نحوه مصرف قطره بیلی ناستر

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف قطره بیلی ناستر
نحوه مصرف قطره بیلی ناستر

موارد مصرف:

1.بیلی ناستر در درمان کمکی زردی نوزادان و موارد مشابه که بیلی روبین خون بالا رفته باشد میتواند

مورد استفاده قرار بگیرد. شیرخشت به همراه نوردرمانی اثر مضاعف داشته و به پایین آمدن

بیلی روبین خون کمک میکند و باعث می شود نیازی به تعویض خون  یا تحویز داروهای دیگر نباشد و

منجر به کاهش زمان بستری شدن نوزادان در بیمارستان می گردد.نحوه مصرف قطره بیلی ناستر

2.بیلی ناستر دارای اثر ملینی میباشد و در درمان یبوست اطفال و بزرگسالان مصرف می شود.

دوره مقدماتی php

بیلی ناستر را به همراه سایر داروهایی که برای درمان زردی کودکان داده میشود می تواند استفاده کرد.

به دلیل ایجاد اسهال اسموتیک در نوزادان به مادران توصیه می شود فواصل شیردهی  را کمتر کنند.

عوارض جانبی : اسهال , نفخ و صدا در شکم

مقدار مصرف : به عنوان ملین و هم چنین کاهش زردی نوزادان و کودکان , به ازای هر کیلوگرم از

وزن بدن 3 تا 5 قطره 3 بار در روز تجویز می گردد.

اللّهُمَّ
كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في
هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً
وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

قطره بیلی ناستر چیست,مدت مصرف بیلی ناستر,قطره بیلی ناستر خواب آور است,قیمت قطره بیلی ناستر,عوارض قطره شیرخشت,دوز قطره بیلی ناستر,ترکیبات قطره بیلی ناستر بیلی ناستر در درمان کمکی زردی نوزادان و موارد مشابه که بیلی روبین خون بالا رفته باشد میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. شیرخشت به همراه نوردرمانی اثر مضاعف داشته و به پایین آمدن بیلی روبین خون کمک میکند و باعث می شود نیازی به تعویض خون یا تحویز داروهای دیگر نباشد و منجر به کاهش زمان بستری شدن نوزادان در بیمارستان می گردد. بیلی ناستر دارای اثر ملینی میباشد و در درمان یبوست اطفال و بزرگسالان مصرف می شود. بیلی ناستر را به همراه سایر داروهایی که برای درمان زردی کودکان داده میشود می تواند استفاده کرد. به دلیل ایجاد اسهال اسموتیک در نوزادان به مادران توصیه می شود فواصل شیردهی را کمتر کنند.

بيلي ناستر (Bilineaster) اشکال دارویی 15ml : قطره خوراکي

دسته بندی دارویی : گياهي

کاربرد دارو در درمان زردي نوزادان و موارد مشابه که بيلي روبين خون بالا رفته باشد . مصرف در حاملگی

مصرف در شیردهی با احتياط و زمان شير دادن به نوزاد را کوتاه کنيد.نحوه مصرف قطره بیلی ناستر

مكانيزم اثر دارو شيرخشت حاوي مانيتول (60-40% ) ، ساکاروز ، دکستروز ، فروکتوز و پلي ساکاريدهاي متعدد است . مانيتول به عنوان مهمترين ماده موثر آن به مقدار بسيار کمي از دستگاه گوارش جذب مي شود و در روده باعث اسهال اسموتيک مي شود . اين خاصيت مانيتول احتمالاً موجب مي شود ايزومرهاي نوري و ساختماني بيلي روبين که تحت تاثير نور ايجاد شده يا از طريق چرخه متابوليسم وارد روده شده ، از طريق مدفوع دفع و در نتيجه سطح سرمي بيلي روبين کاهش يابد.

نحوه مصرف 5 قطره ، سه بار در روز استفاده شود. تداخل مصرف با ساير داروها تداخلي از مصرف اين فراورده با ساير داروهاي مورد استفاده در زردي نوزادان (مانند شزبت فنوباربيتال) گزارش نشده است. مصرف اين فرآورده همراه نور درماني اثر سينرژيسم دارد و به کاهش بيلي روبين کمک مي کند .

عوارض جانبي اسهال ، نفخ و صدا در شکم

تركيبات قطره بيلي ناستر از عصاره آبي مان شيرخشت و از گياه Cotoneaster discdor تهيه شده ، هر ميلي ليتر از اين قطره حاوي 300 ميلي گرم مانيتول ( ماده موثر شير خشت ) است.

سایر موارد تک نسخه ای : نیست منشاء دارو : گیاهی

مطلب قبلی

مطلب بعدی

زمينه و هدف: زردي يکي از مشکلات شايع دوران نوزادي است که براي درمان آن از نوردرماني، دارودرماني، تعويض خون و يا طب سنتي استفاده مي کنند. در طب سنتي ايران از ماده اي به نام شير خشت، (استخراج شده از گياهان جنسCotoneaster ) جهت درمان زردي نوزادي استفاده مي گردد. هدف اين تحقيق تعيين تاثير مصرف شير خشت (قطره بيلي ناستر) توسط نوزاد يا مادر در بهبودي زردي نوزادان تحت فتوتراپي بود.روش بررسي: در اين مطالعه کارآزمايي باليني 120 نوزاد مبتلا به زردي مراجعه کننده به بخش اطفال بيمارستان هاجر شهرکرد بر اساس روش در دسترس انتخاب و به ترتيب مراجعه در 4 گروه قرار داده شدند. در گروه اول مادر شير خشت، در گروه دوم مادر و نوزاد هر دو شير خشت، در گروه سوم نوزاد شير خشت و در گروه چهارم نوزاد فقط پلاسبو (آب مقطر) دريافت کرد. فتوتراپي در شرايط يکسان براي تمام نوزادان انجام شد. آزمايشات لازم جهت رد نمودن عامل پاتولوژيک زردي انجام گرفت. داده ها به کمک آزمون هاي آماري کاي دو، آناليز واريانس مشاهدات تکرار شده، آناليز واريانس، دانت و کروسکال واليس بين گروه ها مقايسه شد.يافته ها: ميزان بيلي روبين طي مطالعه در هر 4 گروه کاهش معني داري داشت (P<0.05). اين کاهش در گروه هاي درماني که از شير خشت و نوردرماني استفاده مي کردند، در مقايسه با گروه کنترل که از پلاسبو و نوردرماني استفاده مي کردند، بيشتر بود (P<0.05). بيلي روبين در گروهي از نوزادان که توسط مادرشان شير خشت مصرف شده بود در ساعات 24 و 36 کمتر از گروه کنترل بود (P<0.05). همچنين ميانگين مدت زمان بستري در بيمارستان در گروه هاي درماني برابر با 35.3±15 ساعت و در گروه کنترل برابر با 70±2.21 ساعت بود (P<0.05).نتيجه گيري: بر اساس نتايج اين مطالعه، مصرف شير خشت موجب کاهش سريع تر زردي نوزاد و نيز کاهش طول مدت زمان بستري مي گردد. توصيه مي شود پس از مطالعات بيشتر در اين زمينه، فرآورده استاندارد آن تهيه و در درمان زردي نوزادان از آن استفاده شود.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

نحوه مصرف قطره بیلی ناستر

تلفن و دورنگار: 44265001 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

نحوه مصرف قطره بیلی ناستر
نحوه مصرف قطره بیلی ناستر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *