخشید شیاف به صورت مقعدی یا واژن استفاده کنم؟

زمان جذب شیاف پروژسترون چقدر هست؟ ببخشید امکان داره لکه بینی از عفونت باشه؟ بدجور سرما خوردم

لکه بینی ابتدای بارداری خیلی خطرناکه؟ من دو شب پیش لک دیدم ولی دیگه تکرار نشد

برای قطع خونریزی در بارداری شیاف و رعایت چه چیزایی خوبه؟ دکتر تا ده روز برام شیاف نوشته، خونریزیم کم شده…

شیاف و آ اس آ برای جلوگیری از سقط تجویز میشه؟ شیاف رو از واژن استفاده کنم یا مقعد؟

سونوگرافی فقط ساک بارداری مشخص بود. یه لخته سفید بزرگ ازم رفت و همه دردم خوب شد!

علت خونریزی فیبروئید رحمی میتونه باشه؟ استرس دارم بابت سقط جنین. چند قطره خونریزی قهوه ای رنگ داشتم.

احتمال سقط با وجود فیبروم هست؟ پایین رحم فیبروم دارم. لکه بینی داشتم و ازم یه چیزی مثل جگر خارج شد.

دلیل لکه بینی فیبروم هست؟ دکترم نگفت دلیل این لکه بینیم چی بوده. اوایل بارداری هستم.

سقط به خاطر میوم ممکنه اتفاق بیافته؟ سونو نوشته میوم اینترامورال دارم. من دوبارم سقط داشتم.

هنگامی که یک خانم فکر می کند باردار است یا ماه ها برای بارداری تلاش می کند، آرزو می کند نشانه ای پیدا کند تا از بارداری خود مطمئن شود. مشکل این است که علائم اولیه بارداری به راحتی مشخص نمی شوند. اغلب خانم ها احساس خستگی، گرفتگی عضلات و علائم پیش از پریودی را تجربه می کنند. برخی افراد خوش شانس در اوایل بارداری لکه بینی مشاهده می کنند که یکی از علائم واضح بارداری است. گاهی خانم فکر می کند خونریزی ناشی از بارداری است در حالی که حقیقاً خونریزی به خاطر پریودی می باشد. بهترین راه مشخص کردن دلیل اصلی لکه بینی و مدت زمان خونریزی لانه گزینی و مقایسه مدت زمان پریودی است. 

لکه بینی اوایل بارداری ممکنه به دلیل لکه بینی لانه گزینی باشد که فرایندی رایج است که به خاطر چسبیدن نطفه به لایه داخلی رحم خانم اتفاق می افتد. اغلب این خونریزی بین روز ششم و دوازدهم بعد از تشکیل نطفه یا بین روز دوم و هفتم پیش از پریودی اتفاق می افتد. مدتی زمان لازم است تا تخمک بارور به داخل رحم منتقل شود و بر روی لایه داخلی رحم لانه گزینی کند. به همین دلیل خونریزی ناشی از لانه گزینی بلافاصله پس از باروری تخمک اتفاق نمی افتد.
 در هنگام خونریزی، خانم گرفتگی عضلات کمی دارد که همراه با چند قطره خون قهوه ای یا صورتی می باشد. در برخی موارد، ممکن است این قطرات به رنگ زرد باشد که با کمی خون همراه می شود.
این مسئله برای تمام خانم ها اتفاق نمی افتد. برخی خانم ها بارداری های زیادی داشته اند اما هیچ گاه خونریزی لانه گزینی را مشاهده نکرده اند. این خونریزی و لکه بینی به خانم و بارداری او بستگی دارد. در اغلب خونریزی ها فقط قطرات خون مشاهده می شود که خیلی قابل توجه نیست. به خصوص اگر خانم انتظار بارداری نداشته باشد این قطرات به چشمش نمی آید و به علائم بارداری توجه نمی کند.
خانمی که به پریودی اش توجه می کند تفاوت بین لکه بینی لانه گزینی را با علائم پیش از پریودی می فهمد به خصوص اگر معمولا چند روز پیش از پریودی لکه بینی داشته باشد. اما گاهی حتی خانم های دقیق نیز علائم اولیه بارداری را متوجه نمی شوند.

دانستن مدت زمان لکه بینی خیلی مهم است زیرا خانمی که در بارداری به شدت خونریزی می کند می تواند ملاحظات لازم را رعایت کند. پیش از نگران شدن به این نکته توجه کنید حتی خانم هایی که بارداری سالمی دارند نیز ممکن است لکه بینی داشته باشند. لکه بینی معمولا در ابتدای بارداری اتفاق می افتد. لکه بینی در هنگام لانه گزینی یا پس از نزدیکی جنسی با همسر اتفاق می افتد. بنابراین اگر لکه خون مشاهده کردید لزوماً امری نگران کننده نیست. لکه بینی لانه گزینی برای افراد مختلف مدت زمان متفاوتی طول می کشد. هر خانم و هر بارداری ویژگی های متفاوتی دارد. به طور کلی، اگر در طول لانه گزینی خون مشاهده کردید، این خونریزی را یک بار یا شاید دوبار مشاهده کنید. اگر به مدت دو روز ترشحات بی رنگ مشاهده کنید نگران می شوید اما جای نگرانی ندارد.
دلیل لکه بینی ساده است. هنگامی که لانه گزینی اتفاق می افتد خونی که نتیجه تشکیل نطفه باشد به زودی خارج نمی شود. این خون کم کم از دهانه رحم و واژن خارج می شود. نهایتاً خون راه خروج را پیدا می کند و بر روی دستمال توالت ظاهر می شود. طول خونریزی به مقدار خون آزاد شده از فرایند لقاح و مدت زمانی که بدن آن خون را از دست می دهد بستگی دارد. در بیشتر موارد، کل خون در مدت دو ساعت از بدن خانم خارج می شود اما در برخی موارد خونریزی تا دو روز به طول می انجامد. لکه بینی که بیشتر از این طول بکشد خیلی کم پیش می آید.
اگر فکر می کنید باردار هسیتد و لکه بینی به خاطر لانه گزینی است بهتر است با پزشک مشورت کنید. اگرچه خونریزی لانه گزینی علامت اولیه بارداری است اما خونریزی شدید یا خونریزی بیش از دو روز طبیعی نیست. 

لکه بینی همیشه به معنی لانه گزینی نیست. ممکن است خونریزی در روز اول پریودی اتفاق بیفتد یا به خاطر بیماری باشد. روش فهمیدن این مسئله دانستن تفاوت بدن پیش از لانه گزینی است. برای این کار، باید به پریودی خود توجه کنید.
در برخی خانم ها پریودی شدید است و در برخی دیگر به صورت لکه بینی است. برخی خانم ها چند روز قبل از پریودی گرفتگی عضلات دارند اما برخی دیگر بعد از شروع پریودی گرفتگی دارند. شناخت بدن و واکنش آن به عادت ماهانه به شما کمک می کند. اگر حالت شما مطابق احساس شما پیش از پریودی است و نزدیکی جنسی نامطمئن داشته اید، به شدت لکه بینی و مدت آن توجه کنید.
اگر فکر می کنید لکه بینی به خاطر لانه گزینی است و نمی توانید تا زمان پریودی صبر کنید بهتر است تست بارداری خانگی انجام دهید. به یاد داشته باشید ابتدا لانه گزینی اتفاق می افتد سپس بارداری پس از تشکیل نطفه اتفاق می افتد بنابراین ممکن است تست دقیق نباشد. سعی کنید با اولین ادرار خود در روز تست را انجام دهید زیرا در این حالت مقدار هورمون گنادوتروپین بالا است.

هنگامی که از خونریزی لانه گزینی مطمئن شدید، اگر خونریزی خیلی طول کشید یا درد زیادی داشتید یا ترشحات خونی افزایش یافت به پزشک مراجعه کنید. ممکن است سقط جنین یا بارداری خارج از رحم اتفاق افتاده باشد. هر دو حالت خطرناک است بنابراین بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
چه می خواهید باردار شوید یا لکه بینی در زمان پریودی انجام نشده است سعی کنید عادت ماهانه خود را دقیق بدایند و به مدت زمان خونریزی لانه گزینی نیز توجه کنید. هر چقدر زودتر از بارداری خود مطمئن شوید سریع تر می توانید مصرف ویتامین ها و مواد لازم را شروع کنید. 

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

مبنع: implantationspotting.net

سلام خانم دکتر من سه روز قبل پریودیمه خونریزی رقیقی دارم ایا ممکنه باردار باشم ؟الان بی بی چک نشون میده؟

سلام خانم دکترممنون می شوم که در اسرع وقت پاسخ سوالم را بدهیدبنده در ابتدای هفته ی۶بارداری هستم. در هفته ی۴دو روز و نیم لکه بینی داشتم که باتوجه به مقاله فوق به نظرم همان لانه گزینی بود‌ به دکترم هم گفتم و چیز خاصی نگفتند. امشب رابطه داشتم و تلاشمان هم براین بود که با مراقبت انجام شود اما متاسفانه پس از مقاربت به لکه بینی خیلی جزئی دچار شدم که فعلا ادامه نیافته.با توجه به این که ۳سال پیش هم در هفته های اول بارداریم، (بدون مقاربت)یک لک خیلی کم دیدم و دکترم استراحت مطلق به من داد (که۲هفته طول کشید) ولی الحمدلله دیگر لک ندیدم ، نگرانم که مجددا توصیه به استراحت مطلق کنند. با توجه به اینکه فرزند۲ساله دارم و به دلایلی نمی خواهم فعلا اطرافیانم متوجه بارداری من شوند آیا نمی شود استراحت مطلق نباشم؟ و در عین حال تلاش کنم که استراحت نسبی داشته و کارها بر عهده ی همسرم باشد؟با تشکر

سلام خانوم دکتر من الان از زمان پریودم میگذره نشدم ولی همراه عفونت امروز یکی دو قطره لکه دیدم از اشتها هم بدجور افتادم از علایم بارداری میتونه باشه و تازگیا خیلی زود خسته میشم ؟؟؟؟

سلام.من در حال حاضر برای بارداری اقدام میکنم و دکترم قرص femibion که مکمل غذایی دوران بارداریه برام تجویز کرده که حاوی فولیک اسید 400ug هست و قبلا قرص فولیک اسید 1mg رو مصرف میکردم.آیا با وجود مصرف این مکمل باید باز هم قرص فولیک اسید رو هم جداگانه همراه این مکمل مصرف کنم یا فولیک اسید موجود در این مکمل کافیه؟

سلام عزیزم خیر فمبیون 1 حاوی اسیدفولیک کافی برای سه ماهه اول بارداری هست و نیازی به استفاده جدا اسید فولیک نیست

ممنون از پاسختون

سلام خانم دکتر من 8روز از تاریخی که باید پریودمیشده میگذره و پریود نشدم امروز یه لکه بینی داشتم بصورت قطره خون بوده ایا امکان بارداری وجود داره؟

سلام عزیزم بهتره از بی بی چک استفاده کنید.




خونریزی جزئی در اوایل حاملگی می‌تواند مادران باردار را بترساند، اما در واقع دلیلی برای این نگرانی وجود ندارد.

 

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

تحقیقات جدید ارائه شده در انجمن پزشکی مادر و جنین که بیش از 16000 زن را مورد مطالعه قرار داده است، نشان می‌دهد که خطر ابتلا به عوارض طی هفته اول بارداری کمتر از پنج درصد است.

 

لکه‌بینی در حدود 30 درصد از زنان در سه ماهه اول بارداری رخ می‌دهد.

 

لازم است بدانید وقتی نطفه تشکیل‏شده از داخل لوله‌های فالوپ به رحم منتقل و کاشته می‌شود، مخاط رحم واکنشی نشان می‌دهد که باعث بروز لکه‌بینی مختصر می‌شود.

 

لکه بینی ناشی از لانه گزینی تخمک بارور شده در دیواره رحم، اغلب به خونریزی‌ اطلاق می شود که 10 تا 14 روز پس از لقاح صورت می گیرد. خونریزی و لکه بینی در این زمان طبیعی و رایج است.

 

خونریزی به دلیل نفوذ و ریشه‌کردن تخمک بارور شده در دیواره رحم اتفاق می افتد. این خونریزی معمولا حوالی زمانی رخ می دهد که شما قرار بوده است عادت ماهانه شوید.

 

با این وجود، تفاوت این خونریزی با خونریزی عادت ماهانه این است که مدت آن بسیار کوتاهتر است و میزان آن نیز بسیار کمتر و سبکتر از عادت ماهانه است.

 

این خونریزی که در اوایل دوران بارداری رخ می‌دهد، معمولا سبک‌تر از یک دوره قاعدگی است و رنگ خون از قرمز تا قهوه‌ای متغیر است. این موضوع اغلب قبل از اینکه فرد بداند باردار است، اتفاق می‌افتد.


در این شرایط سونوگرافی کاملا طبیعی است و جنین داخل کیسه جنینی مشاهده می‌شود، بنابراین این لکه‌بینی یک پدیده فیزیولوژیک است و اهمیت چندانی ندارد، اما سایر لکه‌بینی‌های اوایل بارداری ممکن است علائم مهمی باشند و باید جدی گرفته شوند.


 

برخی از زنان خونریزی ناشی از اتصال تخمک بارور شده به دیواره رحم را تجربه نمی کنند و برخی نیز متوجه آن نمی شوند. همچنین امکان این وجود دارد که این خونریزی با عادت ماهانه اشتباه گرفته شود.

 

این خونریزی ممکن است زمانی رخ دهد که شما حتی متوجه نباشید که باردارید و همین امر می تواند در محاسبه تاریخ زایمان اشتباه ایجاد کند. این خونریزی خودبخود متوقف شده و به درمان خاصی نیاز ندارد.

 

اگر خونریزی طولانی شد، یا هر گونه خونریزی واژینال را در دوران بارداری تجربه کردید که شما را نگران کرد، به پزشک خود مراجعه کنید.

 

از مهم‌ترین علت‌های لکه‌بینی در این دوران، می‌توان به بی‌کیفیت بودن نطفه تشکیل‏شده و در نتیجه احتمال سقط یا خوب نبودن محل کاشته شدن جنین به‌خصوص بارداری خارج رحمی اشاره کرد. اگر بارداری خارج رحمی باشد، معمولا لکه‌بینی با دردهای زیرشکمی همراه است.

 

گاهی هم لکه‌بینی نشان‌دهنده این است که سطح هورمون‌های مترشحه از تخمدان برای حفظ و ادامه بارداری کافی نیست. در این صورت خانم باردار باید هورمون جایگزین پروژسترون دریافت کند.

 

گاهی هم لکه‌بینی اوایل بارداری ناشی از جفت یا جنین غیرطبیعی است، مانند بارداری مولار که به آن «بچه‌خوره» هم گفته می‌شود.

 

یکی دیگر از دلایل خونریزی بارداری، پولیپ گردن رحم است، یعنی رشد بی‌ضرر دهانه رحم که به احتمال زیاد در دوران بارداری با توجه به سطوح بالا‌تر هورمون استروژن، بیشتر احتمال خونریزی را در پی دارد.

 

همچنین به دلیل افزایش تعداد عروق خونی در بافت اطراف دهانه رحم در دوران بارداری، تماس با این منطقه (به عنوان مثال از طریق مقاربت جنسی یا معاینه) می‌تواند به خونریزی جزئی منجر شود.

 

البته در صورت مشاهده لکه‌بینی خوب است با متخصص زنان تماس بگیرید تا متوجه شوید که علت آن چیز دیگری مانند بارداری خارج رحمی نباشد. البته پزشک شما به احتمال زیاد تایید خواهد کرد که شما به طور طبیعی باردار هستید، سپس شما را در مورد وجود پولیپ و اطمینان از بسته بودن دهانه رحم بررسی می‌کند.

 

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

به هر حال هر گونه لکه‌بینی در اوایل بارداری باید بررسی شود.

 

هشدار

لکه‌بینی در سه ماهه اول بارداری معمولا نشان‌دهنده مشکلی نیست، اما اگر خونریزی بعد از سه ماهه اول رخ داد فورا نزد پزشک خود بروید، زیرا این امر ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری باشد.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

هفته نامه سلامت – دکتر هایده سمیعی ، متخصص زنان و زایمان و عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

پارسه گرد – نغمه خالقی

 

مطالب مرتبط:

14 علت لکه‌بینی در بارداری

چرا خانم باردار خونریزی می‌کند؟

لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها خطر دارد؟

حاملگی‌های پرخطر

5 علت خونریزی رحمی در زنان

جفت هم سرراهی می شود

تشخیص و درمان جفت سرراهی

چسبندگی جفت در بارداری خطرناک است

جدا شدن زودرس جفت قبل از زایمان

 



خونریزی در سه ماهه اول بارداری

حدود 20 درصد از بانوان در سه ماهه اول بارداری و در طول 12 هفته اول، نشانه هایی از لکه بینی مشاهده می کنند که دلایل آن عبارتند از:

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

 

1- وجود جنین

در طول 12 روز بعد از حاملگی ممکن است که زن باردار لکه های خونی را مشاهده کند و فکر کند که همانند لکه های دوران پریود است و هنوز نداند باردار شده است.

این لکه بینی به دلیل جایگزینی جنین اولیه در رحم است و بیشتر از چند روز یا چند ساعت ادامه نخواهد داشت.

 

2- سقط جنین

بیشترین دلیل نگرانی مادران باردار از خونریزی در طول 12 هفته اول دوران بارداری، مربوط به سقط جنین مکرر در این دوره زمانی است.

حدود نیمی از بانوان که در این زمان خونریزی داشته اند، نهایتا جنین خود را سقط می کنند، اما این دلیل نمی شود که در هر لکه بینی ناچیزی دچار نگرانی شوند، مخصوصا اگر علائم دیگری نداشته باشند.

 

3- بارداری خارج از رحم

در بارداری خارج رحمی، جنین در خارج از رحم که در اکثر مواقع لوله رحمی است، رشد می کند. اگر جنین در همین وضعیت به رشد خود ادامه دهد، در نهایت منجر به پاره شدن لوله رحمی می شود که برای مادر بسیار خطرناک می باشد.

اگرچه این نوع بارداری خیلی خطرناک است، اما تنها در 2 درصد بانوان اتفاق می افتد.

یکی دیگر از علائم بارداری خارج رحمی، درد شدید زیر شکم همراه با سرگیجه شدید است.


4- بارداری مولار


در شرایط بسیار نادری، توده ای در درون رحم به جای جنین شروع به رشد می کند که می تواند سرطانی شده و به قسمت های دیگر بدن گسترش یابد.

یکی دیگر از علائم بارداری مولار، حالت تهوع و استفراغ شدید و بزرگ شدن سریع اندازه رحم می باشد.

 

5- تغییرات گردن رحم

در بارداری، جریان خون به سمت گردن رحم زیاد می شود. در نتیجه داشتن رابطه جنسی با همسر در این دوران و یا آزمایشات رحمی باعث ایجاد لکه بینی می شود. این لکه بینی جای نگرانی ندارد.

 

6- عفونت

هر گونه عفونت در فضای داخلی رحم یا دستگاه تناسلی و یا عفونت ناشی از روابط جنسی (مثل کلامیدیا، سوزاک و تبخال تناسلی) می تواند باعث بروز لکه بینی یا خونریزی در سه ماهه اول بارداری شود.

 

خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری

خونریزی های غیر عادی در اواخر بارداری را باید جدی گرفت، زیرا احتمال بروز مشکلی در مادر یا جنین وجود دارد. اگر در طول سه ماهه دوم و سوم بارداری خونریزی مشاهده کردید، حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

دلایل احتمالی خونریزی در اواخر دوران بارداری عبارتند از:

 

1- جفت سر راهی

این شرایط، زمانی پیش می آید که جفت به سمت پایین متمایل شده و یا جلوی کانال زایمان را می گیرد. البته این اتفاق بسیار نادر است، اما اگر هم رخ دهد، باید سریعا اقدامات مراقبتی انجام گیرد.

این نوع خونریزی بدون درد و علامت اتفاق می افتد.

 

2- جدا شدن جفت

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

در حدود یک درصد از بارداری ها، زمان قبل یا طی زایمان، جفت از دیواره رحم جدا می شود که برای مادر و جنین خطرناک می باشد. از دیگر علائم جدا شدن جفت، وجود درد در ناحیه زیر شکم و وجود لخته خون در مجرای تناسلی و درد کمر می باشد.

 

3- پارگی رحم

خونریزی ممکن است به دلیل پاره شدن جای بخیه در سزارین بارداری قبلی اتفاق بیافتد که بسیار خطرناک است و نیاز به عمل سزارین فوری دارد. از دیگر علائم، احساس درد و فشار در ناحیه زیر شکم می باشد.


4- رگ های سر راهی


در مواقع بسیار نادر، افزایش رگ های خونی در بند ناف و جفت در مسیر کانال زایمان، این مسیر را مسدود می کند که برای جنین خطرناک است، زیرا در اثر خونریزی زیاد از جفت و بند ناف ممکن است جنین دچار کمبود اکسیژن شده و خفه شود.

از دیگر علائم،ضربان غیر طبیعی قلب جنین و خونریزی شدید است.

 

5- زایمان زودرس

خونریزی در اواخر دوران بارداری شاید دلیل این باشد که جنین شما آماده به دنیا آمدن است.

چند روز یا چند هفته قبل از زایمان، توده مخاطی که همراه با لکه می باشد از رحم خارج می شود.

اگر این علائم قبل از هفته 37 بارداری اتفاق بیافتد، فورا به پزشک مراجعه کنید، زیرا در حال زایمان زودرس هستید.

از دیگر علائم می توان به تغییرات مجاری تناسلی، فشارهای زیر شکمی و درد در ناحیه زیر کمر اشاره کرد.

 

6- آسیب ناحیه گردنی رحم و مجرای تناسلی

7- پولیپ خونی

8- سرطان

 

اگر در اواخر بارداری دچار خونریزی غیر عادی شدید، چه باید کنید؟

به دلیل اینکه هر گونه خونریزی در درون رحم علامتی از وجود یک مشکل می باشد، بنابراین سریعا به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

از یک دستمال برای اینکه میزان خونریزی را مشخص کنید، استفاده نمایید.

نوع خونریزی (رنگ صورتی، قهوه ای، قرمز و یا اینکه خونتان دارای لخته بوده و یا روان است) را مشخص نمایید.

هر گونه بافتی که از بدن خارج شده را به پزشک نشان داده و در طول دوران خونریزی، از نزدیکی با همسر و استفاده از پارچه خودداری کنید.

 

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر به اورژانس مراجعه کنید:

– هر نوع درد یا پیچش در ناحیه زیر شکم

– خونریزی چه با درد و چه بی درد

– خارج شدن بافت از درون رحم

– سرگیجه یا ضعف و غش

– تب بالای 37.7 درجه سانتیگراد

بخش سلامت تبیان


منبع : سیمرغ

 

مطالب مرتبط:

مطالبی متعدد درباره بارداری

علل و علائم سقط جنین

لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها خطر دارد؟

18 دلیل لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها

افزایش فشار خون به علت بارداری

7 مشکل پوستی در بارداری

اصطلاح “لکه بینی”، خونریزی کم واژینال را توصیف می کند. لکه بینی در تمام دوران های حاملگی می تواند رخ دهد. تقریبا نیمی از زنان که در دوران بارداری دچار لکه بینی یا خونریزی می شوند، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. به گفته متخصصان در زمینه زنان و زایمان، حدود 15 تا 25 درصد زنان در سه ماهه اول بارداری خود خونریزی دارند. اصولا خونریزی کم شایع است، و نوع نگران کننده اش بیشتر در سه ماهه دوم یا سوم اتفاق می افتد ، برای داشتن اطلاعات کافی در مورد لکه بینی در بارداری با این بخش از نمناک همراه شوید.

کدام لکه بینی در بارداری خطرناک تر است؟

 

به طور کلی، ترشحاتی که می بینید قهوه ای، قرمز یا صورتی رنگ است و دارای بافت کمی غلیظ یا رشته ای است (زیرا ترشحات شامل چند قطره خون خشک شده است که با مخاط دهانه رحم مخلوط می شود). از لحاظ مقدار، انتظار می رود که مقدارش کمتر از دوره قاعدگی معمولی باشد – معمولا فقط چند قطره است.علل بسیاری در اوایل دوران بارداری وجود دارد. مطمئنا، سقط جنین یکی از دلایل است، اما دلایل بسیار زیادی نیز وجود دارند که یک تشخیص حاملگی طبیعی و سالم را به همراه دارند.

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

 

 

لکه بینی در بارداری چه رنگی است؟

 

تحریک دهانه رحم بعد از رابطه جنسی:

یک آزمایش لگن یا سونوگرافی فرانسویگال می توانند از دلایل باشند. گردن رحم در دوران بارداری بسیار باز می شود و پر از عروق خونی می شود و گاهی اوقات با حداقل تماس موجب خونریزی می شود. این خونریزی خطرناک نیست، به جز ترس از اینکه اتفاق بدی افتاده، لازم نیست که در دوران بارداری از مقاربت (یا آزمایشات لگن یا اولتراسوند) اجتناب کنید.

خونریزی لانه گزینی :

زمانی که جفت در دیواره رحم می چسبد، ممکن است لکه بینی رخ دهد. در واقع، فکر کردن در مورد این که چگونه لکه بینی اتفاق می افتد، شگفت آور است که اکثرا خونریزی لانه گزینی زیاد اتفاق نمی افتد. (خونریزی لانه گزینی در متن زیر شرح داده شده است).

آیا لکه بینی در سه ماهه اول بارداری نگران کننده است؟

 

گردن رحم :

گردن رحم اشاره به حمله به سلول هایی است که به طور معمول در رحم و یا کانال گردن رحم به سطح دهانه رحم وجود دارند. از آنجایی که این سلول ها نسبت به سلول های معمولی که در سطح گردن رحم قرار دارند ظریف تر هستند، آنها تمایل به خونریزی و تحریک بسیار کمی دارند. در زنانی که در گذشته زایمان طبیعی داشته اند (کشش دهانه رحم) و کسانی که قرص های ضد بارداری برای مدت طولانی مصرف کرده اند، شایع تر است.

عفونت دهانه رحم (سرویکیت) :

گردن رحم به التهاب دهانه رحم اشاره دارد و بیشتر به علت عفونت اتفاق می افتد. این عفونت ها می توانند ناشی از عفونت های منتسب به جنس مانند کلامیدیا، گونوره، تریکوموناس، یا تبخال تناسلی یا عفونت های غیر جنسی از قبیل واژینوز باکتریایی باشند. سرویکس نیز ممکن است ناشی از تحریک دیافراگم یا آلرژی به لاتکس در کاندوم باشد.

لکه بینی در دوران بارداری کی هشدار دهنده است؟

 

سقط جنین :

تقریبا نیمی از لکه بینی ها در بارداری های اولیه به علت سقط جنین است.

حاملگی خارج رحمی:

حاملگی که در لوله های فالوپ اتفاق می افتد ممکن است منجر به لکه بینی شود که خود نیاز به یک اورژانس پزشکی دارد.

 

 لکه بینی در حاملگی خارج از رحم

 

اغلب علت هایش شناخته شده نیست و مشکلی ایجاد نمی کند ، عللی که در ادامه می خوانید.

لانه گزینی جفت :

لانه گزینی جفت اشاره به قرار گرفتن جفت در بالای دهانه رحم است.

انقباض جفتی :

جداسازی جفت از دیواره رحم قبل از زایمان اغلب باعث خونریزی بسیار شدید می شود اما در مواردی خونریزی در بالای جفت قرار می گیرد و تنها لکه بینی رخ می دهد.

درد زایمان :

در ابتدای درد زایمان، دهانه رحم شروع به رشد می کند. شایع است که یک لکه بینی داشته باشیم.

لکه بینی نشانه درد زایمان است؟

 

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

بسیاری از مردم می ترسند که لکه بینی در اوایل دوران بارداری نشانه سقط جنین باشد، اما همان طور که اشاره کردیم، علت های بسیاری برای سقط جنین وجود دارد. تقریبا نیمی از زنان که در اوایل بارداری دچار لکه بینی می شوند، سقط جنین دارند. این همچنین بدان معنی است که نیمی از زنان که در اوایل بارداری خود لکه بینی دارند، سقط جنین ندارند ، بین 10 تا 30 درصد از زنانی که بچه های کامل سالمی را به دنیا می آورند، گزارش می دهند که در برخی موارد در طول دوران بارداری خود دچار لکه بینی شده بودند. لکه بینی در اواسط و اواخر دوران بارداری ، در دوره های دوم و سوم اغلب کمتر جدی هستند، اما همچنین می تواند بسیار جدی باشند. هر کسی که در طول سه ماهه دوم یا سوم خود لکه بینی داشته باشد، باید فوری با پزشک خود تماس بگیرد.

 خونریزی و لکه بینی در دوران بارداری از کجا می آیند؟

 

خونریزی لانه گزینی ممکن است در اوایل بارداری رخ دهد،زمانی که انتظار دوره قاعدگی خود را دارید، اما معمولا مقدار آن کمتر است و خونریزی طولانی مدتی نیست. خونریزی لانه گزینی معمولا هنگامی رخ می دهد که تخمک در رحم می چسبد و قرار می گیرد، حدود 10 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. اغلب زنان تنها رنگ قرمز را در نوارهای خود و یا کاغذ توالت می بینند، هر چند گاهی اوقات ممکن است بیشتر باشد. در حقیقت، زنانی که معمولا دوره های قاعدگی سبکی دارند، ممکن است یک دوره خونریزی لانه گذاری را با قاعدگی خود اشتباه بگیرند و متوجه نشوند که باردار هستند.

اگر خونریزی در اوایل دوره بارداری است و بسیار کم است و غیر از این نشانه دیگری در خود ندارید، صبر کنید و در ملاقات بعدی خود با پزشکتان، در این باره صحبت کنید. اما اگر خیلی نگران هستید، فوری به دفتر دکتر خود تماس بگیرید. حاملگی می تواند یک دوره استرس زا باشد و صحبت با پزشک خود در مورد علائمتان می تواند بسیار دلگرم کننده باشد.

اقدامات و مراقبتهای لازم در لکه بینی بارداری

 

علائم دیگری که همراه با خونریزی و لکه بینی در طول بارداری هستند:

 آیا لکه بینی دوران بارداری طبیعی است؟

 

خونریزی در هر سه ماهه بارداری طبیعی نیست. نیاز به مراقبت و توجه فوری دارد. در موارد خونریزی شدید، توصیه می شود که بلافاصله با پزشک متخصص خود مشورت کنید. علاوه بر این، خونریزی سبک و روشن را می توان با برخی از درمان های خانگی ساده که در زیر ذکر شده کنترل کرد.

1} استراحت روی تخت:

این یکی از آسانترین و بهترین راههای درمان خونریزی در دوران بارداری است. پزشکان همچنین پیشنهاد می کنند که در زمانی که خونریزی می بینید یا لکه بینی دارید، کامل روی تخت خود استراحت کنید. استراحت کردن تضمین می کند که جفت در محل مناسب باقی می ماند و ایمن نگه داشته شود. این کار باعث کاهش احتمال سقط جنین می شود.

علل لکه بینی در دوران بارداری

 

2} اسید فولیک:

اسید فولیک در طول بارداری برای مادر و جنین در حال رشد فواید بسیار زیادی دارد. است. اسید فولیک عملکرد جفت را بهبود می بخشد تا بتواند به طور موثری از جنین و رحم مراقبت کند. ماهی، تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز منابع عالی اسید فولیک هستند. اسید فولیک به بدن کمک می کند که با آنمی مبارزه کند و میزان هموگلوبین را در مغز استخوان افزایش دهد. افزایش میزان مصرف اسید فولیک همچنین از سقط جنین در زنان باردار جلوگیری می کند.

اسید فولیک از سقط جنین جلوگیری میکند

 

3} مصرف مکمل پروژسترون:

اغلب خونریزی ها می توانند به علت تغییرات ناگهانی هورمون پروژسترون ایجاد شوند. توصیه می شود که آزمایش پروژسترون را انجام دهید. اگر سطح پروژسترون شما کم باشد، پس از مشاوره با پزشک خود، توصیه می شود که از مکمل های پروژسترون استفاده کنید. از آنجائیکه پروژسترون برای حفظ و پایداری حاملگی مهم است، نباید سطح آن در بدن پایین قرار گیرد.

4} از مقاربت جنسی اجتناب کنید:

معمولا توصیه می شود که هیچ رابطه جنسی در بارداری نداشته باشید. اگر در دوران بارداری خونریزی دارید، توصیه ها را باید دقیق تر دنبال کنید. مگر اینکه علت خونریزی مشخص باشد، شما و همسرتان باید به شدت از مقاربت جنسی اجتناب کنید. این کار به عملکرد طبیعی بدن در دوران بارداری کمک می کند.

 درمان های لکه بینی در بارداری

 

5} ترکیب برگ های گواوا و برگ های سیب ستاره ای:

یکی از بهترین درمان های طب طبیعی برای متوقف کردن خونریزی در دوران بارداری، ترکیبی از مخلوط برگ گواوا و برگ های سیب ستاره ای در آب است. این مخلوط یک درمان فوری برای متوقف کردن خونریزی و لکه بینی در طول دوران بارداری است. این نوشیدنی خونریزی را از داخل مسدود می کنو و قطع می کند و از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند. این مخلوط یک اثر فوری است و خونریزی را در عرض چند ساعت متوقف می کند.

6} اجتناب از فعالیت های شدید:

فعالیت های فیزیکی و شدید بیش از حد می تواند فشار زیادی بر روی دیواره رحم ایجاد کند. این کار می تواند پلاسمید مخاطی را تشدید کند و باعث خونریزی یا لکه بینی شود. در دوران بارداری توصیه می شود که از فعالیت های شدید که می تواند پیامدهای جدی را در دوران بارداری شما داشته باشد را کنار بگذارید. احتیاط های اضافی همیشه در طولانی مدت کمک می کنند.

 درمان خانگی لکه بینی در بارداری

 

7} انجام STI:

تصور کردنش سخت است، اما خونریزی نیز می تواند ناشی از عفونت های منتقله جنسی باشد. توصیه می شود از خودتان را برای هر گونه عفونت آزمایش بگیرید و بلافاصله با دکتر خود مشورت کنید. مصرف آنتی بیوتیک در زمان مناسب می تواند STIS را درمان کند و خونریزی را کاهش دهد.

هنگامی که خونریزی دارد، ممکن است یک ترکیب از احساست مختلفی را در خود به طور همزمان حس کنید. کمی نگرانی و کمی حس گناه. اما خودتان را سرزنش نکنید زیرا هیچ کار بدی انجام نداده اید. خونریزی می تواند برای تقریبا هر زنی در دوران بارداری رخ دهد. مهم است که با دقت بدن خود را بررسی کنید و بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. علاوه بر این، بدن شما برای داشتن یک دوره سالم بارداری، نیاز به استراحت زیاد و آرامش روانی دارد.

* هرگز بدون مشورت با پزشک از روش های پیشنهادی برای درمان لکه بینی در بارداری استفاده نکنید*

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

مامان خوشلا اگردنبال یه آتلیه متفاوت و هیجان انگیز 

با کلی کارای خاص هستین حتما یه سر به ما بزنید

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

الان هفته پنجم بارداری هستم و لکه بینی دارم. خیلی می ترسم سقط کنم. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

می پسندم

1

سایر خبرها

عواملی که باعث ناکامی های قبلی شده بود به آنچه حق شان بود در مصاف با لوکوموتیو برسند، بردی که ما را دوباره به جدول بازی ها و آسیا برگرداند گرچه هنوز هم بر این باور هستم که ما نباید بازنده مصاف با الدحیل لقب می گرفتیم. خوردن 7 گل در دو بازی برای من هم عجیب بود امیر قلعه نویی: همیشه گفته ام باز هم تأکید می کنم امیر قلعه نویی از هر انتقاد سازنده ای استقبال می کند. الان …

در بعضی تقویم ها 22 فوریه (3 اسفند) به نام روز یوگا شناخته می شود. مطالعات نشان می دهند یوگا می تواند با کم کردن استرس به شما در فرایند بارداری کمک کند. بعضی از متخصصین همچنین معتقدند که بعضی از حرکات ویژه در یوگا در خانه با افزایش جریان خون در ناحیه لگن، تحریک غدد تولیدکننده هورمون و آزاد کردن گرفتگی های عضلانی، می تواند احتمال باردار شدن را بالا ببرد. دکتر ادن فرمبرگ متخصص زنان و زایمان و …

سوال مخاطب نی نی بان: من 21 ساله هستم و 4ساله جلوگیری طبیعی داشتم. الان اقدام به بارداری کردم. آیا جلوگیری زیاد باعث می شه که باردار نشم؟ چقدر زمان می بره که باردار شم. آزمایش ها رو انجام دادم و همه خوب بوده. پاسخ دکتر مینو آیرملو، جراح و متخصص زنان و زایمان: روش پیشگیری طبیعی هیچ مشکلی برای بارداری به وجود نمی آورد و در واقع بی ضررترین روش محسوب می شود. برای اینکه بارداری زودتر …

تا هفت روز نیز طبیعی است. اگر زمان عادت ماهانه تان بیش از یک هفته است یا تغییر ناگهانی در آن ایجاد شده به پزشک مراجعه کنید. 2-زنان در طول دوران عادت ماهانه چه مقدار خون از دست می دهند؟ – پنج سی سی – ده سی سی – صد سی سی – سی تا هفتاد سی سی. پاسخ سی تا هفتاد سی سی.در حالی که نمی توان میزان خون از دست رفته را مشخص کرد، اما …

علی مع الحق ، سفینه و … می توانم مستند بیاورم و بگویم اینها در کنار هم در این راستا هستند که علی(ع) به عنوان نخستین امامی که مفتخریم از شیعیان شان هستیم نیامده بودند که در بین امت تفرقه ایجاد کنند و جایگاه شان از باب ایجاد تفرقه نبوده است. ماموریت امیرالمومنین(ع) این نبوده است که به عنوان امام منصوص، که به آن اعتقاد دارم، تفرقه ایجاد کنند. تاسیس فرقه ماموریت ائمه(ع) نبوده است و مراد من همین است …

انجمن درمانی باروری آمریکایی معتقد است، تنها 5 تا 10درصد زنان از نوعی نازایی رنج می برند که هیچ دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد. کارشناسان معتقدند درخصوص سایر زنان نابارور، وجود پنج فاکتور تاثیر بسزایی در شانس بارداری آنها ایفا می کند که این پنج فاکتور عبارتند از: 1-زمان طلایی احتمالا این جمله برای تان آشناست فاکتور سن، از مهم ترین اصول و معیارهای بارداری در زنان است. دکتر …

باید مشکوک تلقی شوند. خالهای اکثر افراد شکل و الگوی نسبتا یکسانی دارند بنابراین خالهای دارای ظاهر متفاوت با سایر خالهایی که در بدن یک فرد وجود دارند باید مشکوک تلقی شده و بررسی شوند. در صورتیکه خالهای پوستی بدن شما نامتقارن باشند یا کناره های نامنظم داشته باشند یا تنوع رنگ در سطح یک خال دیده شود و یا قطر یک خال جدید بیش از 6 میلی متر باشد باید برای بررسی ملانوم به پزشک مراجعه کرد. البته باید …

را به زنان تزریق می کند . به فکر د رمان باشید خشکی واژن که د ر یائسگی برای برخی افراد اتفاق می افتد باعث می شود تا عمل نزد یکی با د رد همراه باشد و اگر مخاط رحم آسیب ببینند حتی امکان خون ریزی رحمی هم وجود د ارد . وقتی این عمل تکرار می شود ، طبیعی است که زن نخواهد نزد یکی را تکرار کند . تنها چاره این است که فرد با مراجعه به متخصص و استفاد ه از د اروهای مجاز، خشکی واژن را برطرف کند …

متوجه شدم طبیعیه خونریزی اگه میشه راهنماییم کنید بابت ورم شکم خیلی ممنون میشم. فقط بی زحمت راهنمایی در حد سونوگرافی رفتن نباشه فقط علت ورم رو بهم بگید ممنون میشم. خیلی تشکر میکنم پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز شما دست به کار غیراصولی و غیرعلمی زده اید. این داروها بسیار پرعارضه هستند و منجر به سقط ناکامل می شوند. ممکن است حتی بقایای بارداری در محوطه رحم باقی مانده باشد. بدون بررسی پزشکی و بدون معاینه دهانه رحم هیچ توصیه ای در رابطه با این ورم نمی توان کرد. عوارض این دارو کاملا شناخته شده و پرخطر است. …

سوریه و عراق مهار کرد. همین الان شما در سوریه شاهدید که ترکیه چه رفتاری را در مقابل کردهای سوریه دارد. امروز آنکارا تنها به دلیل مسائل ناسیونالیسنی و ملی گرایانه خود می بینید که به چه اقداماتی دست زده است؟ اما آیا ایران تا کنون چنین رفتاری در هر جای خاورمیانه داشته است؟ جمهوری اسلامی ایران بر اساس موارد و بندهای منشور سازمان ملل و به دعوت رسمی دولت های عراق و سوریه در جنگ با تروریسم در این کشورها …

سوال مخاطب نی نی بان: دیروز پیام دادم گفتم انقباضات رحمی دارم. عصرش رفتم دکتر متخصص واسم چهار تا آمپول پروژسترون 250 نوشت هفته ای یه دونه بزنم. با قرص ایزوپرین 10 روزی دوبار بخورم. الان به نظرتون من با این داروها از سقط و زایمان زودرس جلوگیری میشه؟ ممنون از راهنماییتون. پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز اطلاعات داده شده برای قضاوت ناکافی است. معمولا این داروها تا حدودی کمک کننده هستند ولی نه 100 درصد. اما در رابطه با پیش آگهی بارداری شما فقط می توان از پزشک خود سوال کرد که شرایط شما را دقیق می داند. …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام وقت بخیر. وزن جنینم در 37هفته و 1 روز 3264+-477 گرم است. می خواستم بدونم ایا وزنش زیاد است. دیابت بارداری ندارم. فقط فشار خون دارم و خودم هم چاق هستم. ممنون میشم اگه زودتر جواب بدید. پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز وزن جنین شما از حد نرمال جنین های این سن بالاتر است. منتها چون دیابت ندارید جای نگرانی نیست. بهتر است از خوردن مواد نشاسته ای، برنج، سیب زمینی و … تا حدی پرهیز کنید. …

شست و شو هست خودش دفع نمیشه یعنی با قرص و اینها چطور و دقیقا برای شست و شو چکار میکنند؟ الان یک هفته از سقط میگذره و این سونو برای 96.11.25 هست. پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز بهتر است در این زمینه ابتدا معاینه دهانه رحم شوید زیرا این بقایا غیرطبیعی است. می توانید از طریق دارویی از پزشک کمک بخواهید و در صورت عدم پاسخ به دارو تخلیه و جراحی صورت گیرد. …

الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز طول سرویکس شما کوتاه است، گذاشتن پساری به باقی ماندن جنین به داخل رحم کمک خواهد کرد. به دستور متخصص زنان برای کاهش احتمال زایمان زودرس عمل کنید. استراحت داشته باشید.

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام من حدودا 4هفته بارداری بودم الان 21 روز از سقط جنینم توسط قرص میگذره و حدود 20 روزه که خونریزی از زیاد به متوسط داشتم و اصلا قطع نمیشه سونو هم رفتم گفتن چیزی داخل رحم دیده نمیشه ولی هر هفته که آزمایش خون تست بارداری میدم مثبت هستش فقط میزان hcg از 275 به 154 رسیده. باید چیکار کنم که خونریزیم قطع بشه و مطمئن بشم دیگه باردار نیستم؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی …

های فعلی و گذشته یعنی از دولت پنجم تا الآن، یا مورد غفلت قرار گرفته و یا نوع عکس العمل ها و اقدامات، خنثی و از آن بدتر، در مواردی موجب تشدید آسیب های اجتماعی شده است. البته طی دو سال اخیر و با ورود رهبر بزرگوار انقلاب به این میدان، دولت یازدهم و دوازدهم اقداماتی را آغاز کرده که بی انصافی است اگر به آن اشاره نکنم هرچند معتقدم این اقدامات به هیچ وجه با سطح انتظارات منطبق نیست. بنده در اینجا …

سوال مخاطب نی نی بان: من هفته هشت بارداری هستم از هفته هفت لکه بینی خیلی خفیف دارم که معمولا به صورت صورتی کم رنگ و یا گاهی اوقات شبیه آب خون است البته شیاف پروژسترون هم استفاده می کنم اما هنوز قطع نشده علتش چی میتونه باشه؟ لطفا راهنمایی کنید. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز به نظر نمی رسد خونریزی شما مربوط به لانه گزینی …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشید. من در هفته 31 هستم از واژنم ترشح شیری رنگ دارم که آبکی هستن البته از هفته 17 ترشحات را داشتم ولی الان خیلی بیشتر شده جوری که وقتی از جام بلند میشم لباسم خیس میشه ترشحاتم بدون بو هم هستند ولی زیادن آیا نشانه عفونت یا پارگی کیسه آبه؟ خیلی نگران تورو خدا کمکم کنید. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز جهت معاینه و تشخیص نوع ترشحات به متخصص زنان مراجعه کنید. علاوه بر این ممکن است نیاز به تست آمنیو شور داشته باشید. حتما تحت نظر باشید. …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام . من الان هفته 23 بارداری دوقلویی هستم. چون سر کار میرم خیلی نگران رشد بچه هام هستم. تا الان هم وزن بچه هارو بهم نگفتن. کی باید سونو واسه وزنشون بدم؟ مرسی پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: وزن جنین را معمولا متخصص با معاینه از روی شکم براورد می کند. خانمی که دوقلو باردار است باید به فواصل نزدیک تری توسط متخصص ویزیت شود. کلا در بارداری دوقلویی وزن جنین ها کمتر از یک قلویی است. متخصص با معاینه از روی شکم می تواند براورد کند ایا وزن جنین مناسب است یا خیر. …

وزیر علوم بودیم. از روی میزش نامه ای برداشت که متعلق به یکی دیگر از دانشجویان ستاره دار بود. متنی که پاراف نامه کرده بود نشان داد و گفت: من هنوز پیگیر این ماجرا هستم. این گفت وگو حاصل حضور یک ساعته در دفتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است. از زمان هماهنگی برای این گفت وگو تا امروز که روبه روی شما نشسته ایم، وزارت علوم اتفاقات زیادی را تجربه کرد. یکی از مهم ترین مسائلی که …

حاملگی قبلیم سونو با تاریخ پریودم یکی بود و زایمانم هم طبق تاریخ پریودم اتفاق افتاد. پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز احتمال 75درصد بارداری شما نرمال است ولی 25 درصد هم ممکن است بارداری غیرطبیعی باشد. لذا دو هفته بعد سونو را برای بررسی حاملگی تکرار کنید، همچنین مصرف یدوفولیک فراموش نشود. …

سوال مخاطب نی نی بان: هفته 18 بارداریم. یه فیبروم بزرگ ساب سروزال دارم دو روزه واژنم به طور نامنظم تیر میکشه ولی درداش شدید نمیشه. مثانمم مثل وقتیه که ادرارتو نگه میداری و بعد یه مدتی ملتهب میشه هر از گاهی مثانم ملتهب و سنگین میشه. میشه راهنماییم کنید؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز با این علائم نگران نباشید، مربوط به حجم فیبروم است با استراحت و کم کردن فعالیت های روزمره و همچنین تجویز دارو توسط پزشک دردها کمتر خواهد شد. …

بسیاری از زنان گاهی اوقات در برخی از دوره های قاعدگی خود دچار خونریزی های شدید می شوند که متاسفانه خیلی از آنها دلیل اصلی خونریزی را نمی دانند و بسیار نگران می شوند.گاهی این خونریزی ها آن قدر شدید است که نباید مورد غفلت واقع شود و سریعا باید به پزشک مراجعه کرد. خیلی از خانم ها نمی دانند که چه زمانی خونریزی سنگین و غیرطبیعی محسوب می شود و وقتی تعداد پدهایی که استفاده می کنند به چند عدد …

و زایمان: وقتی خانمی تا 9 ماه پس از سقط با وجود اقدام به بارداری دوباره حامله نشود حتما باید مورد معاینه و بررسی دقیق قرار بگیرد. چون ممکن است سقط به ایشان آسیب رسانده باشد. پس از 9 ماه بعد از سقطتان اگر بارداری اتفاق نیفتاد حتما به پزشک متخصص زنان وزایمان مراجعه کنید تا برای خود شما و همسرتان تقاضای یک سری آزمایشات بکنند و پس از بررسی دلیل ناباروری را مشخص شود و در صورت لزوم دارو بگیرید. بعضی مواقع دقیقا پیگیری چیزی که علت سقط بوده می تواند به درمان ناباروری کمک کند. …

سوال مخاطب نی نی بان: 25 ساله هستم و مجرد ترشحات خونیه زیادی دارم. حدودن یه 10 روزی هم هست که دوره پریود قبلم تموم شده. این ترشحاتم بو نداره. قبلا هم این مشکل رو داشتم اما خیلی کمتر بود. دلیلش چی می تونه باشه؟ پاسخ دکتر لیلا اصغری، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ لاپاراسکوپی: دوست عزیز حتما باید به متخصص مراجعه کنید. هنگامی که اختلالات پریودی ایجاد می شود باید حتما سونوگرافی، آزمایش هورمونی بدهید و معاینه شوید تا مشخص شود علت چیست، شما حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام شود. …

سوال مخاطب نی نی بان: من حدود 10ماه هست که ازدواج کردم و 20 سالمه. من شنبه هفته پیش پریودیم تموم شد اما امروز بعد از 1 هفته کمی دل درد و خون ریزی قرمز تیره داشتم. آیا باردار هستم؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: ما معمولا به خانم هایی که سیکل قاعدگی منظمی دارند و به موقع دچار عادت ماهانه می شوند توصیه می کنیم اگر می خواهند بدانند که باردار …

…> وقتی از این مادر درباره لحظات سخت زندگی اش پرسیدم، گفت: نمی دانم اسمش غر بوده یا گلایه یا ناشکری، اما گاهی که خیلی خسته می شوم، گریه می کنم. به خدا می گویم من نمی دانم الان مشکل فاطمه چیست، خودت کمک کند. گاهی فاطمه را با بچه های دیگر مقایسه می کنم؛ چرا که آدم ذاتا اهل قیاس است. اما چون باور دارم، هر کس به نوعی مشکل دارد، سعی می کنم با مشکلاتم کنار بیایم. در هر حال می دانم که خدا خستگی هایم را …

سوال مخاطب نی نی بان: من قصد بارداری دارم و دختر می خواهم. از مکمل کلسیم و منیزیم استفاده می کنم و غذاهای کلسیم دار می خورم از دو ماه پیش. فقط نمی دونم دقیقا چه روزهایی اقدام کنم که دختر بشه. متولد دی 1365 هستم و پریود تقریبا منظم و 28،29 روزه است. پاسخ دکتر نگار هاشمیان، جراح و متخصص زنان و زایمان: برای اینکه جنین دختر بشود معمولا به زن و شوهر ها توصیه می کنیم که 17 روز قبل از …

سوال مخاطب نی نی بان: من پریودیم سر وقت بوده ولی الان سه ماهه پریود نشدم. سونوگرافی و آزمایش دادم. نه باردار هستم و نه کیست دارم. چهار تا آمپول پروژسترون هم زدم ولی نشدم. چی کار کنم؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز، اشکال از هورمون های شما است. هر چه سریع تر به یک متخصص زنان جهت بررسی جزئیات هورمونی بدن خود مراجعه داشته باشید. …

نباید بیماری شان را پنهان کنند. گاه یک زن باردار مجبور است به چندین مرکز درمانی مراجعه کند تا پزشکان راضی به زایمانش شوند. مریم چند هفته پیش دندان درد گرفت. او می گوید آنقدر دندان درد داشته که نمی توانسته صبر کند. به چندین مطب و درمانگاه مراجعه می کند و بیماری اش را با پزشک درمیان می گذارد اما نه تنها او را پذیرش نمی کنند بلکه برخی از این مراکز با فحش های رکیک او را از مطب بیرون می کنند. شهلا 28 …

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم

چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم
چرا در اوایل بارداری لکه بینی دارم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *