میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان

دوره مقدماتی php
میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان
میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان

لوپرامید چیست؟
لوپرامید با کاهش حرکات دستگاه گوارش علائم اسهال را کاهش می دهد.
توجه به این نکته لازم است که اسهال یک سازو کار طبیعی بدن است برای دفع مواد سمی از دستگاه گوارش و ممکن است در اثر شرایط مختلفی اسهال ایجاد شود. عوامل میکروبی – ویروسی – تک یاخته ای – عوارض دارویی و غذایی و حتی استرس ممکن است باعث بروز اسهال شود. دلیل اسهال حرکات سریع روده است بنابر این برای برطرف کردن اسهال یا باید عامل آن برطرف شود و یا باید حرکات گوارشی را کاهش داد.
کاهش حرکات گوارشی می تواند بالقوه خطرناک باشد چون ممکن است بدن نتواند سموم خطرناک را دفع کند و با حبس عامل ایجاد کننده اسهال در واقع مواد سمی وارد جریان خون شود.
بنابر این تشخیص علت اسهال موضوع بسیار مهمی است که نیاز به معاینه دقیق توسط پزشک دارد و تجویز داروی ضد باکتری – ضد ویروس و یا ضد آمیب بر عهده پزشک است.
مصرف لوپرامید بدون بر طرف کردن علت بیماری فقط با کاهش حرکات دستگاه گوارش دفع مایعات بدن را کاهش می دهد.
لوپرامید بیشتر در اسهال مسافرتی کاربرد دارد وباید مطمئن باشیم که علت اسهال میکروبی یا ویروسی نباشد. همچنین در کرامپ های شکمی و روده تحریک پذیر مصرف می شود.
در صورت وجود اسهال خونی و یا اسهال همراه با تب نباید لوپرامید استفاده شود
اگر اسهال ۴۸ ساعت پس از مصرف لوپرامید برطرف نشده باشد باید به پزشک اطلاع دهید.

عوارض احتمالی لوپرامید
این دارو ممکن است باعث نفخ- خشکی دهان یبوست و سرگیجه شود.

توصیه های لوپرامید
در صورت احتمال اسهال میکروبی و یا آمیبی مصرف لوپرامید ممنوع می باشد
مصرف لوپرامید در کودکان کمتر ۶ سال حتما باید تحت نظر پزشک متخصص اطفال باشد.

لوپرامید در مقایسه با دیفنوکسیلات عوارض کمتر و اثر بخشی بیشتری دارد

Reference1: www.webmd.com
Reference2: www.drugs.com

داروی لوپرامید همراه با دیگر اقدامات لازم پزشکی برای درمان اسهال تجویز می شود. لوپرامید با کند کردن حرکات روده از اسهال جلوگیری می کند.

دوره مقدماتی php

این دارو در ایالات متحده فقط با نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می گیرد.


 

اشکال دارویی:

 

میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان

در صورتيكه تصميم به مصرف دارويی داريد همه جوانب آن بايد به دقت بررسی گردد. اين تصميمی است كه شما و پزشكتان می گيريد. درمورد مصرف اين دارو موارد زير بايد درنظر گرفته شود:

 

آلرژی و حساسیت
در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک یا غیر معمول، به هر دارویی و یا این داروی خاص حتما پزشک معالج خود را مطلع سازید. همچنین درمانگران را آگاه نمایید از وجود حساسیت هایی که نسبت به برخي مواد غذايي، رنگ ها ، مواد نگهدارنده و يا حيوانات دارید. در صورتيكه  بدون تجويز پزشك قصد استفاده از اين دارو را داريد حتما بروشور و يا توضيحات مندرج روي بسته را با دقت مطالعه فرماييد.

 

اطفال
این دارو برای کودکان زیر 6 سال تجویز نمی شود؛ مگر اینکه پزشک تجویز کند. کودکان، به خصوص کودکان بسیار کوچک، نسبت به اثرات لوپرامید بسیار حساس هستند. که این امر ممکن است باعث افزایش اثرات جانبی این دارو در طول درمان شود. همچنین، از دست دادن آب به دلیل اسهال ممکن است باعث مشکلات جسمانی جدی شود. لوپرامید ممکن است علایم کم آبی بدن را پنهان کند. به این دلایل، بدون مشورت با پزشک این دارو را به کودکان نخورانید. در خصوص سوالات و ابهامات با پزشک صحبت کنید.
 

سالمندان
از دست دادن آب به دلیل اسهال ممکن است باعث مشکلات جسمانی جدی شود. لوپرامید ممکن است علایم کم آبی بدن را پنهان کند. به این دلیل، سالمندان مبتلا به اسهال همراه با مصرف دارو باید به مقدار کافی مایعات بنوشند تا آب از دست رفته جبران شود.  در خصوص سوالات و ابهامات با پزشک صحبت کنید.

 

دوران بارداری
مطالعات بر حیوانات نشانه ایی از اثرات منفی این دارو بر جنین نشان ندادند. با این حال، مطالعات کافی در خصوص اثرات این دارو در زنان باردار وجود ندارد. 

 

دوران شیردهی و مادران شیرده
مطالعات انجام شده بر این دارو نشان دهنده ی اثرات نامطلوب این دارو بر نوزاد در دوران شیردهی است. 

 

 

تداخلات دارویی
بی شک هيچ دارويی نبايد همزمان مصرف شود، اما در برخی موارد با وجود رخ دادن تداخل دارويی، ممكن است نياز به مصرف همزمان دو داروی مختلف باشد. در چنين مواردی ممكن است پزشک مقدار مصرف دارو را تغيير دهد و يا داروی ديگری تجويز كند. بنابراين در صورت مصرف دارویی ديگر آنرا با پزشک خود مطرح سازيد.

استفاده از این دارو با هرکدام از داروهای زیر توصیه نمی شود. در صورت ضرورت تجویز، پزشک ممکن است تغییراتی در الگوی مصرف دارو ومیزان دوز مصرفی اعمال نماید.

استفاده همزمان از این دارو با هرکدام از داروهای زیر ممکن است باعث افزایش خطر عوارض جانبی خاصی شود. اما، در پاره ای موارد می تواند بهترین درمان دارویی نیز به شمار آید که در این صورت پزشک تغییراتی در الگوی میزان مصرف به وجود می آورد.

 

تداخلات دارویی دیگر
بي شک هيچ دارويی را نبايد در زمان غذا خوردن يا حوالی آن مصرف نمود چراكه امكان وقوع تداخل وجود دارد. مصرف الكل و تنباكو نيز تداخلاتی ایجاد مي كند.

 

سایر مشکلات پزشکی 
وقوع مشكلات پزشکی ديگر ممكن است بر اثربخشی اين دارو تاثير بگذارد. بنابراین پزشک را از وجود آنها آگاه کنید، به ویژه موارد زیر :  

 

چنانچه تب دارید و یا خون یا مخاط در مدفوع وجود دارد برای درمان اسهال از لوپرامید استفاده نکنید و به پزشک مراجعه کنید. 

 

برای استفاده ایمن و موثر این دارو:

محلول خوراکی را با یک قاشق دارای اندازه گیری، سرنگ دهانی، یا فنجان پزشکی دارای اندازه گیری مصرف کنید. ممکن است با قاشق چای خوری نتوانید مقدار صحیح دارو را اندازه گیری کنید.

اهمیت رژیم غذایی و مصرف مایعات در طول درمان اسهال:

 

 

میزان مصرف
میزان  مصرف این دارو در بیماران مختلف متفاوت است؛ در این خصوص از دستور پزشک و یا توضیحات برچسب دارو پیروی نمایید. اطلاعات نوشته شده روی داروها  منحصراً شامل دوز متوسطه این دارو می باشد و در صورتی که دوز مصرفی شما متفاوت است  بدون مشورت با پزشک اقدامی انجام ندهید. 
 

مقدار داروی مصرفی شما در روز، همچنین تعداد دفعات استفاده از دارو و فواصل زمانی آن بستگی به قوی بودن داروها و ریشه مشکلات پزشکی و بیماری شما دارد.

 

دوز اشکال خوراکی (کپسول)
برای درمان اسهال:

 

 

دوز اشکال خوراکی (محلول)
برای درمان اسهال:


 

میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان

دوز اشکال خوراکی (محلول)

برای درمان اسهال:

 


در صورت فراموش کردن یک وعده دارویی چه کنیم؟

در صورت فراموش كردن دوز اين دارو، به محض يادآوری آن را مصرف كنيد. چنانچه زمان دوز بعدی فرا رسيده بود، طبق همان زمانبندی پيش برويد و دوز فراموش شده را تكرار نكنيد. هيچگاه دوز دارو را 2 بار متوالي تكرار نكنيد و برای جبران آن داروی اضافی نخورید.

 

درصورت استفاده بیش از حد و وموارد اورژانسی چه کنیم ؟

در این شرایط به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه نموده و یا با مرکز فوریت های اورژانس تماس بگیرید.

 

در هنگام مصرف دارو چه موارد تغذیه ای را باید در نظر گرفت؟

چنانچه پزشک معالج رژیم غذایی خاصی را توصیه نکرده است، رژیم معمولی و نرمال روزانه را ادامه دهید.

 


شیوه نگهداری از دارو

 

لوپرامید نباید بیش از 2 روز مصرف شود، مگر اینکه پزشک آن را تجویز کرده باشد. چنانچه این دارو برای مدت طولانی و به طور منظم مصرف خواهد شد، بررسی پیشرفت درمان، اثربخشی دارو و عوارض ناخواسته در ویزیت های منظم توسط پزشک، امری بسیار مهم است.
 

چنانچه اسهال پس از 2 روز متوقف نشد و یا بیمار تب کرد، سریع باید به پزشک مراجعه شود. 

 

عليرغم تاثيراتی كه یک دارو دارد، امكان بروز برخي عوارض جانبي ناخواسته نيز وجود دارد. بروز هريك از این عوارض نيازمند مراقبتهای پزشكی و مراجعه به پزشک است.

 

در صورت مشاهده ی هر یک از عوارض زیر سریع به پزشک مراجعه کنید:
علایم نادر


 

بلافاصله به پزشک مراجعه کنید اگر علایم زیر را مشاهده کردید:


 

تعدادی از عوارض جانبی نیاز به توجه پزشکی ندارد. این عوارض به مرور و با عادت بدن به دارو از بین می روند. درمانگر می تواند راه هایی برای جلوگیری و یا کاهش برخی از این عوارض جانبی ارایه دهد. چنانچه این عوارض طولانی و آزار دهنده شدند، و یا ابهامی در موردشان داشتید به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است عوارض دیگری که در این لیست نیامده در برخی بیماران رخ دهد. در این خصوص به پزشک معالج مراجعه شود. 

 

 

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

هر ساله، بیش از نیم میلیون نفر دچار کلستریدیوم دیفیسیل می شوند، و در سال های اخیر، عفونت کلستریدیوم دیفیسیل  مکرر و  شدید  شده و درمان آن نیز دشوار شده است . کلستریدیوم دیفیسیل نوعی باکتری است که بهنگام ورود به بدن انسان  نشانه هایی اعم از اسهال و التهاب روده بزرگ را بهمراه دارد . 

دانشمندان دقیقا نمی دانند که چه چیزی باعث رشد سلولهای سرطانی  در معده می شود. اما چندین عامل می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.شایع ترین علت سرطان معده عفونت باکتریایی به نام هلیکوباکتر پیلوری است.

خونریزی در دستگاه گوارش می تواند نشانه ای از یک مشکل یا بیماری باشد. بیشترین علل خونریزی مرتبط  که می توان آنرا درمان یا کنترل کرد،  بواسیر(هموروئید) است.

تمام غذاها حاوی مقدار کمی باکتری هستند. اما رسیدگی ضعیف به غذاها، طبخ نامناسب یا نگهداری نامناسب غذاها باعث رشد باکتری و بروز بیماری می شوند. انگل ها، ویروس ها، سموم و مواد شیمیایی نیز باعث بروز بیماری می شوند. 

هیچ کس نمی داند دقیقا چه چیزی باعث دیورتیکولیت می شود  ، اما خوردن یک رژیم غذایی کم فیبر می تواند منجر به تشکیل این کیسه ها شود .دیورتیکول اغلب در قسمت پایینی روده بزرگ تشکیل می شود. این شرایط اغلب دیورتیکولوز نامیده می شود. دیورتیکولیت زمانی اتفاق می افتد که مخاط روده بزرگ  به شدت آلوده و یا ملتهب شود .

گاستروانتریت ویروسی نوعی عفونت روده است  که دارای علائمی همچون  اسهال آبکی، دردهای شکمی، تهوع یا استفراغ و گاهی اوقات تب  می باشد .
 

برای بسیاری از مردم، اسهال درهر سال یک یا دو بار رخ می دهد. اگر شما دارای شرایط خاص، مانند سندرم روده تحریک پذیرباشید، در اغلب موارد این بیماری اتفاق می افتد.این حالت به طور معمول دو تا سه روز طول می کشد.

ممکن است در سفرهای بین المللی در معرض بیماری هایی قرار گیرید که در کشور خودتان نادر است، اما در کشور مقصد بسیار شایع میباشد.

اغلب پزشکان با دیدن اسهال در افرادی که به تازگی آنتی بیوتیک مصرف کرده اند یا ادامه دار بودن اسهال  پس از بستری شدن در بیمارستان ، عفونت کلستریدیوم دیفیسیل را تشخیص میدهند. 

سندرم سوء جذب به اختلالاتی گفته می شود که در آن روده نمی تواند به اندازه کافی مواد مغذی خاص را جذب خون کند. این عامل می تواند جذب ماکرونوتریشن ها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها) و میکرونوتریشن ها (ویتامین و مواد معدنی) یا هر دو را مختل سازد.

داروی مورد نظرتان را جستجو کنید و همه چیز را در مورد آن مطالعه کنید.

آشنایی با بیماری ها و اختلالات طبی و روش های درمان و پیشگیری

در صورت که سوال و یا مشکل پزشکی خاصی دارید به راحتی می توانید سوالات خود را از پزشکان متخصص ما بپرسید و به سرعت پاسخ تخصصی دریافت کنید. برای این منظور می توانید از ربات تلگرامی ما با نام @askq_bot استفاده کنیبد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد.

© All Rights Reserved

لوپرامید برای درمان انواع اسهال حاد و مزمن در کودکان و بزرگسالان کاربرد دارد. در این مقاله با قرص لوپرامید و کاربردها و عوارض جانبی که دارد و به طور کلی تمام اطلاعات دارویی این قرص آشنا خواهید شد.

لوپرامید برای درمان اسهال حاد به ویژه بیماری های التهاب روده، پاستروآنتریت و سندرم روده تحریک پذیر مورد کاربرد است. لوپرامید یکی از مشتقات صناعی پتیدین است که قادر به کاهش تحریکات دستگاه گوارش و ترشحات آن می شود. قرص لوپرامید به صورت خوراکی همانند قرص دیفنوکسیلات به عنوان یک قرص ضد اسهال برای درمان اسهال های حاد، اسهال مزمن کودکان و بزرگسالان و همچنین اسهال های حادی که در مسافرت رخ می دهد کاربرد دارد.

این دارو با اثر مستقیم بر عضلات طولی و حلقوی دیواره روده ها قادر به غیر فعال کردن حرکات خود به خودی آنها می باشد. به دلیل این اثراتی که دارد موجب افزایش ویسکوزیته، حجم کم مدفوع روزانه و همچنین اتلاف الکترولیتها و مایعات را کاهش می دهد. داروی لوپرامید به طور مستقیم بر انتهای عصبی موجود در مخاط روده اثر می گذارد و حرکات روده را کاهش می دهد.

میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان

بیمار نباید دارو را بیش از دوز مجازی که پزشک تجویز نموده است مصرف نماید. اگر بیمار بعد از 48 ساعت مصرف این قرص اثرات بهبود را در خود پیدا نکرد و همچنین علائم تب در بیمار یافت شد باید مصرف آن را قطع کند و به پزشک مراجعه نماید. این دارو برای کودکان زیر دو سال تجویز نمی شود. همچنین مصرف لوپرامید در بارداری باید با احتیاط و با تجویز پزشک مصرف شود.

کودکان بیشتر از 12 سال و بزرگسالان: در ابتدای مصرف 4 میلی گرم به صورت خوراکی مصرف می شود. به طور معمول دوز روزانه مصرفی در بزرگسالان 4 بار است.

کودکان 2 تا 12 سال: دوز مصرفی برای این کودکان 2 بار در روز است.

بزرگسالان: برای بهبود باید 4 بار در روز و تا 10 روز مصرف این دارو را قطع نمایید.

کودکان: مصرف قرص لوپرامید برای درمان اسهال مزمن در کودکان 2 تا 3 بار روزانه بسته به نظر پزشک است.

این نکته را به یاد داشته باشید که این دوزهایی که معرفی شد به طور معمول است و برای درمان بهتر با عوارض کمتر حنما دوز مصرفی تجویز پزشک را رعایت نمایید. معمولا در اسهال حاد اگر بعد از 48 ساعت اثرات بهبود را دریافت نکردید، مصرف آن را قطع نمایید و به پزشک مراجعه نمایید.

همانطور که می دانید همه ی داروهای صنعتی و همچنین گیاهی موجب ایجاد عوارضی در بدن می شوند. این عوارض ممکن است در همه افراد ایجاد نشود. عوارض جانبی این دارو شامل موارد زیر هستند.

مصرف همزمان داروهای ضد درد اوپیوئید با قرص لوپرامید ممکن است موجب ایجاد یبوست شدید شود. همانطور که در این مقاله ملاحظه کردید قرص لوپرامید برای درمان انواع اسهال، حاد و مزمن کاربرد دارد. با رعایت نکاتی که در این مقاله برای مصرف این قرص گفته شد به بهبودی و سلامت خود و همچنین با عارضه های کمتر کمک کنید.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

لوپرامید باعث آهسته تر شدن فرایند گوارش غذا میشود و بنابراین روده کوچک فرصت بیشتری برای جذب مایعات و مواد مغذی از غذای مصرف شده خواهد داشت.

لوپرامید برای درمان اسهال بکار میرود. این دارو همچنین برای کاستن از مقدار مدفوع در افراد مبتلا به ایلئوستومی

درصورت داشتن کولیت زخمی، مدفوع تیره رنگ یا خون آلود همراه با تب شدید یا اسهالی که بدلیل مصرف آنتی بیوتیک ایجاد شده باشد نباید از لوپرامید استفاده کنید.

مصرف لوپرامید اگر با تجویز پزشک باشد مضر نیست. مصرف بیش از اندازه لپرامید میتواند باعث بروز مشکلات جدی قلبی و حتی مرگ شود.

همچنین اگر لوپرامید با برخی داروهای خاص مصرف شود میتواند منجر به مشکلات قلبی شود. اگر همراه با لوپرامید از داروهای دیگری نیز استفاده میکنید پزشک را مطلع سازید.میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان

از دادن لوپرامید به کودکانی که کمتر از دو سال دارند خودداری کنید.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از لوپرامید استفاده کنید:

از دادن این دارو به کودکانی که کمتر از دو سال دارند خودداری کنید. همچنین مصرف این دارو برای کودکان بزرگتر و نوجوانان بدون تجویز پزشک مجاز نیست.

برای حصول اطمینان از مضر نبودن مصرف لوپرامید، درصورت داشتن هریک از موارد زیر به پزشک اطلاع دهید:

درصورتی که برای درمان اسهال ایجاد شده به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک ها میخواهید از لوپرامید استفاده کنید پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

اگر باردار هستید پیش از مصرف لوپرامید با پزشک مشورت کنید.

درطول مصرف این دارو نباید به نوزاد خود شیر دهید.

دارو را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را مطالعه کنید.

مصرف لوپرامید اگر با تجویز پزشک باشد مضر نیست. مصرف بیش از اندازه لوپرامید میتواند باعث بروز مشکلات جدی قلبی و حتی مرگ شود.

به مقدار دوز دارو توجه داشته باشید تا دقیقا برابر با مقدار تجویز شده توسط پزشک باشد. میزان دوز مصرفی در بزرگسالان و کودکان متفاوت است. تعیین دوز دارو در کودکان بر اساس سن کودک انجام میگیرد.

لوپرامید را همراه با یک لیوان پر از آب ببلعید. اسهال میتواند باعث از دست رفتن آب و الکترولیت های بدن شود. بنابراین لازم است برای جلوگیری از کم آبی بدن از مایعات بیشتری استفاده کنید.

قرص های جویدنی لوپرامید باید پیش از بلعیدن به خوبی جویده شوند.

پیش از مصرف داروی مایع،بطری حاوی دارو را به خوبی تکان دهید. میزان دوز داروی مایع را با استفاده از سرنگ ها یا قاشق های مخصوص اندازه گیری دارو بسنجید.

شربت های لوپرامید دارای قدرت های متفاوتی هستند و یکسان نیستند. هنگام مصرف دارو مقدار دوز تجویز شده توسط پزشک را مد نظر داشته باشید.

دارو را در دمای اتاق و دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید. داروی مایع (شربت) نباید منجمد شود.

اگر تا دو روز پس از مصرف لوپرامید همچنان دچار اسهال و یا نفخ معده هستید مصرف دارو را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

در صورت فراموش کردن مصرف دارو: تا زمانی که لوپرامید تنها در موقع لزوم مصرف میشود برنامه زمانبندی برای آن وجود ندارد. اگر پس از مصرف این دارو علایم تان بهبود نیافت به پزشک اطلاع دهید.

درصورت مصرف بیش از حد (اووردوز) فورا به مراکز درمانی یا اورژانس مراجعه نمایید. مصرف بیش از حد لوپرامید میتواند کشنده باشد.

علایم اووردوز میتواند شامل ضربان قلب سریع یا نامنظم و یا از حال رفتن باشد. اگر بیمار دچار از حال رفتگی شود و یا به سحتی از خواب بیدار میشود مراقبان بیمار باید فورا وی را به مراکز درمانی برسانند.

از مصرف آب تونیک خودداری کنید. زیرا میتواند با لوپرامید تداخل ایجاد کرده و سبب بروز مشکلات جدی قلبی شود.

برای پیشگیری از ابتلا به کم آبی از مایعات بیشتری استفاده کنید. اگر بدن تان دچار کم آبی شده است از ورزش های سنگین و قرار گرفتن در آب و هوای گرم اجتناب کنید.

شکل مایع لوپرامید میتواند حاوی الکل باشد. تا زمانی که از نحوه تاثیر دارو بر بدن مطمئن نشده اید از انجام رانندگی یا کارهایی که به دقت و هوشیاری نیاز دارند اجتناب کنید. احتمال دارد واکنش های بدن دچار اختلال شود.

در صورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله کهیر، مشکل در تنفس، تورم صورت، دهان، لب ها و گلو به اورژانس مراجعه نمایید. همچنین در صورت بروز واکنش شدید پوستی (تب، گلودرد، سوزش چشم ها، درد پوستی یا جوش زدگی های قرمز یا بنفش رنگ که گسترش میابند و باعث پوسته پوسته شدن و تاول زدن پوست میشوند.) به اورژانس مراجعه کنید.

در صورت رویت علائم زیر فورا با پزشک تماس بگیرید:

عوارض جانبی شایع میتواند شامل موارد زیر باشد:

در برخی موارد درست نیت که از چند دارو بطور همزمان استفاده کرد. برخی از دارو ها میتوانند با سایر دارو ها تداخل ایجاد کرده و باعث عوارض خطرناکی شوند.

لوپرامید میتواند باعث بروز مشکلات قلبی جدی شود. همچنین اگر از برخی دارو ها(داروهای ضد عفونت، داروهای مرتبط با مشکلات قلبی، افسردگی، بیماری های روانی، سرطان، مالاریا یا ایدز) استفاده میکنید این خطر بیشتر متوجه شما خواهد بود.

بسیاری از داروها که شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی میشوند، ممکن است با لوپرامید تداخل ایجاد کنند. درمانگران خود را در جریان همه داروهایی که در حال حاضر از آنها استفاده می کنید و هر دارویی که استفاده از آن را شروع یا قطع کرده اید، قرار دهید.

اگر هنوز سوالی در رابطه با لوپرامید دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 17 فرو 1397

مرجع : www.drugs.com

دیدگاهی در رابطه با لوپرامید ثبت نشده است.

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان
میزان مصرف قرص لوپرامید در کودکان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *