مواد لازم برای تهیه اش دندون

دوره مقدماتی php
مواد لازم برای تهیه اش دندون
مواد لازم برای تهیه اش دندون

آش دندونی

آش دندونی یکی از انواع آش های خوشمزه و معروف ایرانی است که به صورت مناسبتی تهیه می شود. این آش خوشمزه از نظر مواد و ظاهری شباهت زیادی به آش جو دارد ، البته در آش دندونی علاوه بر حبوبات از گوشت گوسفندی هم استفاده می شود.

آش دندونی به طور معمول با گوشت گوسفندی طبخ می شود ، البته در صورت تمایل می توانید این آش را مانند آش ترخینه با سیرابی هم درست کنید. در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید گوشت را از مواد لازم حذف کنید و آش را بدون گوشت درست کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر آش دندونی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری آش دندونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی آش دندونی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه اش دندون

دوره مقدماتی php

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا مراحلی که باید از قبل برای از بین رفتن نفخ حبوبات انجام دهیم را اشاره می کنم.از شب قبل هر کدام از حبوبات را یعنی نخود و لوبیا قرمز و لوبیا چیتی را به صورت کاملا جداگانه در کاسه ای می ریزیم و تا روی آن ها آب می ریزیم تا خیس بخورند

و ۲الی ۳ بار در از شب تا صبح اگر امکانش هست آب آن ها را بیرون بریزید و مجددا پر کنید تا نفخ آن ها از بین برود. نخود آبکشی می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم و روی حرارت ملایم می گذاریم مغز پخت شود.

لوبیا چیتی وقرمز را نیز آبکش می کنیم و با هم در یک قابلمه ای می ریزم و روی آن ها آب می گیرم و روی حرارت ملایم می گذارم تا پخته شوند. جو و گندم را نیز جداگانه در کاسه می ریزیم و روی هر کدام آب می گیریم تا حداقل ۱ ساعت خیس بخورند.

پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و به همراه گوشت در قابلمه ای می ریزیم و مقداری دارچین و حدودا ۵ الی ۶ لیوان آب روی آن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا گوشت بپزد و مغز پخت شود.

جو و گندم را در قابلمه ای که آش را در آن می خواهیم تهیه کنیم می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و می گذاریم با حرارت ملایم بپزند، حدودا ۱ ساعت که از پخت مواد داخل قابلمه گذشت عدس و برنج را آبکش می کنیم و به مواد اضافه می کنیم

و اگر آب داخل قابلمه کم بود آب داغ به آن اضافه می کنیم.لوبیا ها و نخود پخته شده را نیز به مواد اضافه می کنیم و گوشت پخته شده را می گذاریم تا خنک شود و سپس ریش ریش می کنیم و با آب گوشت به مواد می افزاییم.

اگر می خواهید آش لعابدار تری داشته باشید در این مرحله عصاره قلم را با دست پودر کنید و به مواد اضافه کنید.این کار باعث لعابدار شدن آش و طعم بهتر آن می شود. کمی از پیاز داغ را همراه با کشک به آش اضافه می کنیم و پس از ۵ دقیقه طعم آش را می چشیم

اگر احساس کردیم نیاز به نمک،فلفل سیاه است مجددا به آش اضافه می کنیم و درب آش را می گذاریم و صبر می کنیم تا با حرارت ملایم خوب آش جا بیافتد. آش آماده شده را در ظرف می کشیم و با کشک و نعناع داغ و پیاز داغ تزئین می کنیم.نوش جان

آش دندونی یا آش دندانی همانطور که از نامش مشخص است مرتبط با دندان است. این آش را زمانی طبخ می کنند که کودک اولین دندان خود را در آورده است. آش دندونی یک بهانه خوشمزه برای جمع شدن افراد فامیل دور هم است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آش دندونی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش دندونی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا نخود ، لوبیاقرمز ، لوبیا چیتی را از شب قبل می خیسانیم و در صورت امکان چند بار آبشان را تعویض می کنیم تا علاوه بر برطرف شدن نفخ شان راحت تر پخته شوند. برای شروع کار ، ابتدا نخود و لوبیا ها را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند و کاملا نرم شوند.

در ادامه گوشت را به همراه یک عدد پیاز ، مقداری دارچین و آب داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت بپزد و کاملا نرم شود. عدس ، جو ، گندم و برنج  را به همراه مقداری آب در قابلمه اصلی که برای پخت آش در نظر گرفته ایم می ریزیم.

بهتر است برنج ، جو و گندم را قبل از پخت حدود ۱ ساعت بخیسانیم. پس از اینکه نخود و لوبیا ها پختند آنها را به قابلمه اصلی منتقل می کنیم. در ادامه پس از پختن گوشت آنرا ریش ریش می کنیم و به همراه آب گوشت به آش اضافه می کنیم.

مواد لازم برای تهیه اش دندون

در مرحله بعدی مقداری پیاز داغ و کشک به آش اضافه می کنیم و  پس از اینکه نمک و فلفل سیاه آش را اندازه کردیم اجازه می دهیم آش با حرارت ملایم جا بیفتد. در پایان پس از اینکه آش آماده شد آنرا با نعناع داغ ، کشک و پیاز داغ تزیین می کنیم.

برای خوشمزه تر شدن و لعاب دار شدن آش دندونی در برخی شهرها از قلم گوساله استفاده می شود. اگر عصاره قلم را هم داشته باشید ، به راحتی می توانید به آش اضافه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. این کار هم طعم آش را خوشمزه تر می کند هم باعث لعاب بیشتر آش می شود.

امتیاز دهید


3.3
از

337

آش دندونی

  

مواد لازم برای تهیه اش دندون

 

طرز تهیه : حبوبات را از روز قبل خیس دهید و تا روز بعد چند بار آب آنها را تعویض کنید.

 

نخود و لوبیاها را داخل قابلمه بریزید و بپزید. گوشت را با پیاز و مقداری پودر دارچین داخل قابلمه دیگری بریزید و بپزید تا نرم شود. در قابلمه دیگری عدس ، جو ، گندم و برنج را بریزید و بپزید.

 

 

مخلوط عدس ، برنج ، گندم و جو پخته را با حبوبات پخته مخلوط کنید و بگذارید آش جا بیفتد. سپس آب گوشت و گوشت پخته ریش ریش شده ، پیاز داغ ، نعنا داغ و مقداری کشک را به آن اضافه و مخلوط کنید. پس از چند دقیقه که جوشید آش را در ظرف بکشید و سرو کنید.

 

نکته : استفاده از نعنا داغ درون آش سلیقه ای است. این آش بر خلاف آش های دیگر سبزی ندارد ، استفاده از قلم گاو یا گوسفند آش را خوشمزه تر میکند.

 

آش دندانی یا دندانک به مناسبت رویش اولین دندان کودک پخته میشود. اعتقاد بر این است که این آش در راحتی رشد دندان های کودک موثر است. به شکرانه رویش دندان کودک مقداری دانه غلات را پیش از شروع به کار برای پرندگان می ریزند و برای کودک آرزوی سلامتی می کنند.

 

سلام این آش ادویه نمیخواد

ادویه به دلخواه میتونید استفاده کنید

سلام از دستور طبخ بسیار ممنونم فقط یه سوال آیا آبی که حبوبات و عدس و برنج و … را پختیم در آش بریزیم و به طور کلی با این مواد ذکر شده در دستور پخت چقدر آب بریزم ؟

سلام. اگه حبوبات رو به مدت 6 ساعت خیس کرده و آبش رو دور ریخته باشید میتونید از آبی که برای پخت استفاده کردید رو نگه دارید و توی آش مصرف کنید. مقدار دقیق آب رو نمیدونم باید در حدی باشه که حبوبات خوب پخته بشه.

سلام.واقعاخوشمزه بود.ممنون از دستور پخت کاملتون.
من بدون لوبیا قرمز درستش کردم.

با سلام…ممنون از دستور پختتون خیلی کامل و جامع و مختصر بود

سلام .
از گندم و جو کامل و درسته باید برای تهیه آش استفاده کرد؟؟؟

ممنون عالی بود واقعا متشکرم

سلام. شما مطمئنید این مقدار برای 8 نفره؟آخه من یک لیوان نخود و یک لیوان لوبیا چیتی رو برای اش رشته می ریزم واسه ده نفر. چطور این همه نخودلوبیا واسه هشت نفره؟

مرضیه جان ما همیشه مقادیر رو جوری مینویسیم که برای تعداد نفرات گفته شده کم نیاد. یعنی برای 8 نفر آدم پر خور در نظر بگیرید. ولی احتمالا این آش برای ده یا حتی دوازده نفر هم کافیه.

عالیه برا نینی خوشکلمون حتمن میپزمش
میشه راهنماییم کنین برای 20نفر چه مقدار حبوبات بپزم? واینکه میشه از لوبیا چیتی استفاده نکنم فقط لوبیاقرمزوسفید باشه؟

عزیزم میتونی مواد رو سه برابر کنی. یعنی حبوبات روهر کدوم 2.5 تا 3 لیوان بریزی

سلام خانومی.مرسی بابت دستور آش دندونی.این دستور پخت از همه روشهایی که سایتهای دیگه گذاشتند کاملتر بود.مرسی و موفق باشی نیلوفر جونم………….

سلام ، ممنون الهه جان امیدوارم از طعمش لذت ببری

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

مواد لازم برای تهیه اش دندون

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

از زمان های قدیم رسم بر این است اولین دندان بچه ها که در می آید برای آن ها آش دندونی تهیه می کنند و بیشتر مردم به این اعتقاد دارند که آش دندونی در راحتی رشد دندان کودک تاثیر دارد. ما در این مجموعه شما را با طرز تهیه آش دندونی آشنا می کنیم.

آش دندونی از انواع آش های خوشمزه ایرانی است که بیشتر در مراسم سنتی برای دندان در آوردن نوزاد تهیه می شود. طرز تهیه این آش در منزل بسیار آسان است ولی نیاز به مدت زمان زیادی دارد تا به خوبی جا بیفتد در این مطلب طرز تهیه آش دندونی را به شما دوستان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

آش دندونی را می توان همراه با گوشت گوسفند نیز طبخ کرد در این مجموعه ما روش رایج طرز تهیه آش دندونی بدون استفاده از گوشت گوسفند را قرار داده ایم.

نخود : 1 پیمانه
عدس : 1 پیمانه
لوبیا سفید : 1 پیمانه
آب گوشت : به مقدار لازم
گندم پوست کنده : 2 پیمانه
پیاز سرخ شده : 2 قاشق غذاخوری
لوبیا قرمز : 1 پیمانه
لوبیا چیتی : 1 پیمانه
نمک : به میزان لازم
فلفل سیاه و زردچوبه : به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه اش دندون

در مرحله اول طرز تهیه آش دندونی ابتدا حبوبات را از 24 ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن ها به طور کامل گرفته شوند و مقداری نرم شوند.

در قابلمه ای مناسب حبوبات را به همراه گندم با مقداری آب قرار دهید تا به خوبی پخته شوند. بعد از اینکه حبوبات و گندم نیم پز شدند آب گوشت را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید حبوبات و گندم به خوبی پخته شوند و لعاب دهند. آش دندونی را باید مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.

بعد از اینکه آش به خوبی لعاب دار شد پیاز سرخ شده را به همراه نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا آش به همراه پیاز داغ حدود 45 دقیقه دیگر نیز بپزد.

از آب قلم گوسفند و گاو برای خوش طعم کردن آش می توانید استفاده کنید.
در طرز تهیه آش دندونی از سبزی استفاده نمی شود ولی شما برای تزیین آش می توانید از نعنا داغ استفاده کنید. از بلغور گندم هم می توانید در این آش استفاده کنید.
حتما آش را مرتب هم بزنید.
می توانید برای خوش طعم کردن آش دندونی پیاز مورد استفاده در آن را به همراه کره یا روغن سرخ کنید و زردچوبه را حتما در درون روغن و پیاز به خوبی تفت دهید.

بعد از اینکه آش به خوبی پخته شد آن را در ظرف مناسبی قرار دهید و با روش مناسبی آش را تزیین کنید. آش دندونی را برای مجالس مهمانی دندونی نیز طبخ می کنند. برای مشاهده آموزش انواع آش کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

  بیوگرافی ساسی مانکن و همسرش عکس های ساسی مانکن و دنیا جهانبخت و ماجرای آهنگ جنتلمن را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی ساسی مانکن خواننده     ساسی مانکن متولد 27 آبان 1367 در اهواز، خواننده است   دانشجوی انصرافی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نواب قزوین می باشد، دیدارش با کروبی، مدل […]

  عکس نوشته تولد خواهر متن تبریک تولد خواهری عکس پروفایل تولد خواهرم مبارک با جملات تبریک تولد آبجی را در سایت فتوکده می خوانید   عکس و متن تبریک تولد خواهر     کاش ثانیه ها متوقف شوند کاش کائنات دست از کار بکشند و همه هم صدا در جشن تولدت شعر تولدت مبارک […]

  بیوگرافی سعید فتحی روشن شعبده باز عصر جدید عکس های سعید فتحی روشن هیبنوتیزم و همسرش را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی سعید فتحی روشن     سعید فتحی روشن متولد 15 آذر 1359 در تهران، شعبده باز است   دوره دیده رشته شعبده در سوئد و آلمان می باشد، حالا بعنوان […]

  بیوگرافی فرزاد مجیدی و همسرش عکس های فرزاد مجیدی بازیکن فوتبال استقلال زندگی و همسر را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی فرزاد مجیدی بازیکن فوتبال     فرزاد مجیدی متولد 18 شهریور 1356 در تهران، فوتبالیست بود   اصالتا اهل مازندران می باشد فعالیت ورزشی خود را با فوتبال شروع کرد و […]

  خواص تخم شوید خاصیت تخم شوید برای سلامتی تخم شوید عامل سقط جنین فواید تخم شوید برای افزایش شیر مادر را در سایت فتوکده می خوانید   خواص تخم شوید     شوید از گیاهان مفید برای بدن بوده و تخم آن آثار درمانی بسیاری دارد و مصرف آن برای افرادی که بی اشتها […]

مواد لازم برای تهیه اش دندون

  میلادی فال امروز من واقعی فردا فال روز تولد جدید فال متولدین امروز فال جالب را در سایت فتوکده می خوانید   واقعی جدید     فال یا طالع بینی یکی از علوم قدیمی بوده که بر اساس مشاهده و نه بر منطق بیان می شود […]

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد

آش دندونی از آش های خوشمزه و سنتی می باشد که این آش را به نشانه شادی برای رشد اولین دندان نوزاد درست می کنند و آن را بین همسایه ها و فامیل پخش می کنند. آش دندونی در سراسر ایران از جمله تهران ، تبریز ، اردبیل ، ارومیه و … با دستورهای مختلفی طبخ شود.

در حالت کلی آش دندونی با انواع حبوبات و غلات درست می شود. حبوبات این آش با توجه به سلیقه و ذائقه هر شخص می تواند متفاوت باشد اما بهتر است بدانید که پایه آش دندونی گندم است و باید حتما در طبخ این آش استفاده شود.

اگر با طرز تهیه آش گندم آشنایی ندارد ما در این پست آمورش آشپزی بارونک ، طرز تهیه و دستور پخت آش دندونی خوشمزه را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید به تنهایی همانند یک آشپز حرفه ای آش دندونی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه : شما می توانید با این مواد لازم برای 5 تا 6 نفر آش دندونی خوشمزه درست کنید در صورتی که بخواهید برای 20 یا 40 نفر آش دندونی بپزید کافی است مواد لازم را چهار برابر یا هشت برابر کنید.

1. برای تهیه آش دندونی خوشمزه بهتر است گندم ، جو ، نخود و لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و در صورت امکان چند باری آبشان را عوض کنید تا علاوه بر اینکه نفخ شون گرفته شود راحت تر هم پخته شوند.

مواد لازم برای تهیه اش دندون

2. برای شروع پیاز را خرد می کنیم و با کمی روغن در یک قابلمه تفت می دهیم سپس گوشت را اضافه می کنیم و بعد از تفت دادن دو تا سه لیتر آب به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. سپس گندم ، جو و حبوبات را اضافه می کنیم و بعدش حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و به مدت 2 ساعت صبر می کنیم تا همه مواد به خوبی بپزند و نرم شوند.

3. در این مرحله آب قلم را اضافه می کنیم و گوشت ها را پس از پختن از قابلمه خارج می کنیم و با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و دوباره گوشت های ریش ریش شده را به قابلمه برمی گردانیم. برای اینکه آش دندونی شما غلظت خوبی داشته باشد می توانید در این مرحله 4 قاشق غذاخوری آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید و سپس آن را به قابلمه آش اضافه کنید و هم بزنید.

4. بعد از اضافه کردن آرد ، مقداری پیاز داغ و کشک به آش اضافه می کنیم و آش را هم می زنیم. سپس مقداری فلفل و نمک هم به آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش با حرارت متوسط بپزد و به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه آش دندونی به درجه غلظت مورد دلخواه رسید حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و پس از کمی خنک شدن ، آن را در ظرف سرو می کشیم و در صورت تمایل با پیاز داغ ، دارچین و روغن تزیین می کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

لوبیا پلو غذایی بسیار لذیذ و دوستداشتنی است که ما ایرانی ها علاقه زیادی به آن داریم لوبیا سبز که در این غذا استفاده می شود بسیار در خوشمزه کردن این غذا تاثیر دارد. اما این لوبیای خوشمزه را می توان در غذاهای دیگه ای نیز استفاده کرد. یکی از این غذاهای خوشمزه ته چین است که با هم طرز تهیه آن را ببینیم.

کشورهایی همانند ترکیه از جمله کشورهای مسلمان هستند که ماه مبارک رمضان روزه می گیرند و مراسم افطاری دارند. مانند ایران که غذاها و شیرینی های مخصوص افطار داریم کشور های مسلمان نیز شیرنی مخصوص افطار دارند.

مواد لازم برای تهیه اش دندون

شب های ماه رمضان شما می توانید در کنار تمام غذاهای خوشمزه و لذیذ که تهیه می کنید از غذاهایی که بسیار سبک و سالم اند در کنار آنها استفاده کنید. که هم سفره زیباتری داشته باشید و هم غذاهای متنوع و ساده ای تهیه کنید.

این روزها که فصل بهار شروع شده است و بسیاری از افراد در خانه های خود فرصت بیشتری نسبت به ایام پر مشغله سال دارند می توانند برخی مواد خوراکی مانند کیک ها و یا انواع غذاها را خودشان در خانه تهیه کنند و لذت دورهمی ها را با آن ها بیشتر کنند.

افطار یکی از زیباترین و معنوی ترین لحظاتی است که خانواده ها می توانند دور هم جمع شوند و مایلند غذاهای خوشمزه و لذیذ را دور هم بخورند و بهترین لحظات را کنار هم بگذرانند. ما همراه باشید تا هر روز یک غذای لذیذ را بریا افطار بهش ما معرفی کنیم.

غذاهای ما ایرانی ها بسیار لذیذ است و همه ما با خوردن آنها بسیار لذت می بریم. این غذاهای سنتی معمولا از مواد بسیار مفیدی تهیه می شوند. امروز می خواهیم حلیم خانگی با گندم را به شما دوستان آموزش دهیم و به بررسی خواص گندم بپردازیم.

برای تزئین نان شیرینی شکلاتی به شکل درخت کریسمس فقط به دو ورق خمیر هزارلا یا پاف پستری و یک شیشه شکلات صبحانه نیاز دارید

ترشی یکی از مهم ترین چاشنی های ما ایرانی هاست. مردم کشور ما به خصوص مردم مناطق شمالی ترشی را در خانه تهیه می کنند و در شمال کشور می توانید انواع ترشی را پیدا کنید. امروز یک ترشی متفاوت را با هم می بینیم.

خوردن یک لیوان چای داغ و یا قهوه با یک تکه کیک و یا رولت می تواند در هر ساعتی از روز حال و هوای ما را به شدت تغییر دهد. اگر آن رولت هم شکلاتی باشد و در خانه تهیه شده باشد که فوق العاده است. طرز تهیه یک رولت خوشمزه و خانگی را در ادامه ببینیم.

اختصاصی سایت نیک صالحی

امروز اولین عکس رسمی از نوزاد پسر مگان مارکل و شاهزاده هری منتشر شد و این زوج در کنار نوزادشان در برابر دوربین ها قرار گرفتند.

آشپزی و شیرینی پزی

لوبیا پلو غذایی بسیار لذیذ و دوستداشتنی است که ما ایرانی ها علاقه زیادی به آن داریم لوبیا سبز که در این غذا استفاده می شود بسیار در خوشمزه کردن این غذا تاثیر دارد. اما این لوبیای خوشمزه را می توان در غذاهای دیگه ای نیز استفاده کرد. یکی از این غذاهای خوشمزه ته چین است که با هم طرز تهیه آن را ببینیم.

مد روز و زیور آلات

داشتن دختر بچه در هر خانه ای آن خانه را زیبا تر و متفاوت تر می کند. دختر بچه ها معمولا تنوع لباسشان خیلی زیاد است و همین موضوع باعث می شود که مادر ها بخواهند لباس های بیشتری برای دختر کوچکشان بخرند.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

مواد لازم برای تهیه اش دندون
مواد لازم برای تهیه اش دندون
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *