پودر زنجبیل و لاغری

دوره مقدماتی php
پودر زنجبیل و لاغری
پودر زنجبیل و لاغری

لاغری با زنجبیل را امتحان کنید به خصوص اینکه این روزها همه به دنبال راه‌های نه چندان سختی برای لاغری هستند. راه‌هایی که از کنار رژیم‌های سفت و سخت هم نگذرند. برای همین روی آوردن به راه‌های سنتی و گیاهان دارویی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از میان همه گیاهان دارویی و طب‌های سنتی شاید استفاده از زنجبیل در صدر توجه‌ها باشد. زیرا این گیاه خوش عطر علاوه بر ویژگی چربی‌سوزی برای دهها بیماری هم مفید است. جالب است بدانید که زنجبیل علاوه بر افزایش چربی سوزی در بدن، باعث کاهش چربی شکم نیز می‌شود.

 

زنجبیل هم در دسترس است و هم ارزان و از آن مهمتر اینکه طریقه‌های استفاده‌‌ از آن بسیار متنوع. در زیر به تعدادی از روش‌های لاغری با زنجبیل اشاره شده است:

• لاغری با زنجبیل راحت است چون زنجبیل به تنهایی نیز قابل خوردن است. اگر تندی آن را می‌توانید تحمل کنید تکه نازکی از آن را هر روز بجوید. این کار سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند. همچنین انرژی را هم افزایش می‌دهد.

پودر زنجبیل و لاغری

دوره مقدماتی php

• تکه‌ای از زنجبیل را رنده و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و با نمک میل کنید.

• چای سبز را دم کرده، پس از آن یک قاشق زنجبیل رنده شده به آن اضافه کنید، دو چوب دارچین هم درون قوری بگذارید، همراه با برش‌هایی از پرتقال، بگذارید تا همه با هم نیم ساعتی بر شعله کم بمانند، پس از آن لیوانی از آن نوش جان کنید.

• یک تکه زنجبیل، یک عدد لیموی تازه، آب یک دسته جعفری، یک چوب دارچین، نیم استکان سرکه و سه قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و یک ساعت قبل از خواب بنوشید.

• چای زنجبیل یکی از بهترین روش‌های لاغری است. می‌توان دو سه فنجان در روز هم از آن نوشید. مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل عبارتند از: ۵ سانتی‌متر زنجبیل با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و دو قاشق غذاخوری عسل.

ابتدا به مدت پنج دقیقه آب را به جوش آورده و زنجبیل را درون آن انداخته و در پوشی روی آن قرار دهید. پس از خنک شدن عسل و لیمو را به آن اضافه کنید.

•  آب گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش (به دلخواه) مخلوط کنید. اگر می‌خواهید اثربخشی آن بیشتر باشد این نوشیدنی چربی‌سوز را صبح‌هنگام با معده خالی بنوشید.

• یک قاشق پودر زنجبیل را در ۲۵۰ میلی‌لیتر آب که در حال جوشیدن است اضافه کنید و اجازه دهید دو دقیقه در همین حال باز هم بجوشد، پس از آن مقداری عسل و زردچوبه به آن اضافه کرده و میل کنید. سعی کنید این نوشیدنی را گرم بنوشید.

• برش‌های زنجبیل یا پودر آن را در انواع غذاها، سوپ‌ها و سس‌ها بریزید. وقتی می‌خواهید از این گیاه در پخت غذا استفاده کنید بهتر است این چاشنی از ابتدای طبخ غذا به آن اضافه نشود زیرا حرارت زیاد و طولانی خاصیت آن را کم می‌کند. برای همین بهترین زمان افزودن آن به غذا مراحل پایانی آن است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ثبت نظر ها بیشتر از پنج دقیقه طول نمی کشه شما انگار کلا عجول…

مطالب تاریخی معمولا برای علاقه مندان به تاریخ جذاب هستند و د…

ممنون از شما❤️…

فردا س 6بعدازظهر قرار شد اعلام کنن منتظر باشین انشلا ک خبر خ…

بخدا خیلی سخته با این ی میلیون 700چرا ی فکر اساسی نمیکنن یجو…

نابرو راهنمای ناب گردش در ایران است. نویسنده‌ها و عکاسان نابرو در همه شهرهای ایران مستقر هستند تا گزارش‌های جذاب از بهترین و دنج‌ترین جاذبه‌های محلی هر شهر را برای شما آماده کنند. هر روز به روزیم. نابرو را هر روز بخوانید.

برخی افراد رژیم های سخت را تحمل می کنند و برخی افراد تن به جراحی می دهند ولی برخی افرا با ورزش به تناسب اندام می رسند رعایت اصول غذایی کمک زیادی می کند که بتوانیم مراقب افزاییش وزن خود باشیم. با پرشین وی همراه باشید تا درباره لاغری با زنجبیل بیشتر بدانید.

از سالیان دور خواص درمانی زنجبیل مورد توجه متخصصان بوده است.اگر دغدغه‌ی لاغری دارید باید بدانید که به عقیده‌ی برخی
از متخصصان، ریزوم زنجبیل می‌تواند به لاغری کمک کند.اگر دنبال دلیل آن هستید موارد زیر را با دقت مطالعه کنید:
* زنجبیل دمای بدن را بالا می‌برد و به این ترتیب باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن
می‌شود.زمانی که متابولیسم بدن بالا باشد چربی‌های بیشتری می‌سوزاند، کاری که فقط با رژیم گرفتن امکان‌پذیر نخواهد بود.
* زنجبیل اشتها را کاهش می‌دهد.در واقع یک ضد اشتهای طبیعی است.برای همین هم می‌تواند معده را تسکین داده و
حالت تهوع را رفع کند.

* زنجبیل برای هضم غذا مفید است.به خاطر اینکه می‌تواند حرکات مواد غذایی را در معده و روده‌ی کوچک کنترل
کند.زمانی که هضم غذا به راحتی و درستی انجام می‌گیرد می‌شود ساده‌تر لاغر شد.یعنی بدون تحمل دل درد، گاز معده
یا نفخ و غیره.

زنجبیل تازه حاوی ترکیبات ضد التهابی بیشتری است که بسیاری از بیماری‌ها را از شما دور می‌کند.توجه داشته باشید موقع
خرید، زنجبیل‌های سفت و صاف را انتخاب کنید.نباید روی ریشه‌ی زنجبیل کپک‌زدگی باشد
باید بدانید که محققان هلندی به این نتیجه رسیده‌اند که زنجبیل متابولیسم بدن و روند
سوخت و ساز چربی‌ها را بالا می‌برد.به عقیده‌ی این محققان زنجبیل احساس
سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند و جلوی پُرخوری را می‌گیرد.نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تأثیر ریزوم زنجبیل مشابه فلفل سیاه،
چای سبز، چای سیاه، کافئین و کاپسایسین (یکی از ترکیبات موجود در فلفل‌ها) می‌باشد.برای همین هم اثرات مثبتی در کاهش
وزن دارد.

البته حواستان باشد که نه تنها زنجبیل بلکه هیچ ماده‌ی غذایی به خودی خود شما را لاغر و خوش‌اندام نخواهد
کرد.زنجبیل هم مثل هر ماده‌ی غذایی دیگر باید در چهارچوب رژیم غذایی سالم قرار بگیرد و در کنار آن حتماً
ورزش منظم نیز باشد.

پودر زنجبیل و لاغری

زنجبیل خشک یا تازه

تا حد امکان از زنجبیل تازه استفاده کنید به خاطر اینکه عطر بیشتری دارد و
همچنین حاوی میزان زیادی «ژینژرول» می‌باشد.زنجبیل تازه حاوی ترکیبات ضد التهابی بیشتری است که بسیاری از بیماری‌ها را از شما
دور می‌کند.توجه داشته باشید موقع خرید، زنجبیل‌های سفت و صاف را انتخاب کنید.نباید روی ریشه‌ی زنجبیل کپک‌زدگی باشد.می‌توانید پودر زنجبیل
را از عطاری‌ها خریداری کنید.توجه داشته باشید که می‌شود به مدت ۳ هفته زنجبیل تازه را در فریزر نگهداری کرد.البته
نباید پوست آن را گرفت.اگر زنجبیل تازه را با پوست فریز کنید می‌شود حتی به مدت ۶ ماه نیز آن
را نگهداری کرد.برای نگهداری پودر زنجبیل کافی است آن را در یک ظرف شیشه‌ای در بسته ریخته و در جای
خشک و خنک قرار دهید.

چه کسانی نباید زنجبیل بخورند

خانم‌های باردار باید در مصرف زنجبیل احتیاط کنند و بهتر است قبل از مصرف نظر پزشک خود را جویا شوند.خانم‌های شیرده بدون نظر
پزشک نباید از این گیاه یا پودر آن استفاده کنند.توجه داشته باشید که زنجبیل خاصیت ضد انعقاد خون دارد و
می‌تواند مانع از انعقاد کامل خون شود.اگر قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرید و یا اینکه در حال مصرف
داروهای ضد انعقاد هستید قبل از مصرف زنجبیل حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

درباره تهیه چای زنجبیل بیشتر بدانید

چای زنجبیل یکی از بهترین روش‌های لاغری است. می‌توان دو سه فنجان در روز هم از آن
نوشید. مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل عبارتند از: ۵ سانتی‌متر زنجبیل با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و دو قاشق غذاخوری عسل.

ابتدا به مدت پنج دقیقه آب را به جوش آورده و زنجبیل را درون آن انداخته و در پوشی روی آن قرار
دهید. پس از خنک شدن عسل و لیمو را به آن اضافه کنید.

• آب گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش
(به دلخواه) مخلوط کنید. اگر می‌خواهید اثربخشی آن بیشتر باشد این نوشیدنی چربی‌سوز را صبح‌هنگام با معده خالی بنوشید.

• یک قاشق پودر زنجبیل را در ۲۵۰ میلی‌لیتر آب که در حال جوشیدن است اضافه کنید و اجازه
دهید دو دقیقه در همین حال باز هم بجوشد، پس از آن مقداری عسل و زردچوبه
به آن اضافه کرده و میل کنید. سعی کنید این نوشیدنی را گرم بنوشید.

تبیان ـ نابرو

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

تاکنون تحقیقات زیادی روی خواص گیاهان دارویی انجام شده و دانشمندان به نتایج جالبی در زمینه خواص خارق العاده بسیاری از این گیاهان برای لاغری و کاهش وزن دست یافته اند.

زنجبیل و دارچین از گیاهان دارویی بسیار پرخاصیت و لاغر کننده هستند که از دیرباز و به صورت گسترده به عنوان مکمل غذایی، ادویه و چای مورد استفاده قرار گرفته اند. تحقیقات نشان می دهد زنجبیل می تواند از چاقی و بیماری های مزمن جلوگیری کرده و برای افرادی که به دنبال روش های گیاهی لاغری و کاهش وزن هستند عالی می باشد.

در ادامه با کوکا همراه شوید تا با تعدادی از خواص جادویی زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن و طرز تهیه چای و دمنوش لاغری زنجبیل، دارچین و لیمو آشنا شوید.

مطالعات نشان داده مصرف زنجبیل با سوزاندن چربی ها، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین به بهبود سندرم متابولیک کمک می کند، سندرم متابولیک با اختلالاتی همچون چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی رابطه مستقیم دارد.

محققان طی آزمایشاتی که روی موش ها انجام دادند به این نتیجه رسیدند که زنجبیل برای کاهش وزن، رفع التهاب، کاهش کلسترول و قند خون موش ها مفید بوده و به درمان کبد چرب کمک می کند.

پودر زنجبیل و لاغری

اگرچه تحقیقات کمی در این زمینه روی انسان ها انجام شده اما نتایج بررسی های محدود حاکی از آن است که مصرف زنجبیل در انسان ها نیز با کالری سوزی، چربی سوزی و کاهش اشتها به کاهش وزن اضافی منجر خواهد شد.

متاسفانه محققان تاکنون به نتیجه قطعی درباره بهترین دوز مصرف روزانه زنجبیل و شیوه مصرف آن (خام، دمنوش یا قرص و کپسول) برای کاهش وزن نرسیده اند اما اعتقاد دارند مصرف زنجبیل به طور کلی و به چند دلیل برای کاهش وزن مفید است:

یکی از علل چاقی، اشتهای زیاد سیری ناپذیر در هر وعده غذایی است.

مطالعه ای که در سال 2012 در دانشگاه کلمبیا انجام شد نشان داده است افرادی که همراه صبحانه خود 2 گرم پودر زنجبیل خشک مصرف می کنند 3 ساعت دیرتر از سایرین گرسنه می شوند. بنابراین توصیه می شود هر صبح 2 گرم پودر زنجبیل به 1 فنجان آب گرم افزوده و میل کنید.

از سوی دیگر زنجبیل روی هورمون های نوراپی نفرین و دوپامین تاثیر می گذارد، این دو هورمون باعث فعال شدن بخشی از سیستم عصبی می شوند که مسئول کاهش اشتها می باشد.

هنگام مصرف چربی، لیپیدهای اضافی در سلول های چربی ذخیره شده و به مرور به چاقی و اضافه وزن منجر می شود. مطالعه انجام شده در سال 2011 نشان می دهد مصرف زنجبیل به همراه برخی دیگر از ادویه جات باعث افزایش فعالیت غده پانکراس و تولید بیشتر نمک های صفراوی می شود، این دو عامل در کاهش جذب چربی در بدن هنگام مصرف غذا به ویژه غذاهای پر چرب مفید هستند.

زنجبیل خشک سرشار از فیبر است، فیبر برای هضم بهتر و تخلیه سریع تر معده و روده مفید بوده و به سم زدایی روده و دفع ضایعات بدن کمک می کند، این دو عامل تاثیر مطلوبی در کاهش وزن دارد.

جالب است بدانید از قرن ها پیش زنجبیل به عنوان کمک هضم در طب سنتی آئورودا استفاده می شده است.

متابولیسم فرایند پیچیده ای است که طی آن کالری و مواد غذایی بدن مورد استفاده قرار گرفته و هرچه میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن بیشتر باشد کالری بیشتری طی عمل هضم می سوزد که تاثیر عالی در لاغری دارد.

زنجبیل اثر ترموژنیک دارد به این معنا که درجه حرارت بدن را افزایش داده و با بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم بدن به کالری سوزی و چربی سوزی کمک می کند.

طبق گفته مجله بین المللی چاقی مصرف غذاهایی که اثر ترموژنیک دارند برای کاهش وزن عالی هستند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد زنجبیل عامل ضد التهابی قوی است و بخصوص برای درمان چاقی در بیماران دیابتی نوع 2 بسیار مفید است زیرا التهاب ناشی از چاقی و مقاومت نسبت به انسولین از شایع ترین عوارض دیابت نوع 2 هستند و زنجبیل با کاهش التهاب به لاغری این افراد کمک می کند.

زنجبیل توانایی مهار سنتر کورتیزول در بدن دارد، کورتیزول یا هورمون استرس تاثیر نامطلوبی در افزایش چربی های شکمی و افزایش وزن دارد.

چای زنجبیل با افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به تولید انرژی در بدن کمک کرده و همین امر انگیزه کافی برای انجام تمرینات منظم ورزشی و سوزاندن کالری در فرد را فراهم می کند.

اگرچه مصرف منظم زنجبیل تاثیر عالی در لاغری دارد اما نیاز است فرد در طول دوره مصرف زنجبیل، از رژیم غذایی سالم پیروی کرده و حداقل 5 روز در هفته و روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش کند تا با افزایش سوخت و ساز بدن در مدت زمان کوتاه تری به وزن ایده آل برسد.

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک را به 250 میلی لیتر آب داغ (دمای 80 درجه) اضافه کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد؛ در صورت تمایل مقداری عسل یا زردچوبه به آن افزوده و گرم بنوشید.

2 قطعه ریشه زنجبیل تازه را پوست گرفته و رنده کنید و به 250 میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید، بعد از 1 دقیقه از روی حرارت برداشته، بگذارید 15 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد و سپس مقداری عسل برای خوش طعم شدن به آن اضافه کنید.

نکته: برای افزایش خاصیت چربی سوزی چای زنجبیل توصیه می شود چای را به همراه یکی از مواد زیر مصرف کنید:

نان سفید بدون قند، بادام ها، لیمو، فلفل هندی، سیر، میوه های تازه، توت ها، آووکادو و عسل

توجه: بهترین زمان مصرف چای زنجبیل برای لاغری، نوشیدن 250 میلی لیتر چای گرم 15 دقیقه قبل از هر وعده غذایی می باشد.

1/4 قاشق چایخوری پودر دارچین را به 1 فنجان آب اضافه کرده و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد مخلوط را از صافی رد کرده روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس یک تکه کوچک زنجبیل خشک به آن افزوده و بعد از 2 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و بعد از صاف کردن بنوشید.

یک تکه کوچک زنجبیل را به همراه 4 یا 5 برگ نعناع تازه به 1 فنجان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 2 یا 3 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و بعد از 2 دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید. این چای علاوه بر کاهش وزن برای رفع استرس نیز مفید است.

آب دو عدد لیمو را با یک تکه زنجبیل خرد شده مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، حرارت را کم کرده سپس 1 لیتر آب و پوست لیمو را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه آن را از روی شعله برداشته و بعد از خنک شدن و قبل از غذا میل کنید.

یک تکه کوچک زنجبیل خرد شده را به 1 لیوان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 1 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و از صافی عبور دهید، 1 قاشق چایخوری عسل به دمنوش اضافه کنید و بنوشید.

عسل علاوه بر شیرین کردن دمنوش، به دلیل خواص ضد باکتری از عفونت جلوگیری و معده را تسکین می دهد و برای کاهش وزن نیز مفید می باشد.

پودر زنجبیل و لاغری

هشدار: از مصرف بیش از حد زنجبیل در طول روز خودداری کنید، دوز مناسب برای مصرف روزانه حدود 1 تا 2 سانتی متر ریشه زنجبیل در هر 5 تا 6 ساعت می باشد.

دارچین از گیاهان ادویه ای عالی برای کاهش وزن است که به طور گسترده در طب سنتی آئورودا نیز استفاده می شود. با مصرف منظم دارچین و انجام تمرینات منظم ورزشی و نه شدید، می توان هر هفته حدود 0.9 کیلوگرم کاهش وزن داشت.

دارچین حاوی ترکیبی به نام سینامالدئید است که به چربی سوزی و تولید انرژی در بدن کمک می کند.

مصرف دارچین با بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم قند خون از تجمع چربی، چاقی، دیابت و سایر بیماری های مرتبط با چاقی جلوگیری می کند.

مطالعات نشان می دهد دارچین به کاهش کلسترول خون، متابولیسم و چربی سوزی کمک می کند.

از جمله بهترین دمنوش های لاغری دارچین می توان به دمنوش لاغری دارچین و زنجبیل و لیمو، دمنوش لاغری دارچین و عسل و دمنوش دارچین و سرکه سیب اشاره کرد.

دوز مناسب برای مصرف دارچین به منظور لاغری حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر دارچین یا یک تکه چوب دارچین (2 سانتی متر) در روز می باشد.

مصرف آب لیمو گرم هنگام صبح به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن کمک می کند. آب لیمو یک نوشیدنی کم کالری محسوب می شود و جایگزین عالی برای نوشیدنی های پرکالری مانند آب پرتقال است.

آب لیمو حاوی آب فراوان است، مصرف آب لیمو برای سوخت و ساز بدن و کالری سوزی مفید است و به هیدراتاسیون بدن کمک می کند، برخی شواهد نشان می دهد هیدراتاسیون بدن تاثیر عالی در چربی سوزی، کاهش احتباس آب در بدن، بهبود نفخ و کاهش وزن دارد.

لیمو ترش حاوی ماده ای به نام پکتین است که باعث می شود فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و دیرتر گرسنه شود.

  • رمانهای عاشقانه کوتاه ایرانی
  • با توجه به خواص ذکر شده برای زنجبیل، دارچین و لیمو حتما متوجه شده اید که ترکیب آن ها تاثیر خارق العاده ای در کاهش وزن و چربی سوزی دارد. از دیگر خواص این دمنوش می توان به درمان بیماری هایی همچون برونشیت و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

    3/4 لیتر آب را روی حرارت بجوشانید سپس 2 تکه چوب دارچین، 3 عدد لیمو ترش برش داده شده و یک تکه کوچک زنجبیل را به آب در حال جوش افزوده و در صورت تمایل چند برگ نعناع نیز به آن اضافه کنید.

    شعله را بسته و بگذارید چای به مدت 25 دقیقه خوب دم بکشد. سپس چای را از صافی عبور داده و بنوشید.

    4 فنجان آب را داخل قوری درب دار اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید، سپس 1 تکه کوچک زنجبیل و دو تکه چوب دارچین را به آب در حال جوش افزوده، درب قوری را بگذارید و شعله را ببیندید تا به مدت 10 الی 20 دقیقه دم بکشد. در مرحله آخر آب یک عدد لیمو تازه و مقداری عسل به چای اضافه کنید و بعد از صاف کردن، میل کنید.

    برای آنکه بتوانید با خیال راحت لیموترش را با پوست به دمنوش های بالا اضافه کنید باید حتما لیموی مورد استفاده شما شما ارگانیک باشد، یعنی فاقد هر گونه کود و سموم شیمیایی؛ بنابراین از آنجا که در ایران به ندرت لیموترش ارگانیک برای خرید پیدا می شود پیشنهاد می شود دمنوش تان را مثلا با زنجبیل و دارچین آماده کرده و سپس آب لیموترش را به آن اضافه کنید!

    منبع: time – stylecraze – livestrong – stylecraze2

    سایر منابع:

    www.femniqe.com/ginger-for-weight-loss
    bhrcenter.com/lose-5lbs-naturally-by-drinking-this-tea-ginger-tea
    tlvz.com/en/tea-of-ginger-cinnamon-and-lemon-to-deflate-the-belly-and-lose-weight
    andrearussell.com/ginger-lemon-cinnamon-tea
    www.healthline.com/nutrition/lemon-water-for-weight-loss

    فال حافظ

    پودر زنجبیل و لاغری

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    سلام به همه🌸❤️

    خواستم از نتيجه اي كه خودم با چشماي خودم ديدم بهتون بگم

    باباي من چند ماه پيش از يكي شنيده بود كه زنجبيل براي معده درد خيلي خوبه ( البته نميدونم راسته يا دروغ ) براي همين يه ماه هر روز هشت و نه ليوان زنجبيل با اب جوش ميخورد

    پودر زنجبیل و لاغری

    باورتون نميشه بعد از يك ماه انقدر لاغر شده بود كه ما هممون ترسيده بوديم كه نكنه مريضي خاصي گرفته 

    اونموقع متوجه نشديم كه چرا لاغر شده اما الان تازه فهميديم كه بخاطر زنجبيل بوده 

    براي همين منم بيست روزي ميشه كه دارم زنجبيل ميخورم البته من اصلا تحرك ندارم ولي واقعا لاغر شدم 

    نميگم زياد لاغر شدم اما واقعا بدنم جمع شده ( البته من روزي دو ليوان به زور ميخورم چون از مزه زنجبيل خوشم نمياد ) 

    اينارو گفتم كه شايد به دردتون بخوره 🙂❤️

    پودرش یا تازش؟

    چقد زنجبیل تو ۱لیوان؟

    برم یه ده کیلو پودر زنجبیل بگیرم😆😆


    فقط 5 هفته به تولد باقی مونده !

    مامانا اگه دنبال یه آتلیه خوب هستین برای بارداری و نوزادی و غیره …

    ما ینجا کلی دکور قشنگ داریم به ما سر بزنید

    اخ جاااان….اب کرفس و چایی سبز و زنجفیل دبگه چی میشههههه

    چجوری دم میکنی

    با گلاب میخوری ؟

    خیلی هم طبع گرمی داره و واسه سلامتی خوبه، البته اگه طبعتون گرم باشه ضرر داره، زیاده روی نکنید گلم قبلش هم طبعت رو پیدا کن، من سرد و ترم و زنجبیل مثل دوا برامه

    صورت رو هم لاغر میکنه ب شدت اره؟

    روش درست کردنش میگی؟

    من یه شب چای سبزو دارچین درست کردم یه کم تو پودر زنجبیل ریختم تا صب عرق ریختم لباسم خیس عرق بود

    زیادش ضرر داره

    میشه بیشتر توضیح بدی؟پودرشو میریزی تو اب میخوری ؟قبل غذا یا بعد غذا ؟چقدر زنجبیل میریزی؟

    زنجبیل آسیب میزنه ب ادام های داخلی بدن تو دراز مدت 

    متابولیسم بدن رو اجبارا بالا میبره و بدن مجبوره چربی هاشو بسوزونه حتی اگه اون چربی ها تو نقاط ضرو ی باشن 

    رژیم سالمی نیست 

    چون نمود بیرونی نداره آسیبش و به امعا احشا داخلی ضرر میزنه ، نمیتونید متوجه آسیب ها شید

    ولی توصیه میکنم از راه دیگه ای وزن کم کنید عزیزم

    پودر زنجبیل و لاغری

    پودرش 

    عزیزم ی سوال داشتم ازت چه جوری تشخیص دادی مزاجت سردو تره؟

    منم فک کنم سردو ترم ولی مطمئن نیستم

    يك عاشق مرباخوري 

    چه ضرری  داره ؟

    تو دارز مدت بله خوب نیس

  • جدیدترین مدل عینک های طبی زنانه
  • ولی کلا یکماه بخوریمم یعنی ضرر داره؟

    يك قاشق مرباخوري زنجبيلو ميريزم تو يه ليوان ابجوش بعدم نوش جان ميكنم 

    به همين آسوني

    اره لاغر ميكنه 

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    به گزارش شفا آنلاین، چگونه با چای زنجبیل لاغر شویم شاید این
    سوال بسیاری از شماها باشد که می دانید چای زنجبیل لاغر می کند ولی اطلاع
    ندارید که چند باردر روز و در چه زمان هایی باید بنوشیم  و ایا  کافی است
    چای زنجبیل بنوشیم و لاغر شویم و ورزش را کنار گذاشته  و غذا هم بخوریم  یا
    نه اکنون در این بخش بیشتر در این مورد توضیح می دهیم.


    چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است
    که در جهت ارتقای سلامتی بدن غوغا می کند. این نوشیدنی در بین تمام خواصی
    که دارد به شما کمک می کند که به ساده ترین و سالم ترین شیوه ی ممکن وزن کم
    کنید.



    پودر زنجبیل و لاغری

    زنجبیل ریشه ی مفیدی است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند و باعث تسکین
    دردهای جسمی نیز می شود. این ماده ی غذایی را بهترین ماده ی ضدالتهابی
    طبیعی موجود بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش ساده ی لاغری با
    کمک چای زنجبیلی بیشتر آشنا کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.



    اگر احساس می کنید که این اواخر کمی چاق شده اید و شکم و پهلوهایتان چربی
    آورده است زمان آن فرا رسیده تا سریع وارد عمل شوید و به فکر چربی زدایی از
    این مناطق باشید. در گام اول یادتان باشد که برای لاغری لازم است که به
    مدت چند روز چای زنجبیلی میل کنید. این چای مکمل مناسبی برای یک رژیم سالم
    است. علاوه بر این لازم است که مصرف چربی را کاهش دهید و تغذیه ی مناسبی
    سرشار از سالاد، سبزیجات بخارپز، پروتئین های سالم، فیبرهای غذایی و آب را
    دریابید.



    اگر علاوه بر موارد اشاره شده، روزانه کمی ورزش نیز اضافه کنید، مطمئن
    باشید که مصرف یک فنجان چای زنجبیلی بعد از هر وعده ی غذایی باعث می شود که
    در مدت ۵ هفته به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. فراموش نکنید که لاغری و
    رسیدن به تناسب اندام نیاز به اراده ی قوی و کمی تلاش دارد. پس اراده کنید و
    توصیه های زیر را به کار ببندید.




    چه زمانی برای نوشیدنی چای زنجبیلی مناسب است؟

    روزانه دو فنجان، یک فنجان بعد از ناهار و یک فنجان بعد ازشام از این چای
    پرخاصیت بنوشید. این عادت را به مدت ۱۵ روز ادامه دهید. سپس به مدت یک هفته
    نوشیدن چای زنجبیلی را متوقف کنید و سپس دوباره مصرف آن را شروع کنید.
    فراموش نکنید که لازم است در کنار مصرف این معجون لاغری یک رژیم غذایی
    مناسب و سالم داشته باشید و از ورزش روزانه غافل نشوید.

    پودر زنجبیل و لاغری

    آرایش

    مدل مو

    مدل لباس

    زنجبیل ریشه ای است که طعمی تند و حالتی ترد دارد. فواید زنجبیل برای سلامتی بسیار است. یکی از فواید زنجبیل، توانایی اش در کاهش وزن و از بین بردن چربی های دور شکم است. این مقاله را بخوانید تا بیشتر با رابطه ی زنجبیل و لاغری آشنا شوید.

    براساس آیورودا (نوعی علم باستانی در هندوستان که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای سلامتی و درمان بیماران استفاده می شود) مصرف ریشه ی زنجبیل می تواند به کنترل وزن کمک کند و تحقیقات نیز این ویژگی زنجبیل را تأیید کرده اند.

    در مطالعه ای که نتیجه ی آن در سال ۲۰۱۴ در مجله ی دانش غذا و کشاورزی به چاپ رسید، دسته ای از موش ها که اضافه وزن داشتند، مورد آزمایش قرار گرفتند. به این موش ها به مدت ۳۰ روز مکمل جینجرول (ترکیبی که در زنجبیل یافت می شود) داده شد و آنها توانستند پس از این مدت وزن شان را کاهش بدهند. سطح قند خون و لپتین در این موش ها نسبتا کاهش یافته بود. لپتین ترکیبی است که در احساس سیری پس از صرف وعده ی غذایی مؤثر است و می تواند در لاغری نقش مثبتی داشته باشد.

    محققان نتیجه گرفتند زنجبیل می تواند مانع چاقی ناشی از رژیم های غذایی سرشار از چربی شود و می توان از زنجبیل به عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

    براساس مطالعات دیگری که در سال ۲۰۱۳ در مجله ی پزشکی و دارویی اروپا منتشر شد، تأثیر زنجبیل بر لاغری با داروی لاغری ارلیستات برابر بود. همچنین زنجبیل از طریق بالا بردن کلسترول مفید خون (HDL) در کاهش سطح کلسترول خون تأثیر قابل توجهی دارد. با قدرتی که زنجبیل بر احساس سیری و هضم مناسب غذا دارد، نقشش در کاهش وزن تعجب آور نیست.

    زنجبیل و لاغری؛ نحوه مصرف زنجبیل برای چربی سوزی چگونه است؟

    زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می کند. اگر می خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تأثیر بگذارد. این عوامل می تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد.

    زنجبیل باعث احساس سیری در شما می شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می شوید. زنجبیل به عنوان یک ماده ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می تواند به طور تازه یا به همراه غذا و نوشیدنی ها مصرف شود.

    تغییرات هورمونی و استرس مزمن می تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه ی این امر خروج دستگاه ایمنی و سوخت وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند. براساس مقاله ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند.

    براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد زنجبیل در کنار خاصیت سیرکنندگی خود، خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت وساز و کالری سوزی کمک می کنند.

    International Journal of Obesity متذکر شده است که مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند، می تواند ابزار بالقوه ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت وساز می شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه ی حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل شده در آب داغ) با صبحانه ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

    مطالعات حاکی از تأثیر چشمگیر زنجبیل در حرارت زایی است و شرکت کنندگانی که نوشیدنی حاوی زنجبیل مصرف کرده بودند، کمتر احساس گرسنگی می کردند، درنتیجه غذای مصرفی شان کاهش یافته بود. این نتایج حاکی از تأثیر بالقوه ی زنجبیل در لاغری است.

    پودر زنجبیل و لاغری

    اگر می خواهید از اثرات شگفت انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره مند شوید، می توانید زنجبیل را به روش های زیر مصرف کنید.

    مصرف زنجبیل نمی تواند به سرعت وزن تان را کاهش بدهد. تأثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می تواند دستاورد بزرگی باشد.

    باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن تان علاوه بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه ی دلخواه تان برسید.

    در قدم اول مصرف چربی های ناسالم، غذاهای فرآوری شده، فست فودها، شکر و قند را متوقف کنید. همچنین با مصرف مواد غذایی زیر می توانید با سرعت بیشتری وزن تان را کاهش بدهید. برخی مواد غذایی می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. روغن نارگیل، زیره، سرکه سیب، لیمو ترش و آب آن، چای سبز، عسل و دارچین و برخی از ادویه ها در روند کاهش وزن مؤثرند.

    کارهای زیر نیز می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

    زنجبیل علاوه بر کاهش وزن، به درمان التهاب، کاهش حالت تهوع، بهبود گوارش و نابودی سلول های سرطانی کمک می کند. همچنین با درست کردن چای زنجبیل می توانید بدن خود را سم زدایی و با بسیاری از امراض مبارزه کنید.

    پودر زنجبیل را می توان ماه ها نگهداری کرد. بهترین شرایط برای نگهداری پودر زنجبیل قرار دادن آن در ظرف شیشه ای سر بسته و در مکانی تاریک و خنک است. ریشه ی زنجبیل تازه را می توان تا سه هفته در یخچال نگهداری کرد. همچنین می توان ریشه ی زنجبیل را به مدت ۶ ماه در فریزر نگهداری و در مواقع موردنیاز مصرف کرد.

    بیشتر افراد می توانند از فواید زنجبیل بهره مند شوند، اما زنجبیل گزینه ی مناسبی برای همه ی افراد نیست. ممکن است زنجبیل با برخی داروها تداخل داشته باشد و تأثیراتی منفی بر سلامت افراد بگذارد.

  • مضرات چاي خوردن

  • 14000تومان

    7000تومان

    منبع : chetor.com

    سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

    پودر زنجبیل و لاغری
    پودر زنجبیل و لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *