نحوه قلمه زدن کاج مطبق

دوره مقدماتی php
نحوه قلمه زدن کاج مطبق
نحوه قلمه زدن کاج مطبق

کاج مطبق از کاج هایی است که با رعایت نکات لازم برای نگه داری، در محیط آپارتمان پرورش داده می شود و محیط مطلوبی را از نظر زیبایی و تهویه هوا فراهم می آورد. در ادامه روش قلمه زدن کاج مطبق و نگه داری آن را معرفی می کنیم.

کاج مطبق همان طور که از نامش نیز پیداست، باید دارای ظاهری طبقه طبقه باشد. این ظاهر زیبا باعث شده تا از آن به عنوان نمادی تزیینی در منزل و آپارتمان استفاده شود. برای قلمه زدن کاج مطبق نیاز به انجام مراحل سختی نیست.

کاج مطبق نیز مانند شفلرا به دو روش کشت بذر و قلمه زدن انجام می شود. شیوه قلمه زدن گیاه کاج مطبق به دلیل راحتی و صرف زمان اندک برای رشد مورد توجه و استقبال است.

 

نحوه قلمه زدن کاج مطبق

قبل از آشنایی با نحوه تکثیر بهتر است با کاج مطبق آشنا شوید. کاج مطبق(norfolk island pine) از خانواده نمونه آراکرییاسه(Araucaria) و در دسته گیاهان آپارتمانی گروه بندی می شود. سرزمین اصلی این سوزنی برگ نور فولک استرالیا می باشد. قلمه زدن کاج مطبق راحت تر از کشت بذر انجام می شود و نتیجه بخش است اما به طور کلی کاج مطبق در محیط های آپارتمانی دارای سرعت پایینی در رشد می باشد.

دوره مقدماتی php

 

این گیاه از نظر ارتفاع به ۱۵۰ سانتی متر می رسد. برای رشد به اکسیژن فراوان نیاز دارد و در دمای بالا بسیار آزار می بیند. گیاهان نامنظم و بیمار از طریق کاشت بذر به وجود می آیند. بهتر است قلمه زدن کاج مطبق از قلمه های انتهایی جوان انتخاب شوند.

 

برای شروع قلمه زدن گیاه مطبق، ابتدا ساقه های جوان گیاه را انتخاب کنید(منظور ساقه هایی است که تنها یک سال از عمر آن ها سپری شده است). قلمه را از انتهای ساقه انتخاب کنید. چون در غیر این صورت، رشد گیاه به شکل کج انجام می گیرد. مسلماً جدا کردن انتهای گیاه، ظاهر زینتی گیاه آپارتمانی را از بین می برد.

ساقه مورد نیاز به اندازه ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر می باشد. این کار موجب می شود که گیاه دارای تنه ای صاف و مستقیم باشد. بهترین زمان قلمه زدن گیاه کاج مطبق مربوط به فصل تابستان است.

 

بعد از قطع، ساقه را به مدت چند دقیقه در پودرهای هورمونی ریشه زایی(مانند اسید ایندول بوتریک) بگذارید. بعد از این اقدام باید قلمه را در کمپوست مخصوص قلمه بکارید و به صورت مرطوب حفظ کنید. ترکیبی از پرلایت با خاک برگ بهترین گزینه برای خاک کاج مطبق می باشد.

 

بهتر است برای رشد و تکثیر کاج مطبق، دما را بین ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد حفظ کنید. رطوبت عامل مهمی در تکثیر و پرورش کاج مطبق است. بنابراین برای حفظ آن، بهتر است پلاستیک شفافی بر روی قلمه ها بکشید و برای برقراری تهویه چند سوراخ در آن ایجاد کنید. این مسئله از بروز بیماری های قارچی جلوگیری می کند.

 

می توانید سیستم پاگرما را در خاک با دمای ۲۵ درجه به کار بست. این سیستم منجر به شانس بیشتر ریشه دار شدن قلمه ها خواهد شد. پاگرما را بیشتر در سیستم های گلخانه ای انجام می دهند.

برای قلمه زدن کاج مطبق نکات زیر را در نظر داشته باشید:

 

 

 

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟ نحوه قلمه زدن کاج مطبق



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

نحوه قلمه زدن کاج مطبق

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

كاج مطبق Araucaria جنسي از خانواده پيناسه Pinaceae مي باشد كه بلندي آن در انواع مختلف به 80 تا 170 سانتيمتر می رسد.این درختچه هم در داخل آپارتمان و هم در حیاط قابلیت رشد را دارد.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

کاج مطبق

نحوه قلمه زدن کاج مطبق
نحوه قلمه زدن کاج مطبق
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *