نحوه مصرف مغز هسته انبه

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف مغز هسته انبه
نحوه مصرف مغز هسته انبه

چگونه مغز هسته انبه را بخوریم ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ببینیم آیا هسته انبه قابل خوردن است ؟ در جواب باید بگوییم که بله؛ هسته انبه قابل خوردن است اما معمولا آن را به صورت خشک شده مصرف می کنند. اگر می خواهید فواید خوردن هسته انبه را بدانید می توانید به مطلبی که در سایت سلامت گو در مورد آن نوشته شده مراجعه کنید. در ادامه مطلب چگونگی خوردن هسته انبه یا در واقع خوردن مغز هسته انبه را برای شما توضیح می دهیم.

روش خوردن مغز هسته انبه به اینصورت است که شما هر بار بعد از خوردن انبه می بایست هسته آن را نگه دارید تا به مرور زمان تعداد آنها زیاد شود. همان طور که گفتیم نحوه خوردن هسته انبه به این صورت می باشد که باید ابتدا آنها را خشک کنیم. برای خشک کردن هسته انبه باید آن ها را به مدت 10 الی 15 روز در معرض نور آفتاب قرار دهیم.

در ادامه، مراحل روش خوردن هسته ی انبه برای شما توضیح می دهیم. البته در مرحله پایانی، انتخاب بهترین روش خوردن هسته انبه به خود شما بستگی دارد.

همان طور که در ابتدای آموزش طریقه خوردن مغز هسته انبه گفتیم در مرحله اول باید اجازه دهید هسته های انبه خشک شوند. بعد از اینکه هسته های انبه خشک شدند، آماده استفاده هستند. حال باید به وسیله گوشت کوب یا چیزی شبیه به آن هسته ها را بشکنید و سپس مغز هسته انبه را از داخل آن بیرون آورید.

در ادامه باید هسته های انبه را برش دهید یا رنده کنید یا آنها را پودر کنید که ما به شما پودر کردن آن را پیشنهاد می کنیم. برای این کار می توانید از چاقو، مخلوط کن یا غذا ساز استفاده کنید. تا اینجا شما مراحل اصلی آموزش طرز خوردن مغز هسته انبه را طی کردید. می توانید پودر بدست آمده از مغز هسته انبه را با مقدار کمی نمک برای طعم دادن به آن مخلوط کنید. حالا این پودر آماده استفاده است.

نحوه مصرف مغز هسته انبه

دوره مقدماتی php

پودر مغز هسته انبه را می توانید برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها به منظور خوشمزه تر کردن آن ها استفاده کنید بخصوص غذاهای میان وعده.

همچنین از این پودر می توانید در انواع غذاهای هندی، کتلت، کباب، نوشیدنی های ماسالا، گوشت سرخ شده و انواع مختلفی از غذاها استفاده کنید.

اگر شما هم در رابطه با اینکه چگونه مغز هسته انبه را بخوریم ، روشی می دانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما مطرح کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برخی افراد در مورد رابطه گلابی و یبوست با تردید مباحثی را عنوان می کنند. گلابی…

ریزش مو و چربی خون دو عاملی هستند که معمولا با افزایش سن به سراغ افراد…

یکی از بهترین گزینه ها برای حفظ سلامت مادر و فرزند ، مصرف میوه فوجی در…

یکی از سبزیجاتی که به حفظ سلامت مو کمک می کند تره است. استفاده از تره…

وقتی در اینترنت در مورد پروستات و پیاز به جستجو بپردازید میبینید که منابع زیادی به…

مصرف انار فواید فراوانی برای درمان بسیاری از بیماری ها دارد که یکی از مهمترین آنها…

غذاهای حاوی ملانین معمولا سرشار از ویتامین های آ ، ب ، دی و ای می…

آیا شما هم آرزوی داشتن نوزادی سالم و با رشد کامل را دارید؟ آیا میخواهید در…

با وجود تمام مزایایی که هلیله سیاه برای سلامتی دارد، توجه به موارد منع مصرف هلیله…

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی مصرف بیش از اندازه نخود فرنگی برای مردان مضر…

تمامی حقوق برای سلامت گو محفوظ می باشد.

اصولا تعدادکثیری از میوه ها هستند که علاوه بر خود میوه سایر قسمت های آن ها هم مورد استفاده قرار میگیرد و دارای خواص بسیاری میباشد که از جمله آن ها میوه انبه است که درکنار فواید بسیاری که خودش دارد هسته انبه نیز دارای خواص فوق العاده ای میباشد که دانستن آن حائز اهمیت است .

بسیاری از ما بعد از استفاده از میوه نرم و شیرین انبه هسته بزرگ آن را دور می اندازیم و غیرقابل مصرف می دانیم در صورتی که از خواص هسته انبه و مزیت های فوق العاده ی آن بی خبر هستیم. این هسته غول پیکر دارای خواص بسیاری می باشد که با دانستن آن میتوان بسیاری از بیماری ها را در منزل به راحتی درمان کرد.

mango یا انبه درخت بلند قدی با طول عمر بیش از 300 سال است که تا آخرین روزهای حیات به بار می نشیند و میوه می دهد . از این میوه ی گرمسیری که زادگاهش شبه جزیره هند است به عنوان رنگ و طعم دهنده و عطر دهنده استفاده میکنند . انبه یک نوع میوه به شکل منحنی است که رنگ پوست آن با توجه به نوع و نور محیط از سبز مایل به صورتی قرمز نارنجی یا طلایی متغیر است . رسیدن میوه ی انبه 3 تا 6 ماه به طول می انجامد. علاوه بر هند در دیگر کشورها همچون آمریکای شمالی مرکزی و جنوبی کارائیب جنوب و مرکز آفریقا استرالیا چین پاکستان و آسیای جنوب شرقی کشت می شود و در ایران بیشترین تولید انبه به شهرستان هرمزگان تعلق دارد که بیشینه ای بیش از 300 سال دارد. انبه دارای هسته ای بسیار بزرگ است که این هسته از خواص دارویی و درمانی بسیاری برخوردار است. طعم شیرین و گس میوه ی انبه باعث شده است هر ذائقه ای پذیرای آن نباشد اما این میوه ی گرمسیری طرفداران مخصوص خودش را در همه جای دنیا دارد .

نحوه مصرف مغز هسته انبه

انبه پوست طلایی طلایی

 

انبه با پوست نارنجی مایل به قرمز

میوه ی انبه دارای فیبر هایی است که حرکت روده ها را تنظیم میکند و مانع از ایجاد یبوست در افراد می شود. جهت مشاهده خواص انبه کلیک کنید. در ادامه به بررسی خواص هسته انبه می پردازیم.

میوه و هسته نارس انبه

جداسازی میوه ی انبه از هسته ی آن

بنا بر تشخیص طب قدیم ایران مغز هسته انبه سرد و خشک است و از خواص هسته انبه میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

هسته انبه ضد استفراغ است و سرفه های سخت را درمان میکند علاوه بر این برای برطرف کردن خونریزی رحم و بین دو عادت ماهیانه در خانم ها موثر است. یکی دیکر از فواید هسته انبه کرم کش و ضد اسهال بودن آن است . هسته انبه تسکین دهنده ی آسم و برطرف کننده تنگی نفس است. از دیگر خاصیت های هسته انبه درمان سرماخوردگی است. هسته انبه بواسیر خونی را درمان می کند. به اضافه ی همه ی اینها از مغز هسته انبه میتوان بجای بادام در پخت شیرینی جات استفاده کرد .

انبه برش خورده شده در کنار هسته ی آن

امید است با مطالعه این مطلب هرچند کوتاه اما مفید از فواید هسته انبه بهره مند شده باشید .

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

نحوه مصرف مغز هسته انبه



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

 انبه میوه ایی شیرین و خوش طعم است که باید حتما رسیده آن مورد استفاده قرار گیرد. انبه نارس ممکن است برای بعضی افراد باعث بوجود آمدن بلغم شود. این میوه بیشتر به شکل بیضی شکل است و هسته ایی بزرگ دارد. در این مطلب به صورت اختصاصی راجع به خواص هسته انبه و فواید آن صحبت می کنیم. شاید خیلی از افراد از خواص هسته انبه بی اطلاع باشند و بعد از مصرف انبه, هسته آن را دور بیندازند. اما جالب است بدانید که هسته انبه از نظر ارزش غذایی و درمانی با خواص انبه برابری می کند. می توان از مغز هسته انبه در انواع کیکها و شیرینی استفاده کرد.

بعضی افراد به خوردن انبه حساسیت دارند و ممکن است هضم آن برایشان دشوار بوده و یا در اثر خوردن پوسته انبه یکی سری حساسیتهایی برایشان بوجود آید. این افراد می توانند از هسته انبه استفاده کرده که هم پر فایده است و مضر نیست.

هسته انبه جزو پر فایده ترین هسته ها به شمار می رود. مغز آن سرشار از مواد مغذی است. خوردن مغز هسته برای درمان سرما خوردگی و اثرات آن مانند سرفه های شدید موثر است. از دیگر خواص هسته انبه ضد انگل بودن آن است و از داورهای طبیعی موثر برای از بین بردن اسهال خونی و رفع استفراغ به شمار می رود. هسته انبه به هضم غذا کمک کرده و در تقویت دستگاه گوارش مفید است. همچنین به رفع بواسیر خونی کمک می کند.

اختلالات قاعدگی و خون ریزی که بین دو عادت ماهانه اتفاق می افتد یا خون ریزی رحم, یکی از مشکلات شایعی است که خیلی از زنها به آن دچار می شوند. رفع این مشکل و منظم کردن دوره قاعدگی از دیگر خواص هسته است.

همچنین مغز هسته انبه برای تقویت دستگاه تنفسی کاربرد فراوان دارد و قادر است اختلالات تنفسی مانند تنگی نفس و بیماری آسم را درمان کند. در ادامه این مطلب شما را با ویژگی های یک انبه خوب آشنا می کنیم.

نحوه مصرف مغز هسته انبه

معمولا انبه های بزرگ در میان مردم پر طرفدار است. انبه بهتر است که کاملا رسیده باشد. خوردن نوع نارس آن توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث مشکلاتی برای بدن شود. ممکن است بعضی نقاط انبه رسیده حالت له شدگی داشته باشد. اما باید توجه داشت که اگر مدت زمان زیادی از چیدن انبه ها می گذرد ممکن است له شدگی آن بیشتر شده و مضر باشد و خوردن آن مشکلات گوارشی به وجود آورد.

به هیچ وجه از انبه هایی که لکه های سیاه دارند و یا ترک خورده هستند استفاده نکنید. چون لکه های سیاه حامل پوسیدگی و قارچ هستند که به داخل میوه سرایت کرده و آلودگی های سطح پوست انبه از طریق ترک خوردگی های آن به گوشت میوه رفته و ممکن است مضراتی برای مصرف کنندگان داشته باشد.

نگهداری طولانی مدت انبه به هیچ وجه توصیه نمی شود. انبه در دمای زیر 4 درجه سانتی گراد یخ میزند و طعم آن تغییر می کند. برای نگهداری طولانی مدت انبه می توانید آنها را داخل روزنامه پیچیده و سپس در یک نایلون گذاشته و به صورت در باز داخل یخچال قرار دهید. دقت کنید که انبه را در کنار سایر میوه ها از جمله هلو نگذارید.

امیدواریم خواص هسته انبه مورد توجه شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد. و از این پس بعد از مصرف میوه انبه توجه بیشتری نیز به هسته این میوه محبوب داشته باشید.

منبع : سایت خاصیت


خرداد ۲۴, ۱۳۹۶ در ۱۲:۴۱ ق.ظ


سلام.بعد از خواندن مقاله شما درخصوص فواید هسته انبه بنده کمی از مغز هسته انبه را مصرف نمودم کی بسیار تلخ بوده وتقریبا غیر قابل خوردن می باشد


پاسخ دادن


خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۱ ق.ظ


عالی


پاسخ دادن


تیر ۲, ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ ب.ظ


سلام پس از خوردن هستی انبه سرماخوردگی من خیلی بهتر شد عالی بوده


پاسخ دادن


تیر ۴, ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۸ ب.ظ


سلام
من امسب مغز هسته انبه را با بسکوییت خوردم
اینکار باعث شد تلخی اس از بین برود.


پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

مصرف میوه آلبالو به دلیل داشتن پروتئین، مواد قندی، کالری، مواد معدنی و مغذی برای بدن بسیار…

ورود


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز

مرا به خاطر بسپار

طراحی سایت در تهران

سرور مجازی

بررسی سئو

هاست


 تعداد کل بازدیدها :
1655117417

نحوه مصرف مغز هسته انبه

نحوه مصرف مغز هسته انبه
نحوه مصرف مغز هسته انبه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *