میزان مصرف مترونیدازول 250

دوره مقدماتی php
میزان مصرف مترونیدازول 250
میزان مصرف مترونیدازول 250

مترونیدازول
مترونیدازول یک آنتی بیوتیک پر مصرف است که در درمان و پیشگیری عفونت های متنوعی که عامل بیماری زای آنها یک باکتری بی هوازی یا پروتوزوآ باشد تجویز می شود.


( متروماکس محصول شرکت تهران شیمی )

این باکتری ها معمولاً در فضای داخلی و بسته ی بدن که اکسیژن وجود ندارد (مانند لثه، حفره لگنی و شکمی مانند روده ها) ایجاد عفونت می کنند.
مترونیدازول معمولاً جهت درمان عفونت های تناسلی(واژینال) بانوان که ناشی از باکتری باشد تجویز می شود اما این بدین معنی که هر نوع عفونت در واژن با مترونیدازول قابل درمان می باشد نیست.
همچنین به عنوان پیشگیری از عفونت، پیش از جراحی های تناسلی و شکمی تجویز می شود.
از مزایای مترونیدازول مناسب بودن آن برای افرادی است که به پنی سیلین ها حساسیت دارند.
آموکسی سیلین یکی از داروهای رژیم درمانی عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری در دستگاه گوارش که بیشتر در افراد با زخم های گوارشی دیده می شود نیز می باشد.
این دارو در ایران به صورت قرص خوراکی و سوسپانسیون، ژل و شیاف واژینال، ویال تزریقی و کیسه آماده ی تزریق و ژل موضعی موجود است.
این داروی ارزان قیمت و پر کاربرد می تواند همراه با آموکسی سیلین در درمان و پیشگیری از عفونت های دهانی تجویز شود.

پیش از مصرف مترونیدازول
_در صورت بارداری یا قصد باردار شدن و شیردهی، مشکلات کبدی، خونی و سابقه ی حساسیت دارویی حتما پزشک خودرا مطلع کنید.
_مصرف الکل در مدت درمان با این دارو ممنوع می باشد.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.

نحوه ی مصرف مترونیدازول
-آنتی بیوتیک ها را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف کنید و دوره ی درمان را حتی اگر احساس بهبودی میکنید و علائمتان برطرف شده است کامل کنید زیرا در این زمان ممکن است هنوز باکتری بصورت کامل ریشه کن نشده باشد و این کار احتمال بروز مقاومت ميكروبی را افزایش می دهد.
مقاومت میکروبی یکی از مشکلات جهانی می باشد که با سرعت زیادی رو به افزایش است ودر صورتی که مصرف بی رویه و نامناسب آنتی بیوتیک ها در دنیا ادامه یابد با مشکلات تهدید کننده ی حیات مواجه خواهیم شد.زماني كه اين داروها بدون تجويزپزشك ،با مقدار نامناسب يا طول درمان نامناسب مصرف شوند،نه تنها اثرات مطلوب براي خود فرد ندارند بلكه منجر به عدم ريشه كن شدن باكتري هاي موجود در بدن آن فرد مي شوند و علاوه بر اين،باكتري هايي كه در معرض دارو قرار گرفته اند اما از بين نرفته اند، نسبت به اين دارو مقاومت پيدا مي كنند.اين مسأله منجر به ايجاد نسل جديد و مقاومي از ميكروب ها مي شود كه ديگر به سادگي به داروهاي آنتي بيوتيكي موجود ،پاسخ نمي دهند.
از آنجا كه عموماً عفونت ها مسری می باشند مصرف بي رويه ی آنتی بیوتیک ها نه تنها براي خود فرد بيمار بلكه براي ساير افراد جامعه نیز مشکل آفرین می باشد.
-در صورتی که فرم سوسپانسیون خوراکی برای شما یا کودکتان تجویز شده است، به شرایط نگهداری و مصرف نوشته شده در برشور دارو توجه فرمایید.همچنین مقدار داروی مصرفی در هر نوبت را دقیقا اندازه گیری کنید.(با سرنگ یا پیمانه ی مخصوص)
_در صورت تجویز فرم خوراکی این دارو بصورت 2 تا 3 نوبت در روز تجویز می شود،مقدار دارو در هر نوبت برای اطفال با توجه به سن و وزن آنها توسط پزشک محاسبه می شود.لذا مصرف دارو را دقیقا مطابق مقدار و تعداد نوبتی که پزشک تجویز می کند تا انتهای دوره ی درمانی (معمولا دوره ی درمان با مترونیدازول بسته به عفونت حداکثر تا 14 روز می باشد و در برخی عفونت ها نیاز به مصرف مقدار زیادی از دارو تنها در یک نوبت میباشد) ادامه دهید.
_هر نوبت از دارو را همراه با میان وعده یا پس از غذا میل کنید .قرص را به صورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از خرد کردن یا جویدن آن خودداری کنید.
-در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو، به محض یادآوری دارو را مصرف نمایید مگر اینکه تا زمان مصرف بعدی کمتر از 4 ساعت باقی مانده باشد.از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت خودداری نمایید.
_در صورتی که شیاف واژینال مترونیدازول برای شما تجویز شده،شیاف را از پوشش آن خارج نمایید و به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم نمایید با انگشت با کمی فشار داخل واژن قرار دهیدو چند دقیقه در همین وضعیت بمانید تا دارو کاملا در محل مناسب قرار بگیرد.میزان مصرف مترونیدازول 250

توصیه ها ی مترونیدازول
_از مصرف الکل در مدت درمان با مترونیدازول و حداقل تا 48 ساعت پس از اتمام دوره ی درمان با آن خودداری کنید زیرا مصرف الکل با مترونیدازول عوارض بسیار بدی نظیر تپش قلب شدید ،گرگرفتگی و سردرد شدید به همراه دارد.
در مدت درمان با این دارو رنگ ادرار شما به قرمز یا آجری تیره تغییر می یابد که طبیعی می باشد و با پایان درمان برطرف میگردد.
در صورتی که مترونیدازول به مدت طولانی برای شما تجویز شده است،آزمایشات و بررسی های لازم توسط پزشک را انجام دهید .

دوره مقدماتی php

عوارض شایع مترونیدازول
احساس خستگی، تهوع و استفراغ از عوارض شایع دارو می باشد که با مصرف غذاهای ساده و سبک و مصرف دارو همراه میان وعده ی سبک یا پس از غذا کمتر می شود.
این دارو باعث احساس تغییر مزه ها در دهان، تیره شدن زبان و احساس طعم فلزی در دهان و زخم دهانی می شود که با اتمام دوره ی درمان دارو برطرف می شوند.با این حال می توانید از دهان شویه های غیر الکلی برای کاهش این علائم استفاده نمایید.
کاهش اشتها نیز یکی از علائم این دارو می باشد.

Reference 1
Reference 2
Reference 3

مترونیدازول با توجه به نوع و شدت عفونت با دوز های مختلف هر 8 ساعت یک بار استفاده می شود.مترونیدازول در بارداری و شیردهی نباید مصرف شود. مترونیدازول اشکال مختلفی مانند قرص مترونیدازول واژینال، ژل مترونیدازول واژینال، آمپول مترونیدازول ، سوسپانسیون خوراکی مترونیدازول (اصطلاحا شربت مترونیدازول) می باشد.

تداخل دارویی مترونیدازول به شرح زیر است:

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

درمان و عوارض داروها

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

میزان مصرف مترونیدازول 250

نبض ما– خلط ماده ای است ضخیم و چسبنده که در هنگام بیماری پشت گلو جمع می شود. غشاهای مخاطی برای حفظ و حمایت از سیستم تنفسی، از خلط استفاده می کنند. این غشاها در قسمت های دهان و بینی، گلو، سینوس ها و ریه ها وجود دارند. خلط سینه با قدرت چسبندگی خود قادر است گرد و غبار، آلرژن ها و ویروس ها را پس بزند.در این مطلب نکاتی را درباره درمان خلط سینه می خوانیم.

هنگامی که شما سالم هستید و بیماری ندارید، این مخاط نازک بوده و کمتر قابل توجه است. هنگامی که شما بیمار می شوید و یا بیشتر در معرض ذرات هستید، خلط، ضخیم تر شده و بیشتر احساس می شود.

درمان خلط سینه از آن جهت مهم است که در هنگام بیماری کودکان ممکن است برای کودک ناراحت کننده و ناخوشایند بوده و حالت تهوع ایجاد کند.

درمان خلط سینه در کودکان می تواند به روش های مختلفی باشد:

مرطوب کردن هوا در محیط اطراف شما می تواند به حفظ مخاط نازک کمک کند. بخار آب می تواند خلط و تراکم را پاک کند. البته به جای بخار، می توانید از یک مرطوب کننده خنک سرد استفاده کنید.

شما می توانید مرطوب کننده را با خیال راحت در تمام طول روز استفاده کنید. این کار از طریق دستگاه های مرطوب کننده به راحتی انجام می شود.

سعی کنید کودک شما مایعات کافی، به خصوص مایعات گرم، مصرف کند. آب گرم می تواند به جریان خون کودک کمک کرده و خلط سنگین را از بین ببرد. سعی کنید سوپ گرم و تازه مانند سوپ مرغ تهیه کرده و مقداری آب لیموی تازه  به آن اضافه کنید.

مواد غذایی و نوشیدنی هایی که حاوی لیمو، زنجبیل و سیر هستند، برای از بین بردن خلط مفید هستند. این مواد ممکن است به سرماخوردگی، سرفه و خلط کمک کند. البته در مصرف این مواد برای کودک خود با پزشک مشورت کنید.

شواهد علمی در مورد مواد غذایی و مکمل های زی روجود دارد که نشان می دهد این مواد ممکن است از بیماری های تنفسی ویروسی، جلوگیری یا آن ها را درمان کند.

سرم نمکی می تواند میکروب ها را از بین ببرد و گلو درد کودک شما را تسکین دهد. یک فنجان آب را با 2/1 تا 4/3 قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید. بهتر است از آب گرم برای این محلول استفاده کنید. اجازه دهید تا کودک این محلول را قرقره کرده و آب را بیرون بریزد. آب نمک تاثیر زیادی در رفع خلط دارد.

با استفاده از روغن اسانس اکالیپتوس ممکن است مخاط از قفسه سینه خارج شود. این کار کمک می کند تا کودک بتواند راحت تر سرفه کند. درصورت سرفه شدید، اکالیپتوس می تواند آن را تسکین دهد. برای این کار می توان از بخور اوکالیپتوس استفاده کرد. قبل از استفاده از روغن های خاص در کودکان برای درمان خلط سینه با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین اسپری های بینی ضد سرفه و ضد خلط در برطرف کردن و درمان خلط سینه موثر هستند. این نوع از داروها خلط آور هستند که به معنی از بین بردن و دفع خلط است. این درمان معمولا 12 ساعت طول می کشد، اما دستورالعمل بسته را برای چگونگی مصرف آن دنبال کنید. نسخه های کودکان و مصرف این اسپری ها برای کودکان 4 سال و بالاتر وجود دارد.

اگرکودک شما شرایط یا عفونت های خاصی دارد، پزشک ممکن است داروهایی را برای درمان علت اصلی علائم، تجویز کند. داروهای خاصی وجود دارد که می تواند مخاط و خلط را به راحتی دفع کند.

Hypertonic saline نوعی درمان دارویی است که از طریق یک نبولایزر(نبولایزر وسیله‌ای برای رساندن دارو به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفس) استنشاق می شود. این کار با افزایش مقدار نمک در کانال هوایی بیمار کار می کند تا خلط سینه رفع شود. این دارو درکودکان بالای 6 سال و بالاتر تجویز می شود.

البته این درمان یک تسکین دهنده موقتی را فراهم می کند و ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند سرفه، گلودرد یا تنگی قفسه سینه ایجاد کند. داروی دورناز آلفا هم یک داروی مخدر محسوب می شود که اغلب افراد مبتلا به فیبروز کیستیک آن را مصرف می کنند. تجویز این دارو برای کودکان بالای 6 سال مناسب است.

وجود خلط و یا مخاط بیش از حد در گلوی کودک نشانه هایی از بیماری و گلو درد کودک است. بروز این نشانه ها در کودکان می تواند ناشی از بیماری هایی شامل آلرژی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و عفونت ها باشد.

اداره مواد غذایی و دارویی هشدار می دهد که در کودکان زیر 2 سال هرگز نباید از داروهای ضد انعقادی استفاده کرد. در کودکان بالای این سن هم ممکن است عوارض جانبی مرتبط با مصرف برخی داروهای خلط آور مشاهده شود.

خوشبختانه، بسیاری از داروها و درمان های گیاهی مؤثر در خانه وجود دارد که شما می توانید برای رفع خلط سینه کودکان از آن ها استفاده کنید.

متخصصان اطفال گزارش می دهند که عسل ممکن است در تخریب خلط، از داروهای خلط آور موثرتر باشد. عسل های تیره تر حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و اثر پذیری آن ها به مراتب بیشتر است. در درمان خلط سینه کودکان از طریق مصرف عسل، 1/2 قاشق چایخوری برای هر بار مصرف استفاده کنید. البته این میزان، برای هر 25 پوند وزن است.

با توجه به وزن کودک خود، چهار تا پنج بار در روز برای کودک خود عسل استفاده کنید. البته کودکان زیر 2 سال نباید عسل بخورند زیرا میکروارگانیسم عسل ممکن است در کودکان زیر دو سال باعث بروز مشکلاتی شود. هرگز به کودکی که به عسل آلرژی دارد، عسل ندهید.

آب، یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن و درمان خلط سینه است. آب کمک می کند تا بدن به سرعت خلط و عفونت را از بین ببرد. علاوه بر این، بسیاری از ناراحتی ها مانند عفونت گلو، به علت خشک شدن بافت سینوس ایجاد شده و حساس می شود. فرزندتان را تشویق کنید که مایعات زیاد و نوشیدنی های گرم و تقریبا شیرین استفاده کرده و هر روز مایعات بنوشد.

فلفل کایین نوعی فلفل با خواص بالای سلامتی است. این داروی گیاهی برای درمان خلط سینه و گلودرد بسیار مؤثراست، و اگر فرزند شما مبتلا به لارنژیت یا سرفه به مخاطی باشد، کایین می تواند در درمان آن شگفت انگیز باشد.

1/8 قاشق چایخوری فلفل کایین را آب پز کرده و آن را با عسل مخلوط کرده و برای کودک خود استفاده کنید. البته در مصرف فلفل کایین و عسل برای کودکان زیر7 سال احتیاط کنید و پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

تاثیر آب لیمو تازه در درمان خلط سینه و گلو درد بسیار شگفت انگیز است. آبلیمو در مراقبت های خانگی یک درمان خانگی و ساده بوده و می تواند درسبک کردن بیماری هایی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و لارنژیت، بسیار مفید باشد.

شما می توانید آب لیمو را در هنگام پخت و پز به مواد غذایی اضافه کرده و یا اینکه هر سه ساعت یکبار 1قاشق چایخوری آب لیمو به کودک بدهید. بهتر است آب لیمو خالص به کودک نداده و کمی آب ولرم به آن اضافه کرده ومصرف کند.میزان مصرف مترونیدازول 250

مراقبت های خانگی و گیاهی برای بیماری های کودکان مخصوصا سرماخوردگی و خلط سینه بسیار موثرتر از استفاده از داروهای گیاهی است.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

سلام اقای دکتر خواهش میکنم جواب بدین دخترمن 20ماهشه سرما خورده سرفه خشک میکنه و حالت تهوع داره و نمیتونه به خوبی نفس بکشه رینوسالتین ریختم به بینیش و براش ایبو پروفن و شربت گیاهی سرفه دادم .میگم از کجا بفهمم دخترم عفونت سینه نداره باعث مرگ میشه؟

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() { ga(‘send’, ‘event’, ‘top_content_region’, ‘iframe_onload’, ‘yektanetAd’, Date.now() – s); }

}, 50);

});

در اکثر موارد خس خس سینه شیرخواران به علت گرفتگی بینی بوده و درمان آن استفاده از قطره چکان بینی برای تمیز کردن ترشحات داخلی بینی شیرخوار است. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

خورند اما تب دارند، به صورت سرپایی به آنها سفتریاکسون تزریق می کنیم و 24 تا 48 ساعت بعد دوباره باید به ما مراجعه کنند. در صورتی که هنوز تب بچه ادامه داشته باشد او را بستری می کنیم. کودک دچار هر تبی شده باشد، والدین باید او را به پزشک ببرند مخصوصا در سنین پایین. به همین دلیل دکتر درخشان فر می گوید: هر تب و علائم دیگر در بدن کودک مانند سرفه، و عفونت ریه را سپسیس در نظر می گیریم تا خلاف آن …

با واکسن هپاتیت B به سادگی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید دکتر آرش سیفی افزود: از سال 1371 واکس هپاتیتB از بدو تولد به صورت اجباری به نوزادان تزریق می شود و در حال حاضر کسانی که به این بیماری مبتلا می شوند بیشتر افراد 25 سال به بالا هستند وی اظهار داشت: تزریق این واکسن که در سه نوبت انجام می شود و می تواند فرد را برای همیشه از ابتلا به این بیماری مصون بدارد. این بیماری …

او با افرادی که مبتلا به سرماخوردگی می باشند از اصلی ترین دلایل ابتلای نوزادان به سرما خوردگی می باشد. مادر و پدر چه باید بکنند؟ آنتی بیوتیک ها برای ویروس سرماخوردگی موثر نمی باشند و شما باید به نشانه های بیماری دقت کنید. چند راه ساده برای درمان سرماخوردگی: استفاده از بخور سرد برای جلوگیری از سرفه و گرفتگی مجرای تنفسی، قطره نمکی برای گرفتگی بینی. اگر نوزاد شما تب دارد، حتما به …

است که سالانه میلیون ها نفر را در جهان مبتلا می سازد. میکروب سل از طریق خلط فرد مبتلا و هوای آلوده وارد مجاری تنفسی افراد سالم می شود و آن ها را مبتلا می سازد. تشخیص سل مستلزم لوازم تشخیصی و درمان آن طولانی و مشکل است. در چند دهه گذشته بیماری سل بیش تر در کشورهای در حال توسعه دیده می شد. اما امروزه با بروز بیماری ایدز، که ایمنی افراد را در مقابل بیماری ها کاهش می دهد، دوباره بیماری سل در …

اگر کودک شما کج ادرار می کند احتمالا دچار چرخش آلت تناسلی است و بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت نمائید. در این مطلب به ده نکته اصلی جهت آموزش مادران محترمه که دارای فرزند پسر هستند اشاره می شود: 1. بیضه نزول نکرده متاسفانه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نوزادان پسر که دارای بیضه نزول نکرده هستند، تشخیص داده نمی شوند و در کمال تعجب موقعی تشخیص داده می شود که پسر می خواهد به …

شما را از خواب بیدار کند. در برخی موارد تنگی نفس همراه با خس خس نیز مشاهده می شود. هیپوکسی در صورت شدید بودن می تواند زندگی فرد رابه مخاطره بیاندازد. با پیشرفت سریع هیپوکسی، تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی ایجاد می شود. اکسیژن درمانی کوتاه مدت می تواند برای گروه کوچکی از بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی مفید باشد. …

خونی است. اگر شما یا یکی از عزیزان تان دچار کم خونی هستید، از مقدار بیشتری انبه و سایر مواد غذایی حاوی آهن در رژیم غذایی تان استفاده کنید. هیچ کس دوست ندارد در پوستش نشانه های پیری دیده شود، به خصوص زودتر از زمان معمول. انبه می تواند به کندکردن روند پیری طبیعی کمک کند. این ویژگی انبه، به علت مقادیر بالای ویتامین آ و سی موجود در آن است که به تولید پروتئین های کلاژن در درون بدن کمک می …

به گزارش شفاف، قلیان بوی بد دهان، سرفه، تنگی نفس، سردرد، دندان های زرد و کثیف، پوست تیره و چروکیده به سراغ شما می آیند. قلیان وسیله ای آبی است برای کشیدن تنباکو که در خاورمیانه، آسیای مرکزی و شمال آفریقا متداول است. قلیان توسط هندیان اختراع شد. در کشورهای عربی به نام شیشه و نارجیله معروف است و در شبه قاره به حقّه معروف است. قلیان برای استفاده از دود حاصل از تماس زغال گداخته و تنباکو …

در کودک شوند. در صورت وجود چنین مشکلی باید هرچه سریعتر به دنبال کمک های پزشکی و درمان این مشکل باشید. 3- آب اضافی نوشیدن بیش از حد آب کودکتان را پر می کند و ممکن است به همین علت دچار بی اشتهایی شود. معده کودکتان خیلی کوچک است و شیر مادر و دیگر مایعات در مقادیر کم می توانند مایعات مورد نیاز معده را جبران کنند. اگر فرزندتان را بر خلاف میلش مجبور به نوشیدن آب اضافی می کنید، باید …

، از جمله نشانه هایی هستند که می توانند والدین را در مورد سلامت روانی و البته جسمی نوجوان نگران کنند. این کودکان و نوجوانان اغلب همراه با امتناع از غذاخوردن دچار تغییر ذهنیتی در مورد خودشان و تصویری که از بدنشان دارند، شده اند و نمی توانند نگاهی واقع بینانه به شرایط جسمی و بدنی شان داشته باشند. کودکان چاق هم گرچه باید توسط متخصصان تغذیه مورد ارزیابی و درمان قرار بگیرند اما در بسیاری از …

سوال مخاطب نی نی بان: دخترم 3 ماهشه با وزن 5500و وزن تولد2800پنج روزه که سرما خورده و روز اول گلو درد داشت و الان همش سرفه میکنه دکتر شربت آزیترومایسین داده پنج روزه استفاده میکنم ولی زیاد خوب نشده همش سرفه میکنه و دو روزه مدفوع سبز رنگ و آبکی داره،خلط گلوش رو چطوری درمان کنم؟ پاسخ دکتر عباس شکری، متخصص اطفال: دوست عزیز برای درمان خلط نوزاد شما می توانید از اسپری بینی و شربت درمان سرفه استفاده کنید، بینی نوزاد را با قطره کلرو سدیم باز نگه دارید، اگر بهتر نشد حتما به متخصص مراجعه کنید. …

دارد تک تک و یا در برخی موارد با هم خود را نشان دهند و علایم اختصاصی تر دیگری هم برای وجود دارد مانند تغییرات در ناخن ها، درد در مفاصل و… که باید مورد توجه قرار گیرند. دکتر نعمتی ادامه داد: در افراد سیگاری البته قضیه فرق می کند و سرفه در این افراد به علت های مختلف امکان دارد ایجاد شود، ولی اگر سرفه ها به صورت متفاوت نمایان شود ضرورت دارد مورد بررسی قرار گیرد. بروز خلط خونی در افراد سیگاری بسیار …

صورت عدم درمان گاهی فشار عفونت به پرده گوش منجر به سوراخ شدن پرده و خروج عفونت از آن می شود که در این حالت درد کودک تسکین می یابد. به گفته این متخصص گوش و حلق و بینی پرده پاره شده گوش کودک در صورتی که عفونت آن به وسیله آنتی بیوتیک از بین برود در عرض دو هفته سریعا ترمیم خواهد یافت، حتی در بسیاری از موارد خود به خود نیز ترمیم می شود، اما نکته مهم در این موارد استفاده نکردن از قطره گوش …

اتاقم شد، از صدایش او را شناختم و صدایش کردم. وقتی مرا دید، صدایش لرزید و خواست تا در آغوشم بگیرد. شرایط جسمانی بعد از شیمیایی شدن وی خاطر نشان کرد: اوایل که در خانه تحت درمان بودم، هر روز، 2 بار به حمام می رفتم و از پماد استفاده می کردم.هر روز از قطره های اشک برای چشم و از اسپری برای سینه ام استفاده می کردم. ریه ام به حدی اذیتم می کرد که در طول روز مدام سرفه می کردم. این سرفه ها باعث …

آن ارده ( اَوْده، اُشی) گویند که طبیعت آن گرم و تر می شود. خواص روغن ارده کنجد ملیّن رطوبت زا، چاق کننده، رفع صفرای سوخته سودا، تنگی نفس، درمان سرفه خشک، زخم ریه و آسم، تشنج خشک و درمان ادرار سوختگی کودکان و سوزش ادرار. منبع: تسنیم

دچار سرفه های خشک می شود. اسلامی گفت: برخی از این بیماران بیشتر در زمانی که دراز می کشند یا می خوابند، دچار سرفه های شدید می شوند و آن هم به علت تجمع آب در ریه ها است که فرد را دچار این عارضه می کند. وی ادامه داد: بنابراین اگر روش دارودرمانی در بیماری جواب نداد و بیمار همچنان دچار تنگی نفس بود و سرفه می کرد، باید حتما جراحی شود زیرا اگر درمان را عقب بیاندازد، عضله قلب هم ضعیف می شود و …

بر مبنای الاهم فلاهم یکی از آن ها را انتخاب کرد. در غیر موارد اسثنا و با توجه به نتایج کارشناسی پزشکی انجام گرفته، باید گفت که عوارض عمل سزارین فی نفسه به مراتب بیش از زایمان طبیعی است و در نتیجه مصداق بارز اضرار به نفس به شمار خواهد رفت که حکم اولیه اضرار به نفس، حرمت و عدم جواز است. ضمن این که در صورت عدم یقین به ضرری بودن سزارین، به استناد به قاعده وجوب دفع ضرر احتمالی و به صرف احتمال ضرر در …

گونه ای آتش می ریختند که برای هر رزمنده یک گلوله شلیک می کردند و بیشترین مفقود را در این عملیات داشتیم. این در حالی بود که تعدادی از تانک های عراقی ها که شب گذشته جاگذاشته بودند را بچه های ما به سمت آن ها حرکت داده و چیدند اما به خاطر این که سوزن آن ها را برداشته بودند قادر به شلیک نبودند. در همین حال بود که حاج قاسم به ما گفت به صورت هلالی برویم و از دسته فاصله داشته باشیم که …

کودکان معمولا از 5 یا 6 ماهگی شروع می شود و تا سن 3 سالگی ادامه پیدا می کند. بنابراین این رفتار کودک تان می خواهد گاز بگیرد طبیعی است. ولی با این حال باید توجه داشته باشید اگر بعد از 3 سالگی این رفتار ادامه یابد حتما به درمان نیاز دارد. البته درخصوص گاز گرفتن کودک این احتمال هم وجود دارد که گاهی به علت درد یا خارش روی لثه که به د لیل دندان درآوردن است کودک گاز می گیرد. ضمن اینکه با همه این موارد برای …

در نوزادان و کودکان در بیشتر موارد به مرور زمان بسته می شود و به جراحی نیاز ندارد. اگر هم مشخص شود که دچار گرانولوم است باید با نیترات نقره سوزانده شود که غالبا گرانولوم همراه با ترشحات چرکی است و لباس کودک کثیف می شود.

عفونت در گوش کودکان درد و بی قراری است. در این کودکان در صورت عدم درمان گاهی فشار عفونت به پرده گوش منجر به سوراخ شدن پرده و خروج عفونت از آن می شود که در این حالت درد کودک تسکین می یابد. پرده پاره شده گوش کودک در صورتی که عفونت آن به وسیله آنتی بیوتیک از بین برود در عرض دو هفته سریعا ترمیم می شود حتی در بسیاری از موارد خود به خود نیز ترمیم می شود، اما نکته مهم در این موارد استفاده نکردن از قطره گوش …

سوال مخاطب نی نی بان: پسرم 7٫5 ماهه ام با وزن تولد 3 وزن الان حدود 10 که با شیرمادر تغذیه میکنه. با سرماخوردگی باباش به منم سرایت کرد و پسرم هم چند روز هی عطسه میکنه و از دیروز سرفه میکنه تب نداره گوشاشو دکتر چک کرد عفونت نداره برای سرفه اش چی بدم خوب بشه؟ پاسخ دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال: دوست عزیز، اگر کودک فقط سرفه می کند نگرانی نداشته باشید، شربت سینه زیر یکسال نمی دهیم، بهتر است دستگاه بخور داخل منزل بگذارید، اگر خلط و نشانه ای از عفونت ندارد جای نگرانی نیست خوب می شود. …

نوزادان رسیده بعدها دچار تفاوت در ضریب هوش می شوند، اما این تفاوت ها معمولا کم است. نوزادان نارسی که با وزن بالای 2500 گرم متولد می شوند، تنها در معرض خطر اندک معلولیت های رشدی هستند. نوزادانی که دارای نشانه های تاخیر رشدی هستند، احتمالا با کمک یک زندگی خانگی ایده آل و مراقبانی که به نوزاد توجه دارند، بهبود پیدا می کنند. درمان هایی که نوزاد نارس نیاز دارد نوزادان نارسی …

دندان هنگامی که دندان دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی شدید شده باشد، کشیدن دندان شیری ممکن است به عنوان بخشی از درمان لازم و ضروری باشد. اگر یکی از دندان های شیری به خاطر افتادن یا سایر موارد به استخوان فک فشار وارد کند، به خاطر اینکه این دندان می تواند به دندان دائمی زیر خود آسیب وارد کند، ممکن است نیاز به کشیدن آن وجود داشته باشد. گاهی اوقات یک آسیب می تواند باعث مرگ رگ های خونی و اعصاب …

… درصد ابتلا: شایع ترین سرطان در زنان ایرانی، سرطان سینه است. سن ابتلا به سرطان سینه در زنان ایرانی پنج تا 10 سال کمتر از کشورهای دیگر است. ریه – Lung علائم: سرفه، ترشحات خونی، خس خس سینه یا تنگی نفس، کاهش وزن، تب، درد قفسه سینه، درد استخوان انواع: انواع مختلفی دارد اما در مجموع کلی به دو نوع سرطان سلول کوچک ریه و سرطان غیر سلول کوچک ریه تقسیم می شود. هر کدام …

علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران: از نظر میزان پوششی که برایتان شیرخوارتان داشته اید کافی است ولی به این مساله هم توجه داشته باشید که از این به بعد به تدریج هوا گرم می شود و باید لباس سبک تری تن نوزاد کودک کودک چون بی قرار می شوند. اشاره نکرده اید که آیا بینی فرزندتان را با قطره چکان تمیز می کنید یا نه. در بسیاری از موارد خس خس کودکان مربوط به تمیز نکردن ترشحات داخل بینی است. درنتیجه …

دانشگاهی علوم پزشکی تهران: در رفتگی مادرزادی لگن باید بعد از تولد هر چه زودتر تشخیص داده شود و اقدام های درمانی صورت بگیرد. به همین دلیل است که بلافاصله بعد از تولد شیرخواران از این نظر معاینه و بررسی می شوند. در صورتی که تشخیص در رفتگی لگن داده شود، پزشک یا از بریس استفاده می کند یا پا را گچ می گیرد. با توجه به اینکه کودک شما در 4 ماهگی دچار این عارضه شده و در 5 ماهگی تشخیص مشکل داده شده است …

شیرخوارتان دچار ریفلاکس معده باشد، وجود دارد و به نظر می رسد به طور مخفی شیر به داخل مری بر می گردد و باعث تنگ شدن نای و منجر به خس خس سینه می شود. بهتر است کودک را در صبح که اشاره کرده اید دچار این حالت می شود، نزد پزشک ببرید. گاهی اوقات مادر خس خس سینه را با گرفتگی بینی که باعث تنفس بد شیر خوار می شود، اشتباه می گیرد. در این حالت اگر ترشحات داخل بینی به موقع توسط مادر به وسیله قطره چکان تخلیه شود، راه تنفسی کودک هم باز خواهد شد. در هر حال توصیه می شود که هر چه زودتر حتما شیر خوارتان را نزد پزشک متخصص ببرید. …

در بطن های مغزی می شود، در این موارد سونوگرافی مغز هر7 تا 10 روز تکرار می شود، و درمان های لازم توسط پزشک صورت می گیرد. 18- تمامی نوزادان نارس در معرض مشکلات شنوائی هستند وبایستی مورد ارزیابی شنوائی (OAE قبل یا بلافاصله بعد از ترخیص وتستABR در 3 ماهگی) قرار گیرند. 19- نوزادان نارس معمولا در 1تا3 ماهگی دچار کم خونی می شوند.تجویز مکمل ها مثل آهن،اسید فولیک و ویتامین E، در …

عنوان ضد احتقان استفاده نمود. . دکتر صالحی افزود: در افرادی که دچار آسم هستند توصیه می شود شیشه آن را همراه داشته باشند و هر بیست دقیقه یا نیم ساعت یکبار چند قطره از آن را جلوی بینی خود بمالند و با چند تنفس عمیق راه های بینی باز خواهد شد و این اثر تا حدود نیم ساعت یا یک ساعت ادامه دارد و چون از نعنا ی خوراکی استفاده می شود، اگر فرد هر چند مرتبه هم به استفاده از آن نیاز پیدا کرد، مصرف آن هیچ مشکل یا عارضه جانبی را به دنبال نخواهد داشت . برای دیدن فایل ویدیویی مصاحبه با آقای دکتر محمدحسین صالحی سورمقی در مورد درمان آلرژی با گیاهان دارویی اینجا کلیک کنید. …

“);

iframe.onload = function() { ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘KhabarFarsiAds’, Date.now() – s); }

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() { ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘didar’, Date.now() – s); }

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() { ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘MihanWebPars’, Date.now() – s); }

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() { ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘prfarsi_130x240’, Date.now() – s); }

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() { ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘ibaner’, Date.now() – s); }

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() { ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top3’, ‘iframe_onload’, ‘MahakCharity’, Date.now() – s); }

}, 50);

});

“);

}, 50);

});

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خلط ماده‌ای ضخیم و چسبنده است که توسط غشای مخاطی برای حفاظت و حمایت از دستگاه تنفسی تولید می‌شو‌د. این غشا در بخش‌هایی از بدن مثل دهان، بینی، گلو، سینوس و شش‌ها وجود دارد و در تمام ساعات شبانه‌روز خلط و مخاط تولید می‌کند. اما معمولا افراد فقط زمانی تولید و ترشح خلط گلو را در پشت گلوی خود احساس می‌کنند که مریض هستند.

چسبناکی مخاط کمک می‌کند تا گردوغبار، مواد حساسیت‌زا و ویروس‌ها در آن به‌دام بیفتد. زمانی که سالم هستید، مخاط نازک است و کمتر وجود آن احساس می‌شود. اما هنگامی که بیمارید یا درمعرض محیطی با ذرات معلق زیاد قرار می‌گیرید، خلط برای به‌دام انداختن مواد خارجی، ضخیم‌تر می‌شود و بیشتر محسوس است.

دستگاه تنفسی در حالت عادی خلط تولید می‌کند که ماده‌ی سالمی است. اما هنگامی که برای‌تان ناراحتی ایجاد می‌کند، باید راهی پیدا کنید تا ترشح آن کمتر یا به‌طور کلی حذف شود. در این مطلب روش‌هایی برای درمان خلط گلو آورده شده است. با ما همراه باشید.

رطوبت هوای اطراف کمک می‌کند تا مخاط‌تان نازک بماند. شاید شنیده باشید که بخار، خلط و گرفتگی را ازبین می‌برد. برای این کار می‌توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. می‌توانید تمام روز بخور را روشن نگه دارید. فقط کافی است که هر روز آب درون دستگاه را عوض کنید و طبق دستورالعمل کارخانه دستگاه بخور را تمیز نگه دارید.

نوشیدن مقدار زیاد مایعات، به‌خصوص مایعات گرم، کمک می‌کند تا مخاط و خلط به‌جریان بیفتد و گرفتگی کم شود. سعی کنید که از انواع مایعات مخصوصا سوپ استفاده کنید. از مایعات مناسب دیگر می‌توان به چای بدون کافئین، آب‌میوه‌ی گرم و آب‌لیمو اشاره کرد.

سعی کنید از غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که در آنها لیمو، زنجبیل و سیر وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که این موادغذایی می‌توانند به درمان سرماخوردگی، سرفه و مخاط اضافی کمک کنند. انواع چاشنی‌های تند مانند فلفل قرمز که محتوی کاپسیسین (capsaicin) است، می‌تواند به‌طور موقت سینوس‌ها را تمیز کند و سبب حرکت مخاط شود.

بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از یک‌سری غذاها و مکمل‌ها نیز می‌تواند سبب بهبود یا درمان بیماری‌های ویروسی تنفسی شود که بعضی از آنها در زیر آورده شده است:

هرچند برای اطمینان به مطالعات بیشتری نیاز است، اما بسیاری از مردم بدون هیچ مشکلی می‌توانند این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. درصورتی‌که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است برای مصرف هرکدام از موارد بالا با پزشک خود مشورت کنید (ممکن است بعضی از آنها برای‌تان عوارض جانبی داشته باشند).

غرغره‌کردن آب‌نمک گرم کمک می‌کند تا خلطی که در پشت گلوی‌تان آویزان است تمیز شود. همچنین استفاده از آب‌نمک، سبب از بین رفتن میکروب‌ها و تسکین گلودرد می‌شود.

یک فنجان آب را با نصف قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید. آب گرم به‌دلیل اینکه به‌سرعت نمک را در خود حل می‌کند، برای این کار مناسب‌تر است. از طرفی بهتر است از آب فیلترشده یا جوشیده استفاده کنید، زیرا فاقد کلر است و گلویتان را تحریک نمی‌کند. کمی از ترکیب را بنوشید و بدون اینکه قورت ب۰دهید اجازه دهید تا فضای گلوی شما را شست‌وشو دهد. بعد از چند ثانیه آب‌نمک را بیرون بریزید. چند بار این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن اکالیپتوس برای کاهش تولید خلط و پاک‌سازی قفسه‌ی سینه بسیار مناسب است و به‌راحتی با چند سرفه می‌توانید خلط را از گلویتان خارج کنید. همچنین اکالیپتوس برای برطرف‌کردن سرفه‌های ناخوشایند بسیار مناسب است. می‌توانید از اکالیپتوس در دستگاه‌های بخور استفاده کنید و بخار آن را تنفس کنید یا از کرم‌های حاوی اکالیپتوس استفاده کنید.

قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

برای مثال استفاده از داروهای ضدگرفتگی‌ (ضداحتقان) می‌تواند تولید مخاط را کاهش دهد و آن را در بینی به‌جریان بیندازید. در‌نتیجه ورم بینی‌تان کاهش پیدا می‌کند و راه‌های تنفسی شما باز می‌شود.

محصولات ضداحتقان به‌صورت قرص یا کپسول، شربت، پودر و همچنین اسپری‌های ضداحتقان برای بینی در داروخانه‌ها وجود دارد.

همچنین برای ازبین بردن خلط می‌توانید از محصولاتی مثل گایافنزین استفاده کنید تا مخاط نازک شود و در پشت گلو یا قفسه‌ی سینه باقی نماند. این نوع از داروها به‌نام اکسپکتورانت (خلط‌آور) شناخته می‌شوند و کمک می‌کنند تا با نازک و کم‌شدن مخاط بتوانید آن را بیرون بیندازید. این داروهای درمانی معمولا باید هر ۱۲ ساعت یک بار استفاده شوند اما برای استفاده حتما دستورالعمل کارخانه را مطالعه کنید. همچنین انواعی از این دارو مخصوص کودکان ۴ سال به بالا وجود دارد.

پاک‌کننده‌های قفسه‌ی سینه مثل کِرمِ ویکسِ محتوی اکالیپتوس می‌تواند سرفه را راحت‌تر کند و به‌راحتی مخاط را از بین ببرد. می‌توانید این پماد را روی قفسه‌ی سینه و گردن خود بمالید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید. به‌یاد داشته باشید که برای کودکان از کِرِم‌های مخصوص کودک استفاده کنید.

اگر شرایط یا عفونت خاصی دارید بهتر است از نسخه‌ی پزشک برای درمان ریشه‌ای بیماری خود استفاده کنید. درصورتی‌که شرایط ریه شما وخیم است، مثلا مبتلابه سیستیک فیبروزیس (cystic fibrosis) هستید، داروهای خاصی برای نازک‌کردن مخاط وجود دارد.

استفاده از دستگاه‌های مخصوص برای تنفس سرم‌نمکی روش درمانی دیگری است که با افزایش میزان نمک در مسیر تنفسی شما می‌تواند به درمان کمک کند. این روش با میزان قدرت‌های متفاوت وجود دارد و معمولا برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

اما بهبودی با این روش درمانی موقت است و احتمال ایجاد عوارض جانبی مثل سرفه، گلودرد و سفتی قفسه‌ی سینه وجود دارد.

داروی پالموزیم یکی دیگر از داروهای نازک‌کننده‌ی مخاط است که برای افراد مبتلابه سیستیک فیبروزیس استفاده می‌شود. این دارو هم ازجمله داروهای تنفسی است و برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

ازدست دادن صدا یا جوش‌زدن از عوارض جانبی استفاده از این داروست و دیگر عوارض آن عبارت‌اند از :

خلط گلو همیشه به‌صورت منظم و نازک تولید می‌شود و جای نگرانی نیست. ممکن است اول صبح خلط گلو را احساس کنید زیرا تمام شب تولید، ذخیره و خشک شده است. جریان خلط در بعدازظهر بیشتر می‌شود. همچنین درصورت بیماری، داشتن حساسیت فصلی یا کمبود آب بدن، بیشتر وجود خلط را احساس می‌کنید.

عوامل مختلفی می‌تواند سبب تولید میزان بیشتری از خلط گلو می‌شود که موارد زیر بخشی از آنهاست:

اگر خلط برای ماه‌ها یا حتی مدت‌های طولانی‌تر وجود دارد یا تولید میزان زیاد آن شما را آزار می‌دهد یا زمانی که تولید آن با علائم زیر همراه باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید:

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

9000تومان

now = new Date();var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];var script = document.createElement(‘script’);script.type = ‘text/javascript’;var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();head.appendChild(script);

now = new Date();var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];var script = document.createElement(‘script’);script.type = ‘text/javascript’;var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ; head.appendChild(script);

بسیا عالی من با بخش اب نمک خیلی خیلی موافقم در ضمن اب نمک را میتوان مانند قطره داخل بینی هم بریزیم

سلام دوست عزیز، ازاینکه نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید از شما ممنونم

عالی بودف بنده خیلی استفاده کردم از مطالب مقاله ، انشالله موفق باشید.

سلام دوست عزیز، از لطفتون ممنونم. سلامت و شاد باشید

خواص خوراکی ها

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

آخرین مطالب

علت خواب زیاد؛‌ عوارض آن و نحوه بهبود کیفیت خواب

۷ اصل مهمی که هنگام برقراری ارتباط باید در نظر بگیرید

همه چیز دربارهٔ رنگ سال ۲۰۱۹: رنگ مرجانی و طراحی مد

چطور موانع برقراری ارتباط را برطرف کنیم؟

کتاب تختخوابت را مرتب کن ؛ کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند

ترین های جهان

عجیب ترین مکان های دنیاکه شما را شگفت‌زده خواهند کرد

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

دکتر علیرضا جاویدی(متخصص بیماری های کودکان)

با سلام باتوجه به اینکه دمای اطاق نوزاد در تنفس خوب انها موثر است بهتره شبها دمای اطاق به ۲۷ درجه برسه وداخل اطاق نوزاد فقط در شبها از دستگاه بخور گرم استفاده کنید

استفاده از زوپ همانند مشاوره تلفنی یا تلگرامی با پزشکان هرگز جایگزین مراجعه حضوری به پزشک و معاینه فیزیکی نمی گردد و صرفاً به عنوان ابزار مکمل ویزیت حضوری جهت ارتقاء کیفیت تجربه درمان و آگاهی جامعه می باشد.درمان خلط گلوی نوزادان10

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود. در مواجهه با چنین مشکلات جدی ای، بهترین راه مراجعه به یک متخصص یا پزشک برای تشخیص و درمان است. به علاوه تحقیقات انجام شده نشان می دهد تغییر در نحوه زندگی، رژیم غذایی و درمان های طبیعی تاثیر بسزایی در تقویت حافظه دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام به …

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل از زایمان انجام دهید. این آزمایش ها اطلاعات ضروری در مورد سلامتی شما و نوزادتان که هنوز به دنیا نیامده به پزشکان می دهد. این آزمایشات به شناسایی هر گونه مسائلی مانند اختلالات ژنتیکی و نقص های مادر زادی کمک می کند و به شما در برنامه‌ریزی نیازهای بهداشت و درمانی کمک می کند. اغلب آزمایش خون، …

کلمه وزوز گوش از یک کلمه لاتین به معنی “زنگ زدن” گرفته شده است. اکثر افراد فکر می کنند که وزوز گوش، باعث زنگ زدن گوش می شود. با این حال، وزوز گوش شامل احساسات و دیگر صداهای غیر طبیعی نیز می شود. در این مقاله از بخش گوش، حلق و بینی دکتر سلام، 9 درمان طبیعی و به اثبات رسیده برای درمان وزوز گوش را به شما نشان می دهد و امیدواریم که با پیدا کردن مناسبترین روش، بهترین نتایج را کسب کنید. وزوز …

چگونه میتوان با کمک گیاهان به افزایش سلامتی دست یافت؟ طب گیاهی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و طب سنتی چینی است. گفته شده است که امپراتور شن نانگ 100 گیاه را مورد بررسی قرار داده تا مردم چین بتوانند از آنها در رژیم غذایی و درمان بیماری هایشان استفاده کنند. این گیاهان چینی بسیار عالی به حفظ تعادل بدن کمک می کنند. همچنین چی به عنوان مقدار انرژی که برای سلامت کلی بدن ضروری است و جینگ، به عنوان جوهر و خمیر مایه ما …

چگونه میتوان جای جوش را درمان کرد؟ درست است که روش های پزشکی زیادی برای درمان جای جوش وجود دارد، اما آیا می دانید با کمک روش های خانگی و طبیعی هم میتوان آن را درمان کرد؟ آکنه یک مشکل پوستی رایج است که هم بر روی مردان و هم زنان تاثیر می گذارد. آکنه ناشی از انسداد فولیکول های مو است. آکنه ای که  بر روی پوست شما ظاهر می شود گاهی قرمز، دردناک و متورم می شود. در این مقاله از بخش زیبایی، …میزان مصرف مترونیدازول 250

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود. …

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل …

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله سوزاندن کالری، امّا آیا …

کلمه وزوز گوش از یک کلمه لاتین به معنی “زنگ زدن” گرفته شده است. اکثر افراد فکر می کنند که وزوز گوش، باعث زنگ زدن گوش می شود. …

آیا تولد نوزاد شما نزدیک است؟ آیا دوست دارید بدانید نوزادتان روز آخر زندگی در رحم تان، چه کارهایی را انجام می دهد؟ آیا می دانید هنگام تولد …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

علائم زایمان چیست؟ غیر قابل پیش بینی بودن زمان زایمان، باعث اضطراب و دلواپسی می شود. آیا چیزی که حس می کنید گرفتگی عضلات …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

قرص مترونیدازول دارویی است که برای درمان طیفی از عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دارو بر عفونت‌های ویروسی تاثیری ندارد. مترونیدازول به گروهی از آنتی‌ بیوتیک‌ها که نیتروایمیدازول نام دارند، تعلق دارد. داروی آنتی‌ بیوتیکی است که فقط بر روی عفونت‌های باکتریایی و تک یاختگان تأثیر دارد. در این مطلب به موارد مصرف این دارو و عوارض آن می‌پردازیم.

موارد مصرف قرص مترونيدازول ٢٥٠ و عوارض مترونیدازول ۲۵۰

 

مترونیدازول برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌های بی هوازی، ژیاردیا و تریکوموناس و آمیب بکار می‌رود. این دارو در درمان آبسه آمیبی کبد، آبسه مغزی، عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان، واژی نیت، کولیت، عفونت‌های گوارشی مانند هلیکوباکتر پیلوری کاربرد دارد.میزان مصرف مترونیدازول 250

 

به صورت کلی موارد مصرف مترونیدازول ۲۵۰ با جزئیات برای بیماری های زیر تجویز میشود:

الف) آبسه آمیبی کبد

ب) آمبیاز روده

پ) تریکومونیاز

ت) تریکومونیاز مقاوم به درمان

ث) عفونت‌های باکتریایی ناشی از میکروارگانیسم‌های بی هوازی

ج) ژیاردیا

چ) جلوگیری از عفونت بعد از عمل جراحی ناشی از آلودگی یا احتمال آن در جراحی‌های کولورکتال

ح) واژینوز باکتریایی

خ) بیماری التهابی لگن

د) بیماری التهابی لگن (در بیماران سرپایی)

ذ) عفونت با کلستریدیوم دیفیسیل

ر) هلیکوباکتر پی لوری در ارتباط با زخمه‌ ای گوارشی

ز) آمیبیاز ایجاد شده به‌ وسیله دی انتاموبا فراژیلیس

ژ) عفونت انتاموبا پلکی

ش) بالانتیدیازیس ایجاد شده به‌ وسیله بالانتیدیوم کلی

ص) عفونت بلاستوسیستیس هومینیس علامت دار

ض) پاپولها و پوستولهای التهابی آکنه روزاسه

ط) درمان موضعی واژینوز باکتریال

ظ) درمان زخمه‌ ای فشاری (زخم بستر)

 

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر، ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود و روی سیستم‌های مختلف بدن مانند سیستم گوارش و یا اعصاب اگر چه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی‌ شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

موارد مصرف قرص مترونيدازول ٢٥٠ و عوارض مترونیدازول ۲۵۰

 

قرص مترونیدازول ممکن است روی اعصاب مرکزی تأثیر بگذارد و عواملی از جمله:سرگیجه، سردرد، آ تاکسی، عدم تعادل، اغتشاش شعور، تحریک پذیری، افسردگی، ضعف، خستگی، بی خوابی، نوروپاتی محیطی، حملات تشنجی، تب، سنکوپ را برای بیمار به همراه داشته باشد.

اگر تغییراتی غیر معمول ولی جدی، همچون بی ثباتی، تشنج، تغییرات خلقی و ذهنی (همچون گیجی)، بی حسی و سوزن سوزن شدن دست‌ها و یا ادرار دردناک در شما رخ داد، می‌بایست سریعاً پزشک خود را در جریان گذارید.

 

این دارو در مواقعی نادر می‌تواند بر روی سیستم گوارش اثر بگذارد و باعث کرامپهای شکمی، التهاب مخاط دهان، تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، اسهال، یبوست، التهاب راست روده، خشکی دهان، ناراحتی اپیگاستر، طعم فلزی در دهان، درد در معده و یا کتهش اشتها شود. حتی در بعضی مواقع نادر باعث ایجاد برفک دهانی می‌شود.

در این موارد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

این دارو ممکن است باعث تیره شدن ادرار گردد، اما نگران نباشید، این موضوع مشکل زا نیست. به یاد داشته باشید که پزشک شما به این دلیل از این قرص برای درمان شما استفاده کرده چرا که این دارو برای عفونت‌های معده و روده تجویز می‌شود، باور داشته باشید که این دارو فوایدی بیشتر از خطرات و اثرات جانبی‌ اش بر روی شما دارد. خیلی از افرادیکه از این دارو استفاده می‌نمایند، دچار مشکلی خاص و جدی نمی‌شوند.

استفاده طولانی مدت و یا تکراری از این دارو می‌تواند باعث افزایش دفع ادرار، سوزش ادرار، التهاب مثانه، مقاربت دردناک، خشکی مهبل و فرج، کاندیدای واژن.

حتی باعث نوعی از عفونت قارچی واژنی می‌شود.

اگر ترشحات چرکی در واژن خود مشاهده نمودید، پزشکتان را در جریان گذارید.میزان مصرف مترونیدازول 250

واکنش و حساسیت بسیار شدید و جدی به این دارو، غیرمعمول است اما اگر اتفاق افتاد سریعاً با اورژانس تماس حاصل فرمایید.

 

می‌تواند درد مفصلی گذرا را به همراه داشته باشد.

 

عفونت ثانویه باکتریایی و قارچی (بخصوص کاندیدا ، التهاب زبان، زبان خز مانند)، کاهش میل جنسی، ترومبو فلبیت پس از انفوزیون وریدی.

 

قبل از مصرف مترونیدازول:

○ درصورتی‌ که به مترونیدازول و یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، پزشکتان را با خبر نمایید.

○ پزشک خود را از داروهای دیگری که برای شما تجویز شده بخصوص داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین، آستمیزول، لیتیوم، … و همچنین ویتامین‌ها باخبر نمایید.

موارد مصرف قرص مترونيدازول ٢٥٠ و عوارض مترونیدازول ۲۵۰

 

○ در صورتی که مبتلا به مشکلات و بیماری‌هایی همچون بیماری‌های خونی، کلیه، کبد و یا بیماری کرون هستید (یا بودید) پزشکتان را با خبر نمایید.

○ اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید و یا شیرده هستید، پزشکتان را با خبر نمایید. همچنین اگر هنگام مصرف دار باردار شدید، با پزشکتان مشورت نمایید.

○ مترونیدازول می‌تواند باعث حساس شدن پوست شما شود، پس از ضد آفتاب، عینک آفتابی و لباس مناسب در صورت حساسیت به دارو استفاده نمایید.

 

منبع: نیک استار

این محتوا لایق چه امتیازی است؟ امتیاز دهید

دیدگاه

4  −  یک  =  .hide-if-no-js{display:none!important}

میزان مصرف مترونیدازول 250
میزان مصرف مترونیدازول 250
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *