نعنا فلفلی و فشار خون

دوره مقدماتی php
نعنا فلفلی و فشار خون
نعنا فلفلی و فشار خون

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد در سایت جسارت

نعناع و فشار خون,نعناع کاهش فشار خون,عرق نعنا و فشار خون,عرق نعنا فشار خون,عرق نعنا برای فشار خون,تاثیر نعناع بر فشار خون,اثر نعناع بر فشار خون,تاثیر نعناع در فشار خون,چای نعناع برای فشار خون

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد

در این مطلب از فشارخون، از بیماری خود آگاه نیستند، توصیه بر کنترل منظم آن وجود دارد، زیرا این بیماری مانند بالا بودن چربی‌های خون، می ‌تواند برای سال ها بی‌ سر و صدا وجود داشته باشد، بدون آن که هیچ گونه علائمی را در شخص مبتلا بروز دهد.نعنا فلفلی و فشار خون

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

دوره مقدماتی php

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script);


اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir




خانهموبایل

 

نعنا فلفلی و فشار خون

خواص بی نظیر نعنا فلفلی!نعنا فلفلی

مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می‌کند؟ زیاد عرق می‌کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده‌ایم که راست کار خودتان است. نعنا فلفلی!مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می‌کند؟ زیاد عرق می‌کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده‌ایم که راست کار خودتان است. نعنا فلفلی! این سبزی نه تنها تمام مشکلاتی که بر شمردیم را رفع و رجوع می‌کند بلکه کلی خاصیت دیگر نیز دارد که در ادامه‌ی مطلب خواهید خواند. با ما همراه باشید. نعنا فلفلی برای هضم راحت غذاغذا را خورده نخورده احساس نفخ و سنگینی می‌کنید و همیشه با هضم غذا مشکل دارید! درمان آن خیلی ساده است نعنا فلفلی را دریابید. به خاطر اینکه باعث افزایش ترشح صفرا شده و برای همین هم به هضم غذا کمک می‌کند. سازمان جهانی سلامت استفاده از عصاره‌ی روغنی (افشره‌ی خوراکی) نعنا فلفلی را برای درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و ورم معده به رسمیت شناخته است.

روش استفادهروی یک حبه قند 2 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی بچکانید و آن را در دهان بگذارید تا آب شود. می‌توانید روزانه سه مرتبه این کار را انجام دهید. می‌توانید از عطاری این عصاره‌ی روغنی را تهیه کنید. نعنا فلفلی برای داشتن نفس خوشبوبوی بد دهان روی اعتمادبه‌نفس آدم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و باعث عذاب است. نگران نباشید نعنا فلفلی کمکتان می‌کند. نعنا فلفلی ضد باکتری است و تجمع میکروب‌ها در دهان را کاهش می‌دهد. برای همین هم دهان تمیز و خوشبو می‌شود. علاوه بر این نعنا فلفلی سرشار از «منتول» است و برای همین هم دهانتان به مدت طولانی تازه و خوشبو می‌ماند.

روش استفاده1 قطره عصاره‌ی روغنی یا همان افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را روی یک حبه قند بچکانید و داخل دهانتان بگذارید.

 

 

نعنا فلفلی برای مقابله با حالت تهوعحالتان خوب نیست و حالت تهوع دارید. نگران نباشید عصاره‌ی نعنا فلفلی کمکتان می‌کند. خواص این سبزی دستگاه گوارش را بهبود داده و حالت تهوع را رفع می‌کند.

روش استفاده2 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و آن را ببلعید. تا بهبودی کامل روزانه دو مرتبه این کار را تکرار کنید. نعنا فلفلی: ضد درد طبیعیاگر انگشتتان جایی گیر کرده و درد می‌کند یا اینکه پایتان پیچ خورده و درد می‌کند! به نعنا فلفلی اعتماد کنید. عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی برای تسکین درد موثر است. به خاطر اینکه خاصیت ضدالتهابی دارد. دوم هم به خاطر اینکه حاوی «منتول» است که خاصیت خنک‌کنندگی دارد و مانند مسکن عمل می‌کند.

روش استفادهزمانی که ضربه‌ای به یکی از اعضای بدنتان وارد می‌شود دو قطره از این عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی را روی آن ریخته و ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. هر روز دو تا سه مرتبه این کار را تکرار کنید تا درد از بین برود.

 

  نعنا فلفلی برای مقابله با تعریق زیادبرای برخی‌ها فرقی نمی‌کند که هوا سرد باشد یا گرم! مدام در حال عرق ریختن هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید از عطاری محلتان عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی بخرید. این سبزی خاصیت آنتی باکتریایی دارد و روغن آن نیز باکتری‌های ساطع شده از عرق را ناکار می‌کند. این سبزی سرشار از «منتول» است و خنکی و تازگی طولانی مدتی ایجاد می‌کند.

روش استفادهداخل یک پیاله یک قاشق غذاخوری الکل 90 درصد بریزید و 1 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی به آن اضافه کنید. یک گلوله پنبه به این ترکیب آغشته کرده و کف پاها و زیر بغل‌ها بمالید.  نعنا فلفلی برای رفع خارش پوستکهیر، زونا، آفت. عصاره‌ی نعنا فلفلی درمانی برای رفع خارش پوست محسوب می‌شود. این سبزی خواص مسکنی دارد و می‌تواند به سرعت خارش را رفع کند.

روش استفاده1 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی را در کرم یا پماد مورد استفاده‌ی تان بزنید و آن را روی پوستتان بمالید. نعنا فلفلی برای تسکین پاهای دردناکاگر در پاهایتان احساس درد می‌کنید به فکر یک حمام پا با نعنا باشید. این سبزی باعث تسکین درد می‌شود.

روش استفادهیک لیتر آب بجوشانید و یک مشت برگ نعنا فلفلی داخل آن بریزید. اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد و سپس محلول را صاف کنید. محلول را داخل یک تشت بریزید و دوباره به آن آب اضافه کنید تا روی پاهایتان را بپوشاند. اجازه دهید پاهایتان ده دقیقه در این آب بماند.نعنا فلفلی برای تسکین میگرنعصاره‌ی روغنی یا همان افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی برای هر دردی دواست. برای همین برای تسکین دردهای میگرنی نیز موثر است.

روش استفاده1 قطره عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی را در کمی روغن گیاهی مانند روغن زیتون حل کنید و روی شقیقه‌هایتان زده و ماساژ دهید. توجه توجهمصرف خوراکی نعنا فلفلی برای افرادی که از سنگ کیسه‌ی صفرا دارند توصیه نمی‌شود. از این گذشته مصرف عصاره‌ی خوراکی برای خانم‌های باردار و شیرده و همچنین کودکان زیر دو سال مورد منع مصرف دارد. منبع:tebyan.net

داروخانه گیاهی بیتوته

درمان غیر جراحی بواسیر (هموروئید)

درمان بیماری های مقعدی و اختلال دفعی

چطور بابحران‌ روحی ناشی ازکرونامقابله کنیم

اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان

ماسک با پایین ترین قیمت موجود در بازار

ارسال محرمانه محصولات جنسی

اختلالات دفعی را جدی بگیرید!

معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

نعنا فلفلی و فشار خون

درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

کنترل احساسات و درمان افسردگی

بازسازی انگشتان آسیب دیده

شیک ترین مدل مبلمان جدید

تست سلامت روحی و روانی

کسب و کار موفق در دوران رکود

در فصول خلوت سال سفر کنید

ابزارهای کم هزینه برای تناسب اندام

معرفی آژانس های مسافرتی معتبر

  • عکس نوشته عاشقانه جدید اینستاگرامی
  • Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    پزشک همیشه همراه شماست !

    نعنا فلفلی گیاهی است علفی و چند ساله، دارای ساقه های خزنده (استولون) و ساقه های زیر زمینی (ریزوم)، ساقه اش چهارگوش به رنگ قرمز مایل به بنفش که برگ های بیضوی شکلی به صورت متقابل روی آن قرار می گیرند. گل های آن به رنگ بنفش هستند و میوه اش کپسولی به رنگ قرمز است که دارای بذرهایی بدون توان رویشی می باشد. از دو هزار سال قبل تا کنون از گونه های مختلف نعناع به عنوان ادویه و دارو استفاده میشود. نعناع فلفلی حاوی مانتول و تانن است . دم کرده نعناع فلفلی برای تقویت معده و روده و دستگاه گوارش، ضد نفخ، یرقان (زردی ) و ضد سنگهای صفراوی مصرف می شود .استنشاق بوی نعناع فلفلی، برای رفع سرماخوردگی و عفونتهای گلو بسیار مفید است . دارچین دارای خواص معجزه آسایی می‌باشد و در زمان‌های قدیم از نظر قیمت معادل طلا و عاج بوده است . در قرون قبل از میلاد ، مردم مصر از دارچین برای مومیایی کردن مرده‌های خود استفاده می‌کردند. دارچین بری تقویت عمومی بدن مصرف می‌شود و چینی‌ها اعتقاد دارند مصرف مداوم دارچین شخص را قوی می‌کند و همواره جوان نگه می‌دارند و حتی اشخاص پیر با خوردن دارچین نیروی جوانی را باز می‌یابند. یک ضرب المثل چینی می‌گوید :” اگر نصف سال مرتباً دارچین بخوریدهمیشه جوان خواهید ماند.” دارچین راز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم و جوان نگه می‌دارد. دارچین بهترین دارو برای بازیافتن انرژی است ؛ البته فرقی نمی‌کند که ضعف شخص از پیری باشد یا فشارهای روحی و یا امراض سخت .

    نعناع فلفلی ضد اسپاسم گوارشی، ضد نفخ، مسکن، ضدعفونی کننده،‌ عرق‌آور، خلط‌آور، ضد سرفه، ضد خارش، آرام‌بخش، بی‌حس کننده موضعی، خنک‌کننده پوستی، گرم‌کننده بدن، رقیق‌کننده خون و صفرا آور است. از خواص گوارشی نعناع می‌توان به رفع سوء هاضمه و نفخ،‌ رفع آروغ و سکسکه، کم کننده ترشح مخاط معدی، اشتها آور، رفع دل‌درد، رفع تهوع، صفرا آور، رفع تهوع صبحگاهی، تقویت معده رفع سنگ کیسه صفرا اشاره کرد. این گیاه همچنین ضد سرفه، خلط‌آور و ضد سرماخوردگی است و برای رفع آنفلوانزا، گلودرد، برونشیت و آسم مفید است. همچنین نعناع خنک‌کننده پوست، بی‌حس کننده، رفع خارش، اگزما و کهیر پوستی، ضد گزش حشرات است و برای رفع مارگزیدگی مفید است. نعناع دارای اسانس منتول است که تسکین دهنده است و برای دردهای موضعی مفید و ضدعفونی کننده است. از نعناع اسانس، روغن گرفته می‌شود. همچنین اسانس نعناع دارای خواص ضد درد، ضد میکروب، ضد اسپاسم، ضد احتقان بینی و محرک هضم غذا است.تاثیر دارچین بر روی دستگاه گوارش – دمنوش دارچین معده را تمیز ، آرام و تقویت می‌کند. – اگر ناراحتی معده دارید حتماً از دارچین استفاده کنید.تاثیردارچین بر روی دستگاه تنفسی: – شاید بهترین اثر دارچین بر بیماری آسم باشد و در موقع حملات آسم یک فنجان دمنوش دارچین می‌تواند اثری آرام بخش داشته باشد. – در پاک کردن سینه و حنجره نقش دارد و سفره های رطوبتی را درمان می‌کند.تاثیر دارچین بر روی دستگاه ادراری و تناسلی: – دمنوش دارچین برای افزایش و بازیافتن نیروی جنسی به کار می‌رود. – کلیه را گرم می‌کند. – دمنوش دارچین ادرار آور است . – عضلات رحم را تحریک می‌کند و برای زایمان های سخت به کار می‌رود. – دارچین از بسیاری از قرص‌ایی که برای درمان عادت ماهانه به کار می‌روند بهتر است. استفاده از دارچین به خانم‌هایی که ناراحتی های ناشی از عادت ماهانه دارند توصیه می‌شوند و حتی آنهایی که عادت ماهانه منظم ندارند می‌توانند برای تنظیم آن از دارچین استفاده کنند.تاثیر بر روی دستگاه حرکتی: – دمنوش دارچین سبب کاهش درد کمر و مفاصل می‌شود . – ضعف کمر و پاهارا از بین می‌برد. – دمنوش دارچین بهترین دارو برای درد‌های عضلانی است و اخیراً در آمریکای شمالی و کانادا کرم‌هایی به بازار آمده است که حاوی دارچین و برای رفع درد به کار می‌رود. – در درمان دردهای استخوانی موثر است. – چون دارچین رطوبت را جذب می‌کند برای افراد مبتلا به روماتیسم و نیز افرادی که در زیر زمین ها زندگی می‌کنند و نیز کارگران معدن و چاه کن ها بهترین نوشیدنی است.تاثیر بر روی دستگاه عصبی : – دمنوش دارچین اثر آرام بخش و شاد کننده دارد . و از بسیاری داروهای آرامبخش بهتر است. در حقیقت می‌توان گفت دارچین والیوم گیاهی است.تاثیر بر روس دستگاه قلبی و عروقی : – دمنوش دارچین کم خونی را درمان می‌کند. – فشار خون را بالا می‌برد و جریان خون را تسریع می‌کند. – دارچین به دلیل منیزم و پتاسیم می‌تواند باز کننده عروق خونی نیز باشد . – دارچین رگ‌ها را باز می‌کند و اثر خوبی در گردش خون دارد. – در درمان دیابت موثر است.خواص دیگر : – اثر مهم دیگر دارچین پایین آوردن تب است . حتی امروزه دارچین را به صورت قرص و کپسول در آورده‌اند به عنوان تب بر به کار میرود شما می‌توانید به آسانی با نوشیدن یک فنجان دمنوش دارچین تب را به سرعت پایین بیاورید. – دارچین مصونیت بدن را در مقابل امراض افزایش می‌دهد. و حتی می‌توان گفت تا حدود زیادی اثر پنسیلین و آنتی بیوتیک دارد. اگر حس کردید که ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید دمنوش دارچین را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خوردید دارچین بهترین درمان است. – دارچین می‌تواند باکتری ، میکروب، قارچ، ویروس، انگل‌های مختلف را از بین ببرد و این اثر را در کمتر گیاهی می‌توان یافت . مخصوصاً سالامونلا ، استافیلاکوک و و ویروس‌های سرماخوردگی و ویروس‌های دیگر را به آسانی از بین می‌برد. – دارچین اثر برطرف کننده درد دارد بنابراین در هنگام ناراحتی و درد یک فنجان دمنوش دارچین واقعاً اثر معجزه آسایی دارد.

    دارچین درخت دارچین فقط در مناطق حاره و گرمسیری می‌روید . بهترین نوع دارچین در چین می‌روید .

    – دو قاشق چایخوری نعنا فلفلی- دو عدد چوب دارچین- عسل یا نبات (اختیاری) ۱. نعنا فلفلی و دو عدد چوب دارچین را در یک قوری چینی بریزید. آب جوش را روی آنها بریزید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد. سپس، در صورت تمایل آن را با نبات یا عسل شیرین و میل کنید.نعنا فلفلی و فشار خون

    تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

    مجله دانستنیها و سبک زندگی

    دمنوش نعناع فلفلی خیلی خوشمزه و نشاط‌ آور است و سلامت شما را به روش‌های مختلف افزایش می‌دهد. این دمنوش می‌تواند گوارش را بهتر کند، دردها را کاهش دهد، و التهاب را از بین ببرد. ذهن و جسم را آرامش می‌دهد، بوی بد دهان را رفع می‌کند، باعث کاهش وزن می‌شود، و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. تاثیر دمنوش نعناع فلفلی بر دستگاه گوارش کاملاً آشکار است. شاید باارزش‌ترین ترکیب در ساختار ارگانیک این نوشیدنی منتول باشد.

    دمنوش نعناع فلفلی از دم‌کردن برگ‌های نعناع فلفلی به‌دست می‌آید و مثل دیگر دمنوش‌ها مصرف می‌شود. اگر برگ‌های نعناع زینتی را هم به این جوشانده اضافه کنید، یک دمنوش دونعناعه به‌دست می‌آورید. این نوشیدنی کافئین ندارد، برای همین کسانی که الگوی خواب حساسی دارند به خوردن این ماده‌ی آرامش‌دهنده قبل از خواب علاقه‌مند هستند.

    نام علمی نعناع فلفلی Mentha piperita است. این گیاه در واقع حاصل پیوند بین نعناع آبی و نعناع زینتی است. نعناع فلفلی بومی اروپا است، اما به‌خاطر استفاده‌های متعددی که می‌توان از آن برد در سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. از آن در آدامس‌های خوشبوکننده، آب‌نبات چوبی، شکلات، سیروپ، دارو، و در عطردرمانی به‌صورت روغن اسانس استفاده می‌کنند. روغن اسانس نعناع فلفلی یکی از داروهای محبوب، به‌خصوص برای درمان سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر، است.نعنا فلفلی و فشار خون

    دمنوش نعناع فلفلی نیز همین محبوبیت را در سرتاسر جهان دارد، نه فقط به‌خاطر مزه‌ی نشاط‌آورش که همچنین به‌خاطر کاربردهای درمانی آن. خیلی‌ها از بوی منتول خوش‌شان می‌آید و برای همین، این دمنوش از محبوب‌ترین دمنوش‌ها در سرتاسر جهان به‌حساب می‌آید.

    این دمنوش را به‌خاطر خاصیت آرام‌بخشی‌اش می‌شناسند. اما این نوشیدنی محبوب از لحاظ فایده برای سلامتی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

    اگر کسی به‌دنبال ماده‌ای تند با خاصیت خنک‌کنندگی باشد، هیچ‌وقت به ذهنش هم خطور نمی‌کند که سراغ یک فنجان دمنوش داغ برود. بااین‌حال، دمنوش خالص نعناع فلفلی حاوی منتول است. نوشیدن این مایع داغ شاید در بیرون باعث عرق‌کردن‌تان بشود، اما از درون بدن‌تان را خنک می‌کند. این نحوه‌ی عملکرد به دمنوش نعناع فلفلی خاصیت تب‌بری می‌دهد و باعث کاهش التهاب و ناراحتی‌های مرتبط با تب می‌شود.

    هزاران سال است که از روغن و دمنوش نعناع فلفلی برای رفع بسیاری از مشکلات گوارشی و ناراحتی‌های معده و روده استفاده می‌شود. شواهد باستان‌شناسانه نشان می‌دهد که بیش از ده‌هزار سال از استفاده از این مکمل غذایی می‌گذرد. می‌توانید نعناع فلفلی را به‌صورت کیسه‌ای بخرید و برای رفع نفخ بنوشید، چون به خروج باد از قسمت‌هایی که باد در آنها جمع شده کمک می‌کند و نمی‌گذارد دچار دردها و ناراحتی‌های ناشی از نفخ شوید. همچنین به جریان‌یافتن صفرا کمک می‌کند. این خاصیت باعث راحت‌ترشدن گوارش و افزایش دفعات کارکردن شکم می‌شود.

    دمنوش نعناع فلفلی نه‌تنها ضدنفخ است، بلکه تسکین‌دهنده نیز هست، و دردهای مرتبط با گرفتگی، نفخ، و هضم‌نشدن غذا را کاهش می‌دهد. این به‌خاطر اثر آرام‌کنندگی این نوشیدنی بر روده‌ها است و نیز به‌خاطر روان‌کردن عضلات دستگاه گوارش. با نوشیدن این دمنوش، می‌توانید اسهال، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر، و یبوست را درمان کنید، چون دمنوش نعناع فلفلی عملکرد کل سیستم را بهینه می‌کند.

    در میان بیماری‌ها، کمتر چیزی به‌اندازه‌ی تهوع ناپسند و ناراحت‌کننده است. دمنوش نعناع فلفلی خاصیت ضدانقباضی دارد، برای همین احتمال استفراغ و تهوع را کاهش می‌دهد، حتی اگر این حالت‌ها به‌خاطر دریاگرفتگی و تهوع در هواپیما اتفاق افتاده باشد. همچنین، نعناع فلفلی طبیعی باعث کاهش درد شکم و دل‌به‌هم‌خوردگی ناشی از ماشین‌گرفتگی نیز می‌شود.

    به‌خاطر خاصیت ضدانقباضی‌ای که دارد، می‌تواند جلوی تحریکاتی را بگیرد که منجر به سرفه و بدترشدن مشکلات تنفسی می‌شود. این دمنوش عضلات گلو و سینه را آرام می‌کند و با این کار نشانه‌های سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین می‌برد.

    گیاه نعناع فلفلی دارای ویژگی‌های ضدباکتریایی است، یعنی ضد باکتری‌هایی که عامل ناراحتی‌هایی مثل تب و سرفه هستند عمل می‌کند. نوشیدن این دمنوش خوش‌طعم نه‌تنها به درمان نشانه‌های بیماری کمک می‌کند، بلکه از بیمارشدن شما هم جلوگیری می‌کند. همچنین مقادیر اندکی ویتامین بی، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان، و کلسیم نیز در آن وجود دارد. این مواد به جذب مواد مغذی و مبارزه با بیماری و انجام عملکردهای ضروری بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود بدن کارکرد سالمی داشته باشد.

    بوی قوی منتول در دمنوش نعناع فلفلی و خاصیت آنتی‌باکتریالی آن باعث رفع بوی بد دهان می‌شود. عناصر ضدباکتری میکروب‌های عامل بوی بد دهان را می‌کشند، و منتول هم جایگزین بوی ناخوشایند دهان می‌شود و نفس‌تان را خوشبو و تازه می‌کند.

    عطر دمنوش نعناع فلفلی به کنترل اشتها کمک می‌کند، در نتیجه جلوی زیاده‌روی در خوردن را می‌گیرد که پیامد آن جلوگیری از چاقی است.

    خاصیت تسکین‌دهندگی و طبیعت ضدانقباض منتول باعث می‌شود فوراً استرس‌های روانی از بین بروند. دمنوش نعناع فلفلی بدون کافئین می‌تواند فشار خون و دمای بدن را کاهش دهد. با این کارها، آرامش به بدن بازمی‌گردد و استرس از شما دور می‌شود. برای همین است که از روغن نعناع فلفلی تا این حد در عطردرمانی استفاده می‌شود. تاثیرات دمنوش نعناع فلفلی نیز طبیعتاً مثل تاثیرات روغن آن است.

    دمنوش نعناع فلفلی بسیار قوی است و انواع و اقسام خاصیت‌های مفید برای سلامتی را دارد، با این حال، این دمنوش بالقوه عوارض جانبی نیز دارد. منتول در بعضی افراد حساسیت‌زا است و در بعضی دیگر باعث سوزش سر دل می‌شود. هر دو واکنش معمولاً خفیف هستند، اما خوب است که همیشه در چنین مواردی با پزشک مشورت کنید. صرف‌نظر از این‌ها، هیچ مشکل دیگری وجود ندارد، پس برگ‌های نعناع فلفلی را بردارید و همین الان داخل قوری بریزید!

    منبع: organicfacts

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    فهرست مطالب میان وعده‌ پیش از صبحانه ساعت ۵ و نیم صبحصبحانه ساعت ۷ و نیم صبحمیان وعده‌ صبحگاهی ساعت ۱۰ صبحناهار در ساعت ۱۲ و نیم ظهرمیان وعده‌ بعدازظهر…

    نعناع یکی از معروفترین گیاهان دارویی جهان بوده و از آن دهها گونه مختلف شناسایی شده است که تعداد کمی از آنها ارزش دارویی دارند. باستان شناسان برگهای خشک نعناع را در اهرام مصر یافته اند که مربوط به سه هزار سال پیش است.
    تیره نعناع دارای 187 جنس و 3000گونه است. نعناع فلفلی با نام علمی  Mentha piperita  و نام رایج Peppermint  گیاهی است که از قدیم الایام به عنوان یک گیاه معطر و اشتهاآور به کار می رفته است.
    لغت « منتا » نام لاتینی و علمی این گیاه است و منشأ یونانی آن « مینته » است که نام یکی از فرشتگان اسطوره ای یونانی است و گفته می شود در این گیاه تجسم یافته است.
    امروزه نعناع فلفلی (Mentha piperita) از نظر طبی درکشورهای غربی ترجیح داده می شود در حالیکه در چین بیشتر از نعناع صحرایی (Mentha arvensis) استفاده می گردد.
    گونه های مختلف نعناع هر یک منشأ جداگانه ای دارند ولی معمولاً این گیاه در مناطق معتدل و استوایی میروید. امروزه بسیاری از گونه های این گیاه در سطح وسیعی در دنیا کشت می گردند و آمریکا مهمترین کشور تولید کننده این گیاه می باشد. مقدار مصرف سالانه اسانس نعناع در جهان به 10 هزار تن بالغ می رسد.
    گیاه نعناع دارای طبع گرم و خشک می باشدکه داری خواص دارویی فراوانی می باشد.

    برگ ها و سرشاخه هاي گلدار داراي 1 تا 2 درصد اسانس، تانن، فلاونوئيد، كولين و يك ماده  تلخ است. اسانس نعنا فلفلي داراي بيش از 20 نوع تركيب شيميايي است كه مهمترين آنها منتول مي باشد.
    •    فرآورده های نعناع را از برگ ها و سر گلدار آن بدست می آورند که این قسمت ها حاوی روغنی است که می توان در آن عنصر اصلی این گیاه به نام منتول را بیابید؛ این عنصر باعث ایجاد خنکی در دهان می شود.
    •    مقدار منتول در نعناع بسته به نوع آن از ۳۵% تا ۵۵% تغییر می کند که البته اگر نعناع دیر چیده شود مقدار منتول آن تا حدود ۳۰% پائین می آید .

    داراي خواص ضدنفخ، ضد درد، ضد اسپاسم، هضم کننده، تقويت کننده معده، سوء هاضمه، ضدتهوع، ضدميکروب و ضد اکسيدان است. به علاوه، از اين نوع نعناع فرآورده اي دارويي به شکل قطره و به نام کارمينت توليد شده که داراي اثر قوي ضدنفخ و دل درد است که هر گروه سني حتي نوزادان مي توانند از آن استفاده کنند. اين قطره در درمان دل دردهاي قبل از قاعدگي و کرامپ هاي حاصله نيز بسيار مفيد است.
    هليکوباکتر پيلوري، يک عامل مهم در ايجاد گاستريت مزمن، زخم معده و اثني عشر محسوب مي شود و عصاره نعناع بيش ترين اثر ضد هليکوباکتر پيلوري را دارد

    نعنا فلفلی و فشار خون

    – یک نوشیدنی مناسب، سرد و مفید برای تابستان نعنا میباشد. 10 گرم نعنا را در یک لیتر آب بجوشانید و پس از خنک شدن میل کنید. هر روز استفاده نشود.
    – یک شیرپاک کن مناسب برای پوست های چرب می باشد: 20 گرم نعنای تازه، 20 گرم جعفری تازه خرد شده رادر 200 گرم شیرمخلوط نموده 12 ساعت بگذارید بماند. سپس صاف نموده در یخچال نگهداری کنید. این شیرپاک کن علاوه براین که چربی پوست را از بین می برد، برای جوش و لک هم مناسب می باشد.
    – برای جلوگیری از شپش، موهای خود را با جوشانده نعنا بشویید.
    – کسانی که کلسترول دارند بعد از غذا و عصرها دمکرده ی نعنا را به مدت دو هفته بنوشند.
    – دمکرده نعنا غلظت خون را طبیعی میکند.
    – برای درد قلب و خفقان، نعنا را با پرسیاوشان جوشانده، صبح و عصر میل شود.
    – هنگام تهیه ترشی برای این که آن ترشی برای اعصاب زیان آور نباشد، داخل آن نعنا بریزید.
    – برای تقویت اعصاب، نان و پنیر و نعنا بسیار موثر است.
    – اگر شیر در پستان جمع شده، نعنا را کوبیده با آرد جو مخلوط کنید، به صورت ضماد روی آن قرار دهید.
    – برای بواسیر نعنا را کوبیده و بصورت ضماد استفاده کنید.
    – جویدن برگ نعنا ، در رفع سکسکه موثّر است.

    برای مصرف عرق های سنتی میزان استانداردی برای گروه های سنی و جنسی مختلف وجود ندارد. می توان اینگونه گفت که اگر میزان غلظت و بوی عرق نعناع زیاد بود مقدار کمتری از آنرا باید مصرف کرد.

    افرادی که به خود گیاه نعنا حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند،  هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعنا تولید شده است، نباید مصرف کنند.
    •    اسانس نعنا را نباید به مقدار زیاد به کودکان و نوزادان خوراند، زیرا روی حرکات تنفسی و قلب اثر می گذارد و ممکن است خطرناک باشد.
    •    چای نعنا معمولا بی خطر است اما مادران باردار و شیرده باید چای نعنا کم بخورند.
    •    افرادی که دارای سابقه سقط جنین هستند در دوران بارداری از مصرف نعنا باید اجتناب کنند.
    •    معدود عوارض منفی ناشی از کپسولهای پوشش دار روده ای روغن نعناع عبارت است از : جوشهای  پوست، سوزش، سردرد، ضربان پایین قلب و لرزش عضله.
    •    منتول یا روغن نعنا که روی پوست مالیده شده باشد می تواند سبب بروز التهاب یا جوشهای پوستی گردد. روغن نعناع باید رقیق شود و میزان مصرف آن باید کم باشد چون میزان مصرفی بالا سبب   آسیب دیدگی کلیه می شود.
    •    منتول خالص سمی است و نباید مصرف داخلی شود.
    •    روغن نعنا و منتول را نباید به صورت نوزادان و کودکان مالید.
    •    دقت کنید که روغن و تنتور تهیه شده از نعناع را اشتباه نگیرید.
    •    اگر اسانس نعنا به مقدار زیاد مصرف شود، فشار خون را بالا برده و موجب حالت تهوع، استفراغ و درد معده می شود و حرکات دودی معده را از بین می برد.
    •    نعناع با تمام فوایدی که دارد، اگر زیاد مصرف شود سیستم گوارشی را تحریک می کند. لذا اگر شما روزی دو تا سه فنجان دم کرده نعنا می نوشید، بهتر است بعد از دو هفته نوشیدن، چند روزی مصرف آن را قطع کرده و دوباره شروع کنید.

    باسلام
    ممنون از پست خوبتون.

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتان
    من چای نعناع را برای تنظیم هورمون مصرف میکنم
    خانم هستم و اختلال هورمونی دارم که باعث رویش موی زائد اضافه در نقاطی از بدنم میشود
    میشود لطفا دراین باره هم بنویسید

    سلام ، من معتاد نعنا شدم میخواستم ببینم چه مضراتی داره ؟ هر روز باید حتما یک کاسه پر نعنا خشک بجوم ، حدود سی گرم . چیزایی که خودم دیدم افزایش رویش مو در سر و ابروهام بود ، اسهال همراه با سوزش هنگام دفع و زردی چهره . میخوام بدونم اگر به این روند ادامه بدم چی میشه ؟ اشکالی نداره ؟

    با سلام,
    استفاده از کلمه معتاد مناسب نیست و این یک تلقین ذهنی هستش که شما دچارش هستید. می تونید به آرامی خوردن نعناع رو ترک کنید و ببینید که هیچ اتفاقی براتون نخواهد افتاد.
    نعناع صفرا آور هستش به همین دلیل چهره تون زرد شده و به دلیل اینکه تاثیر مستقیم روی دستگاه گوارش داره باعث بیماری های گوارشی نظیر اسهال و … میشه.
    مطمئنا اسراف در خوردن هر چیزی ظررهای خاص خودش رو دارد پس توصیه می کنیم خوردن نعناع را به آرامی ترک کنید.

    سلام
    لطفا به پزشک مراجعه کنید. و در مورد مصرف نعنا با پزشک متخصص مشورت نمایید.

    […] فواید و مضرات گیاه نعناع | شاهسوند […]

    سلام
    من هروز 10 تا برگ تازه نعنا رو میریزم تو لیوان با آب جوش بعد ولی برگ هاش رو دور نمیریزم و تا مثلا 6 یا هفت لیوان با همون برگ ها دمنوش درست می کنم می خورم 🙂 بنظرتون اوکیه ؟ ممکنه مشکلی داشته باشه؟

    سلام خب طبیعتا شما وقتی که برای اولین بار برگ نعنا رو دم میکنید مقداری از مواد موثره از برگ نعنا خارج میشه …. حالا من نمیدونم میزان دم کردن شما چند دقیقه هست ولی خب میزان دم کردن هرچه بیشتر باشه مواد موثره بیشتری از برگ نعنا خارج میشه . بعنوان مثال شاید خیلیا هستن که بیست دقیقه برای دم کردن زمان میزارن و مواد موثره بیشتری از برگ نعنا خارج میشه و دم کرده اون رو بعدا برای مصرف با آب جوش رقیق میکنن

    در کل توصیه میشه که چه خود برگ نعنا دم شده و چه دم کرده خود نعنا رو خواستید برای مدتی نگهداری کنید حتما درون یخچال قرار بدید تا از آلودگیهای محیطی اطراف جلوگیری بشه..

    نکته آخر چون نوشته بودید هرروز مصرف میکنید در مورد نوصیه مصرف دستورالعملی که برای همه دمنوشهای گیاهی و داروهای گیاهی صدق میکنه به این شکل هست که هر سه روز که مصرف میکنید حتما یک روز به بدن خودتون استراحت بدید تا بدن به موادموثره وابستگی پیدا نکنه

    موفق باشید

    سلام
    وقت بخیر
    من هر روز مخلوط نعناع خشک و چای سبز در آب جوش میریزم و روی بخاری می‌زارم تا دم بکشه و تا غروب چندین فنجان با نبات میخورم
    البته بعضی اوقات آویشن و گل گاوزبان هم به اون اضافه میکنم
    آیا مخلوط اینها مضر نیست ؟
    سپاس از پاسخ‌گویی شما

    سلام مقدار گل گاوزبان را کمی محدودتر کنید. ضمنا بهتر است بعد از 15 دقیقه دم کشیدن تفاله ها خارج شوند.

    از آنجایی که بسیاری از افراد مبتلا به فشارخون، از بیماری خود آگاه نیستند، توصیه بر کنترل منظم آن وجود دارد، زیرا این بیماری مانند بالا بودن چربی‌های خون، می ‌تواند برای سال ها بی‌ سر و صدا وجود داشته باشد، بدون آن که هیچ گونه علائمی را در شخص مبتلا بروز دهد. از این رو مواردی به شکل توصیه ‌وار در زیر مطرح می ‌گردد و امید است با به کاربندی این موارد، به حل مشکل بالا بودن فشارخون بپردازید:

    1 – مصرف  آب  سالم و گوارا را به میزان قابل توجهی در روز توصیه می ‌کنم. یک لیوان آب میوه ی رقیق شده با اندکی پودر ویتامین C ، موجب بهبود عملکرد دستگاه ایمنی و ترمیم سرخرگ‌ها می ‌شود.

    2 – مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس (تصفیه شده) را به حداقل برسانید و از نان‌های سبوس‌دار  به خصوص حاوی سبوس جو دو سر استفاده کنید.نعنا فلفلی و فشار خون

    3 – مصرف قند و شکر و سایر فرآورده‌های تهیه شده از آنها مثل نوشابه‌ها، مربا، ژله، شکلات، کیک‌ها و شیرینی‌ها را محدود یا حذف کنید.

    4 – تحقیقات ثابت کرده است که کودکان پیش دبستانی که هر روز 4 وعده میوه و سبزی و دو وعده لبنیات مصرف می ‌کنند، در نوجوانی فشار خون پایین‌ تری نسبت به سایر افراد دارند و در اصل احتمال ابتلا به حمله ی قلبی، سکته و سایر بیماری های ناتوان ‌کننده در افرادی که زودتر به فشار خون مبتلا می ‌شوند، بیشتر است.

    5 – سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتماً غذای خود را در محیطی آرام و به دور از استرس و تشنج میل فرمایید.

    6 – با اجتناب از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، اعمال هضمی را بهبود بخشید.

    7 – نوشیدن هر نوع نوشیدنی را با غذا و در کنار غذای اصلی به دلیل تداخل در هضم محدود کنید.

    8 – از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه ی حرارت‌های بسیار بالا و یا با مدت زمان طولانی تهیه می ‌شوند، خودداری کنید و به خاطر داشته باشید، استفاده ی چند باره از روغن‌های آشپزی عاملی در بالا بردن فشار خون است.

    10 – چای، قهوه  و شکلات را بسیار محدود کنید و تا 1 ساعت پس از صرف غذا چای  ننوشید و به جای آنها از چای‌ها و دم‌کردنی‌های گیاهی (مثل گل گاو زبان) استفاده کنید.

    11 – از مصرف نمک و غذاهای پُر نمک و ادویه بپرهیزید. به جای نمک می ‌توانید از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه‌‌جات مفید (زردچوبه- دارچین و…)، پودر سیر  و پیاز و آب لیموی تازه استفاده کنید.

    12 – موادی مثل کره، خامه، مارگارین، دنبه، سس‌ها و روغن‌های جامد را از برنامه ی غذایی حذف کرده و به جای آنها از روغن زیتون- روغن‌های گیاهی مایع و روغن‌ ماهی استفاده کنید.

    13 – مغز‌ها  و دانه‌های گیاهی مثل گردو حاوی موادمغذی بی ‌شماری هستند. می ‌توانید از آنها در رژیم غذایی روزانه بهره ببرید. استفاده از آنها در سالادها به خوش طعم و مقوی کردن آنها کمک شایانی می ‌کند.

    14 – حداقل 3 بار در هفته ماهی بخورید و به جای گوشت‌های قرمز سعی کنید از گوشت سفید استفاده کنید.

    15 – از استرس  بپرهیزید، زیرا یکی از عوامل بالا بردن فشار خون که بسیار سریع هم عمل می‌ کند، استرس و عصبانیت است.

    16 – هر روز زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید، کار کردن بی ‌وقفه بیشترین فشار را بر سلامتی شما وارد خواهد آورد. حتی اگر عادت به خوابیدن در میانه ی روز ندارید، برای دقایقی چشم‌ها را روی هم گذاشته و به استراحت بپردازید.

    17 – ورزش‌هایی مثل: پیاده ‌روی، شنا، دوچرخه?سواری ورزش‌های مناسبی برای پایین آوردن فشار خون به شمار می ‌آیند. بنابراین حداقل 3 بار در هفته و هر بار حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.

    18 – از گلپر، آویشن، نعناع خشک، کنجد  و… به جای نمک استفاده کنید.

    19 – سیگار را به طور کامل از برنامه ی‌ زندگی خود حذف کنید.

    امید است با راهکارهای تغذیه ‌ای ارائه شده گامی مؤثر در جهت کاهش فشار خون و از بین علل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بردارید و جاده ی زندگی را با همواری بیشتری طی کنید.

    هنگامی که در وضعیتی فوق ‌العاده، اعم از تغییر موقعیت، اضطراب، عصبانیت و… قرار می ‌گیریم، بدن ما فعالیت خود را با یک سری تغییرات سریع داخلی تنظیم می‌ کند که یکی از مهم‌ترین آنها، آزاد شدن هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی است که با افزایش تعداد ضربان قلب و تنگ کردن عروق به کمک یک سری ترشحات دیگر، منجر به بالا رفتن فشار خون و رسیدن خون اکسیژنه به عضلات و مغز می ‌شود.

    ثابت شده است که شیوع فشار خون بالا در مناطقی از جهان که مصرف نمک  بالاست، بیشتر است. مصرف نمک زیاد از دوران شیرخوارگی پایه‌ ای برای بالا رفتن فشار خون در سنین بالاتر خواهد شد. محدود کردن نمک در سال های بعدی برای بازگرداندن فشار خون به سطح مناسب کافی نیست و کمی منجر به بهبودی می ‌شود.

    یک قاشق چای خوری نمک حاوی 2300 میلی گرم سدیم است که این مقدار معادل کل مقدار مصرفی توصیه شده ی روزانه را تشکیل می ‌دهد.

    نعنا فلفلی و فشار خون

    با اولین پک به سیگار یا پیپ، فشار خون سیستولیک تا 25 میلی ‌متر جیوه افزایش می ‌یابد و علت آن نیز، آزاد شدن آدرنالین است.

    تصلب شرایین علت اصلی پرفشاری مزمن خون است که عامل شروع آن، آسیب به جدار داخلی عروق است و به دنبال رسوب کلسیم، کلسترول و فیبرین و… در جدار عروق رخ می ‌دهد.

    فشار خون بالا در افراد چاق،  دو برابر افرادی که اضافه وزن ندارند و در محدوده وزن طبیعی هستند، شایع ‌تر است. در این موارد، کاهش اندک وزن نیز به پایین آوردن فشار خون شما کمک می‌ کند.

    صدف کوه‌کن- کارشناس تغذیه

     – تاثیر سبزی ها بر کاهش فشار خون بالا 

     – تاثیر میوه ها، حبوبات و… بر فشار خون بالا 

  • زمان خوردن قرص فاموتیدین
  •  – رژیم غذایی برای کاهش فشار خون بالا 

     – نقش تغذیه در پیشگیری و درمان پرفشاری خون 

     – تاثیر شیر و لبنیات در پیشگیری و درمان فشار خون بالا 

     – مصرف مواد غذایی گیاهی و لبنیات ، فشار خون بالا را کاهش می دهد 

     – چرا رژیم غذایی DASH، فشار خون بالا را کاهش می دهد؟ 

     – چگونه فشار خون را کنترل کنیم؟ 

     – فشارخون بالا عارضه ای که باید از آن ترسید! 

     – با فشارخون چه کنیم ؟ 

    خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد در سایت جسارت

    نعناع و فشار خون,نعناع کاهش فشار خون,عرق نعنا و فشار خون,عرق نعنا فشار خون,عرق نعنا برای فشار خون,تاثیر نعناع بر فشار خون,اثر نعناع بر فشار خون,تاثیر نعناع در فشار خون,چای نعناع برای فشار خون

    خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد

    در این مطلب از فشارخون، از بیماری خود آگاه نیستند، توصیه بر کنترل منظم آن وجود دارد، زیرا این بیماری مانند بالا بودن چربی‌های خون، می ‌تواند برای سال ها بی‌ سر و صدا وجود داشته باشد، بدون آن که هیچ گونه علائمی را در شخص مبتلا بروز دهد.نعنا فلفلی و فشار خون

    برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

    چرا ژاپنی ها نسبت به بقیه آسیایی ها بیشتر عمر می کنند؟

    روشی آسان برای کنترل قند خون

    شعر در مورد لبخند ؛ 72 شعر زیبا در مورد لبخند

    دمنوش نعناع فلفلی را در این فصل فراموش نکنید

    تابحال دمنوش نعنا فلفلی نوشیده اید ؟از مزایای درمانی این دمنوش چه میدانید این دمنوش حاوی چه ویژگی هایی برای افزایش سلامتی بدن ماست پیشنهاد متخصصین طب سنتی در مورد این دمنوش چگونه است ؟روش تهیه این دمنوش را در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد .

    ◊ دمنوش نعناع فلفلی چیست؟

    ✳️ نعناع فلفلی یک گیاه دورگ (هیبرید) ازخانواده نعناع است و طعم تند برگ های آن سبب معروفیت این گیاه به نام نعناع فلفلی شده است.

    ✳️ نعناع فلفلی در طب سنتی ایران طبیعی گرم و خشک دارد.◊ خواص نعناع فلفلینعنا فلفلی و فشار خون

    ✅ نعنا‌ع ‌فلفلی یک گیاه دارویی معطر است که دستگاه گوارش و صفرا را تحریک کرده و خاصیت ضد التهابی دارد.

    ✅ استنشاق بوی آن برای بهبود سرماخوردگی و عفونت های گلو بسیار مفید است.

    ✅ دمنوش نعناع فلفلی به حفظ تناسب اندام از طریق کاهش وزن کمک می کند.

    ✅ نعناع فلفلی باعث افزایش ترشح صفرا شده و در نتیجه به هضم غذا کمک می‌ کند.

    ✅ سازمان جهانی سلامت، تأثیر نعناع فلفلی بر درمان سندرم روده‌ ی تحریک‌ پذیر و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و ورم معده را، به رسمیت شناخته است.

    ✅ نعناع فلفلی ضد باکتری است و تجمع میکروب‌ ها در دهان را کاهش می‌ دهد. به همین دلیل، دهان تمیز و خوشبو می‌ شود.

    ✅ نعناع فلفلی سرشار از «منتول» است و باعث می شود تا دهانتان به مدت طولانی تازه و خوشبو بماند.

    ♦ دیگر خواص این دمنوش ⇓ ⇓ ⇓

        ضد نفخ    ضد اسپاسم گوارشی    مسکن    ضدعفونی کننده    عرق ‌آور    خلط ‌آور    ضد سرفه    ضد خارش    آرام‌ بخش    خنک‌ کننده پوستی    گرم‌ کننده بدن    رقیق‌ کننده خون

    ◊ طرز تهیه این دمنوش

        مانند تمامی دمنوش‌های رایج بعد از اینکه آب‌جوش آمد، مقداری از نعناع فلفلی را در آب ۸۰ درجه سانتیگراد ریخته و مقداری صبر کنید تا این دمنوش گیاهی آماده شود.    می‌ توانید برای این منظور از لیوان های مخصوص دمنوش‌ها استفاده کنید، درب لیوان را روی آن قرار دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا نعناع فلفلی آماده شود.

    ⇐ توصیه می شود برای بهره مندی از خواص این دمنوش در این فصل هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

    ⇐ اگر مشکل آسم دارید هفته ای حداقل ۳-۲ بار از این دمنوش استفاده کنید.⛔️ منع مصرف

    برای خانم های باردار و شیرده منع مصرف دارد.

     

    نعناع فلفلی خواصنعناع فلفلی نیوشانعناع فلفلی و لاغرینعناع فلفلی برای لاغرینعناع فلفلی pdfنعناع فلفلی در باردارینعناع فلفلی کاشتنعناع فلفلی و فشار خوننعناع فلفلی دمنوشنعناع فلفلی چیستنعناع فلفلينعناع فلفلي چيستنعناع فلفلي نيوشانعناع فلفلی peppermintگیاه نعناع فلفلی pdf


    تهران
    09226652536 پاسخگو تلگرام
    elekterokala@yahoo.com

    09226652536 پاسخگو تلگرام
    09226652536 پاسخگو تلگرام
    تلفن تماس02156454902

    تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

    نعنا فلفلی و فشار خون
    نعنا فلفلی و فشار خون
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *