موز و سرماخوردگی کودکان

دوره مقدماتی php
موز و سرماخوردگی کودکان
موز و سرماخوردگی کودکان

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت،موز یکی از میوه های مغذی است و از نظر سلامت برای نوزادان بسیار مفید است. برخی از فواید سلامت موز برای شیرخواران شامل کنترل اسهال، هضم در معده، کمک به کاهش التهاب پوستی و بهبود اختلالات ادراری است. اما اگر می خواهید بدانید چه میزان و چقدر موز برای نوزادان لازم است، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

بله. موز میوه ایده آلی برای نوزادان بعد از 6 ماهگی است. نوزادانی که آمادگی خوردن مواد غذایی جامد را دارند می توانند با این میوه شروع کنند. مواد مغذی موجود در موز نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای نوزادان و کودکان نوپا نیز مفید است.

در اینجا دلایل گنجاندن موز در رژیم غذایی نوزاد را مرور می کنیم.

آسان هضم در معده: موزی که به خوبی رسیده باشد به قدری نرم است که می توان آن را به راحتی خرد کرد به طوری که خیلی راحت از گلو پایین رود. طعم شیرین موز به خصوص برای نوزادان بسیار مورد پسند است و آنها مشتاق به خوردن این میوه هستند. موز پوره شده نیز هضم بسیار راحتی دارد و انرژی زیادی برای کودک تامین می کند.

کنترل اسهال: اسها نیز یکی از مهم ترین مشکلاتی است که نوزادان از آن رنج می برند. اسهال در نوزادان اغلب توسط ویروس هایی مانند روتاویروس ایجاد می شود. در چنین مواردی اولویت باید با مراجعه به پزشک متخصص اطفال باشد تا نوزاد دوباره هیدراته شود و در نهایت تغذیه کودک با موز، برنج، غلات، سیب و نان تست است. این رژیم را می توان برای کودکانی که غذای کمکی می خورند، استفاده کرد.موز و سرماخوردگی کودکان

تامین مواد مغذی ضروری: موز سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیوم، گوگرد، آهن و مس است. این مواد مغذی در ماه های اولیه رشد کودک مورد نیاز است. پتاسیم برای عملکرد عضلات و حفظ ریتم قلب از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر آهن و مس برای گلبول های قرمز خون و سطح هموگلوبین لازم هستند. کلسیم هم برای رشد استخوان ضروری است.

دوره مقدماتی php

یک میوه با کمترین آلرژی: در موارد مختلف آلرژی های غذایی ناشی از اسیدآمینه ها برای برخی افراد وجود دارد. اما موز حاوی اسیدآمینه های ساده یا خوش خیم است که بیشتر قابل هضم هستند و به دلیل این ویژگی به راحتی قابل هضم است. به دلیل این ویژگی موز را به عنوان غذای ایده آل برای نوزادان تبدیل می کند.

درمان عفونت ادراری: نوزادان و کودکان بسیار مستعد عفونت ادراری هستند. علائم عفونت عبارت است از تب، تکرر ادرار، بوی بد ادرار و …. اعتقاد بر این است که موز می تواند مجاری ادراری را از سموم تجمع یافته پاک کند.

پوست موز و کاهش التهاب پوست: گاهی اوقات پوست موز را برای تسکین نیش حشرات استفاده می کنند. خیلی از اوقات نوزادان مورد گزش حشرات قرار می گیرند در چنین مواردی پوست موز می تواند کمک کننده باشد.

موز کال را نباید به نوزاد بدهید زیرا هضم آن بسیار سخت است. اطمینان حاصل کنید که موزها به رنگ زرد و بدون لکه های سیاه زیاد روی آن باشند. همچنین باید دقت کنید که موز در عین سفتی به راحتی جویده شود.

موز می تواند سرفه و سرماخوردگی را تشدید کند به همین دلیل بهتر است در صورتی که نوزاد سرماخورده یا سرفه می کند از تغذیه او با موز خودداری کنید. از تغذیه زیاد نوزاد با موز در فصل زمستان و در شرایطی که درجه حرارت ناگهان افت می کند نیز اجتناب کنید.

احتمالا بهترین زمان برای تغذیه نوزاد با موز در فصل تابستان است. موز به کنترل دمای بدن در طول تابستان کمک می کند و به همین دلیل زمان ایده آل برای تغذیه با موز همین زمان است. در فصول دیگر سال نیز می توان نوزاد را با موز تغذیه کرد البته اگر روز دلپذیر و آفتابی باشد.

حقایقی درباره مواد مغذی موجود در موز:

یک موز با اندازه متوسط حاوی حدود 105 کیلوکالری است که بیشتر آن کربوهیدرات است. یک موز در اندازه متوسط حاوی مواد زیر است:

105 کیلوکالری

5 گرم چربی

27 گرم کربوهیدرات

14 گرم شکر

3 گرم فیبر

1 گرم پروتئین

25 درصد ویتامین B6

16 درصد منگنز

14 درصد ویتامین C

12 درصد پتاسیم

12 درصد فیبر

10 درصد مس

10 درصد بیوتین

8 درصد منیزیوم

والدین ممکن است هنگام افزایش دمای بدن کودک نگران شوند، اما تب به خودی خود هیچ ضرری ندارد و در واقع می تواند یک چیز خوب باشد.

تب، روش بدن برای مبارزه با عفونت ها و میکروب های ناخواسته است. علل تب می تواند شامل فشار فیزیکی یا روحی بیش از حد، عفونت ها، نوسانات ناگهانی هوا یا هرگونه التهاب در بدن باشد. افزایش درجه حرارت بدن و روند مبارزه با عفونت ها نیاز به مصرف انرژی زیادی توسط بدن دارد و از این رو استراحت کامل توصیه می شود.

کودکی که تب دارد ممکن است علایم زیر را از خود نشان دهد:

حتما بخوانید: ۴ تا از بهترین و جدیدترین دارو و شربت های درمان سرفه و سرماخوردگی کودکان

موز یک میوه ی عالی برای کودکان است. این میوه ی خوشمزه سرشار از اسیدهای آمینه، پروتئین و حتی چربی های سالم است. علاوه بر این موز سرشار از پتاسیم است، که برای سلامت مغز و رشد آن بسیار مهم است. بنابراین موز یکی از اصلی ترین میوه هایی ست که می توانید در رژیم غذایی کودک خود لحاظ کنید.موز و سرماخوردگی کودکان

از قند موجود در این میوه نترسید. احساس راحتی کنید و فرزندان خود را تشویق کنید به اندازه دلخواه شان موز بخورند. زیرا این میوه شگفت انگیز برای سلامتی آنها بسیار ضروری است.

ارزش غذایی یک عدد موز (۱۰۰ گرمی)

حتما بخوانید: جدیدترین راههای درمان سرماخوردگی نوزادان در طب سنتی روز چیست؟

اگر فرزند شما تب دارد، بدیهی است که برای بهبودی او هر کاری انجام خواهید داد. علاوه بر دارو و توجه، باید مراقب غذای مصرفی فرزندتان هم باشید. معمولاً بچه ها در هنگام تب از خوردن غذا امتناع می ورزند. این می تواند آنها را خسته، ضعیف و لرزان نشان دهد. خوردن غذای سالم (صرف نظر از کمیت) همچنین نقش مهمی در بهبودی سریع آنها دارد.

بسیاری از افراد این ذهنیت را دارند که کودکان بیمار نباید در طول تب یا سرماخوردگی، هیچ میوه ای مصرف کنند. نظر این افراد تنها از یک اعتقاد کورکورانه ناشی می شود. این یک عقیده ی غلط است که خلاف آن به اثبات رسیده است.

موز سرشار از ویتامین B6 است که به آرامش بافت عضله برونش کمک می کند. گفته می شود موز باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز سرفه و سرماخوردگی هم می شود.

این بدان معنی نیست که باید کودک بیمارتان را به خوردن موز زیاد مجبور کنید. مصرف موز در حد اعتدال راهی مناسب برای مبارزه با سرفه و سرماخوردگی است.

موز را می توان با اطمینان در هنگام سرفه و سرماخوردگی، قبل از ظهر(نیمه ی اول روز) مصرف کرد.

حتما بخوانید: بهترین و جدیدترین روش درمان سرماخوردگی نوزاد چیست؟ (قطعی و سریع)

همانطور که در بالا هم اشاره شد، یکی از توصیه های پزشکان مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی و تب است. خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای درمان این بیماری بخصوص در بچه ها باشد.

در زیر طرز تهیه ی میلک شیک گردو و موز را برایتان آورده ایم. این می تواند یک میان وعده ی عالی برای فرزندتان باشد.

حتما بخوانید: نحوه پخت یک سوپ عالی و بسیار مقوی برای درمان سرماخوردگی کودکان

این ماده غذایی حاوی موز، یک آنتی بیوتیک طبیعی است و به کاهش دمای بدن و کشته شدن عفونت کمک می کند.

مواد مورد نیاز:

طرز تهیه:

۱- تمام مواد را درون مخلوط کن ریخته و به مدت ۱ دقیقه مخلوط کنید.

۲- محتویات را داخل یک لیوان بریزید، با عسل مخلوط کنید و سریعاً سرو کنید.

توجه: موز و سایر غذاهای جامد اغلب برای کودکی که معمولا استفراغ می کنند، توصیه نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.موز و سرماخوردگی کودکان

سلام و ممنون بابت مطالب علمی و مفیدتون من همیشه نگران وزن و…

سلام وقت شما بخیر،ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قرار…

لطفا معنی فارسی موسیقی هارو بزارید ممنون💙…

قند نوزاد ۴ ماهه من دو ساعت و نیم بعد از شیر ۱۴۵ بود، طبیعی…

بچه منم ۳۷ هفتع ب دنیا آمد با وزن ۱۴۰۰ چندتا شیرخشک عوض کردم…

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

  • طرز دوخت چادر کمری حسنا
  • آموزش فتوشاپ برای تصاویر کودکان

    آموزش برنامه نویسی برای همه سنین

    طرز تهیه دسر و گلاسه

    مرکز کاشت مو

    مرکز کاشت ابرو

    جراحی سینه و شکم

    جراحی لیفت صورت و گردن

    جراحی لیپوساکشن

    جراحی بینی

    شرکت لوتوس

    موز و سرماخوردگی کودکان

    با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات تربیتی، تنها به کیفیت و سلامت خانواده ایرانی می اندیشیم !

    تبلیغــات  تماس با ما

    شماره تماس  09191210008

    ایمیل Maxer.ir@gmail.com

    ما می‌دانیم برای اینکه سرماخوردگی‌مان زودتر برطرف شود چه باید بخوریم، مثلاً یک کاسه سوپ مرغ داغ یا یک لیوان دمنوش زنجبیل؛ اما در مورد غذاهایی که سرماخوردگی را بدتر می‌کنند چطور؟

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وقتی دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا می‌شوید از خوردن این غذاها پرهیز کنید:

    شیرینی‌ها

    مصرف زیاد قند می‌تواند سیستم ایمنی را سرکوب کند. قند این پتانسیل را دارد که مانع عملکرد ایمنی بدن علیه عفونت شود و گلبول‌های سفید خون را ضعیف کند. ضمناً قند، تعداد مارکرهای التهابی به نام سیتوکین‌ها را افزایش می‌دهد که می‌توانند در بدن التهاب ایجاد کنند. پس سعی کنید حداقل وقتی که سرما خورده‌اید سراغ شیرینی‌ها نروید (از جمله آبمیوه‌های شیرین شده) تا حالتان بهتر شود.

    متخصصان از نوشابه، عمدتاً به دلیل داشتن قند زیاد، به عنوان یکی از بدترین غذاهایی که در هنگام بیماری می‌توان مصرف کرد، نام می‌برند؛ زیرا با تضعیف سلول‌های سفید خون، مانع مبارزه‌ی بدن شما با عفونت‌ها می‌شوندموز و سرماخوردگی کودکان

    کربوهیدرات‌های ساده

    وقتی سرما خورده‌اید، پاستا و نان تست و … می‌خورید؟ نباید این کار را بکنید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده فوراً تبدیل به قند می‌شوند و مثل نوشیدنی‌های قندی و اسنک‌های شیرین، قند خونتان را زود بالا می‌برند و تأثیرات التهابی در بدن دارند. البته همه‌ی کربوهیدرات‌ها بد نیستند. کربوهیدرات‌هایی که شاخص گلیسمی‌شان پایین است مانند نان گندم، غلات کامل و یا هر چیزی که فیبر بالایی دارد می‌تواند از التهاب بدن کم کند. البته اگر ناراحتی معده دارید، کربوهیدرات‌های ساده می‌توانند کمکتان کنند چون راحت‌تر هضم می‌شوند.

    غذاهای تند

    اگر سرما خورده‌اید یا علائمی در سیستم تنفسی فوقانی‌تان دارید، بهتر است غذاهای تند مصرف کنید؛ زیرا غذای تند می‌تواند راه‌های هوایی‌تان را پاکسازی کند زیرا دارای کپسایسین است که همان عامل تندی فلفل می‌باشد. اما اگر همراه با ناخوشی‌تان دچار ناراحتی معده نیز هستید، از خوردن غذای تند صرف‌نظر کنید تا ناراحتی معده‌تان بدتر نشود.

    مرکبات

    حتماً شما هم به محض اینکه احساس سرماخوردگی می‌کنید، سراغ آب پرتقال می‌روید؛ اما باید بدانید مرکبات شامل پرتقال و گریپ فروت و لیموترش می‌توانند مخاط معده را تحریک کرده و ناراحتی معده ایجاد کنند. اگر حالت تهوع دارید بهتر است مرکبات مصرف نکنید تا معده‌تان بهتر شود. می‌توانید تا آن زمان از مکمل ویتامین C استفاده کنید.

    غذاهای چرب

    وقتی بدنتان در حال مبارزه با علائم سرماخوردگی است، اشتهایتان کم می‌شود و غذاهای چرب مانند انواع فست‌فود و غذاهای سرخ‌کرده می‌توانند حالتان را بدتر کنند زیرا التهاب برانگیزند. وقتی بیمارید، بدنتان سعی می‌کند به شما بگوید خوردن غذای چرب برایتان خوب نیست. به چیزی که بدنتان می‌گوید اعتماد کنید!

    گوشت قرمز

    خورده‌اید، مخصوصاً اگر حالت تهوع و ناراحتی‌های گوارشی هم دارید، از گوشت قرمز صرف‌نظر کنید. گوشت قرمز نسبت به سایر انواع پروتئین دارای چربی بیشتری است و انتخاب خوبی برای روزهای سرماخوردگی‌تان نیست.

    توت فرنگی

    اگر تصور می‌کنید این سوپرفود برای بهتر کردن حالتان خوب است اشتباه می‌کنید. توت فرنگی باعث ترشح هیستامین در بدن شده و در بینی و حلق، گرفتگی ایجاد می‌کند. ترشحات هیستامینی می‌توانند بینی و سینوس‌هایتان را ناراحت کنند.

    شیر

    شیر هم یکی از غذاهایی است که وقتی سرما خورده‌اید باید از آن پرهیز کنید. محصولات لبنی می‌توانند ترشحات را غلیظ کنند، در نتیجه آلرژن‌های مضر به مدت طولانی‌تری در سیستم تنفسی‌تان باقی خواهند ماند.

    آبنبات بدون قند

    آبنبات بدون قند، قند ندارد اما آبنبات‌ها و آدامس‌هایی که سوربیتول دارند می‌توانند مشکلات معده ایجاد کنند. سوربیتول، قابل هضم نیست و می‌تواند معده‌تان را ناراحت کند و حتی در برخی از افراد سبب اسهال بشود. اسهال به معنی کم آب شدن بدن است. شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند سردرد نیز ایجاد کنند. اگر خارش گلو دارید و می‌خواهید آن را تسکین بدهید، شربت عسل بنوشید.

    نوشیدنی‌های کافئین دار

    نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و چای پررنگ می‌توانند بدن را کم آب کنند. کافئین ادرارآور است و میزان آب بدن را کاهش می‌دهد، در نتیجه پروسه‌ی درمانتان کُند خواهد شد. ضمناً بیشتر نوشیدنی‌های کافئین‌دار حاوی قند هستند و التهاب برانگیزند که باعث می‌شود بدنتان به خوبی نتواند با عفونت مبارزه کند.

    بستنی

    لطفاً برای تسکین گلودردتان سراغ بستنی نروید چون مدت بیماری‌تان را طولانی‌تر می‌کند. بیشتر بستنی‌ها با شیرهای پُرچرب درست می‌شوند که به معنی التهاب در بدن است. ضمناً بستنی دارای قند زیاد است که همان‌طور که گفتیم التهاب را در بدن افزایش داده و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند.

    موز

    موز فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد؛ اما بهتر است وقتی سرما خورده‌اید موز نخورید. موز نیز مانند توت فرنگی سبب ترشح هیستامین در بدن می‌شود که مطمئناً به نفعتان نیست. همچنین موز حاوی قند زیادی است که التهاب برانگیز بوده و عملکرد سیستم ایمنی‌تان را کاهش می‌دهد.

    غذاهای سفت یا تُرد

    هر غذایی که بافت سفتی دارد می‌تواند گلو و حلق‌تان را تحریک کرده و شما را به سرفه بیندازد یا دچار گلودرد کند. انواع بیسکوئیت‌ها، چیپس‌ها، آجیل و حتی سبزیجات خام، تحریک‌کننده‌ی گلو هستند. در عوض غذاهایی بخورید که بلع راحت‌تری دارند و بافتشان نرم است. غرغره آب‌نمک می‌تواند گلوی تحریک شده را آرام کند و التیام بدهد.

    غذاهای شور و ترشیجات

    موز و سرماخوردگی کودکان

    غذاهایی که گلودرد را بدتر می‌کنند معمولاً همان غذاهایی هستند که معده را ناراحت می‌کنند. غذاهایی که حاوی نمک زیاد و سرکه هستند می‌توانند در گلو و حلق التهاب ایجاد کنند. غذاهای تخمیر شده دارای مقدار زیادی هیستامین هستند که موجب احتقان بینی و گلویتان می‌شوند.

    بادام زمینی

    بادام زمینی یکی از معروف‌ترین آلرژن‌های خوراکی است که می‌تواند مقدار زیادی هیستامین در بدن تولید کند. حتی اگر به بادام زمینی حساسیت ندارید و معمولاً آن را مصرف می‌کنید، در روزهای سرماخوردگی‌تان این کار را نکنید زیرا التهاب را در بدنتان افزایش داده و گرفتگی بینی ایجاد می‌کند.

    نوشابه‌های گازدار

    شاید فکر کنید نوشیدن نوشابه بهترین راه برای رفع ناراحتی معده است؛ اما این نوشیدنی‌ها مانع انجام فعالیت صحیح سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در واقع متخصصان از نوشابه، عمدتاً به دلیل داشتن قند زیاد، به عنوان یکی از بدترین غذاهایی که در هنگام بیماری می‌توان مصرف کرد، نام می‌برند؛ زیرا با تضعیف سلول‌های سفید خون، مانع مبارزه‌ی بدن شما با عفونت‌ها می‌شوند.

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    مطالب پر بازدید

     

     یکی از توصیه های پزشکان مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی است خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای آن باشد


    موز و سرماخوردگی کودکان

    تیمی از دانشمندان بین المللی، نسخه جدیدی از لکتین موز را تولید کرده اند که می تواند بدون عوارض جانبی با ویروس ها مقابله کند.

    یک تیم بین المللی متشکل از ۲۶ دانشمند نشان داده اند که پروتئین جداشده از موز می تواند در مقابله با ویروس های مسبب ایدز، هپاتیت C و آنفلوآنزا مفید باشد.

    این تحقیق بر روی لکتین موز یا «BanLec» متمرکز بوده است. این پروتئین در سال ۲۰۱۰ به عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به همراه داشت.

    حال این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از «BanLec» موسوم به «H۸۴T» را ایجاد کرده اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد. این پروتئین بر روی موش ها آزمایش شده است.

    کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی در موش‌ها موثر بوده است. در حقیقت این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.

    اگرچه درمان های متعددی برای این بیماری ها وجود دارد، اما دانشمندان به دنبال دارویی هستند که در مقابله با بسیاری از ویروس هایی که به سرعت تغییر می کنند، نظیر آنفولانزا، کارآیی داشته باشد.

    کارشناسان همچنین با بیان اینکه لازم است آزمایش‌های بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام شود، اظهار داشتند: به هر حال مصرف این میوه به دلیل برخورداری از دو ویتامین C و B۶ به عنوان ارتقاء دهنده سطح ایمنی توصیه می‌شود

    مهر

    مطالب مرتبط

    سلام دوستای دکترسلامی…خیلی ممنون بابت این مطلبتون خیلی موثربود…بدجورسرماخورده بودم.ممنون

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    همان قدر که خوردن میوه برای بزرگسالان لازم و ضروری است، در کودکان هم دریافت روزانه 2 تا سه واحد میوه ضرورت بسیاری دارد. یکی از این میوه ها ،موز می باشد که خطر ابتلا به سرطان خون را در کودکان کاهش می دهد. چنانچه در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند موز در رژیم غذایی کودکتان به شما کمک خواهد کرد تا مواد مغذی مفید زیادی برای او فراهم شود ، برای پیدا کردن موارد بیشتر در مورد فواید سلامتی موز برای کودکان، این بخش از سلامت تغذیه در نمناک را بخوانید.

    موز یک میوه سرشار از انرژی مغذی است. موز شامل منگنز, ویتامین B6, ویتامین C, فیبر, پتاسیم, آهن, ویتامین A و مواد مغذی دیگر است یه خوراکی کم چرب است.

     

    اگر آبریزش بینی دارید یا چشمتان می­ خارد، لزوما به ویروس جدید کرونا مبتلا نشده­ اید. اما اگر سرفه می­ کنید، احساس خستگی شدید و تب دارید، ممکن است به کووید-19 مبتلا شده باشید. از طرفی شاید هم فقط آنفلونزای فصلی گرفته باشید. به منظور تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا می توانید از تست هوشمند کرونا هم استفاده کنید.

    برای مطالعه بیشتر راجع به تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا حتما این مطلب را بخوانید:

    فرق علائم کرونا با آنفولانزا، سرماخوردگی و حساسیت چیست؟

     

     

    موز و سرماخوردگی کودکان

    سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است. ویروس ها ساختار سلولی ندارند و تنها شامل ژنوم و پوششی از پروتئین در اطراف آن هستند.

    ویروس ها در صورت حمله به بدن، معمولا توسط سیستم دفاعی از بین می روند و تنها کافی است با رعایت بعضی موارد در خوردن و آشامیدن، به سیستم دفاعی بدن خود در راه مبارزه با ویروس ها، کمک کنیم.

    ویروس سرماخوردگی در زمان ورود به بدن ما بر قسمت های خاصی از بدن ما تاثیر می گذارد. ویروس ها بیشتر روی مجاری و دستگاه تنفسی تاثیر می گذارند. علائم معمول سرماخوردگی عبارتند از: احتقان بينی، آبريزش از بينی و عطسه.

    گاهی در روزهای اول سرماخوردگی گلودرد ظاهر می شود و به سرعت از بین می رود. گاهی درد در نقاط مختلف بدن هم در افراد مبتلا ظاهر می شوند. بیشتر سرماخوردگی ها در مدت سه تا هفت روز بهبود می یابند.

     

    form#sib_signup_form_1 {
    padding: 5px;
    -moz-box-sizing:border-box;
    -webkit-box-sizing: border-box;
    box-sizing: border-box;
    direction:rtl;
    font-size: 16px;
    }
    form#sib_signup_form_1 input[type=text]{
    width: 100%;
    border: 1px solid #bbb;
    height: auto;
    margin: 5px 0 0 0;
    display: inline;
    }
    form#sib_signup_form_1 input[type=email], form#sib_signup_form_1 select {
    width: 100%;
    border: 1px solid #bbb;
    height: auto;
    margin: 5px 0 0 0;
    }
    form#sib_signup_form_1 .sib-default-btn {
    margin: 5px auto;
    padding: 6px 12px;
    color:#fff;
    background-color: #1780df;
    border-color: #2E2E2E;
    font-size: 16px;
    font-weight:bold;
    line-height: 1.4285;
    text-align: center;
    cursor: pointer;
    vertical-align: middle;
    -webkit-user-select:none;
    -moz-user-select:none;
    -ms-user-select:none;
    user-select:none;
    white-space: normal;
    border:1px solid transparent;
    border-radius: 5px;
    width: 100%;
    }

    form#sib_signup_form_1 .sib-default-btn:hover {
    background-color: #fb815e;
    }
    form#sib_signup_form_1 p{
    margin: 10px 0 0 0;
    }
    form#sib_signup_form_1.sib-bold{
    font-weight: bold;
    margin-bottom: 15px;
    }

    .dr-form-img {
    width: 100%;
    margin-bottom: 1rem;
    }form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message {
    padding: 6px 12px;
    margin-bottom: 20px;
    border: 1px solid transparent;
    border-radius: 4px;
    -webkit-box-sizing: border-box;
    -moz-box-sizing: border-box;
    box-sizing: border-box;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-error {
    background-color: #f2dede;
    border-color: #ebccd1;
    color: #a94442;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-success {
    background-color: #dff0d8;
    border-color: #d6e9c6;
    color: #3c763d;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-warning {
    background-color: #fcf8e3;
    border-color: #faebcc;
    color: #8a6d3b;
    }


     

    یکی از سوالات و مشکلات همیشگی موقع سرماخوردگی غذاهایی هست که باید بخوریم. در ادامه 10 غذای مفید که در دوران سرماخوردگی میتوانید استفاده کنید را با هم مرور می‌کنیم. بله، وقت سرماخودگی هم میشه خوراکی های خوشمزه خورد:

    بستنی میوه ای، خشکی و درد گلو را بهبود می دهند. بستنی میوه ای آب بدن شما را  که برای مقابله با سرماخوردگی به آن نیاز دارید در حد متعادل نگه می دارد. مصرف مایعات کافی ترشحات مخاطی بینی را رقیق و گرفتگی آن را برطرف می کند.

    از بستنی یخی که 100 درصد از آبمیوه درست شده استفاده کنید تا از دریافت مواد مغذی کافی مطمئن شوید. خودتان هم می توانید آبمیوه یخ زده درست کنید.

    ساندویچ بوقلمون حاوی پروتئین بدون چربی است که در یک رژیم سالم است. اگرچه ممکن است دوست نداشته باشید بخوردید ولی خوردن آن برای بدن شما انرژی کافی برای جنگیدن با بیماری را فراهم می کند. از سس توت، برای خوشمزه کردن و راحت خوردن آن استفاده کنید.

    وقتی  سرماخورده اید احتمالاً تمایلی به درست کردن و خوردن سالاد ندارید.می توانید یک لیوان آب سبزیجات با سدیم کم بخورید. بدن شما مقادیر زیاد آنتی اکسیدان دریافت می کند که سیستم ایمنی بدن شما را بر ضد میکرب ها تقویت می کند.

    مشتاق مزه ای شیرین هستید؟ از آبمیوه 100 درصد خالص استفاده کنید.

    به شما کمک می کند که مایعات کافی را دریافت کنید و بسیار هم مقوی است. شواهد علمی نشان می دهد که سوپ مرغ به درمان کمک می کند. سوپ مرغ داغ، بخش های مو مانند در مجرای بینی که بدن شما را در مقابل باکتری و ویروس محافظت می کنند،تقویت می کند.

    اگر می توانید سیر بخورید، چاشنی خیلی خوبی برای غذاهایی مثل سوپ است. به نظر می رسد که تا اندازه ای دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و کمی هم در رفع گرفتگی بینی کمک می کند.

    زنجبیل برای حالت تهوع و دل درد مناسب است. مطالعات نشان می دهد زنجبیل برای التهاب هم موثر است. زنجبیل را می توان به شکل خورد شده یا پودر به غذا اضافه کرد . می توانید از نوشابه زنجبیل هم استفاده کنید.

    برای دریافت آنتی اکسیدان از انواع چای استفاده کنید. استنشاق بخار چای بینی را باز می کند. از عسل و آبلیمو برای بهبود گلودرد استفاده کنید. اگر کافئین شما را اذیت می کند از چای بدون کافئین یا چای گیاهی استفاده کنید.

    خوردن موز بسیار راحت است. هنگام حالت تهوع، استفراغ و اسهال موز می تواند به عنوان غذا استفاده شود. موز به همراه برنج،سس سیب و نان تست رژیم غذایی مناسبی است که پزشکان به افرادی که تازه از آنفولانزای شکمی رها شده اند پیشنهاد می دهند.

    نان تست غذای مناسبی هنگام بیماری و همراه مناسبی برای سوپ مرغ است که گرسنگی شما را هنگامی که نمی توانید غذاهای سنگین بخورید برطرف می کند.

    اگر اشتهای شما بازگشته است از این نوشیدنی ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که مواد مغذی و کالری کافی دریافت می کنید. از نوشیدنی های بدون لاکتوز که شکر کم و حداقل 6 گرم پروتئین دارند استفاده کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    موز و سرماخوردگی کودکان

    وب‌ سایت

    هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

    یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

    دانشمندان با لکتین موز به جنگ آنفلوآنزا می‌روند، اگر تا امروز موز را به‌خاطر پتاسیم و کلسیم و انرژی که به بدن می‌رساند، می‌خوردید حالا و بعد از خواندن این خبر به آن به چشم یک جنگجو مقابل سرماخوردگي، آنفلوآنزا ، ایدز و هپاتیت بنگريد …

    اگر تا امروز موز را به‌خاطر پتاسیم و کلسیم و انرژی که به بدن می‌رساند، می‌خوردید حالا و بعد از خواندن این خبر به آن به چشم یک جنگجو مقابل آنفلوآنزا و البته ایدز و هپاتیت هم می‌توانید نگاه کنید. به گزارش دیلی‌میل، دانشمندان تغذیه و دارو نسخه جدیدی از لکتین موز تولید کرده‌اند که می‌تواند بدون عوارض جانبی با ویروس‌ها مقابله کند.

     این تیم بین‌المللی متشکل از ۲۶دانشمند به این نتیجه رسیده‌اند که پروتئین جدا شده از موز می‌تواند در مقابله با ویروس‌هایی که باعث به‌وجود آمدن ایدز، هپاتیتC و آنفلوآنزا می‌شود، مفید باشد.

    پروتئین «لکتین» در سال۲۰۱۰ به‌عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به‌همراه داشت.

    حالا این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از BanLec موسوم به H۸۴T را ایجاد کرده‌اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد. موز و سرماخوردگی کودکان

    دانشمندان در بررسی‌های اولیه  به این نتیجه رسیده‌اند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی موثر است.

    این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.

    اگر جزو کسانی هستید که در فصل سرما زیاد سرما می‌خورید از امروز موز را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

    منبع: مجله سيب سبز

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    موز و سرماخوردگی کودکان
    موز و سرماخوردگی کودکان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *