چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

دوره مقدماتی php
چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر
چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

Publisher – مشاوره مامایی، مشاوره پزشکی زنان و بارداری، مشاوره بارداری و حامله گی ماماطب

نشانی مطب:تهران، بلوار ایت الله کاشانی، جنب بانک آینده، ساختمان آپادانا، طبقه ۵ جنوبی، واحد ۲۶روزهای زوج از ساعت ۱۶ الی ۱۹تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۱۲۲۱۶۰

خشک شدن شیرمادر:گرفتن کودک از شیر مادر و خوراندن غذاهای جامد با او مرحله ای حساس و هیجان انگیز در رشد کودک شما است. اطلاعات زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها به راحتی و بدون استرس برای خودتان و کودکتان استفاده کنید.

چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

برای بعضی از مادران جدید، این موضوع می تواند یک موضوع چالش برانگیز باشد، زیرا آنها مطمئن نیستند که آیا کودکشان آماده است تا از شیر گرفته شود یا اینکه چطور کودک خود را آماده کنند.

دوره مقدماتی php

هر مادر و کودک متفاوت است – برای این کار سن خاصی وجود ندارد. خلق و خوی و نیازهای کودک شما، و همچنین شرایط زندگی شما، همه عواملی هستند که می توانند در زمان قطع تغذیه با شیر مادر موثر باشند. به عنوان مثال، ممکن است شما مجبور باشید سریعا به کار خود برگردید. این می تواند برای بعضی از نوزادان آزار دهنده باشد.

هیچ سن مشخصی برای پایان دادن به تغذیه با شیر مادر وجود ندارد، اما متخصصان تغذیه اطفال معتقدند که در حدود شش ماهگی نوزادان نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند مانند آهن و روی که شیر مادر نمی تواند همه آنها را تامین کند. این سن مناسبی برای شروع غذاهای دیگر در رژیم غذایی کودک شماست تا از رشد مناسب کودک خود مطمئن باشید.
اگر چه به طور کلی توصیه می شود که کودک 6 ماه اول باید به طور انحصاری با شیر مادر یا فرمولای مخصوص تغذیه شود، زمانی که برای از شیر گرفتن بیان می شود بر اساس آمادگی مادر و کودک است. بعضی از افراد به شیر دادن کودکشان دو سال یا حتی بیشتر ادامه می دهند.

مادران به دلایل مختلفی در سال اول کودک خودرا از شیر می گیرند. اینها دلایل متداول توقف تغذیه با شیر مادر است:
مادر می خواهد به مدرسه یا سرکار خود بازگردد
کودک از خوردن شیر مادر به تنهایی راضی نیست.
شروع خوردن یک دارو که می تواند از طریق شیر عبور کند و نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد.
برای بعضی ها، تغذیه با شیر مادر می تواند خیلی ناراحت کننده باشد و یا بدن آنها را تحریک کند.
مقدار تولید شیر ممکن است برای نوزاد کافی نباشد. غذاهای تکمیلی دیگر می تواند این مشکل را حل کند.
برای برخی از کودکان خوردن شیر از نوک پستان مشکل است و همین موضوع باعث می شود کودک به خوبی تغذیه نشود.

گاهی اوقات کودک علاقه ای به خوردن شیر مادر ندارد و مادر تصمیم می گیرد شیردهی را متوقف کند و سایر مواد غذایی را به رژیم غذایی کودک وارد کند.
برخی از مادران بر اساس هنجارهای فرهنگی و جامعه تعیین می کنند که چه سنی برای جلوگیری از شیردهی مناسب است.
ممکن است بخواهید دوباره باردار شوید. تغذیه با شیر مادر می تواند بعنوان یک روش پیشگیری از بارداری طبیعی باشد.
ممکن است بچه کوچک یاد بگیرد چگونه راه برود و همین باعث قطع شیردهی شود.

گرفتن نوزاد از شیر مادر بسیار ساده تر می شود اگر این کار به تدریج انجام شود. با این حال، گاهی اوقات، شرایطی بوجود می آید که ضروری است که بلافاصله شیر دادن را متوقف کنید.
اگرچه ممکن است این کار ضروری باشد، اما خطراتی را نیز به دنبال دارد. اینکه چه اتفاقی می افتد وقتی که تغذیه با شیر مادر را بطور ناگهانی تغییر دهید، براساس هر فرد متفاوت است، اما ممکن است مادر دچار عفونت سینه مانند ماستیت شو. علاوه بر این، کودک ممکن است دچار سوء تغذیه شود. بهتر است در صورتی که امکان پذیر است این کار را انجام ندهید.
اگر این کار برای شما ضروری است چندین راهکار وجود دارد تا بتوانید براحتی و با حداقل ریسک آنرا انجام دهید:
سعی کنید فقط کمی شیر را از سینه بدوشید تا از ناراحتی ناشی از پر بودن سینه کم شود .
به آرامی سینه ها را ماساژ دهید تا احتمال مسدود شدن مسیرهای شیر و ایجاد عفونت کمتر شود.
این را بدانید که شیردهی چیزی فراتر از تغذیه کردن کودک است. و اثرات دیگری نیز دارد.
از دکتر درمورد قطع شیردهی سوال کنید.
گاهی اوقات، قرص های ضد بارداری برای مدیریت شیردهی استفاده می شود

در حالت ایده آل، از شیر گرفتن کودک باید یک روند تدریجی باشد. انجام تدریجی این عمل می تواند از استرس و سایر عوارض ناشی از توقف شیر ناگهانی پیشگیری کند.
اگر بدنبال راه حلی هستید که کودک خود را از شیرد بگیرید و غذاهای جامد را جایگزین کنید، در اینجا برخی نکات مفید برای اینکار گفته شده است:
اگر کودکتان زیر یک سال سن دارد از فرمولای مخصوص استفاده کنید تا مواد مغذی برای کودک تامین شود. بعد از مدتی که سن کودک بیشتر شد و توانست از غذاهای دیگر مصرف کند، می توان به او آموزش داد تا بتواند بصورت مستقل غذا بخورد.
جایگزینی یک بطری فرمول برای شیر مادر اگر کودک شما کمتر از یک ساله باشد، می تواند بدن شما را شروع به کاهش تولید شیر خود کند.
همانطور که نوزاد شما همچنان به توسعه و یادگیری مهارت های جدید ادامه می دهد، می توانید بطری را با یک فنجان سیب جایگزین کنید تا کودک بتواند به طور مستقل تغذیه کند.
میکس کردن غذا در مخلوط کن می تواند خوردنش را برای کودک راحت تر کند.
مخلوط کردن غذای خالص با شیر مادر می تواند برای نوزاد شما بی مزه و غریب باشد.
با گذشت چند ماه، غذاهای جامدتری را به رژیم غذایی اضافه کنید و مقدار شیر مادر را کاهش دهید.
دادن غذاهای مغذی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و میوه می تواند به کودک شما کمک کند که سالم بماند و به رشد ادامه دهد. پختن یا ترکیب این غذاها با یک قوام نرم می تواند باعث راحتی خوردن آنها شود.
به طور منظم تغذیه کودک را تغییر دهید تا غذای بیشتر و شیر مادر کمتری بخورد و در این حالت کودک بهه شیر کمتری نیازمند خواهد بود.

(عملکرد تست فیبرونکتین جنینی برای زایمان زودرس)

تعداد دفعات مدفوع نوزاد شیر خشکی (شش ماهه )

گاهی اوقات مادر آماده است تا کودک را از شیر بگیرد، اما کودک هنوز آماده این کار نیست. راه های زیادی وجود دارد که می توانید کودک را برای گرفتن از شیر آماده کنید.
اگر شما یک کودک بزرگتر دارید، می توانیداز اون بخواهید تا با نوزادتان فعالیت هایی مانند بازی کردن یا خواندن کتاب انجام دهد. و یا موقعی که کودک می خواهد شیر بخورد، والد دیگر شروع به بازی با او کند تا حواس کودک از شیر خوردن پرت شود.
با این حال، گاهی اوقات ممکن است کودک شما به علت یک مشکل اساسی مانند بیماری اخیر، شیر خوردن را متوقف نکند.

کودک ممکن است احساس آسیب پذیری کند، و تغذیه با شیر مادر باعث میشود کودک احساس امنیت و نزدیکی به مادر کند. در صورتی که این حالت وجود داشته باشد، باید کمی صبر کنید تا اینکه کودک بطور کامل بهبود یابد و آماده پذیرش این موضوع شود. و اگر فرآیند از شیر گرفتن به آرامی انجام نخواهد شد باید صبر کنید تا موعد آن برسد.

مهم این است که تعادلی بین شما و کودکتان ایجاد شود و هردو آماده این کار شوید.

در اینجا دلایل بسیاری وجود دارد که چرا شما ممکن است بخواهید به سرعت شیر خود را خشک کنید. این روند خشک کردن شیر مادر همان سرکوب شیردهی است.
در هر صورت، از شیر گرفتن به آرامی و بدون استرس برای شما و فرزندتان مناسب تر است.
گاهی اوقات، شما باید شیردهی را سریعتر از آنچه دوست دارید متوقف کنید. عوامل متعددی بر زمان لامزم برای خشک شدن شیر، وجود دارد از جمله سن کودک و میزان چربی بدن..
بعضی از زنان ممکن است تنها بعد از چند روز شیرشان خشک شود. اما برای برخی ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شیر کامل خشک شود. همچنین ممکن است در طول ماهها بعد از سرکوب شیردهی کمی احساس نشت شیر را تجربه کنید.
ترک ناگهانی شیردهی
اگر شير دادن يا تحريک كردن سينه ها را کنار بگذارید، شير خود به خود شروع به كاهش می کند. بسته به مدت زمان تغذیه با شیر مادر، ممکن است طول بکشد.
هنگام استفاده از این روش، این نکات را در ذهن داشته باشید:
سوتین تسمه ای بپوشید که سینه های خود را محکم نگه دارید.
از کیسه یخ و داروهای ضد درد (OTC) برای کمک به درد و التهاب استفاده کنید.گیاهان
با توجه به یک مطالعه 2014 تحقیق شده بر اساس منبع، ممکن است گیاه مریم گلی ممکن است شیر را قطع کند. با این حال، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که تأثیر خاصی را بر تولید شیر داشته باشد. در مورد مصرف این گیاه اطلاعاتی درمورد ایمن بودن ان وجود ندارد.
شما باید با مقدار کمی از گیاه شروع کنید و ببینید بدنتان شما واکنش نشان می دهد. چای های گیاهی حاوی مریم گلی در دسترس هستند. این چای می تواند به راحتی رقیق شود تا زمانی که شما مقدار مناسب خود را پیدا کنید.
طبق بررسی سال 2014، سایر گیاهان دارای پتانسیل خشک کردن شیر مادر عبارتند از:

نعناعChasteberryجعفری
یاسمندر مورد تاثیر این گیاهان بر روی نوزادان اطلاعات کمی وجود دارد، اما بعضی از آنها ممکن است برای نوزاد خطرناک باشند. از آنجا که مواد گیاهی می توانند عوارض جانبی منفی برای شما یا نوزاد ایجاد کنند، قبل از استفاده از این روش، باید با بخش خدمات بهداشتی یا مشاوره تغذیه صحبت کنید.
این را امتحان کنید: چای مریم گلی، chasteberry و جعفری را تهیه کنید.
همچنین روغن نعناع و گل یاسمن، که هر دو می تواند به صورت محلی استفاده شود، خریداری کنید.

کلم
برگ های کلم اگر طولانی مصرف شوند می توانند تولید شیر را مهار کنند، اگر چه مطالعات بیشتری لازم است.
برای استفاده از کلم:
برگ های یک کلم سبز را جدا کرده و بشویید.
برگ را در یک ظرف قرار دهید و ظرف را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.
قبل از قرار دادن سوتین، برگ کلم را روی سینه قرار دهید.
هر دو ساعت یکبار یا زمانی که برگ ها شل شدند، آنها را تعویض کنید.
برگ ها همانطور که به کاهش تولید شیر کمک می کنند می توانند تورم را نیز کم کنند. آنها همچنین برای کاهش علائم زگیل در اوایل شیردهی استفاده می شود.
استفاده از پروژستین لزوما تأثیری بر کاهش شیر ندارد. اما قرصهای ضد بارداری حاوی هورمون استروژن ممکن است برای سرکوب شیردهی مفید باشد.
البته همه زنان این اثرات سرکوب کنندگی را تجربه نخواهند کرد، اما بسیاری از آنها این حالت را میبینند. درمورد زمان توصیه شده برای شروع قرص حاوی استروژن در هنگام پس از زایمان با پزشک خود صحبت کنید.
استفاده از قرص های ضدبارداری برای کاهش شیر مورد تایید اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیست، اما ممکن است در شرایط خاص تجویز شود.

ویتامین B
اگر هنوز شیردادن به نوزاد را شروع نکرده اید، دوزهای بالای ویتامین B-1 (تیامین)، B-6 (پیریدوکسین) و B-12 (کوبالامین) ممکن است برای جلوگیری از شیردهی مفید باشد.

در مورد اثرات منفی مصرف بیش از حد ویتامین های B-1، B-6 و B-12 یا اینکه مصرف چهد مدت آنها ایمن است، هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست. قبل از شروع استفاده از مکمل ویتامین، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا مشاوره تغذیه صحبت کنید.

کابرگولین (Cabergoline) را می توان برای سرکوب شیر استفاده کرد. این کار با توقف تولید پرولاکتین بدن اثر می گذارد.
این دارو برای این استفاده توسط FDA تایید نشده است، اما ممکن است تجویز شود. پزشک شما می تواند مزایا و خطرات آن را توضیح دهد.
بعضی از زنان ممکن است بعد از یک دوز دارو شیرشان خشک شود. ولی برخی ممکن است نیاز به دوزهای اضافی داشته باشند.
در مورد ایمنی این دارو برای نوزادان شیرخوار مادران اطلاعات کمی در دست است. قبل از مصرف آن باید با پزشک یا مشاور تغذیه صحبت کنید.
بعضی از داروهای سرکوب کننده شیر که ممکن است شما شنیده باشید مانند بروموکرپتین (bromocriptine) – به دلیل عوارض جانبی درازمدت برای این مورد توصیه نمی شود.
زنان همچنین ممکن است از دوز بالای استروژن برای قطع شیر استفاده کنند این عمل به دلیل خطرات لخته شدن خون متوقف شده است.
بعضی از روش هایی که ممکن است بصورت نقل قول شنیده باشید، و معمولا بعید به نظر می رسد اثر گذار باشد یا بالقوه خطرناک است.1. باندینگ
باندینگ به این معنی است که سینه ها را کاملا محکم ببندید. این روش در طول سالها برای قطع شیر استفاده می شده است. در مطالعه 2003 بعد از 10 روز بستن محکم سینه ها هیچ اثری روی شیر نداشت و باعث درد شد. این روش توصیه نمی شود.
درصد متغیر است.2. محدود کردن مایعات
به زنان شیرده گفته می شود برای داشتن شیر بیشتر باید همواره هیدراته شوند. ممکن است تعجب کنید که محدود کردن مصرف مایعات ممکن است اثر متفاوتی داشته باشد. این روش به خوبی مطالعه نشده است.
محققان کشف کردند که افزایش مایعات ممکن است در واقع افزایش تولید شیر را بدنبال نداشته باشد بهتر است هموراه بدنتان هیدارته باقی بماند.3. بارداری
اگر هنگام تغذیه با شیر مادر حامله شوید، مقدار شیر یا طعم شیر شما ممکن است تغییر کند. گروه حمایت از تغذیه با شیر مادر توضیح می دهد که تولید شیر بین ماه های چهارم و پنجم حاملگی کاهش می یابد .
از آنجا که تغییرات در هر فرد متفاوت است، بارداری یک روش “قابل اعتماد” برای خشک کردن شیر مادر نیست. بسیاری از زنان در طول بارداری خود با کودکشان را شیر مادر تغذیه می کنند.

بستگی به شیوه ای که استفاده میکنید، و اینکه چه مدت شیردهی کرده اید دارد. ممکن است چند روز یا چند هفته یا چند ماه طول بکشد، بسته به روش سرکوب شیردهی و میزان شیر فعلی شما دارد.
حتی بعد از اینکه بیشتر شیر شما از بین رفته است، ممکن است چند ماه بعد هم همچنان شیر را تولید کنید. اگر شیر شما بدون هیچ دلیلی دوباره برگشت، با پزشک خود صحبت کنید.
خطرات احتمالی
متوقف کردن شیردهی به طور ناگهانی با خطر ابتلا به انسداد و عوفنت مجاری شیر مرتبط است.
ممکن است لازم باشد مقداری از شیرها بدوشید تا درد و انسداد تسکین بیابد. با این حال، هرچقدر شیر بیشتری بدوشید زمان بیشتری طول می کشد تا خشک شود.
چه موقع نیاز به پزشک دارید؟
سرکوب شیردهی ممکن است در بعضی موارد ناراحت کننده باشد، اما اگر درد و سایر علائم نگران کننده را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

گاهی اوقات گرفتگی یک کانال ممکن اس منجر به حساسیت سینه شود. هنگام تخلیه شیر به آرامی آنر ار ماساژ دهید.
اگر در عرض 12 ساعت احتقان خوب نشد یا اگر تب داشتید، با پزشک تماس بگیرید. تب از علائم عفونت سینه مانند ماستیت است.
سایر علائم عفونت سینه عبارتند از:
گرما یا قرمزی
ناراحتی عمومی
تورم پستان
آنتی بیوتیک های خوراکی می توانند قبل از اینکه عفونت جدی تر شوند، به درمان این بیماری کمک کنند.
شما همچنین می توانید با یک مشاور شیردهی تماس بگیرید. این متخصصان در تمام موارد تغذیه با شیر مادر آموزش داده می شوند و می توانند روش های مختلفی را پیشنهاد دهند و یا به رفع مشکلات مربوط به شما کمک کنند.

تعداد دفعات مدفوع نوزاد شیر خشکی (شش ماهه )

جدول برنامه غذایی نوزاد 6 ماهه (7ماهه)

چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

راههای افزایش شیر مادر بعد از سزارین(100%)

14 مواد غذایی کاهش دهنده شیر مادر

درمان اسهال کودکان با دارو گیاهی ( طب سنتی )

12 مکمل وزن گیری سریع افزایش وزن نوزادان | کودکان

علت خواب زیاد | بی حالی نوزاد تازه متولد شده

درمان | ماساژ کولیک در نوزاد یک و سه ماهه

رژیم غذایی / کاهش وزن زنان شیرده در دوران شیردهی

* لیست ضروری ترین وسایل سیسمونی نوزاد *

بهترین زمان سوراخ کردن گوش نوزادان (20)

23 غذا | میوه خوشمزه برای افزایش شیر مادر بخوریم؟

  • پروفایل تولد دختر زهرا
  • شیردهی در نوزاد با شکاف کام( لب شکری)

    زردی نوزادی :هیپربیلیروبینمی: :8 میلی گرم بر دسی لیتر

    12 اموزش وسوالات در مورد شیردهی وعوارض

    پیش بینی رنگ چشم نوزاد:15ژن موثر انواع رنگها

    نمودار رشد | قد | وزن کودک دختر ( بهداشت جهانی (WHO)

    سکسکه در نوزادان زیر 12 ماه بسیار رایج است

    برای عضویت در خبرنامه ماماطب آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید!


    چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    سلام خسته نباشی یه سال و1 ماهه که بچه مو شیر نمی‌دهم با توجه ب اینکه دوسال شیر خورد هنوز شیرخوردولی باز شیر دارم آزمایش دادم پرولاکتین نزدیک مرز میخواستم ببینم چی بخورم

    ذخیره نام من، ایمیل و وب سایت و در این مرورگر برای دفعه بعد که خواستم نظر ثبت کنم.

    تهران، بلوار ایت الله کاشانی، جنب بانک آینده، ساختمان آپادانا، طبقه ۵ جنوبی، واحد ۲۶
    روزهای زوج از ساعت 16 الی 19
    تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۱۲۲۱۶۰

    ماما طب مرجعی است برای افزایش آگاهی مادران در کنار توصیه های پزشکی. مقالات این سایت توصیه بوده و جایگزین دستورات پزشک معالج شما نخواهد بود. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    طراحی و پشتیبانی: «وب‌کاستر»

    اگر شیردهی نمی‌کنید و شیرتان را پمپ نمی‌کنید، معمولاً بعد از زایمان هفت تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا سطح هورمون‌های بدنتان به سطح هورمونی یک زن غیرباردار یا غیرشیرده برسد.

    در طول این زمان، اگر سینه‌هایتان پر از شیر شود ممکن است احساس ناراحتی کنید. احتمالاً اگر سوتین مناسبی بپوشید احساس راحتی بیشتری در سینه‌ها خواهید داشت اما سینه‌ها را تخت نکنید.

    تخت کردن سینه‌ها می‌تواند به مشکلاتی مثل التهاب سینه و انسداد مجاری شیر منجر شود و حداقلش این است که ناراحتی شما را بیشتر می‌کند.

    چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    همچنین می‌توانید گذاشتن کمپرس سرد یا بسته‌های یخ مثل یک بسته سبزی منجمد را روی سینه بگذارید.

    خوردن داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مثل پروفن را هم می‌توانید امتحان کنید.

    این اقدامات تولید شیر شما را کاهش نمی‌دهد اما ممکن است احساس راحتی بیشتری به شما بدهند

    در صورت شیر ندادن به نوزاد، شیر مادر شروع به خشک شدن می‌کند، اما چیزی در حدود یک هفته طول می‌کشد تا بدنتان این پیام را دریافت کند.

    بدن زنان هم به عنوان یک پستاندار و از لحاظ بیولوژیکی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌ است که برای کودک شیر تولید کند.

    این فرایند تولید شیر در طول بارداری شروع می‌شود. شما ممکن است از هفتهٔ ۱۶ بارداری به بعد ترشح آغوز یعنی همان شیر اولیه از سینه‌تان را دیده باشید.

    زایمان کودک و خارج شدن جفت به بدنتان این پیام را می‌دهد که شروع به تولید مقدار زیادی شیر کند.

    خواه برنامهٔ شیردهی داشته باشید و خواه نداشته باشید، سینه‌های شما با به دنیا آمدن کودک سنگین‌تر و پرتر خواهد شد.

    هورمونی که شیر مادر را می‌سازد، ‌پرولاکتین نامیده می‌شود. اگر سینه‌ها با شیر دادن یا پمپ کردن تخلیه نشوند، بدنتان شروع به تولید فاکتور مهارکنندهٔ پرولاکتین می‌کند.

    فاکتور مهارکنندهٔ پرولاکتین به مغز پیام می‌دهد که نیازی به شیر نیست و به تدریج تولید شیر را قطع می‌کند.

    درصورتی که نوزاد شما به خوبی سینه شما را نمیگیرد و شما نگران خشک شدن شیرتان هستید کارهای زیر را انجام دهید:

    مواد غذایی که سبب جلوگیری از خشک شدن شیر مادر میشود:

    اگر متوجه کم شدن یا خشک شدن شیر مادر شدید حتما این نکات را رعایت کنید:

    دلایل متداول مادرانی که میخواهند قبل از 2 سالگی شیرشان را خشک کنند:

    نکته مهم: تداوم تغذیه با شیرمادر تا پایان دو سالگی توصیه می شود.

    چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    پژوهش های انجام شده حاکی از آن هستند که گیاه مریم گلی در خشک شدن شیر تأثیر بسیار زیادی دارد.

    برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی ناشی از استفاده مریم گلی، ابتدا اندازه کمی از آنرا استفاده کنید و بعد در صورتی که هیچ عوارضی را مشاهده نکردید، استفاده آنرا ادامه دهید.

    لازم به یادآوری است که استفاده چای گیاهی که حاوی مریم گلی باشد، برای این منظور سفارش می شود؛ همچنین دمنوش مریم گلی هم یکی از بهترین دمنوش هایی است که میتوانید نوش جان کنید.

    برگ های کلم اگر طولانی مدت استفاده شوند میتوانند تولید شیر را مهار کنند، درصورتی که مطالعات بیشتری لازم است.

    استفاده از کلم برای خشک شدن شیر مادر

    برگ ها همان طور که به کاهش تولید شیر کمک می کنند میتوانند تورم را نیز کم کنند. آن ها همینطور برای کاهش علایم زگیل در ابتدای شیردهی استفاده می شود.

    استفاده از پروژستین لزوما تأثیری بر کاهش شیر ندارد. ولی قرص های ضد بارداری دارای هورمون استروژن امکان دارد برای سرکوب شیردهی موثر باشد.

    اما همه زنان این اثرات سرکوب کنندگی را تجربه نخواهند کرد، ولی بسیاری از آن ها این وضعیت را میبینند.

    درباره دوران سفارش شده برای شروع قرص حاوی استروژن در هنگام بعد از زایمان با پزشک خود صحبت کنید.

  • طرز استفاده از سبوس برنج برای ریزش مو
  • استفاده از قرص های ضدبارداری برای کاهش شیر مورد تائید اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیست، ولی امکان دارد در شرایط خاص تجویز شود.

    دزهای بالای ویتامین B۱ (تیامین)، B۶( پیریدوکسین) و B۱۲( کوبالامین)، میتواند برای کمک به خشک شدن شیر سینه مادر مؤثر عمل کنند.

    در خصوص اثرات منفی استفاده بی اندازه ویتامین های B- 1، B- 6 و B- 12 یا این که استفاده کوتاه مدت آن ها ایمن است، هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست. پیش از آغاز استفاده از مکمل ویتامین، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا مشاوره تغذیه صحبت کنید.

    قرص بروموکریپتین یکی دیگر از دارو هایی است که به خشک کردن شیر سینه کمک می کند؛ ولی معمولاً به دلیل عارضه های جانبی که دارد، تجویز نمی شود. من جمله این عوارض می توانیم به سرگیجه، یبوست، استفراغ و گرفتگی عضلات اشاره کنیم.

    قرص کابرگولین یکی از دارو هایی است که عمدتاً برای خشک کردن شیر مادر استفاده می شود. این قرص تولید پرولاکتین را متوقف نموده و به اینصورت بر کاهش و بعد قطع ترشح شیر تأثیر می گذارد.

    میزان دز لازم این قرص برای قطع کامل شیردهی سینه، بستگی به بدن شخص داشته و بین زنان مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال امکان دارد یک نفر صرفا با استفاده یک دز به این هدف برسد و شخصی دیگر نیاز به استفاده دزهای بیشتر داشته باشد.

    نکته مهم: هیچ قرص و دارویی را خودسرانه مصرف نکنید.

    خشک شدن شیر مادر به روش طبیعی:

    چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    بیشتر بخوانید :

    ۱۶ خاصیت باورنکردنی شیر مادر

    چگونگی تولید شیر مادر + علت نیامدن شیر مادر

    ۱۰ ماده غذایی که شیر مادر را افزایش می دهد

    قرص های افزایش شیر مادر : ترفندهای طلایی برای افزایش شیر مادران

    بستگی به روشی که استفاده میکنید، و این که چه مدت شیردهی نموده اید دارد. امکان دارد چند روز یا چند هفته یا چند ماه طول بکشد، بسته به شیوه سرکوب شیردهی و میزان شیر فعلی شما دارد.

    چه بسا پس از این که بیشتر شیر شما از بین رفته است، امکان دارد چند ماه بعد هم هم چنان شیر را تولید کنید. درصورتی که شیر شما بدون هیچ علتی مجدداً بازگشت، با پزشک خود صحبت کنید.

    به عنوان یک مادر شیرده به خاطر داشته باشید که از شیر گرفتن کودک، می تواند به تورم های خفیف و ناراحتی های دوره ای در سینه های مادر منجر شود، اما به تدریج از بین خواهد رفت. اگر شما به مادر شیردهی هستید که کودکش را به تازگی از شیر گرفته، هنوز هم احساس می کنید مقدار زیادی شیر در سینه های شما جاری است، سعی کنید چای مریم گلی را دو فنجان در هر روز بنوشید.

    به یاد داشته باشید که نوشیدن این چای کمک زیادی به خشک شدن شیر مادر خواهد کرد. همچنین، قرار دادن کلم برگ سبز تازه و خنک بر روی سینه ها در داخل سینه بند می تواند خشک شدن شیر مادر را جلو بیاندازد.

    فراموش نکنید که این کلم برگ ها را تا زمانی که کاملا تغییر نکرده و پژمرده نشده اند، از روی سینه های خود برندارید و تا زمانی هم که سینه های شما به طور کامل نرم نشده باشند، این کار را تکرار کنید. همچنین، شما می توانید از داروهای ضد درد مانند (استامینوفن یا ایبوپروفن)، برای راحتی بیشتر هم استفاده کنید.

    علائمی که در سینه های مادر بعد از شیر گرفتن کودک بروز می کند :چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    • با توجه به گفته های مشاور شیردهی می توان ادعا کرد که درد به وجود آمده در سینه های مادر بعد از شیر گرفتن کودک ، ممکن است در هر نقطه از پستان های او رخ دهد. لازم است به عنوان یک مادر شیرده بدانید از جمله مناطقی که درگیر این مشکل می شوند، می توان ناحیه آرئول و یا کل قسمت های پستان مادر شیرده را نام برد. درد به وجود آمده در یک پستان و یا در هر دو آن ها، اغلب در چند روز اول بعد از شیر گرفتن کودک به اوج خود می رسد، که بعد از مدتی به آرامی و به طور طبیعی کاهش خواهد یافت. در این مواقع، معمولا سینه های مادر متورم شده و او احساس می کند که آن ها سخت یا ناصاف شده اند، حتی ممکن است این علائم با بروز تب زیاد در مادر هم همراه باشد. خوب است بدانید که نشت شیر از نوک سینه ها در روزهای پس از گرفتن کودک از شیر مادر، امری غیر معمول نیست، به ویژه هنگامی که شما در حمام در حال دوش هستید یا پس از شنیدن صدای گریه فرزندتان یا زمانی که اصطکاک پیراهن و یا سینه بند با نوک سینه های شما بیشتر باشد، این حالت دیده خواهد شد.

    علل بروز تورم در سینه های مادران شیرده بعد از شیر گرفتن کودک :

    به عنوان یک مادر شیرده همیشه به خاطر داشته باشید که از شیر گرفتن ناگهانی نوزاد باعث ایجاد درد در سینه های شما، به دلیل تورم آن ها خواهد شد. پمپاژ و مکش شیر توسط کودک باعث تولید مقدار بیش از حدی از شیر در بدن شما مادر شیرده شده است که بدن شما به طور طبیعی، ترشح شیر را چند هفته پس از جدا کردن نوزاد از شیر مادر ادامه خواهد داد که گاهی اوقات این شیر ترشح شده، سبب مسدود شدن مجاری شیری در سینه های مادر خواهد شد. اگر این انسداد مجاری شیری در مادر درمان نشود، باعث ورم پستان ها و یا حتی سبب به وجود آمدن عفونت های دردناک در بدن مادر شیرده خواهد شد، که گاهی با علائمی مشابه بیماری آنفولانزا که با تورم و به وجود آمدن رگه های قرمز رنگ و دردناک در سینه ها همراه خواهد بود.

    روش های درمانی درد سینه بعد از شیر گرفتن کودک :

    اگر شما به عنوان یک مادر شیرده، در زمان از شیر گرفتن کودکتان درد و تورم را در سینه های خود احساس می کنید، استفاده از پمپاژ را برای تخلیه شیر باقی مانده و کاستن درد و ورم خود، فقط یک بار می توانید انجام دهید، آن هم در صورتی است که درد و تورم را نتوانید تحمل کنید.

    به یاد داشته باشید که به جای آن، نوشیدن چند فنجان چای مریم گلی در هر روز توسط این گونه مادران باعث کاهش یافتن تولید شیر در بدن آن ها خواهد شد، اما همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از هر دارو و یا گیاهان دارویی با دکتر معالج خود مشورت کنید. قرار دادن کلم برگ تازه و خنک در نوک سینه ها و تعویض کردن آن ها در هر چند ساعت یک بار تا زمان پژمرده شدن، درد و ورم ناشی از جدا کردن نوزادان از شیر مادر را کاهش خواهد داد. همچنین، مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن می تواند برای کاهش درد پستان های مادر شیرده و تورم آن ها مفید باشد، اگر بروز درد و ورم در سینه ها از مسدود شدن مجاری شیری باشد، می توان با ماساژ دادن این مجاری و به کار بردن گرما در این نواحی به شل پلاگین سینه های مادر شیرده کمک کرد. اگر متوجه شدید که تب دارید و یا رگه های قرمز رنگی بر روی سینه های شما به وجود آمده است، طوری که درد و ورم آن نواحی بسیار زیاد شده باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید، چون به احتمال زیاد نیاز به درمان با آنتی بیوتیک خواهید داشت.

    پیشگیری و راه های درمان درد سینه بعد از شیر گرفتن کودک :

    وقتی که شما مادر شیرده می خواهید کودکتان را از شیر بگیرید، این کار را به آرامی و با کم کردن تعداد دفعات شیردهی روزانه به کودک خود آغاز کنید، تا جلوی جمع شدن شیر و درد و تورم سینه های شما گرفته شود. حذف یک جلسه شیردهی در هر سه روز یک بار، کمک می کند تا بدن مادر، تولید شیر را با کاهش تقاضای کودک، تنظیم کند. همچنین، به یاد داشته باشید که کاهش تدریجی زمان تغذیه نوزاد با شیر مادر هم در حد کاهش ۱ الی ۲ دقیقه ای در هر جلسه، بسیار مفید خواهد بود. با این کار، جلو پمپاژ بیشتر شیر توسط مکیدن زیاد کودک گرفته شده و تورم و دردناک شدن سینه های مادر هم کم خواهد شد. 

    منبع خبر : mamanam

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خرید بلیط هواپیما

    آیا تصمیم گرفته اید به فرزندتان شیر خشک بدهید ولی هنوز شیر دارید و در پستان تجمع کرده است؟ یا شاید زمان از شیر گرفتن کودک فرا رسیده است و باید شیردهی را متوقف کنید. تجمع شیر در پستان درد زیادی دارد و دردسرهای خشک کردن شیر نیز قابل درک است. در ادامه این مطلب راه های خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی و روش هایی را برای خلاصی از درد پستان ها در این دوران برایتان شرح می دهیم.

    اگر آمادگی دارید که فرزندتان را از شیر بگیرید، شاید ترک ناگهانی و بدون مقدمه برای خودتان جالب باشد اما لازم است این کار را به آرامی و به تدریج انجام دهید. توقف ناگهانی شیردهی گاهی اوقات عوارض جدی به همراه دارد.

    شیردهی بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می شود. هر چقدر بیشتر به فرزندتان شیر بدهید، شیر بیشتری خواهید داشت. اگر ناگهان شیردهی را ترک کنید، بدن شما نمی تواند با همین سرعت ترشح شیر را متوقف کند. به همین دلیل احتمال بروز احتقان دردناک سینه و در موارد جدی تر، ماستیت یا عفونت پستان وجود دارد. اگر از شیر گرفتن بیش از چند هفته طول بکشد، بدن به طور طبیعی متوجه خواهد شد که نیاز به شیر مادر کمتر است و در نتیجه شیر کمتری تولید می شود.

    • شیر مادر را جایگزین کنید: به تدریج روزی یکبار شیر مادر را در هر نوبت با مواد جامد یا مایعات دیگر مانند غذای کودک یا شیر خشک غنی شده با آهن جایگزین کنید.چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    • آهسته و پیوسته عمل کنید: وقتی یک وعده شیردهی را با یک وعده غذایی جایگزین کردید، 3 تا 5 روز به همین منوال پیش بروید و بعد یک وعده دیگر اضافه کنید.

    • نوازش برای آرامش: برای اینکه کودک بداند عشق و محبت شما پایدار است باید در خلال این تغییرات زمان بیشتری را با او سپری کنید. به این ترتیب می توان از افسردگی پس از شیردهی نیز پیشگیری کرد.

    اگر سرعت خشک شدن شیر متناسب با نیاز شیرخوار نباشد، یعنی کودک کمتر شیر بخورد ولی فرآیند ترشح شیر مانند گذشته ادامه داشته باشد، یا مادر به دلایل پزشکی ناگزیر به قطع ناگهانی شیر باشد، می توان از راهکارهای زیر برای خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی سریع شیر بهره گرفت:

    1- چای مریم گلی

    مریم گلی حاوی یک فرم طبیعی استروژن است و به خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی کمک می کند. اگر در منزل مریم گلی خشک دارید، یک قاشق چای خوری از آن را در یک فنجان آب گرم به مدت حدود 15 دقیقه دم کرده و از آن استفاده کنید. برای اینکه خوب نتیجه بگیرید هر 6 ساعت یکبار یک لیوان از این دمنوش را بنوشید. این دمنوش بسیار تلخ است و باید با کمی عسل، شکر یا هر شیرین کننده دلخواه مصرف شود.

    2- جلوگیری از بارداری

    اگر در دوران شیردهی از قرص های ضد بارداری استفاده می کردید، احتمالا پزشک داروهای مبتنی بر پروژستین را برایتان تجویز کرده است. زیرا این دسته از قرص ها اگر بر پایه استروژن باشند باعث کمبود شیر در مادران شیرده خواهند شد. بنابراین برای خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی در شرایط خاص می توان از داروهای ضد بارداری مبتنی بر استروژن استفاده کرد. فراموش نکنید کنترل هورمونی عوارض جانبی دارد و باید به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود.

    3- ضد احتقان ها

    در سرماخوردگی، ضد احتقان ها مجاری بینی را باز و مخاط تولید شده را خشک می کنند. البته این داروها برای دوران شیردهی چندان مناسب نیستند زیرا موجب خشکی سایر مایعات بدن خواهند شد. اما اگر سایر راهکارها افاقه نکرد می توان به عنوان آخرین راه حل از ضد احتقان ها برای خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی استفاده کرد. چنانچه می خواهید فرآیند خشک شدن شیر تسریع گردد، از این داروها کمک بگیرید. اما قبل از مصرف هر نوع دارو باید با پزشک مشورت کنید، برخی از ضد احتقانها اگر بدون احتیاط مصرف شوند، عوارض جانبی دارند.

    در مدتی که فرزندتان را از شیر می گیرید یا شیر در حال خشک شدن است، در کنار اقدامات متعددی که باید انجام دهید، نبایدهای بسیاری نیز وجود دارد. در اینجا به مواردی اشاره می کنیم:

    1- سوتین های سفت و تنگ

    شاید از اطرافیان خود بشنوید که استفاده از سوتین های تنگ و سفت مانع از ترشح شیر می شود، اما این ایده خوبی نیست. سفت نگه داشتن سینه احتمال احتقان یا تجمع شیر در پستان را افزایش داده و یا آن را بدتر می کند.

    2- دوشیدن

    هرچه وعده های شیردهی کاهش یابد، بدن برای تغییر به زمان بیشتری نیاز دارد. با کاهش تقاضا بدن برای ترشح شیر کمتر آماده می شود. در این شرایط شیر در سینه جمع و پستان سنگین می شود. شاید تصور کنید می توان با دوشیدن پستان شدت فشار را کاهش داد اما از انجام این کار خودداری کنید. با دوشیدن شیر پیام نیاز بیشتر به مغز رسیده و لذا فرآیند کاهش ترشح شیر طولانی تر خواهد شد.

    3- ماساژ دادن سینه ها

    هنگامی که کمر آسیب ببیند، آن را ماساژ می دهید، شاید فکر کنید برای کاستن فشار از سینه ها نیز ماساژ روش خوبی است. اما ماساژ پستانها برای ترشح شیر به بدن پیام می فرستد گویی که بدن در حال شیردهی است.

    هرچه تحریک سینه ها بیشتر شود، شیر بیشتری ترشح خواهد شد و این دقیقاً مغایر با آن چیزی است که می خواهید. اگر قصد دارید ذخیره شیر کاهش پیدا کند باید از تحریک پستانها حتی هنگام رابطه زناشویی خودداری کنید.

    مشکلات از شیر گرفتن در کنار درد و ناراحتی هایی که به همراه دارد، دوران دشواری است. لذا مراقبت از خود برای گذر از این دوره اهمیت بسیار دارد تا بتوانید همراه فرزندتان آن را به خوبی سپری کنید.

    در صورت بروز درد در دوران شیردهی، می توانید از روشهای زیر برای تسکین و کنترل درد استفاده کنید:

    1- دوش داغ

    اگر سینه های شما متورم و درگیر شده باشد، حمام گرم به تسکین کمک می کند. برخی معتقدند آب گرم باعث نشت شیر می شود، اما اگر مدت زمان دوش را کوتاه کنید بدن شیر بیشتر تولید نخواهد کرد.

    2- کلم برگ

    شاید این اعتقاد مادربزرگ در مورد تاثیر معجزه آسای برگ کلم در تسکین درد احتقان سینه خنده دار به نظر برسد. اما بد نیست شما هم امتحان کنید. واقعا مادر بزرگ ها درست می گویند، برگ کلم سرد را داخل لباس زیر خود قرار دهید تا درد سینه را تسکین دهد. اما فراموش نکنید:

    • برگ ها را بشوئید: برگهای یک کلم سبز را جدا کرده و بشویید و سپس آنها را کاملاً خشک کنید.

    • آنها را یخچال نگه دارید: برگهای تازه شسته شده را در یخچال نگهداری کنید تا آماده استفاده شود.چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    • برگها را خرد کنید: قبل از قرار دادن برگ ها در داخل لباس زیر، رگ برگ ها را با وردنه کاملا خرد کنید یا با چاقو برش دهید. رگ برگ های کلم در سوتین پوست را آزار می دهد.

    • این عمل را تکرار کنید: هر برگ باید 20-30 دقیقه بماند، در طول شبانه روز هر 4 ساعت یکبار با برگهای تازه این عمل را تکرار کنید.

    • مراقب باشید برخی معتقدند برگ کلم به خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی کمک می کند، اما یافته های علمی در این راستا وجود ندارد. 

    3- داروهای مسکن

    داروهای مسکن بدون نسخه درد ناشی از تجمع شیر را از بین نمی برند، اما به کاهش تورم و درد ناشی از آن کمک می کنند. استامینوفن و ایبوپروفن که به راحتی از داروخانه ها تهیه می شوند، هم در دوران کاهش شیردهی و هم توقف کامل این فرآیند قابل استفاده هستند.

    4- کیسه آب سرد

    کیسه آب سرد نیز مانند برگ های کلم به کاهش درد و تورم احتقان کمک می کند. می توانید یخ خرد شده یا نخود فرنگی یخ زده داخل کیسه بریزید. کمپرس آب سرد سریع تر از مسکن و به مدت طولانی تر درد را تسکین می دهد. برخلاف برگ های کلم، کیسه یخ به زودتر خشک شدن شیر کمک نمی کند، اما در حالی که بدن کار خود را به طور طبیعی انجام می دهد، باعث آرامش خواهد شد. فرقی نمی کند چه زمانی یا چرا تصمیم گرفتید کودک را از شیر بگیرید. این تصمیم چه به دلایل پزشکی باشد و یا شغلی یک امر شخصی است و فقط خودتان تصمیم گیرنده هستید. اما به یاد داشته باشید که می توانید برای کاهش ناراحتی های عاطفی و جسمی ناشی از خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی از راهکارهای موثری استفاده کنید.

    از تجربیات مادران دیگر بهره بگیرید، وقت خود را صرف نوازش فرزندتان کنید و او را سرگرم فعالیت های دیگر نمائید. مقداری کلم در یخچال نگه دارید. راحت باشید و در عین حال با همه تغییراتی که رخ می دهد، به فرزندپروری خود ادامه دهید. 

     مطالعه بیشتر:

    1- بهترین روش برای درمان جمع شدن شير در سينه

  • عکس برای تولد مادر و پدر
  • 2- درمان درد و سفت شدن سينه در دوران شيردهي

    3- با ورم پستان بعد از شیر گرفتن کودک چه کنیم؟

    4- روش های کاهش درد پستان ها پس از شیر گرفتن نوزاد

    چرا نباید به صورت ناگهانی بچه را از شیر بگیریم؟

    شیردهی بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می شود. هر چقدر بیشتر به فرزندتان شیر بدهید، شیر بیشتری خواهید داشت. اگر ناگهان شیردهی را ترک کنید، بدن شما نمی تواند با همین سرعت ترشح شیر را متوقف کند. به همین دلیل احتمال بروز احتقان دردناک سینه و در موارد جدی تر، ماستیت یا عفونت پستان وجود دارد. اگر از شیر گرفتن بیش از چند هفته طول بکشد، بدن به طور طبیعی متوجه خواهد شد که نیاز به شیر مادر کمتر است و در نتیجه شیر کمتری تولید می شود.

    آیا چای مریم گلی به خشک شدن شیر مادر کمک می کند؟

    بله. مریم گلی حاوی یک فرم طبیعی استروژن است و به خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی کمک می کند. اگر در منزل مریم گلی خشک دارید، یک قاشق چای خوری از آن را در یک فنجان آب گرم به مدت حدود 15 دقیقه دم کرده و از آن استفاده کنید. برای اینکه خوب نتیجه بگیرید هر 6 ساعت یکبار یک لیوان از این دمنوش را بنوشید. این دمنوش بسیار تلخ است و باید با کمی عسل، شکر یا هر شیرین کننده دلخواه مصرف شود.

    آیا پوشیدن سوتین تنگ در هنگام از شیر گرفتن بچه کمک کننده است؟

    شاید از اطرافیان خود بشنوید که استفاده از سوتین های تنگ و سفت مانع از ترشح شیر می شود، اما این ایده خوبی نیست. سفت نگه داشتن سینه احتمال احتقان یا تجمع شیر در پستان را افزایش داده و یا آن را بدتر می کند.

    آیا قرص های جلوگیری از بارداری برای خشک شدن شیر مادر مناسب است؟ چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    اگر در دوران شیردهی از قرص های ضد بارداری استفاده می کردید، احتمالا پزشک داروهای مبتنی بر پروژستین را برایتان تجویز کرده است. زیرا این دسته از قرص ها اگر بر پایه استروژن باشند باعث کمبود شیر در مادران شیرده خواهند شد. بنابراین برای خشک شدن شیر مادر در پایان شیردهی در شرایط خاص می توان از داروهای ضد بارداری مبتنی بر استروژن استفاده کرد. فراموش نکنید کنترل هورمونی عوارض جانبی دارد و باید به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود.

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    منبع:

    momlovesbest

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    این بخش در حال طراحی می باشد

    دانشنامه فرزند: هنگامی که فرزندتان را از شیر می گیرید شاید سینه های تان کمی درد کند و گاهی تراکم خون داشته باشید. این موضوعات از مادری به مادر دیگر متفاوت است و همچنین به روند قطع شیردهی شما هم بستگی دارد، مثلا مادری که به طور مرتب هر چند روز یک بار یک وعده شیردهی را کم می کند بیشتر از مادری که آهسته و در طول چند هفته این کار را انجام می دهد اذیت می شود.

    وقتی دوران شیردهی به فرزندتان تمام شود شاید متوجه شوید که سینه های تان افتاده و کوچک تر از قبل به نظر می آیند و این کاملا طبیعی است. تغییرات فیزیکی و هورمونی این دوران سینه های شما را تغییر داده است، البته عوامل وراثتی هم بی تاثیر نیستند. پوست برخی از خانم ها خاصیت ارتجاعی دارد که باعث می شود سینه ها پس از شیردهی دوباره به حالت اول بر گردد. سینه اغلب خانم ها حداقل بعد از حدود شش ماه پر می شود و بالا می آید، هر چند ممکن است هرگز شکل و اندازه قبلی خود را به دست نیاورد. موارد زیر شاید برای تسکین ناراحتی و درد شما سودمند واقع شوند:

    اگر درد دارید می توانید از مسکن مانند استامینوفن استفاده کنید.

    شیرتان را بدوشید. سینه های متورم که از شیر انباشته شده باشند بیشتر در معرض عفونت و انسداد مجاری شیر می شوند. البته سعی کنید بیشتر از حدی که واقعا نیاز دارید شیر ندوشید، چرا که اگر به طور مرتب شیر بدوشید و این کار را ادامه دهید شیرتان همچنان تولید خواهد شد.

    مصرف نمک را کاهش دهید. غذاهای پر نمک باعث احتباس مایعات می شوند و در شرایط فعلی چنین چیزی بیشتر از هر جای بدن خودش را در سینه های تان نمایان خواهد کرد. این را هم به خاطر داشته باشید که اگر تمام مدت شیردهی عادت ماهیانه نشده بودید به زودی خواهید شد. اگر معمولا در دوران قاعدگی باد می کردید واقعا باید به طور جدی مصرف نمک را کم کنید.چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر

    دوش آب گرم بگیرید. گرما سینه های دردناک را آرام می کند.

    از یک سینه بند خوب و محکم استفاده کنید، اما زیادی تنگ و سفت نباشد. پدهای مخصوص شیردهی دم دست تان باشد چون ممکن است شیر به لباس تان پس دهد.

    روزی دو تا سه فنجان هر شش ساعت یک بار کمی چای مریم گلی بنوشید. این چای ماده ای دارد که به تایید بسیاری از مادران به خشک شدن شیر بسیار کمک می کند.

    سینه های تان را در برگ سرد کلم بپیچید. این دستور خانگی سال هاست که بین مادران رایج است و نسل به نسل چرخیده است، هر چند که هیچ توضیح علمی برای توجیه اینکه چرا این کار به تسکین تراکم خون حاصل از قطع شیردهی کمک می کند وجود ندارد. برگ های یک کلم پیچ سبز را بشویید، خشک کنید و در یخچال قرار دهید. وقتی سرد شدند دور هر سینه یک برگ بپیچید به گونه ای که راحت باشید و آرام تان کند. اگر موثر واقع می شوند می توانید تمام روز از آن ها استفاده کنید و اگر دیدید برگ ها می افتند عوض شان کنید.

    مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
    «شیردهی»
    واقع در بخش
    «نوزاد»
    می‌باشد.

    در ادامه مطالعه
    تعدادی از مطالب
    مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    همچنین شما می توانید با عضویت در

    کانال تلگرام دانشنامه فرزند

    هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

    در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

    کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
    این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
    پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
    به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
    گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
    نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
    طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
    خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
    حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
    از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
    از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
    سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
    قوانین و مقررات
    می باشد.

    استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
    رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
    استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
    موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
    کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
    Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

    All contents copyright ©
    Farzand Encyclopedia.
    2010-2020 All rights reserved.

    This Internet site provides information of a general nature and is designed
    for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
    or the health of your child, you should always consult with a physician or other
    healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
    Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
    Terms of Use.
    This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
    International License.

    Click here

    to view a copy of this license.

    For contact us, send email to info[a]farzand.net

    چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر
    چای مریم گلی برای خشک شدن شیر مادر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *