نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها
نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

مشاهده قوانین انجمن



دوره مقدماتی php

کاکتوس‌ها جز بهترین گیاهان خانگی هستند. ابعاد کوچک و مقاومت بالایشان، همه را مجذوب می‌کند و به همین خاطر است که این روزها، همه‌ی ما یکی دو تا از آن‌ها را در خانه یا محل کار داریم. نگهداری از آن‌ها اما شرایط و قوانین خاص خودش را دارد که بد نیست آن‌ها را بدانید. آن هم در شرایطی که کم‌تر کسی رعایت این گیاه فانتزی را می‌کند و معمولا از آن توقع دارند که یک گوشه بنشیند و رشدش را بکند! 

 

بالاخره به کاکتوس آب بدهیم یا نه؟ 

نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها

چرا که نه! کاکتوس هم درست مثل تمام گیاهان دیگر به آب نیاز دارد اما این آب باید حساب شده باشد. این حساب و کتاب را باید بر حسب اندازه گلدان‌تان انجام دهید! معمولا این آبیاری باید بین 4 تا 8 قاشق غذاخوری در هفته باشد. 

 

فوت و فن آبیاری کاکتوس

می‌خواهم ترفندی را که مدت‌ها پیش از یک فروشنده کاکتوس یاد گرفتم، به شما هم آموزش بدهم. این ترفند باعث رشد و تقویت بهتر کاکتوس می‌شود. در یک بطری یک و نیم لیتری آب، دو عدد قرص ضدبارداری LD را حل کنید و در هر بار آبیاری به طور مساوی از بطری حاوی LD و آب معمولی استفاده کنید. 

ترفند دوم این است که به هیچ‌وجه موقع آبیاری کاکتوس، روی خود گیاه آب نریزید و فقط سعی کنید تا خاکش را نمناک کنید. 

و سومین و مهم‌ترین نکته! فراموش نکنید باید به کاکتوس حساب شده آب داد تا از پوسیدگی ریشه که مهم‌ترین علت نابودی کاکتوس است، جلوگیری کنید. 

 

کاکتوس نور خورشید خیلی خیلی زیاد می‌خواهد؟ 

نه! کاکتوس‌تان را با این کار فقط آفتاب سوخته می‌کنید و آن را ضعیف می‌کنید. چه کسی گفته کاکتوس باید مدام زیر نور مستقیم خورشید باشد؟ رنگ پریدگی نقطه نقطه کاکتوس‌ها ناشی از همین نور زیاد است و در قسمت‌های بدون خار، زخم‌های قهوه‌ای یعنی کاکتوس آفتاب سوخته شده است. 

راستی! اگر کاکتوس را از جایی خریدید که نور کمی به آن می‌رسیده، با نور زیاد و مستقیم آفتاب غافلگیرش نکنید. یک هفته‌ای به گیاه زمان بدهید و آرام آرام به نور خورشید نزدیکش کنید. 

 

گلدان کوچک چه بلایی سر کاکتوس می‌آورد؟ 

وقتی ریشه‌های کاکتوس، به خاطر فضای کم؛ فشرده شود احتمال مرگ کاکتوس‌تان زیاد است. ریشه‌ها آنقدر متراکم می‌شوند که آب به همه آن‌ها نمی‌رسد و در نتیجه خشک می‌شوند. پس تنبلی نکنید و اگر نمی‌توانید در زمان مناسب گلدان را به کار بلدی بسپارید از او بخواهید گلدان کاکتوس را عوض کند. 

نکته خیلی مهم: خاک کاکتوس مخصوص است! نروید از باغچه جلوی در خانه خاک بردارید و کاکتوس بیچاره را بگذارید وسط آن. خاک کاکتوس باید طوری باشد که آب اضافی به راحتی از آن خارج شود. موقع جابه‌جایی هم فرصت را غنیمت بشمارید و ریشه‌ها را چک کنید که سالم باشند. 

 

لکه های زنگی رنگ روی بدنه کاکتوس چیست؟

یکی از عوامل شایع پوسیدگی کاکتوس همین لکه‌ها هستند. لکه‌هایی که به شما می‌گویند قارچ‌ها به ریشه گیاه حمله کرده‌اند و دیر یا زود کار کاکتوس‌تان تمام است! اینجا باید فورا دست به کار شوید و گیاه را از بقیه کاکتوس‌هایتان دور کنید. بعد آن را از ریشه در بیاورید. تمام قسمت‌های آسیب دیده را از بدنه کاکتوس جدا کنید و دور بریزید. حواستان باشد به ریشه و بدنه سالم آسیب نزنید. از قارچ‌کش استفاده کنید؛ ترجیحا «بنومیل» که قیمتش هم چیزی حدود 4 هزار تومان است. یک سرقاشق از آن را با 2 الی 3 لیتر آب مخلوط کنید و گیاه را در کامل در محلول فرو ببرید و بعد از چند ثانیه بیرون بکشید. خوب بررسی کنید تا هیچ پوسیدگی روی کاکتوس نمانده باشد. بازهم آن را در محلول ببرید و بگذارید در سایه و یکی دو روز، کاری به کارش نداشته باشید! بعد از آن در خاک نرم کاکتوس دوباره بکاریدش و از 3،4 روز بعد آبیاری را شروع کنید. 

نکته اول: اسپری کردن محلول آب و قارچ کش، به تنهایی؛ دردی را دوا نمی‌کند!

نکته دوم: به جای بنومیل، محلول کف و صابون هم به کارتان می‌آید.

 

اگر کاکتوس را هم خشک کردیم…

اگر آبیاری را کم یا قطع کنید، گیاه خشک می‌شود. یعنی اول به خواب فرو می‌رود و با تداوم این حالت می‌میرد. راه حل بهبودش چیست؟ آبیاری! اما یک نکته مهم و ضروری را یادتان نرود. کم‌کم به گیاه خشک شده آب بدهید. چون بخشی از ریشه‌هایش را از دست داده و زیاد آب دادن باعث می‌شود همان مقدار کم ریشه‌های سالم هم بپوسد! 

 

کاکتوس سرما زده را چه کنیم؟

هیچ کار نمی‌توانید بکنید جز بریدن قسمت‌های سرما زده. فصل سرما پیش رو است ممکن است سهوا کاکتوس را در معرض سرما قرار دهید. معمولا آسیب سرمازدگی دو روز بعد دیده می‌شود. آنجا که سلول‌های مرده مشخص می‌شوند. متاسفانه در چنین حالتی درمانی وجود ندارد و فقط درس عبرتی می‌شود تا از آن پس موقع سرما، حداقل از یک پوشش ساده بر روی گیاه استفاده کنید. 


نکته های خانه داری
1,242 بازدید

 

 

*** هفته ای یک بار آب برنج بدون نمک به گلدان هایتان بدهید.نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها

چون موجب شادابی و سر سبزشدن هر گیاهی می شود.

اگر برنج کته درست می کنید از آب شستن برنج استفاده کنید و اگر آبکشی می کنید و داخل آب نمک نریخته باشید از آن آب استفاده کنید.

 

*** قابل توجه عزیزانی که از رشد کم کاج مطبق گله می کنند

رشد کاج مطبق بسیار کند است و در سال یک طبقه و یا حداکثر دو طبقه بر طبقات خود می افزاید.

 

*** از آخر پاییز گیاه کالانکویه گل می دهد اگر گل نداد تنظیم نور می خواهد.

حتما از ۵ بعد از ظهر تا ۸ صبح آن را بگذارید در تاریکی مطلق تا کوتاهی روز را حس کند. صبح ها هم آن را بگذارید جای پرنور بعد از یک ماه به گل می نشیند.

 

*** نمونه متداول گیاهانی که در تراریوم کاشته می شوند.

 

 

قرص ال دی برای گیاهان

 

 

 در ادامه به برخی از نکات درباره نگهداری صحیح از گل ها اشاره شده است :

* هرگز به گیاهان خانگی آب سرد ندهید، چون برای ریشه های آن ها مضر است. بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

* برگ های گیاهان را هر هفته با دستمال نمدار تمیز کنید تا بتوانند به راحتی تنفس کنند.

* برای طولانی تر شدن عمر گل ها، در آب کمی سرکه طبیعی بریزید.

* بـــا استفاده از اسپری های مو می توانید گل های طبیعی چیده شده را طوری خشک کنید که شکل و حالت و رنگ آن ها تغییر نکرده و ثابت بمانند.

* اگر می خواهید گل های چیده شده تازه بماند باید ساقه را در روزنامه قدیمی خیس پیچانده و در یخچال قرار دهید.

* اگر در ته گلدان یک سکه مسی بیندازید عمر گل های شما زیادتر می شود و حل کردن یک قرص آسپرین در آب گلدان، باعث دوام بیشتر گل های گلدان می شود.

* معمولا بعد از چند روز آب گلدان بدبو می شود اگر یک تکه زغال در آب گلدان بیندازید از بوی بد آن جلوگیری می کند.

* با گل ها مهربان باشید و هنگام دسته کردن آن ها را محکم به هم نپیچید زیرا شدت عمل در این مورد عمر گل  را کوتاه می کند.

* شاخه گل ها را بلند بگیرید و هنگام چیدن گل از ساقه این کار را به آرامی و حتی الامکان به وسیله قیچی مخصوص انجام دهید.

* اگر از کودهایی استفاده می کنید که ازفضولات پرندگان تهیه شده اند قبل از استفاده آنها را با انواع قارچ کش ها ضد عفونی کنید.

* اگر گلدان شما ترک کوچکی دارد ترک را با کمی موم شمع بگیرید.

* گل های رز خشک را روی یک کتری آب جوش نگه دار ید تا دوباره تازه شود.

* برگ گلدان ها را با شیر پاک کنید تا براق و زیبا شوند.

* بسیاری از گل ها در هوای مرطوب زود تر از بین می روند مثل زنبق سفید، پس یک سنگریزه در ته گلدان قراردهید تا آب زود تر خارج شود.

* به مقدار نیاز از آب استفاده کنید، آب زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاهان می شود.

* گیاهان را به صورت گروهی نگهدارید تا افزایش رطوبت باعث شادابی آنها شود.

*از قلم موی رنگ برای تمیز کردن گیاهان کرک دار می توان استفاده کرد.

* توجه کنید نباید گل ها را در کنار میوه ها قرار داد، چون میوه گاز اتیلن متصاعد می کند و این گاز باعث تکامل سریع گل ها و زودتر پژمرده شدن آن ها می شود. گل های پژمرده نیز چنین گازی تولید می کنند پس آن ها را نیز از مابقی گل ها جدا کنید.نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها

* اگراتاق شما گرم است هر روز صبح مقداری یخ درآب گلدان بگذارید در این صورت گل هایی شاداب خواهید داشت.

* گل نرگس گازی متصاعد می کند که باعث پژمرده شدن گل ها می شود، پس گل نرگس را با دیگر گل ها در گلدان قرار ندهید.

* توجه داشته باشید از محل قطع شدن ساقه گل یاسمن شیره سفید رنگی تراوش می شود که در پوست دست خارش ایجاد می کند.

 

نگهداری از گل در خانه

گردآوری: بخش علمی بیتوته – باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب هاگل ها در آپارتمانی گل و گیاه

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

بلیط هواپیما

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل دی ماهی ها

پروفایل حضرت زینب

پروفایل روز پرستار

عکس حضرت زهرا

عکس پروفایل روز مادر

بهروز اسد آبادی، پژوهشگر این طرح در گفت و گو با خبرنگار گروه دانش خبرگزاری دانا (دانا خبر) گفت: امروزه کشاورزی  مدرن به سمت تولید محصولات ارگانیک و طبیعی گرایش یافته است همین امر باعث شد تا ایده تولید پودر ساخته شده از هورمون های انسانی مانند استروژن و پروژسترون برای افزایش عملکرد رشد بیشتر گیاه به ذهنم خطور کند.

وی افزود: در حال حاضر تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیر گیاه به روی انسان انجام شده است اما تاکنون تحقیق و اختراعی در جهان پیرامون تاثیر هورمون های انسانی به روی گیاه انجام نشده و این طرح برای اولین بار از جانب من مطرح شده است.

وی اظهار داشت: این هورمون ها می توانند از طریق پیوند هیدروژنی جذب گیاه شوند و افزایش عملکرد رشد گیاه را رقم زنند. فقط کافی است کشاورزان یا صاحبان گیاهان آپارتمانی هفته ای یک بار یک قاشق چای خوری این پودر را با آب حل کرده و به گیاه بدهند. این هورمون ها در گیاه باعث افزایش عمل فتوسنتز می شود. افزایش عمل فتوسنتز نیز به نوبه خود باعث افزایش اندامک هایی چون کلروپلاست و افزایش عملکرد رشد گیاه می شود.

اسد آبادی تصریح کرد: تحقیقات نشان داد این هورمون ها فقط  به روی گیاهان افشان مانند گل محمدی و رز و گیاهان آپارتمانی که ریشه آنها در عمق نیست، تاثیر دارد و میزان غنچه دهی این گیاهان را افزایش می دهد؛ این هورمون ها روی گیاهانی که ریشه راست دارند مانند درختان تاثیر ندارد زیرا میزان نفوذ پذیری این هورمون ها برای ریشه های عمیق کم است.نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها

وی در خصوص مزیت های این کود نسبت به کودهای شیمیایی گفت: مهمترین مزیت این کودها طبیعی بودنش است. این کود برخلاف کودهای شیمیایی، هیچ واکنش شیمیایی در گیاه انجام نمی دهند و سلامت انسان را به مخاطره نمی اندازد.

وی ارزان بودن را از دیگر مزیت های این کودها برشمرد و افزود: هر گیاه در طول یک ماه به 50 گرم کود نیاز دارد. قیمت تمام شده این میزان کود تنها 3 هزار تومان است.

وی یادآور شد: افزایش قدرت باردهی نیز از دیگر مزیت های این کود است. در حال حاضر قدرت باردهی یک گیاه در حالت عادی دو ماه است در صورتی که با این کودها قدرت باردهی گیاهان به یک ماه کاهش یافته است. کودهای شیمیایی نیز می توانند قدرت باردهی گیاهان را افزایش دهند اما بعد از مدتی گیاهان پلاسیده می شوند.

نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها
نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *