نحوه مصرف ريتالين

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف ريتالين
نحوه مصرف ريتالين

برجسته کردن لب در سال ‌های اخیر به طور فزاینده ‌ای محبوب شده ‌است، به طوری که مردم سراسر دنیا به دنبال راه ‌هایی برای پرتر و برجسته تر کردن لب هایشان هستند. در حالی که برجسته سازی لب معمولا به وسیله پر کننده اسید هیالورونیک انجام می ‌شود، اما بوتاکس روش دیگری برای آن ‌هایی است که به دنبال حجم دهی بیشتر هستند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی بوتاکس لب می پردازیم و عوارض و فواید …

روزه داری متناوب و رژیم غذایی کتوژنیک، دو الگوی پرطرفدار در میان علاقه مندان به سلامتی و افرادی است که دارای رژیم غذایی هستند. با این حال، در حالی که تفاوت‌ های زیادی بین روزه گرفتن متناوب و کتو وجود دارد، در واقع آنها می توانند با هم ترکیب شوند تا به تقویت نتایج کمک کنند و حتی سریع‌ تر به حالت کتوز برسید. در حقیقت، با تمرین روزه داری متناوب در کتو، شما می توانید از مزیت ‌های منحصر به فردی که هر دو …

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید …

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم …

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر بیشتر از …نحوه مصرف ريتالين

آیا به دنبال راهکارهایی برای کوچک کردن سینه هایتان هستید؟ داشتن سینه هایی در اندازه نرمال، تناسب اندام بهتری برایتان به ارمغان خواهد آورد. آیا می دانید افزایش …

دوره مقدماتی php

آیا با درمان زخم به کمک روش های خانگی آشنایی دارید؟ زخم ‌ها و خراش‌ های زیادی که اغلب ما در اینجا و آنجا تجربه می کنیم، زخم …

آیا شما دلایل اصلی اینکه چرا روغن نارگیل از فواید و مزایای قابل ‌توجه زیادی برخوردار است را می دانید؟ این به لطف یک جزء کلیدی به نام …

در مورد گلوکزامین چه می دانید؟ این مکمل را چه کسانی می توانند مصرف کنند و در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آیا عوارض خاصی شما را تهدید …

برجسته کردن لب در سال ‌های اخیر به طور فزاینده ‌ای محبوب شده ‌است، به طوری که مردم سراسر دنیا به دنبال راه ‌هایی برای پرتر و برجسته …

ویار یکی از شایع ترین نشانه هایی است که اکثر زنان در سه ماهه اول دوران بارداری خود آن را تجربه می کنند. حالت …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

ریتالین (متیل فنیدات) یک دارو محرک دستگاه عصبی مرکزی است. این دارو وری برخی مواد شیمیایی موجود در مغز و اعصاب اثر میگذارد که در بیش فعالی و کنترل تکانه مشارکت دارند.

ریتالین برای درمان اختلال کم توجهی، بیش فعالی-کم توجهی و حملات خواب بکار میرود.

درصورت داشتن گلوکوما، تیک های عصبی، اضطراب، تنش و آشفتگی شدید نباید از ریتالین استفاده کنید.

ریتالین میتواند سبب وابستگی شود. این دارو قابلیت اعتیاد زایی دارد. درصورت داشتن سابقه اعتیاد به الکل یا سوءمصرف دارو پزشک را در جریان بگذارید.

مصرف ریتالین در افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماری و یا نقص قلبی میتواند سبب بروز سکته مغزی، حمله قلبی و یا مرگ ناگهانی شود.نحوه مصرف ريتالين

اگر در طول 14 روز گذشته از داروهای مهار کننده مونو آمین اکسیداز (ایزوکربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، فنلزین، راساژیلین، سلژیلین یا ترانیلسیپرومین) استفاده کرده اید نباید از ریتالین استفاده کنید. زیرا احتمال وقوع تتداخلات دارویی خطرناک وجود دارد.

ریتالین میتواند سبب بروز اختلالات روانی( افکار و رفتار های غیر معمول) جدید یا بدتر شوند شود. به ویژه اگر دارای سابقه بیماری های روانی، افسردگی یا اختلال دوقطبی (بای پولار باشید)

احتمال بروز مشکلات گردش خون وجود دارد (بی حسی، درد یا تغییر رنگ انگشتان دست یا پا)

درصورت داشتن علایم بیماری قلبی (درد قفسه سینه، احساس از حال رفتن، تنگی نفس)، علایم اختلال روانی (پارانویا، پرخاشگری، مشکلات رفتاری جدید، شنیدن و یا دیدن چیزهایی که واقعی نیستند) و علایم مشکلات گردش خون (زخم های غیر معمول در انگشتان دست یا پا) فورا به پزشک مراجعه کنید.

درصورت داشتن آلرژی نسبت به متیل فنیدات یا داشتن هریک از موارد زیر نباید از ریتالین استفاده کنید:

داروهای محرک میتوانند سبب بروز حمله مغزی، سکته مغزی و مرگ ناگهانی در برخی افراد شود. درصورت داشتن هریک از موارد زیر پزشک را مطلع سازید:

برای حصول اطمینان از مضر نبودن مصرف ریتالین درصورت داشتن هریک از موارد زیر به پزشک اطلاع دهید:

مضر بودن یا نبودن ریتالین برای جنین تا کنون مشخص نشده است. درصورتی که باردار هستید و یا تصمیم به باردار شدن دارید پزشک را مطلع سازید.

اینکه آیا ریتالین وارد شیر مادر میشود  و یا به نوزادی که از شیر مادر تغذیه میکند مضر است یا نه تا کنون مشخص نشده است.توصیه میشود پیش از شیر دادن به نوزاد با پزشک مشورت شود.

مصرف ریتالین برای کودکانی که کمتر از 6 سال دارند مجاز نیست.

ریتالین را دقیقا مطابق با نسخه تجویز شده پزشک خود مصرف کنید. راهنمای مصرف دارو را به دقت مطالعه کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا طولانی تر از میزان توصیه شده، استفاده نکنید.

ریتالین میتواند موجب وابستگی شود. از قرار دادن این دارو در اختیار سایر افراد به ویژه اشخاصی با سابقه سوءمصرف دارو یا الکل خودداری کنید. دارو را در مکانی امن نگهداری کنید. خرید و فروش این دارو خلاف قانون است.

جهت جلوگیری از بروز مشکلات خواب دارو را هنگام صبح مصرف کنید.

قرص های ریتالین دست کم باید 30 الی 45 دقیقه پس از یک وعده غذایی مصرف شوند. کپسول های ریتالین میتوانند با یا بدون غذا مصرف شوند. دستورات موجود در بسته بندی دارو را دنبال کنید.

از شکستن، جویدن یا خرد کردن قرص های انتشار پایدار ریتالین خودداری کنید. قرص را بصورت کامل ببلعید. شکستن قرص میتواند سبب آزاد شدن بیش از مقدار معین دارو در یک بازه زمانی شود.

برای سهولت در بلعیدن، میتوان کپسول ریتالین را باز کرد و آن را دریک قاشق پر از پودینگ یا سس سیب ریخت. مخلوط بدست آمده باید فورا و بدون جویدن بلعیده شود. از نگهداری مخلوط برای استفاده های بعدی خودداری کنید.

درطول درمان با ریتالین لازم است تا در نوبت های منظم جهت بررسی روند درمان به پزشک مراجعه نمایید. درصورت دریافت هرگونه خدمات درمانی پزشکان را از مصرف ریتالین مطلع سازید.

درصورت داشتن هرگونه عمل جراحی، پیش از انجام عمل، جراح را از مصرف ریتالین آگاه کنید. ممکن است لازم باشد مصرف ریتالین برای مدت کوتاهی متوقف شود.

ریتالین میتواند تفکر و واکنش های بدن را مختل سازد. درصورت انجام رانندگی یا کارهایی که به هوشیاری و دقت نیاز دارند احتیاط کنید.

ریتالین را در دمای اتاق و دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید.

تعداد داروهای خود را تحت نظر داشته باشید. ریتالین یک داروی اعتیاد آور است و باید مراقب باشید تا افراد دیگر بصورت نادرست و بدون تجویز پزشک از داروهای شما استفاده نکنند.

در صورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض متوجه شدن، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر ساعت از 6 عصر گذشته است از مصرف داروی فراموش شده پرهیز کنید. از مصرف داروی اضافی جهت جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

درصورت مصرف بیش از حد (اووردوز) فورا به اورژانس مراجعه کنید. اووردوز با ریتالین میتواند مرگبار باشد.

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله کهیر، مشکل در تنفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو مصرف دارو را متوقف کرده و فورا به اورژانس مراجعه نمایید.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر به پزشک اطلاع دهید:

ریتالین میتواند روند رشد کودک را تحت تاثیر قرار دهد. اگر کودک شما از ریتالین استفاده میکند و احساس میکنید بطور طبیعی رشد نمیکند به پزشک اطلاع دهید.

عوارض جانبی شایع ریتالین میتواند شامل موارد زیر باشد:

پیش از مصرف داروهای مرتبط با اسید معده با پزشک مشورت کنید (آلکا سیلتزر، سدیم بی کربنات). برخی از این دارو ها میتوانند نحوه جذب ریتالین توسط بدن را تحت تاثیر قرار دهند و موجب افزایش عوارض جانبی شوند.

داروهای زیادی میتوانند با ریتالین تداخل ایجاد کنند این موارد میتواند شامل داروهای با نسخه یا بدون نیاز به نسخه پزشک، ویتامین ها و داروهای گیاهی باشد. پزشک را از تمام داروهایی که مصرف میکنید مطلع سازید.

اگر هنوز سوالی در رابطه با ریتالین دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 06 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

دیدگاهی در رابطه با ریتالین ثبت نشده است.

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.نحوه مصرف ريتالين

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

%PDF-1.4
%
12 0 obj
>
stream

مطب الکترونیکی دکتر بهروز مصلحی

ریتالین

نوشته: دکتر بهروز مصلحی

مقدمه:

ریتالین یا همان متیل فنیدیت یک داروی شبه آمفتامینی محرک سیستم عصبی است که برای درمان اختلال توجه در بزرگسالان ( ADD ) و کودکانی که دچار بیش فعالی و کم توجهی هستند ( ADHD ) بکار می رود. همچنین از این دارو در درمان اختلالات خواب مانند نارکولپسی یا علاقه شدید به خواب، استفاده می شود. هنگامی که از این دارو برای درمان کودکان بیش فعال استفاده می شود، حتمأ بایستی در کنار استفاده از آن، درمانهای غیر دارویی مانند مشاوره، حمایت و غیره نیز مد نظر قرار گیرند.

تاریخچه:

ریتالین اولین بار در سال 1944 میلادی سنتز شد و در آن زمان به آن ام پی اچ می گفتند که مخفف نام متیل فنیدیت می باشد. این دارو در سال 1950 میلادی تغییراتی پیدا نمود و در سال 1954 میلادی بر روی انسان آزمایش شد. در سال 1957 میلادی، شرکت داروسازی سیبا بازاریابی داروی ام پی اچ را بعنوان ریتالین برای درمان خستگی مزمن، افسردگی، روان پریشی مرتبط با افسردگی، حمله خواب و برای جبران اثرات خواب آور داروهای دیگر، آغاز نمود. در سال 1960 میلادی ریتالین در ترکیب با داروهای تقویتی و بعضی از ویتامین ها به مدت کوتاهی تحت عنوان ریتونیک برای بهبود خلق و خو و حفظ نشاط به بازار عرضه شد. از سال 1970 میلادی تا کنون ریتالین بعنوان داروی مؤثر در درمان بیش فعالی و کم توجهی کودکان ( ADHD ) ، روند رو به رشدی داشته و همواره مورد استفاده قرار گرفته است. بین سالهای 1991 میلادی تا سال 1999 میلادی فروش ریتالین در ایالات متحده آمریکا، 500 درصد افزایش نشان داده و سازمان ملل متحده گزارش می دهد که 85 درصد از تولید و مصرف کل ریتالین جهان در ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتد.

مکانیزم اثر ریتالین:

ریتالین همانند داروهای محرک دیگر مانند کوکائین و آمفتامین، اثر خود را با افزایش انتقال دهنده عصبی دوپامین که با بالا بردن لذت و قدرت همراه است، اعمال می نماید، اما برعکس آمفتامین که آزاد شدن دوپامین را تحریک می کند، ریتالین با جلوگیری از بازجذب دوپامین باعث بالا رفتن این انتقال دهنده عصبی می شود. یکی از نظریه هایی که باعث می شود که ریتالین را برای درمان بیش فعالی و کم توجهی کودکان ( ADHD ) بکار ببرند این است که معتقند این کودکان در حمل و نقل و بازجذب دوپامین مشکل دارند. هنگامی که ریتالین بصورت خوراکی مصرف می شود به آرامی در طول یک تا دو ساعت سطح دوپامین خون را افزایش می دهد، در حالی که کوکائین که بصورت استنشاقی یا تزریقی استفاده می شود در کمتر از چند ثانیه سطح دوپامین خون را بالا می برد.

اثرات کوتاه مدت ریتالین:

• سرکوب اشتها

• بیداری

• افزایش هوشیاری

• شادی و سرخوشی

• اختلال در حرکات ارادی

• سردرد

• بالا رفتن ضربان قلب

• بی نظمی در ضربان قلب

• تهوع و استفراغ

• بثورات پوستی

• خواب آلودگی در بعضی از موارد در دوزهای بالا

• تحریک و نشاط

• کشش عضلات

• گیجی

• توهم و بدبینی پارانوئیدی

• فلاشینگ یا گر گرفتگی

• افزایش فشار خون

• خشکی دهان

• تب

• تعریق زیاد

• تشنج و کما

• اضطراب و بی قراری

• انجام حرکات تکراری بی معنی

• فرمیکاسیون یا احساس مورچه در زیر پوست

اثرات بلند مدت ریتالین با دوز درمانی:

اثرات طولانی مدت با دوز درمانی ریتالین به وضوح شناخته شده نیست. برخی از مطالعات نشان داده که ممکن است استفاده طولانی مدت ریتالین باعث به تأخیر افتادن رشد قد و وزن کودک شود، در حالی که برخی از مطالعات دیگر این ادعا را رد می نماید و معتقدند که این ریتالین نیست که رشد کودک را به تأخیر می اندازد بلکه خود بیش فعالی و کم توجهی ( ADHD ) است که رشد کودک را به تأخیر می اندازد.

سوء استفاده از ریتالین:

بعنوان یک داروی ایجاد کننده شادی و سرخوشی، ریتالین پتانسیل بالایی برای سوء مصرف دارد. در حالیکه قرص ریتالین بصورت خوراکی تولید می شود، اما بعضی از افراد آن را پودر نموده و استنشاق می نمایند و یا در آب مقطر حل نموده و بصورت وریدی تزریق می کنند تا بتوانند هر چه زودتر به آثار شادی آور آن دست بیابند. گزارشات اولیه در مورد سوء استفاده از ریتالین در کشور سوئد، به حذف این دارو از بازار سوئد در سال 1986 میلادی منجر شد. افزایش چشمگیر ریتالین در نسخه ها در ایالات متحده آمریکا در دهه اخیر باعث افزایش سوء استفاده از این دارو در جوانان و نوجوانان شده است. بارها گزارش شده که کودکانی که برای آنها ریتالین تجویز شده، داروهای آنها توسط برادر یا خواهر بزرگترشان و یا حتی والدین آنها به کسان دیگری بسرقت رفته و فروخته شده و یا اینکه آنها خودشان بصورت استنشاقی از ریتالین کودک، استفاده نموده اند و یا آن را با مواد مخدر دیگر تعویض نموده و مصرف نموده اند. ریتالین در بین دانشجویان به داروی بیداری معروف است، زیرا آنها در شب امتحان برای بیدار مانند از آن استفاده می نمایند. در یک نظر سنجی از دانشجویان مشغول تحصیل در دانشکده ای در ایالات متحده آمریکا، مشخص شده که بیش از 16 درصد آنها از ریتالین بعنوان داروی بیدار ماندن شب امتحان استفاده نموده اند. متأسفانه در مورد آمار سوء مصرف ریتالین در کشور عزیزمان ایران، اطلاع دقیقی در دست نیست.

عوارض جانبی ریتالین:

• عصبانیت

• ایجاد اختلالات خواب رفتن و در خواب ماندن

• سرگیجه

• تهوع و استفراغ

• از دست دادن اشتها

• معده درد

• اسهال

• سوزش معده

• خشکی دهان

• اسپاسم عضلات

• سردرد

• پرش غیر ارادی بعضی از قسمتهای بدن

• پریاپیسم یا نعوذ دردناک

• سوزن سوزن شدن دست و پا

• طپش قلب

• بی نظمی قلب

• تنگ نفس

• خستگی مفرط

• اختلال در سخن گفتن

• غش

• ضعف و بی حالی

• تشنج

• اختلال در بینایی و تاری دید

• تحریک پذیری زیاد

• توهم

• تیک های عصبی حرکتی و گفتاری

• بدبینی و پارانویا

• خلق و خوی غیر طبیعی و هیجان زدگی

• بی حسی، درد یا حساسیت به گرما و سرما در دست وپا

• تاول های پوستی

• کهیر

• ورم دور چشم، صورت و لبها

• خشونت صدا

• اختلال در بلع و گوارش

• مرگ ناگهانی بخصوص در بیماران قلبی

عوارض سوء مصرف ریتالین:

علاوه بر عوارض شناخته شده ای که برای دوز دارویی ریتالین گفته شد و همچنین مرگ ناگهانی، سوء مصرف ریتالین در دراز مدت منجر به ایجاد وابستگی شدید فیزیکی و عاطفی به این دارو می شود. افرادی که در دراز مدت از

ریتالین استفاده می کنند، اقرار می نمایند که هر چند وقت یکبار مجبور می شوند برای اینکه به حالتهای سرخوشی کاذب قبلی خود دست پیدا نمایند، دوز دارو را بالا ببرند و با بالا بردن دوز دارو، خود را یک قدم به مرگ نزدیک تر می نمایند.

هشدار در مورد ترک ناگهانی ریتالین:

ترک ناگهانی ریتالین بسیار خطر ناک است و بایستی حتمأ تحت نظر پزشک و بطور کاملأ تدریجی صورت گیرد. بهترین راه برای کاهش تدریجی ریتالین به این صورت است که بیمار هر 14 روز یکبار 10 درصد از داروی مصرفی خود را کم نماید. از آنجاییکه نیمه عمر ریتالین در خون انسان حدود سه ونیم ساعت است و اثر سرخوش کنندگی این دارو از یک تا چهار ساعت، بیشتر طول نمی کشد، با کم کردن تدریجی داروی ریتالین، این دارو را می توان کنار گذاشت.

موارد منع مصرف ریتالین:

• حساسیت به داروی متیل فنیدیت

• مصرف داروهای مهار کننده آنزیم مونو آمین اکسیداز ( MAO )

• آب سیاه یا گلوکوما

• سابقه خانوادگی بیماری تورت

• تیک های عصبی حرکتی

• سابقه داشتن اضطراب بیش از حد

• سابقه پریاپیسم یا نعوذ دردناک

• کودکان زیر 6 سال

اشکال دارویی ریتالین:

• قرص 10 میلی گرمی

مقدار مصرف ریتالین:

• در کودکان بالای 6 سال با دوز 5 تا 10 میلی گرم 3 بار در روز شروع شده و هر هفته 5 تا 10 میلی گرم به دوز روزانه افزوده می شود. حداکثر مقدار ریتالین مصرفی در روز نباید از 60 میلی گرم تجاوز نماید.

• دوز درمانی ریتالین در بالغین برای درمان افسردگی و نارکولپسی 20 تا 30 میلی گرم در روز می باشد.

نامهای تجاری ریتالین:

Ritalin

Ritalin SR

Ritalin LA

Methidate

Stimdate

Concerta

Metadate

Methylin

Methylin ER

Quillivant XR

صفحه اصلی
|
درباره ما
|
دستاوردها
|
ورزش
|
مقالات
|
تماس با ما
|
قوانین مطب الکترونیکی
|
نقشه سایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دکتر بهروز مصلحی بوده و استفاده از مقالات آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.

Copyright © 2000 – 2018 moslehi.ir All Rights Reserved

امام جمعه مشهد گفت: این مساله که به دشمن نظر داشته باشیم، دست به دست دشمن دهیم، نان و آب خود را در دست دشمن ببینیم و چشممان به طرف اروپا و آمریکا باشد دشمنی با زهرا(س) است.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما در استان خراسان رضوی با همکاری و همدلی تلاش می‌کنیم تا بر مشکلات خود فائق آییم، بنده نیز تلاش می‌کنم تا مسیر فعالیت، فعالان اقتصادی را در استان هموارتر کنم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: وضع علوم انسانی در وزارت علوم از انقلاب تاکنون شرایط نگران‌کننده‌ای را دارد.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: به دلیل جاذبه بالای بارگاه مقدس امام رضا(ع)، دانشمندان مسلمان از اقصی نقاط دنیا حاضر هستند…

از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتسال، تیم‌های فرش آرا مشهد و ارژن شیراز  در سالن شهید بهشتی مشهد به مصاف هم رفتند که این مسابقه…نحوه مصرف ريتالين

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: متاسفانه ظهر امروز دومین فرد از هفت نفر که به دلیل مصرف مشروبات الکلی مسموم شده بودند، جان باخت.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان‌های ما مظلوم و محروم هستند، عنوان کرد: کتابخانه‌ای به نام شهید مطهری داریم که قبل از انقلاب ساخته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان ‌رضوی گفت: امیدواریم در دهه فجر امسال پروژه ملی کتابخانه مرکزی به بهره‌برداری برسد.

مسئولان در یکی از شهرهای ایتالیا طرح جالبی برای مقابله با آلودگی هوا ارائه داده‌اند؛ با دوچرخه به سرکار بروید و حقوق بگیرید

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از ساینس، باری(از شهرهای ایتالیا)، نخستین شهری است که به افرادی که از دوچرخه برای رفتن به سرکار استفاده می‌کنند، حقوق تشویقی می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: اقدام مامور شهرداری در برخورد  با یک فروشنده میوه در خیابان رضوی این شهر شایسته و زیبنده این شهر نبود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی خراسان رضوی گفت: در مسیرهای داخلی و خارجی به دلیل افزایش نرخ ارز و در مسیرهای خارجی به دلیل گران شدن نرخ خدمات نسبت به سال گذشته کاهش پرواز داشته‌ایم.

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: میرزا تقی خان امیرکبیر، قهرمان ملی تاریخ ایران، آزادی، استقلال، اقتدار و آگاهی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، او سیاستمداری کارکشته، مقتدر و زمامداری خیرخواه برای ملت بود که با ظلم و فساد دربار و سلطه استعمار مبارزه کرد.

در آخرین هفته از دی ماه سال جاری، هم اکنون 11 فیلم سینمایی در 6 سینمای فعال مشهد در حال اکران است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با شیوه‌های گذشته نمی‌توانیم آینده را بسازیم و نیازمند تغییر در شیوه‌های کار خود هستیم، اگر به سمت‌ استفاده از ابزارهای جدید فناوری و تکنولوژی روز پیش نرویم، آینده بازارها را از دست می‌دهیم.

دانش‌آموزان دبستان فردوسی نیشابور برای گرامیداشت هفته هوای پاک راهپیمایی کردند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت: مرزبانان هنگ مرزی تایباد طی یک هفته گذشته موفق شدند 15 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از اختصاص 63 هزار میلیارد تومان منابع برای تولید و اشتغال در استان خبرداد.

نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که 300 شهر اروپا تا پایان سال 2019 هوشمند می‌شوند.

مدیر روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد از فوت یک نفر از مسموم‌شدگان مصرف مشروبات الکلی در کاشمر خبر داد.

فرماندار تایباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 100 درصد اعتبارات بخش مشاغل خانگی این شهرستان به میزان 15 میلیارد و 300 میلیون ریال جذب و در این راستا برای 149 نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اکنون بیش از 200 پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف توسط خیران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دست اجراست.

طی 9 ماهه ابتدايي سال جاري فرودگاه مشهد از حيث تعداد پرواز و اعزام و پذيرش مسافر دومين فرودگاه پرتردد کشور شد.


نحوه مصرف ريتالين
نحوه مصرف ريتالين
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *