نحوه سرو بیف استراگانوف

دوره مقدماتی php
نحوه سرو بیف استراگانوف
نحوه سرو بیف استراگانوف

بیف استراگانف یکی از غذاهای معروف روسیه است که در کشورمان طرفدران زیادی پیدا کرده است. این غذا هم مانند سالاد الویه که یک سالاد روسی است با ذائقه ما ایرانیان سازگار است و به همین جهت طرفدران خاص خود را پیدا کرده است. مواد اصلی این غذای خوشمزه گوشت ، خامه و قارچ هستند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بیف استروگانف تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بیف استراگانف در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه پیازها کمی سبک شد گوشت را به قطعات کوچک و نازک برش می زنیم و به تابه اضافه می کنیم و سپس تفت دادن را ادامه می دهیم.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت با حرارت ملایم بپزد به صورتی که آب موجود در تابه کاملا تبخیر شود. پس از اینکه گوشت پخت قارچ ها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مواد را تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و آبشان کم کم تبخیر شود. در همین حین آرد را به همراه مقداری نمک و فلفل در شیر حل می کنیم به تابه اضافه می کنیم و مواد را کمی تفت می دهیم تا شیر شروع به حباب زدن کند سپس از روی حرارت بر می داریم.نحوه سرو بیف استراگانوف

در پایان پخت بیف استروگانف خامه را به مواد اضافه می کنیم و خوب با مواد دیگر مخلوط می کنیم. در مرحله بعد سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد و در روغن سرخ می کنیم. در پایان سیب زمینی سرخ شده را در کنار بیف استروگانف سرو می کنیم.

دوره مقدماتی php

نااایس

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

بیف استروگانوف

بیف استروگانوف یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که اصالت ان متعلق به کشور روسیه می باشد. بیف استروگانوف در کنار غذاهایی مثل سالاد الویه ، سالاد روسی و چیکن استروگانف از معروف ترین غذاهای روسی هستند که در کشورمان ایران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر بیف استروگانوف تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری بیف استروگانوف تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه بیف استروگانوف با پارسی دی همراه باشید.

کالری بیف استروگانوف : برای هر نفر ۳۰۰ تا ۳۵۰ کالرینحوه سرو بیف استراگانوف

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا گوشت را به شکل مستطیل برش می دهیم و دقت کنید برش ها تقریبا نازک باشند،سپس پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا روغن به مرور زمان داغ شود

سپس پیازهر را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و تکه گوشت ها را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن ها تغییر کند،آنگاه ۲ لیوان آن داخل تابه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم و صبر می کنیم تا خوب بپزد و آب گوشت کاملا تبخیر شود.

تا پخت گوشت زمان داریم تا قارچ ها را آماده کنیم.با پارچه ای حوله ای که نمدارش می کنیم ذرات سیاه روی قارچ ها را تمیز می کنیم و در زمان کوتاهی سریع آبکش می کنیم و روی تخته به صورت ورقه ورقه خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

زمانی که آب تابه کاملا تبخیر شد قارچ ها را داخل تابه می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و سپس آب قارچ ها تبخیر شود. شیر را داخل کاسه ای می ریزیم و آرد ،نمک و فلفل را با آن مخلوط می کنیم

و هم می زنیم تا یکدست شوند و بعد به مواد داخل تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا شیر حباب بزند و آن وقت تابه را از روی حرارت بر می داریم. خامه را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا به خورد مواد برود.بیف استروگانوف ما آماده است.

در تابه ای کوچک و گود روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس تا داغ شدن روغن سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم و داخل روغن سرخ می کنیم و بیف استروگانوف را در ظرف مورد نظر می ریزیم و سیب زمینی های سرخ شده را کنار آن قرار می دهیم.نوش جان

تصویر از mehnoosh_mah

همچنین ببینید

بیف استراگانوف از انواع غذاهای فرنگی و پرطرفدار است که در کشورهای مختلف با روش های متفاوتی پخته می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه بیف استراگانوف فرانسوی به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. 

بیف استراگانوف فرانسوی از انواع غذاهای لذیذ است که به سادگی و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود. در طرز تهیه بیف استراگانوف فرانسوی از گوشت گوساله و پیاز و شیر و نمک و فلفل و زردچوبه و قارچ و آرد استفاده می شود. 

بیف استراگانوف فرانسوی و چیکن استراگانف و رست بیف از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و خوش طعم هستند و شما می توانید برای تنوع در برنامه غذایی تان این غذاهای لذیذ را در منزل بپزید.

برای تهیه بیف استراگانوف فرانسوی ابتدا گوشت ها را به شکل نوارهای باریکی برش بزنید.نحوه سرو بیف استراگانوف

در مرحله بعدی طرز تهیه بیف استراگانوف, پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و پیازهای خلالی شده را به همراه کره و روغن درون تابه ای مناسب تفت دهید بعد از اینکه پیازها طلایی رنگ شدند مقداری فلفل و زردچوبه به آن ها اضافه کنید و به مدت چند دقیقه مخلوط پیاز و ادویه ها را تفت دهید.

در این مرحله از طرز تهیه بیف استراگانوف فرانسوی گوشت های برش زده شده را به مخلوط پیاز اضافه کنید و تکه های گوشت را تفت دهید.

سپس یک تا دو لیوان آب به مخلوط گوشتی اضافه کنید و حرارت گاز را کم کنید و درب تابه را روی آن قرار دهید تا گوشت پخته شود.

قارچ ها را برش بزنید و درون تابه ای مناسب قارچ های برش زده را تفت دهید.

بعد از گذشت 15 دقیقه از پخت گوشت نمک و قارچ های تفت داده شده را به مخلوط گوشتی اضافه کنید.

درون ظرفی مناسب آرد و شیر و مقدار کمی فلفل و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا سس سفید آماده شود سپس سس سفید را روی مخلوط گوشت و قارچ بریزید و حرارت گاز را کم کنید تا طعم همه مواد با یکدیگر ترکیب شود.

در این مرحله بیف استراگانوف فرانسوی آماده سرو است شما می توانید این غذای خوشمزه را درون ظرف مناسبی بکشید و به همراه پاستا و برنج و نان و سیب زمینی سرخ شده و یا چیپس خلالی میل کنید.

در این مطلب با طرز تهیه بیف استراگانوف فرانسوی آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذای فرنگی به بخش غذای ملل مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نحوه سرو بیف استراگانوف

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

نحوه سرو بیف استراگانوف

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

لطفا جهت مشاهده لیست و میزان مواد مورد نیاز به سایت «نوش جان» در آدرس زیر مراجعه فرمایید:https://wp.me/p4Qmfx-cs

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

مواد لازم برای 3 نفر: • 500 گرم گوشت گاو خرد شده در قطعات کوچک

• 1 عدد پیاز متوسط

• 1 قاشق سوپخوری کره

• 1 قاشق سوپخوری روغن

• 250 گرم قارچ

نحوه سرو بیف استراگانوف

• 1 قاشق سوپخوری جعفری خرد شده

• 200 گرم سیب زمینی سرخ کرده

مواد لازم برای سس:

• 2 قاشق سوپخوری کره

• 3 قاشق سوپخوری خامه پرچرب

• 2 قاشق سوپخوری آرد سفید

• سه چهارم پیمانه شیر

• نمک

• فلفل طرز تهیه:  

1- قارچ ها را خرد کرده و با مقداری نمک در کره سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

2- همزمان پیاز خرد شده را هم در ماهی تابه دیگری سرخ کنید.

3- گوشت خرد شده را به پیاز اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه سرخ کنید.

4- مقداری آب، نمک و فلفل به تابه اضافه کنید و بگذارید تا گوشت به مدت 45 دقیقه کاملاً بپزد و کمی حرارت را نیز زیاد کنید.

6- سس، گوشت و قارچ را با هم مخلوط کنید.

نحوه سرو بیف استراگانوف
نحوه سرو بیف استراگانوف
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *