نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط
نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط

قبل از استفاده از قرص، توصیه ما در مورد قبل از استفاده از قرص را بخوانید. مطمئن شوید:, read over our advice on Before Using The Pill. Be sure:

دو گزینھه برای سقط جنین پزشکی وجود دارد. هر دو راه بسیار مؤثر است:

توجه:دو راه برای استفاده از میزوپروستول وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در داخل دھهان بین گونھه و فک یا لثھه پایین. HowToUse بیان میدارد کھه از میزوپروستول فقط بھه صورت خوراکی استفاده کنید، زیرا خصوصی تر بوده (سریعتر حل میشود) و خطر عفونت آن کمتر است.

:مرحله 1 یک قرص میفپریستون (200 میلیگرم) را ببلعید.

مرحله 2 تا 48 ساعت صبر کنید. قبل از استفاده از میزوپروستول باید 24 ساعت صبر کنید، اما نباید بیش از 48 ساعت صبر کنید. در حالی کھه منتظر ھهستید، کارھهای معمول در زندگی روزمره خود، مانند مراقبت از خانواده یا رفتن بھه محل کار یا مدرسھه را انجام بدهید

نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط

دوره مقدماتی php

مرحله 3 مقداری آب بنوشید تا دھهان خود را خیس کنید. 4 قرص میزوپروستول (ھهر یک 200 میکروگرم) را بین گونھه و لثھه پایین خود (2 قرص در ھهر طرف) قرار دهید.

مرحله 4 آنھها را بھه مدت 30 دقیقھه در گونھه خود نگھهدارید. ممکن است در حین حل شدن باعث شوند دھهانتان خشک شود یا طعم گچ بدھهد. طی این 30 دقیقه از خوردن و نوشیدن خودداری کنید.

مرحله 5: بعد از 30 دقیقھه، دھهان خود را با آببا آب بشویید و ھهر مقداری کھه از قرص باقیمانده است را قورت بدهید.

پپس از مصرف میفپریستون + میزوپروستول

احساس ناخوشی یا درد شما بعد از دو یا سھه روز بھهتر نشود. در این صورت، بلافاصلھه خواستار مراقبتهای پزشکی شوید.

دو ھهفتھه پس از مصرف قرص سقط جنین ھهنوز هم علائم حاملگی را احساس کنید.

خونریزی شما شدید بوده و پس از دو ھهفتھه بهتر نشود

این دستورالعمل فرض را بر این گرفتھه است کھه از 12 قرص میزوپروستول کھه هر کدام 200 میکروگرم است استفاده کنید

مرحله 1

مرحله 2مرحلھه 1 را با 4 قرص دیگر تکرار کنید. بھه یاد داشتھه باشید قبل از رفتن بھه مرحلھه 3 به مدت 3 تا 4 ساعت صبر کنید

مرحله 3مرحلھه 1 را با آخرین سری 4 قرص تکرار کنید

پس از مصرف میزوپروستول A

احساس ناخوشی یا درد شما بعد از دو یا سھه روز بھهتر نشود. در این صورت، بلافاصلھه خواستار مراقبتهای پزشکی شوید

دو ھهفتھه پس از مصرف قرص سقط جنین ھهنوز هم علائم حاملگی را احساس کنید

خونریزی شما شدید بوده و پس از دو ھهفتھه بهتر نشود

If you are in need of medication abortion, you may be able to acquire abortion pills from your doctor or a midwife. If you have any questions or if you wish to purchase pills online, contact the following organization websites who offer abortion pills by mail courier:

نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط پرواز

بلیط هواپیما چارتر

مقدمه: سقط القاشده، عبارت است از ختم بارداري به روش طبي يا جراحي، قبل از دستيابي جنين به قابليت ادامه حيات، به دلايل جنيني و يا مادري. با توجه به عوارض جراحي و بيهوشي، نياز به بستري شدن بيمار در بيمارستان، و صرف وقت و هزينه، در دهه اخير، روش هاي طبي جايگزين روش هاي جراحي شده اند. هدف از اين مطالعه، بررسي سقط طبي در سه ماهه اول بارداري با استفاده از ميزوپروستول بود.روش كار: در اين مطالعه توصيفي – تحليلي، در سال 1385، يكصد خانم كه در سه ماهه اول بارداري خود به منظور ختم بارداري به بيمارستان هاي آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد مراجعه كرده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. در ابتدا براي كليه بيماران، 800 ميکروگرم ميزوپروستول واژينال تجويز شده و در صورت عدم دفع جنين، 24 ساعت بعد، دوز دوم ميزوپروستول به ميزان 800 ميكروگرم تجويز مي شد. در همه بيماران، يك هفته بعد، سونوگرافي كنترل انجام شد و در صورت وجود رزيدو يا باقي ماندن حاملگي كورتاژ صورت گرفت. نتايج، با استفاده از آزمون مجذور كاي، بررسي گرديد و مقدار p كمتر از 0.05، معني دار تلقي شد.نتايج: از يكصد بيمار، 83 نفر سقط كامل داشتند. 17 نفر به كورتاژ نياز پيدا كردند. از 83 مورد، 55 نفر (%62) با دوز اول و 28 نفر (%34) با دوز دوم، سقط كامل داشتند. عارضه جانبي با مصرف ميزوپروستول ديده نشد.نتيجه گيري: در بيماران مورد بررسي، در طي سه ماهه اول بارداري، ختم حاملگي با استفاده از ميزوپروستول واژينال روشي مطمئن و بي خطر، مقرون به صرفه، و بدون عارضه جانبي بود.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط

تلفن و دورنگار: 44265001 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

کلیه حقوق این سایت به مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران تعلق دارد.



سقط جنین با قرص سایتوتک و عوارض آن

تصمیم گیری درباره سقط همیشه اسان نیست. در ایران سقط جنین به طور کامل ممنوع نیست و در شرایط سقط درمانی و با رضایت پدر میتوانند جنین ناقص را سقط کنند اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که تعداد زیادی از متقاضیان سقط جنین، این شرایط ندارند. یعنی نه جنین و نه مادر، بیماریی ندارند اما به دلایل متفاوت میخواهند به بارداری خود خاتمه دهند. به طول مثال دخترانی هستند که ازدواج نکرده اند و یادر اثر تجاوز مخصوصا در پارتیهای شبانه باردارشده اند و راه به هیچ جایی ندارند حتی پس از چهار ماهگی به هر دلیل تصمیم به سقط جنین گرفته اند. انواع سقط جنین با دارو ها و سقط جنین جراحی یا ساکشن و کورتاژ و تزریق داخل امنیونی وجود دارد. ولی امروزه براحتی میتوان با مصرف داروهای کم خطر سقط ایمن تری داشت.

سقط جنین در سه ماهه اول کمترین عارضه را دارد. سقط جنین به دو گروه تقسیم میشود:

 گروه اول به سقط جنین غیر عمدی گفته می شود که به صورت خود به خود اتفاق می افتد و فرد هیچ دخالتی در روند سقط ورشد جنین ندارد وکاملا اتفاقی ست.

نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط

گروه دوم عمدی می باشد که با استفاده از دارو ، مواد و یا به صورت کورتاژ جراحی توسط شخص باردار انجام می شود و به آن سقط جنین عمدی می گویند و در بیشتر موارد باعث خطر و مشکلاتی در بدن مادر باردار می شود.
بیشتر سقطهای رخ داده در سه ماهه اول بارداری ست ان هم به دلایل اختلال کروموزمی یا حاملگی پوچ رخ میدهد. از دیگر عوامل ایجادکننده سقط جنین عفونت رحمی،‌ خطرات محیطی،‌ مشکلات هورمونی، ناهنجاری رحمی، دیابت کنترل نشده و بیماری تیروئید میباشد. اگر خانمی بیش از دو بار سقط جنین داشت باید از نظر ژنتیکی و مشکلات دیگر بررسی شود.

علاوه بر این موارد، سن مادر عامل مهمی برای سقط جنین می باشد. درصد سقط جنین در زنان ۲۰ تا ۳۰ ساله ۱۲ تا ۱۵ درصد می باشد و در سن ۴۰ سالگی به ۲۵ درصد می رسد، یعنی سقط جنین در سنین بالا بیشتر است.

زمانیکه با برگه سونوگرافی دردست و گزارش جنین مرده یا بدون ضربان قلب یا جنینی با نقایص کروموزومی مواجه میشوید تازه نگرانیها بابت چگونگی سقط جنین با دارو ها یا کورتاژ و ساکشن شروع میشود. البته در سالهای گذشته بیشترین روش سقط جنین بصورت کورتاژ بود که عوارض خاص خودش را داشت..امروز با ورود داروی سایتوتک (میزوپروستول)به کشور البته با انواع اصلی یا تقلبی کار سقط را راحتر کرده است. قرص سایتوتک در بازارایران به صورت قاچاقی بفروش می رسد که احتمال تقلبی بودن یا تاریخ گذشتگی آن زیاد است یا وارداتی از چین میباشد. قرص سایتوتک بصورت ۱۰۰میلیگرمی ایرانی و ۲۰۰میلی گرمی خارجی وجود دارد. بهترین راه مصرف ان به صورت واژینالی هر ۶ ساعت میباشد. مکانیسم اثر این داروها ایجاد انقباض رحمی و به طبع دستگاه گوارش میباشد.


سقط جنین با دارو

بهترین زمان (گلدن تایم ) برای سقط جنین با قرص سایتوتک را مصرف آن در هفته ۶ تا ۸ بارداری می دانند و تا ۹۸ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری میباشد. بر خلاف تصور عموم هرچه سن بارداری بیشتر باشد شیاف سایتوتک اثر دهی بهتری دارد. در بین هفته های ۴ تا ۵ بارداری اثردهی ۵۰ درصد دارد. در سن بارداری کمتر از ۶ هفته بهترین دارو امپول پروستاگلندین میباشد که البته عوارض بیشتری از نظر درد شکمی و تهوع و اسهال شدید بی حالی افت فشار خون نسبت به قرص سایتوتک دارد. زمانیکه جنین در شکم مادر مرده باشد و ضربان قلب نداشته باشد خونریزی بیشتر رخ میدهد زیرا بدلیل فوت جنین یکسری اتفاقات در سیستم خونی مادر میوفتد که خون دیرتر لخته میشود بنابراین باید احتیاط لازم را داشته باشید.

بعداز استفاده از داروی سقط جنین چه اتفاقی می افتد:

درد شکمی که معمولا از ۲ ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک شروع می شود. اگر دل درد شدید بود میتوان از قرص ژلوفن یا هیوسین برای کاهش درد استفاده کرد. اسهال و استفراغ که البته با شدت کمتری و به سرعت قطع می شود تب و لرزش بدنی مانند سرماخوردگی که به مرور کم می شود خونریزی و سقط جنین. خونریزی به شکل دفع لخته خون بصورت ناگهانی یا ذره ذره اتفاق میوفتد که با کنده شدن جفت افت فشارخون اتفاق میوفتد. فقط زمان این خونریزیها نباید بیشتر از ۱ هفته بطول بیانجامد و بعد از ان باید برسی شود که علت چیست.

در خانمهایی که سابقه سزارین دارند به هیچ عنوان خودسرانه استفاده نکنند چون احتمال پارگی رحم وجود دارد که بایستی حتما تحت نظر پزشک از این قرصها استفاده کنند. ولی معمولا در ۸ تا ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرصها جنین سقط می شود. گاهی با مصرف یک دوره از قرص های سایتوتک خونریزی شروع نمیشود وباید مجددا بعد از ۳روز دارو را تکرار کرد. هرگز خودسرانه شیاف میزوپروستول یا امپول استفاده نکنید چون شما با عوارض ان اشنا نیستید حتی بسیاری مواقع خانمها دچار یک خونریزی کاذب میشوند در صورتیکه هنوز ساک حاملگی در رحم وجود دارد.

بهرحال شما باید تا ۱هفته بعد یک سونوی مجدد تکرار کنید تا از سقط کامل اطمینان حاصل کنید.وباز یاداوری میکنم که در ۸۰درصد موارد با این داروها سقط کامل صورت نمیگیرد و ممکن است شما مجبور به کورتاژ یا ساکشن شوید.چون باقی ماندن بقایای جفتی اجتناب ناپذیراست.وابن بقایای جفتی ممکن است باعث عفونت رحمی یا خونریزی منجر به مرگ شود. گاهی ممکن است حاملگی شما خارج از رحم باشد پس تا وقتی جواب ازمایش خون شما مثبت شد سریع اقدام به تهییه دارو نکنید چون استفاده از داروهای سقط جنین ممکن است باعث پارگی لوله رحمی یا دهانه رحمی که نطفه به ان چسبیده میشود ومنجر به فوت شما میشود.


سقط جنین با ساکشن و کورتاژ :

گاهی با مصرف کلی دارو باز انقباض و سقط جنین اتفاق نیوفتاده و یا در۹۰درصد موارد تکه ای از جفت باقی مانده است که باید سریعا درمورد ان اقدام شود .بهترین اقدام انجام ساکشن یا کورتاژ است .لازم به توضیح است که ساکشن نوعی از روش کورتاژ میباشد که بدون نیاز به بستری وبیهوشی به صورت سرپایی انجام میشود .مزیت ساکشن نسبت به کورتاژ مدت زمان کمتر بدون نیاز به بیهوشی بدون نیاز به تراشیدن رحم میباشد.در واقع ساکشن رحم با یک سوند نلاتون شماره ۱۴یا ۱۶در داخل رحم میگذارند و با مکش مانند جاروبرقی ساک حاملگی و جفت را خارج میکنند .این روش تا هفته ۶بارداری قابل انجام است .در مواقعی که بعد از استفاده داروهای سقط جنین بقایای جفتی بماند میتوان بقایا را براحتی با ساکشن خارج کرد .روش ساکشن در سقط جنین بسیار بی خطر وایمن تر ازکورتاژ میباشد.


تشخیص سقط جنین :

پزشک یا ماما برای حصول اطمینان از سقط جنین، سونوگرافی برای مادر می نویسد. اگر جنین کاملا از رحم مادر دفع شده باشد، معمولا کار دیگری انجام نمی گیرد. اما معمولا رحم کاملا تخلیه نمی شود و نیاز به کورتاژ دارد. در فرایند کورتاژ تمام بقایای جنین از بدن مادر خارج می شود. کلا دونکته اجتناب ناپذیر در سقط جنین وجود دارد یکی دل درد و دیگری خونریزی میباشد .کیفیت خونریزی ممکن است در روزهای اول بیشتر باشد و در چند روز اتی کمتر شود گاهی ممکن است یک لخته بزرگ از شما دفع شود یا گاهی با تکرار زیاد لخته لخته خونریزی داشته باشید. در طب گیاهی خوردن بعضی از گیاهان مانند گلپر یا زرشک اویشن وزعفران ممکن است باعث سقط جنین شود چون مکانیسم این گیاهان قاعده اور است ولی زمانیکه جنین بالای ۴هفته بارداریست بندرت این اتفاق میوفتد وشما به خونریزی خواهید افتاد. معمولا ۴تا۶هفته بعداز سقط جنین قاعدگی به روال خود بازمیگرددو مادر میتواند دوباره باردار شود.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

سقط جنین ایمن و بی خطر حق شماست.


January 4, 2013
5 Comments

اگر زن بارداری بخواهد شخصا تا قبل از هفته دوازدهم حاملگی سقط جنین کند, بهترین و بی خطرترین راه, استفاده از دو قرص به نامهای مایفپریستون و میزوپرستول است. اگر در کشوری زندگی میکنید که دسترسی آزاد به خدمات سقط جنین ندارید میتوانید به کمک سایت womenobweb.org سقط جنین بی خطری را به کمک این قرصها انجام دهید. در موثربودن این قرصها همین بس که اگه فقط از میزوپرستول برای سقط جنین استفاده شود , به احتمال 90 درصد بعد از خوردن اولین قرص , سقط جنینی موفقیت آمیز خواهد بود. استفاده از قرص مایف پریستون به همراه قرص میزوپریستول , احتمال موفقیت را تا 98 درصد بالا میبرد. اگر بعد از خوردن قرص برای اولین بار, سقط جنین انجام نشد میشود سه روز بعد دوباره یک قرص دیگر مصرف کرد. این اطلاعات بر مبانی تحقیقی توسط سازمان بهداشت جهانی است.

زنانی که در کشورهایی زندگی میکنند که سقط جنین قانونی و بی خطر است باید به دکتر مراجعه کنند. برای دیدن لیست کلینیکهای سقط جنین ایمن در سراسر دنیا این جا را ببیند www.womenonwaves.org/article-456-en.html . بعضیها سعی میکنند با وارد کردن اشیا نوک تیز یا با مشت کوبیدن به شکمشان سقط جنین بکنند. این کارها خیلی خطرناکند و هرگز نباید اینکارها را بکنید چون احتمال زیادی وجود دارد که یا درون رحم زخم شود یا عفونت کند یا دچار خونریزی شدید و حتی مرگ بشود.برای خیلی زنها ؛ تمام کردن حاملگی خیلی تصمیم سختی است. اگر نمیتوانید با یک دکتر مطمین درباره سقط جنین یا جایگزینهاش حرف بزنید حتما به شما توصیه میکنیم که با یک دوست خوب یا آشنا مشورت کنید. ما قویا توصیه میکنیم که هر دختر جوانی حتما با والدینش یا یه شخص بالغ درمورد وضعیتش, تصمیمش و روال سقط جنین صحبت بکنه.

زنایی که مطمین هستند که میخوان سقط جنین بکنن و هیچ راه دیگه ای بی خطری نمیشناسن باید اول از همه مطالب زیر رو پرینت بگیرن و با دقت بخونن. خیلی خوبه اگه با یه دوست خوب در این زمینه مشورت کنید و هرگز به تنهایی این کار رو انجام ندید.لطفا اگه پس از خوندن مطالب زیر , سوالی درباره این روش یا تجربه ای برای در میان گذاشتن با ما دارید حتما به ایمیل زیر info@womenonweb.org به زبان انگلیسی یا فارسی بفرستید.(  به آدرس کمکی help4iranian@gmail.com  هم میتوانید ایمیل بزنید.من خودم خدماتی ارایه نمیدهم. فقط تجربه ای موفقی رو که در استفاده از خدمات این موسسه خیریه داشتم سعی میکنم به اشتراک بزارم)

نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط

استفاده از میزوپریستول برای سقط جنین در 12 هفته اول حاملگی بهترین تاثیر خودش رو دارد. بعداز 12 هفته, خطر عوارض جانبی و نیاز به مراقبتهای پزشکی بالا میرود. اگر شما از 12 هفته حاملگیتون رد شده لطفا قبل از همه چیز به info@womenonweb.org ایمیل بزنید تا راهنمایی های اختصاصی به شما بشه. ادامه مطلب در مورد خانمهایی هست که تو 12 هفته اول حاملگی هستند.

میزو پریستول باعث انقباضات رحم میشود. در نتیجه این انقباضات, رحم محتویات درون خودش را خارج میکند. زن امکان داره که دچار شکم دردهای شدید, خونریزی واژنی که از خونریزی نرمال زمان پریود بیشتره , حالت تهوع و استفراغ و اسهال بشه.همچنین این خطر هست که زن دچار خونریزی شدید بشه که در این حالت حتما باید توسط یه دکتر زیر نظر قرار بگیره. شانس موفقیت آمیز بودن سقط جنین با میزوپریستول حدود 90 درصد است. تقریبا تو تمام کشورهای دنیا میزوپریستول تو داروخانه ها پیدا میشه.

نکته مهم اینه که استفاده از میزوپریستول دقیقا اثراتی مثل اینکه بچه خودش خود به خود بیافته که بهش زایمان ناموفق میگن و بنابراین خطرات و حالتهاش هم دقیقا مثل اونه. جالبه که بدونید در 15-20% حاملگی ها منجر به کورتاژ یا سقط خود به خود میشه. درمان عوارض احتمالی استفاده از میزوپریستول عین سقط خود به خود است. اگه مشکلی برای شما پیش اومد میتونید به بیمارستان برید و بگید که دچار سقط ناگهانی شده اید. هیچ راهی وجود نداره که دکتر بتونه تشخیص بده که شما قرص مصرف کردید و مجبورن که به شما خدمات ارایه بدن.

حالا درباره مطالبی صحبت میکنیم که هر زنی که تصمیم داره سقط جنین بکنه باید اونا رو حتما بدونه:

میشه این کار رو یا باید تست حاملگی یا آلتراسوند انجام داد. زن باید سعی کنه حتما قبل از مصرف میزوپریستول تست سونوگرافی بده . این تست مشخص میکنه که اولا آیا حاملگی داخل رحم هست یا نه( حاملگی خارج رحم نباشه) و ثانیا معلوم میکنه که چند هفته از زمان حاملگی میگذره.

میزوپریستول فقط باید وقتی مصرف بشه که زن صددرصد مطمن است که میخواد به حاملگیش خاتمه بده.

حاملگی به مدت دوازده هفته یعنی : 84 روز (12 هفته) از اولین روز آخرین دوره قاعده گی گذشته باشد. اگر زنی فکر میکند که بیش از دوازده هفته حامله است یا اگر سونوگرافی اینو نشون میده , ما استفاده از قرص میزوپریستول رو توصیه نمیکنیم مگر اینکه با نظارت پزشکی انجام بشه.

قرص هنوز اثر خودشو داره , اما مساله اینه که هر چه حاملگی جلوتر رفته باشه خطر خونریزی شدید, درد جدی یا عوارض بعدی احتمال بیشتری پیدا میکنه.

وقتی که دارید سقط جنین میکنید خیلی مهمه که یکی نزدیکتون باشه مثلا دوست پسرتون یا دوستتون یا یه خویشاوندتون . کسی که در مورد سقط جنین شما خبر داره و میتونه به شما در صورت بروز عوارض کمک کنه. کلا وقتی که خونریزی شروع میشه , شخصی باید کنار شما باشه تا در صورت بروز اتفاقات و عوارض به شما کمک کنه.

اکثر بیماری ها مشکلی ایجاد نمیکنند , اما برخی دیگر به عنوان مثال کم خونی شدید ممکنه در صورت خونریزی شدید مشکل ایجاد کنه. بیماریهای خطرناک بعضی وقتها خودشون دلیل سقط جنین قانونی هستند حتی تو کشورهایی که مقررات سختگیرانه دارند.

هرگز از مواد الکلی یا مواد مخدر هنگام سقط جنین استفاده نکنید. زن باید بتونه به طور کامل از انچکه درونش میگذره خبر داشته باشه. اگه دل پیچه ها خیلی شدید شد میتونید از مسکنهایی مثل ایبوپروفن یا از بطری آب داغ یا نوار گرم استفاده کنید اما هرگز از الکل یا مواد استفاده نکنید.

حاملگی خارج رحم با سونوگرافی معلوم میشودو حتما باید توسط یک متخصص امراض زنان معاینه بشه تا از سلامت زن اطمینان حاصل شود. اگر به درستی مداوا نشود , خطر خونریزی شدید داخلی به علت پاره شدن لوله رحم وجود دارد. حتی تو کشورهای که سقط جنین غیرقانونی است , متخصصان امراض زنان باید تحت این شرایط زنان رو مورد مداوا قرار بدهند. در مورد حاملگی خارج رحمی به هیج وجه قرص میزوپریستول نباید مصرف شود.

IUD یک کویل حدود سه سانتی متری است که به عنوان وسیله ضد بارداری توسط دکتر درون رحم زن قرار میگیره تا از حاملگی جلوگیری بشود. اولا در صورتی که علیرغم داشتنIUD حامله شدید حتما باید تست سونوگرافی انجام بدید که معلوم بشه حاملگی خارج رحم نیست ( احتمال حاملگی خارج رحم در صورت داشتن IUD) خیلی بالا میره. اگر حاملگی خارج رحم بود که نباید قرص استفاده کنید . اگر حاملگی درون رحم بود باید قبل از اقدام به سقط جنین حتما IUD را از داخل رحم خارج کنید.

به این علت که در صورت برزو عوارضی مثل خونریزی شدید یا .. کمک پزشکی نزدیک باشد.

حساسیت به میزوپریستول یک مورد خیلی نادر است و تنها در صورتی میتوانید بفهمید که حساسیت دارید اگر قبلا از این دسته داروهای پروستاگلندین مصرف کرده باشید و واکنش آلرژی به آن نشان داده باشید. اگر قبلا از این دسته داروها مصرف نکرده اید واکنش آلرژیک رو هم تجربه نکرده اید( و بنابراین چیزی نمیشه گفت)

احتمال اینکه میزوپریستول باعث سقط جنین بشه 90 درصد است. در صورتی که بعد از مصرف قرصها هیچ خونریزی اتفاق نیافته یا اینکه علیرغم خونریزی , حاملگی همچنان ادامه پیدا کنه این یعنی که موفقیت آمیز نبوده است. شما میتونین بعد از گذشت چند روز, دوباره امتحان کنید اما امکان داره که باز هم موفقیت آمیز نباشه. علت عدم موفقیت میتونه به این برگرده که قرصها تقلبی هستند یا اینکه حاملگی خارج رحمی است و یا اینکه به این برگرده که کلا در ده درصد موارد قرصها کار نمیکنند. تنها در 6 درصد موارد احتمال داره که حاملگی تا آخر ادامه داشته باشد.

اگه بعد از چهارده روز از مصرف قرصها سقط جنین رخ نداد و هیچ دکتری حاضر به کمک نبود تنها راهی که میماند مسافرت به کشوری است که سقط جنین در آنجا قانونی باشد یا اینکه با ما تماس بگیرید و یا اینکه حاملگی رو تا آخر ادامه بدهید که بچه دار بشید.

اگه بعد از مصرف این قرصها , حاملگی شما همچنان ادامه پیدا کرد یادتون باشه که خطر معیوب بودن بچه مثل تغییر شکل دستها یا پاها یا اختلالات عصبی تو نوزاد کمی افزایش پیدا میکنه. بعضی دکترها این واقعیت رو به عنوان یه دلیل موجه برای سقط جنین قانونی قبول میکنن . سعی خودتون رو بکنین که یکیشونو پیدا کنید.

خطر عفونت جنسی در صروت تجاوز یا سکس با شخص غریبه معمولا بالاتر میره. اگر خطر عفونت انتقالی جنسی وجودداره حتما به دکتر مراجعه کنید. در غیر این صورت خطر تورم رحم یا لوله های رحمی بالا میرود.

در بعضی کشورها زنها میتونن از داروخانه ها قرص میزوپریستول رو تهیه کنند. اما اگر بتونید با کمک سایت womenobweb.org توسط قرصهای میزوپریستول و مایف پریستون سقط جنین بکنید بهتر است. استفاده از هر دو این قرصها احتمال موفقیت آمیز بودن سقط جنین رو از 90 درصد( در صورت مصرف تنها قرص میزوپریستول) به 98 درصد ( در صورت مصرف هر دو قرص) افزایش میدهد.

برخی از برندهای دیگر میزوپریستول Misoprostol عبارتند از : Cytotec, Arthrotec, Oxaprost, Cyprostol, Prostokos and Misotrol. . بعضی وقتها نیاز به نسخه هست و بعضی وقتها حتی بدون نسخه هم میشه از داروخانه ها گرفت. خیلی بعید است که به خاطر Arthrotec کسی نسخه بخواد. حتی شما میتونین نسخه جعلی درست کنید.میزوپریستول برای جلوگیری از زخم معده به کار میره و اسامی مختلفی در جاهای مختلف دنیا براش وجود داره مثل : Cytotec, Cyprostol, Mibetec, Misotrol, , Prostokos Misoprostol.

Arthrotec و Oxaprost حاوی میزوپریستول و مسکنی به نام دیکلوفناک هستند. این قرصها برای درد مفاصل یا ارتریست استفاده میشوند. Arthrotec معمولا از Cytotec گرونتره.

راههای زیادی میتونید برای گرفتن این قرصها از داروخانه ها امتحان کنید. مثلا میتونید بگید که مادربزرگتون ارتریست سختی داره که نمیتونه خودش بیاد داروخانه برای گرفتن قرص و پول ویزیت دکتر رو هم ندارید که براتون نسخه بنویسه. اگر یه داروخانه جواب نداد به داروخانه های دیگه برید . اگر یه مرد مثلا دوستتون رو پیدا کنید که اون امتحان کنه احتمالش بیشتره . یا مثلا میتونید میتونید یه دکتر پیدا کنید که حاضر باشه براتون نسخه بنویسه. بعضی وقتها میتونین این قرص رو از بازار سیاه تهیه کنید اما حواستون باشه که تقلبی نباشه.

برای سقط جنینی 12 قرص دویست میکروگرمی میزوپریستول لازم است. هر قرص Arthrotec یا Cytotec قاعدتا باید حاوی دویست میکروگرم میزوپریستول باشد. کلا هر قرصی غیر از میزوپریستول گرفتید روی جلدش نگاه کنید که چقدر میزوپریستول تو هر قرصی هست . اگر کمتر از 200 میکروگرم بود بیشتر باید بگیرید طوری که تعداد قرصها به اندازه 12 قرص دویست میکروگرمی میزوپریستول بشه. به عنوان مثال :

– Cytotec (200µg Misoprostol(

– Arthrotec 50 or 75 (200µg Misoprostol(

– Prostokos (25µg Misoprostol)

– Vagiprost (25µg Misoprostol)

– Oxaprost 50 or 75 (200µg Misoprostol)

در کشورهایی که سقط جنین غیر قانونی است , میزوپریستول به تنهایی میتونه باعث سقط جنین بشه اما یادتون باشه که مصرف نادرستش میتونه باعث به خطر افتادن سلامتیتون بشه..

برای سقط جنین موفق, 4 عدد قرص 200 میکروگرمی( مجموعا 800 میکروگرم) میزوپریستول رو زیر زبانتون بزارید. قرصها رو قورت ندید( یا اینکه حداقل 30 دقیقه صبر کنید قبل از اینکه قرصها رو قورت بدید. بعداز سه ساعت , 4 تا قرص دیگه رو دقیقا به همون بالا مصرف کنید. بعد از سه ساعت دیگه, آخرین سری 4 تایی قرصها رو باز هم به همون روش مصرف کنید. زیر زبانتون بزارید و قورت ندهید.

اگر از قرص Arthrotec استفاده میکنید باید هربار اونقدری زیر زبان نگه دارید که لایه بیرونیش آب بشه( حدود نیم ساعت طول میکشه). بعدش باید هسته سخت داخلی قرص رو تف کنید بیرون. هسته داخلی قرص دیکلوفناک که یک مسکن هست میباشد و بهتره که قورتش ندید .

احتمال موفقیت 90 درصد است.

بعد از اولین دوز 4 تایی, باید انتظار خونریزی وشکم درد داشته باشید. خونیری معمولا ظرف چهار ساعت بعد از مصرف قرصها شروع میشه اما بعضی وقتها امکان داره دیرتر هم شروع بشه. خونریزی اغلب اولین نشانه آغاز سقط جنین است. اگر سقط ادامه پیدا کنه, خونریزی و شکم دردها شدیدتر میشه. خونریزی اغلب از قاعدگی معمولی بیشتر و سنگینتره و امکان داره همراه با خونریزی, لخته هم دیده بشه. اگه سقط جنین کامل بشه , خونیری و دل پیچه ها کاهش پیدا میکنن. لحظه سقط جنین رو میشه از روی به اوج رسیدن خونریزی و درد و شکم درد تشخیص داد. بسته به مدت زمان حاملگی, یه کیسه حاملگی کوچک با کمی بافت جنینی دورادورش امکان داره که دیده بشه. مثلا اگه زن تنها 5 تا 6 هفته حامله باشه , دیده نمیشه. اما تو هفته نهم, احتمالا میشه این کیسه جنینی رو تو خونریزی پیدا کرد.

اگر حتی بعد از مصرف آخرین دوز 4 تای هم خونریزی شروع نشد این یعنی سقط اتفاق نیافتاده و باید چند روز دیگه از اول امتحان بکنید یا اینکه به خارج مسافرت بکنید( به کشوری که سقط قانونی است).

نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط

ایبوپروفن موثرترین مسکن برای دل پیچه است. اگه بخواید میتونید از مسکنهای دیگری مثل دیکلوفناک یا ناپروکسین استفاده بکنید. اگه نتونستید ایبوپروفن پیدا کنید از استامینفون یا آسپرین هم میتونید استفاده کنید. برای بعضی زنها گذاشتن بطری آب داغ روی شکم میتونه موثر باشه. لطفا هر مسکنی که استفاده میکنید بادقت کاتالوگش رو نگاه کنید که ماکزیمم دوز مصرفی مجازش دستتون بیاد و بیشتر از اون مصرف نکنید. به هیچ وجه از اسید مفنامیک mefenamic acid ( که به اسم Dolfenal فروخته میشه) یا سایر انتی اسپام ها anti-spasmodics استفاده نکنید . برای اینکه میزوپروستول باعث میشه رحم شما منقبض بشه تا جنین رو خارج بکنه و اسید مفنامیک یا انتی اسپام ها توی این پروسه اختلال وارد میکنن.

بعد از سقط جنین, خونریزی سبکی به مدت یک تا سه هفته , بعضی وقتها طولانی تر و بعضی وفتها کوتاهتر, ادامه پیدا میکند. بدن هر زنی با زن دیگر فرق میکند. دوره قاعدگی نرمال معمولا بعد از 6 هفته از سر گرفته میشود.

بعضی زنها بدون اینکه سقط جنین صورت گرفته باشد به خونریزی ادامه میدهند. بنابراین خیلی مهمه که مطمین بشید سقط جنین صورت گرفته است. بعد از مصرف قرصها و سقط جنین, بین دو تا سه هفته طول میکشه که نتیجه تست حاملگی منفی بشود. بنابراین در صورت امکان, بعد از یک هفته از مصرف قرصها, سونوگرافی کنید که معلوم بشه سقط جنین انجام شده است. باقی موندن مقداری خون یا بافت در رحم بعد از گذشت 7 تا 10 روز عادی است و اینها معمولا با دوره قاعدگی بعدی خارج میشوند. مادامی که تب, درد , خونریزی شدید و یا ترشحات غیرعادی واژنی وجود ندارد بقایای موجود در رحم اصلا جای نگرانی ندارد.

شایعترین عوارض جانبی حالت تهوع و استفراغ و اسهال هستند. امکان بالا رفتن تب نیز وجود دارد. اگر میزوپریستول را از طریق واژن مصرف کنید ( به جای مصرف دهانی) این عوارض معمولا خفیفتر خواهند بود.

در چه مواردی باید به دکتر یا بیمارستان مراجعه کنید؟

به خونریزی که بیش از 2 الی سه ساعت طول بکشد و در هر ساعت بیش از 2 تا 3 نوار بهداشتی را کاملا خیس کند خونریزی شدید گفته میشود. احساس سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم میتواند نشانه ای از خونریزی شدید باشد و به معنای این است که سلامتی زن در خطر است.

اگر خونریزی شدیدی بعد از 2-3 ساعت قطع نشد , این میتواند نشانه ای از سقط جنین ناقص باشد( یعنی بقایای حاملگی هنوز در رحم مانده است) و این نیاز به مداوای پزشکی دارد. خونریزی شدید میتونه چند ساعت بعد از مصرف میزوپریستول باشه یا اینکه حتی دو هفته یا بیشتر گذشته باشد.

در چنین مواقعی, حتما باید به نزدیکترین بیمارستان یا دکتر مراجعه کرد.

در کشورهایی که زنها به خاطر سقط جنین به دردسر میافتند اولا سعی کنید دکتری مورد اعتماد پیدا کنید ثانیا به هیچ وجه نیاز نیست که بگویید که دست به سقط جنین زده اید. کافی است بگویید که بچه تان خود به خود افتاده است ( دچار سقط زود رس شده اید). هیچ دکتری قادر به تشخیص تفاوت این دو نیست. حتی درمان هم در هر دو مورد ( سقط جنین عمدی یا سقط خود به خود) یکی است. دکترها وظیفه داردند که در این موارد بیمار را کورتاژ کنند.

سردی بدن یکی از عوارض جانبی معمول میزوپریستول است , همچنین بالا رفتن دمای بدن یکی از عوارض جانبی میتواند باشد. با این وجود اگر بیش از 24 ساعت تب داشتید ( دمای بدن از 38 درجه بالاتر رفت) و یا اگر دمای بدن از 39 درجه بالاتر رفت به دکتر بروید. برای اینکه امکان دارد به علت سقط جنین ناقص دچار عفونت شده باشید که به مداوا احتیاج دارد( با آنتی بیوتیک یا آسپیراسیون خلاء )

ادامه پیدا کرد احتمال کمی ریسک هست که نوزاد دچار نقص عضوی در دست یا پا یا سیستم عصبی بشود. به خاطر این ریسک کم, امکان دارد که نیاز به آسپیراسیون خلاء باشد تا جنین سقط شود.در این موارد میتوانید به بیمارستان بگویید که سقط خود به خود ناقص داشته اید. نیازی نیست که راستش را بگویید و کسی نمیتواند تشخیص دهد که ایا سقط ناقص شما عمدی بوده است یا ناخواسته.

در صورت سقط ناقص, امکان دارد نیاز به این باشد که دکتر توسط کورتاژ یا آسپیراسیون خلاء بقایای بافتها را از رحم شما خارج کند.

حتمااز وسایل ضدبارداری خوب استفاده کنید تا از حاملگی ناخواسته جلوگیری شود. بعد از اینکه خونریزی تمام شد و تست حاملگی منفی شد و یا اینکه سونوگرافی نشان داد که رحم خالی است IUD توسط دکتر میتواند در رحم شما قرار داده شود.قرصهای ضد بارداری را به محض خاتمه یافتن خونریزی میتوانید مصرف کنید اما در ماه اول خیلی مطمین نیستند. بنابراین در ماه اول بعد از سقط جنین از وسایل ضدبارداری بیشتر مانند کاندوم هم استفاده کنید.

در صورت داشتن هر سوالی یا تجربه ای که میخواهید با ما در میان بگذارید به ایمیل info@womenonweb.org ایمیل بزنید.


Filed under Uncategorized

https://www.facebook.com/seght.janin

cheghad tool mikeshe ta ghorsaro befrestan?

دو تا سه روز.با پست دی اچ ال می فرستند.

سلام. اول از همه بهتون تبریک میگم حس انسانی واحترامی که به وجود زن برای مسئولیتها ودردهایی که تحمل میکنن فکر کردین ، وقت گذاشتین وراه چاره پیدا کردین.خسته نباشید
من هم ده روز قبل به دلیل پارگی کاندوم ازهمسرم باردار شدم البته فعلا یه هفته از پریودم گذشته و تست خون دادم وگفتن بارداری …..با همون کلمات مزخرف مبارکه و قیافه انساندوستانه ممانعت از سقط اونها ذر نقش یک قهرمان اونها رو شاید خیلی پر ابهت جلوه میده….از سایت شما خوشم اومد ..من یه پسر دوازده ساله دارم..چهارسال پیش همین حالت برامپیش اومد با یه سایتوتک 200 در عرض سه ساعت وراحت سقط کردم …..ولی اون دوستم که قرصو بهم داد حالا ایران نیست ….حالا بگین چکار کنم/

info@womenonweb.org
یک ایمیل به این ادرس بفرست. فارسی شنیدم پشتیبانی می کنند ولی اگه به انگلیسی بنویسی خیلی بهتره.و اونها برات قرصها را می فرستند

Fill in your details below or click an icon to log in:

You are commenting using your WordPress.com account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Google+ account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Twitter account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Facebook account.
( Log Out / 
Change )

Connecting to %s

Notify me of new comments via email.

Blog at WordPress.com.

نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط
نحوه مصرف میزوپروستول برای سقط
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *