نحوه مصرف قرص ال دی

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف قرص ال دی
نحوه مصرف قرص ال دی


بازگشت به
سایت


 

 

 

نحوه مصرف قرص ال دی

دوره مقدماتی php

متاسفانه صفحه مورد
نظر در سایت یافت نشد ،


 

ممکن است نشانی آن
تغییر کرده باشد شما میتوانید عنوان مدنظر را از طریق قسمت ذیل در
لیست محتویات سایت جستجو کنید

 

 



 


 


جستوی  پیشرفته  مطلب مدنظر :



 

 

 

 


تماس با ما : 

روابط عمومی و پشتیبانی پایگاه
اطلاع رسانی تنظیم خانواده


تلفن:0311-7810980  
ایمیل: info@tanzimekhanevadeh.ir



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

ال دی ضدبارداری نحوه مصرف قرص ال دی قرص ال دی اورژانسی قرص ضد بارداری ال دی قرص ال دی یا Contraceptive LD یکی از انواع قرص های ضدبارداری است. این دارو در زنان جوان زیر ۲۰ سال و یا کسانی که می خواهند پیش از نخستین بارداری، مدتی طولانی دارو مصرف کنند، و زنان مسن و چاق بیشتر از قرص اچ دی توصیه می شود.


 


 


نکات مهم در مصرف قرص ضد بارداری:

نحوه مصرف قرص ال دی

وجود لکه بینی همزمان با مصرف مرتب قرص، به مدت ۲ تا ۳ ماه اهمیتی ندارد. در صورت تداوم بیشتر باید به پزشک مراجعه کرد. علائمی مانند تهوع، استفراغ و سردرد همراه با مصرف قرص به تدریج پس از ۲ تا ۳ ماه برطرف می شود. برای پیشگیری از این عارضه بهتر است قرصها را پس از شام و قبل ازخواب مصرف کرد.( در صورت تداوم علائم تهوع و استفراغ می توان همراه با قرصهای پیشگیری، از قرصهای  ویتامین ( ب – B6 ) به مدت محدود استفاده کرد.)

در مدتی که قرص مصرف می شود، حجم خون قاعدگی به نسبت قبل از مصرف، کاهش می یابد که در صورت کم شدن بیش از حد و لکه بینی یک در میان و یا قطع کامل، باید به پزشک مراجعه کرد. برای مصرف قرص  LD محدودیت سنی وجود ندارد و می توان آن را تا سن ۴۵ سالگی و حتی بیشتر تحت نظارت و کنترل ادامه داد. لیکن در مواردی نظیر فشار خون کنترل نشده و مصرف سیگار و غیره توصیه می شود که مصرف قرص به سن کمتر از ۳۵ سال محدود گردد و در سنین بالاتر افراد باید پس از مشاوره از روشهای دیگری استفاده کنند.


 


دستور مصرف برای پیشگیری از بارداری قرص ال دی


 

مصرف هرگونه دارو باید تحت نظر پزشک یا ماما باشد.

قرص‌های ال دی به صورت خوردن روزی یک قرص در ساعت ثابت است که از روز اول دوره ماهانه آغاز شده و تا ۲۱ روز مصرف می‌شود. پس از یک‌هفته استراحت (وقفه)، دوباره بسته جدیدی از قرص‌ها مصرف می‌شود.

قرص‌ها باید هر روز، در ساعت ثابتی مصرف شوند. در صورتی که یک نوبت قرص فراموش شود، باید به محض به‌خاطرآوردن مصرف شود، در غیر این صورت در نوبت بعدی ۲ قرص مصرف گردد. درصورتی که مصرف قرص‌ها در ۲ روز متوالی فراموش شود، باید در ۲ روز بعدی، هر روز ۲ قرص خورده شود و از روز سوم، طبق روال عادی مصرف شود. در صورتی که مصرف قرص‌ها بیش از ۳ روزمتوالی فراموش شود، باید تا انتهای دوره سیکل از سایر روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده کرد.

در استفراغ یا اسهال شدید جذب گوارشی دارو کم می‌شود و بهتر است در مدت بیماری از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز استفاده شود.


 


 

در صورت فراموش کردن مصرف قرص ضد بارداری ال دی چه کنیم


 

چنانچه یک شب مصرف قرص ضد بارداری را فراموش کردید، تا نوبت مصرف قرص بعدی به محض یاد آوردن، یک قرص میل کنید.چنانچه دو شب پشت سر هم مصرف قرص را فراموش کردید، در دو شب بعدی، هر شب به جای یک قرص دو قرص میل کنید و تا آخر بسته مجدداً هر شب یک قرص مصرف نمایید و علاوه بر آن، همزمان از روش پیشگیری دیگری مثل کاندوم استفاده کنید. چنانچه سه شب یا بیشتر مصرف قرص پیشگیری از بارداری را فراموش کردید، از مصرف بقیه قرص ها خودداری نموده، تا شروع قاعدگی از روش دیگری استفاده کنید. سپس از روز پنجم قاعدگی بسته جدید را آغاز کنید.


 


 

– احتمال بارداری
– سرطان پستان
– خونریزی‌های رحمی (با علل ناشناخته)
– بیماری‌های قلبی- عروقی
– اختلالات خونی
– افزایش چربی‌های خون
– بیماری‌های کبدی و کیسه صفرا
– فشارخون
– سردرد‌های مربوط به میگرن
– بیماری‌های قند
– صرع
– افسردگی شدید
– خانم‌های بالای سن 35 سال که سیگاری هستند، بهتر است از روش دیگری استفاده نمایند.


 


عوارض جانبی قرص ال دی


 

هنگام عمل جراحی، امکان ترومبوآمبولیسم پس از جراحی وجود دارد و بهتر است مصرف دارو چند هفته پیش از جراحی قطع شود. دیگر عوارض آن عبارتند از: بالا بردن احتمال ترومبوآمبولیسم وریدی، افزایش بیماری‌های صفراوی و تشکیل سنگ کیسه‌صفرا، تهوع، استفراغ، سردرد ملایم یا سردردهای میگرنی شدید، خون‌ریزی‌های نامنظم در دوره قاعدگی، افزایش وزن، آکنه و پرمویی .


 


 


 

روش مصرف قرص ال دی , قرص ضد حاملگی ال دی , مزایای مصرف قرص ال دی

روش مصرف قرص ال دی , قرص ضد حاملگی ال دی , مزایای مصرف قرص ال دی

روش مصرف قرص ال دی , قرص ضد حاملگی ال دی , مزایای مصرف قرص ال دی

روش مصرف قرص ال دی , قرص ضد حاملگی ال دی , مزایای مصرف قرص ال دی

نحوه مصرف قرص ال دی


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

نحوه مصرف قرص ال دی
نحوه مصرف قرص ال دی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *