نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

دوره مقدماتی php
نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش
نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

برگ بیدی نام یک گونه از سرده برگ بیدی است.

در متن

برگ‌بیدیان (Commelinaceae) تیره‌ای از برگ‌بیدسانان (Commelinales) است که گل‌آذین گرزن سرسان یا خوشهٔ مرکب و سه تا شش پرچم دارند که یک تا سه‌تای آنها عقیم است.

برگ‌بیدسانان[۱] (نام علمی: Commelinales) نام یک راسته از تک‌لپه‌ای‌ها است.

برگ بیدی بنفش (setcreacea) با نام علمی Tradescantia albiflora و بومی جنوب مکزیک از خانواده کملیناسه است و برای کاشت در فضای آزاد بسیار مناسب است، گرچه بسیاری از مردم این گل کم زحمت را در بالکن و تراس خود و در گلدان نگهداری می ‌کنند.

دوره مقدماتی php

وجود برگ هایی به رنگ بنفش در کنار برگهای سبز گیاهان دیگر در باغچه یا تراس منظره ای بسیار زیبا ایجاد می‌کند. برگ بیدی گیاهی سریع الرشد است و می توانید با هرس کردن به موقع و مداوم آن گلدانی پر و شاداب داشته باشید. همچنین می‌توانید قلمه ها را در گلدان‌های دیگر بکارید و به زودی چندین گلدان بسیار زیبا از آن داشته باشید.

گل های برگ بیدی بنفش دارای جذابیت خاصی در برگ ها هستند که گل های کوچک انها زیبایی خاصی دارند.گل های برگ بیدی بعد از حدود ۳ ماه یا کمتر رشد ساقه ها یشان اویز شده ، ممکن است شکسته شوند و اگر به مرور زمان هرس نشوند تک ساقه شده و از جذابیت خود می کاهند.

نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

نور : این بوته زیبا نیاز به حداقل یک ساعت نور مستقیم افتاب در روزدارد و بهتر است بیش از ۴ ساعت در زیر نور مستقیم نباشد تا نیاز به ابیاری کمتری داشته باشد و بیش از حد در زیر افتاب بودن از جذابیت گل شما می کاهد. اگر گل خود را در سایه و یا نور کم نگه دارید برگ های گل شما متمایل به سبز شده ، ساقه ها ظریف شده و زیبایی گل شما از بین می رود.

دما : از اینکه گلدان گل خود را در زمستان در هوای ازاد بگذارید ترس نداشته باشید زیرا اگر دما در منطقه شما سرد شود تنها سا قه ها را خشک می کند و ریشه های گل شما زنده اند و گل شما در خواب زمستانی می باشد که این برای گل شما بهتر می باشد . با فرا رسیدن فصل بهار گلدان شما جوانه های نو زده و زیبایی دو چندانی به فضای خانه ی شما می دهد.

آبیاری : گلدان های خود را در هفته ای دو بار ابیاری کنید . اما اگر گلدان های شما زیاد در افتاب هستند و هوا گرم است نیا ز به ابیاری بیشتری دارند. اگر پای گلدان شما خشک است نیاز به ابیاری دارد و این خود می تواند معیاری برای اب دادن باشد . هر چند وقت یک بار گلدان خود را در نظر داشته باشید تا ببینید پس از ابیاری چند روز بعد پای گل شما خشک می شود سپس با تجربه ای که کسب کرده اید گلدان خود را ابیاری کنید. در فصل زمستان که گیاه شما به خواب زمستانی رفته است نیاز به ابیاری چندانی نیست و همان ابیاری باران برای گلدان شما کافی است . با شروع شدن گرمی هوا و نزدیک شدن به بهار شروع کنید گلدان خود را ابیاری کنید.

گل خود را می توانید از اوایل بهار با تقسیم ریشه و نهال تکثیر کنید و یا در فصل بهار و تابستان با کاشت چند ساقه در گلدان جدید به راحتی ازدیاد کنید. توجه کنید بعد از کاشت جدید تا گلدان شما برگ نو بزند در سایه نگهداری کنید.

گلدان های برگ بیدی نیاز چندانی به تعویض گلدان ندارند و اگر اندازه گلدان مناسب باشد تا حدود ۳ سال یا بیشتر به زیبایی گل شما ضربه ای وارد نمی شود. اما برای این کار در بهار و تابستان ( بهترین زمان اوایل بهار )فقط کافی است گلدان خود را وارونه کرده گل بیرون امده سپس ریشه ها را به صورت نهال در گلدان جدید بکارید. سا قه ها را هرس کرده و تا زدن جوانه جدید در سایه نگهداری کنید.

اگر گلدان برگ بیدی ما ظاهر زیبای خود را از دست داده است لازم است برای اینکه گلدان به وضعیت قبلی خود باز گردد گل را هرس می کنیم . توجه داشته باشید هرچه ساقه های گل خود را بیشتر ببرید جوانه های جدید و گل جدید شما دارای جذابیت بیشتری است.گل شما بعد از هرس کردن خیلی زود رشد می کند و زیبایی خود را باز می یابد.

۱- برگها به سمت داخل لوله شده سپس خشک می شوند : عامل : هوای گرم و خشک . درمان : رفع عوامل . آبیاری زیادتر و غبار پاشی لازم است . گلدان در معرض آفتاب مستقیم نباشد۲- ساقه ها دراز و منحرف و فاصله بین برگها زیاد است و برگها ابلق بودن خود را از دست می دهند : عامل : نور کم . درمان : رفع عوامل .۳- برگها نرم و آبکی و کم رنگ می شوند : هوا خیلی سرد است . ممکن است گیاه یخ زده باشد . در این صورت از شاخه های سالم به عنوان منبع تکثیر استفاده کنید۴- برگها ضخیم و سبز روشن شده اند : عامل : تغذیه مصنوعی بیش از اندازه درمان : توقف تغذیه تا ظاهر شدن رنگ ابلق.۵- لکه های سوخته قهوه ای روی برگها : عامل : براقکننده . درمان : عدم استفاده۶- ساقه ها دراز و پراکنده و نسبت به گلدان بسیار بزرگ است : نیاز به تعویض گلدان دارد.۷- خم شدن نوک برگها به طرف پشت برگ و تار عنکبوت در زیر آنها : عامل : کنه ریز قرمز۸- برگهای بدشکل و چسبناک با حشرات سبز رنگ روی آنها : عامل : آفت . درمان : سمپاشی با سم نفوذی دو هفته یک بار تا رفع علائم۹- برگها خیلی رنگ پریده هستند و لکه های قهوه ای روی آنهاست : عامل : تابش مستقیم آفتاب . درمان : رفع عوامل .۱۰- برگها قهوه ای ، چروک و پژمرده می شوند و حاشیه آنها زرد یا قهوه ای است : عامل : خشکی محیط . درمان : غبار پاشی .۱۱- قاعده ساقه ها نزدیک به سطح خاک می پوسد : آبیاری زیاد است . بین دو آبیاری باید سطح خاک حشک شود . زهکش را بازدید کنید . اگر قاعده ساقه فاقد برگ و لخت است ، گیاه پیر شده و باید از ساقه های سالم آن به عنوان منبع تکثیر استفاده کنید

بیشتر بخوانید:

روش کاشت و پرورش گل رعنا

روش کاشت و شرایط تکثیر گل حنا

راهنمای کاشت و پرورش گل ختمی

 

“جهت مشاهده قیمت لامپ رشد گیاه و خرید چراغ رشد گیاه کلیک نمایید.”

مشخصات:  اسم علمی برگ بیدی Tradescantia albiflora ، از خانواده Commelinaceae  میباشد. این جنس داری 60 گونه از گیاهان خشبی و علفی چند ساله می باشد. انواع علفی آن به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند.

گونه مذكور بومی، آمریكای جنوبی است و برگهای زیبا و مناسبی برای آویز دارد. این برگها تخم مرغی شكل، پهن و بدون دم برگ و به رنگ سبز روشن با نوارهای سفید یا كرم می باشند.

مراقبت:  برگ بیدی به سایه تا نور متوسط، گرمای زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت 50 تا 70 درصد و خاك قلیایی احتیاج دارد. نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

کود:  كود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 3 گرم در لیتر، هر دو هفته یكبار از فروردین تا مهر ماه، در اختیار گیاه قرار داد. اگر کود زیاد داده شود رنگ برگها کم رنگ می شود.

خاک:  مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و تورب، خاك مناسب برگ بیدی است.

“جهت مشاهده لامپ led برای گیاهان کلیک نمایید.”

ازدیاد: این گیاه به سرعت در آب و یا خاك ریشه می دهند. از اواسط بهار تا اواخر تابستان كه گیاه مادری تجدید رشد كرده و شاخه ها آن باید سرزنی و جوان شوند، می توانید شاخه های هرس شده را به طول 5/7 سانتیمتر جدا كرده و هر 5 قلمه را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر حاوی كمپوست خصوص بذر و قلمه قرار دهید.

خاك را نسبتا مرطوب كنید و گلدان را در دمای 18 درجه سانتیگراد و نور كافی نگه دارید.

پس از 2 تا 3 هفته ریشه دهی انجام می‌شود و شما می توانید مقدار آبیاری را بیشتر كرده و با كود مایع آنها را تغذیه كنید. در شرایط مشابه، قلمه در آب نیز ریشه خوهند داد. 

جهت کسب اطلاع در زمینه نور مصنوعی برای رشد گیاهان و چراغ led مخصوص رشد گیاه, ال ای دی مخصوص رشد گیاه کلیک نمایید.

اگر زمانیكه ازبرگ بیدی نگهداری می كنید، مشاهده كردید برگهای آن نرم و آبكی شده و رنگ خود را از دست می دهند احتمال بدهید هوای سرد باعث یخ زدگی گیاه شده است. برگهای این گیاه در اثر تغذیه مصنوعی بیش از اندازه، ضخیم سبز روشن میشوند.

تغذیه را متوقف كنید ، رنگ ابلق برگها، برمی گردد. لكه های سوخته قهوه ای روی برگها در اثر مواد براق كننده را متوقف كننده شیمیایی حادث میشود.

اگر نوك برگها به طرف بالا برگشت و سپس سقوط كرد حتما هوای محیط آن گرم وخشك بوده است. گلدان را به محل خنكتری ببرید و غبار پاشی را فراموش نكنید. قاعده ساقه نزدیك سطح خاك در اثر آَبیاری زیاد و یا زهكش نامناسب، می پوسد.

در صورتی كه برگها بد شكل وچسبناك شدند و حشرات سبز رنگی هم اطراف گیاه دیده شد بهتر است هر دو هفته یكبار با یك حشره كش نفوذی سمپاشی صورت گیرد. دریك محیط خشك برگهای ترادسكانتیا قهوه ای را از تابش مستقیم خورشید در امان نگه دارید تا برگها رنگ پریده و دارای لكه های قهوه ای نشود.

اين گياه احتياج به مكان روشن با نور غير مستقيم دارد و گونه سبز آن مي تواند تا حدودي در سايه مقاومت كند.

اين گياه نياز آبي متوسط داشته و در فصل تابستان و مكانهاي گرم نياز به غبارپاشي بيشتري دارد. خاك مناسب جهت اين گياه داراي بافت متوسط با زهكش خوب مي باشد. ازدياد گياه فوق به شيوه قلمه زدن در فصول بهار و تابستان مي باشد.

– سوختگي نوك برگها به علت كمبود رطوبت مي باشد كه بهتر است عمل غبار پاشي را هر روز انجام دهيد.

– پلاسيده شدن ساقه ها كه در اثر فعال شدن قارچ بوده كه به علت آبياري زياد مي باشد بهتر است آبياري را كمي با تاخير انجام دهيد

– زرد شدن برگهاي گياه نيز ميتواند به علت آبياري زياد باشد كه بهتر است از ميزان دفعات آبياري بكاهيد

 

by Sepahan_Admin | Feb 11, 2020 | آموزشی, گل های آپارتمانی | 0 comments

گیاه قلب ارغوانی یکی از گیاهان گلدار خانواده ی برگ بیدی می باشد و علت این نامگذاری بخاطر برگهای ارغوانی رنگش می باشد. این گروه از خانواده ی كملیناسه و دارای گونه های متعدد است و بیشتر آنها را برای تزئین طاقچه ی گلخانه ها و پشت پنجره ها و بالكن های سرپوشیده نگهداری می كنند و احتیاج به خاك مرغوب و تقویت شده دارد. تمام گیاهان این گروه دارای ساقه های رونده و برگ های بیضی شكل هستند كه اغلب با رنگهای متنوعی در طول برگ تزیین شده اند و برای پرورش در سبدهای آویزان بسیار مناسبند.
رشد آنها بسیار سریع است و در فصل بهار و تابستان در فضای آزاد به خوبی پرورش می یابند. برای آنكه گیاه پرپشت و زیبائی شود، لازمست سرشاخه های آنرا مرتباً قطع نمود و هر ماهه كود مایع تقویتی به آن داد. بسیاری از آنها گل های سفید یا سوسنی و شیری رنگی می دهند كه جنبه تزئینی ندارد. گلهای آنها بیشتر در اواخر فصل تابستان ظهور می كند، ولی در مناطق معتدل گرم، در اواخر بهار گل می دهند.

۱- تیره ترادسكانتیا كه به نام یهودی سرگردان (wandering Jew) مشهور است، دارای واریته های مختلفی به قرار زیر است :

۲- تیره زبرینا zebrine دارای ریشه های نابجاست و به سرعت در جهت نور رشد می كند. ساقه های گوشتی و ضخیم آن دارای برگ های سبز مایل به نقره ای با نوارهای سبز روشن با قرمز و سطح زیرین برگ ارغوانی روشن است. انواع مهم آن به صورت زیر می باشد :

۳-تیره ی كالیسیا callisia دارای شاخه ای ترد و شكننده با رنگ ارغوانی روشن است. برگ ها دارای رگه های طولی به رنگ كرم و پشت برگ ها ارغوانی است.نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

۴-تیره سیانوتیس cyanotis دارای برگ های گوشتی پوشیده از پرزهای نرم و ساقه ارغوانی آن خود را به طرف پائین گلدان می كشاند.

۵-تیره ست كریزیا setcreasea كه دارای گونه های متعدد بوده و برگ های دائمی دارد. ساقه و برگ ها به رنگ ارغوانی تیره است. گلهای زردرنگ بسیار كوچكی تولید می كند كه جنبه ی زینتی ندارد. از انواع آن پورپورآ یا قلب ارغوانی است كه رنگ ارغوانی خود را پس از مدتی كه در سایه بماند از دست می دهد.

۶- تیره سیدرازیسsiderasis دارای برگ های پهن و برجسته با رگبرگ های كرم و زرد است كه به موازات طول برگ كشیده شده و پرزهای قهوه ای رنگی دارد كه سطح برگ را پوشانده و سطح زیرین برگ قرمز رنگ است. از انواع آن فوسكاتا fuscata است كه احتیاج به نور فراوان دارد.

گیاه خود را در محیطی قرار دهید که نور به آن برسد گیاه قلب ارغوان یا همان  توانایی رشد در محیط های کم نور را نیز دارد اما برگ های آن به جای بنفش کم کم سبز می شوند و اجازه دهید که نور به این گیاه برسد اما در بهترین حالت آن را در معرض نور جانبی قرار دهید تا باعث پلاسیده شدن آن نشوید.

 گیاه قلب ارغوان را در اتاقی قرار دهید که ۴۰ درصد رطوبت داشته باشد. نوک قهوه ای برگ ها نشان دهنده خشکی هوا می باشد .

دمای متوسط از ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتی گراد برای گیاه قلب ارغوان مناسب است.  گیاهان برگ بیدی بنفش می توانند دماهای بسیار پایین را تا ۱۰ درجه سانتی گراد تحمل می کند اما در هر حال بهتر است که محیط را برای  گیاه  برگ بیدی بنفش گرم کنید.

هوای سرد باعث یخ زدگی گیاه شده، برگ های آن نرم و آبکی شده و رنگ خود را از دست می دهند. برگ های این گیاه در اثر تغذیه مصنوعی بیش از اندازه، ضخیم و سبز روشن می شوند. در این صورت باید تغذیه را متوقف کرده تا رنگ ابلق برگ ها، برگردد. لکه های سوخته قهوه ای روی برگ ها در اثر مواد براق کننده است. در هوای گرم وخشک نوک برگ ها به طرف بالا برگشته و سقوط می کنند. گلدان را به محل خنک تری برده و غبار پاشی کنید. قاعده ساقه نزدیک سطح خاک در اثر آَبیاری زیاد و یا زهکش نامناسب، می پوسد. در صورتی که برگ ها بد شکل وچسبناک شدند و حشرات سبز رنگی هم اطراف گیاه دیدید، باید هر دو هفته یکبار با یک حشره کش نفوذی سمپاشی نمایید.

در کل گل قلب ارغوانی گیاه مقاومی است و داخل خاک سنگین هم رشد می کند اما اضافه کردن مقداری شن و یا خاک برگ به خاک باغچه باعث می شود زهکشی بهتر شود و گیاه از پوسیدگی در امان بماند.

۱۰ سانتی متر از نوک ساقه های این گیاه را در فصل بهار یا در اوایل تابستان برش دهید که گیاهان  در گلدان مرطوب به راحتی ریشه می زنند.

قلمه هایی که حداقل یک گره داشته باشد تهیه کنید و مستقیم در خاک قرار سبک قرار بدهید، به راحتی تکثیر می شود. گل قلب ارغوانی در آب هم ریشه دار می شود و مدت ها می تواند در آب رشد کند و حتی گلدهی داشته باشد.

گلدان های قلب ارغوانی نیاز چندانی به تعویض گلدان ندارند و اگر اندازه گلدان مناسب باشد تا حدود ۳ سال یا بیشتر به زیبایی گل شما ضربه ای وارد نمی شود. اما برای این کار در بهار و تابستان ( بهترین زمان اوایل بهار ) فقط کافی است گلدان خود را وارونه کرده گل بیرون امده سپس ریشه ها را به صورت نهال در گلدان جدید بکارید.

شاید دلتان بخواهد که این گیاهان بنفش رنگ را در کالکشن گیاهان خانگی خود داشته باشید .گیاه قلب ارغوان به خانواده گیاهان عنکبوتی برمی گردد و نگهداری و مراقبت از آن نیز بسیار راحت می باشد .

مراقبت از گیاه برگ بیدی بنفش در فضای خانه باعث می شود که محیط را بسیار زیبا کند و شما می توانید گیاه برگ بیدی بنفش را درون یک گلدان بنفش قرار دهید و جذابیت آن را چند برابر کنید.

برای نگهداری از گیاه ترادسکانتیا پالیدا باید با احتیاط زیاد با ساقه های آن رفتار کنید زیرا احتمال شکستن آن ها بالاست و این گیاه را در جایی قرار دهید که احتمال برخورد با آن کمتر باشد .

 گیاه ترادسکانتیا پالیدا در فصل بهار شروع به شکوفه زدن می کند و اگر در فصل تابستان گیاه ترادسکانتیا پالیدا را در حیاط خانه می گذارید، حتما مراقب باشید که نور مستقیم با آن برخورد نکند و همچنین یک روز در میان خاک آن را بررسی کنید تا ببینید که خشک شده است یا خیر و در صورت خشک شدن، به آن آب دهید . 

– نور خورشید

نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

گیاه خود را در محیطی قرار دهید که نور به آن برسد :گیاه   قلب ارغوان یا همان  ترادسکانتیا پالیدا توانایی رشد در محیط های کم نور را نیز دارد اما برگ های آن به جای بنفش کم کم سبز می شوند و اجازه دهید که نور به این گیاه برسد اما در بهترین حالت آن را در معرض نور جانبی قرار دهید تا باعث پلاسیده شدن آن نشوید.

– برش

ساقه های جدید را در ابعاد کوچک برش دهید تا قلمه زدن آن راحت تر باشد و دوباره رشد خود را از سر بگیرد و مراقب باشید که ساقه ها پاره نشوند و اگر گیاه شما در بین برگ ها فاصله زیادی داشت، می توانید تا 15 سانتی متر آن را هرس کنید .

 – عوض کردن گلدان برگ بیدی بنفش در فصل بهار

چنانچه در نمناک گفته شده است زمانی که دیدید ریشه ها از قسمت نقاط زهکشی خاک بیرون زده اند، آن ها را به یک گلدانی به اندازه 2.5 تا 5 سانتی متر منتقل کنید و همچنین از گلدانی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشد و از گل شدن خاک جلوگیری کند و باعث پوسیده شدن ریشه نشود . 

– آب

به گیاه برگ بیدی بنفش به طور کامل آب دهید و اجازه دهید که حدود 2.5 سانتی متر از روی خاک خشک شود و بعد دوباره آب بدهید و در فصل زمستان نیز میزان آب دادن را کاهش دهید که بیش از حد آب دادن باعث پوسیده شدن ساقه می شود که نشان دهنده پوسیدگی ریشه است .

 – رطوبت

 گیاه قلب ارغوان را در اتاقی قرار دهید که 40 درصد رطوبت داشته باشد. نوک قهوه ای برگ ها نشان دهنده خشکی هوا می باشد .

 

– دما

دمای متوسط از 18 تا 27 درجه سانتی گراد برای گیاه قلب ارغوان مناسب است.  گیاهان برگ بیدی بنفش می توانند دماهای بسیار پایین را تا 10 درجه سانتی گراد تحمل می کند اما در هر حال بهتر است که محیط را برای  گیاه  برگ بیدی بنفش گرم کنید. 

– خاک

از خاک گلدان ارگانیک برای گیاه قلب ارغوان استفاده کنید . 

– کود گیاهی

در فصل بهار و تابستان ماهی یک بار به گیاه قلب ارغوان کود دهید و سعی کنید که کود محلول در آب بگیرید.

– هرس کردن

10 سانتی متر از نوک ساقه های این گیاه را در فصل بهار یا در اوایل تابستان برش دهید که گیاهان  در گلدان مرطوب به راحتی ریشه می زنند.

19 مرداد 1396

گیاهان خانگی: زمان زیادی بود که گلدان آویزان شده از سقف، توجه همه را به سمت خود جلب می‌کرد. برگ‌های کوچک از ساقه‌ای بلند به سمت آسمان رفته، خدا را ستایش می‌کردند و زیبایی خود را به رخ می‌کشیدند. با خودم فکر کردم چقدر شبیه چشمان آهویی است که در دشت دوان‌دوان می‌رود؛ چشمانی زیبا این بار به شکل برگ ابلق و خیره‌کننده، گیاهی به نام برگ بیدی!

برگ بیدی دارای انواع مختلفی از گیاهان خشبی و علفی است که همه آنها چندساله هستند. برگ بیدی علفی برای نگهداری در خانه از بهترین گیاهان آپارتمانی است و نگهداری نسبتاً راحتی نیز دارد. این گیاه، برگ‌های آویزان و زیبایی نیز دارد.نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

برگ در گیاه برگ بیدی، تخم‌مرغی شکل، نوک‌تیز و بدون دمبرگ است و نوارهای باریک در دو رنگ بر روی آن دیده می‌شود. نوارهای سبز و کرم یا سفید از معمول‌ترین رینگ‌هایی است که در برگ بیدی دیده می‌شود، ولی جالب است بدانید که رنگ بنفش در برگ بیدی نیز طرفداران خاص خود را دارد.

برای سلامت و حیات خوب برگ بیدی، نور متوسط و غیرمستقیمی را تأمین کنید.

برگ بیدی به گرمای نسبتاً زیاد و تا حدود 30 درجه سانتی گراد نیاز دارد. به دنبال همین نیاز باید بدانید که این گیاه به سرما حساسیت بالایی داشته و ممکن است در دمای پایین‌تر از 10 درجه سانتی‌گراد از بین برود.

مطلب مرتبط: گیاهان آپارتمانی، ۸ نکته طلایی برای مراقبت بهتر!

برگ بیدی به رطوبت کافی نیاز دارد و به همین علت باید خاک آن را مرطوب نگه دارید. آبیاری برگ بیدی را 2 تا 3 بار در هفته در تابستان و یک‌بار در هفته در زمستان انجام دهید.

بهترین خاک برای برگ بیدی مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و تورب یا خاک‌برگ است که باید قلیایی باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که زهکشی در برگ بیدی دارای اهمیت زیادی دارد و مازاد آب باید از انتهای گلدان توسط زهکش مناسب خارج شود.

تغذیه برگ بیدی را توسط کود به میزان 3 گرم در لیتر انجام دهید. این میزان کود بهتر است دو هفته یک‌بار و در فصل بهار و تابستان به گیاه برسد.

مطلب مرتبط: تقویت گلهای خانگی، راهکارهای فروغ برای مراقبت از گیاهان!

تکثیر برگ بیدی به‌سادگی و از راه قلمه ساقه علفی انجام می‌شود. برای این کار می‌توانید از ماه اردیبهشت تا شهریور در طی روند سر زنی که برای قوت بیشتر گیاه انجام می‌دهید، شاخه‌های هرس شده را در آب یا خاک ریشه‌دار کنید. قلمه‌های برگ بیدی کمتر از یک ماه در شرایط مناسب ریشه می‌دهند.

مطلب مرتبط: قلمه زدن گیاهان، چگونه گیاه خانگی خود را تکثیر کنیم؟

گل و گیاه پایا آذین

مطلب مرتبط: چگونه گیاهان آپارتمانی را برق بیندازیم؟

برای خرید وسایل باغبانی و همچنین گیاهان آپارتمانی بیشتر به ویترین کالای چیدانه سری بزنید. اگر سوالی در مورد نحوه نگهداری گیاهان دارید، آن را در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت 

56224 بازدید

0 نظر

19 مرداد 1396

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

زیبایی های برگ بیدی بنفش ، قابل چشم پوشی نیست .

خانواده ی برگ بیدیان با نام علمی Tradescantia virginiana جز گل های آپارتمانی بسیار زیبا می باشند. این گیاهان توقع کمی برای رشد خود دارند و نگهداری و پرورش آن در منازل خود بسیار آسان و مقرون به صرفه است. با ما در سایت دانه برفی همراه باشید.

شرایط نگهداری از واریته های سبز و بنفش این گیاهان شبیه به هم می باشد.

نور مورد نیاز:

واریته های بنفش ( منظور همان دو رگه است ) نسبت به واریته های سبز و بدون رگه نیاز به نور بیشتری برای ثابت ماندن رنگ برگ ها دارد. در غیر این صورت برگ ها به صورت یکدست در آمده و دیگر زیبایی خاصی نخواهد داشت.نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

آبیاری مورد نیاز:

خاک مورد نیاز:

این گیاه به هوای سرد و دمای پایین واکنش نشان می دهد که در نتیجه باعث ضعیف شدن ساقه گیاه و از بین رفتن آن می شود . سرما باعث یخ زدگی ، سیاه شدن ، رنگ پریدگی و نرم شدن ساقه و برگ ها می شود . دقت داشته باشید که دمای محیطی که برای نگهداری آن در نظر گرفته اید نباید کمتر از ۱۳ درجه ی سانتی گراد باشد . بهترین دما برای نگهداری این گیاهان ۱۸ الی ۲۵ درجه ی سانتی گراد می باشد .

خاک برگ بیدی را می توانید برای تغذیه بهتر با ۳ گرم کود در لیتر همراه کنید، این میزان از کود دهی بهتر است یک بار در هفته در فصل بهار و تابستان انجام شود.

این گیاه از میزان رشد نسبتا بالایی برخوردار است ، به همین دلیل برای رشد بهتر و فرم دلخواه خود نیاز به هرس دارد. از هرس کردن گل خود نترسید چرا که این کار باعث شاداب ماندن و زیبایی گلدان شما خواهد شد. برای اینکه گیاهی پرپشت و زیبا داشته باشید ، جوانه های انتهایی آن را قیچی کرده و در جهت تکثیر از آن ها استفاده کنید.

نکته:

برگ بیدی از جمله گیاهانی است که حتی می توان در آب به مدت طولانی نگهداری کرد.

عواملی چون هرس نکردن و کمبود نور باعث بروز این مشکل می شود.

هرس به منظور پرپشت شدن گیاه انجام شده و گیاهان را در مکانی با نور متوسط و فیلتر شده قرار دهید.

علت اصلی این مشکل کوددهی بیش از حد گیاه می باشد.

بیش از اندازه کوددهی نکنید.

گیاه شما دچار آفتی چون کنه ی تار عنکبوتی قرمز شده است.

برای از بین رفتن آن ها می توان از روش های غیر شیمیایی چون غبارپاشی استفاده کرد و یا می توان در صورت گسترش آفات، گیاه را با سم های کنه کش موجود در بازار هر ۲ هفته یکبار سمپاشی نمود.

علت بد شکل شدن و چسبنده شدن گیاهان چیست؟

گیاه شما دچار آفتی چون شته شده است.

برای خواندن اطلاعات بیشتر لطفا صفحه ی شته و کنترل آن را مطالعه فرمایید.

عامل اصلی این مشکل هوای گرم و خشک است.

برای رفع این مشکل بهتر است آبیاری را بیشتر کرده و عمل غبارپاشی انجام دهید.

گلدان گیاه را به هیج عنوان در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

علت اصلی این مشکل کمبود نور در محیط است.

گلدان گیاه را به مکان پرنور تر و فیلتر شده منتقل کنید.

علت اصلی این مشکل دمای پایین ، سرما و یخ زدگی گیاه می باشد.

اگر چناچه ساقه ای سالم در گیاه باقی مانده است ، از آن قلمه گرفته و در جهت تکثیر استفاده کنید.نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش

لکه های سوخته روی برگها در اثر مواد شیمیایی نظیر براق کننده ها اتقاف می افتد.

بجای استفاده از براق کننده ها از غبارپاشی با آب استفاده کنید.

عمل غبارپاشی را در زیر نور مستقیم خورشید به هیچ عنوان انجام ندهید ( در سایه انجام شود ).

در این صورت گیاه نیاز به تعویض گلدان و یا هرس کردن جوانه های انتهایی دارد .

ساقه نزدیک به سطح خاک در اثر آبیاری بی رویه ، نامنظم و نداشتن زهکشی نامناسب گلدان از بین می رود .

آبیاری را به موقع انجام داده و زیاده روی نکنید.

سوراخ های زهکش را در کف گلدان بررسی کنید.

علت رنگ پریدگی و ایجاد لکه های قهوه ایی روی آن ها چیست؟

علت اصلی این نور زیاد محیط و یا تابش نور مستقیم خورشید است.

گلدان را در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

  • مدل گردنبند طلای بلند
  • در محیط خشک برگهای برگ بیدی بنفش را از تابش مستقیم خورشید حفظ کنید.

    تا برگ های این گیاه رنگ پریده و بدون لکه های تیره قهوه ای باقی بماند.

    آبیاری کم و تشنگی کشیدن گیاه است.

    گیاه را بلافاصله آبیاری کنید.

    عامل اصلی این مشکل تشنگی گیاه و خشکی بیش از حد محیط است.

    گیاه را آبیاری و غبارپاشی کنید.

    انواع دیگر:

    نوعی دیگر از برگ بیدی با نام علمی ترادسکانتیا پالیدا Tradescantia pallida وجود دارد که دارای ساقه های رونده می باشد . برگ های این گل نیز به رنگ بنفش یکدست و بدون رگه به صورت مخملی، پرز دار دیده می شوند. این نوع از گل برگ بیدی را می توان در فضای بیرون از خانه و در سایه سار درختان و حتی در تراس نگهداری نمود ( این نوع می تواند حداقل ۱ ساعت نور مستقیم خورشید را در صبح تحمل کند ). شرایط نگهداری این واریته با واریته های اشاره شده در بالا کمی متفاوت است.


    تصویر امنیتی
    *

    نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش
    نام علمی گیاه برگ بیدی بنفش
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *