مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

دوره مقدماتی php
مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان
مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

Amoxicillin 125mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 31.25mg/5ml (as Potassium salt)

Amoxicillin 200mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 28.5mg/5ml (as Potassium salt)

دوره مقدماتی php

Amoxicillin 250mg/5ml (as Trihydrate)

مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

Clavulanic Acid 62.5mg/5ml (as Potassium salt)

Amoxicillin 400mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 57mg/5ml (as Potassium salt)

Amoxicillin 250mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 125mg/5ml (as Potassium salt)

Amoxicillin 500mg/5ml (as Trihydrate)

Clavulanic Acid 125mg/5ml (as Potassium salt)

 میزان مصرف کو آموکسی کلاو در کودکان و بالغین به شرح زیر است:

تداخلات دارویی کوآموکسی کلاو عبارت است از:

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر،ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

عوارض و مضرات کوآموکسی کلاو عبارت است از:

توجه: در صورت بروز واکنش افزایش حساسیت یا اثرات سمی روی مغز استخوان و یا ایجاد نفریت بنیابینی حاد، مصرف کوآموکسی کلاو باید قطع شود.

برای تهیه سوسپانسیون کوآموکسی کلاو (شربت کوآموکسی کلاو) باید از آب جوشیده سرد شده استفاده کرد اگر از آب نجوشیده استفاده شود اثر آنتی بیوتیک از بین می رود. ابتدا باید پودر را کاملا تکان داد که از هم باز شود و بهم چسبیده باقی نماند، سپس آب جوشیده سرد شده تا خط نشانه روی ظرف اضافه شود و در نهایت شیشه را به خوبی تکان دهید تا به شکل سوسپانسیون در آید. ظرف سوسپانسیون کوآموکسی کلاو باید نیم ساعت به صورت ساکن قرار گیرد، در این مدت سطح دارو از خط مورد نظر پایین تر می آید که دوباره مقداری آب به آن اضافه نمایید تا به سطح مشخص باز گردد. سوسپانسیون کوآموکسی کلاو (شربت کوآموکسی کلاو) باید در یخچال نگهداری شود. قبل از هر بار مصرف سوسپانسیون کوآموکسی کلاو را کاملا تکان دهید. حداکثر تا 14 روز بعد از تهیه سوسپانسیون کوآموکسی کلاو می توان از آن استفاده کرد.

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.


      

 

همه مطالب در این شاخه >>>

مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

 

راهنمایی علمی داروی کو آموکسی کلاو برای بیمار

این دارو جهت درمان بیماری فعلی شما توسط پزشک، تجویز شده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

قبل از مصرف این دارو در موارد زیر، با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت عدم بهبود و یا بدتر شدن بیماری بعد از گذشت چند روز از مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید.

برای مشاهده اثر درمانی بهتر، دارو را با فواصل زمانی منظم (همراه با غذا یا با معده خالی) میل کنید و دوره درمان را حتی اگر ظاهرا بهبودی حاصل شده باشد کامل کنید.

برای کاهش شدت اثرات جانبی احتمالی این دارو مانند اسهال، حالت تهوع و استفراغ بهتر است کو-آموکسی کلاو را همراه با غذا میل نمایید.

در صورت بروز اسهال بعد از مصرف این دارو، از مصرف هر گونه داروی ضد اسهال بدون مشورت پزشک خودداری کنید.

پنی سیلین ها به مقدار ناچیزی وارد شیر مادر می شوند. بنابراین ممکن است واکنش های حساسیتی مانند اسهال، عفونت های قارچی و حساسیت پوستی در کودک شما دیده شود.

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می کند. مقادیر مصرف معمول این دارو به شرح زیر است:

بالغین و نوجوانان با وزن بیش از 40 کیلوگرم: 250 تا 500 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 8 ساعت یا 500 تا 875 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 12 ساعت.

نوزاد با سن کمتر از 3 ماه: 15 میلی گرم آموکسی سیلین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 12 ساعت.

نوزادان با سن بیشتر از 3 ماه و کودکان با وزن کمتر از 40 کیلوگرم: 6/7 تا 22/5 میلی گرم آموکسی سیلین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در ترکیب با 1/7 تا 3/2 میلی گرم کلاولانیک اسید به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 8 تا 12 ساعت.

بالغین و نوجوانان بیش از 40 کیلوگرم: 250 تا 500 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید هر 8 ساعت یا 500 تا 875 میلی گرم آموکسی سیلین در ترکیب با 125 میلی گرم کلاولانیک اسید اسید هر 12 ساعت.

نوزادان و کودکان با وزن کمتر از 40 کیلوگرم: آموکسی سیلین در ترکیب با کلاولانیک اسید به شکل قرص برای نوزادان و کودکان با وزن کمتر از 40 کیلوگرم بسیار قوی بوده و برای این رنج سنی از آموکسی سیلین در ترکیب با کلاولانیک اسید به شکل سوسپانسیون و یا ساشه استفاده شود.

ابتدا چند بار شیشه را تکان دهید تا پودر داخل آن از هم باز شود، سپس تا خط نشانه، آب جوشیده و سرد شده را در دو مرحله به پودر بیفزایید و هر بار شیشه را خوب تکان دهید. قبل از هر بار مصرف شیشه را خوب تکان دهید و درپوش شیشه را بعد از مصرف محکم ببندید. سوسپانسیون کو-آموکسی کلاو را حتی المقدور با استفاده از پیمانه داخل جعبه میل نمایید و یا از قاشقی استفاده کنید که مقدار لازم (5 میلی گرم) را به بیمار برساند.

در یک استکان، یک یا دو قاشق سوپخوری آب بریزید و پودر محتوی یک ساشه را تماما به آن اضافه کنید و با یک قاشق چایخوری آن را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود سپس سریعا میل نمایید.

در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو، به محض یادآوردن، مقدار فراموش شده را میل نمایید. چنانچه زمان نوبت بعدی فرا رسیده بود از خوردن آن صرف نظر کرده، مطابق قبل دارو را مصرف کنید و از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری نمایید.

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی، ممکن است باعث بروز عوارض ناخواسته گردد. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود و یا عوارض جزیی با ادامه درمان تطبیق بدن با دارو رفع می گردد، با این وجود در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک مشورت کنید:

عوارضی که در صورت بروز نیاز به قطع سریع دارو و تماس فوری با پزشک دارند: سرفه، تنفس نامنظم و سریع، تب، درد مفاصل، گیجی و منگی، خارش و ترشحات واژن، سنکوپ ناگهانی، ورم کردن صورت، قرمزی و التهاب چشم ها، تنفس کوتاه، بثورات جلدی همراه با سوزش و خارش، زخم در دهان و زبان، ایجاد نقاط سفید در دهان و زبان و خستگی و ضعف غیر معمول.

عوارضی که در صورت بروز نیاز به توجه پزشکی دارند: کرامپ های شکمی همراه با درد شدید، تحریکات شکمی دردناک، تشنج، کاهش مقدار ادرار، اسهال آبکی و شدید (شاید همراه با خون) افسردگی، تهوع و استفراغ، زخم در گلو، گلو درد و تب، خونریزی غیر عادی، زردی چشم یا پوست، قرمزی و التهاب زبان، درد سینه، ورم صورت، انگشتان و انتهای پاها و مشکل در دفع ادرار.

عوارضی که به مرور زمان و با تطابق بدن با دارو از بین رفته، نیازی به مراجعه به پزشک ندارند ولی در صورت تدام یافتن و یا تشدید شدن نیاز به توجه پزشکی دارند: اسهال متوسط، نفخ، سردرد، معده درد، بلع مشکل، احساس سرما، خونریزی بینی و خستگی غیر معمول.

علایمی مثل کرامپ های شکمی توام با درد و اسهال شدید و آبکی ممکن است تا چندین هفته بعد از قطع مصرف دارو نیز مشاهده شود.

دارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

پودر خشک و قرص را در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد، دور از نور مستقیم و رطوبت نگهداری نمایید.

سوسپانسیوت تهیه شده در شیشه را در یخچال نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید. باقیمانده سوسپانسیوت های کو-آموکسی کلاو 156 و 312 را پس از 7 روز دور بریزید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری نمایید.

قرص کو-آموکسی کلاو 375 و 625 در جعبه های 20 عددی، هر قرص به ترتیب حاوی 250 و 500 میلی گرم آموکسی سیلین و 125 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

سوسپانسیون کو-آموکسی کلاو 156 و 312 در شیشه های 120 میلی لیتری با خط نشانه در 100 میلی لیتر. هر 5 میلی لیتر سوسپانسیون آماده شده طبق دستور به ترتیب حاوی 125 و 250 میلی گرم آموکسی سیلین و 31/25 و 62/5 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

ساشه کو-آموکسی کلاو 156 که هر ساشه حاوی 125 میلی گرم آموکسی سیلین و 31/25 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

ساشه کو-آموکسی کلاو 312 که هر ساشه حاوی 250 میلی گرم آموکسی سیلین و 62/5 میلی گرم کلاولانیک اسید می باشد.

تهیه و تنظیم: زهرا صانعی


 

 

 


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

* نام  

* ایمیل


تصویر امنیتی
*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
<!–
var name = "contact";var domain = "yadbegir.com";document.write('‘);document.write(name + ‘@’ + domain + ”);// –>
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP

پایگاه جامع اطلاع رسانی پزشکی ایران
سلامت
بخش های عمومی

 

صفحه نخست |

انجمن هاي بحث و گفتگو |
تلكس خبري |

مقالات |
اطلاعات دارويي

 

ارتباط با ما |
راهنما |
وبلاگ مديريت |

درباره مدير سايت


پايگاه های سلامت


اعلانات مدير
سايت

مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

 

صفحه نخست |

انجمن هاي بحث و گفتگو |
تلكس خبري |

مقالات |
اطلاعات دارويي

 

ارتباط با ما |
راهنما |
وبلاگ مديريت |

درباره مدير سايت

صفحه اصلی

»

محصولات


محصولات

مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

© Copyright 2016 – daanapharma.com | Powered By : [ PersianTools ]

توضیحات و داروهای این صفحه فقط مربوط به یکی از تامین کنندگان میباشد برای دیدن کلیه تامین کنندگان به قسمت تامین کنندگان مراجعه نمایید

شرکت داروسازي کوثر در سال 1353 براي توليد آنتي بيوتيک در ايران تاسيس شد

 پيرو ژنريک توليدات دارو در ايران اسلامي کوثر توليد دارو را تحت ليسانس XBeecham متوقف کرد و

شروع به توليد پني سيلين در دزهاي مختلف تحت امتياز خود کرد.

برای دیدن لیست قیمت محصولات به این لینک مراجعه کنید .

مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

 گروه دارويي :‌آنتي بيوتيك پني سيليني همراه با مهار كننده بتا – لاكتامور با اثر سيستميك
نام دارو : كوثر/كو – آموكسي كلاو® 312
ژنريک : كو – آموكسي كلاو
شکل دارو : پودر سوسپانسيون 62.5/250 (312) ميلي گرمي
اندازه و بسته بندي : در بطري 100 ميلي ليتر
توضيح :

نام شيميائي دارو :

آموكسي سيلين + پتاسيم كلاولانات = كو آموكسي كلاو

توضيحات:

كو آموكسي كلاو ازيك آموكسي سيلين با پهنه وسيعي از قدرت باكترويسيدي وپتاسيم كلاولانات ، يك مهاركننده غيرقابل برگشت آنزيم هاي بتالاكتامازاست فرموله شده است : وجود پتاسيم كلاولانات ، آموكسي سيلين را از تخريب وكاهش فعاليت آنتي باكتريال توسط آنزيم هاي بتالاكتا ماز توليد شده توسط تعدادي از باكتريهاي گرم مثبت وگرم منفي محافظت مي كند اثر آموكسي سيلين بوسيله مقاومت دربرابر توانائي باكتريهاي توليد كننده آنزيم بتالاكتاماز افزايش پيــــدا مي كند .

طبقه بندي :

پني سيلين هاي حساس به پني سيليناز كه با خاصيت ضد بتا لا كتامازتركيب شده است.

موارد مصرف :

كو آموكسي كلاو براي درمان عفونتهاي باكترياي معمولي كه براي درمان آنها آنتي بيوتيك مصرف ميشود . مورد استفاده قرارمي گيرد كه شامل :

عفونتهاي دستگاه تنفسي فوقاني شامل : سينوزيت ها – (اوتيت مديا)

عفونتهاي دستگاه تنفسي تحتاني شامل : برونشيت حاد ومزمن وبرونكو پنومونيا و emphysema, lung abascess

عفونتهاي پوستي وبافتهاي نرم شامل : سوختگي ، آبسه ها ، سلوليت ها وزخم هاي عفوني سپسيس انيترا آبدومينال.

عفونتهاي مربوط به دستگاه تناسلي ادراري به عنوان مثال : سيستيت ، التهابهاي دستگاه ادراري ، puerperal

urethritis pyelonephritis septic abortion عفونتهاي لگن ، شانكرونيد ، گونوره آ

عفونتهاي ديگر : به عنوان مثال: استئوميليتها ،سپتي سميا ، پريتونيتها وعفونتهاي بعد از عمل جراحي.

ميزان مصرف :

جوانان ونوجوانان بالاتراز 12 سال به صورت خوراكي :

براي عفونتهاي متوسط : يك قرص 375 ميلي گرم كو آموكسي كلاو 3 باردرروز

براي عفونتهاي شديد : يك قرص 625 ميلي گرم كو آموكسي كلاو 3 بار درروز

 

كودكان بين 7 الي 12 سال :

به صورت خوراكي 5 سي سي از سوسپانسيون كوآموكسي كلاو312 ميلي گرم سه باردرروز

كودكان بين 7 الي 12سال :

5 سي سي از سوسپانسيون كو آموكسي كلاو 156 ميلي گرم 3 باردر روز

كودكان بين 9 ماه تا 2 ساله :

2.5 سي سي سي از سوسپانسيون كو آموكسي كلاو 156 ميلي گرم 3 باردرروز

براي عفونتهاي شديد اين دوزها ممكن است 2 برابر شود . درمان با كو آموكسي كلاو نبايد بيشتراز 14 روز بدون تجديد نظر پزشك طول بكشد.

وضعيت نگهداري :

بايد درمحيط خشك ودماي زير 25 درجه سانتي گراد نگهداري شود.

تاريخ انقضاء :

2 سال بعد از تاريخ توليد براي هرقرص وسوسپانسيون اگر درمحيط خشك ودماي زير 25درجه سانتي گراد نگهداري شود.

بسته بندي :

قرص كو آموكسي كلاو 375 ميلي گرم فيلم كوتد درهرجعبه شامل 20 عدد ميباشد

قرص كو آموكسي كلاو 625 ميلي گرم فيلم كوتد درهرجعبه شامل 20 عدد ميباشد

ساشه كو آموكسي كلاو 156 ميلي گرم درهرجعبه شامل 20 ساشه ميباشد

مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان

ساشه كو آموكسي كلاو 312 ميلي گرم درهر جعبه شامل 20 ساشه ميباشد

پودر كو آموكسي كلاو براي سوسپانسيون خوراكي كه شامل 156 ميلي گرم /5 ميلي ليتر دربطريهاي 100 سي سي ميباشد.

ورود به سیستم گزارش گیری دفتر مرکزی

ورود به سیستم گزارش گیری شعب

 ورود به سایت گزارش گیری تامین کنندگان و مشتریان

 ورود به سایت گزارش گیری سازمان غذا و دارو

 

 

  کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت پخش مهبان دارو می باشد.

صفحه نخست | درباره ما | نقشه سایت | تماس با ما

مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان
مقدار مصرف شربت کوآموکسی کلاو کودکان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *