موز برای سرما خوردگی خوبه

دوره مقدماتی php
موز برای سرما خوردگی خوبه
موز برای سرما خوردگی خوبه

ما می‌دانیم برای اینکه سرماخوردگی‌مان زودتر برطرف شود چه باید بخوریم، مثلاً یک کاسه سوپ مرغ داغ یا یک لیوان دمنوش زنجبیل؛ اما در مورد غذاهایی که سرماخوردگی را بدتر می‌کنند چطور؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وقتی دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا می‌شوید از خوردن این غذاها پرهیز کنید:

شیرینی‌ها

مصرف زیاد قند می‌تواند سیستم ایمنی را سرکوب کند. قند این پتانسیل را دارد که مانع عملکرد ایمنی بدن علیه عفونت شود و گلبول‌های سفید خون را ضعیف کند. ضمناً قند، تعداد مارکرهای التهابی به نام سیتوکین‌ها را افزایش می‌دهد که می‌توانند در بدن التهاب ایجاد کنند. پس سعی کنید حداقل وقتی که سرما خورده‌اید سراغ شیرینی‌ها نروید (از جمله آبمیوه‌های شیرین شده) تا حالتان بهتر شود.

متخصصان از نوشابه، عمدتاً به دلیل داشتن قند زیاد، به عنوان یکی از بدترین غذاهایی که در هنگام بیماری می‌توان مصرف کرد، نام می‌برند؛ زیرا با تضعیف سلول‌های سفید خون، مانع مبارزه‌ی بدن شما با عفونت‌ها می‌شوند

موز برای سرما خوردگی خوبه

دوره مقدماتی php

کربوهیدرات‌های ساده

وقتی سرما خورده‌اید، پاستا و نان تست و … می‌خورید؟ نباید این کار را بکنید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده فوراً تبدیل به قند می‌شوند و مثل نوشیدنی‌های قندی و اسنک‌های شیرین، قند خونتان را زود بالا می‌برند و تأثیرات التهابی در بدن دارند. البته همه‌ی کربوهیدرات‌ها بد نیستند. کربوهیدرات‌هایی که شاخص گلیسمی‌شان پایین است مانند نان گندم، غلات کامل و یا هر چیزی که فیبر بالایی دارد می‌تواند از التهاب بدن کم کند. البته اگر ناراحتی معده دارید، کربوهیدرات‌های ساده می‌توانند کمکتان کنند چون راحت‌تر هضم می‌شوند.

غذاهای تند

اگر سرما خورده‌اید یا علائمی در سیستم تنفسی فوقانی‌تان دارید، بهتر است غذاهای تند مصرف کنید؛ زیرا غذای تند می‌تواند راه‌های هوایی‌تان را پاکسازی کند زیرا دارای کپسایسین است که همان عامل تندی فلفل می‌باشد. اما اگر همراه با ناخوشی‌تان دچار ناراحتی معده نیز هستید، از خوردن غذای تند صرف‌نظر کنید تا ناراحتی معده‌تان بدتر نشود.

مرکبات

حتماً شما هم به محض اینکه احساس سرماخوردگی می‌کنید، سراغ آب پرتقال می‌روید؛ اما باید بدانید مرکبات شامل پرتقال و گریپ فروت و لیموترش می‌توانند مخاط معده را تحریک کرده و ناراحتی معده ایجاد کنند. اگر حالت تهوع دارید بهتر است مرکبات مصرف نکنید تا معده‌تان بهتر شود. می‌توانید تا آن زمان از مکمل ویتامین C استفاده کنید.

غذاهای چرب

وقتی بدنتان در حال مبارزه با علائم سرماخوردگی است، اشتهایتان کم می‌شود و غذاهای چرب مانند انواع فست‌فود و غذاهای سرخ‌کرده می‌توانند حالتان را بدتر کنند زیرا التهاب برانگیزند. وقتی بیمارید، بدنتان سعی می‌کند به شما بگوید خوردن غذای چرب برایتان خوب نیست. به چیزی که بدنتان می‌گوید اعتماد کنید!

گوشت قرمز

خورده‌اید، مخصوصاً اگر حالت تهوع و ناراحتی‌های گوارشی هم دارید، از گوشت قرمز صرف‌نظر کنید. گوشت قرمز نسبت به سایر انواع پروتئین دارای چربی بیشتری است و انتخاب خوبی برای روزهای سرماخوردگی‌تان نیست.

توت فرنگی

اگر تصور می‌کنید این سوپرفود برای بهتر کردن حالتان خوب است اشتباه می‌کنید. توت فرنگی باعث ترشح هیستامین در بدن شده و در بینی و حلق، گرفتگی ایجاد می‌کند. ترشحات هیستامینی می‌توانند بینی و سینوس‌هایتان را ناراحت کنند.

شیر

شیر هم یکی از غذاهایی است که وقتی سرما خورده‌اید باید از آن پرهیز کنید. محصولات لبنی می‌توانند ترشحات را غلیظ کنند، در نتیجه آلرژن‌های مضر به مدت طولانی‌تری در سیستم تنفسی‌تان باقی خواهند ماند.

آبنبات بدون قند

آبنبات بدون قند، قند ندارد اما آبنبات‌ها و آدامس‌هایی که سوربیتول دارند می‌توانند مشکلات معده ایجاد کنند. سوربیتول، قابل هضم نیست و می‌تواند معده‌تان را ناراحت کند و حتی در برخی از افراد سبب اسهال بشود. اسهال به معنی کم آب شدن بدن است. شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند سردرد نیز ایجاد کنند. اگر خارش گلو دارید و می‌خواهید آن را تسکین بدهید، شربت عسل بنوشید.

نوشیدنی‌های کافئین دار

نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و چای پررنگ می‌توانند بدن را کم آب کنند. کافئین ادرارآور است و میزان آب بدن را کاهش می‌دهد، در نتیجه پروسه‌ی درمانتان کُند خواهد شد. ضمناً بیشتر نوشیدنی‌های کافئین‌دار حاوی قند هستند و التهاب برانگیزند که باعث می‌شود بدنتان به خوبی نتواند با عفونت مبارزه کند.

بستنی

لطفاً برای تسکین گلودردتان سراغ بستنی نروید چون مدت بیماری‌تان را طولانی‌تر می‌کند. بیشتر بستنی‌ها با شیرهای پُرچرب درست می‌شوند که به معنی التهاب در بدن است. ضمناً بستنی دارای قند زیاد است که همان‌طور که گفتیم التهاب را در بدن افزایش داده و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند.

موز

موز فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد؛ اما بهتر است وقتی سرما خورده‌اید موز نخورید. موز نیز مانند توت فرنگی سبب ترشح هیستامین در بدن می‌شود که مطمئناً به نفعتان نیست. همچنین موز حاوی قند زیادی است که التهاب برانگیز بوده و عملکرد سیستم ایمنی‌تان را کاهش می‌دهد.

غذاهای سفت یا تُرد

هر غذایی که بافت سفتی دارد می‌تواند گلو و حلق‌تان را تحریک کرده و شما را به سرفه بیندازد یا دچار گلودرد کند. انواع بیسکوئیت‌ها، چیپس‌ها، آجیل و حتی سبزیجات خام، تحریک‌کننده‌ی گلو هستند. در عوض غذاهایی بخورید که بلع راحت‌تری دارند و بافتشان نرم است. غرغره آب‌نمک می‌تواند گلوی تحریک شده را آرام کند و التیام بدهد.

غذاهای شور و ترشیجات

موز برای سرما خوردگی خوبه

غذاهایی که گلودرد را بدتر می‌کنند معمولاً همان غذاهایی هستند که معده را ناراحت می‌کنند. غذاهایی که حاوی نمک زیاد و سرکه هستند می‌توانند در گلو و حلق التهاب ایجاد کنند. غذاهای تخمیر شده دارای مقدار زیادی هیستامین هستند که موجب احتقان بینی و گلویتان می‌شوند.

بادام زمینی

بادام زمینی یکی از معروف‌ترین آلرژن‌های خوراکی است که می‌تواند مقدار زیادی هیستامین در بدن تولید کند. حتی اگر به بادام زمینی حساسیت ندارید و معمولاً آن را مصرف می‌کنید، در روزهای سرماخوردگی‌تان این کار را نکنید زیرا التهاب را در بدنتان افزایش داده و گرفتگی بینی ایجاد می‌کند.

نوشابه‌های گازدار

شاید فکر کنید نوشیدن نوشابه بهترین راه برای رفع ناراحتی معده است؛ اما این نوشیدنی‌ها مانع انجام فعالیت صحیح سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در واقع متخصصان از نوشابه، عمدتاً به دلیل داشتن قند زیاد، به عنوان یکی از بدترین غذاهایی که در هنگام بیماری می‌توان مصرف کرد، نام می‌برند؛ زیرا با تضعیف سلول‌های سفید خون، مانع مبارزه‌ی بدن شما با عفونت‌ها می‌شوند.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

مطالب پر بازدید

 

 یکی از توصیه های پزشکان مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی است خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای آن باشد


موز برای سرما خوردگی خوبه

تیمی از دانشمندان بین المللی، نسخه جدیدی از لکتین موز را تولید کرده اند که می تواند بدون عوارض جانبی با ویروس ها مقابله کند.

یک تیم بین المللی متشکل از ۲۶ دانشمند نشان داده اند که پروتئین جداشده از موز می تواند در مقابله با ویروس های مسبب ایدز، هپاتیت C و آنفلوآنزا مفید باشد.

این تحقیق بر روی لکتین موز یا «BanLec» متمرکز بوده است. این پروتئین در سال ۲۰۱۰ به عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به همراه داشت.

حال این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از «BanLec» موسوم به «H۸۴T» را ایجاد کرده اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد. این پروتئین بر روی موش ها آزمایش شده است.

کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی در موش‌ها موثر بوده است. در حقیقت این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.

اگرچه درمان های متعددی برای این بیماری ها وجود دارد، اما دانشمندان به دنبال دارویی هستند که در مقابله با بسیاری از ویروس هایی که به سرعت تغییر می کنند، نظیر آنفولانزا، کارآیی داشته باشد.

کارشناسان همچنین با بیان اینکه لازم است آزمایش‌های بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام شود، اظهار داشتند: به هر حال مصرف این میوه به دلیل برخورداری از دو ویتامین C و B۶ به عنوان ارتقاء دهنده سطح ایمنی توصیه می‌شود

مهر

مطالب مرتبط

سلام دوستای دکترسلامی…خیلی ممنون بابت این مطلبتون خیلی موثربود…بدجورسرماخورده بودم.ممنون

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

دانشمندان با لکتین موز به جنگ آنفلوآنزا می‌روند، اگر تا امروز موز را به‌خاطر پتاسیم و کلسیم و انرژی که به بدن می‌رساند، می‌خوردید حالا و بعد از خواندن این خبر به آن به چشم یک جنگجو مقابل سرماخوردگي، آنفلوآنزا ، ایدز و هپاتیت بنگريد …

اگر تا امروز موز را به‌خاطر پتاسیم و کلسیم و انرژی که به بدن می‌رساند، می‌خوردید حالا و بعد از خواندن این خبر به آن به چشم یک جنگجو مقابل آنفلوآنزا و البته ایدز و هپاتیت هم می‌توانید نگاه کنید. به گزارش دیلی‌میل، دانشمندان تغذیه و دارو نسخه جدیدی از لکتین موز تولید کرده‌اند که می‌تواند بدون عوارض جانبی با ویروس‌ها مقابله کند.

 این تیم بین‌المللی متشکل از ۲۶دانشمند به این نتیجه رسیده‌اند که پروتئین جدا شده از موز می‌تواند در مقابله با ویروس‌هایی که باعث به‌وجود آمدن ایدز، هپاتیتC و آنفلوآنزا می‌شود، مفید باشد.

پروتئین «لکتین» در سال۲۰۱۰ به‌عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به‌همراه داشت.

حالا این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از BanLec موسوم به H۸۴T را ایجاد کرده‌اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد.

موز برای سرما خوردگی خوبه

دانشمندان در بررسی‌های اولیه  به این نتیجه رسیده‌اند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی موثر است.

این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.

اگر جزو کسانی هستید که در فصل سرما زیاد سرما می‌خورید از امروز موز را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

منبع: مجله سيب سبز

دیدگاه شما

آدرس وبسایت

یکی از توصیه های پزشکان مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی است خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای آن باشد.

تیمی از دانشمندان بین المللی، نسخه جدیدی از لکتین موز را تولید کرده اند که می تواند بدون عوارض جانبی با ویروس ها مقابله کند. یک تیم بین المللی متشکل از ۲۶ دانشمند نشان داده اند که پروتئین جداشده از موز می تواند در مقابله با ویروس های مسبب ایدز، هپاتیت C و آنفلوآنزا مفید باشد.

این تحقیق بر روی لکتین موز یا «BanLec» متمرکز بوده است. این پروتئین در سال ۲۰۱۰ به عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به همراه داشت.

حال این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از «BanLec» موسوم به «H۸۴T» را ایجاد کرده اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد.

این پروتئین بر روی موش ها آزمایش شده است.

موز برای سرما خوردگی خوبه

کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی در موش‌ها موثر بوده است. در حقیقت این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.

اگرچه درمان های متعددی برای این بیماری ها وجود دارد، اما دانشمندان به دنبال دارویی هستند که در مقابله با بسیاری از ویروس هایی که به سرعت تغییر می کنند، نظیر آنفولانزا، کارآیی داشته باشد.

کارشناسان همچنین با بیان اینکه لازم است آزمایش‌های بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام شود، اظهار داشتند: به هر حال مصرف این میوه به دلیل برخورداری از دو ویتامین C و B۶ به عنوان ارتقاء دهنده سطح ایمنی توصیه می‌شود.

 

سقف متحرک

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

خرید بلیط هواپیما

دستگاه جوجه کشی

سئو سایت

تور مشهد

قهوه گانودرما

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور ایرانی

خرید فالوور ایرانی

Ucuz Takipçi Satın Al

خرید لایک اینستاگرام

دانلود آهنگ جدید

اثاث كشی منزل

خرید بک لینک

خرید فالوور اینستاگرام

خرید ملک در ترکیه

درمان بواسیر

رپورتاژ آگهی

کلینیک پوست

خرید رپورتاژ آگهی

موز برای سرما خوردگی خوبه

خرید باتری اصلی گوشی

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

 

 

موز برای سرما خوردگی خوبه

بر اساس جدیدترین تحقیقات، متخصصین تغذیه و سلامت به افراد توصیه می کنند تا روزانه 1 یا 2 عدد موز رسیده مصرف نمایند. بر این اساس مصرف موز رسیده، بدن را در برابر بیماریهای آنفولانزا، سرماخوردگی و بیماریهایی نظیر آنها ایمن می کند.اگر شما نیز به میوه موز علاقه دارید، لازم است که در انتخاب نوع سالم آن توجه کنید. موز کاملا رسیده حاوی ماده‌ای به نام *TNF است که قابلیت و قدرت مبارزه با سلول های غیر طبیعی را دارا است. گفتنی است، که یکی از نشانه‌های موز رسیده، وجود لکه‌های سیاه یا قهوه ای بر روی پوست آن است و هر چه میزان لکه‌های سیاه یا قهوه ای موز بیشتر باشد اثر بهسازی و ایمنی آن بالاتر خواهد بود.

تحقیقات متخصصین تغذیه ژاپنی، که موز یکی از میوه‌های پر مصرف در میان آنهاست، نشان می‌دهد که وجود ماده TNF در موز یک خاصیت ضد سرطانی محسوب می‌گردد و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. محققان بر این باورند که مصرف موز یک راه بسیار عالی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های تهدید کننده سیستم دفاعی بدن و به ویژه سرطان است.نکته قابل توجه این است که قدرت TNF به میزان رسیدگی موز بستگی داشته، همچنین مواد مغذی موجود در موز به میزان رسیده بودن آن وابسته است. به طوریکه سطح آنتی اکسیدان موز، با  رسیده شدن موز به تدریج افزایش می یابد. علاوه بر این، در موز کاملا رسیده با میزان لکه سیاه زیاد، نشاسته کاملا به قند تبدیل شده که در نتیجه برای هضم نیز راحت‌تر است. دانشمندان ژاپنی این تحقیقات را بر روی خواص چند میوه رسیده دیگر نظیر انگور، سیب، هندوانه، آناناس،‌گلابی و خرمالو نیز انجام داده اند.طبق این تحقیق تنها موز رسیده دارای بیشترین خواص بوده و این میوه سلولهای سفید خون را تحریک کرده و تولید TNF را افزایش می‌دهد. لذا متخصصین به افراد توصیه می کنند تا روزانه 1 یا 2 عدد موز رسیده مصرف کنند تا به این طریق خود را در برابر بیماریهای آنفولانزا، سرماخوردگی و نظیر آن ایمن کنند.موز رسیده با لکه‌های سیاه 8 برابر نوع سبز و تازه آن سالم‌تر بوده و حاوی مقدار قابل توجهی TNF می‌باشد. توجه شود که این میوه را بعد از رسیده شدن باید در یخچال نگهداری کرد تا مواد مغذی آن از بین نرود، همچنین در نظر داشته باشید که باید از مصرف موز که پوست آن کاملا سیاه شده و از میوه موز جدا گشته است، اجتناب کرد.

 

پانوشت) TNF = Tumor Necrosis Factor

 

 

    

 

 

آدرس:تهران، خیابان شهید مفتح، خیابان سمیه، شماره 122، ساختمان افق، واحد 301

تلفن: 88303950, 88302234 ,88302409

فکس: 88302394

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدdocument.getElementById(‘cloak9d69b5077824302b5d8f3407357bb012′).innerHTML=”;var prefix=’ma’+’il’+’to’;var path=’hr’+’ef’+’=’;var addy9d69b5077824302b5d8f3407357bb012=’info’+’@’;addy9d69b5077824302b5d8f3407357bb012=addy9d69b5077824302b5d8f3407357bb012+’agrogroup’+’.’+’ir’;var addy_text9d69b5077824302b5d8f3407357bb012=’info’+’@’+’agrogroup’+’.’+’ir’;document.getElementById(‘cloak9d69b5077824302b5d8f3407357bb012′).innerHTML+=’‘+addy_text9d69b5077824302b5d8f3407357bb012+’‘;

تمامی شواهد نشان می دهد که عصر حاضر، عصر تخصص، دانش و اطلاعات است و روز به روز نقش متخصصین بیش از پیش جلوه گر میگردد.
شرکت راه سبز آوان با درک این مهم و 15 سال تجربه موفق و با دراختیار داشتن مجموعه کاملی از دانش، توان، تجربه و تخصص و بهرمندی از کارشناسان و نیروهای مجرب، ضمن ارائه طیف وسیعی از خدمات تخصصی بازرگانی درحوزه محصولات باغی و کشاورزی اقدام به واردات و صادرات این نوع محصولات در سطح بین اللملی می نماید.
ادامه…



موز حاوی فولات یا ویتامین B9 است، که از ویژگی های ضد افسردگی سود می برد

 

موز برای سرما خوردگی خوبه

موزها یکی از محبوب‌ترین میوه ها در جهان محسوب می شوند. مصرف آنها آسان است و به عنوان یک میان وعده مقوی و سالم قابل استفاده هستند.

موز از محتوای بالای پتاسیم، فیبر، و آنتی اکسیدان ها سود می برد، از این رو یک ماده غذایی مغذی است.

 

با این وجود، موز از محتوای بالای کربوهیدارت ها و قند نیز برخوردار است که این پرسش را برای افراد بسیاری ایجاد می کند که آیا مصرف موز برای من بد است؟

پاسخ منفی است، زیرا موز یک ماده غذایی سالم محسوب می شود. موز سرشار از پتاسیم و یک نوع فیبر به نام پکتین است. این میوه همچنین حاوی ویتامین C، منیزیم، و ویتامین B6 است. آنتی اکسیدان های موجود در موز نیز آن را به گزینه ای سالم‌تر تبدیل می کنند، زیرا این آنتی اکسیدان ها محافظت در برابر رادیکال های آزاد را ارائه می کنند. همچنین، موز به کاهش تورم کمک می کند، از کاهش وزن پشتیبانی می کند، از شما در برابر ابتلا به دیابت محافظت می کند، و سیستم عصبی بدن انسان را تقویت می کند. این میوه برای سیستم ایمنی بدن انسان نیز خوب است، زیرا به تولید گلبول های سفید کمک می کنند.

 

این نکته که موز از محتوای بالای قند و کربوهیدارت ها برخوردار است، درست است، اما حتی در این شرایط نیز برخی کارشناسان معتقدند که این میوه برای بیماران مبتلا به دیابت بد نیست، زیرا از شاخص گلیسمی بسیار بالا برخوردار نیست. با توجه به میزان رسیدگی، موز به طور معمول دارای ارزش شاخص گلیسمی بین 42 و 62 است، از این رو مصرف متعادل آن به افزایش سریع قند خون منجر نمی شود. شما باید از مصرف بیش از اندازه و موزهای بسیار رسیده پرهیز کنید.

 

فواید مصرف موز

موز نه تنها بد نیست، بلکه می تواند فواید سلامت مختلفی را ارائه کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

موز از فیبر فراوان برخوردار است

موزها میزان قابل توجهی فیبر در اختیار شما قرار می دهند. آنها منبعی غنی برای فیبر محلول و نامحلول هستند. فیبر محلول حس سیری را بهبود می بخشد. این شرایط از پرخوری جلوگیری کرده و به کنترل وزن کمک می کند. همچنین، این ویژگی گوارش را بهبود می بخشد، که به نوبه خود بهبود سلامت کلی انسان را در پی دارد.

 

موزها به عنوان یک میان وعده مقوی و سالم قابل استفاده هستند

 

موز از سلامت قلبی عروقی پشتیبانی می کند

هر وعده موز دوز خوبی از پتاسیم را در اختیار بدن انسان قرار می دهد. این الکترولیت معدنی به سرعت وارد جریان خون می شود و در کمترین زمان ممکن به سلول ها می رسد. با حرکت در امتداد غشاهای سلولی، پتاسیم به حفظ تعادل مایع کمک می کند، که به نوبه خود در تنظیم ضربان قلب نقش دارد. در صورتی که با کمبود پتاسیم مواجه باشید، امکان ابتلا به مشکلات ریتمی قلب وجود دارد. مصرف 4,700 میلی گرم پتاسیم در روز اهمیت دارد و یک موز می تواند تا 360 میلی گرم از این ماده معدنی را تامین کند.

 

 

موز به بهبود شرایط خواب کمک می کند

مصرف منظم موز به تجربه خواب بهتر کمک می کند. این میوه حاوی تریپتوفان است که ترشح ملاتونین را تحریک می کند. بدن انسان از ملاتونین به یک عنوان یک سیگنال برای آرامش و به خواب رفتن استفاده می کند. سطوح عادی ملاتونین در بدن انسان کسب آرامش و تنظیم خواب را بهبود می بخشد.

 

موز به کاهش کلسترول بد کمک می کند

اگر رژیم غذایی شما سرشار از چربی های ترانس باشد، در نهایت ممکن است با افزایش سطوح کلسترول بد (LDL) مواجه شوید. این شرایط می تواند به شکل گیری بیماری قلبی و مشکلات سلامت دیگر منجر شود. مصرف موز کمک حال شما برای مقابله با این شرایط خواهد بود، زیرا این میوه حاوی ترکیباتی به نام فیتواسترول ها است که می توانند به کاهش کلسترول بد کمک کنند. افزون بر این، موز حاوی ویتامین B6 است، که عنصری ضروری برای سیستم ایمنی بدن انسان، سلامت قلب، عملکرد سیستم عصبی و سلامت گوارش محسوب می شود.

موز برای سرما خوردگی خوبه

 

هر وعده موز دوز خوبی از پتاسیم را در اختیار بدن انسان قرار می دهد

 

موز با کم خونی مبارزه می کند

اگر به کم خونی یا آنمی مبتلا هستید، که به واسطه کمبود آهن شکل گرفته است، افزودن موز به رژیم غذایی می تواند اقدامی در جهت درست باشد. انسان هنگامی به کم خونی مبتلا می شود که بدن به میزان کافی گلبول قرمز در اختیار ندارد. این شرایط می تواند موجب شکل گیری مشکلاتی مانند تنگی نفس، خستگی، و رنگ پریدگی پوست شود.

 

موز خلق و خو را بهبود می بخشد

موز حاوی فولات یا ویتامین B9 است، که از ویژگی های ضد افسردگی سود می برد. این به معنای آن است که افزایش مصرف فولات ممکن است به مبارزه با افسردگی و بهبود خلق و خو به طور همزمان کمک کند. مصرف موز موجب می شود تا ورود مواد شیمیایی مسئول احساس خوب به مغز تسریع شود. همچنین، برای مقابله با استرس و اضطراب نیز می توانید مصرف موز را مد نظر قرار دهید.

 

  • خواص پودر جوانه گندم براي کودکان
  • در کنار فولات، موز حاوی تریپتوفان است که ترشح سروتونین را تحریک می کند و این شرایط به نوبه خود خلق و خو را بهبود بخشیده و استرس و اضطراب را کاهش می دهد. این ماده به درمان بی خوابی نیز کمک می کند. هنگامی که خواب خوب شبانه را تجربه کنید، احساس بهتری خواهید داشت و موز به واقع می تواند در این زمینه کمک حال شما باشد.

     

    موز استخوان را تقویت می کند

    موز از کلسیم بالایی برخوردار نیست، اما همچنان می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند. موز حاوی فروکتولیگوساکاریدهای پری‌بیوتیک است که در دستگاه گوارش تخمیر می شوند و جذب کلسیم از مواد غذایی دیگر را برای بدن تسهیل می کنند. این شرایط به نوبه خود در کمک به تقویت استخوان ها نقش خواهد داشت و فواید سلامت دیگری را نیز ارائه می کند.

     

    موز به کاهش وزن کمک می کند

    اگرچه موز حاوی قند و کربوهیدارت ها است، اما همچنان می تواند در کاهش وزن کمک حال شما باشد. آنها از شیرینی طبیعی سود می برند، از این رو دیگر تمایلی به مصرف مواد دیگر برای فرو نشاندن میل خود به شیرینی نخواهید داشت. یک موز بزرگ تنها 90 کالری دارد، که بسیار کمتر از یک قالب شکلات یا خوراکی های شیرین دیگر محسوب می شود. افزون بر این، موز محتوای فیبر بالایی دارد. فیبر احساس پری را در شما ایجاد می کند و از درد گرسنگی پیشگیری می کند. همچنین، این شرایط از پرخوری جلوگیری کرده و بر همین اساس به کاهش وزن کمک می کند.

     

    منبع:asriran.com 

    تغذیه و تناسب اندام

    موز برای سرما خوردگی خوبه

    ماندگاری حالت مو برای زمان طولانی

    موهات می تونه ساعت ها مثل حالت اول بمونه

    جراحی زیبایی سینه و شکم

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    مشاور و راهنمای خرید دمنوش و جوشانده

    درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

    چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

    شوره سر کلافت کرده؟ درمان بدون عارضه

    دیگه نگران به هم ریختن موهات نباش

    ارتودنسی توسط پزشک دارای بورد تخصصی اروپا

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    درمان غیر جراحی بواسیر (هموروئید)

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    اگر آبریزش بینی دارید یا چشمتان می­ خارد، لزوما به ویروس جدید کرونا مبتلا نشده­ اید. اما اگر سرفه می­ کنید، احساس خستگی شدید و تب دارید، ممکن است به کووید-19 مبتلا شده باشید. از طرفی شاید هم فقط آنفلونزای فصلی گرفته باشید. به منظور تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا می توانید از تست هوشمند کرونا هم استفاده کنید.

    برای مطالعه بیشتر راجع به تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا حتما این مطلب را بخوانید:

    فرق علائم کرونا با آنفولانزا، سرماخوردگی و حساسیت چیست؟

     

     

    موز برای سرما خوردگی خوبه

    سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است. ویروس ها ساختار سلولی ندارند و تنها شامل ژنوم و پوششی از پروتئین در اطراف آن هستند.

    ویروس ها در صورت حمله به بدن، معمولا توسط سیستم دفاعی از بین می روند و تنها کافی است با رعایت بعضی موارد در خوردن و آشامیدن، به سیستم دفاعی بدن خود در راه مبارزه با ویروس ها، کمک کنیم.

    ویروس سرماخوردگی در زمان ورود به بدن ما بر قسمت های خاصی از بدن ما تاثیر می گذارد. ویروس ها بیشتر روی مجاری و دستگاه تنفسی تاثیر می گذارند. علائم معمول سرماخوردگی عبارتند از: احتقان بينی، آبريزش از بينی و عطسه.

    گاهی در روزهای اول سرماخوردگی گلودرد ظاهر می شود و به سرعت از بین می رود. گاهی درد در نقاط مختلف بدن هم در افراد مبتلا ظاهر می شوند. بیشتر سرماخوردگی ها در مدت سه تا هفت روز بهبود می یابند.

     

    form#sib_signup_form_1 {
    padding: 5px;
    -moz-box-sizing:border-box;
    -webkit-box-sizing: border-box;
    box-sizing: border-box;
    direction:rtl;
    font-size: 16px;
    }
    form#sib_signup_form_1 input[type=text]{
    width: 100%;
    border: 1px solid #bbb;
    height: auto;
    margin: 5px 0 0 0;
    display: inline;
    }
    form#sib_signup_form_1 input[type=email], form#sib_signup_form_1 select {
    width: 100%;
    border: 1px solid #bbb;
    height: auto;
    margin: 5px 0 0 0;
    }
    form#sib_signup_form_1 .sib-default-btn {
    margin: 5px auto;
    padding: 6px 12px;
    color:#fff;
    background-color: #1780df;
    border-color: #2E2E2E;
    font-size: 16px;
    font-weight:bold;
    line-height: 1.4285;
    text-align: center;
    cursor: pointer;
    vertical-align: middle;
    -webkit-user-select:none;
    -moz-user-select:none;
    -ms-user-select:none;
    user-select:none;
    white-space: normal;
    border:1px solid transparent;
    border-radius: 5px;
    width: 100%;
    }

    form#sib_signup_form_1 .sib-default-btn:hover {
    background-color: #fb815e;
    }
    form#sib_signup_form_1 p{
    margin: 10px 0 0 0;
    }
    form#sib_signup_form_1.sib-bold{
    font-weight: bold;
    margin-bottom: 15px;
    }

    .dr-form-img {
    width: 100%;
    margin-bottom: 1rem;
    }form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message {
    padding: 6px 12px;
    margin-bottom: 20px;
    border: 1px solid transparent;
    border-radius: 4px;
    -webkit-box-sizing: border-box;
    -moz-box-sizing: border-box;
    box-sizing: border-box;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-error {
    background-color: #f2dede;
    border-color: #ebccd1;
    color: #a94442;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-success {
    background-color: #dff0d8;
    border-color: #d6e9c6;
    color: #3c763d;
    }
    form#sib_signup_form_1 p.sib-alert-message-warning {
    background-color: #fcf8e3;
    border-color: #faebcc;
    color: #8a6d3b;
    }


     

    یکی از سوالات و مشکلات همیشگی موقع سرماخوردگی غذاهایی هست که باید بخوریم. در ادامه 10 غذای مفید که در دوران سرماخوردگی میتوانید استفاده کنید را با هم مرور می‌کنیم. بله، وقت سرماخودگی هم میشه خوراکی های خوشمزه خورد:

    بستنی میوه ای، خشکی و درد گلو را بهبود می دهند. بستنی میوه ای آب بدن شما را  که برای مقابله با سرماخوردگی به آن نیاز دارید در حد متعادل نگه می دارد. مصرف مایعات کافی ترشحات مخاطی بینی را رقیق و گرفتگی آن را برطرف می کند.

    از بستنی یخی که 100 درصد از آبمیوه درست شده استفاده کنید تا از دریافت مواد مغذی کافی مطمئن شوید. خودتان هم می توانید آبمیوه یخ زده درست کنید.

    ساندویچ بوقلمون حاوی پروتئین بدون چربی است که در یک رژیم سالم است. اگرچه ممکن است دوست نداشته باشید بخوردید ولی خوردن آن برای بدن شما انرژی کافی برای جنگیدن با بیماری را فراهم می کند. از سس توت، برای خوشمزه کردن و راحت خوردن آن استفاده کنید.

    وقتی  سرماخورده اید احتمالاً تمایلی به درست کردن و خوردن سالاد ندارید.می توانید یک لیوان آب سبزیجات با سدیم کم بخورید. بدن شما مقادیر زیاد آنتی اکسیدان دریافت می کند که سیستم ایمنی بدن شما را بر ضد میکرب ها تقویت می کند.

    مشتاق مزه ای شیرین هستید؟ از آبمیوه 100 درصد خالص استفاده کنید.

    به شما کمک می کند که مایعات کافی را دریافت کنید و بسیار هم مقوی است. شواهد علمی نشان می دهد که سوپ مرغ به درمان کمک می کند. سوپ مرغ داغ، بخش های مو مانند در مجرای بینی که بدن شما را در مقابل باکتری و ویروس محافظت می کنند،تقویت می کند.

    اگر می توانید سیر بخورید، چاشنی خیلی خوبی برای غذاهایی مثل سوپ است. به نظر می رسد که تا اندازه ای دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و کمی هم در رفع گرفتگی بینی کمک می کند.

    زنجبیل برای حالت تهوع و دل درد مناسب است. مطالعات نشان می دهد زنجبیل برای التهاب هم موثر است. زنجبیل را می توان به شکل خورد شده یا پودر به غذا اضافه کرد . می توانید از نوشابه زنجبیل هم استفاده کنید.

    برای دریافت آنتی اکسیدان از انواع چای استفاده کنید. استنشاق بخار چای بینی را باز می کند. از عسل و آبلیمو برای بهبود گلودرد استفاده کنید. اگر کافئین شما را اذیت می کند از چای بدون کافئین یا چای گیاهی استفاده کنید.

    خوردن موز بسیار راحت است. هنگام حالت تهوع، استفراغ و اسهال موز می تواند به عنوان غذا استفاده شود. موز به همراه برنج،سس سیب و نان تست رژیم غذایی مناسبی است که پزشکان به افرادی که تازه از آنفولانزای شکمی رها شده اند پیشنهاد می دهند.

    نان تست غذای مناسبی هنگام بیماری و همراه مناسبی برای سوپ مرغ است که گرسنگی شما را هنگامی که نمی توانید غذاهای سنگین بخورید برطرف می کند.

    اگر اشتهای شما بازگشته است از این نوشیدنی ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که مواد مغذی و کالری کافی دریافت می کنید. از نوشیدنی های بدون لاکتوز که شکر کم و حداقل 6 گرم پروتئین دارند استفاده کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    موز برای سرما خوردگی خوبه

    وب‌ سایت

    هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

    یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

    زمستان چیزهای زیادی برای لذت بردن دارد اما چیزی بدتر از سرماخوردگی هم در این فصل وجود ندارد! در این مطلب به شما می‌گوییم چطور با سرماخوردگی مبارزه کنید، البته با تغذیه!

    به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، برف زمستانی همان‌طور که تماشایش می‌تواند خوشایند باشد، تبعاتی هم دارد. گاهی آن‌قدر سرد می‌شود که ممکن است سرما بخورید و مجبور شوید در خانه بمانید و استراحت کنید. هنگام سرماخوردگی، با این غذاها می‌توانید کمک زیادی به بهبودی‌تان بکنید.

    سوپ مرغ

    اینکه سوپ مرغ برای التیام سرماخوردگی مفید است، نه تنها توصیه‌ی بیهوده‌ای نیست، بلکه خیلی هم درست است. وقتی بچه بودیم مادرمان یک کاسه سوپ مرغ برایمان می‌آورد و وقتی خودش هم بچه بود مادرش همین کار را می‌کرد. چرا؟ زیرا واقعاً مفید است! سوپ مرغ، درمانی قدیمی است که پشتوانه‌ی علمی هم دارد. سوپ مرغ حاوی کارنوزین است؛ ماده‌ای که به سیستم ایمنی‌تان در روزهای بیماری کمک می‌کند، مثلاً وقتی که علائم اولیه‌ی سرماخوردگی را می‌بینید، می‌توانید با سوپ مرغ این علائم را تسکین دهید، مانند گلودرد. سوپ مرغ التهاب را کم می‌کند و یک شام عالی برای یک شب سرد زمستانی است.

    موز برای سرما خوردگی خوبه

    سوپ سبزیجات

    اهل گوشت نیستید؟ ایرادی ندارد، سوپ سبزیجات هم می‌تواند به جنگ سرماخوردگی‌تان برود. سوپ سبزیجات دارای مقدار قابل توجهی از مواد مغذی است که شما برای تسکین سرماخوردگی‌تان به آن‌ها نیاز دارید. به سوپتان قارچ و سیر هم اضافه کنید؛ هر دوی این‌ها سیستم ایمنی‌تان را تقویت می‌کنند.

    موز

    حالا باید بیشتر میوه بخورید، و چه چیزی بهتر از موز؟! موز سرشار از پتاسیم است که ماده‌ی مغذی مهمی در زمان تب محسوب می‌شود. هر چه بیشتر عرق کنید، پتاسیم بیشتری از بدنتان دفع می‌شود. پتاسیم بدنتان را با خوردن آووکادو هم می‌توانید تأمین کنید. موز دارای ویتامین B6 هم هست که با عفونت مبارزه می‌کند. اگر برای خوردن موز اشتها ندارید، آن را تکه تکه کرده و به یک کاسه شیر اضافه کنید.

    سیب زمینی شیرین

    سیب زمینی شیرین برای غلبه بر سرماخوردگی عالی است؛ زیرا منبع خوبی از ویتامین A است. با کمک ویتامین A می‌توانید از مخاط بدن و پوستتان، مانند مخاط سیستم گوارشی و درون بینی محافظت کنید. چرا مهم است؟ چون اگر از پوستتان خوب مراقبت نکنید، می‌تواند زمینه‌ی مساعدی برای بیماری‌ها و باکتری‌ها باشد. بینی شما، یک ورودی کامل برای سرمای زمستانی است.

    گوشت گوساله

    گوشت گوساله منبع عالی روی است که ماده‌ی مغذی مهمی برای تولید سلول‌های سفید خون است. سلول‌های سفید خون یا همان گلبول‌های سفید، سربازهای بدن هستند که از آن دفاع می‌کنند. اگر سطح روی بدنتان کم باشد، بسیار مستعد ابتلا به سرماخوردگی خواهید بود. گوشت گوساله حاوی پروتئین نیز هست.

    چای سبز

    وقتی دچار سرماخوردگی بدی شده‌اید، چای سبز می‌تواند یکی از بهترین دوست‌های شما باشد زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سیستم ایمنی‌تان را تقویت کرده و با سرماخوردگی مبارزه می‌کنند. اگر علاقه‌ای به چای سبز ندارید می‌توانید نوع طعم‌دار شده‌ی آن را انتخاب کنید.

    سیر

    خیلی‌ها عقیده دارند باید به دنبال راهی برای مصرف بیشتر سیر در تغذیه‌ی خود باشیم. توصیه‌ی کارشناسان سلامت این است که حداقل یک بار در روز سیر بخوریم. برای خیلی از افراد این مقدار زیادی است اما سیر علاوه بر طعم خوشایندی که به غذا می‌دهد، سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند و به همین دلیل است که باید راهی مناسب‌تر برای استفاده‌ی بیشتر از آن پیدا کنیم. سیر می‌تواند سموم را از بدن دفع کرده و ویروس‌ها و باکتری‌ها را نابود کند.

    عسل

    عسل طبیعی و خالص، خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و ضدمیکروبی دارد و می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها را التیام بدهد. عسل می‌تواند علائم سرماخوردگی را نیز تسکین بدهد، و سوزش گلویتان را که همیشه در روزهای اولیه‌ی ورود ویروس به بدن دچارش می‌شوید تسکین بدهد. عسل را به چایتان اضافه کنید تا هر چه زودتر حالتان بهتر شود.

    قارچ

    قارچ در بسیاری از درمان‌های گیاهی وجود دارد چون توانایی بدن برای تولید سلول‌های سفید را افزایش می‌دهد. پس از آن‌ها غافل نشوید!

    هفته گذشته طالبان یورش برق‌آسایی به شهرستان «مایمی» در شمال‌ شرق افغانستان داشت.این منطقه روی خط مرزی این کشور با تاجیکستان و در استان بدخشان قرار دارد.

    در نخستین ساعاتی که خبر شهادت شهید محسن فخری‌ زاده را شنیدم، نوشتن یک مثنوی را آغاز کردم: «سواری بر زمین افتاد و اسبی در غبار آمد/ غروب از جاده دردا باز اسبی بی‌سوار آمد». تا پاسی از شب بیدار بودم و شعر را بازنویسی می‌کردم.

    وزیر بهداشت اعلام کرد پس از پیک پاییزه کرونا، یک پیک زمستانی نیز خواهیم داشت که به‌خصوص در استان‌های جنوبی کشور، باعث افزایش شیوع بیماری می‌شود.

    محمدمهدی عسگرپور در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد


    در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد


    ملازهی در گفتگو با جام جم آنلاین:

    معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران در گفت و گو با جام آنلاین خبر داد:

    علی صادقی از جذابیت های فصل جدید «نون.خ» گفت؛


    در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

    موز برای سرما خوردگی خوبه

    در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد؛


    در گفتگو با جام جم آنلاین

    موز برای سرما خوردگی خوبه
    موز برای سرما خوردگی خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *