مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر

دوره مقدماتی php
مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر
مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر

خورش کرفس

خورش کرفس یکی از انواع خورش های معروف و پرطرفدار ایرانی است. یکی از دلایلی که شاید کمتر خورش کرفس را بر سر سفره های ایرانی می بینیم این باشد که این خورش شباهت هایی به خورش قورمه سبزی دارد و به همین دلیل اکثرا قورمه سبزی را بر آن ترجیح می دهند.

جالب است بدانید کرفس فواید و خواص بسیار زیادی دارد که از مهم ترین خواص کرفس می توان به پاکسازی کبد ، سلامت پوست و مو ، مفید برای لاغری ، سلامت قلب ، کنترل فشار خون ، تقویت حافظه ، کنترل سردردهای میگرنی و ده ها خاصیت دیگر اشاره کرد.

با تهیه خورش کرفس می توانید از این خواص ارزشمند بهره ببرید. ضمن اینکه معروف ترین غذایی که با کرفس تهیه می شود همین خورشت کرفس است. مطمئن باشید اگر خورش کرفس را به خوبی تهیه کنید می تواند به راحتی با قورمه سبزی رقابت کند.

مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر

دوره مقدماتی php

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورش کرفس تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش کرفس با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

برای تهیه خورش کرفس مجلسی ابتدا ساقه کرفس ها را پس از شستشو و خشک کردن به صورت یک اندازه خرد کنید و کنار بگذارید. اگر ساقه های کرفس را یکدست و یک اندازه خرد کنید در پایان کار ظاهر خورش زیباتر خواهد بود.

در ادامه برگ های کرفس را به همراه نعناع و جعفری به صورت ساطوری ریز خرد کنید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید. مخلوط برگ های کرفس ، نعناع و جعفری خرد شده را داخل روغن بریزید

و تفت دهید تا کمی سرخ شوند. هر چقدر سبزیجات را بیشتر سرخ کنید رنگشان تیره تر می شود و خورش را خوشرنگ تر می کنند. البته این کار خورش را زیباتر می کند ولی باعث می شود بیشتر خواص سبزیجات از بین برود.

پس از اینکه سبزیجات را سرخ کردید آنها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد پیازها را به صورت ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب بریزید. در ادامه مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید

تا زردچوبه و پیاز یکدست شوند. در ادامه گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت یکدست خرد کنید و به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت سرخ شود. پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد

رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود و طعم خامی آن گرفته شود سپس ساقه های کرفس خرد شده را اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن چند لیوان آب جوش اضافه کنید.

حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا گوشت به آرامی بپزد. لیمو عمانی ها را از قبل با چنگال سوراخ کنید و به مدت یک ساعت در یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی شان گرفته شود سپس زمانی که گوشت نیم پز شد لیمو عمانی ها را به خورش اضافه کنید.

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و سبزیجات سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا حدود ۴۵ دقیقه خورش روی حرارت ملایم بماند و به طور کامل جا بیفتد.

این خورش هم مانند قورمه سبزی هر چقدر بیشتر روی حرارت بماند جا افتاده تر می شود. در اواخر پخت خورش طعم آنرا بچشید و در صورتی که ترشی آن کم بود می توانید مقداری آبغوره نیز اضافه کنید. پس از اینکه خورش کرفس آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید.

نکات پخت خورش کرفس

در صورتی که تمایل به استفاده از گوشت قرمز در خورش کرفس خود ندارید یا اینکه منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید به جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کنید. گوشت مرغ را در خورشت کرفس می توانید به صورت قیمه ای یا به صورت یک تکه استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید از گوشت مرغ استفاده کنید برای ۴ نفر باید حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم گوشت مرغ اضافه کنید. مراحل پخت تفاوتی ندارد و نکته دیگر در مورد خورش کرفس با مرغ این است که این خورش به دلیل پخت سریع مرغ خیلی زودتر آماده می شود.

در صورتی که کرفس های موجود در خورش شما خیلی خشک و سفت هستند به این دلیل است که از کرفس های پیر یا مانده استفاده کرده اید. توجه داشته باشید برای دفعات بعدی حتما زمان تهیه کرفس به ساقه های کرفس توجه کنید.

کرفس های تازه ظاهری شاداب دارند ولی کرفس های مانده ظاهری پژمرده دارند. نکته دیگر اینکه برای داشتن کرفس های جوان و تُرد بهتر است کرفس هایی با رنگ سبز کم رنگ که دارای ساقه های نازک تری هستند را انتخاب کنید.

خورش کرفس به صورت متداول بدون لوبیا طبخ می شود ، البته اگر تمایل داشته باشید می توانید برای مجلسی تر شدن خورش از لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی هم در آن استفاده کنید. برای این منظور باید به مقدار ۱۵۰ گرم لوبیا قرمز یا چیتی به مواد لازم اضافه کنید.

ابتدا لوبیا ها را از چند ساعت قبل بخیسانید تا نفخ شان برطرف شود سپس بعد از اینکه گوشت را تفت دادید لوبیاها را آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید. لوبیا ها را یک تا دو دقیقه تفت دهید سپس مراحل بعدی طبخ خورش را که در بالا توضیح داده شده است انجام دهید.

همچنین ببینید

خورش کرفس از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است و مواد اصلی آن گوشت ، کرفس و جعفری می باشد. در طبخ این خورشت ، بخاطر اینکه از کرفس تازه و گوشت استفاده می شود بسیار مقوی بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خورشت کرفس از آن دسته خورش هایی است که طرفداران بسیار کمی دارد و خیلی از افراد این خورشت را به خاطر مزه کرفس دوست ندارند اما واقعیت این است که اگر این خورشت به شیوه صحیح پخته شود طعم بسیار خوبی دارد و بسیار هم خوشمزه است.

اگر با دستور پخت خورشت کرفس آشنا نیستید ما در این پست آموزش آشپزی سایت بارونک ، طرز تهیه خورشت کرفس را به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش و به تنهایی همانند یک آشپز حرفه ای خورشت کرفس حرفه ای و خوشمزه درست کنید.

توجه : در صورت نداشتن آبغوره می توانید از لیمو عمانی یا آبلیمو تازه استفاده کنید. همچنین در صورت نداشتن رب انار می توانید از رب آلوچه استفاده کنید.

1. ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از تفت دادن ، مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. بعدش مقداری آب گرم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت نیم پز شود. همچنین در صورت تمایل به اضافه کردن لوبیا چیتی ، آن را همراه مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت بگذارید تا نیم پز شود.

مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر

2. در این مدت زمان کرفس و سبزی خورشت کرفس را آماده می کنیم. ابتدا سبزی خورش شامل جعفری ، نعنا و برگ های تازه و جوان کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و ساقه های کرفس را هم در اندازه های مساوری برش می زنیم. حالا باید سبزی و کرفس خرد شده را سرخ کنیم. برای این منظور تابه را روی حرارت می گذاریم تا کمی گرم شود و بعدش سبزی خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. بعد از اینکه آب سبزی کشیده شد مقداری روغن می زنیم و بعد از تفت دادن ، ساقه کرفس خرد شده را هم اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

3. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد سبزی ، کرفس سرخ شده و لوبیا چیتی نیم پز شده را اضافه می کنیم و کمی هم نمک می زنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا خورش کرفس با حرارت ملایم بپزد. 15 دقیقه آخر پخت مقداری آبلیمو یا آبغوره و یا لیمو عمانی را به همراه یک قاشق غذاخوری رب انار یا رب آلوچه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا خورشت کرفس با حرارت ملایم بپزد و روغن پس بدهد. پس از اینکه خورشت کرفس به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

برای خورشت کرفس بهتر است از گوشت ران گوساله و یا گوشت سردست گوسفند استفاده کنید و گوشت خورش کرفس را باید به صورت قورمه ای همانند گوشت خورشت قورمه سبزی خرد کنید. برخی افراد به جای گوشت گوساله یا کوسفند از گوشت مرغ استفاده می کنند. شما هم با توجه به سلیقه و ذائقه خود می توانید این کار را بکنید.

برای اینکه خورشت کرفس خوشمزه و جا افتاده ای داشته باشید باید اجازه بدهید تا خورش کرفس با حرارت ملایم بپزد و به خوبی جا بیفتد. برخی از افراد تصور می کنند که اگر حرارت زیر قابلمه خورش را زیاد کنند خورشت زودتر پخته می شود در حالی که با این کار نه تنها خورش زودتر آماده نمی شود بلکه آب خورشت هم زودتر تبخیر می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

امتیاز دهید


3.5
از

280

 خورشت کرفس از آن دست غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد اما کمتر سر سفره ها دیده میشود. شاید به این دلیل که هر کسی نمیتواند یک خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده درست کند. در ضمن این غذا به شکل های مختلف تهیه میشود. بیشتر مواقع خورشت کرفس را با نعنا و جعفری تهیه میکنند که در اینجا هم از همین روش استفاده شده است. اما برخی هم بدون استفاده از سبزی خورش کرفس درست میکنند. بعضی افراد هم به آن لوبیا اضافه میکنند که در طرز تهیه خورش کرفس و لوبیا به آن پرداخته ایم.

برای تهیه یک خورشت کرفس خوشمزه و جا افتاده طرز تهیه مرحله به مرحله آن را در ادامه همراه با عکس ببینید.

 

مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر

 

 

ابتدا کرفس ها را بشویید. سپس به اندازه ی دلخواه و یک اندازه خرد کنید. برگ های کرفس ، جعفری و نعنا را ریز خرد کنید با مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید.

 

 

 

پیازها را ریز خرد کنید. سپس درون روغن فراوان تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. گوشت خورشتی را خرد کنید و به همراه زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه‌فرنگی و کرفس‌های خرد شده را اضافه کنیدِ سپس چند لیوان آب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم گوشت بپزد و نرم شود.

 

 

در اواسط پخت گوشت لیموعمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل گوشت بریزید. پس از پختن گوشت می‌توانید سبزی‌های سرخ شده را اضافه کنید. با حرارت ملایم 30 – 40 دقیقه اجازه دهید خورشت بجوشد و جا بیفتد.

 

 

پس از اینکه خورشت جا افتاد درون ظرف بکشید و روی آن 2 قاشق غذاخوری روغن داغ بریزید و به همراه برنج سرو نمایید.

 

 

1- چنانچه در اندازه گیری سبزی ها مشکل دارید به این صورت عمل کنید : مقدار برگ کرفس ( ریز خرد شده ) 5 قاشق غذاخوری ، مقدار نعنا ( ریز خرد شده ) 1 قاشق غذاخوری و جعفری ( ریز خرد شده ) نیز 4 قاشق غذاخوری میباشد.

 

2- بسته به ذائقه میتوانید به جای لیموعمانی از 3 قاشق غذاخوری آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید.خورشت کرفس با آبغوره طعمی عالی پیدا میکند. پیشنهاد میکنیم امتحانش کنید.

 

3- اگر نعنا و جعفری ندارید میتوانید به همان مقدار از برگ کرفس استفاده کنید. در صورت تمایل بجای گوشت قرمز ( گاو و گوسفند ) می‌توانید از گوشت سفید ( مرغ و بوقلمون ) هم استفاده کنید.

 

ببخشید با لوبیا چطور پخته میشه؟

طرز تهیه خورش کرفس و لوبیا رو ببینید.

بسیار عالی ممنون از دستور پخت جامع و در عین حال سادتون من درست کردم خیلی خوب شد ??

خواهش میکنم. خوشحالم که براتون مفید بوده.

ممنونم از وقتی که گذاشتین استفاده کردم نکته ها عالی بود

دستور آسانو کاملی بود مرسی
ولی من یادم رفت رب اضافه کنم??

سلام ببخشید سوال داشتم من خورشت رودرست کردم ولی زردچوبه نداشتم استفاده کنم ایابدنمیشه خورشتم؟؟؟؟

برنامه ی فوق العاده یی بود

لطفا اگه میشه طرز تهیه خورشت کلم بروکلی هم توضیح بدید،ممنون

خیلی خوشمزه شد مرسییییییی,خداخیرتون بده.

نوش جان ستاره عزیز

مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر

من تو هم سایتی رفتم هم فونت بدی داشت هم واضح نبود هم دستورش انقد عالی نبود و ….
خلاصه این سایتو من میانبر کردم تو صفحه اصلی 24 ساعته سرم تو گوشیه?
ولی از شوخی که بگذریم واقعا دستتون درد نکنه عالیه

نوش جانت عزیزم

عالی بود… سپاس فراوان

ممنون از شما!

نوش جونت

خوب بود

خیلی خوبه دست شما درد نکنه خدا نگهدارتان به امید دیدار

من امروز این غذا رو درست کردم به نظر خودم که عالیه البته قبلا هم درست میکردم اما نه با این همه ظریف کاری و دقت برگ کرفس هم اولین بار بود میریختم…ممنون ادمین جان

خوشحالم خوشت اومده سونیا جان ، اتفاقا منم امشب دارم همین غذا رو درست میکنم

این وسط تکلیفه برگای کرفس چیمیشه اخه اونارو نگفتی که سرخ کنیم بعدشم اسمی ازش نبردی

سایه جان برگ کرفس رو همراه با نعنا و جعفری اضافه میکنی ، الان تصحیح میکنم عزیزم

ﺳﻼﻡ اﮔﻪ ﮔﻮﺷﺘﻮ ﻛﺮﻓﺲ ﺭا ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮ ﻳﺰ ی ﺗﻮ ﻗﺎﺑﻠﻤﻪ ﻛﺮﻓﺲ ﻟﻪ. ﻣﻴﺸﻪ

نفس جان اگه از گوشت خورشتی استفاده کنی با کرفس که بریزی کرفس له نمیشه ، من همیشه با همین روش تهیه کردم و کرفسم له نشده عزیزم

بسار عالی بود جای هیچ حرفی نبو فقط باید مقداری غوره و ابغوره توش ریخت

مرسی

سلام بهتر است که بنویسید برای چند نفر است !!! ممنون

اغلب دستورهای غذایی سایت مناسب 4 نفر است

سلام.عالیییییییییییییییییییییی.مرسی

خسته نباشی..خیلی عالی بود

سلام .دستتون درد نکنه نیلوفر جون.من هم اسم خواهر مرحومم نیلوفر بود(بابک)

سلام خسته نباشین . ببخشید میتونیم داخل خورشت کرفس از لوبیا هم استفاده کنیم ؟

ممنونم ، اشپزی یعنی خلاقیت و شما میتونی هر جوری دوست داری خلاقیت نشون بدی ، چرا که نه ؟ ?

مرسی عالی بود

ممنون رز عزیز

ممنون از دستور خوبتون کامل و جامع بود تشکر

ممنون زهرا جان

سلام.اموزش تهیه خورشت کرفس واقعاخیلی راحت وبه زبان ساده بود.یک دنیاممنون

ممنون ریحانه جان ، خوشحالم آموزش برات مفید بوده

عالی بود

ممنونم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

مدیر سایت انواع خورش

در این پست از مطلب آشپزی سایت برفانک طرز تهیه خورشت کرفس مجلسی خیلی خوشمزه به همراه نکات طلایی جهت پخت خورش کرفس را برای شما کاربران گرامی آماده نمودیم.

 

200 گرم گوشت ( ترجیحا سردست یا ماهیچه گوسفندی ) 1 عدد پیاز متوسط 4 پیمانه آب سرد 400 گرم کرفس خورد شده ( حدود 2 سانتیمتر ) 270 گرم سبزی پاک شده ( 160 گرم جعفری، 50 گرم نعنا، 70 گرم سبزی قورمه ) 2 قاشق غذا خوری آبلیمو تازه ( یا ترکیب آبغوره و آبلیمو ) 1 قاشق چای خوری نمک 1 قاشق چای خوری فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری زرد چوبه یک قاشق غذا خوری آرد سفید یک قاشق غذا خوری پیاز داغ مقداری زعفران

مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر

1 – جهت پخت خورش کرفس، ابتدا پیاز را با دست یا با غذاساز، ریز خرد می کنیم.

2 – خب حالا پیاز خرد شده را در قابلمه می ریزیم سپس گوشت را با زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و به مدت 15 تا 20 دقیقه تفت میدهیم.

نکته خیلی مهم : گوشت و پیاز را باید مرتب هم بزنید تا پیاز ته نگیرد، چون اگر پیاز ته بگیرد خورش بد رنگ می شود.

3 – پس از مدت 20 دقیقه، 4 پیمانه آب درون قابلمه می ریزیم و میزان حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد، حرارت را خیلی کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم.

4 – سپس مانند ویدیویی که در زیر، ریشه های کرفس را گرفته و آن را خرد می کنیم.

نکته : گرفتن ریشه های کرفس باعث میشود کرفس ما لطیف تر شود.

5 – در یک ظرف دیگر، کرفس خرد شده را به مدت 10 دقیقه با روغن تفت می دهیم.

6 – پس از تفت دادن کرفس، آن را از قابلمه بیرون بیاورید و سبزی خرد کرده را در قابلمه می ریزیم و به مدت 10 تا 15 دقیقه تفت می دهیم.

7 – پس از اینکه سبزی بصورت کامل تفت دادیم، آرد را به آن می افزاییم و به مدت 1 دقیقه تفت میدهیم تا خامی آرد گرفته شود.

8 – پس از 1 ساعت از پختن گوشت، سبزی را همراه با نمک به آن می افزاییم. از آنجایی که با افزودن سبزی، حرارت آب کاهش میابد، پس حرارت را افزایش می دهیم تا آب جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد، حرارت را خیلی کاهش دهید و دوباره درب ظرف را می گذاریم.

9 – پس از یک ساعت، کرفسی را که تفت داده بودیم را اضافه کرده و دومرتبه حرارت را افزایش می دهیم و وقتی آب جوش آمد، حرارت را خیلی کاهش می دهیم و درب ظرف را می گذاریم. ( نکته : کرفس را دیرتر ریختیم تا کرفس خیلی نرم نشود ).

10 – پس از نیم ساعت، پیازداغ و زعفران را می افزاییم. ( نکته : پیازداغی را که در انتهای پخت به غذا می افزاییم هم باعث جا افتادن غذا می شود و هم یک نوع چاشنی به حساب میاید و طعمی عالی به غذا می دهد ).

11 – وقتی خورش کرفس جا افتاد، حرارت زیر قابلمه را خاموش کرده و آب لیمو تازه را به آن می افزاییم. ( نکته : اگر آب لیمو را در زمان پختن اضافه کنید، تمام روغن خورش از بین می رود ).

12 – سبزیجات خورش کرفس در اصل، جعفری و نعنا می باشد. اما جهت لذیذ تر شدن و بهتر جا افتادن خورش کرفس، از مقداری سبزی قورمه هم استفاده می کنیم. اما اگر نمی خواهید از سبزی قورمه استفاده کنید، می تونید از نعنا و جعفری به نسبت تقریبا 1 به 4، یعنی 70 گرم نعنا و 200 گرم جعفری، استفاده کنید.

 

گرد آورنده : برفانک

برچسبغذا با کرفس کرفس

خريد بک لينک خريد رپورتاژ ترمیم مو تشک طبی دانلود آهنگ جدید باغ تالار كنكور آسان است اوج يادگيري كنكور آسان است مهندس امير مسعودی انتشارات گیلنا دانلود آهنگ جدید

مواد لازم:1-    گوشت ماهيچه بدون استخوان گوسفندی نيم كيلو2-    كرفس 1 تا 2 عدد3-    پياز سرخ شده 3 تا 4 قاشق سوپ خوری4-    روغن ارده كنجد 3 تا 4 قاشق سوپ خوری5-    آبليمو يک استكان6-    زعفران ساييده يک قاشق مرباخوری7-    نمك و فلفل به مقدار كافی

 

طرز تهیه:گوشت را تكه تكه خرد مي كنيم  و می شوييم و با پياز سرخ كرده و 4 ليوان آب می گذاريم بپزد بعد ساقه های سفت كرفس را با برگ هاي سبز آن جدا مي كنيم و كنار مي گذاريم سپس ساقه های ترد كرفس را به طول دو بند انگشت می بريم و می شوييم و با 3 تا 4 قاشق روغن كمی سرخ مي كنيم و داخل گوشت می ريزيم تا كرفس نيز پخته شود، ولی زياد له نشود . نمك و فلفل و آبليمو و زعفران ساييده را در خورش می ريزيم و می گذاريم خورش آهسته بجوشد و جا بيفتد. ممكن است خورش كرفس را با نعناع و جعفری آماده کرد در این صورت یک عدد کرفس درشت و نیم کیلو نعناع و جعفری کافی است. نعناع وجعفری را بايد خرد كرد و كمی سرخ نمود و با كرفس داخل خورش ريخت و به جاي زعفران ممكن است كمی رب گوجه فرنگی مصرف كرد . در صورت مصرف نعناع و جعفری به زعفران و يا رب گوجه فرنگي احتياج نيست. فقط آبليمو بايد به خورش زد.

 

طرز تهیه خورش كرفس – براي 6 نفر

مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر

مواد لازم:

1- گوشت ماهيچه بدون استخوان گوسفندي نيم كيلو

2- كرفس 1 تا 2 عدد

3- پياز سرخ شده 3 تا 4 قاشق سوپ خوري

4- روغن كنجد 3 تا 4 قاشق سوپ خوري

5- آبليمو يك استكان

6- زعفران ساييده يك قاشق مرباخوري

7- نمك و فلفل به مقدار كافي

طرز تهیه:

گوشت را تكه تكه خرد مي كنيم  و مي شوييم و با پياز سرخ كرده و 4 تا 4 ليوان آب مي گذاريم بپزد بعد ساقه هاي سفت كرفس را با برگ هاي سبز آن جدا مي كنيم و كنار مي گذاريم سپس ساقه هاي ترد كرفس را به طول دو بند انگشت مي بريم و مي شوييم و با 3 تا 4 قاشق روغن كمي سرخ مي كنيم و داخل گوشت مي ريزيم تا كرفس نيز پخته شود ولي زياد له نشود . نمك و فلفل و آبليمو و زعفران ساييده را در خورش مي ريزيم و مي گذاريم خورش آهسته بجوشد و جا بيفتد. ممكن است خورش كرفس را با نعناع و جعفري آماده کرد در این صورت یک عدد کرفس درشت ونیم کیلو نعناع وجعفری کافی است.نعناع وجعفری را بايد خرد كرد و كمي سرخ نمود و با كرفس داخل خورش ريخت و به جاي زعفران ممكن است كمي رب گوجه فرنگي مصرف كرد . در صورت مصرف نعناع و جعفري به زعفران و يا رب گوجه فرنگي احتياج نيست. فقط آبليمو بايد به خورش زد.

میهمان این نظر را ارسال کرده


شنبه, 20 ارديبهشت 1393

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر
مواد لازم برای خورش کرفس برای 20 نفر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *