مواد لازم برا دونات

دوره مقدماتی php
مواد لازم برا دونات
مواد لازم برا دونات

مواد لازم برا دونات

دوره مقدماتی php

آرایش

مدل مو

مدل لباس

آموزش پخت دونات

طرز تهیه :

* یک قاشق سوپخوری از شکر و خمیر مایه و آب ولرم رو مخلوط کرده و روی ظرف در قرار داده و کنار می گذاریم تا عمل بیاد .

* تخم مرغ ، شکر ،کره آب شده و شیر رو با همزن دستی مخلوط می کنیم .

* تقریبا نصف پیمانه از آرد رو داخل مواد ریخته و مخلوط می کنیم .

* خوب تا حالا خمیر مایه تون حتما عمل اومده …

* خمیر مایه عمل اومده رو به مواد قبل اضافه کنید .

* بعد نمک و  آرد رو کم کم اضافه کنید تا خمیری بدست بیاد که بدست نچسبه .

* ظرفی رو چرب کرده و خمیر رو داخل ظرف قرار بدین و روشو بپوشونید تا حجم خمیر دوبرابر بشه . تقریبا ۲ ساعت زمان می بره .

* روی کاغذ روغنی رو آردپاشی کرده و بعد خمیر رو روی اون باز کنید .

* سپس با قالب دونات گرد یا قالب دونات قلب  خمیرو قالب بزنید .

* بعد روشون رو با نایلون بپوشونید تا حجمشون دو برابر بشه .

* نکته خیلی مهم : باز هم تکرار می کنم حتما سطح کاغذ روغنی رو آرد پاشی کنید وگرنه بعدا به مشکل می خورید .مواد لازم برا دونات

* داخل ظرفی روغن ریخته و اجازه بدین داغ بشه ، بعد دونات رو داخلش قرار بدین تا با حرارت ملایم سرخ بشه .

* نکته : موقع جابجایی مواظب دونات ها باشید که پفشون نخوابه .

* بعد دونات رو برگردونید تا طرف دیگه شون هم سرخ بشه .

* و در آخر روی دستمال آشپزخونه قرار بدین تا روغن اضافیشو بگیره .

* و اما مهمترین نکته ( این نکات کلیدی و دقیقی که بهشون اشاره می کنیم فکر نمی کنم بغیر از بهارسایت جای دیگه ای بتونید پیدا کنید {حتی کلاسهای آموزشی} پس کاملا به این نکات توجه کنید ) : طریقه سرخ کردن دونات بسیار بسیار مهمه ، کار خیلی راحتیه ولی اگه دقت نکنید ممکنه خوب پف نکنه یا اینکه بسوزه . موقع سرخ کردن دونات ها ؛ حتما ظرف رو کمی بالاتر از شعله گاز تو دستتون نگهدارید و درحین سرخ کردن ماهیتابه یا قابلمه رو به حالت دورانی بچرخونید تا دونات ها بهتر پف کرده و سرخ بشن .

* و در آخر بعد از اینکه کمی سرد شدن روشون پودر قند بپاشید .

* نکته : برای اینکه دوناتها خوش طعم و خوش عطر باشن می تونید کمی پودر هل یا وانیل  رو با پودر قند مخلوط کنید .

گردآوری شیرینی پزی آکاایران

سایت شیرینی پزی ، ، پخت انواع شیرینی با آکا ، آکاایران

امتیاز دهید


3.4
از

783


200
کالری


5 گرم
چربی


30 گرم
کربوهیدرات

مواد لازم برا دونات


5 گرم
پروتئین

شما هم دونات یا پیراشکی دوست دارید؟ دونات‌ها برای وقت هایی که احساس گرسنگی داریم و دلمان یک میان وعده شیرین میخواهد گزینه ی خوب و دلچسبی هستند. موافقید؟ بگذارید از اول ماجرا شروع کنیم.

اصلا دونات چیست؟ دونات به انگلیسی doughnuts نوشته می شود و بین ما ایرانی ها هم به اسم دونات و هم پیراشکی معروف است. تفاوت دونات و پیراشکی در اصل به نوع خمیر برمیگردد که پیراشکی نوعی خمیر غذایی است که با آن پیراشکی گوشت و پیراشکی سیب زمینی و … هم تهیه می شود. اما دونات، در اصل، نوعی خمیر شیرینی است و در واقع دسر به حساب می آید. ما در این مطلب به خاطر مرسوم بودن نام پیراشکی و دونات، از هر دو اسم استفاده کرده ایم و نوعی دونات پیراشکی را آموزش داده ایم که میتوانید به صورت شکری تهیه کرده و یا با انواع کرم، خامه و مارمالاد آن را پر کنید.

ما در این دستور آشپزی، از فر برای گرم کردن و استراحت خمیر کمک گرفتیم و در واقع پیراشکی ساده بدون فر تهیه کرده و آن را در روغن سرخ کرده ایم. اما اگر میخواهید بدانید برای تهیه دونات از چه آردی استفاده کنیم یا از علت خشک شدن دونات یا پف نکردن آن سر در بیاورید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همان طور که میدانید دونات خانگی تازه تر و با کیفیت تر از دونات بازاری خواهد بود. پس امیدواریم این شیرینی جذاب را در خانه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

برای تهیه پیراشکی دونات ابتدا آب، باترمیلک، تخم مرغ زده شده و کره ذوب شده را در میکسر، مخلوط کن و یا ماشین پخت پیراشکی بریزید. سپس مواد خشک دستور را به جز مخمر، اضافه کنید.

 

 

یک حفره ی کوچک بین مواد درون کاسه ایجاد کنید. سپس مخمر را میان آن بریزید.

 

 

ماشین پخت پیراشکی را روی حالت خمیر تنظیم کنید. اگر از مخلوط کن استفاده می کنید، آن قدر مواد را بهم بزنید تا نرم شده و فرم بگیرد. سپس روی کاسه خمیر را بپوشانید و آن را در کناری قرار دهید تا اندازه ی آن حداقل دو برابر شود. زمان پف کردن خمیر به نوع مخمر و درجه حرارت آشپزخانه شما بستگی دارد.

 

 

هنگامی که خمیر پف کرد؛ سطح کار را آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را به آرامی ورز دهید. آن را دو قسمت کنید و روی یک نیمه ی خمیر را بپوشانید.

 

 

با وردنه یک نیمه ی خمیر را صاف کنید تا ضخامت آن حدودا به 3 سانتی متر برسد. سپس خمیر را به کمک یک کاتر دونات تیز برش دهید. اگر کاتر دونات پیراشکی ندارید؛ میتوانید برای این کار از کاتر کوکی که قطر 7 سانتی متری دارد، استفاده کنید. سپس برای برش دایره میانی پیراشکی از کاتر کوکی با قطر 2.5 سانتی متر کمک بگیرید.

 

 

کاغذ روغنی را برش دهید و هر پیراشکی را روی یک تکه از آن بگذارید و همه را در سینی فر بچینید. سینی را در فر بگذارید و فر را برای یک دقیقه روشن کنید. یک تایمر تنظیم کنید و پس از یک دقیقه فر را خاموش کنید تا فر فقط گرم شود. (گرم کردن فر در فصل تابستان ضروری نیست.) سپس مقداری آب را بجوشانید و در یک کاسه یا پارچ بریزید و درون فر کنار پیراشکی ها قرار دهید تا بخار ایجاد کند.

 

 

خمیری که از قبل نگه داشتید را به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس هر تکه را نصف کنید تا 8 تکه خمیر برابر به دست بیاید. برای دقت بیشتر، میتوانید هر تکه را وزن کنید، اما ضروری نیست.

 

 

مواد لازم برا دونات

هر تکه از خمیر را به شکل توپ حالت دهید. کاغذ روغنی را برش دهید. دونات توپی را درون سینی فر و روی کاغذ روغنی بچینید. سینی را کنار سینی دیگر دونات در فر قرار دهید تا هنگامی که اندازه آن ها دو برابر شود.

 

 

مقداری روغن در ماهیتابه ای بریزید. درجه حرارت روغن باید به 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت برسد. اگر دماسنج ندارید میتوانید داغ بودن روغن را با یک پیراشکی کوچک امتحان کنید. اگر روغن فورا حباب تشکیل نداد و پیراشکی فورا سرخ نشد، روغن بسیار سرد است. اگر دونات پیراشکی سریع قهوه ای رنگ شد، روغن خیلی داغ است و میتوانید آن را بردارید. برای این که خمیر پیراشکی ها را درون روغن قرار دهید، از کاغذ روغنی کمک بگیرید تا بتوانید به آرامی آن ها را به درون روغن منتقل کنید.

 

 

 

وقتی هر دو سمت پیراشکی ها طلایی مایل به قهوه ای شد، آن ها را از ماهیتابه خارج کنید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغنشان گرفته شود.

 

 

صبر کنید تا پیراشکی دونات به طور کامل خنک شود. سپس آن ها را درون شکر بغلتانید تا روی آن ها کاملا به شکر آغشته شود.

 

 

برای تهیه سس یا کرم روی پیراشکی ابتدا باید مقداری پودر شکر را در کاسه ای بریزید و  مقداری شیر یا آب اضافه کنید. به طور مداوم بهم بزنید و شیر یا آب اضافه کنید تا حدی که کرم قوام پیدا کند. اگر کرم دونات پیراشکی خیلی روان است میتوانید شکر اضافه کنید. اما اگر خیلی غلیظ شده باید کمی آب یا شیر اضافه کنید. نیاز نیست مقدار مشخصی را برای این کار رعایت کنید. هر کدام از پیراشکی ها را که مایل هستید، روی یک سطح مناسب یا یک قفسه خنک کننده بگذارید و کرم را روی آن بریزید. اگر دوست دارید پیراشکی دونات با سس شکلات تهیه کنید؛ باید شکلات و کره را روی حرارت ذوب کنید و همین مراحل را تکرار کنید.

 

 

اگر بخواهید دونات پیراشکی کرم دار یا دونات شکلاتی تهیه کنید؛ یک راه وجود دارد. برای قرار دادن مواد داخل پیراشکی ساده باید درون پیراشکی های بزرگ را به وسیله سیخ، یک حفره ایجاد کنید. سپس درون آن را با مربایی که به دمای محیط رسیده، پر کنید. برای تهیه پیراشکی شکلاتی از شکلات فندقی یا نوتلا استفاده کنید. میتوانید به کمک یک نی یا لوله کوچک کرم میانی را به داخل آن ها بفرستید.

 

 

یک روش دیگر نیز وجود دارد. میتوانید پیراشکی ها را از وسط برش دهید تا حدی که انتهای آن ها بهم وصل بماند. سپس درون دونات پیراشکی را با انواع مربا و خامه ی فرم گرفته پر کنید. نوش جان.

 

 

-این دستور و آموزش تصویری دونات نیازمند رعایت مقیاس ها و اندازه هاست. لطفا اندازه ها را تغییر ندهید تا پیراشکی ها خراب نشود.

-برای تهیه دونات پفکی لازم است که باتر میلک و تخم مرغ حتما به دمای اتاق رسیده باشند.

-لوازمی که برای تهیه این دونات یا پیراشکی نیاز دارید شامل:

کاغذ روغنی است که به مربع های 11 سانتی متری برش خورده باشد. (برای پیراشکی های کوچک تر این اندازه کمتر خواهد بود)

یک ماهیتابه بزرگ و عمیق برای سرخ کردن پیراشکی ها

کاتر پیراشکی تیز و برنده یا کاتر کوکی

دماسنج روغن یا آبنبات که ضروری نیست اما مفید خواهد بود.

-برای تزیین دونات میتوانید از ترافل های رنگی و سس شکلات استفاده کنید.

-آرد استفاده شده در این دستور؛ آرد همه منظوره (all-purpose) و یا آرد نان است.

–دستور دونات پیراشکی از سایت christinascucina ترجمه شده است.

-آماده کردن این پیراشکی مجموعا 45 دقیقه زمان می برد. اگر دوست دارید پیراشکی فوری و در کمتر از نیم ساعت آماده شود؛ دونات خانگی بدون خمیر مایه از این نوع است.

–علت پف نکردن دونات و خشک و سفت شدن آن؛ استراحت نکردن یا استراحت بیش از حد خمیر است. اگر خمیر کمتر از یک الی دو ساعت استراحت کند یا بیش از حد بماند، سفت شده و پف نخواهد کرد.

 

سلام
مقدار دقیق شکر ، ارد و اب یا شیر را برای کرم بنویسید.
خیلی ممنون.
بطور مثال برای ۱ کیلو شکر چه میزان اب و ارد باید بریزم؟

مطلب مربوط به کرمفیل رو بخونید.

وای خیلی راحته ولی من داشتم درست می کردم دستور تهیه رو کل اشتباه انجام دادم به خاطر همین خیلی شل شد ومجبور شدم بهش ارد بزنم تا یخورده قیافش بهتر بشه .کسی مسموم نشه صلوات
دعا کنین خوب بشه

ایشالا که کسی مسموم نشده باشه :)) امیدوارم دفعه بعدی خوب از آب در بیاد.

salam mamnonam az zahamat va mihabate shoma

عالسییی خوشمزه

سلام من پختم طعمشم خوب شد ولی هر کاری کردم توش خمیر موند بازم.

من پختم طعمشم خوب شد ولی هر کاری کردم تو خمیر موند بازم

خیلی عالی بود من که خیلی خوشم اومد با خانواده خوردیم و لذت بوردیم من یگانه کتلان هستم ۱۱ ساله از دزفول من این رو خودم درست کردم و خیلی خوشم اومد همگی حتما یه بار درست کنید و لذت ببرید

کجای دزفولی

سلام دستورتون خیلیییی خوب بود خدا خیرتون بده کلی لذت بردیم از خوردنش :-);-)

واقعا عالی بود ممنون از سایت خوبتون??

عالی شد ممنونم

واقعا عالی شد ممنونم

سلام . ببخشید من اگه بخوام نصف این موادو درست کنم باید 2 تا تخم مرغ بزنم یا یکی ؟ چون این مواد واسه تعدادمون خیلی زیاده

سلام
مهسا جان اگه تخم مرغ شما بزرگ هست یکی کافیه. در غیر این صورت از 2 تا استفاده کنید.

سلم خمیرشو باید از کجا تهیه کنیم مغازه ها دارن

اگه منظورتون خمیر مایه است از فروشگاه ها یا سوپرمارکت میتونید تهیه کنید.

سلام میشه بجای کره از روغن استفاده کرد؟

تا جای ممکن این کار رو نکنید چون بافت خمیر رو خراب میکنه.

با سلام،یه سوال درمورد خمیر مایه.آیا میشه همون خمیر ترش رو از نانوایی گرفت و راحت در دستورالعمل و مابقی مواد اضافه کرد؟

راستش مطمئن نیستم. این روشی که شما میگید برای نون های ایرانی که پف نداشتن استفاده میشده. ممکنه برای پیراشکی جواب نده.

یعنی واقعا من اولش جوری ترسیده بودم که میخواستم واسه همیشه دیگه شیرینی درست نکنم.تمام دوستانی که فک میکنن خمیرشون شل میشه تا میتونن آرد بزنن اصلا هم نگران نباشید.این نکته هارو نمیدونم چرا تو سایت نمنویسن.موقع پهن کردن خمیر هم باید هی آرد بریزید روی سطحش.

سلام.ممنون بابت توضیحاتی که دادید

ببخشید اگر بخواهیم برای شش نفر آماده کنیم,تخم مرغ یک دونه کافی هست یا دو تا?

سلام به شما دوست عزیز. خواهش میکنم.
اگه تخم مرغ شما بزرگ هست یکی کافیه. در غیر این صورت از 2 تا استفاده کنید.

عالیه

خمیرش در حال استراحت هست تو روغن بندازم ببینم چه جور میشه

خمیرش رو درست کردم در حال استراحت هست تو روغن بندازم بببنم چی میشه

سلام
من همین امشب دارم درستش میکنم فعلا خمیر رو گذاشتم تا دو برابر پف کنه ولی وقتی درستش میکردم دیدم که واسه مواد چهار لیوان ارد بس نکرد یعنی چسبنده نشده بود بخواطر همین سه لیوانه دیگه ارد اضافه کردم , به نظرتون الان مشکلی تو سرخ کردنش واسم پیش میاد؟

خییلی خوبه,ولی اگر بخام مواد رو 2 برابر کنم, باید زمان هم دوبرابر شه؟؟؟؟؟ مثلا خمیر مایع بجای 10 دقیقه, 20 دقیقه باید استراحت کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خوب بود

سلام
لطفا بفرمایید که منظور از لیوان اینجا چیه، لیوان در اندازه های مختلف وجود داره
اگر بشه بر اساس گرم این موارد رو بیان کرد فکر کنم بهتره
من به عنوان یه پسر که از این چیزا سر در نمیارم گیج کننده است
مرسی از لطفتون

با سلام.ممنون از زحمات شما.کره 100 گرم برای دونات هست?
ببخشید وقتی دونات رو شکل دادیم و روی اون رو با سلفون پوشاندیم , باز هم خمیر پف می کند?

دوستان مایه خمیرپودرش تاچندوقت قابل استفاده هست ؟

من بار ها با همین دستور دونات پختم و عاااالی شده حتی از بیرونم بهتر..مرسی ایران کوک❤

نوش جان

سلام.عالیه.بارها درست کردم.متشکرم

سلام مینا جان. نوش جان!

عالیه و خوشمزه بود. ساده هم هست

سلام بانو جان عزبزم میشه دستور دونات بدون خمیر مایه هم بزاری واسمون ممنون میشیم .

سلام عزیزم حتما میذارم.

خیلی خوب بود

مثل همیشه عالی و کاربردی بود

ممنونم یاسمین جان!

سلام
ممنون از دستور عالیتون ما در منزل درست کردیم عالی شده بود کارتون بیست بیست بیست

سلام بهار جان! نوش جونت عزیزم!

Slm azizam mikhasam bedunm k rikhtane khamir maye zaruriue va in k age hast az koja mitunam tahiyash konm

سلام آناهیتا جان. اگر استفاده نکنید، به اندازه کافی پف نمی کنه. البته یه دستور دونات دیگه هم هست که از ماست استفاده میشه توش و خمیر مایه نیازی نیست.

عالی بود.خسته نباشید

سلام ببخشید من پیراشکی درست کردم ولی موقع سرخ کردن ترک میخوردن
میشه راهنمایم کنید

سلام عزیزم،
ترک خوردن مشکلی نداره اما به هر حال به نظرم به اندازه شکر و بیکینگ پودر و آردی که میریزی دقت کن چون مقدار زیاد همه این مواد باعث میشه بافت خشک و شکننده بشه.
موفق باشی!

سلام خسته نباشید
شما تو قسمت سس شکلات نوشتید عسل و وانیل
اما تو طرز تهیه هیچ اشاره ای نکردید

سلام سپیده جان، نوشتم بعد از مخلوط کردن مواد، یعنی عسل و وانیل رو هم باید اضافه کنید.

با سلام منم امشب این شیریی درست کردم واقعا عالی شد باتشکر از راهنمایی هاتون ?

سلام ، خیلی عالیه لیلای عزیز نوش جان

عالی بود توضیحات

خیلی عالی بود !

مرسی خیلی عالی بود ٬ پاینده باشید دوستان

ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﻭﻧﺎﺕ ﺑﻴﻨﻬﺎﻳﺖ ﻋﺎﻟﻲ و ﺧﻮﺷﻤﺰﻩ ﺑﻮﺩ, اﻟﺒﺘﻪ ﺑﺮاﻱ ﺗﺰﻳﻴﻦ ﻓﻘﻄ ﺷﻜﻼﺕ ﺁﺏ ﻛﺮﺩﻡ, ﺳﭙﺎﺱ اﺯ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺑﺘﻮﻥ

ممنون شکوفه جان ، هر چیزی میتونی روی دونات بریزی مثل پودر قند ، حتی میتونی ساده سرو کنی

با سلام و خسته نباشید . من دقیقا مثل دستور شما پیراشکی درست کردم همه چیزم رعایت کردم اما اصلا خمیرم ور نیومد خلاصه کلی تو ذوقم خورد کلی براش وقت گذاشتم اما نشد ، فکر کنم مشکل از خمیر مایه بود

سمیه جان منم فکر میکنم مشکل از خمیر مایه بوده ، وقتی بسته اش رو باز میکنی باید بذاری داخل یخچال بمونه و نهایت تا 1 ماه مصرفش کنی

سلام ،یا اب و شیر که با ارد مخلوط کردی زیاد گرم بوده یا مخمر مشکل داشته

سلام ،یا اب و شیر که با مخمر مخلوط کردی زیاد گرم بوده یا مخمر مشکل داشته

سلام دوست خوبم ممنون از آموزشتون من امشب درس کردم اما زیاد جالب نشد کاش قبلش اومده بودم سراغت.

اشکالی نداره مریم جان ٬ انشاءالله با این دستور پیراشکی خوشمزه ای درست میکنی

عالیییییییییییییییییی

سلام نیلوفر جان پیراشکی عالی بود و خیلی خوشمزه شد مرسی
اگر بخوام تعداد دوبرابر از این شیرینی داشته باشم میشه مواد رو از ابتدا دو برابر بزارم یا باید توی 2 ظرف کارم رو شروع کنم؟

نوش جان عزیزم … از همون اول مقدار مواد رو دو برابر کن مشکلی پیش نمیاد

سلام خسته نباشید.میشه این دونات هارو داخل فر پخت؟

ممنونم ، خودم امتحان نکردم اما فکر میکنم میشه !

هوووووووووووم عاشقشم

سلام خسته نباشید.یه سوال دارم نیلوفر جان؛وقتی خمیر رو دو ساعت استراحت دادم تا پف کنه،قبل از قالب زدن دوباره ورزش میدم.اما حالت لاستیکی پیدا میکنه،بعنی وقتی با وردنه صافش میکنم دوباره به حالت اولش بر میگرده . چرا؟!

ترانه جان خمیرت مشکلی نداره و میتونی باهاش کار کنی ، اتفاقا این حالت که میگی یعنی خمیر خوبی شده ، اگه کار کردن باهاش سخته 10 دقیقه بعد از ورز دادن صبر کن بعد پهن کن و قالب بزن

سلام . در مواد لازم برای سس شکلاتی شیر نوشته اید ، چه مقدار شیر باید مخلوط شود ؟ ممنون . خدا به شما سلامتی و عزت بدهد

ممنون معصومه جان ، عزیزم ببخشید مقدار شیر یادم رفته بود ، سس شکلاتی بازبینی و اصلاح شد

خوب بود خیــــــــــــــلی عالی بود

ممنون مینا جان

عالی بود و خیلی خوشمزه شد مرسی و خسته نباشید

با تشکر از سایتتون

ممنون از شما

سلام.من این دوناتو مثل گفته هاتون درست کردم ولی سفت شد البته قابل خوردنه ولی مثل پیراشکی های بیرون نیست.میشه راهنماییم کنین ممنون

شیما جان دلایل مختلفی ممکنه داشته باشه ، باید دقت کنی که خمیر مایه ات تاریخ گذشته یا فاسد نشده باشه ، همچنین خمیرت باید استراحت کنه چون همین استراحت باعث میشه نرم و پوک شه و نکته مهم دیگه هم اینکه روغن باید داغ داغ باشه ، البته این شیرینی دوناته و با پیراشکی های بیرون تفاوت داره

خیلی عالی

عالی

چرا بعد از پخت روی سطح دونات ها مات است و براق نیست هرچند نرمی آن خوب است؟ممنون

افسانه جان باید روی دونات رو تزیین کنی یا پودر قند بپاشی ، چرا باید براق باشه ؟! دونات همینجوری براق نیست مگه اینکه با دستگاه زده بشه و بعدشم روش شیره یا کره اب شده بیاد

سلام . من بار اول که طبق دستور شما درست کردم عالی عالی شد ! دفعه دوم که درست کردم داخلش خیلی سفت شده بود ، چون عجله داشتم نذاشتم کره نرم بشه گذاشتم تو ماکروویو و آب آب شد یعنی مشکلش همین بوده؟! ببخشید که سوالم طولانی شد

حدیث جان کره نباید آب شه باید نرم باشه و اشکال کار همین بوده ، عزیزم همین نکته های کوچیک و البته مهم در خوب یا بد شدن کیک و شیرینی موثرن

سلام ببخشید شما توی دستور پخت نوشتید کره ذوب شده ولی اینجا گفتید کره فقط باید نرم شده باشه کره من خیلی آب شده بود نمیدونم خمیرم خراب شده یا نه

سلام . من تا مرحله ای که تمام آرد رو به مایه اضافه کردم پیش رفتم..ولی اون قسمت که میگید باید خمیر ورز داده بشه خمیر من هنوز شله! تمام اندازه هام درسته ، آرد کم نیست ؟باید چیکار کنم؟!

حدیث جان به دلایل مختلف مانند جنس آرد ، بزرگ بودن تخم مرغ و … ممکنه خمیر به مقدار بیشتری آرد نیاز داشته باشه ، اگه اینجور مواقع خمیر درست نشد بازم آرد اضافه کن تا خمیر شکل بگیره ، مشکلی پیش نمیاد

ممنونم ازشما

خواهش میکنم

همه چی رو دوباره انجام دادم و امیدوارم این دفعه خوب بشه

خودمم واقعا تعجب کردم چرا اینجوری شده آخه من این دستور رو دیدم مامانم درست کرده و خیلی خوب در اومده ، پس مشکل کار من چیه ؟

عزیزم همونطور که گفتم آرد کم بوده ، این بار مطمئنم خوب در میاری

از آرد سفید * استفاده کردم ، 5 بار هم الک کردم . وقتی کره زدم توی تخم مرغ خیلی گلوله گلوله شد یکدست نشد . نمیدونم چرا ، خیلی تو ذوقم خورد

عزیزم کره مشکلی نداره چون وقتی آرد رو اضافه کنی و کم کم با دست مخلوطش کنی با گرمای دست و ورز دادن کره داخل خمیر آب میشه ، اشکالی نداره ، تجربه است دیگه ، همه که از همون اول موفق نمیشن باید تمرین داشت

بعد از اینکه ناراحت شدم و همه رو ریختم دور تازه یادم اومد که باید اونقدر آرد اضافه میکردم تا خودشو بگیره ! یا اینکه باید اون اول آرد میریختم ؟ 3 لیوان ریختم

سپیده جان باید همون اول میریختی ، من احتمال میدم از آرد شیرینی پزی که خیلی سبکه استفاده کردی و اینجوری شده ، آرد های بسته بندی همه کاره و یا آرد نان بدلیل بافتی که دارن 3 لیوان کافیه اما آرد شیرینی پزی بدلیل بافت سبکتری که داره باید بیشتر اضافه کنی ، فکر میکنم مشکل کارت اینجا بوده ، نگران نباش این بار حتما موفق میشی

سلام نیلوفر بانو ، مواد دونات همه چیزشو تهیه کردم ، خمیر ترش همون خمیر مایه است ؟ خمیرم انقدر چسبناک شد که با آرد هم جواب نداد ! همه مواد و زحمتم حروم شد ، چرا ؟

سپیده جان اتفاقا خمیر راحتی داره ، خمیر ترش همون خمیر مایه است عزیزم ، وقتی خمیر چسبناک میشه یعنی آرد کمه ! باید اونقدر آرد اضافه میکردی که خمیرت آماده شه ، نا امید نشو ، کم کم دستت میاد ، مطمئنم این بار خوب در میاریش

نیلو جووون چه آردی میخواد ؟ این دیگه توضیحات نداره

سپیده جون آرد سفید ، همیشه منظور از آرد همون آرد سفید یا آرد گندمه و اگه جایی به غیر از این آرد باشه من حتما میگم مثلا آرد نخودچی یا آرد برنج و … عزیزم

عاشق دوناتم

این سایت خیلی عالی

سلام سوال من اینه که چرا دوناتها بعد از پخت خشک میشن ؟!آیا ربطی به زمان استراحت داره یا مورد دیگه ای باعثش میشه ؟ باتشکر

مهتاب جان دونات یا هر نان شیرینی دیگه ای که باشه نهایت تا 1 – 2 روز مناسب مصرفه و بعدش دیگه اون کیفیت اول رو نداره ، برای همین هم اغلب با شکلات آب شده یا کره آب شده و … سعی میکنن پوشش بدن تا بهتر بمونه ، البته این دستوری که من گذاشتم دونات واقعا ترد و عالی میشه و بهتره همون روز مصرف شه

با سلام و تشکر از شما من درست کردم مزه دونات ها خیلی خوب شد اما کمی سفت شدن ، میشه لطف کنید بگید اشکال کار من کجاست ؟

خوشحالم دوست داشتی ، عزیزم دونات ها اصلا سفت نمیشن و با این دستور کیفیت بسیار عالی ای دارن ، احتمال میدم لیوانت بزرگ بوده و آرد زیاد اضافه کردی و باعث شده کمی سفت شن ، این بار آرد کمتری اضافه کن تا خمیر لطیف تری داشته باشی

عالی بود

ممنون

نیلوفر جون سلام . خمیری دوناتی که با سوسیس و کالباس درست میکنیم هم همینه ؟ میشه اونم توضیح بدید ؟

عزیزم نمیدونم منظورت چه نوع خمیریه اما در بخش نان ها نان سوسیسی گذاشتم که میتونی از دستور خمیرش استفاده کنی

عالی بود مرسی.

عالی بود

سلام عزیزم نوروزت مبارک گلم . از تو خیلی ممنونم که این مطالب را در وب خود قرار میدهی و با این کارت خیلی به ما و به شکم میهمانانمان کمک کرد از این کارت ممنونم . خیلی خیلی دوست دارم.بوس بوس بوس بوووس

ممنونم تینای عزیزم ، خیلی خوشحال شدم از پیامت ، امیدوارم سال خوبی داشته باشی عزیزم . منم بوس

خیلی خوب و دقیق توضیح داده بودید من درست کردم و خیلی عالی شد
مموون

باسلام خمیرتون عالی بود فقط نمی دونم ایراد کارم کجا بود که خمیر خوب شکل نمیگرفت

لیلا جان حتما اردش کم بوده یا اینکه زیاد گذاشتی بمونه

دستت درد نکنه . هر چی تو سایت می گردم بیشتر خوشم میاد.

سلام ممنون از این مطالب زیبا تون واقعا بهره بردم

خیلی دوست دارم … مدتها بود دوست داشتم دستور تهیه دونات رو بدونم … دست تون درد نکنه

سلام هرزمان با خمیر ترش چیزی درست میکنم بوی ترشیدگی نامطلوبی میده که اصلا دوست ندارم چه جانشینی میتونم استفاده کنم که طعم بهتری داشته باشه

مهربانو جان اگه از پودر خمیر ترش مرغوب استفاده کنی این بواحساس نمیشه ، پودر خمیر ترش باید بعد از باز کردن بسته بندی در یخچال نگهداری بشه و حتما بعد از اماده سازی باید خمیر استفاده بشه و برای مدت طولانی باقی نمونه … بجای اب از شیر برای طعم بهتر استفاده میشه

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

طرز تهیه دونات و آموزش مرحله به مرحله پخت دونات با روشی ساده و آسان را در این مطلب مشاهده نموده و با دستور تهیه دونات خانگی خوشمزه و عالی آشنا شوید که این دونات ها می توانند میان وعده مناسبی برای همه افراد با سنین مختلف باشند. در ادامه مطلب همراه ما باشید و با استفاده از این دستور عالی به تهیه دونات در منزل بپردازید و آنها را به عنوان عصرانه ایی عالی در کنار خانواده نوش جان فرمایید.

 دونات یکی از میان وعده خوشمزه و پرطرفدار است که اغلب ما بارها آن را خریداری نموده و میل کرده ایم. اما این بار قصد داریم با یادگیری طرز تهیه دونات در منزل، اقدام به پخت آن نماییم و این خوراکی خوشمزه و خوش طعم را در منزل و به راحتی تهیه نماییم. دونات نیز همچون انواع شیرینی از جمله  شیرینی قطاب، نارگیلی و کشمشی می تواند میان وعد و عصرانه ایی مناسب برای پذیرایی از مهمان ها نیز باشد. در ادامه با این آموزش کاربردی و دلچسب همراه ما باشید.

آرد : یک فنجان

مواد لازم برا دونات

شکر : یک چهارم فنجان

تخم مرغ : دو عدد

شیر گرم : یک فنجان

کره نرم شده : یک فنجان

پودر خمیر مایه فوری : یک قاشق غذاخوری

نمک : یک چهارم قاشق چای خوری

روغن : به میزان لازم برای سرخ کردن

پودر شکر : سه فنجان

شیر : نصف فنجان

وانیل : نصف قاشق چای خوری

نمک : نصف قاشق چای خوری

برای تهیه دونات ابتدا شیر ولرم و شکر را مخلوط نموده و سپس خمیر مایه را به آن اضافه نموده و کنار قرار دهید تا عمل آید.

حال تخم مرغ ها را با چنگال هم بزنید تا حدی که تا حدودی کف کند و یکدست شود.

سپس تخم مرغ های زده شده را به کره نرم شده اضافه نموده و این مخلوط را به مخمر که عمل آمده است اضافه نمایید.

حال نمک و آرد را با هم مخلوط کرده و کم کم به مواد اصلی که در مرحله قبل آماده نمودید اضافه کنید و هم بزنید. توجه داشته باشید که این کار را تا زمانی که خمیر به دست نچسبد ادامه می دهیم. اما نباید خمیر شما بیش از حد آرد را به خود بگیرد، در این مرحله هدف ما تهیه خمیری نرم و متعادل است. بعد از اینه خمیر به این حالت رسید، ظرف را با پارچه ای تمیز پوشانده و آن را به مدت هشت ساعت داخل یخچال قرار دهید، البته در صورتی که تمایل دارید دونات شما سریع تر آماده شود، می توانید خمیر را به مدت دو ساعت در محلی گرم قرار دهید تا خمیر ور آید.

بعد از اینکه حجم خمیر زیاد شد و به اصطلاح ور آمد، سطح تمیزی را آرد پاشی نموده و خمیر را روی آن بازکنید. سپس با استفاده از قالبی گرد همچون لیوان آن را قالب زده و سپس با استفاده از قالب کوچکتر و یا انگشت وسط آن را سوراخ کنید. از این روش قبلا در تهیه شامی نیز استفاده نموده ایم و آنها را به شکل حلقه درآورده ایم.

حال در ظرف مناسبی مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن حلقه های خمیری را داخل روغن داغ انداخته و با حرارت متوسط سرخ می نماییم. و بعد از سرخ شدن آنها را از روغن خارج نموده و صبر می کنیم تا خنک شود و در این میان روغن اضافه آن را با  دستمال می گیریم و سپس در شهدی که در ادامه به آموزش تهیه آن می پردازیم قرار می دهیم.

پودر شکر، شیر، وانیل و نمک را مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود، حدود ۱۰ دقیقه زمان برای این کار کافی است.

سپس آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کاملا خشک شود و دونات ها را بعد از اینکه کمی خنک شدن داخل شهد فرو برده تا شهد جذب دونات ها شود.

برای تهیه دونات شکلاتی، همچون روش بالا اقدام نمایید، با این تفاوت که به جای شهد آموزش داده شده، باید از ترکیب شکلات ذوب شده و کره استفاده نموده و قسمتی از دونات را در این مخلوط فرو ببرید.

امیدواریم آموزش پخت و طرز تهیه دونات برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد و با استفاده از این دستور، دونات های خوشمزه و خوش طعمی را تهیه و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر دستورات جالب و مفید در این زمینه استفاده نمایید. نوش جان

سلام عزیزم عالی بود مرسییی

سلام خیلی خوب بود

مواد لازم برا دونات

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

### مواد لازم

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

مواد لازم برا دونات
مواد لازم برا دونات
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *