پریودی در ماه اول بارداری

دوره مقدماتی php
پریودی در ماه اول بارداری
پریودی در ماه اول بارداری

آیا این امکان وجود دارد که در دوران بارداری پریود شد؟ نه واقعاً. زمانی که بدن شما شروع به تولید هورمون بارداری می کند (hCG) م، پریود شما متوقف خواهند شد با این حال ممکن است باردار باشید و در زمان پریودتان خون ریزی کمی داشته باشید این نوع خونریزی در دوران بارداری زودهنگام به طرز شگفت انگیزی رایج است.

به احتمال زیاد خونریزی از طریق جفت ایجاد می شود. هنگامی که جنین در رحم شما کاشته می شود، سلول ها و بافت های جفت شروع به رشد می کنند اما تا زمانی که جفت به اندازه کافی ثابت شود که رگ حیاتی بدن شما شود، بدن وظیفه تامین کودک را به رشد خود با مواد غذایی و اکسیژن انجام می دهد.

تا حدود هفته ششم بارداری، جفت به اندازه کافی بزرگ و پیچیده می شود که وظیفه تغذیه نوزاد را به عهده بگیرد و در این نقطه زمانی ممکن است کمی خونریزی کنید پس طبیعی است که نگران باشید و به پزشک یا قابله خود بگویید.

 

متاسفانه خونریزی هنوز می تواند اولین نشانه سقط جنین باشد. خونریزی از سقط می تواند گاهی اوقات احساس پریود را داشته باشد، اما معمولاً سنگین تر است و شکم سنگین تر می شود و درد می کند.

پریودی در ماه اول بارداری

دوره مقدماتی php

بارداری خارج رحمی نوع دیگری از خونریزی است که در آن کاشت جنین در لوله فالوپ به جای رحم قرار دارد. بارداری خارج رحمی معمولاً باعث خونریزی تیره یا آبکی می شود و درد تیزی در زیر شکم دارد، به خصوص در یک طرف شکم. این کار به درمان سریع نیاز دارد، پس اگر این علائم را داشته باشید به پزشک خود زنگ بزنید.

اگرچه به احتمال زیاد خونریزی شما چیزی برای نگرانی نیست، اما پزشک می تواند آزمایش هایی را پیشنهاد کند تا مطمئن شود که بارداری خوب پیش می رود.

اگر تازه باردار شده اید، پزشک ممکن است یک آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون شما تجویز کند، یا ممکن است شما را به یک واحد ارزیابی اولیه بارداری (EPAU) برای یک اسکن اولیه ارجاع دهد.

در طول پریود، رحم آستری را برای بارداری ایجاد شده بود را پاره و تخلیه می کند. در حالی که یک زن می تواند خونریزی رحمی در دوران بارداری را تجربه کند، حتما به خاطر پریود نیست.در این بخش مهم از نمناک که به درخواست شما کاربران نمناکی ارائه شده است نگاهی عمیق به قاعدگی و حاملگی و بحث در مورد علل بالقوه خونریزی در دوران بارداری می اندازیم.

زمانی که یک زن باردار است، او به تخمک گذاری ادامه نمی دهد و پریود نمی شود این تنها زمانی اتفاق می افتد که فرد باردار نباشد.اگرچه این امکان وجود دارد که زنان در دوران بارداری مقداری خون را ببینند، اما این به خاطر چرخه قاعدگی آن ها نیست.

برخی از زنان نیز هیچ زمانی در هنگام شیردهی پریود نمی شوند. با این حال، آن ها ممکن است به زودی پس از زایمان، دوباره تخمک گذاری را انجام دهند بنابراین، اگر فرد نخواهد دوباره در دوران شیردهی باردار شود، پزشکان ممکن است نوعی از قرص های کنترل بارداری را توصیه کنند.

سیکل قاعدگی برای تسهیل در بارداری اتفاق می افتد. این چرخه در اولین روز از پریود آغاز می شود و در اولین روز از پریود بعد به پایان می رسد ؛ زمانی که تخمدان ها یک تخمک را آزاد می کنند، این کار در وسط چرخه اتفاق می افتد.

یک تخمک تنها برای حدود 12-24 ساعت دوام می آورد و اگر سلول های اسپرم حاضر باشند و بتوانند تخمک را بارور کنند، تخمک در رحم قرار می گیرد و منجر به بارداری می شود.اگر لقاح وجود نداشته باشد، قاعدگی رخ خواهد داد و بدن پوشش رحمی را خراب خواهد کرد تا بتواند شروع به ساخت یک چرخه جدید برای چرخه بعدی کند.

هر چند که یک زن زمانی که باردار است پریود نمی شود، اما ممکن است هنوز مقداری خونریزی را تجربه کند.در حالی که خونریزی لزوماً نشانه یک مشکل اساسی نیست، اما درک علل بالقوه و دانستن زمان صحبت کردن با پزشک ضروری است.

خونریزی در طول سه ماهه اول بیشتر شایع است. برخی از نشانه های خفیف را می توان به عنوان کاشت جفت در رحم دید. چنانچه در این بخش از نمناک گفته شده است یک زن هم چنین می تواند تغییراتی در سلول های رحم در دوران بارداری را تجربه کند که ممکن است باعث خونریزی کم، به ویژه پس از داشتن رابطه جنسی شود.

دلایل دیگر خونریزی در سه ماهه اول عبارتند از:

علت های خونریزی بعد از بارداری می شود:

معاینه گردن رحم:

پزشک ممکن است این معاینه را برای چک کردن هرگونه ناهنجاری انجام دهد. این روش می تواند منجر به خونریزی جزئی شود.

جفت:

این و وضعیت زمانی رخ می دهد که لانه گزینی جفت نزدیک یا در دهانه رحم قرار گیرد.

زایمان زودرس :

در طول زایمان, دهانه رحم گشاد می شود و رحم منقبض می شود تا به حرکت جنین کمک کند. این میتواند باعث خونریزی شود.

رابطه جنسی:

در حالی که اغلب زنان می توانند در حین حاملگی رابطه جنسی داشته باشند، اما اگر یک پزشک توصیه کند که به خاطر افزایش حساسیت بافت های واژن و گردن رحمی این کار را توصیه نکند، چون می تواند باعث زخم و خونریزی شود.

پارگی رحم:

این زمانی اتفاق می افتد که رحم در هنگام زایمان پاره می شود، که یک وضعیت اورژانسی پزشکی است. این شرایط نادر است اما اگر زنی پیش از این زایمان یا عمل جراحی بر رحم داشته باشد احتمال بیشتری برایش وجود خواهد داشت.

قطع جفت:

این وضعیتی است که در آن جفت از رحم جدا می شود قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید. همچنین یک وضعیت اورژانسی پزشکی است.

اگر زنی در هر مرحله از بارداری خونریزی داشت و نگران شد، باید رنگ، مقدار و ثبات خونریزی را یادداشت کند و به پزشکش بگوید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

زنان در صورتی که علائم دیگری داشته باشند که شامل موارد زیر باشند، باید به دنبال مراقبت اورژانسی پزشکی برای خونریزی در طول دوران بارداری باشند:

خانم باردار همچنین اگر خونریزی قرمز روشن داشت باید پزشک را ببیند و یا با یک پد خودش را تمیز کند.

خونریزی داخلی و لگن در اوایل بارداری می تواند نشانه ای از بارداری خارج از رحمی باشد، به خصوص اگر این علائم قبل از آزمایش اولیه رخ دهند.

هر زنی که مشکوک به بارداری باشد، باید هر چه زودتر توسط پزشک معاینه شود.

پریودی در ماه اول بارداری

اگر خانم باردار خونریزی داشت و دارای علائم زایمان زودرس قبل از هفته 37 ام بارداری بود، باید به دنبال جلب توجه پزشکی باشد.

این نشانه ها ممکن است شامل درد مداوم در کمر، درد شکم و انقباضات منظم باشد.

 

پریود در ماه اول بارداری ممکن است برای برخی از زنان باردار ترس و نگرانی ایجاد کند. اگر در نخستین ماه حاملگی پریود شده اید احتمال پریود شدن در ماه اول بارداری را در اینجا بررسی خواهیم کرد. همچنین مهمترین دلایل و علت پریود در ماه اول بارداری برای شما خانم های حامله بیان خواهیم کرد. آیا ممکن است در ماه اول بارداری پریود شویم؟ با سماتک همراه باشید تا پاسخ سوالات تان درباره احتمال پریود شدن در ماه اول بارداری و همچنین در دوران بارداری را توضیح دهیم.

 

پریودی در ماه اول بارداری

پریود شدن در ماه اول بارداری و حاملگی ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. متأسفانه پریود در ماه اول بارداری می‌تواند در اثر سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم ایجاد شده باشد؛ این نوع خونریزی‌ها اغلب با درد و گرفتگی عضلات شکم همراه هستند. احتمال پریود شدن در ماه اول بارداری صفر است، اما بسیاری از زنان باردار علائم مشابهی از یک پریود در طول اولین سه ماهه اول بارداری خود را تجربه می کنند.

 

سقط جنین در ماه اول بارداری، در شرایطی رخ می‌دهد که رشد و نمو جنین به درستی صورت نگرفته باشد. خونریزی ناشی از سقط جنین، به مرور شدیدتر می‌شود. هرچند سقط جنین اتفاق غم‌انگیزی است؛ اما پدیده رایجی است. برخی از خانم‌ها پیش از این که از بارداری خود آگاه شوند، دچار سقط جنین می‌شوند. این افراد هنگامی که دچار خونریزی ناشی از سقط جنین می‌شوند، گمان می‌کنند پریود شده‌اند.

 

حاملگی خارج از رحم حالتی است که سلول تخم، خارج از رحم جایگزین شود. این نوع خونریزی ظاهری تیره و آبکی دارد و می‌تواند ادامه پیدا کند. حاملگی خارج از رحم ممکن است برای شخص بسیار سخت و دشوار باشد؛ به همین خاطر باید خیلی سریع رفع شود.

 

از آنجا که پریود شدن در ماه اول بارداری غیر طبیعی است، بایستی نسبت به هر نوع خونریزی که در طول این دوران اتفاق می‌افتد، حساس باشید. خونریزی و یا لکه بینی در سه ماهه اول بارداری معمولا نگران کننده نیست، اما اگر خونریزی با نشانه‌های دیگر همراه باشد، ممکن است نشانگر مساله جدی‌تری باشد و بایستی به سرعت به پزشک مراجعه کرد. این علائم عبارتند از:

 

گرفتگی، درد و انقباض
سرگیجه یا از هوش رفتن
خونریزی شدید و دفع لخته‌های خونی
درد شدید در ناحیه شکم و رحم

کمر درد
دل درد
از دست دادن هوشیاری یا ضعف
خستگی
تب
درد کتف و شانه
تغییر در ترشحات واژن
استفراغ و حالت تهوع غیر قابل تحمل

اگر خونریزی و پریود در ماه اول بارداری به رنگ قرمز روشن است و نیاز به استفاده از پد بهداشتی دارید، بایستی به پزشک مراجعه کنید. درد در ناحیه لگن و خونریزی واژینال در مراحل اولیه بارداری ممکن است نشانه حاملگی خارج رحمی باشد. در صورت مشاهده این نشانه ها، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در حالی که برخی از زنان ممکن است خونریزی واژینال را در حین بارداری تجربه کنند، اما پریود شدن در بارداری ممکن نیست! پریود تنها وقتی اتفاق می‌افتد که باردار نباشید.

 

خیر. امکان پریود شدن در ماه اول بارداری بسیار کم و صفر درصد است و از آنجا که زنان در دوران بارداری تخمک گذاری ندارند (تخمک آزاد نمی‌کنند)، در نتیجه پریود نمی‌شوند. هنگامی که در اثر بارداری، بدن شروع به تولید هورمون بارداری یعنی هورمون گونادوتروپین کوریون انسانی (hCG) می‌کند، پریود متوقف می‌شود. لکه ‌بینی در دوران بارداری با پریود شدن فرق دارد اما یک اصطلاح رایج در بین خانم های باردار است و موضوعی متفاوت از دوره‌های معمولی پریود پیش از بارداری است. با این وجود، خانم‌ها از آن به‌عنوان پریود شدن در بارداری یاد می‌کنند. پریود شدن در ماه اول بارداری به معنای خونریزی واژینال خفیف بوده که رنگ لکه خونی بین قرمز تا قهوه‌ای متغیر است. در هفته‌ های اول بارداری، لکه بینی و پریود خفیف یک اتفاق رایج است. از هر پنج خانم باردار، یک نفر در سه ماهه اول بارداری پریود خفیف (لکه بینی) پیدا می‌کند. خانم‌هایی که با روش IVF (لقاح مصنوعی) یا سایر روش‌های درمان ناباروری باردار شده باشند، بیشتر دچار لکه یبنی می‌شوند. اگر دو جنین در رحم جایگزین شوند، ممکن است رشد و نمو یکی از آن‌ها متوقف شود. این موضوع می‌تواند منجر به پریود در ماه اول حاملگی شود.

پریود شدن در ماه اول بارداری که همان خونریزی خفیف و لکه بینی در ابتدای دوران بارداری است، اغلب بی‌خطر است اما باید به پزشک مراجعه کنید. این نوع خونریزی‌ها به‌طور معمول در همان روزهایی اتفاق می‌افتد که پیش از بارداری شخص پریود می‌شد. اگرچه زنان در دوران بارداری پریود نمی‌شوند، اما احتمال دارد که نوعی از خونریزی در ماه اول بارداری را تجربه کنند. این خونریزی لزوما نشان دهنده یک مشکل نیست، اما بایستی علت آن را پیدا کنید. مراجعه به پزشک در این شرایط راه‌گشاست. پریود شدن در ماه اول بارداری اغلب یک یا دو روز طول می‌کشد. پریود شدن در سه ماهه اول بارداری بیشتر از سه ماهه دوم یا سوم رخ می‌دهد. برآورد‌ها حاکی از آن است که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد زنان باردار در طول سه ماهه اول خود دچار لکه بینی یا پریود می‌شوند. علت پریود شدن در ماه اول بارداری به دلایل زیر است:

 

هورمون‌های تنظیم‌کننده قاعدگی
جایگزین شدن سلول تخم بارور شده در دیواره رحم

التهاب دهانه رحم
فیبروئید
پولیپ دهانه رحم
عفونت دهانه رحم یا عفونت واژینال
بیماری ارثی فون ویلبراند

 

علت پریود شدن در ماه اول بارداری ممکن است لانه گزینی باشد. لانه گزینی خونریزی سبکی که حدود ۱۰ تا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد، در حدود زمانی که بایستی پریود می‌شدید، رخ می‌دهد را خونریزی لانه گزینی گویند. بسیاری از زنان در این زمان هنوز آزمایش حاملگی را انجام نداده اند، بنابراین ممکن است آن را با پریود اشتباه بگیرند. با این حال، این خونریزی از یک پریود عادی سبک‌تر است و فقط چند روز طول می‌کشد. این خونریزی به دلیل چسبیدن تخمک بارور به دیواره رحم که باعث آسیب دیدن برخی عروق می‌شود، رخ می‌دهد.

اگر لکه بینی که بلافاصله پس از بارداری، به ویژه پس از رابطه جنسی، رخ دهد به دلیل تغییرات دهانه رحم است. تا زمانی که عفونت وجود نداشته باشد، نیازی به این نگرانی پیرامون این خونریزی نیست.

 

اگر خونریزی در اثر سقط جنین باشد، با گرفتگی عضلات شکم همراه است و به مرور شدیدتر می‌شود. هنگام پریود شدن در حاملگی، حتی اگر خونریزی متوقف شود، مراجعه به متخصص زنان برای بررسی علت ضروری است.

 

پریود شدن شدید در ماه اول بارداری که دارای خونریزی زیاد باشد، می‌تواند نشانه مشکل جدی تری، مانند موارد زیر باشد:

 

حاملگی خارج رحمی
عفونت
بارداری مولار
Subchorionic hemorrhage، همچنین به عنوان خونریزی هماتوم (خونریزی بین جفت و دیواره رحم) شناخته می‌شود.
بیماری تروفوبلاست بارداری (GTD)، یک نوع نادر تومور است که از سلول‌های تشکیل دهنده جفت بوجود می‌آید.

 

تمام موارد یاد شده، شرایط اورژانسی پزشکی هستند و بایستی سریعا توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرند.

خونریزی و پریود خفیف در سه ماهه دوم و سوم بارداری نیز امکان پذیر است، هرچند همانند سه ماهه اول حاملگی شایع نیست. خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری، ممکن است منجر به خاتمه بارداری شود! دلیل پریود در زمان بارداری ممکن است نشانگر این باشد که مشکلی در میان است. اگر از سه ماهه اول بارداری به بعد دچار خونریزی و پریود شدید، سریعا به پزشک مراجعه کنید. دلایل احتمالی خونریزی و پریود در زمان بارداری به شرح زیر است. همچنین از آنجایی که اغلب پریودهای خفیف در زمان بارداری بی‌خطر هستند، به‌طور معمول مشکلی برای سلامتی جنین ایجاد نمی‌کنند. بسیاری از بارداری‌ها با وجود خونریزی اولیه، به‌طور عادی ادامه پیدا می‌کنند.

 

داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری در سه ماهه دوم و سوم می‌تواند باعث خونریزی سبک و یا لکه بینی شبیه به پریود شود. دلیل آن افزایش حساسیت بافت‌های گردن رحم و واژن در این زمان است.

پریودی در ماه اول بارداری

 

اگر زایمان پیش از هفته ۳۷ بارداری رخ دهد به آن زایمان زودرس گویند و این موضوع به هر زایمانی که قبل از ۳۷ هفته اتفاق می افتد اشاره دارد. در فرایند زایمان انقباض گردن رحم و انقباضات رحمی به حرکت جنین در کانال زایمان کمک می‌کند. در حالی که ممکن است احساس درد و گرفتگی داشته باشید، زایمان زودرس نیز ممکن است باعث انقباضات شود. این انقباض‌ها ممکن است منجر به پریود شدید در زمان بارداری شود. نشانه‌های دیگر زایمان زودرس عبارتند از: کمر درد، گرفتگی شکم، تغییرات در ترشحات واژن و احساس فشار در واژن.

 

اگر دچار پریود در دوران حاملگی شده اید ممکن است علت آن جفت سرراهی باشد. شرایطی که جفت در نزدیکی یا بالای دهانه رحم واقع شده یاشد را جفت سرراهی گویند. تنها نشانه آن پریود در بارداری است و می‌تواند زایمان را به تاخیر بیاندازد. این اتفاق زمانی می افتد که جفت در پایین رحم کاشته می شود و بسیار نزدیک به رحم یا پوشش دهانه رحم است. خونریزی متفاوت است اما نشانه های دیگری وجود ندارد. جفت سر راهی می تواند مانع از زایمان شود.

 

جدا شدن زودرس جفت یک شرایط اورژانسی است که جفت شروع به جدا شدن از رحم قبل از تولد نوزاد می‌کند. این شرایط موجب خونریزی سنگین واژینال و همچنین درد شدید و گرفتگی شکم و پریود در دوران بارداری می‌شود. داشتن فشار خون بالا در بارداری خطر جدا شدن جفت را افزایش می‌دهد. این اغلب در طول چند ماه آخر حاملگی اتفاق می افتد. جفت جدا از رحم است که معمولا باعث خونریزی شدید و احتمالا شدت گرفتن درد معده و گرفتگی در بدن می شود. شرایط خاصی از سلامتی مانند فشار خون بالا می تواند خطر انقباض جفتی را افزایش دهد.

 

پارگی رحم زمانی رخ می‌دهد که عضلات رحم در حین زایمان پاره یا جدا می‌شوند. این شرایط نیز یک اورژانس پزشکی است، زیرا ممکن است منجر به خونریزی واژینال کنترل نشده و پریود شدید در بارداری شود. بروز این شرایط بسیار نادر است و بیشتر در زنانی که سابقه عمل جراحی رحمی یا سزارین داشته اند، اتفاق می‌افتد.

 

علت پریود شدن در ماه اول بارداری را در این مطلب پاسخ دادیم همچنین برای اطلاع بیشتر شما خانم های باردار علت پریود در سه ماه اول، دوم و سوم بارداری هم بیان شد. باید بدانید که احتمال پریود شدن در ماه اول بارداری بسیار بیشتر از سایر ماه ها است و باید فورا به پزشک متخصص بارداری و زایمان مراجعه کنید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

مامانا من همیشه از این فروشگاه پوشک میخرم و خیلی راضیم 

قیمتاش هم عالیه 

حتماسر بزنید پشیمون نمیشید

پریودی در ماه اول بارداری

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

علت اصلی خونریزی در دوران بارداری چیست؟خونریزی خفیف و لکه‌بینی در ابتدای دوران بارداری، اغلب بی‌خطر است. این نوع خونریزی‌ها به‌طور معمول در همان روزهایی اتفاق می‌افتد که پیش از بارداری شخص پریود می‌شد. پریود شدن در حاملگی اغلب یک یا دو روز طول می‌کشد. عوامل زیر باعث خونریزی در دوران بارداری می‌شوند:- هورمون‌های تنظیم‌کننده قاعدگی- جایگزین شدن سلول تخم بارور شده در دیواره رحمسایر علت‌های خونریزی در حاملگیعلاوه بر عوامل ذکر شده، علل دیگری نیز می‌توانند منجر به خونریزی در حاملگی شوند:- التهاب دهانه رحم- فیبروئید- پولیپ دهانه رحم- عفونت دهانه رحم یا عفونت واژینال- بیماری ارثی فون ویلبراند

آیا پریود شدن در حاملگی خطرناک است؟متأسفانه خونریزی در اوایل بارداری می‌تواند در اثر سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم ایجاد شده باشد؛ این نوع خونریزی‌ها اغلب با درد و گرفتگی عضلات شکم همراه هستند.سقط جنین در اوایل بارداری، در شرایطی رخ می‌دهد که رشد و نمو جنین به درستی صورت نگرفته باشد. خونریزی ناشی از سقط جنین، به مرور شدیدتر می‌شود. هرچند سقط جنین اتفاق غم‌انگیزی است؛ اما پدیده رایجی است. برخی از خانم‌ها پیش از این که از بارداری خود آگاه شوند، دچار سقط جنین می‌شوند. این افراد هنگامی که دچار خونریزی ناشی از سقط جنین می‌شوند، گمان می‌کنند پریود شده‌اند.حاملگی خارج از رحم حالتی است که سلول تخم، خارج از رحم جایگزین شود. این نوع خونریزی ظاهری تیره و آبکی دارد و می‌تواند ادامه پیدا کند. حاملگی خارج از رحم ممکن است برای شخص بسیار سخت و دشوار باشد؛ به همین خاطر باید خیلی سریع رفع شود.یکی از دیگر علت‌های نادر خونریزی در زمان بارداری، حاملگی مولار است. از هر هفتصد خانم‌ باردار، یک نفر دچار حاملگی مولار می‌شود. در حاملگی مولار، جنین به‌درستی رشد پیدا نمی‌کند، اما سلول‌های جفت رشد می‌کنند و تکثیر می‌شوند. حاملگی مولار نیز باید خیلی سریع رفع شود.

آیا پریود شدن در حاملگی برای جنین خطرناک است؟از آنجایی که اغلب خونریزی‌ها در دوران بارداری بی‌خطر هستند، به‌طور معمول مشکلی برای سلامتی جنین ایجاد نمی‌کنند. بسیاری از بارداری‌ها با وجود خونریزی اولیه، به‌طور عادی ادامه پیدا می‌کنند. اگر خونریزی در اثر سقط جنین باشد، با گرفتگی عضلات شکم همراه است و به مرور شدیدتر می‌شود. هنگام پریود شدن در حاملگی ، حتی اگر خونریزی متوقف شود، مراجعه به متخصص زنان برای بررسی علت ضروری است.

در هفته اول حاملگی هنوز باردار نیستید و در واقع این هفته از اولین روز آخرین قاعدگی شما محسوب میشود . این روشی نسبتاً دقیق است که متخصصین زنان از آن برای هفته های بارداری استفاده میکنند ولی متخصصین جنین شناسی از روز لقاح هفته های حاملگی و روزهای آن را محاسبه و تخمین میزنند؛ فیلم یا ویدئوی مربوط به هفته اول بارداری را در ادامه مشاهده نمایید.

بارداری هفته به هفته

در هفته اول بارداری درچرخه قاعدگی، بدنتان با مجموعه پیچیده ای از هورمون ها مواجه شده که نهایتا منجر به تخمک گذاری میشود که در آن تخمک از تخمدان آزاد و آماده باروری میگردد. چنانچه قصد حاملگی دارید، هدف تخمک بارورشده کاشته شدن در داخل رحم جهت لانه گزینی و رشد در 266 روز آینده است. در هفته اول بارداری تغییرات محسوس در بدن شما قابل درک نیست و بارداری شما از هفته سوم و چهارم بارداری یعنی زمانی که پریود عقب می افتد آشکار میشود.

هفته اول بارداری، بارداری واقعی نیست.

اکثر پزشکان حاملگی را از اولین روز از آخرین دوره حساب می کنند. به همین دلیل تخمک گذاری بارداری دقیق مشخص نیست، اما تشخیص نشانه های فیزیکی قاعدگی بسیار ساده تر است. بنابراین به نظر دکتر، هفته اول بارداری به این معنی است که شما در دوره پریودی خود هستید و هنوز باردار نیستید. در واقع تا هفته دوم یا سوم بارداری، باردار نیستید.

پریودی در ماه اول بارداری

تخمک های انسان بزرگترین سلول های بدن هستند. یک تخمک به اندازه کرک هلو است. بدن شما یک تخمک (یا در موارد نادر، دو تخمک) بین روزهای 10 و 19 سیکل قاعدگی و یا حدود 14 روز قبل از دوره بعدی شما تولید می کند. بدن تا حدود 12 تا 24 ساعت پس از آن زنده است. داشتن رابطه جنسی قبل از آن نیز مفید است، زیرا اسپرم می تواند در بدن شما تا سه روز زندگی کند.

اولین نشانه های بارداری به زودی اتفاق نخواهد افتاد – در واقع، بسیاری از خانم ها در هفته 4 متوجه پریود نشدن می شوند و تا هفته 4 هیچ احساس “متفاوتی” ندارند. اما برخی از نشانه های اولیه در بارداری در هفته های اول پس از باروری عبارتند از درد سینه یا حساسیت، تهوع، خستگی، و اغلب نیاز اورژانسی به ادرار.

در هفته اول بارداری احتمالا در خصوص بارداری و حمل جنین خیلی فکر می کنید. بهتر است بارداری را با وزن سالم شروع کنید و از عادت های بد مانند مصرف سیگار و نوشیدن الکل بپرهیزید. مصرف کافئین را به یک یا دو فنجان قهوه در روز کاهش دهید.

زمانی که لقاح انجام میشود یعنی اسپرم و تخمک باهم برخورد میکنند، سلول تخم شروع به تقسیم شدن میکند.در هفته اول، جنین بلاستوسیت نامیده میشود. قسمت خارجی بلاستوسیت جفت را تشکیل میدهد و قسمت داخلی آن به رویان تبدیل میشود که این اتفاق در هفته دوم بارداری رخ میدهد.

سن بارداری از اولین روز آخرین پریود شما نه از روزی که  لقاح انجام شده، محاسبه میشود. زیرا سیکل قاعدگی از اولین روز خونریزی محاسبه میشود.

زمانی که تخمک آزاد میشود. فولیکول های باقیمانده به جسم زرد تبدیل میشوند که دارای ساختار اندوکرینی است و ترشح پروژسترون را افزایش میدهد.  این کار باعث میشود دیواره رحم برای عمل لانه گزینی در صورت وجود داشتن تخم آماده شود. از زمان شروع تخمک گذاری، تخمک تنها 24 ساعت طول عمر دارد تا عمل لقاح را انجام دهد. تخمک بسمت لوله فالوپ حرکت میکند تا با اسپرم ملاقات کند. در صورت لقاح، سول تخم در دیواره رحم قرار میگیرد. دو هفته بعد از تخمک گذاری، جسم زرد در صورت عدم لقاح شروع به پایین آوردن دو هورمون استروژن و پروژسترون میکنند و دیواره رحم فرو میریزه و خونریزی ماهانه اتفاق می افتد.

* اگر تصمیم به باردار شدن گرفته اید، لازم است که قبل از هر چیز در مورد آن به خوبی مطالعه کنید. سعی کنید حداقل یک یا دو کتاب خوب در رابطه با بارداری در هفته اول بارداری خریداری کرده یا از دوستان خود قرض بگیرید و آنها را کاملاً مطالعه کنید.

* بارداری به عنوان یک روند طبیعی همراه با روحی و جسمی و عدم آگاهی آنها با مشکلات احتمالی منجر به بروز صدماتی گاهی آثارش مادر را حتی سالها پس از زایمان دچار ناراحتی یا باعث بروز مشکلات در دوران پیری میگردد.

در هفته اول بارداری بدن شما خود را برای تخمک گذاری آماده کرده و ممکن است ترشحات شفاف، لیز و چسبنده داشته باشید نگران نباشید.ولی اگر ترشحاتی غیر از این باشد یعنی ترشحات بدبو و کدر باشند نشانه عفونت است که برای درمان هرچه سریعتر به پزشک یا مامای خود مراجعه نمایید چرا که از نظر علمی اثبات شده بعضی عفونت ها ممکن است موجب سقط 3 ماهه اول شود.

یکی از نشانه‌هایی که شما را به زمان نزدیک شدن به تخمک‌گذاری هدایت می‌کند افزایش دمای بدن است. پس نگران سرما خوردگی یا مریضی دیگری نباشید مگر آنکه تب شما بالاتر از39 درجه باشد.

اگر دچار درد ملایم تا تیر کشیدن ناگهانی شدید احتمال این می رود که دچار درد میانی در سیکل خود شده اید که نشان دهنده تخمک گذاری یا آزادشدن تخم از تخمدان میباشد پس نگران نباشید.

 

– مراقبت از سلامتی در طول بارداری بسیار مهم است. در هفته اول بارداری احتمالا حالت تهوع و از دست دادن اشتها را تجربه می کنید. سعی کنید آب و سایر نوشیدنی ها را زیاد بخورید تا بدن کم آب نشود. همچنین میان وعده زیاد بخورید.

– هنگامی که حالت تهوع متوقف شد و احساس بهتری داشتید، غذا بخورید. میوه و سبزی تازه و غذاهایی مانند برنج، نان، پاستا، سیب زمینی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، مرغ و سویا بخورید. سعی کنید محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر در رژیم غذایی خود داشته باشید. زیرا کلسیم برای جنین و مادر لازم است.

– روزانه باید 600 میکروگرم فولیک اسید مصرف کنید تا احتمال تولد نوزاد با نقص لوله عصبی به حداقل برسد. می توانید فولیک اسید را از طریق سبزیجات برگ سبز، میوه های خشک و آجیل و جو دریافت کنید. از مصرف الکل و غذاهای نامناسب نیز خودداری کنید.

1-  سیگار و الکل را کنار بگذارید. مصرف این دو ماده ارزش آسیب رساندن به فرزندتان، نقض‌های مادرزادی، مشکلات کم‌ وزنی کودک و. . . را ندارد.

2-  حتماً حواستان به داروهایی که مصرف می‌کنید باشد. داروها روی جنین تأثیر می‌گذارد. فکر نکنید فقط داروهای شیمیایی برای بارداری مضر است حتی داروهای گیاهی هم می‌تواند مشکلات جدی برای شما در دوران بارداری ایجاد کند از خوردن داروهای گیاهی بدون مشورت با متخصصان جداً خودداری کنید.

3. بی نظمی قاعدگی: بی نظمی قاعدگی میتواند به صورت بلند یا کوتاه شدن دوره خونریزی در زمانی که انتظار نمیرود باشد و چون این مسائل حاملگی را تحت تاثیر قرار میدهد باید به ماما یا پزشک خود مراجعه کنید.

4. از این به بعد باید خواب کافی داشته باشید. 8 ساعت در روز بخوابید. اگر در خوابیدن مشکل دارید حتماً در این باره با پزشک صحبت کنید.

– سعی کنید خود را از نظر جسمی و روحی برای بارداری آماده کنید. اجازه دهید این تجربه خاطره ای زیبا شود و ترسناک نباشد.

– دو ماه پیش از اقدام برای بارداری، قرص های ضد بارداری را متوقف کنید. در این حالت عملکرد طبیعی پریودی خود را متوجه می شوید. قرص های ضد بارداری باعث تغییر ترشحات هورمونی می شوند. بنابراین باید به هورمون ها اجازه بدهید پیش از باردار شدن به حالت طبیعی خود برگردند.اگر قرص ضد بارداری مصرف می کنید، بین قطع قرص و تلاش برای بارداری وقفه ایجاد کنید. قرص های ضد بارداری باعث تغییرات هورمونی می شوند و برای برگشت هورمون ها به حالت قبلی زمان نیاز است.

– می توانید پس از قطع قرص های ضد بارداری باردار شوید اما پیش از آن از نرمال بودن بدن خود مطمئن شوید. مصرف قرص ضد بارداری برای جلوگیری از تخمک گذاری است بنابراین هنگامی که قرص را نمی خورید، بدن شروع به استراحت می کند و هورمون ها دوباره شروع به کار می کنند. در این حالت تخمک گذاری دوباره شروع می شود. می توانید برای مصرف قرص های ضد بارداری با پزشک مشورت کنید.

– سعی کنید بارداری را حدس نزنید زیرا ناامیدی باعث می شود به شما و همسرتان آسیب وارد شود. برای آزمایش بارداری بهتر است بی بی چک را خریداری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از ادرار و پیروی از دستورالعمل نوشته شده بر روی کیت است. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، می توانید به پزشک مراجعه کنید و تاییدیه بگیرید (آزمایش خون برای تست بارداری).

– مراقبت های پیش از بارداری بسیار مهم است و احتمال بارداری و تولد فرزندی سالم را افزایش می دهد. سعی کنید سه ماه پیش از باردار شدن مراقبت ها را شروع کنید. سلامتی همسر شما نیز برای باردار شدن و بارداری سالم مهم است. بنابراین به سلامتی روحی و جسمی همسرتان نیز توجه کنید.

– پیش از باردار شدن با پزشک درباره سابقه خانوادگی خود و همسرتان در خصوص بیماری ها صحبت کنید زیرا ممکن است جنین از نظر ژنتیکی تحت تاثیر قرار بگیرد.

– درباره شک و تردیدها و نگرانی های خود در خصوص بارداری با پزشک صحبت کنید.

– دانستن این که باردار هستید احساساتی مانند هیجان، نگرانی، ترس، بیم و دلهره ایجاد می کند. شما به این نکته فکر می کنید که آیا مادری مسئولیت پذیر هستید و می توانید از فرزندتان به خوبی مراقبت کنید. گاهی خیلی به خود اطمینان ندارید و فکر می کنید نمی توانید وظایف خود را بخوبی انجام دهید.

– خبر بارداری واکنش های متفاوتی دارد. چهل هفته  بارداری زمانی سخت است اما سعی کنید مثبت باشید. تمام نگرانی، شک و ترس در هر فردی مختص خودش است.

– دانستن این که چه چیزی در انتظار شماست به شما کمک می کند از نظر روحی آماده شوید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. همسرتان را در بارداری با خود سهیم کنید به طوری که فکر نکند در مهم ترین اتفاق زندگی شما نادیده گرفته شده است. این کار به او کمک می کند وظیفه خود را به صورت درست انجام دهد و مانند شما به طور مساوی به وظایف خود عمل کند.

برای آشنایی بیشتر با هفته های آغاز بارداری صفحه ماه اول بارداری را مطالعه نمایید

سلام خانم دکتر. من تنبلی تخمدان دارم و سیکل هام نامنظم بود و دوفاستون مصرف میکردم باردارشدم اما در6 هفتگی سقط شد بعد سقط سیکل هام منظم شد. دوماهه ک دوباره اقدام به بارداری کردم اما تواین دوماه دوباره نامنظم شده که هردوماه هم علائم شدید بارداری داشتم اما منفی بوده امکان کیست هست درضمن شوهرم واریکوسل گرید 2 داره با این شرایط امکان بارداری دارم و باید قرص خاصی مصرف کنم یا بصورت طبیعی میتونم باردارشم ؟ باتشکر

سلام من هفته پیش با نامزدم رابطه لا پایی داشتیم و آب منی همسرم روی واژنم ریخت من هنوز باکره هستم میخاستم ببینم احتمال بارداری وجود داره یا ن؟ همون روز یک قرص اورژانسی خوردم و بعد دو باره این هفته یکی دیگ ام خوردم رابطمون درست یک روز بعد از تموم شدن پریودم بودم اما باز چهار روز ک لکه بینی دارم و الان حدود یک ساعت درد کمر دارم حامله ام یا ن؟

سلاممن5 ماهه اقدام کردم برای بارداری…این ماه فهمیدم که تنبلی تخمدان دارم و اندومترم خیلی نازکه…دکتر اینجوری گفت..کلی دارو استفاده کردم البته یک ماه دیگه هم استفاده کردم کلی فایده نداشت…هم لتروزول خوردم هم امپول اچ ام جی و اخرشم امپول اچ سی جی زدم…قرص استروژن و شیاف پروژسترون و ویتامین ای هم دکتر داده ک از اول استفاده کردم طبق دستورشون…البته از اول سیکلم متفورمین هم میخوردم…الان 5 روز از تاریخ تقربی تخمک گذاریم میگذره…حالت تهوع میگیرم همش…نمیدونم اصلا امکان داره باردار بشم یا نه …میترسم دارو بخورم واسه تهوعم میگم شاید حامله باشم…هیچ روشی نیست ک الان بفهمم…اصلا با این وضع بعد 5 ماه میشه باردار بشم…خیلی نا امید شدم

پریودی در ماه اول بارداری

با سلام،من 3 ماه هست که مصرف شکر و محصولات شیرین را کنار گذاشته ام. این ماه احتمال باردار شدنم است. می خواستم ببینم اگر در طول دوره حاملگی کلا شکر مصرف نکنم مشکلی پیش نمیاد؟

ضمن عرض سلام وخسته نباشیدخانم دکتر من ۴فروردین اولین روز پریودمه دوبار بی بی چک استفاده کردم و مثبت بود آز بتا هم دادم ۵۷۴.۴بود بنظرتون کی به دکتر زنان مراجعه کنم که قلب جنین هم تشکیل شده باشه

سلام عزیزم. بارداری شما مبارک. اگر لکه بینی و درد شکمی و کمر ندارید بهتره سونو قلب جنین را بین هفته های 7 تا 8 بارداری انجام دهید.استراحت نسبی داشته باشید و بیشتر از خودتان مراقبت کنید

سارا نظری مقدم هستم روانشناس

معرفی

پاسخ کوتاه به این سوال، خیر است. برخلاف ادعاهای زیادی که در این مورد وجود دارد، این امکان وجود ندارد که در عین حال که باردار هستید، دچار پریود هم بشوید.

در مقابل، این امکان وجود دارد که شما در طول مراحل اولیه بارداری یک سری ترشحاتی را از آلت تناسلی خودتان داشته باشید که معمولا به رنگ صورتی روشن یا قهوه ای تیره می باشد.

به عنوان یک قاعده سرانگشتی، در صورتی که خونریزی صورت گرفته برای یک پد یا قاعدگی کافی باشد، این مورد نشان  دهنده احتمال عدم باردار بودن شما می باشد. در صورتی که تست بارداری شما مثبت باشد و خونریزی شدید داشته باشید، حتما به یک مراقب بالینی مراجعه کنید.

پریودی در ماه اول بارداری

پریود در برابر حاملگی

پریود شما به صورت ماهیانه صورت می گیرد یا در زمانی صورت می گیرد که تخمک بارور شود. تخمک ها هر ماه یک بار از تخمدان منتشر می شوند. زمانی که آنها بارور می شوند، تخمک به خارج از رحم می آید و از طریق واژن منجر به ایجاد خونریزی می شود.

خونریزی در طول یک پریود معمولی با میزان درد ناچیزی شروع می شود، ولی رفته رفته دردناک تر می شود و رنگ خون به رنگ قرمز تیره تبدیل می شود. همچنین در آخر دوره پریود، رنگ خون روشن تر می شود و مقدار خون کاهش می یابد.

تفاوت مابین قاعدگی و باردار بودن کاملا مشخص می باشد: در زمانی که شما باردار هستید، شما به هیچ وجه دچار پریود نخواهید شد. ولی این تفاوت در همه موارد کاملا مشخص نمی باشد.

به همین دلیل برخی از افراد ادعا می کنند که در حین حاملگی دچار پریود شده اند. بررسی های مربوط به “پریود بودن در حین حاملگی” بیشتر از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاک ها و حتی تلویزیون ها مورد حمایت قرار می گیرند که برای مثال می توان به  برنامه “من نمی دانستم که حامله هستم[۱]” اشاره کرد.

خونریزی یکی از علائم اخطار می باشد، ولی نشان دهنده یک مورد بدی نمی باشد. بعضی از افراد بعد از تجربه کردن ترشحاتی از واژن خودشان در طول دوره سه ماهه اولیه بارداری خودشان، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. در صورتی که شما در طول دوره بارداری دچار خونریزی شوید، این خونریزی به یک موردی غیر از قاعدگی مرتب مربوط می شود.

در حالت کلی، پریودها فقط در شرایطی صورت می گیرند که شما دچار حاملگی نشده باشید. در مورد انواع مختلف خونریزی در طول دوره بارداری مطالعه کنید و در صورت نیاز با OB-GYN خوتان تماس بگیرید.

عوامل خونریزی در طول سه ماهه اول بارداری

بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از افراد، در طول مراحل اولیه بارداری خودشان یک سری خونریزی هایی را تجربه می کنند. برخی از علل این خونریزی می تواند شامل موارد زیر باشد:

خونریزی مربوط به کاشت

این مورد در مراحل اولیه حاملگی صورت می گیرد. احتمالا شما در این مرحله یک آزمون بارداری را نداده باشید. این نوع از خونریزی در زمانی صورت می گیرد که تخمک باردار شده در داخل رحم کاشت می شود و معمولا زمان آن مربوط به دوره ای است که شما انتظار پریود شدن را دارید.

خونریزی کاشت در برخی مواقع با یک پریود اشتباه گرفته می شود، هر چند که خونریزی صورت گرفته به رنگ روشن یا نقطه ای می باشد.

این امکان وجود دارد که شما بعد از یک مدت کوتاه از حاملگی، همچنین یک سری خونریزی هایی را در نتیجه تغییرات در رحم تجربه کنید. در صورتی که این مورد ناشی از عفونت نباشد، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

سایر عوامل

سایر موارد مربوط به خونریزی اولیه که می تواند نشان دهنده یک مشکل بالینی حاملگی باشد، عبارتند از:

همچنین این موارد می توانند همراه با موارد زیر صورت بگیرند:

همچنین خونریزی شدیدتر می باشد و همانند خونریزی نقطه ای نمی باشد. این مورد همانند یک پریود عادی می باشد.

علل خونریزی در طول دومین و سومین دوره سه ماهه بارداری

خونریزی بعد از سه ماهه اول بارداری نیاز به مراجعه به پزشک دارد. صرف نظر از اینکه خونریزی در دوره سه ماهه دوم یا سوم  کم یا شدید باشد، یا اینکه همراه با یا بدون علائم دیگری صورت بگیرد، برای یک ویزیت اوژانسی حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

برخی از علل رایج خونریزی در طول دوره بارداری می تواند شامل موارد زیر باشد:

دوره پیش از زایمان

این مورد اشاره به هر نوع تولدی دارد که قبل از هفته ۳۷ ام صورت می گیرد. برخی از افراد قبل از دوره پیش زایمانی، یک سری علائمی را تجربه می کنند که شبیه یک پریود می باشد؛ همچنین این افراد مقادیر زیادی از بلغم بدنشان را هم تخلیه می کنند.

در حالیکه ممکن است در دوره پیش از زایمان درد عضلانی هم احساس شود، ولی همچنین منجر به بروز انقباض هم می شود. علائم مربوط به دوره پیش از زایمان همچنین می تواند شامل موارد زیر هم باشد:

لایه پوششی جنین

این مورد در زمانی صورت می گیرد که جنین در رحم کاشته می شود و نزدیک به دهانه رحم می باشد یا بر روی رحم می باشد. میزان خونریزی متغیر می باشد، ولی هیچ نوع علامت دیگری وجود ندارد. لایه پوششی جنین می تواند منجر به تاخیر یا پیشگیری از زایمان شود.

جدا شدن جنین

این مورد معمولا در چند ماه آخر بارداری صورت می گیرد. زمانی که جنین از رحم جدا می شود، معمولا منجر به خونریزی شدید و احتمالا درد شکمی و گرفتگی عضلانی می شود. شرایط سلامتی خاص، همانند فشار خون بالا، می تواند ریسک جدا شدن جنین را افزایش می دهد.

پاره شدن رحم

پاره شدن رحم به این معنا است که ماهیچه های رحم پاره یا جدا شوند. این مورد می تواند منجر خونریزی کنترل نشده شود. این مورد بیشتر در رابطه افرادی صورت می گیرد که در گذشته از طریق پاره کردن شکم زایمان کرده اند. هر چند که این مورد به ندرت صورت می گیرد، ولی معمولا در خطوط قدیمی موجود در رحم صورت می گیرد.

اکثر شرایطی که در دوره آخر حاملگی صورت می گیرند، منجر به بروز خونریزی و سایر علائمی می شود که مشابه با پریود می باشند، هر چند که این موارد مربوط به قاعدگی واقعی نمی باشند.

صحبت آخر

این امکان وجود ندارد که شما در حین بارداری بودن، پریود شوید. با این وجود، این امکان وجود دارد که شما در طول سه ماهه اول بارداری علائم مشابه با یک پریود را تجربه کنید. این علائم عبارتند از:

تفاوت موجود عبارت از این است که این علائم مربوط به روش های آماده سازی طبیعی بدن شما برای حاملگی می باشد. در صورتی که هر یک از علائم بالا شدید باشند یا از بین نروند، یا شما در دوره سه ماهه دوم یا سوم باشید، یا هر دو مورد به صورت همزمان وجود داشته باشند، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

در برخی مواقع مشخص کردن این مورد که آیا خونریزی نشان دهنده وضعیت بالینی اوژانسی می باشد یا نه، به سختی امکان پذیر است. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، در صورتی که در هر مرحله از قاعدگی دچار خونریزی شوید، بیان کردن وضعیت خودتان به پزشکتان بهترین گزینه ممکن می باشد.

سوال از مشاوره آزاد جنسی:

پریودی در ماه اول بارداری

اولین زمان برای آزمایش بارداری و گرفتن نتایج مثبت چه زمانی است؟

پاسخ

آزمایش های حاملگی خانگی یک سطحی از هورمون ها را اندازه گیری می کند که گونادوتروپین پرده بیرونی جنین انسانی[۵] (HCG) در ادرار نامیده می شود.

معمولا ادرار، هورمونهای قابل سنجش کمتری نسبت به خون دارد، به همین دلیل این امکان وجود دارد که در مراحل اولیه بارداری، آزمایش های ادرار دارای دقت مناسبی نباشند.

برخی از عوامل می توانند بر روی دقت آزمایش بارداری ادراری خانگی تاثیرگذار باشند که یک سری از آنها عبارتند از: نوع آزمون یا برند، خطا در تفسیر نتایج، طول دوره زنانه، و مداخله سایر تشخیص ها یا روش های درمانی. بهترین زمان برای آزمون حاملگی خانگی عبارت از زمانی است که شما یک دوره قاعدگی را از دست می دهید.

با این وجود، حتی در اولین روز بعد از نداشتن پریود، یک سوم از زنان نتایج آزمایش حاملگی خانگی منفی داشتند. برخی از افراد قبل از دوره قاعدگی مورد انتظار، نتایج مثبتی را گزارش کردند؛ هر چند که این مورد رایج نمی باشد.

منبع:ساینس دیلی

سارا نظری مقدم هستم روانشناس

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

پریودی در ماه اول بارداری
پریودی در ماه اول بارداری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *