مقدار مصرف قرص یدوکینول برای کودکان

دوره مقدماتی php
مقدار مصرف قرص یدوکینول برای کودکان
مقدار مصرف قرص یدوکینول برای کودکان

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

درمان و عوارض داروها

دوره مقدماتی php

موبایل

مقدار مصرف قرص یدوکینول برای کودکان

طحال غده‌اى است به وزن تقریبى ٢٠٠ گرم كه در طرف چپ بدن در زیر حجاب حاجز قرار دارد. عمل آن ذخیره كردن گلبولهاى قرمز مى باشد. در برابر هجوم میكروبهاى بعضى امراض مثل مالا ریا و تیفوئید نیز به دفاع از بدن مى پردازد. گاه در اثر بیمارى، ورم مى كند و حجمش زیاد مى شود. علت بیماریهاى طحال در فساد خون است و ریشه و اصل فساد خون هم از تغذیه ی بد مى باشد.كسانى كه مبتلا به بیماریهاى طحال هستند، باید براى معالجهء خود، رژیم صغیر و كبیر انگور را بگیرند. بیماران زیادى تحت معالجه با انگور قرار گرفته اند در ظرف چند هفته آنها شفاى كامل یافته اند.مصرف خرفه را به اشخاصى كه مبتلا به انسداد طحال شده اند تجویز مى كنند.شربت غلیظى كه از نوك مارچوبه تهیه مى شود به مقدار سه قاشق سوپخورى در روزى براى بیمارى انسداد مجارى طحال مصرف مى شود. براى تهیه این شربت، سرهاى مارچوبه را در هاون كوبیده و شیره ی آن را كشیده و چند ساعت بعد كه ته نشین شد، آن را صاف كنید، سپس آن را در ظرفى بریزید و آن ظرف را درقابلمه آب بگذارید و در مقابل صد گرم این شربت، صد و هشتاد گرم شكر به آن اضافه كنید و به هم بزنید تا این شربت به قوام آید، سپس آن را در بطرى در جاى خشك حفظ كنید.براى معالجه انسداد مجارى طحال، ریشه‌هاى دو ساله ی جعفرى را كه در حرارت كوره بسرعت خشك شود، مقدار ٤٠ گرم در یك لیتر آب بجوشانید.كاهو آثار خوبى در معالجهء انسداد مجارى طحال دارد.دمكرده ی برگ كاسنى وحشى به مقدار ٢٥ گرم در یك لیتر آب، در درمان انسداد مجارى طحال مصرف مى شود.براى معالجه ی ورم طحال زردك (هویج) را پخته و در سركه بریزید و آن را بخورید.براى درمان انسداد مجارى طحال، سى گرم دم گیلاس را در یك لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید و این جوشانده را مصرف كنید.منبع:exsirplant.mihanblog.com

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان بزرگی طحال در طب سنتیبزرگی طحال و ورم طحالدرمان ورم طحال در طب سنتی

پرهیزات برای درمان بزرگی طحال و ورم طحال :کسانى که مى‏ خواهند طحال سالمى داشته باشند تا آنجا که ممکن است از خوردن مولدات سودا مثل عدس، بادنجان، سیر، پیاز، خرما، عسل، گوشت مانده بایستى خوددارى کنند. در موقع پرى شکم از انجام کارهاى سنگین و سخت پرهیز کنند. از فریاد زدن‏هاى شدید و نعره کشیدن خوددارى نمایند، غذاهاى لطیف که براى کبد مفید است در اینجا نیز مؤثر است.

بیمارى‏ هاى شایع و معمول طحال‏بیمارى‏ هاى طحال فراوان و از همه مهمتر بیمارى‏ هاى خونى است که باعث بزرگى طحال مى‏ شود. بیمارى‏ هاى عفونى نیز یکى از عوامل مهم در بزرگى طحال مى ‏باشد. سرطان‏ها و بیمارى‏ هاى مادرزادى مى ‏توانند طحال را بزرگ نمایند، بزرگى طحال اکثر اوقات با بزرگى کبد همراه است، کم‏خونى ‏ها که انواع و اقسام بیمارى‏ هاى خون را تشکیل مى‏ دهند اکثر اوقات‏ طحال را بزرگ مى ‏نمایند.به‏ طور کلى غذاهاى سودازا براى طحال مناسب نیستند به ‏خصوص اگر طحال رنجور باشد هرچه براى تقویت کبد و آنچه براى زیان کبد گفته شد درباره طحال نیز صادق است. غیر از سنگ‏ها که در طحال سنگ دیده نشده است.

درمان ورم طحال در طب سنتی :‏براى درد ناحیه طحال روزانه ۱۰ گرم تخم ترب را کوبیده در سکنجبین حل کرده صبح و عصر تا درد ادامه دارد میل نمایند.

براى درمان ورم طحال روزانه ۵ گرم مغز ناخنک، ۵ گرم افسنطین را جوشانده صبح و عصر میل نمایند تا از بین رفتن ورم این درمان را مى ‏توان ادامه داد.

در ورم طحال برحسب مزاج بیمار درمان انتخاب مى ‏شود. در گرم‏ مزاجان دادن آب کاسنى یا عرق آن روزى سه استکان یا آب بادیان و شکر (۱۰ گرم بادیان در ۲۰ گرم شکر براى یک روز).

گیاهان مفید در درمان ورم طحال و بزرگی طحال :در بیمارى‏ هاى طحال آب فلوس و تاجریزى یا پوست هلیله زرد و سیاه‏دانه یا شاه‏تره یا تخم کشوث یا ریشه کاسنى یا آلوچه ورقانى یا آلوى معمولى یا تمر هندى یا طباشیره یا انیسون یا گل بنفشه یا گل سرخ، همه مفیدند (یک یا چندتاى آنها را انتخاب کرده روزى ۵ گرم صبح و ۵ گرم شب جوشانده میل نمایند).

اگر بیمار مبتلا به تب باشد یک عدد کدوى کوچک را پخته در سکنجبین حل کرده و میل نمایند.تخم خرفه ۱۰ گرم نرم کوبیده در عرق کاسنى ریخته روزى سه استکان میل نمایند، یا تمر هندى، سکنجبین و تخم خرفه و مغز فلوس را باهم آمیخته به کار برند.

نسخه یک سایت بوعلی باب سلامتی برای درمان بزرگی طحال در طب سنتی :مغز فلوس ۵ گرم‏تخم خرفه ۱۰ گرم‏تمر هندى ۱۵ گرم‏سکنجبین ۱۰۰ گرم‏براى یک روز در سه نوبت میل کنند.

نسخه دوم سایت بوعلی باب سلامتی برای درمان بزرگی طحال در طب سنتی :ریشه ایرسا ۲۰ گرم‏سداب ۵ گرم‏زراوند طویل ۵ گرم‏ریوند چینى ۵ گرم‏افسنطین ۵ گرم‏همه را نرم ساییده به مدت ۵ روز میل نمایند.

جالینوس عقیده دارد که جوشانده ریشه کبر با سکنجبین بهترین دارو براى ورم کبد و طحال است «۵ گرم ریشه کبر یا یک استکان سکنجبین».

محمد زکریاى رازى نیز چنین گفته است که «انجیر را شب در سرکه خیس کرده هر روز صبح ۷ عدد ناشتا میل نمایند».سقراط نیز چنین گفته است «آنچه مطحول است، مهزل تن است و عکس آن نیز صادق است». یعنى آنچه باعث بزرگ شدن طحال شده لاغرکننده بدن است.

نسخه سوم سایت بوعلی باب سلامتی برای درمان بزرگی طحال در طب سنتی :۵ گرم بادیان و ۵ گرم تاجریزى را در یک استکان سکنجبین حل کرده صبح ناشتا میل نمایند.

نسخه چهارم سایت بوعلی باب سلامتی برای درمان بزرگی طحال در طب سنتی :ریشه کاسنى ۲۰ گرم‏ریوند چینى ۵ گرم‏تخم کشوث ۵ گرم‏گل سرخ ۵ گرم‏این مقدار جوشانده براى سه نوبت در روز است (اگر به نسخه فوق شیره تخم خیار، خربزه، کدو، هندوانه از هرکدام ۵ گرم اضافه نمایند بهتر است).

نسخه پنجم سایت بوعلی باب سلامتی برای درمان بزرگی طحال در طب سنتی :کشمش ۲۰ گرم‏ریشه شیریان ‏بیان ۱۰ گرم‏شاه‏تره ۵ گرم‏پر سیاوشان ۵ گرم‏گل گاوزبان ۱۰ گرم‏همه را جوشانده صبح و عصر میل نمایند (این داروها براى مصرف چهار روز است).

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتیwww.boalii.irمنبع: صانعى، صفدر، نسخه شفا – گل و گیاه، ۱جلد، حافظ نوین – تهران، چاپ: شانزدهم، ۱۳۸۶ ه.ش.استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

تخم مرغ موجب بزرگى طحال می شود زیاد تخم مرغ خوردن موجب بزرگى طحال و …

مقدار مصرف قرص یدوکینول برای کودکان

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع و سرچشمه جوانی تحقیق و تفحص می شود، ولی قرص ها، داروها، سرم ها و دیگر مکمل های ضد پیری ، در سراسر بازار متعهد شده اند که زمان را به عقب برگردانند و شما را جوان نگه دارند. متأسفانه، بسیاری از این محصولات، قیمت های گزافی دارند و به سبب تنوع زیادی که دارند، تعیین اینکه …

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار …

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد …

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف …

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش …

در مورد رویای شفاف چه می دانید؟ شاید پیش خودتان فکر کنید آیا من هم رویای شفاف داشته ام؟ اصلا رویای شفاف چیست؟ آیا تا به حال اتفاق …

مکمل های ضد پیری چه هستند؟ از ابتدای تاریخ، افراد به دنبال روش هایی برای بازگرداندن جوانی و روند آهسته پیر شدن هستند. با اینکه هنوز درباره منبع …

در مورد گیاه شنگ چه می دانید؟ آیا می دانید با مصرف این گیاه، از چه بیماری هایی میتوان پیشگیری کرد و کدام یک از آنها را میتوان …

برای بسیاری از افراد، گیاه دارواش چیزی جز کریسمس را به ذهن نمی آورد. اما علاوه بر این که به عنوان تزئینات جشن تعطیلات مورد استفاده قرار می …

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز، …

علائم زایمان چیست؟ غیر قابل پیش بینی بودن زمان زایمان، باعث اضطراب و دلواپسی می شود. آیا چیزی که حس می کنید گرفتگی عضلات …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

آیا می دانید چگونه می توانید بیماری خود یا عزیزانتان را تشخیص و برای آنها دارو تجویز کنید؟

این سامانه براساس  نظریه تدبیر و درمان شیخ اجل ابوعلی سینا و ترکیب ماتریسی اطلاعات مندرج درپایگاه های گیاهان دارویی ، بیماریها و خصوصیات اختصاصی ادامه مطلب

* نظریات و توضیحات :•ورم سخت طحال در ابتدا خفیف ‏تر از سایر ورم های طحال می باشد.•هر گاه اورام گرم به طحال منتهی شود در اندک مدتی سخت می گردد، زیرا خونی که برای تغذیه طحال وارد آن می ‏شود غلیظ بوده ،در ورم متراکم و سبب سخت شدن ورم می ‏گردد. لذا اکثر اورام طحال سخت می باشد.•ممکن است رنگ چهره بیمار زرد مایل به سیاهی شود، هر دو پا، هر دو زانو و هر دو کف دست بیمار گرم شوند؛ زیرا دهانه معده با طحال در پایین آن در تماس بوده و از آن قسمت طحال وریدی که خلط سودایی را می ‏راند، روئیده است.•هرگاه طحال بزرگ شود، تن لاغر گردد؛ زیرا طحال بزرگ سبب ضعف شدید کبد می گردد و تولید خون در کبد کاهش می یابد.•طحال بزرگتر از حالت طبیعی خون بیشتری دریافت می نماید ،از طرف دیگر کبد ضعیف خون کمتری تولید می ‏کند و خستگی بر کبد افزوده می شود.•لاغری طحال نشان از وجود خلط مفید در بدن است. در صورتیکه بزرگی طحال دلیل بر وجود خلط مضر در بدن است.•اگر ورم طحال بزرگ نباشد مزاحمتی برای پرده دیافراگم بوجود نمی آورد؛ زیرا نزدیکی و همکاری طحال با پرده دیافراگم کمتر از پیوند و همکاری پرده دیافراگم با کبد است.•نشان مهم بزرگی ورم طحال اینست که درد از طحال به طرف چپ پرده دیافراگم سرایت می‏ کند، ممکن است احساس درد استخوان چنبر و شانه چپ را نیز دربرگیرد. شانه چپ از همسایگی استخوان چنبر دردمند، به درد می آید.•گاهی بر اثر ورزش سخت و خسته ‏کننده ماده ورم به سوی پایین و به ساق پا ها رسیده و به صورت جوش سر از ساق برمی آورد. این جوش ها را بطم یا چاتلانقوش می ‏نامند.البته امکان دارد که پیدا شدن دمل یا جوش چرکین در ساق پا ها نشان از بحران ورم باشد.•استفراغی که بسبب ریزش ماده از طحال به معده باشد، علامتش عوارض موقت و دوره ای و استفراغ سیاه است؛ استفراغ ترشیده ‏ای که چون بر زمین ریزد بجوشد•علامت تندی و حدت خلط سودا آن است که هر ورمی که از آن تولید می شود و در هر عضوی که جمع می گردد، آنرا زخم و سوزاناک می گرداند.•چنانچه بیمار در نوک بینی و دو گوش خود احساس سرما کند ، نشان از ماده رقیق سودایی در خون دارد، زیرا خون رقیق و اندک نمی تواند اندامان بدن را تغذیه نماید و گوش و بینی که به سردی حساسیت دارند زودتر اثر سردی را نمایان می ‏کنند.•اگر ورم طحال قوی باشد نفس را مضاعف مثل نفس گریه طفل گرداند و در عمل دم ، نفس منقطع می شود؛ زیرا ورم طحال بر پرده دیافراگم فشار می ‏آورد و پرده دیافراگم در انجام حرکت طبیعی برای تنفس کوتاهی می ‏کند.•اگر ورم سخت طحال بسیار بزرگ شود و بر طحال چیرگی یابد ماده سودائی به سوی مغز رفته و در نتیجه عقل بیمار بهم می ‏خورد و به اصطلاح عقل پارسنگ برمی‏دارد؛ زیرا ماده سودائی که از طحال خارج می شود با پرده دیافراگم در ارتباط است و پرده دیافراگم با مغز شریک می باشد.•اختلالات عقلی و ضربان تند هر دو شریان گردن نشانه شدت بیماری است.•درحالیکه ورم سخت در طحال باشد تب دائم رخ نمی ‏دهد.•شاید تب نوبه ناخالص یک روز در میان، تب وبائی یا تب های چند حالته در اثر بیماری طحال پدید آید.•گر کسی که بیماری طحال دارد به تب مبتلا شود، طحال ورم کرده و پژمرده می ‏شود.•گاهی ممکن است بر اثر بیماری طحال تب مرتفع و بیماری طحال نیز بدنبال آن برطرف گردد.•اگر در مدفوع بیمار خون وجود داشته باشد، امید آنست که ماده بیماری طحال بگدازد و از بین برود.•احساس درد طحال دلیل بر آن است که هنوز طحال بکلی حساسیت را از دست نداده است.•اگر قوت دافعه طحال سخت ضعیف باشد، سودای اندکی دفع می گردد و بیشتر در طحال می ماند و طحال بزرگ شده ، ورم می کند و اسهال نامنظم ظاهر می شود.•ممکن است بر اثر ورم طحال، ورم در نزدیک هر دو گوش سر برآورد و از آنجا که ماده چنین ورمی غلیظ است، به زحمت به چرک کردن و سر باز شدن می رسد.•اگر بخار تباه کننده ورم طحال به لثه ها و دندان ها برسد، ممکن است دندان و لثه بیمار به خوره مبتلا شوند.•اگر بیمار در اواخر دوره بیماری چیزی مانند خون لخته شده ادرار کند یا ادرار غلیظ و درد آلود باشد ،نوید بهبودی و شفا است.•هرگاه ورم در طحال در طرف پایین طحال باشد ممکن است خون بدن رقیق (کم‏ مایه) شود؛ زیرا طحال با سرعت و شدت مواد دردی ، ته ‏نشین و عفونی خون را به سوی خود می ‏کشد.

* انواع ورم طحال ؛•ورم طحال سودائی در پائین طحال به سبب ثقل ماده در یکی از اشکال زیر خودنمایی می‏ کند:1- پهن دایره ای شکل2- دراز و پهن3- دراز و باریک.

*مشابهت و علائم مشترک ورم طحال و نفخ طحال :اگر ورم طحال باشد هرگاه با دست بر روی آن بزنید، یا آن را لمس کنید ، ورم به درد می‏ آید.اما اگر نفخ طحال وجود داشته باشد احساس درد و سنگینی نمی شود ، بلکه قراقر شکم و آروغ محسوس خواهد بود.– درمان آنچه بر اثر ضربه ،صدمه یا سودا که پس از یک دوره طولانی مریضی حادث می گردد ،دشوار بود و مداوای آن برحسب سرعت عمل در معالجه به تناسب سن بیمار ،مزاج ، شدت بیماری و سختی ورم طحال مختلف می باشد.

*مشابهت و علائم مشترک ورم طحال و سنگ کلیه :اگر ادرار بیمار پس از ورزش بسیار به رنگ سیاه در‏آید، بیماری از ورم طحال می باشد ولیکن اگر این ماده سیاه ‏رنگ در حال استراحت هم مشاهده شود ، بیماری از کلیه می باشد.

*دوره درمان؛ در مرحله اول (تدبیر) دوره مصرف داروی گیاهی مناسب جهت افزایش قدرت ایمنی بدن در برابر ورم طحال ، بمدت 3 روز و در مرحله دوم برای درمان و نضج خلط ماده ورم طحال حداقل مصرف آنها برای مدت 15 روز می باشد و تا رفع کامل سوء مزاج باید این مراحل را تکرار نمائید.

*کل دوره معالجه ورم طحال:تا برطرف شدن عوارض کامل ورم طحال باید بطور کامل و مرتب داروهای گیاهی (Herbal Medicine) مربوطه مصرف شود.

* پرهیزات و راه های پیشگیری از ورم طحال در طب سنتی:– مبتلایان به ورم طحال باید از کلیه عوامل موجبه ورم طحال خصوصا علل مهم بیماری زا دوری نمایند.–از اغذیه ها و حبوبات مولد نفخ باید احتراز نمائید.–از هوای سرد ، نوشیدنی ها و اغذیه های سرد مزاج باید پرهیز کنید.– از اغذیه مولد سودا مثل ؛ سوسیس ، کالباس ، غذاهای سرخ شده ،عدس ، گوشت خشک شده ، کمات ، بادنجان، گوشت گاو و سائر گوشت های غلیظه و از تنقل مقلویات حذر نمایند.–از کلیه مواد غذایی شور مانند ؛ خیار شور ، ماهی دودی و غیره باید پرهیز کنید.–بعد از غذا از ورزش کردن اجتناب کرده و آرامش و راحتی اختیار نموده تا غذا هضم شود و از معده و روده بیرون گردد.–فصد و خون کشیدن زیاد از حد لازم ورم طحال را بیشتر می ‏کند.–برای ورم طحال سفت انواع شیرها ضرر دارند.– از خوردن و آشامیدن گرمیجات قوی باید پرهیز نمائید.

“; var win = window.open(“”, “Print”); win.document.write(strContent); win.onload = win.print();}//———————————————————————————————function sendComment(){ if(isEmpty(gel(‘TxtComment’))) { alert(‘نظر را وارد کنید’); gel(‘TxtComment’).focus(); return; } gel(‘BtnSend’).disabled = true; gel(‘WaitDIVComment’).style.display = ”; reGetFromHttpRequest(‘post’,’http://www.telemediran.com/Responser.aspx?Action=Comment’, ‘FrmComment’, function(){ if(!isInt(result) || result==-1) return; gel(‘BtnSend’).disabled = false; gel(‘WaitDIVComment’).style.display = ‘none’; var Divobj = document.createElement(‘div’); Divobj.id = ‘Usercmd_’+result; Divobj.className = ‘Comment’; Divobj.innerHTML= ” ” + ” “+(isEmpty(gel(‘Alias’))?’کاربر مهمان’:gel(‘Alias’).value)+”:n” + “

[نظر شما پس از تایید مدیر، بطور دائم در سایت قرار می گیرد]

“; gel(‘CommentsList’).appendChild(Divobj); });

}//———————————————————————————————function delComment(id){ if(confirm(‘آیا مطمئن هستید?’)) { getFromHttpRequest(‘get’,’http://www.telemediran.com/Responser.aspx?Action=DelComment}); }}//———————————————————————————————function rateFunc(){getFromHttpRequest(‘get’,’http://www.telemediran.com/Responser.aspx?Action=Rating}var Rating = null;if(gel(“Rating”)) Rating = new Spry.Widget.Rating(“Rating”, {rateHandler:rateFunc, allowMultipleRating:false, ratingValue:0});//———————————————————————————————addEvent(window, ‘load’, function () { $(‘#FirstDiv’).attr(‘style’,’display: block; background-color: rgb(255, 255, 255);’);});

function googleTranslateElementInit() { new google.translate.TranslateElement({ pageLanguage: ‘fa’, layout: google.translate.TranslateElement.InlineLayout.SIMPLE }, ‘google_translate_element’); }

دارو گیاهی برای ورم طحال9

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

مشاهده جدیدترین مطالب

موارد مصرف و عوارض یدوکینول : آمیب روده ی در اصل کیستهای روده می باشند که اگر فرد ضعیف شود بر او غلبه نموده و اسهال خونی را به دلیل ایجاد خونریزی های که می کنند در فرد پدید می آورد. در چنین شرایطی پزشکان قرص یدوکینول را برای بیمار تجویز می نمایند.

به بیانی دیگر می توان گفت که آمیب در اصل انگلی بوده که در روده انسان زندگی میکند و سپس آسیب های را به غشای روده وارد نموده و تغذیه آن به وسیله ی سلول های خونی است که منجر به پاره شدن دیواره روده می شود و اسهال خونی را پدید می آورد. این قرص نیز می تواند برای مصرف کنندگان عوارضی را در پی داشته باشد که نیاز است حتما پیش از مصرف از آنها مطلع باشید.

به صورت کلی می توانیم بگوییم که داروی یدوکینول برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

دقت داشته باشید که راه های منتشر شدن آمیب روده ی به طور عمده از میوه، سبزی های خام، آب الوده ، ماهی ریز قنات، انتقال مدفوع آلوده از دست به دهان است.غالبا برای درمان بیمارهای روده این دارو با مترونیدازول برای بیمار تجویز می شود.

مقدار مصرف قرص یدوکینول برای کودکان

نکته) این قرص تنها برای شکل کیست دار انگل مفید بوده است.

این قرص را باید پس از غذا مصرف کرد و پزشک میزان دقیق مصرف را مشخص می نماید ولی معمولا اگر برای بزرگسالان تجویز شده باشد به واسطه خوراکی و مقدار 650 میلی گرم در روز 3 بار برای 20 روز می باشد. ولی اگر برای کودکان باشد میزان دقیق پس از محاسبه وزن شان مشخص می گردد.

موارد مصرف و عوارض یدوکینول : فراموش نکنید که در روز نباید میزان مصرف یدوکینول از دو گرم بیشتر باشد.

همانطور که می دانید مصرف این دارو نیز برای بیمار ممکن است منجر به بروز عوارضی شود که برای یدوکینول شامل موارد زیر می باشد:

نکته) این دارو با نام های تجاری Diquinol – Yodoxin شناخته می شود.

نکته) جذب این دارو به واسطه راه گوارش بسیار کم است و در روده اثرش را اعمال می نماید. عمدتا دفع آن نیز به واسطه مدفوع بوده و تنها ده درصد از طریق راه ادرار دفع می گردد.

1)خانم های شیرده و باردار حتما باید در خصوص مصرف این دارو با پزشک مشورت های لازم را داشته باشند.

2)برای اینکه تحریکات گوارشی کاهش داشته باشد بهتر است دارو پس از غذا مصرف گردد.

موارد مصرف و عوارض یدوکینول

3)بیمارانی که اختلالات تیروئیدی داشته اند بهتر است در زمان مصرف احتیاط های لازم را لحاظ کنند.

4)در صورت بروز مشکلات پوستی سریعا به پزشک اطلاع بدهید.

5)در فاصله های مشخص در زمان درمانهای طولانی باید به صورت منظم معاینه های چشمی را انجام بدهید.

6)بیمارانی حساسیت مفرط به ید ،کودکان  و افرادی که اختلال های نورولوژیک و نارسایی کلیه و کبد دارند نباید از این دارو مصرف کنند.

7)در زمان مصرف این دارو تا شش ماه پس از آن ممکن است در ازمایشهای مرتبط به تیروئید اختلالاتی دیده شود.

8)برای اینکه از عود عفونت پیشگیری کنید باید بهداشت کامل را رعایت نمایید و حتما قبل و بعد از دفع مدفوع و در زمان صرف غذا دست هایتان را با آب وصابون به صورت تمیز بشویید.

9)ممکن است در سه روز اول اسهال برای بیمار رخ بدهد. لذا اگر بروز اسهال تداوم پیدا کرد درمان قطع و درمان جدیدی شروع شود که البته این موضوع حتما با نظر پزشک صورت می گیرد.

10)پیش از مصرف دارو ،بروشور درون جعبه دارو را به دقت مطالعه کنید تا در مورد دارو اطلاعات کاملی را بدست بیاورید.

طراحی سایت و اجرا توسط اینتن

مقدار مصرف قرص یدوکینول برای کودکان
مقدار مصرف قرص یدوکینول برای کودکان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *