نحوه سرو شراب قرمز

دوره مقدماتی php
نحوه سرو شراب قرمز
نحوه سرو شراب قرمز

شواهد تاریخی‌ زیادی دال بر ارتباطی‌ عمیق بین ایران زمین و شراب وجود دارد: از کشفیات باستان شناسی‌ که قدمت شراب سازی در ایران را به بیش از ۶ هزار سال پیش نسبت میدهد، تا داستان شوالیه‌های قرون وسطا که با خود انگور شهر شیراز را به فرانسه آورده و کاشتند، تا خاطرات مردم از شاتو بریان پیش از انقلاب ۱۹۷۹، تا شراب‌سرای داریوش یکی‌ از برجسته‌ترین شرابسازی‌ها در کالیفرنیا که به شکل پرسپولیس ساخته شده است



نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

دوره مقدماتی php



مرسي! خيلي مفيد بود

سلام دوست عزیز.من خیلی از مطالبتون استفاده می کنم. دستتون درد نکنه.خواهشی داشتم، چنانچه ممکن تهیه سرکه انگور رو هم توضیح بدید. من خیلی تو این زمینه به مشکل برخوردم.


kheili aali , va mofid bood , mamnoonam


ارسال یک نظر

نحوه سرو شراب قرمز

 Subscribe In a Reader

مشاهده نظرات (۷)

چاپ

نشریه گاردین چاپ بریتانیا در مطلبی درباره نحوه نگهداری بطری شراب بازشده به نقل از یک کارشناس می گوید که بطری باز شده شراب، حتما باید در یخچال نگهداری شود. اما بطری بازنشده چه؟

شراب قرمز

نویسنده مطلب توصیه می کند که شراب قرمز را هم در یخچال بگذارید بویژه وقتی پای شراب قرمز سبک مثل بوژوله یا پینو نوآر در میان است. خنکی یخچال ته طعم میوه ای شراب را بیرون می آورد. حتی شراب های قرمز سنگین تر مثل کبرنه ساوینیون، شیراز و ملبک هم از خنکای یخچال سود می برند و اگر خنک – و نه سرد – سرو شوند، بیشتر به دل می نشینند. نویسنده می گوید روزگار “شراب را در دمای اتاق سرو کنید” به سر آمده و بهترین دما برای سرو شراب قرمز، ۱۷ یا ۱۸ درجه سانتیگراد است.نحوه سرو شراب قرمز

شراب سفید و رزه

گاردین می نویسد هر دو این شراب ها باید خنک سرو و نوشیده شوند اما نباید قبل از آن که باز شده و در جام ریخته شوند، تمام روز را در یخچال بمانند چرا که سرمای زیاد طعم شراب سفید را از بین می برد.

شراب گازدار

شراب گازدار باید قبل از سرو شدن خوب خنک شود، در غیر این صورت چوب پنبه هنگام باز کردن در بطری با حالت انفجاری به بیرون پرتاب می شود. در ضمن جام های دهان گشاد و قدکوتاه و جام های دهان تنگ و قدبلند این روزها برای سرو شراب سفید گازدار – یا به اصطلاح شامپاین- از مد افتاده و این شراب تابستانی بیشتر در جام های لاله شکلی که دهانه اش در بالا کمی تنگ می شود، سرو می شود.

شراب شناسان توصیه می گویند بطری بازشده شراب بیشتر از دو سه روز در یخچال نماند و می گویند اگر شراب در این چند روز فاسد نشود می توان از آن در آشپزی استفاده کرد. آنها می گویند حتی می شود ته مانده شراب را در فریزر منجمد کرد تا بعدا در آشپزی استفاده شود.

نمایش نظرات

 

نویسنده را اقرار بر آن است که هرگز قصد تبلیغ مشروب‌خواری نداشته و فقط جهت آگاهی دادن و جلوگیری از بروز فجایع عدیده و بهره‌کشی سوداگران مرگ از عدم آگاهی مردم یا مصرف‌کنندگان مشروبات الکی اقدام به تهیه این وبلاگ نموده است.

در زبان انگلیسی مثلی هست که می‌گوید همه افراد بشر زهری را در کام خود می‌ریزند ولی کمتر کسی آن را زهر می‌نامد بلکه نامی زیبا مانند عادت، علاقه، مایه ­تفریح، ابزارسرگرمی و قدری عامیانه: حال کردن و مایه عیش و غیره می‌نامند. می‌تواند ماهیگیری، مواد مخدر و روان‌گردان، ورزش‌های خطرناک، قمار، سرعت، خرافات، فالگیری یا حتی جمع‌آوری تمبر باطله باشد.

اگر سم شما الکل است، پس این مقاله را با دقت بخوانید که هیچ قصدی به‌جز راهنمائی و آگاهی دادن به ­شما در آن نیست.نحوه سرو شراب قرمز

واقعیت، قابل اغماض ولی غیر قابل انکار است. طبیعت و آنچه در آن است، زیباست و برای استفاده معقول و مناسب ساخته شده. آب مایه حیات است ولی همان مایه حیات می‌تواند زندگان را بی نفس کند. غذا سوخت درونی بدن ماست ولی پرخوری قاتل بی‌رحمی است. داروی مناسب شفادهنده است ولی مصرف نابجای آن عواقب بسیار وخیم دارد. در بسیاری از باورها استفاده از تمام امکانات طبیعت تشویق و حق بلامنازع اشرف مخلوقات محسوب می‌شود ولی افراط و تفریط را مذموم می‌داند.

 

در بسیاری از جوامع بشری، سنت‌های قومی نوعی قانون محسوب می‌شود. گروهی از آن دفاع و گروهی دیگر سنن ماضی را مردود می‌دانند. مثلا خوردن گوشت سگ و خوک در بعضی کشورها پذیرفته است  و در برخی جوامع ناماکول و یا نجس تلقی شده است. شیطان در مذاهبی دشمن خدا و در فرقه هائی مورد ستایش است. حتی در مورد جنسیت دوگانه ما باورهائی از تساوی کامل و عقایدی دیگر از تفاوت کلی نوع بشر مقوله میراند. مدنیت بشر امروزی از همین تفاوت‌های فاحش، غنی و تشکل‌یافته و تقریباً همه ابناء بشر با ساختار فکری و عقیدتی و مرامی مختلف و مخالف با هم و در کنار هم و شاید بسیار دوستانه زندگی می‌کنند. جلوتر از این نمی‌روم که از بحث ما خارج است.

همان‌طور که رفت، با بستن دیدگان می‌توان مسئله‌ای را نادیده انگاشت ولی چشم دل را نمی‌توان بست. قصد فلسفه بافی و سفسطه پردازی ندارم. امروز در اغلب جوامع و شاید صحیح‌تر بیش از سه‌چهارم جمعیت بزرگ‌سال جهان مشروبات الکلی می‌نوشند. قضاوت خیر و شر، غلط و درست، زشت و زیبای آن به عهده شماست. در جوامع مترقی مشروب را جهت تمدد اعصاب و ایجاد نشاط و سرحال آمدن و یا گاهی به‌عنوان دارو می‌نوشند نه برای ایجاد مستی و از خود بی­‌خود شدن و به اصلاح مست بازی درآوردن.

مضرات بیش از حد مجاز الکل باعث عوارض و عواقب مختلف بر قلب، سلسله اعصاب، مغز، عضلات، کبد و امعای درونی موجود زنده است. بینائی را کاهش داده، تصمیم گیری را کند و تعادل بدن را زایل و قضاوت را باطل می‌کند. باآنکه میزان اغماض الکل در بدن افراد متفاوت است و غلظت الکل در خون بستگی به وزن بدن، جنسیت، میزان چربی در بدن و سن شخص دارد ولی قوانین مدنی غرب برای نوشیدن انواع مشروب، حد و حدودی را منظور نموده و بخصوص برای رانندگی بین ۰٫۰۵ تا ۰٫۰۸ واحد (۵ تا ۸ گرم الکل در یک لیتر خون*) است. مقدار بیش از این باعث کندی انتقال فرمان مغز به عضلات بدن از طریق سلسله اعصاب یا به‌عکس است. کنش و واکنش اثرات رفتاری مصرف الکل باآنکه در افراد مختلف متفاوت است ولی رفتار شناسان و آسیب شناسان هشدار لازم را به مصرف‌کنندگان و کسانی که در مصرف مشروبات الکی افراط می‌کنند، می‌دهند و افراد را با زبانی ساده از خطرات مصرف بی رویه الکل، مطلع می‌سازند.

در قوانین راهنمائی و رانندگی بعضی از کشورها این میزان “صفر” است یعنی وجود الکل در خون جریمه نقدی و زندان و ضبط گواهینامه رانندگی را به دنبال دارد.

افراط در نوشیدن مشروب، نشانه شجاعت، بزرگی، داشتن ظرفیت، تحمل فیزیکی یا توانائی و بالا بودن ارزش اجتماعی فرد نیست. استاندارد نوشیدن مشروبات الکلی کمک بسیار مهمی در مصرف انواع مشروبات الکلی است، مطالعه و اجرای آن را به همه دوستان توصیه می‌شود.

الکل خود ماده ایست شیمیائی و خاصیت ترکیبی شدید با سایر مواد شیمیائی دارد. مصرف مشروب با داروهای شیمیائی دیگر، ملقمه خطرناکی را فراهم می‌آورد که تأثیر بسیار نامطلوبی بر متابولیسم و مکانیزم بدن و روح و روان شخص می‌گذارد.

جامعه شناسان و روانکاوان در مورد کنش‌های رفتاری و روانی مصرف مشروبات الکلی متحدالعقیده بوده و افراد مشروب‌خوار را به سه دسته تقسیم نموده‌اند.

۱- فرد اجتماعی و مسئول:

جرعه جرعه و به آرامی می‌نوشد.

بین هر بار نوشیدن فاصله می‌گذارد.

قبل از نوشیدن یا با مشروب، غذا می‌خورد.

اگر به دلیل پزشکی مصرف دارو تجویز شده، از صرف مشروبات الکلی خودداری می‌کند.

قبل یا هنگام رانندگی مشروب نمی‌نوشد.

ادب را رعایت نموده و مراعات حال دیگران را همیشه در نظر دارد.

به عذر یا عقیده کسانی­که مشروب مصرف نمی‌کنند، احترام می‌گذارد.

سنن و قوانین مربوط به مصرف مشروبات الکلی را رعایت می‌کند.

 

۲- فردی که با مصرف مشروب مشکل دارد:

می‌نوشد تا مست کند.

می‌نوشد تا بر مشکلات زندگی فائق آید.

می‌نوشد تا خشونت نماید، از مسائل بگریزد، حقایق را نادیده بگیرد، در تنهایی فرو رود و عصبانی شود.

می‌نوشد، زمانی که صرف مشروب اشتباه است.

می‌نوشد تا شهامت برخورد با نظرات دیگران را بیابد.

می‌نوشد تا فراموش کند.

می‌نوشد چون وسوسه مشروب اجازه می‌دهد.

می‌نوشد تا شخصیت خود را مخفی کند.

می‌نوشد تا حادثه سازی کند، به دیگران آزار جسمی یا روحی برساند.

می‌نوشد تا خود را توجیه کند.

می‌نوشد تا از خماری سابق بیرون آید.

می‌نوشد جون تفریحی ندارد، اهل مهمانی نیست، مواد مخدر مصرف می‌کند.

می‌نوشد که با ” هم‌پالکی ” ها محشور باشد.

نحوه سرو شراب قرمز

۳- فردی که الکلی است (الکلیسم)

حد و مرزی برای صرف مشروب نمی‌شناسد.

همواره بهانه‌ای برای زیاد نوشیدن دارد.

زمان زیادی را فقط با تفکر در مورد نوشیدن می‌گذراند و معمولاً درباره دور بعدی می‌اندیشد.

در خفا می‌نوشد، مشروب را به کسی تعارف نمی‌کند.

نوشیدن مشروب را انکار می‌کند.

برای هر تصمیم‌گیری یا عمل ساده نیاز به مشروب دارد.

آن‌قدر می‌نوشد تا زمان و مکان و سایرین را فراموش می‌کند.

با همه چیز و کس مشکل روانی دارد حتی خودش.

 

منبع: دانشگاه الکل بازی

 

 

 

 

    Copyright © 2019 E-Collaborative for Civic Education. All rights reserved.

نحوه سرو شراب قرمز
نحوه سرو شراب قرمز
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *