نحوه پخت لبو در خانه

دوره مقدماتی php
نحوه پخت لبو در خانه
نحوه پخت لبو در خانه

 

 

آموزش پخت لبو

 

نحوه پخت لبو در خانه

چغندر قرمز 5 عدد  .  آب 5 لیوان  .  شکر یا نبات 3 قاشق غذاخوری

دوره مقدماتی php

 

 

طرز پخت لبو روی اجاق گاز : چغندرها را خوب بشویید ، 5 لیوان آب و چغندرها را داخل قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و در آن را ببندید و به مدت 2 – 3 ساعت بگذارید لبوها بپزند و نرم شوند ( باید پس از پخت 2 لیوان آب ته قابلمه باقی مانده باشد ).

 

پس از پخت لبوها را از قابلمه خارج کنید و پوست بکنید و حلقه ای خرد کنید  ، شکر یا نبات را به آب لبو اضافه کنید سپس لبوهای حلقه شده را داخل قابلمه برگردانید و 1 ساعت دیگر با حرارت ملایم لبوها را بپزید سپس لبوها را از قابلمه خارج کنید و شیره ای که ته قابلمه باقی مانده است را روی لبوها بریزید و داغ سرو کنید.

 

 

طرز پخت لبو در فر : چغندرها را بشویید و با پوست داخل آلمینیوم بپیچید سپس چغندرها را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا بپزند و نرم شوند ، این روش پخت رژیمی بوده و نیازی به شکر ندارد.

 

نکته ها : بهتر است چغندرها را کوچک و سفت انتخاب کنید تا لبوی خوشمزه تری داشته باشید ، در صورتی که چغندر بزرگ است به مقدار آب بیشتر و زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد ، برای قرمز ماندن رنگ لبو و جلوگیری از سیاه شدن لبو دو سر ضخیم چغندر را با چاقو جدا نکنید.

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

آموزش پخت لبو, آموزش تهیه لبو در خانه, پخت چغندر قرمز, پخت لبو, طرز تهیه لبو, غذا با چغندر, غذا با لبو, لبو, لبو خانگی, لبو قرمز, لبو قرمز خانگی

سلام من لبو رو میشورم و تو قابلمه میریزم و آب هم به مقدار لازم میریزم با شعله ملایم میپزم هم قرمز هست هم خوشمزه میشه . شکر سرطانه عزیزان تا میتونید مصرف نکنید .

کاش زودتر مطالب رو خونده بودم. لبوهای پوست کنده ی من الان روی گاز در حال جوشیدنه.? خدا به خیر بگذرونه??

سلام من لبو هامو به شکل رز دراوردم میخوام بذارم بپزه میترسم خراب بشه
میشه راهنمایی کنین چطوری بذارم که باز نشه و چه مدت زمان بذارم برا پخت ؟چون الان ورق های نازک شده

عه بنظرم بدون شکر خیلی بهتره اخه شکر خودش کلی ضرر داره خود چغندر قند داره شیرین هست من بدون شکر میپزم تو ظرف مسی، خیلی هم خوشرنگ میشه الانم دارم میپزم ??

عزیزان ما ترکا برای شبهای زمستون این چغندر قتدیها رو میشوریم. خورد میکنیم و میزاریم ۶ ساعت بپزه دوساعت قبل پخت دوشاب ملکان یا همون شیرهانگور رو هم‌اضافه میکنم و میزاریم حسابی جا بیفته و ابش کمی غلیظ شه رنگش هم به قهوه ای مایل خواهد شد .. ما اغلب لبو رو اینجوری درست میکنیم و از لبو قرمز به ندرت استفاده میکنیم چون مزه نداره و نمیخایم شکر مصنوعی بهش اضافه کنیم. شماهم‌به روش ما بپزید خوشمزس برای شبهای سرد زمستان میچسبه

سلام بله درسته من هم اهل اورمیه هستم ما ترکا همینطور که برادر یا خواهر تبریزیم فرمودند لبو رو اینجوری درست میکنیم که از چغندر های قند قهوه ای با دوشاب درست میشه البته دوست دارم برای اولین بار لبو قرمز هم امتحان کنم ببینم این مدلیش چهجوره!

سلام علیکم
لبو قرمز اصلا مزه نداره و مجبوری بهش شکر اضافه کنی تا بتونی بخوری
من به همه توصیه میکنم از این چغندر قندهای سفید تا حدودی قهوه ای کم رنگ که الان هم فراون وجود داره استفاده کنید که اصلا نیازی به اضافه کردن شکر نیست و خیلی هم خوش مزه هست

سلام دوستان نظراتتان رو خوندم اما یه سوالی ذهنمو مشغول کرده تا حالا بیشتر از ده بار توی خونه لبو پختم اما هیچ وقت مثل لبو های بیرون نشده منظورم آینه که آب لبو ها سیاه میشه قرمز نیست خود لبو ها هم زیاد قرمز نمیشه البته خوب میشورم سر وته لبو رو میبرم لطفا راهنمایی کنید

سر و تهش رو برش نزن با آب کم و شعله کم تو ظرف مسی امتحان کنین خوب میشه من تو ظرف مسی میپزم خوشرنگ میشه

عزیزم لبو رو فقط بشور و بذار بپزه
بعد از اینکه پخته شد سر و تهشو بزن پوستشو بگیر و حلقه حلقه کن
لبوهارو به آب داخل قابلمه اضافه کن
در اضای هر لبوی یک قاشق مربا خوری شکر اضافه کن
دوباره بذار رو حرارت یکی دو ساعت بپزه و آبش کم شه
شیرین و قرمز و خوشمزه میشه
آبش هم فرمژه

ببخشید اگه بخواهیم ده تا لبو را در قابلمه بزرگ تر بپزیم به چه مقدار اب نیاز داریم و چند لیوان اب باید قبل از پوست کردن و حلقه کردن باشع

میشه درست کردن ترشیه چغندر یاد بدید ?

لبوی پخته خریدم اصلا شیرین نبود میشه کاری کرد شیرین بشه

ممنون راهنمایی خوبی بود برای دفعات بعد

درست کردم خیلی خوب شد

با تشکر از شما من به همون روشی که شما کفتیذ لبو بختم ولی قرمز نشد البته من توی زود پز به مدت ٢/۵ساعت پختم افتضاح شد رنگش

باسپاس از مطالب مفیدشما.
خسته نباشید.

عالس بود مر30

متشکرم از شما که مطالب خوبی نوشتید ، استفاده خوبی کردمنحوه پخت لبو در خانه

خیلی خوبه ولی کسایی که قند دارند بدون شکر هم میتونن بخورن

درسته ، من خودم اغلب بدون شکر میپزم و مصرف میکنم

بله بله

مرسی

عااااااااالی بود. تشکر.من از یکی از دوستان یاد گرفتم که به جای شکر یا نبات از شیره استفاده کنم و خیلی خوب میشه.موفق باشید

ممنون عارف عزیز ، شیره رو نشنیده بودم ، کاش توضیح بیشتری میدادی

بجای شکر از شیره استفاده کنید

در کل بدون افزودنی هم خیلی خوشمزه تر و مقوی تر خواهد بود

خخخخخخ عارف اشنباه متوجه شد دوستای ترک عزیز روی چغندر قند شیره انگور میریزن عارف روی چغندر قرمز ریخته و راضی ام بوده… تجربه خوببه شما هم امتحان کن بجای شکر شیره بریز.همین موفق باشین!

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

نحوه پخت لبو در خانه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

در این آموزش با طرز تهیه لبو با ۴ روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر مخصوص شب یلدا در منزل نهایت لذت را ببرید.

چغندر پخته همان لبو است که دارای طعم و مزه ای بی نظیر است و در روزهای سرد پاییز و زمستان اغلب افراد تمایل زیادی به خوردن لبو پیدا می کنند. برای طرز تهیه لبو روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید لبو را روی گاز و درون فر و مایکروفر بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. 

لبو و کدو حلوایی و باقلا گرم از انواع خوراکی های مخصوص شب یلدا هستند و اگر این نوع دسرها به خوبی پخته شوند طعم و مزه بی نظیری پیدا می کنند بنابراین بهتر است در هنگام پخت لبو و کدو و باقلا دقت لازم را داشته باشید.

لبو از انواع دسرهایی است که کمتر کسی پیدا می شود که از طعم و مزه بی نظیر آن خوشش نیاید بنابراین بهتر است با رعایت کردن ترفندهایی لبو را در منزل بپزید و از طعم و خواص بی نظیر آن بهره ببرید. همچنین با کمک لبو می توانید دسرهای و مربا جات خوشمزه ای نظیر کیک لبو و مربای لبو و ترشی لبو را تهیه کنید.نحوه پخت لبو در خانه

مواد لازم 

روش تهیه لبو 

ابتدا چغندر را به کمک برس به خوبی بشویید تا گل و لای آن از بین برود و تمیز شود سپس چغندرهای تمیز شده را به همراه آب درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و درب قابلمه را ببندید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید تا چغندرها نرم و پخته شوند و حدود دو لیوان از آب آن باقی بماند.

در مرحله بعدی درست کردن لبو بعد از مدت زمان ذکر شده لبوها را از درون قابلمه بیرون آورید و پوست آن ها را بگیرید و به صورت حلقه ای لبوها را برش بزنید.

برش های لبو را دوباره درون آب لبو بیندازید و مقداری شکر یا عسل به آب لبو اضافه کنید و حرارت گاز را روی شعله ملایم قرار دهید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا لبوها به مدت یک ساعت دیگر پخته شوند و آب لبو به کمتر از یک لیوان برسد.

سپس لبوهای پخته شده را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید می توانید از آب لبو نیز روی لبوهای پخته شده بریزید.

مواد لازم 

طرز تهیه لبو در فر 

ابتدا چغندها را بشویید و آن ها را بعد از خشک کردن درون کاغذ آلومینیومی یا فویل بپیچید سپس چغندرها را به مدت ۶۰ دقیقه درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید تا پخته و نرم شوند.

بعد از مدت زمان ذکر شده لبوها را از درون فر خارج کنید و پوست آن ها را بگیرید و لبوها را به صورت حلقه ای برای سرو برش بزنید.

مواد لازم 

دستور تهیه لبو در زودپز

برای طرز تهیه لبو در زودپز ابتدا چغندرها را به خوبی بشویید سپس آن ها را به همراه سه لیوان آب و شکر درون زودپز بریزید و درب زودپز را ببندید و اجازه دهید تا چغندر به مدت یک ساعت و نیم درون زودپز پخته شود و بعد از مدت زمان ذکر شده چغندرها را از درون زودپز بیرون آورید و پوست آن ها را بگیرید و به صورت دلخواه خود برش بزنید.

مواد لازم 

روش تهیه لبو در مایکروفر 

برای طرز تهیه لبو در مایکروفر ابتدا چغندرها را بشویید و سر و ته آن ها را بزنید سپس پوست چغندرها را بگیرد و آن ها را به صورت ورقه ورقه برش بزنید و مقداری سرکه روی برش های چغندر بمالید. سپس مایکرو فر را روی درجه حرارت بالا تنظیم کنید توجه داشته باشید که برای طرز تهیه ۲۵۰ گرم چغندر زمان را باید روی ۱۰ تا ۱۲ دقیقه تنظیم کنید و برای پخت نیم کیلوگرم چغندر زمان را باید روی ۱۲ تا ۱۵ دقیقه تنظیم کنید.

در این مطلب با انواع روش ها برای طریقه درست کردن لبو در منزل آشنا شدید که امیدواریم با کمک روش های ذکر شده بتوانید لبو خوش طعم و خوشمزه ای را در منزل بپزید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98

نحوه پخت لبو در خانه


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

 لبو یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین سبزی های پاییزی است که طرفداران بسیاری دارد. همچنین لبو یکی از پایه های اصلی شب یلدا ی ما ایرانیان است. در این مقاله 3 روش مختلف برای طرز تهیه لبو را ذکر کرده ایم

ابتدا چغندرها را کاملا بشویید. سر و ته لبو ها را جدا کرده و درون قابلمه قرار دهید. آب را درون قابلمه تا جایی بریزید که یک سوم از لبو ها بیرون از آب قرار بگیرد. درب قابلمه را بگذارید . حدود 2 ساعت صبر کنید تا لبو ها کاملا بپزد. در این مدت به لبو ها سر بزنید که احیانا آب درون قابلمه تمام نشود. اگر دوست دارید لبو ها شیرین باشند می توانید مقدار کمی شکر به لبوها اضافه کنید. بعد از 2 ساعت یک چنگال را درون لبو فرو  کنید و اگر نرم شده باشد و راحت داخل لبو فرو رود یعنی لبوی شما پخته است. لبو ها را از قابلمه خارج کرده و بعد از خنک شدن پوست و سر و ته آن را جدا کرده وو برش بزنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!

لبو ها بعد از شستن درون فویل آلومینیومی قرار دهید. سپس چغندرها را درون فر طبقه وسط با دمای 160 تا 180 درجه به مدت 45 دقیقه الی یک ساعت قرار دهید. بعد از پختن لبو ها را از درون فویل خارج کرده و بعد از خنک شدن پوست آن را جدا و برش بزنید.

مانند دو روش قبل چغندرها را بشویید. بعد از شستن لبو ها را درون سبد بخارپز زودپزتان قرار دهید. زودپز را تا جایی آب بریزید که سبد بخارپز بیرون از آن قرار بگیرد. لبو ها را درون سبد بچینید. اگر دوست دارید که لبو های شما شیرین باشند یک قاشق غذا خوری شکر روی لبوها بریزید  سپس درب زودپز را ببندید. بعد از 40 دقیقه درب زودپز را باز کرده و بعد از سرد شدن پوست لبوها را جدا کنید.نحوه پخت لبو در خانه

بیشتر بدانید : شب یلدا میز شام تان را با این ایده های جالب و ساده تزیین کنید

بیشتر بدانید : تزیین پفیلا شب یلدا برای عروس

بیشتر بدانید : تزیین انار شب یلدا با چند ایده جالب و ساده

بیشتر بدانید : میوه آرایی شب یلدا با ایده هایی نو و جالب

بیشتر بدانید : تزیین هندوانه شب یلدا عروس + آموزش تصویری

بیشتر بدانید : سفره شب یلدا 97 را با این ایده ها تزیین کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : طرز تهیه لبوی شکم پر برای شب یلدا

تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

چند سال است که در آستانه نوروز برخی از افراد در ستیز با آیین‌های شاد نوروزی خواستار برچیدن سفره هفت‌سین و حذف سبزه و ماهی قرمز هستند و برای دست‌یابی…

تزیین تخم مرغ سفره هفت سین یکی از کارهایی است که برای چیدن سفره هفت سین باید انجام دهید. برای سفره هفت سین امسال تخم مرغ های سفره هفت سین را با گل…

سوهان کنجدی یکی از شیرینیهای پرطرفدار، هم برای خوردن، هم برای پختن است! برای تهیه آن به فر یا لوازم خاصی نیاز نیست، دستور تهیه‌اش ساده است، وقت…

خانه تکانی نوروز به دلیل ایجاد گرد و خاک زیاد و استفاده از شوینده ها و پاک کننده های شیمیایی در مدت طولانی ، سموم مضری را وارد ریه ها می کند بنابراین…

پیتزا سفید یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین پیتزاهایی است که می توانید برای شام ایام عید آن را درست کنید

در این مقاله طرز تهیه نوع خاصی از سبزی پلو با ماهی برای شب عید را برای شما در نظر گرفته ایم که حتما از طعم خاص آن لذت خواهید برد

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

نحوه پخت لبو در خانه
نحوه پخت لبو در خانه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *