موارد مصرف ژل آلوئه ورا

دوره مقدماتی php
موارد مصرف ژل آلوئه ورا
موارد مصرف ژل آلوئه ورا

اگر هنوز هم نمیدانید آلوورا چه گیاه شگفت انگیزی است پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله «خواص آلوورا» را مطالعه کنید و سپس کاربرهای این گیاه بی‌نظیر را بررسی کنید.

مادر شما زمانی که برگ آلوورا را جدا می کرد و عصاره آن را بر روی جای سوختگی می‌گذاشت هدف خوبی از اینکار داشت. مطالعات متعددی بر روی گیاه آلوورا انجام شده است. بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند زخم‌های کوچک را سریع تر از سایر روش‌های درمانی بهبود ببخشد.

این گیاه خاصیت آنتی باکتریایی دارد و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی است که می‌تواند اگزما و سایر بیماری‌های پوستی را بهبود ببخشد. متخصصان زیبایی از ژل الوئه ورا برای مقاصد مختلفی استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ کاربرد موثر آلوورا برای بهبود سلامت بدن را با هم مرور کنیم.

موارد مصرف ژل آلوئه ورا

شما باید آرایش خود را قبل از رفتن به رختخواب پاک کنید. اما بیشتر پاک کننده ها حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که پوست را بسیار خشک می کند. شما می‌توانید ژل آلوورا را روی پنبه بریزید و با آن آرایش خود را پاک نمایید. این یک روش ساده و موثر است.

دوره مقدماتی php

بازار پر از کرم‌هایی است که برای اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آلوورا خاصیت آنتی باکتریایی دارد و می تواند سطح لغزنده ای بر روی پوست ایجاد نماید. همین امر به شما کمک می‌کند اصلاح بهتری داشته باشید و بعد از اصلاح پوستتان مرطوب باقی بماند. شما می‌توانید ژل الوئه ورا را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید یا آن را با سایر مواد طبیعی ترکیب نمایید.

یک سوم پیمانه ژل الوئه ورا، یک چهارم پیمانه صابون، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک چهارم پیمانه آب گرم، یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E و ۵ قطره روغن اکالیپتوس را در یک ظرف ترکیب کنید. قبل از مصرف خوب آن را تکان دهید. شما می‌توانید این ترکیب را به مدت شش ماه در یخچال نگهداری نمایید.

جایخی را بردارید و آن را با ژل آلوورا پر کنید. حالا این جایخی را در یخچال بگذارید. این ماده شگفت انگیز بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آفتاب سوختگی، نیش حشرات و حتی پسوریازیس می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با یک قاشق چایخوری شیر بادام، یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه ترکیب کنید و صورت خود را با آن بشویید. اجازه دهید قبل از شستشو چند دقیقه بر روی پوست باقی بماند. از آنجایی که مواد معدنی موجود در آلوورا خاصیت آنتی باکتریایی دارند این ترکیب برای پوست‌های حساس بسیار عالی است.

اگر به ماده ضد پیری نیاز دارید این ترکیب را امتحان کنید. یک قاشق غذاخوری آلوورا را با یک قاشق چایخوری از روغن نارگیل طبیعی ترکیب کنید و با آن پوست خود را ماساژ دهید.

لایه برداری اگرچه خوشایند بیشتر افراد نیست اما می‌تواند برای حفظ شادابی و درخشندگی پوست به شما کمک کند. آلوورا یک پایه خوب برای تهیه اسکراب های خانگی است که اغلب به نرم تر شدن پوست و اکسیژن رسانی به سلول‌ها کمک می کند. این ماده می‌تواند بافت‌ها را تقویت کند و بر انعطاف پذیری آن بیفزاید. یک دوم پیمانه آلوورا را با کمی شکر قهوه ای یا جوش شیرین ترکیب کنید. این ماده را روی پوست قرار دهید و سپس دوش بگیرید.

اگر شما نیز از بوی بد دهان رنج می برید بهتر است آلوورا را امتحان کنید. در این شرایط یک چهارم پیمانه آلوورا را در یک دوم پیمانه آب ترکیب کنید و بنوشید. آلوورا حاوی ترکیبات ضد التهابی است.

اگر دوست دارید صورتتان زیبایی بیشتری داشته باشد بهتر است آب آلوورا را با کمی خیار و نصف سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و یک ماسک صورت عالی برای شب ایجاد نمایید.

همه ما دوست داریم ابروهای پرپشتی داشته باشیم. کمی آلوورا را بر روی ابروهای خود قرار دهید. همچنین می‌توانید آلوورا و روغن کرچک را با هم ترکیب کنید. این ترکیب به رشد سریع ابروها کمک می‌کند.

شما می‌توانید از آلوورا در تهیه یک ترکیب عالی برای پاهای خشک و ترک خورده استفاده کنید. کافیست یک دوم پیمانه جوی دوسر، یک دوم پیمانه آرد ذرت، چهار قاشق غذاخوری ژل آلوورا و یک دوم پیمانه لوسیون بدن را با هم ترکیب کنید. آن را بر روی پاهای خود بکشید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

یک دوم پیمانه ژل آلوورا، یک چهارم پیمانه الکل و ۲۰ قطره روغن دلخواه خود را با هم ترکیب کنید. الکل می‌تواند با میکروب ها مبارزه کند و آلوورا تسکین دهنده پوست است. این ترکیب را روی دست بزنید و از آن استفاده نمایید.




وبلاگ استادکار

اپلیکیشن درخواست خدمات

وبلاگ استادکار

در این مطلب می‌خوانید:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

موارد مصرف ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یا ژل آلوورا از جمله گیاهانی است که خواص بسیاری، بخصوص برای پوست و مو، دارد. بیش از ۲۰۰۰ سال است که از ژل آلوئه ورا برای درمان‌های زیبایی و سلامتی استفاده می‌شود. آلوئه ورا یک درمانگر طبیعی و خانگی برای مشکلات پوست و موی شما است. کافیست در خانه ژل آلوئه ورا داشته باشید تا از بسیاری از مشکلات پوستی رهایی یابید. تهیه این ژل کار بسیار ساده‌ای است که در ادامه به شما خواهیم گفت، با این روش بهترین مارک ژل آلوئه ورا را خواهید داشت آن هم به صورت طبیعی . پیش از آن کمی بیشتر درباره خواص آلوئه ورا بدانید با استادکار همراه باشید .

تاثیر ژل آلوئه ورا بر چاقی صورت و تاثیر آلوورا بر پوست صورت برای همگان روشن است در ادامه به بررسی خواص و طرز تهیه ژل آلوورا می پردازیم .

بیشتر بدانید خواص الوورا برای سیاهی دور چشم

حالا که با لیستی از خواص بی پایان آلوئه ورا برای پوست و سلامتی مواجه شدیم، بد نیست ژل این گیاه را در خانه داشته باشیم تا بتوانیم از فواید آن بهره مند شویم. تهیه ژل آلوئه ورا بسیار ساده است و نیاز به هیچ وسیله خاصی ندارد. فقط کافیست یک برگ آلوئه ورا داشته باشید. می توانید مقاله انواع آلوئه ورا یا آلوورا را مطالعه کنید .

برگ آلوئه ورا به راحتی در بازار و عطاری‌ها به فروش می‌رسد و قیمت گرانی نیز ندارد. یک برگ آن می‌تواند مقدار کافی ژل برای استفاده در یک هفته و حتی بیش از آن را به شما بدهد. لازم است بدانید که ژل آلوئه ورا تازه بدون هیچ نوع افزودنی می‌تواند به راحتی تا یک هفته در یخچال سالم بماند. بنابراین اگر بیش از آن ژل تهیه کنید و مصرف نکنید نهایتا تا پایان هفته دوم خاصیت خود را از دست خواهد داد.

بیشتر بدانید طرز تهیه ماسک موی آلوورا یا آلوئه ورا

شما همچنین می‌توانید این ژل  را بدون استفاده از مخلوط کن تهیه کنید. در این صورت ژل بدست آمده حالت سفت‌تری خواهد داشت که می‌توانید آن را هر بار تکه کرده و به روی پوستتان بمالید.

آلوئه ورا از جمله گیاهانی است که در تمامی موارد می‌توان از خواص موجود در آن بهره مند شد. برای درمان مشکلات پوستی به راحتی می‌توانید ژل آلوئه ورا در خانه تهیه کنید و به روی پوستتان بمالید. این گیاه هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت.  آلوئه ورا همچنین از جمله گیاهان آپارتمانی است که می‌تواند برای تصفیه هوای خانه و اتاق خواب شما مفید واقع شود.

آیا تا به حال از ژل آلوئه ورا به روی پوست یا موی خود استفاده کرده‌اید؟ حتما ما را از نتایج آن مطلع کنید.

شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

با سلام لطفا طرز تهیه یک ژل آلوورا که غلیظ و بدون آب باشد را آموزش دهید چون در این روش تهیه ژل بدست آمده حالت آبکی و خیلی شل دارد

ضمن عرض سلام و ادب وقتی قرار نیست به نظرات و سوالات پاسخی داده بشه پس چرا آیکون ارائه پیشنهادات، در سایت قرار میدید؟!!! پیام ها فقط لایک میشن بدون هیچ پاسخی

چقدر اب قاطی کنیم؟ چند دقیقه رو صورت بمونه؟ ایا بد زدن ژل باید صورتو بشوریم؟

چطور آلویین موجود در ژل آلوورا را جدا میکتید

میتونید ژل را شب به صورت بمالید وصبح بشورید .من خودم همین کار را میکنم .حتی انواع ماسک صورت را هم میتونید باهاش درست کنید وبه صورتتون بمالید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.موارد مصرف ژل آلوئه ورا

همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

© کپی رایت 1399

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ژل آلوئه ورا سی گل با دارا بودن خواصی همچون خنک کنندگی فوری و رطوبت رسانی موثر، ضمن کاهش التهاب، به ترمیم ترک های پوست و پوسته شدن ناشی از خشک یا اگزما کمک می کند.موارد مصرف ژل آلوئه ورا

۳۵,۰۰۰ تومان

موجود در انبار

در فروشگاه اینترنتی دیده‌ام

شاید برای شما پیش آمده باشد که برای پوست آسیب دیده در اثر عوامل مختلف نظر آفتاب سوختگی، بریدگی های سطحی، خراشیدگی، نیش حشرات و خارش، سوزش و قرمزی پوست، گیاه آلوئه ورا را به شما پیشنهاد نمایند. آلوئه ورا گیاهی معجزه بخش و سرشار از ترکیبات رطوبت رسان و ضد التهاب پوست است. سی گل با توجه به خواص بی نظیر این گیاه در درمان و رفع التهابات پوست آسیب دیده محصولی با عنوان ژل آلوئه ورا 94 درصد را تولید و به بازار عرضه نموده است. ژل آلوئه ورا سی گل حاوی 94% عصاره آلوئه ورا به همراه گلیسرین، عصاره شاه بلوط هندی و ویتامین های گروه A، E، C، B، F است. وجود این ترکیبات فوق العاده باعث تسریع احیای سلولی، آبرسانی فوق‌العاده به پوست، کاهش سوزش و التهاب پوست در اثر آفتاب سوختگی، بریدگی های سطحی، خراشیدگی، نیش حشرات و خارش می‌شود. همچنین موجب تحریک سنتز کلاژن و الاستین، محافظت از پوست به واسطه ترکیبات آنتی‌اکسیدان و همچنین دارای اثرات خنک‌کنندگی و نرم‌کنندگی است.

آلوئه ورا گیاهی است که از دیرباز تا به امروز، بشر از خواص درمانی آن بهره می‌برد. این گیاه حاوی ویتامین هایA ،B1 ،B2 ،B6 ،B12 ،C ،E و فولیک اسید و نیاسین و مواد معدنی شامل کلسیم، سدیم، آهن، پتاسیم، کروم، منگنز، مس و روی می باشد. این معجزه گر خواص ضد التهابی داشته و رطوبت پوست را به طرز شگفت آوری حفظ می کند. همچنین از خواص ترمیم‌کنندگی نیز بهره‌مند است و به عنوان یکی از بهترین درمان کننده های طبیعی زخم به شمار می‌رود.

 

قبل از استفاده، محل سوختگی را حداقل بمدت 10 دقیقه با آب بشویید و سپس ژل آلوئه ورا سی گل را بدون مالش روی محل قرار داده، هر نیم ساعت یا بسته به میزان لازم آن را تجدید کنید.

آب مقطر، بوتیلن گلیکول، گلیسرین، سدیم هیدروکساید، ژل آلوئه ورا، فنوکسی اتانول، پارابن ها، کاربومر، دپانتنول، رنگ، آلفا بیزابولول، آلانتوئین، ویتامین E، سدیم P.C.A.، ویتامین A، پلی سوربات-20، پی ای جی هیدروژنتید کاستر اویل، عصاره شاه بلوط هندی، اولئیک اسید، لینولئیک اسید، لینولنیک اسید، پروپلین گلیکول، سدیم بنزوات، پتاسیم سوربات، متیل ایزوتیازولینون، متیل کلروایزوتیازولینون، لودو پروپیلن بوتیل کربنات، اسانس

ابتدا مقداری از محصول را روی پوست ناحیه داخلی بازو و یا پشت گوش استفاده کرده و در صورت عدم بروز حساسیت پس از 24 ساعت، طبق دستورالعمل مصرف کنید.

مصرف در کودکان زیر 2 سال و زنان باردار تنها با مشورت پزشک صورت گیرد.

از مصرف این محصول روی زخم باز یا تماس با چشم پرهیز شود.

در سوختگی های جدی تر حتما با پزشک مشورت شود.

از تماس مستقیم محصول با چشم ها اجتناب شود.

 

6260156001373

التیام‎بخش

گلیسرین

21/02/95

روزانه

A|B|C|E|F

آلوئه ورا|شاه بلوط هندی

انواع پوست

ژل

بزرگسالان

موارد مصرف ژل آلوئه ورا

200 میلی لیتر

پلاستیکی

ایران

لابراتوار دکتر اخوی

بدن|صورت

بطری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

  • عکس نوشته امیرخسرو

  • توسط مریمدر تاریخ 18 آوریل 2020

    کودکان هم می توانند از این ژل استفاده کنند؟


    توسط مثبت سبزدر تاریخ 18 آوریل 2020

    دوست عزیز بهتره برای کودکان از ژل دست آنتی باکتریال عطر آگین استفاذه شود.


    توسط آذیندر تاریخ 19 آوریل 2020

    سلام. اگه خود آلوئه ورا رو بخریم و برای سوختگی و… استفاده کنیم بهتره یا این محصولی که شما معرفی کردید؟


    توسط ملیحهدر تاریخ 20 آوریل 2020

    واقعا عالیه، سوزش ناشی از سوختگیه دست رو سریع تسکین میده، فقط حجمش برا مصرف خونگی زیاده ۲ساله خریدم هنو نصفشم مصرف نشده


    توسط شراره محبیدر تاریخ 22 آوریل 2020

    موارد مصرف ژل آلوئه ورا

    سلام
    بنده به دلیل حساسیت فصلی پوستم ملتهب میشه، برای جلوگیری از این مشکل شما این محصولو پیشنهاد میدید؟

    داروخانه آنلاین مثبت سبز بهمن ماه 1394 فعالیت خود را پیرامون اطلاع رسانی و خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی آغاز نموده است، این مجموعه افتخار دارد با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت بدون مراجعه حضوری مشتریان، امکانات یک داروخانه اینترنتی را از مرحله انتخاب محصول، خرید و تحویل فراهم آورد. داروخانه آنلاین ما به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. شما مخاطبین محترم میتوانید با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در زمان خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز بهترین لذت خرید اینترنتی خود را تجربه کنید.

    0 محصول

    

    مطالب پر بازدید

    مردم خاصیت معجزه آسا  گیاه آلوئه ورا از زمان مصریان می شناسند.   ضد عفونی کننده های طبیعی دارای خواص مرطوب کننده . شما می توانید از گیاه آلوئه ورا  انواع داروهای خانگی را تهیه کنید و برا ی درمان مشکلات خود از آن استفاده کنید

    شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین. موارد مصرف ژل آلوئه ورا

    گیاه آلوئه ورا دارای خاصیتهای باور نکردنی است که در زیر 101 مورد از خاصیتهای آن را  می شماریم:

    برای درمان سوختگیهای کوچکدرمان سوختگی  با آب گرم  ترکیب  آلوئه ورا با روغن ویتامین E.درمان فوری برای نیش حشرات که همراه با  خارش استتب خال و جلوگیری از خارش درمان کبودی پوستاسکراب بدن به منظور شادابی و طراوت پوستماساژ  بدن پس از یک روز در مقابل نور خورشید برای بازیابی رطوبت از دست رفته تسکین پوست های آفتاب سوخته و جلوگیری از پوسته پوسته شدن
    خستگی پا  ناشی از ورزشپاک کردن  جوشترکیب  بلغور جو دوسر و گندم برای تسکین پاماسک برای جلوگیری از آکنه. التیام  سریع تاول و زخم .
    از بین بردن اگزما ناشی از خارش و کاهش هر گونه بثورات بر روی پوست.استفاده از مرطوب کننده های خانگی موثر در سراسر بدن، به خصوص در مناطق سخت مانند پاشنه پا.جلوگیری از آسیب بافت پس از یخ زدگی.
    نرم کردن و جوانی پوستاگر از آلرژی رنج می برند، در منطقه آسیب دیده بمالید
    از بین بردن هر گونه لکه های پوستی
    درمان پسوریازیس.ماساژ  برای روشن کردن پوست برای نتایج بهتردرمان زگیلماساژ بر روی  برای پوست لایه برداری بمنظور برگرداندن رطوبت.
    از بین بردن اسکار ناشی از آکنهکاهش  لکه های سیاه بر روی پوست و روشن کردن پوست.روشن  کردن رنگ مو بجای مواد شیمیاییسرعت رشد مو، ئوست سر را با آن مالش دهیدمخلوط با لیمو و شکر برای درست کردن یک اسکراب لایه برداری.کاهش چین و چروک و علائم دیگر پیری .جلوگیری از شوره سر با مالش به پوست سر.نرم کردن قسمت های  سفت پوستبرای ابریشمی کردن موهاپاک کردن آرایش با  ما لیدن بوسیله  پارچه کاهش جای زخمنوشیدن آن برای مشکلات  سوء هاضمه مفید استنوشیدن آن  به عنوان یک ملین  است، بنابراین یبوست را درمان میکندآلوئه ورا به عنوان خمیر دندان استبخور برق آن منافذ بینی را باز میکندهمچنین علائم آسم را کاهش می دهد.
    خوردن آن احساس سوزش سر دل را کاهش می دهد.کاهش هر گونه نفخ ناشی از خوردننوشیدن  آن میزان  قند خون را کنترل میکند، که می تواند به افراد مبتلا به دیابت  کمک کندبه درمان سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند.به درمان  ناراحتی واژن کمک می کند ، اما مراقب باشید فقط استعمال خارجی داشته باشدنوشیدن روزانه آن لثه ها را تقویت میکند.بهبود سلامت قلب و برای داشتن قلب سالم کمک میکندمصرف آلوئه ورا  درد مفاصل ناشی را درمان میکندبه عنوان یک نوشیدنی گرم بای سرد مزاجها استکلسترول  را ککاهش داده و رگهای قلب را باز میکندنوشیدن آلوئه ورا  سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.هر گونه عفونت را  با مالش بر روی پوست از بین ببرید.
    نوشیدن آن عفونت  را درمان میکندخوردن و آشامیدن  آن پاک کننده سموم بدن است.مشکلات پروستات را درمان میکندپاک کردن عفونت های دستگاه ادراری. به کاهش بواسیر کمک میکندعفونت در معده را کاهش می دهدیک لوسیون ماساژ آرام بخش استبرگ های آن معطر است
    با  زونا مبارزه کرده و از ایجاد زخم پیشگیری میکنددرمان  ورم ملتحمه.
    با  کاهش درد همراه است.با عفونت های قارچی ناخن مبارزه میکندجلوگیری از بوی بد دهان، یا بعنوان خمیر دندان استفاده می شودمالیدن آن به پوست لکه های ناشی از نور خورشید را از بین می بردکاهش التهاب رقیق کردن مایع منی برای لقاح مصنوعییک ماده نگهدارنده مواد غذایی است.صرفه جویی در مصرف آب در مزارع کوچک.ماده  طبیعی  در ماست برای کمک به هضم.
    کاشت آسان آن در خانهماساژ  پوست سر برای جلوگیری از ریزش مو، سعی کنید برای رشد مجدد منو به قسمتهای طاس بزنیدنرم کردن لبهای ترک خورده
    درمان رفلکس اسید.درمان آبله مرغان  در کودکان.درمان برای راش پوشک.

    درمان زخم شدن صورت  ناشی از تیغنوشیدآن انگل معده و کرم ها را از بین می برد.برای  چشم درد مفید است کمی از آن را در پارچه ریخته روی چشم قرار دهیدتسکین خارش .درمان مشکلات معده هنگامی که  به آنفلوآنزای معده و یا استفراغ دچار شده باشیدپاک کردن  زخم های سرد.درمان ناراحتی های پوستیدرمان  کهیر که خارش را کاهش میدهددرمان  خارش مقعد از هر کرم ها و یا بثورات جلدی.درمان سریع  زخم دهان
    سفید کننده دندانماساژ  پوست سر برای  از بین بردن  شپش سر.شپش ناحیه تناسلی.خوشبو کردن خانه با قرار گرفتن در جایی از آشپزخانه کاهش درد عضلانی، با مالش بر روی پوست یا خوردن.ماساژ مفاصل دردناک
    کاهش درد ناشی از نییش حشراتپاک کردن دانه های سرسیاه پوستدرمان نیش  سم عنکبوت درمان عفونت، خارش و تورم.درمان جوشهای چرکیخوردن  روزانه برای پیشگیری از انواع سرطان
    مشکلات گوارشی حیوانات خانگیدرمان خستگی چشمافزایش  رشد در دوران بلوغ.

    این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

    موضوعات مرتبط

    مطالب مرتبط

    بگردید ببینید چیزی از قلم ننداختید؟
    چه خبره بابا. داروی هزار شفاس!!!!!!!!!!!!!! یک خاصیتم نداره

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است



    گیاه آلوئه‌ورا از نظر بسیاری از مردم گیاه تازه و ناشناخته‌ای است در حالی که حقایق تاریخی نشان داده‌اند که این گیاه قدمتی طولانی داشته و قرن‌ها مورد مصرف مردم در سراسر جهان بوده است.

    امروزه علاوه بر ژل، محصول‌های مختلف این گیاه به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کرم، پماد، ژل، نوشابه‌های خوراکی و کمپوت تولید می‌شوند.

    آلوئه یا آلوئه‌ورا یا همان شاخ بزی( صبر زرد) حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و آلوئه رزین A، B و C است. موارد مصرف ژل آلوئه ورا

    همچنین قندهای گلوکز، مانوز و سلولز، آنزیم‌های اکسیداز، آمیداز، کاتالاز و ویتامین‌های B1، B2، B6، C، E و اسید فولیک و مواد معدنی نظیر کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم از دیگر مواد مغذی موجود در آن (البته در مقادیر کم) هستند.

    خاصیت اصلی آلوئه‌ورا، مسهل بودن است. به علاوه می‌توان آن را یک ضدورم، ضدمیکروب، التیام بخش زخم‌ها، ضدآفتاب و ضدسوختگی به حساب آورد.

    مصرف ژل خوراکی این گیاه به مدت 6 ماه برای کنترل زخم معده و کاهش شدت آسم بسیار موثر شناخته شده است.

    در کل می‌توان گفت آلوئه‌ورا ضدآلرژی، ضدسرطان، ضدقارچ، ضدویروس، کاهش دهنده قندخون، قاعده آور، تقویت کننده معده و کبد است. ژل آلوئه اثرات خوب و مفیدی نیز روی سوختگی‌های معمولی، سوختگی‌های حاصل از اشعه، زخم‌ها و صدمه‌های دیگر پوست دارد.


    آلوئه‌ورا؛ برای چه کسانی؟ * خوردن این گیاه به افراد در حال کاهش وزن یا روزه‌دار پیشنهاد می‌شود چرا که مصرف میوه و سبزی در شرایط آن‌ها باید افزایش یابد. فیبر موجود در این مواد غذایی مانع از بروز یبوست شده و به دلیل دیرهضم بودن، احساس سیری ماندگاری را در فرد ایجاد می‌کند.


     مشکل اینجاست که فیبرها در معده، نفخ و گاز ایجاد می‌کنند اما خوشبختانه، آلوئه‌ورا در عین حال که فیبر بالایی دارد در معده نفخ و گاز نیز ایجاد نمی‌کند پس بهترین گزینه‌ی انتخابی در این شرایط محسوب می‌شود.



    * مصرف آلوئه‌ورا برای افرادی که در کنار رژیم لاغری، ورزش هم می‌کنند و در نتیجه بیش از هر زمان دیگری در معرض استرس و ضعف سیستم ایمنی هستند توصیه می‌شود. محدود کردن دریافت مواد غذایی ارزشمند و تحرک زیاد، بدن را خسته می‌کند به ویژه اگر رژیم غذایی پرپروتئین و مقدار میوه و سبزی مصرفی حداقل باشد. از این رو، خوردن کمپوت آلوئه‌ورا می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

    برگ‌های خود این گیاه، به صورت تازه، در عطاری‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. به گفته‌ی رضازاده آلوئه‌ورا به دو شیوه خوراکی و مالشی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ استعمال موضعی آن برای رفع ناراحتی‌های پوستی و خوردنش برای دیگر بیماری‌ها پیشنهاد می‌شود.

    این عضو هیأت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی می‌گوید: برای استفاده از شیرابه آلوئه‌ورا باید برشی مورب و عمودی روی برگ آن بزنید تا شیرابه لزجش، خارج شود اما به منظور استفاده از ژل باید چند سانتی متر از برگ گیاه را ببرید و آن را پوست بکنید و بخورید یا به شکل موضعی مصرف کنید.

    ژل آلوئه‌ورا کاملاً بی مزه است و به گفته این متخصص افزودن چاشنی‌هایی مانند آب لیموترش، نمک یا فلفل به آن ضرری ندارد.

    اگر احساس کردید مزه ژل تلخ است معنی‌اش این است که آن را به خوبی از پوست جدا نکرده‌اید در این گونه موارد می‌توانید پیش از مصرف، ژل را چند دقیقه در آب قرار دهید تا تلخی‌اش کاملاً برطرف شود.

    می‌توان از این ژل برای مرطوب کردن پوست، آفتاب‌سوختگی، زخم، سوختگی‌های معمولی و نرم کردن اگزمای زیر چشم استفاده کرد.


    فراموش نکنید که ژل به مرور زمان در هوا تغییر رنگ می‌دهد و پس از مدتی به رنگ قرمز تیره‌ی مایل به سیاه در می‌آید.


    در نوع خوراکی نیز می‌توان از انواع کمپوت، دراژه، قرص و نوشیدنی‌های آلوئه‌ورا که تا حدودی خواص ملینی، ضدمیکروبی و… دارند، استفاده کرد.

    خوردن کمپوت آلوئه‌ورا به دلیل این که مولکول‌های پلی ساکارید موجود در آن می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند و بدن را در برابر انواع عوامل بیماری‌زا به خصوص ویروس‌ها مقاوم کنند، مفید است.

     

    1- مالشی

    ابتدا به اندازه‌ی مورد نیاز از نوک برگ بریده و پوست آن را جدا کرده و سپس ژل را به هر نقطه‌ای که در موارد مصرف ( جوش و لک و سوختگی و غیره) ذکر شده، بمالید، این عمل را در روز 3 تا 4 بار مرتبه بعد از شستشوی کامل انجام دهید و نهایتاً در یک دوره 28 روزه نتیجه مثبت و دلخواه حاصل خواهد شد.

     

    موارد مصرف ژل آلوئه ورا

    2- مصرف خوراکی

    الف: در صورت مصرف ژل، به تنهایی روزانه می‌توانید فقط 1 قاشق غذاخوری از ژل را مصرف کنید که در این روش بیماران ( دیابتی و زخم معده‌ای و گوارشی ) درمان خواهد شد.

    ب: به اندازه‌ی مورد نیاز ژل را همراه با عسل و آب میوه‌های ( سیب، پرتقال و غیره ) و یا با انواع سالادها مخلوط کرده و میل فرمایید.



    شرط و شروط مصرف آلوئه‌ورا در استفاده از این گیاه باید مراقب بود زیرا مصرف بیش از حد آن به صورت خوراکی (مصرف روزانه یک گرم به مدت طولانی) ممکن است باعث به هم خوردن تعادل آب و الکترولیت‌ها، سقط جنین، زایمان زودرس، اسهال خونی و ضایعات کلیوی شود.

    به علاوه آلوئه‌ورا نباید در زمان تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، خون‌ریزی رکتال (مقعد) و ضعف شدید مصرف شود.

    در زمان بارداری نیز به غیر از دستور پزشک مصرف آن ممنوع است.

     

    در صورتی که از این گیاه به عنوان مسهل خوراکی استفاده شود باید نکات زیر را در نظر گرفت:

  • پروفایل حسودان
  • اول این که مصرف بیش از دو هفته از آن باید با مشورت پزشک باشد. 

    دوم این که در صورت تأثیر نکردن تا 24 ساعت باید آن را با پزشک در میان گذاشت.

    سوم، چون تأثیر این گیاه در کودکان مشخص نیست، در این مورد باید با پزشک مشورت کرد.

    نکته آخر این که بهتر است از فرآورده‌های صنعتی آلوئه برای سنین بالای 10 سال و حداکثر به مدت 2 هفته بهره برد.

    چرا برخی کمپوت‌های آلوئه‌ورا تلخ هستند؟ شاید شما هم به این موضوع برخورده باشید که وقتی در کمپوت آلوئه‌ورا را باز کرده کمی از آن می‌خورید، طعم تلخ آن شما را نگران می‌کند که نکند فاسد شده باشد در صورتی که آلوئه‌ورا طبیعتاً شیرابه تلخی دارد که به دلیل ترکیب‌های آنتراکینونی موجود در آن است. تلخ بودن برخی کمپوت‌های خوراکی این گیاه نیز ممکن است به همین دلیل باشد.

    البته این موضوع را تا زمانی که کمپوت مورد بررسی دقیق قرار نگیرد نمی‌توان گفت. در صورتی که روی قوطی کمپوت قید شده باشد، حاوی ترکیب‌های آنتراکینونی یعنی کمپوت حاوی ترکیب‌های تلخ است و تنها مسهل شدید بوده و مسمومیت دیگری ایجاد نمی‌کند اما در صورتی که روی قوطی قید نشده باشد ممکن است تلخی دلایل دیگری مثل ماندگی و ایجاد واکنش‌های شیمیایی داشته باشد.


    ترکیب‌های آنتراکینونی یکی از ترکیب‌های اصلی گیاه آلوئه‌ورا به حساب می‌آیند و مقدارشان هم در گیاه زیاد است. شیرابه‌ی خشک شده‌ی این گیاه به همین دلیل مسهل قوی بوده و مقدار مصرف خشک آن در حد یک دهم گرم توصیه می‌شود. لازم به توضیح است که ترکیب‌های آنتراکینونی در برگ سنا، برگ درخت فرانگولا و آلوئه‌ورا وجود دارد که هر 3 از قوی‌ترین مسهل‌ها به شمار می‌روند.


    از مصرف مداوم و روزانه آلوئه‌ورا باید پرهیز شود زیرا با تمام خاصیت‌ها و فوایدی که دارد به کلیه‌ها آسیب جدی می‌رساند. موارد مصرف ژل آلوئه ورا

    باید محصولات گیاه آلوئه‌ورا را که به صورت پماد، کرم، کمپوت و… برگ‌های آن که به بسته بندی‌های فویل شده در سوپرمارکت‌ها یا داروخانه‌ها موجود است، با توجه به تاریخ انقضای درج شده روی آن مصرف کرد.

     

    فرآوری: معصومه آیت اللهی

    بخش تغذیه و آشپزی تبیان


    منابع:

    جام جم

    روزنامه سلامت – دکتر محمد حسین صالحی سورمقی- متخصص فارماکوگنوزی

    ایران آلوئه ورا

     

    اثر آلوئه ‌ورا بر پوسیدگی دندان

    صبر زرد(آلوئه ورا)

    موارد مصرف ژل آلوئه ورا
    موارد مصرف ژل آلوئه ورا
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *