نعناع خشک و لاغری

دوره مقدماتی php
نعناع خشک و لاغری
نعناع خشک و لاغری

دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است. البته این دمنوش خواص دیگری هم دارد. از جمله می‌توان به کاهش موهای زائد، کاهش درد پریودی، بهبود سیستم گوارش و … اشاره کرد. این دمنوش حاوی مقادیر بالایی از چندین نوع آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برای اینکه بدانید دمنوش نعناع چه خاصیتی دارد در ادامه به آن می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند. این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود. اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست.

خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند. این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود. اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست. این دمنوش تاثیر زیادی در کاهش نفخ شکم، دردهای شدید شکمی و گرفتگی قاعدگی دارد. همچنین می‌تواند انقباضات دیواره‌ی رحم را کمتر کند. این دمنوش طبع گرمی دارد و می‌تواند درد پریودی را به راحتی تسکین دهد. برای تاثیر بهتر آن توصیه می‌شود در روز قبل از پریودی یا در همان روز اول، ۲-۳ بار در روز دمنوش نعناع را میل کنید.

یکی دیگر از خواص دمنوش نعناع، کاهش موهای زائد است. دلیل وجود موهای زائد در بدن زنان، افزایش هورمون‌های اندروژن و هورمون‌های مردانه است. براساس تحقیقاتی که در زمینه‌ی خواص دمنوش چای نعنا در کاهش موهای زائد صورت گرفته، مشخص شده است که نوشیدن دو فنجان چای نعناع به مدت یک هفته، سطح هورمون آندروژن را کاهش می‌دهد. بنابراین تاثیر زیادی در جلوگیری از رشد موهای زائد دارد.

وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند. نعناع خشک و لاغری

یکی دیگر خواص چای نعناع، تاثیر آن در کاهش وزن و لاغری است. اگر چه نباید گفت که چای نعناع برای لاغری جادو می‌کند، اما تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارد. وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند. در نتیجه شما سریع‌تر احساس سیری می‌کنید و از غذا خوردن دست می‌کشید. دمنوش نعناع تاثیر زیادی در کاهش اشتهای کاذب دارد. بنابراین در دراز مدت به کاهش وزن کمک می‌کند.

دوره مقدماتی php

یکی دیگر از خاصیت‌های دمنوش نعناع برای لاغری کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. می‌دانید که برای لاغری سیستم گوارش باید به خوبی عمل کند. هضم سریع‌تر موادغذایی و دفع مواد زائد از بدن به لاغری شما کمک می‌کند. دمنوش نعناع دقیقاً همین نتیجه را برای سیستم گوارش به همراه دارد.
این دمنوش ماهیچه‌های دستگاه گوارش را نرم‌تر می‌کند. همچنین با افزایش جریان صفرا، باعث دفع بیشتر کلسترول خون می‌شود. از سوی دیگر به کاهش نفخ معده و سوءهاضمه کمک می‌کند.

اگر نعناع، زنجبیل و لیمو را با هم ترکیب کنید، خاصیت آن برای سلامت بدن و لاغری بیشتر می‌شود. این دمنوش به حذف مواد زائدِ بدن کمک می‌کند.

اگر نعناع، زنجبیل و لیمو را با هم ترکیب کنید، خاصیت آن برای سلامت بدن و لاغری بیشتر می‌شود. این دمنوش به حذف مواد زائدِ بدن کمک می‌کند. همچنین با خاصیت چربی‌سوزی و سم‌زدایی برای کاهش وزن مؤثر است. برای درست کردن دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو می‌توانید به صورت زیر عمل کنید: به اندازه‌ی دو لیوان آب روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس به آن یک قاشق نعناع خشک یا ۱۰ عدد برگ نعناع اضافه کنید. ۱ عدد لیموی تازه را هم به این چای اضافه کنید. حالا اجازه دهید تا دمنوش به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کتری یا سماور دم بکشد. بعد از این مدت، دمنوش حاضر است و می‌توانید آن را میل کنید. اگر دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو را قبل از صبحانه بخورید، تاثیر بیشتری بر روی لاغری دارد. زنجبیل و لیمو هر دو خاصیت ضدالتهابی دارند. وقتی با نعناع ترکیب می‌شوند، بی‌تردید تاثیر آن‌ها بیشتر می‌شود.

حالا که متوجه شدید دمنوش نعناع چه خاصیتی دارد خوب است که با آموزش درست کردن آن را هم یاد بگیرید. برای درست کردن این نوشیدنی ابتدا چند برگ تازه‌ی نعناع را بشویید. سپس داخل قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. حالا اجازه دهید این چای به مدت ۷ دقیقه بر روی حرارت غیر مستقیم (کتری یا سماور) دم بکشد. بعد از این چای نعناع حاضر است و می‌توانید آن را میل کنید.

یک نکته مهم که باید در مورد دمنوش نعناع رعایت کنید، تعادل در مصرف این چای است. فراموش نکنید که زیاده‌روی در خوردن هر ماده‌ی غذایی یا دمنوش مضراتی را به همراه دارد. پس در مصرف این دمنوش به نکات زیر توجه داشته باشید:

مریم کوهشاری متولد شهریور 1366 هستم که مدرک تحصیلیم رو در رشته‌ی علوم سیاسی و در مقطع کارشناسی ارشد گرفتم. در دروان مدرسه به نوشتن علاقه‌ی زیادی داشتم و در دانشگاه هم همچنان به نوشتن مقالات علمی ادامه دادم. در حال حاضر هم به عنوان کارشناس تولید محتوای وب‌سایت فعالیت میکنم.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.


با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

نعناع یکی از سبزیجات معطر است که دارای خواص درمانی بسیار می باشد.

 

گفتنی است بنا به اظهار نظر کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که استفاده از نعناع خود می‌تواند در کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

باید در نظر داشت که استفاده از ترکیب نعناع و زنجبیل در کاهش وزن افزایش چربی سوزی بسیار موثر است به گونه‌ای که بر اساس تحقیقات به عمل آمده افرادی که از این ترکیب استفاده کرده‌اند میزان چربی سوزی در آنها در مقایسه با افراد دیگر بسیار بیشتر بوده است که این خود می‌تواند مهر تأییدی برای تأثیر گذاری استفاده از نعناع در کاهش وزن باشد.

مواد لازم برای تهیه ترکیب نوشیدنی نعناع

نعناع خشک و لاغری

8 لیوان آب

1 قاشق چای خوری ریشه زنجبیل

یک خیار خرد شده متوسط

12 برگ نعناع تازه

یک قاشق چایخوری نعناع خشک

نحوه ی آماده کردن نوشیدنی لاغری

همه این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که محلول غلیظ و روشنی به دست بیآید زمانی که محلول شما کامل غلیظ شد آن را داخل پارچ بریزید.

تمام شب پارچ پر از نوشیدنی لاغری را داخل یخچال قرار دهید.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که استفاده از چای نعناع نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد برای تهیه این نوشیدنی باید مقداری از برگ نعنای تازه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه قرار داد تا چای دم بکشد و سپس می توان از این نوشیدنی استفاده کرد هر چند در اینجا باید یادآور شد که استفاده از چای نعناع خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش سیستم ایمنی بدن نیز شود.

بدیهی است که استفاده از چای نعناع خود می‌تواند عاملی برای کاهش استرس نیز باشد از این رو افرادی که ابتلا به استرس و افسردگی هستند استفاده از این نوشیدنی برای آنها بسیار توصیه می‌شود.

جالب است بدانیم که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که مصرف چای نعناع در کاهش احساس گرسنگی نیز بسیار موثر خواهد بود بنابراین افرادی که دارای اشتهای کاذب هستند با استفاده از این نوشیدنی می توانند تا حد زیادی اشتهای خود را کنترل کنند.

باید یادآور شد که استفاده از عرق نعناع نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد به گونه ای که بنا به اظهار نظر کارشناسان طب سنتی استفاده از عرق نعناع خود در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین هضم سریع غذا بسیار موثر می باشد که این موارد در کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود.

تخم مرغ جزء سالم ترین غذاهایی است، که می توانید بخورید. آن ها سرشار از پروتئین با کیف…

درتابستان، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بدن خود را به موقع برای لباس شنا آما…

اگر می خواهید وزن کم کنید و یا متعادل بمانید، بهترین زمان برای خوردن صبحانه ، ناهار و…

وقتی صحبت از رژیم غذایی می شود، همه به یاد گرسنگی، ضعف و بی حالی می افتند. در حالی که…

23:58

تمدید قرنطینه در جمهوری آذربایجان

23:50

آخرین آمار جهانی کرونا اعلام شد

23:39

نوبخت گزارش وضعیت بودجه سال ۹۹ را ارائه کرد

23:25

منفی شدن تورم ماهانه تولید کنندگان در فروردین

23:12

نعناع خشک و لاغری

افشاگری سلبریتی زن سینما برای اولین‌بار درباره طلاقش + عکس

23:07

سکانس ماندگاری از فیلم «هتل بزرگ بوداپست» + فیلم

23:00

کرونا در انگلیس رکورد زد

22:54

از کماندوی ارتش تا بازیگری با عمو کاووس سریال “نون خ”

22:48

بشار اسد جواب نامه کیم جونگ اون را داد

22:46

  • تزیین کیک خانگی به شکل زمین فوتبال
  • کنایه سریال بچه مهندسِ به رییس جمهور

    22:36

    برنامه‌های مدرسه تلویزیونی ۱۳ اردیبهشت اعلام شد

    22:19

    جزئیاتی جدید از اتصال کارت‌ بانکی به کارت سوخت

    22:05

    پسر عابدزاده عذرخواهی کرد!+ عکس

    22:00

    طرح «سینما ماشین» برای اولین بار پس از انقلاب برگزار شد + فیلم

    21:48

    نعناع خشک و لاغری

    پمپئو و الیزابت وارن بر سر برجام درگیر شدند+ عکس

    21:42

    بازیگر فیلم سینمایی «ملکه»، میهمان امشب برنامه «دورهمی»

    21:36

    آمریکا دوباره ایران را تحریم کرد

    21:24

    کشته شدن عامل حمله به مردم در یک مرکز خرید +عکس

    21:14

    طریقه کاشت سبزی خوردن در خانه

    21:11

    روایت اسیر ایرانی وقتی در پیاده‌روی‌ اربعین شکنجه‌گر عراقی را دید+ فیلم

    21:00

    تدفین پیکر برادرِ شهید حسن تهرانی‌مقدم

    20:53

    تخریب بیمارستان بیماران کرونایی قطر

    20:40

    شمار قربانیان کرونا در کویت افزایش یافت

    20:27

    توصیه‌های مهدوی کیا به پدر آرات!

    20:16

    تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا علیه سپاه پاسداران

    20:15

    شناسایی عامل کشتار کوسه‌های سرچکشی

    20:03

    روند صعودی ابتلا به کرونا در قطر

    19:57

    آیا درباره خواص شگفت انگیز پوست موز میدانید؟

    19:52

    مراقب آبگرفتگی معابر عمومی باشید!

    19:39

    راهکارهای طلایی افزایش اعتمادبه نفس هنگام سخنرانی

    19:27

    آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس بیانیه داد

    19:15

    روند صعودی ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی

    19:02

    ​اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها کذب است

    18:48

    دستفروشان پایتخت ساماندهی می‌شوند

    18:35

    انبار لوازم یدکی خودرو آتش گرفت

    18:34

    حقایقی عجیب درباره جهان که نمی دانید

    18:23

    تخصیص ۱۰ میلیون تومان به خانواده مددجویان دارای بیمارخاص

    18:16

    انتشار مسترکلاس‌های بزرگان سینما برای علاقمندان به سینما

    سلام‌نو رسانه‌ نسل جدید روزنامه نگاران است و رسالت خود را آگاهی بخشی و تلاش برای گسترش خیر عمومی در جامعه می‌داند.

    کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به
    گروه
    ایده نگاران بینا می‌باشد

    مشروح اخبار

    ترکیبات نوشیدنی نعناع لاغری را سرعت می بخشد ، اکثر افرادی که دستورالعمل معجون کاهش وزن با نعناع و زنجبیل را امتحان کرده اند به خوبی نتیجه ی آن را در خود شاهد بوده اند. دستور لاغری با نعناع امروزه در جهان بیشترعنوانی که خانم ها در مورد ش صحبت می کنند این است که چگونه به سرعت و بدون سختی لاغر شویم و همونطور بمانید .همه ما می دانیم که میلیون ها برنامه غذایی و روش لاغری وجود دارد که تضمین می کنند زود لاغر شوید اما چیزی که ما نمیدانیم این است لاغری می شوید اما بعد از چند روز دوباره به حالت اولیه برمی گردید شما با تغذیه مناسب و سالم فعالیت های فیزیکی روزانه و نوشیدنی های معجز آسا می توانید لاغر شوید

    نسخه لاغری با ترکیبات گیاهی همراه نعناع

    ترکیب خیار ، نعناع و زنجبیل برای لاغری
    مواد اولیه :

    8 لیوان آب
    1 قاشق چای خوری ریشه زنجبیل
    یک خیار خرد شده متوسط
    12 برگ نعنای تازه
    یک قاشق چایخوری نعناع خشک
    نحوه ی آماده کردن نوشیدنی لاغری
    همه این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که محلول غلیظ و روشنی به دست بیآید زمانی که محلول شما کامل غلیظ شد آن را داخل پارچ بریزید.نعناع خشک و لاغری

    تمام شب پارچ پر از نوشیدنی لاغری را داخل یخچال قرار دهید.

    نحوه آماده کردن نوشیدنی مناسب برای لاغری
    روش مصرف معجون لاغری نعناع و خیار
    یک لیوان از این نوشیدنی را در طول روز بنوشید بهتر است قبل از صبحانه باشد با مصرف این نوشیدنی متوجه کاهش وزن خواهید شد متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف منظم این نوشیدنی و فعالیت فیزیکی موجب لاغری شکم میشود.

    افرادی که این نوشیدنی را مصرف کرده اند اظهار میکنند نتیجه به دست آمده باورنکردنی است.

    این نوشیدنی را 4 روز مصرف کنید و یک هفته استراحت کنید. اگر میخواهید کاهش وزن بهتری داشته باشید این نوشیدنی را با ورزش فعالیت های فیزیکی همراه کنید زیرا ورزش موجب استحکام ماهیچه ها در پوست می شود.

    برچسبخواص داروئی نعناع لاغری و کاهش وزن نعناع نوشیدنی لاغر کننده

    نعناع خشک و لاغری

    بادرنجبویه گیاه دارویی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا بوده که از آن جهت …

    هنگامی که ما به ورزشگاه می رویم، اغلب کشش را فراموش می کنیم. اما این …

    سماتک

    نعناع خشک و لاغری

    نعناع یکی از مفیدترین گیاهان دارویی برای بدن انسان است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. روغن نعناع و عرق نعناق از مشتقات نعناع است که در کارخانجات تهیه و تولید می شوند. در ادامه شما را با خواص نعناع آشنا خواهیم کرد.

     

    نعناع نه تنها دارای عطر و رایحه خوبی می باشد بلکه دارای ارزش غذایی بالایی نیز می باشد. برای مثال، نعناع منبع غنی ویتامین ها، املاح معندنی و دارای عناصری مانند منگنز، آهن ، مس، کلسیم، پتاسیم، ویتامین C،B2 و A می باشد. به خاطر مقدار متانول بالایی که دارد قرص نعناع هزاران سال است که به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از قرص نعناع در در بسیاری از محصولات مانند مرطوب کننده ها، صابون ها و شامپوها استفاده می شود نباید تعجب کرد.

     

    نعناع به عنوان ِکی از عجیب ترین گیاهان در نظر گرفته می شود، چون دارای خواص ضد میکروبی می باشد و در درمان بیماری های جسمی و روانی بسیار موثر می باشد. آیا می خواهید با مزیت های نعناع برای سلامتی و زیبایی آشنا شوید؟ پس با ما همراه باشید.

     

    1. تسکین درد عضلاتاسانس نعناع به عنوان به عنوان یک تسکین کننده درد عضلات در نظر گرفته شده است.

     

    2.جلوگیری از اشتهای کاذب
    نوشیدن چای نعناع می تواند به کاهش اشتهای کاذب کمک کند و باعث شود به مدت طولانی تری سیر بمانید. می توانید قبل از هر وعده غذایی یک فنجان چای نعناع بنوشید.

     

    3. بهبود هشیاری و تمرکز
    استفاده از روغن نعناع قبل از زمان مطالعه توصیه می شود، چون می تواند هشیاری و تمرکز کودکان را در هنگام مطالعه افزایش دهد. کافیست یک قطره روغن نعناع زیر بینی یا زیر زبانش بریزید.

     

    4.درمان خارش
    درمان خارش یکی از مزیت های جالب روغن نعناع محسوب می شود. می توانید روغن نعناع را در قسمتی از بدن که دچار خارش شده است بمالید، برای گرفتن نتایج بهتر می توانید عطر سنبل هم به همراه روغن نعنا استفاده کنید.

     

    5. کاهش تب

    کودکان نیز می توانند از رون نعناع استفاده کنند. استفاده از روغن نعناع می تواند به کاهش دمای بدن کمک کند. برای درمان تب ، می توانید روغن نعناع را به همراه روغن زیتون مخلوط کنید و روی گردن یا کف پا استفاده کنید.

     

    6. درمان روده تحریک پذیر

    درمان روده تحریک پذیر یکی از مزیت های جالب نعناع محسوب می شود. روغن نعناع به شکل کپسول میتواند باعث کاهش علائم روده تحریک پذیر شود.

     

    7. درمان سردرد
    آیا همیشه سردرد دارید؟ پس نباید مزیت های جالب روغن نعنا را نادیده بگیرید. بسیاری از مطالعات نشان داده است که روغن نعناع درمان خانگی خوبی برای سردرد محسوب می شود.

     

    8. درمان سوء هاضمه و نفخ
    روغن نعناع جایگزین خوبی برای داروای سوء هاضمه و نفخ می باشد. اگر فواید عالی آن را بدانید، بدون شک نمی توانید آن را نادیده بگیرید. می توانید یک قطره روغن نعناع را به یک لیوان آب اضافه کنید و قبل از وعده های غذایی بنوشید.

     

    9. کاهش حالت تهوع و استفراغ
    بر طبق یک بررسی علمی کاهش حالت تهوع یکی از مزیت های جالب روغن نعناع محسوب می شود. اگر حالت تهوع و استفراغ دارید کافیست یک لیوان چای نعناع بنوشید یا چند قطره روغن نعناع را به غذای خود اضافه کنید.نعناع خشک و لاغری

     

    10. تنظیم تعادل هورمونی و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک
    نعناع به خاطر داشتن خواص متعادل کنندگی هورمون ها بسیار شناخته شده است. علاوه بر این، درمان طبیعی اثر بخشی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک محسوب می شود.

     

    11.کاهش پوسیدگی دندان و رهایی از بوی بد دهان
    نعناع یک جایگزین خوبی برای دهانشویه های شیمیایی محسوب می شود، چون برای سلامتی دندان بسیار مفید است. می توانید چند قطره اسانس نعناع را به خمیر دندان یا دهانشویه خود اضافه کنید. می توانید یک الی 2 قطره اسانس نعناع را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و خودتان دهانشویه درست کنید.

     

    روغن نعناع جایگزین خوبی برای داروای سوء هاضمه و نفخ می باشد

     

    1. حفظ سلامت پوست
    نعناع می تواند التهاب پوستی را درمان کند و سلامت پوست را حفظ کند. می توانید روغن نعناع را به لوسیون بدن اضافه کنید.

     

    2. درخشان تر کردن پوست
    استفاده از روغن نعناع روی پوست می تواند باعث افزایش درخشندگی پوست شود. منتول موجود در روغن نعناع حاوی تاثیر سرد کنندگی می باشد؛ برای همین پوست شما را درخشان تر می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این می باشد که چند قطره از روغن نعناع را به نرم کننده خود اضافه کنید.

  • درمان گياهي سرفه خلط دار کودک
  •  

    3. درمان اگزما
    درمان اگزما یکی از مزیت های جالب روغن نعناع محسوب می شود. روغن نعناع حاوی منتول می باشد که باعث نرم شدن پوست می شود. خارش یکی از علائم اگزما می باشد. روغن نعناع می تواند پوست را ضد عفونی کند و موجب کاهش خارش پوست شود.

     

    4. شفاف سازی پوست
    نوشیدن چای نعناع می تواند سطوح استروژن را افزایش دهد و از این رو از بروز مشکلات هورمونی و در نتیجه آکنه جلوگیری می کند.

     

    تقویت رشد مو
    روغن نعناع در بسیاری از محصولات با کیفیت مراقبت از مو یافت می شود. دلیلش هم آن است که نعناع خواص زیادی برای مو دارد. برای مثالف می تواند موجب تقویت مو شود و موهای نازک شما را ضخیم کند. حتی می تواند موی آسیب دیده را ترمیم کند. فقط کافیست که چند قطره روغن نعناع را به شامپوی مورد علاقه خود اضافه کنید. برای درمان ریزش مو هم می توانید از این روش استفاده کنید.

     

    بعد از خواندن مطالب بالا ممکن است از خودتان بپرسید آیا نعناع می تواند دارای عوارض جانبی باشد؟

     

    اگر نعناع را در حد تعادل مصرف کنید هیچ گونه عوارضی ندارد. با این وجود، مصرف روغن نعناع برای افراد زیر توصیه نمی شود:نعناع خشک و لاغری

     

    بیماران مبتلا به رفلاکس معده به مری، سنگ کیسه صفرا، سوزش سر دل و فتق هیاتال .

     

    نوزادان، زنان شیرده و باردار نباید بدون تجویز پزشک از روغن نعناع استفاده کنند.

     

    منبع: nemoneha.com

    تحقیقات جدید نشان داده که نعناع می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن افراد چاق کمک کند.

    محققان ایتالیایی دانشگاه ˈپادواˈ موفق به کشف مکانیزم جدیدی برای لاغر شدن با استفاده از منتول (جوهر نعناع ) کشف کردند.

    محققان ایتالیایی دانشگاه پادوا به ریاست ˈمارکو روساتوˈ موفق به کشف مکانیزم لاغری از طریق استفاده از منتول شدند .این ماده گیاهی توان فریب دادن بدن افراد چاق را برای سوزاندن چربی ها از داخل با تولید حرارت و در نهایت لاغر شدن دارد.

    منتول باعث ایجاد یک مکانیزم مولکولی می شود و بافت چرب سفید را به بافت چرب قهوه ای تبدیل می کند و از این طریق توان سوزاندن چربی های ذخیره شده را از داخل دارد.

    همه با خصوصیات منتول یا جوهر نعناع خشک آشنا هستند که وقتی با پوست و یا مخاط تماس پیدا می کند باعث ایجاد حس خنکی می شود. این ماده گیاهی می تواند با تحریک سلول های بافت چرب سفید آن را از داخل بسوزاند.نعناع خشک و لاغری

    استفاده از این ماده عوارض جانبی برای انسان ندارد و می تواند راه حل حدیدی علیه چاقی باشد.

    به عقیده محققان بافت چرب سفید دارای سنسورهایی است که توان حس کردن سرما را به طور مستقیم و بدون نیاز به میانجیگری سیستم عصبی دارد بنابراین می تواند توسط منتول و یا سلول های مشابه فعال شود و سوخت و ساز بدن و بافت چرب را افزایش دهند و چربی را از داخل با ایجاد حرارت بسوزانند.

    چاقی یک بیماری است که می تواند به نوبه خود باعث بیماری های مهمی مانند دیابت و یا بیماری های قلبی و عروقی شود. در ایتالیا بیش از 33 درصد مردم اضافه وزن دارند . / ایرنا

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    سلامت نیوز:نعناع خواص شگفت انگیزی چون سلامت دستگاه گوارش، رفع درد و خستگی وزیبایی پوست و لاغری دارد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ گیاهان دارویی تاثیر زیادی در سلامت بدن دارندو یکی از این گیاهان دارویی مفید که در سلامت بدن تاثیرات چشمگیری دارد نعناع است.نعناع، رایحه ی فوق العاده ای دارد، طعمش عالی است و خواص شگفت انگیزی دارد؛ از دفع حشرات مزاحم گرفته تا کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارش، رفع احساس خستگی، تسکین سردرد، کاهش علائم آسم ، ضدسرطان و بهبود سلامت پوست و زیبایی همه خواص شگفت آور گیاه نعناع محسوب می شوند.بهبود سیستم گوارش:نعناع برای کمک به هضم غذا بسیار موثر است.درمان سردرد: بوی خوش و فرح بخش نعناع علاج فوری و مؤثر برای حالت تهوع و سردرد است.رفع احساس خستگی: استشمام بوی نعناع کمک می کند تا کمتر احساس استرس و افسردگی کنید.سلامت پوست:نعناع برای پاکسازی جوش ها، تسکین خارش پوست و تاراندن حشرات هم خوب است. می توانید از نعناع برای درمان جای گزش حشراتی چون پشه، زنبورسرخ و زنبورعسل استفاده کنید.لاغری: با افزودن نعناع به رژیم غذایی تان به بدنتان کمک می کنید تا زودتر وزنتان کاهش پیدا کند.سلامت دهان :نعناع به دلیل داشتن ویژگی های قوی ضدمیکروبی و ضدالتهابی، برای سلامت دهانتان بسیار عالی است.ضد سرطان: پژوهش ها نشان می دهد نعناع می تواند از انواع خاصی از سرطان ها پیشگیری کند.خواص شگفت‌انگیز نعناع؛از لاغری تا زیبایی پوست و رفع خستگی+ اینفوگرفیک

    صفحه اصلی » سبک زندگی 🔥 » آشپزی 🔥 » چای و دمنوش » چای نعناع: خواص و مضرات / چای نعناع برای پوست، موهای زائد، لاغری، قاعدگی

    چای نعناع: همانطور که می دانید نعناع جزو گیاهان پر خاصیت است که برای بسیاری افراد مصرف روزانه دارد.

    شما می توانید با این گیاه چای نعناع را تهیه کرده و از خواص شگفت انگیز آن بهره ببرید.

    در صورت نبود نعنای تازه می توانید برای تهیه این چای مفید از نعنای خشک هم استفاده کنید.

    دمنوش یا چای نعناع برای پوست بسیار مفید است.

    نعناع خشک و لاغری

    چای نعناع در برطرف کردن آکنه و جوش، پاکسازی و جوانسازی پوست نقش موثری دارد.

    چای نعناع, خواص چای نعناع, مضرات چای نعناع, خواص چای نعناع برای پوست, چای نعناع و قاعدگی, چای نعناع و موهای زائد, چای نعناع برای لاغری, طرز تهیه چای نعناع, طرز تهیه چای نعناع با نعناع خشک, قیمت چای نعناع

    چای نعناع می تواند در درمان دردهای قاعدگی و مشکلات مربوط به آن مفید واقع شود.

    کسانی که مشکل پرمویی دارند می توانند برای کنترل رشد این موهای زائد از چای نعنا استفاده کنند.

    این چای هم مثل همه نوشیدنی های دیگر مضراتی دارد.

    در ادامه این مقاله از نایریکا به خواص و مضرات و طرز تهیه چای نعنا، خواص چای نعناع برای پوست، موهای زائد و لاغری، چای نعناع و قاعدگی، و طرز تهیه چای نعناع با نعناع خشک می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    چای و دمنوش نعناع حاوی مقادیر زیادی مونولول است که برای درمان تب و سرماخوردگی مفید می باشد

    نعناع دم کرده به درمان نفخ و ناراحتی معده کمک کرده و با افزایش حرکات روده باعث درمان یبوست می شود

    چای نعنا ضد اسپاسم بوده و حالت تهوع را درمان می کند

    خواص چای نعناع

    چای نعناع حاوی خواص ضد باکتریایی قوی بوده که باعث افزایش سیستم ایمینی بدن می شود

    دمنوش نعناع اشتها را کاهش می دهد، باعث افزایش چربی سوزی می شود و به درمان لاغری و کاهش وزن کمک می کند

    چای نعناع یک آرم بخش طبیعی بوده که برای درمان استرس و افسردگی مفید می باشد

    اگر مشکلات گوارشی دارید که مربوط به بیماری ریفلاکس معده است، نوشیدن چای نعناع می تواند این وضعیت را بدتر کند.

    هرگز سعی نکنید درمان خودسرانه ای داشته و بدون مشورت با پزشک، خود را درمان کنید.

    اگر سنگ های صفراوی داشته و یا در حال حاضر از آن رنج می برید، چای نعناع می تواند آن را تشدید کند.

    مصرف چای نعناع برای کودکان و نوزادان مناسب نیست ، زیرا در واقع می تواند باعث ایجاد اسپاسم در آن ها شود.

    مضرات چای نعناع

    مقادیر زیادی چای نعناع در دوران بارداری نیز می تواند گاه باعث سقط جنین شود.

    برخی از داروهای تجویزی می توانند با چای نعناع تداخل داشته و باعث می شود که داروها موثر و کارآمد نباشند.

    همان طور که FDA تولید چای گیاهی را کنترل نمی کند، احتمال آلودگی به ویژه در مورد آفت کش ها وجود دارد.

    همیشه مطمئن شوید که چای و نعنا را از یک منبع معتبر خریداری کنید.

    چای نعناع مانند هر گیاه دیگری باید به طور متعادل مصرف شده و بهتر است که از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید.نعناع خشک و لاغری

    مطالعات انجام شده بر چای نعناع نشان دهنده آن است که این چای به کنترل جوش و آکنه و ریشه کردن آن ها کمک زیادی می کند.

    این نوشیدنی شاید در برابر سایر محصولاتی که جوش را از بین میبرد ضعیف عمل کند اما تاثیرات بلند مدت آن انکار ناپذیر است.

    برخورد اشعه های مضر نور خورشید با پوست صورت باعث آسیب رسیدن به آن می شود و به دنبال آن پوستی ضعیف و چرب خواهید داشت.

    مصرف روزانه چای نعناع به شما در داشتن پوستی جوان و شاداب تر کمک خواهد کرد.

    در چای نعناع نوعی آنتی اکسیدان وجود دارد که سبب پاکسازی منافذ پوست خواهد شد.

    خواص چای نعناع برای پوست

    همچنین این آنتی اکسیدان ها از پیری پوست و ایجاد چین و چروک بر روی صورت نیز جلوگیری می کنند.

    این چای توانایی پیشگیری از عفونت های پوستی و حتی سرطان را نیز دارد.

    نوشیدن چای نعناع می تواند سطوح استروژن را افزایش دهد و از این رو از بروز مشکلات هورمونی و در نتیجه آکنه جلوگیری می کند.

    اگر از مشکلات پوستیِ هورمونی مانند آکنه رنج می‌برید، چای نعناع می‌تواند راه‌حل طبیعی‌تان باشد.

  • مدل عکس آتلیه عروس و داماد ایرانی
  • چای نعناع موجب افزایش خفیف سطح هورمون استروژن در برخی افراد می‌شود.

    درنتیجه از بروز این مشکلات هورمونی جلوگیری و به پاکسازی پوست‌ تان از آکنه کمک می‌کند.

    اگر می‌خواهید حداکثراستفاده را از این خاصیت چای نعناع داشته باشید، مقداری چای نعناع را به آب وان حمام اضافه کنید.

    این کار به تسکین سوختگی‌ها، جوش‌ها و سایر التهابات پوستی کمک می‌کند.

    آکنه معمولاً مشکلی شایع در میان نوجوانان است.

    البته، افراد دیگر نیز ممکن است مبتلا به آکنه شوند.

    مصرف روزانه حداقل ۳ فنجان چای نعناع تا حد زیادی به درمان آکنه و همچنین جلوگیری از تشکیل آکنه کمک می‌کند.

    آیا می دانستید که چای نعناع می تواند برای خانم هایی که مبتلا به گرفتگی قاعدگی هستند، هم بسیار مفید باشد؟

    یکی از خواص چای نعناع این است که این چای یک مایع خنک کننده موثر برای کاهش نفخ، دردهای شدید، گرفتگی قاعدگی و خستگی بوده و کسانی که در زمان قاعدگی دچار دل دردهای شدید هستند می توانند با نوشیدن چای نعناع، درد خود را تسکین دهند.

    چای نعناع و قاعدگی

    نعناع خشک و لاغری

    درد و گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی معمولا ناشی از انقباضات و اسپاسم عضلات رحم می باشد.

    بنابراین چای نعناع با خواص ضد اسپاسم خود کمک می کند تا شدت انقباضات عضلات دیواره های رحم کاهش پیدا کرده و درد کاهش یابد.

    به غیر از کاهش ناراحتی ناشی از گرفتگی عضلات شما، چای نعنا در این دوره برای کاهش استرس و خستگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    نوشیدن یک فنجان چای نعنا ۲-۳ بار در روز قبل و در طول روزهای قاعدگی، سبب بهبود کلی در حالت خلقی و گرفتگی و درد می شود.

    از مهمترین خواص چای نعناع استفاده از آن برای رفع پر مویی است.

    خانم ها از این چای برای درمان موهای زائد خود می توانند استفاده کنند.

    این دمنوش باعث کنترل رشد موهای زائد در بدن می شود.

    چای نعناع باعث کاهش هورمون تستسترون آزاد شده و هورمون زنانه را افزایش می دهد.

    استفاده روزی ۲ فنجان چای نعناع سبب کاهش هورمون های مردانه که مسبب رویش مو های زائد هستند می شود.

    توصیه می شود چای نعناع را جایگزین لیزر و داروهای شیمیایی کنید.

    چای نعناع و موهای زائد

    بر طبق تحقیقات منتشر شده در مورد زنانی که در نواحی از بدن خود دچار پرمویی و موهای زائد و ناخواسته ای هستند، مشخص شده است که چای نعنا، می تواند یکی از راه های موثر در برطرف کردن و از بین بردن موهای زائد باشد.

    موهای زائد در این زنان هیرسوتیسم خوانده می شود؛ زیرا سطح هورمون های اندروژن و هورمون های مردانه آن ها بیشتر ترشح می شود.

    بر اساس تحقیقات صورت یافته در تحقیقات فیزیوتراپی نشان می دهد که نوشیدن دو فنجان چای نعناع در طول روز و به مدت پنج روز می تواند سطح آندروژن ها را کاهش دهد و از رشد موهای ناخواسته جلوگیری کند و این یکی از مهمترین خواص چای نعناع است.

    در برخی موارد از درمان هایی مانند قرص های پیشگیری از بارداری استفاده می شود.

    اما با در نظر گرفتن عوارض اینگونه قرص ها، می توان گفت که استفاده از مواد گیاهی به مراتب بی خطر است، مانند نعنا که تاثیر زیادی در رفع این مشکل دارد.

    پس از مصرف چای نعنا، به طور مرتب و روزانه، آندروژن اولیه، در میان زنان، کاهش چشمگیری می یابد.

    از مهمترین خواص چای نعناع استفاده از آن برای رفع پر مویی است.

    خانم ها از این چای برای درمان موهای زائد خود می توانند استفاده کنند.

    این دمنوش باعث کنترل رشد موهای زائد در بدن می شود.

    چای نعناع باعث کاهش هورمون تستسترون آزاد شده و هورمون زنانه را افزایش می دهد.

    استفاده روزی ۲ فنجان چای نعناع سبب کاهش هورمون های مردانه که مسبب رویش مو های زائد هستند می شود.

    توصیه می شود چای نعناع را جایگزین لیزر و داروهای شیمیایی کنید.

    بسیاری از تحقیقات انجام شده نشان مس دهد که چای نعناع عنصری مؤثر برای کاهش وزن است.

    این چای قادر است مصرف مایع در بدن ما را نیز بیشتر کند.

    اما آگاه باشید که مصرف این چای به تنهایی فایده ای نداشته و حتما باید در کنار رژیم غذایی و ورزش باشد.

    چای نعناع برای لاغری

    خاصیت چای نعناع در کاهش اشتها به‌اثبات رسیده است.

    رایحه‌ی روغن‌ نعناع و ترکیبات آلی موجود در آن به کنترل اشتها کمک می‌کند و مانع از پرخوری و چاقی می‌شود.

    همچنین طعم شیرین طبیعی چای نعناع به آن معناست که یک فنجان از آن را می‌توان به‌‌جای دسرهای سرشار از شکر و چاق‌کننده مصرف کرد.

    نوشیدن چای ترکیبی از برگ نعناع و برگ چای سبز به‌عنوان اولین چیزی که در روز میل می‌کنید، می‌تواند سوخت‌وسازتان را افزایش بدهد.

    کاتچین موجود در چای سبز می‌تواند به افزایش سوخت‌وساز کمک می‌کند و همراهی نعناع و چای سبز به شما کمک کند تا راحت‌تر لاغر بشوید.

    در ابتدا دست های خود را شسته و سپس برگ های نعناع تازه را بشویید و چند تکه کنید.

    شما می توانید به این چای از گیاهان دیگر نیز به دلخواه خود اضافه کنید.

    سپس برگ های خورد شده نعنا را در قوری بگذارید و کمی آب ریخته و بگذارید تا جوش بیاید.

    اجازه دهید به مدت حدود ۳-۷ دقیقه با حرارت متوسط دم بکشد.

    طرز تهیه چای نعناع

    بسته به غلظت چای نعناع، شما می توانید میزان نعناع را کمتر و یا بیشتر کنید. پس از آن چای نعناع شما آماده است.

    مقداری برگ نعناع تازه را بشویید و در ظرف مورد نظر بریزید.

    مقداری آب جوش بر روی آن ها ریخته و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد، چای نعناع شما آماده است.

    می توانید مقداری عسل و آب لیمو ترش تازه نیز به آن اضافه کنید.

    همچنین می توانید یک قاشق چایخوری را به یک قوری آب داغ (۷۰-۸۰ درجه) اضافه کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دمنوش نعناع شما آماده میل کردن شود.

    یک قاشق چای خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

    سپس می‌توانید این دمنوش خوشمزه را نوش جان کنید.

    طرز تهیه چای نعناع با نعناع خشک

    چای نعنا کیسه ای ۱۴,۰۰۰ تومان

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    دیاباته: آخرین اخبار / سعادتمند: دیاباته از استقلال جدا نمی‌شود

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    سهام عدالت ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ : اخبار سهام عدالت و واریز سود سهام عدالت

    مسکن ملی / آخرین اخبار مربوط به شرایط و ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

    دعای روز سه شنبه / ذکر روز سه شنبه ? دعای امروز / ذکر امروز

    سیر ترشی: طرز تهیه و خواص / محل نگهداری / سیر ترشی شمالی، فوری، سفید رنگ

    فال کارت آنلاین / فال کارت تک نیتی نایریکا (انواع و فال و طالع بینی)

    آب پیاز برای رشد مو و تقویت مو: روش های استفاده از آب پیاز + طرز تهیه و نگهداری

    شوره سر : علت و درمان سریع شوره سر با نمک و سرکه / شوره سر و ریزش مو

    تعبیر خواب پرتقال: پرتقال خوردن / پرتقال خونی / پرتقال پوست کنده / درخت پرتقال

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    اکسپکتورانت : اطلاعات دارویی، عوارض / شربت اکسپکتورانت در بارداری / شربت سرفه

    وسواس: علت، علائم، انواع، درمان / درمان وسواس از نظر اسلام و با قرآن

    زیتون پرورده: محتویات، سبزی معطر، نگهداری / طرز تهیه زیتون پرورده رودبار و لبنانی

    عید غدیر خم: داستان و حدیث / تاریخ عید غدیر سال ۹۸ و ۹۹ / تبریک عید غدیر به سادات

    کالباس: انواع کالباس + طرز تهیه کالباس خانگی عالی مثل بیرون

    ابیانه / فاصله تهران تا ابیانه / سوغات ابیانه / آخرین اخبار روستای ابیانه

    تعبیر خواب کرم در بدن انسان، در غذا، در دندان، در مدفوع / ابن سیرین

    زندان / دعاى خلاصى از زندان / دعا برای آزادی زندانی / رهایی و نجات از زندان

    روغن کنجد: مضرات و خواص کلی روغن کنجد برای پوست و مو و لک صورت

    شکر: انواع، خواص، مضرات، طبع، اسکراب / شکر قهوه ای و سرخ / تفاوت قند و شکر

    سرکه سیب / مضرات، طبع، طریقه مصرف، خواص سرکه سیب در طب سنتی + بهترین زمان

    دکسترومتورفان : شربت دکسترومتورفان برای کودکان / دکسترومتورفان توهم

    سوختگی: عفونت، ورم، ترکیدن تاول، شستشوی زخم، درمان / بهترین پماد سوختگی

    کلومید: عوارض / کلومید برای بارداری و دوقلوزایی / قرص کلومید در بارداری

    نارگیل: خواص، مضرات و طبع / شیر نارگیل / خواص آب نارگیل / فصل نارگیل

    تعبیر خواب کلید: گرفتن و دادن کلید / دسته کلید / دنبال کلید گشتن

    پاکسازی کبد: رژیم پاکسازی کبد در طب سنتی با عرقیات، خاکشیر، قرص و دارو / سم زدایی

    نعناع خشک و لاغری
    نعناع خشک و لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *