مضرات قارچ دکمه اي

دوره مقدماتی php
مضرات قارچ دکمه اي
مضرات قارچ دکمه اي




خانه

موبایل

قارچ یک منبع عالی پتاسیم می باشد که این ماده به کاهش فشار خون کمک می کند

دوره مقدماتی php

 

قارچ سرشار از پتاسیم و مس و همچنین منبع خوبی برای انتی اکسیدان ها می باشد که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است اما به دلایلی این افراد هرگز قارچ نخورند! خانم های بارداری که ناراحتی معده دارند. همچنین برای افراد با طبع سرد نیز مضر است. در ادامه بیشتر خواهید خواند که چه افرادی نباید قارچ بخورند.

مضرات قارچ دکمه اي

 

خواص قارچ

قارچ، منبع خوب آهن

در هر ۱۰۰ گرم قارچ، حدود یک میلی گرم آهن وجود دارد.

برعکس خیلی از مواد غذایی گیاهی، قارچ دارای فیتات نیست. فیتات جذب آهن و بعضی مواد معدنی را در بدن کاهش می دهد. بنابراین آهن موجود در قارچ به سرعت جذب می شود.

 

قارچ منبع خوب پتاسیم و مس

قارچ یک منبع عالی پتاسیم می باشد که این ماده به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر سکته قلبی را پایین می آورد. به طور متوسط قارچ portabella (تصویر مجاور) حتی از یک عدد موز و یا یک لیوان آب پرتقال هم بیشتر پتاسیم دارد.

یک واحد قارچ که شامل ۵ عدد متوسط می باشد، حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد نیاز بدن به مس را تأمین می کند و اگر به طور مرتب خورده شود، به کاهش فشار خون کمک کرده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

 

قارچ منبع غنی از سلنیوم

سلنیوم آنتی اکسیدانی است که با ویتامین E کار می کند و از سلول ها در برابر صدمات رادیکال های آزاد محافظت می نماید. مطالعات نشان داده است افرادی که دو برابر مقدار توصیه شده در روز سلنیوم مصرف کرده اند، خطر سرطان پروستات در آنها تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

یک مطالعه بر روی افراد مسن نشان داد، مردانی که مقدار سلنیوم خون شان کم است، در مقایسه با آنهایی که سطح سلنیوم خون بالایی دارند، ۴ تا ۵ برابر بیشتر در معرض سرطان پروستات قرار دارند.

 

از نظر طب سنتی قارچ دارای مزاج سرد و تر است و میزان سردی و رطوبت نسبتا زیادی دارد 

 

خواص درمانی قارچ ها:

تقویت سیستم ایمنی بدن

تعدادی از قارچ ها از خانواده poly poraccae در پزشکی بسیار کاربرد دارد.

از این میان در مورد قارچ maiitake تحقیقات وسیعی در غرب انجام شده است. عصاره این قارچ، با افزایش فعالیت گلبول های سفید، سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا به ویروس ها و باکتری های مهاجم حمله کند.

 

قارچ ، آنتی اکسیدان قوی

قارچ شامل مقدار زیادی ارگوتیونین است. ارگوتیونین یک آنتی اکسیدان قوی است که برخلاف آنتی‌اکسیدان‌های دیگر در فرایند پخت و پز ازبین نمی‌رود، بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت قارچ را بجوشانید و در سوپ بریزید بدون اینکه نگران از بین رفتن آنتی‌اکسیدان آن شوید.

بررسی ها نشان می دهند مصرف قارچ پخته و داغ می تواند عفونت های بدن را از بین ببرد و مصرف روزانه دو عدد قارچ پخته شده و داغ می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و یبوست و نفخ معده را نیز درمان کند

 

سرطان

تحقیقات اخیر نشان می دهد که قارچ های دکمه ای سفید می توانند احتمال خطر سرطان سینه و سرطان پروستات را کاهش دهند.

عصاره ی قارچ دکمه ای سفید می تواند باعث کاهش تکثیر سلولی در سلول های سرطانی و اندازه تومورها نیز شود.

این اثرات محافظتی می تواند با مصرف ۱۰۰ گرم قارچ در روز دیده شود.

 

فراد با مزاج سرد یا معده‌های سرد و ضعیف باید در مصرف قارچ احتیاط کنند 

 

این افراد هرگز قارچ نخورند!

از نظر طب سنتی قارچ دارای مزاج سرد و تر است و میزان سردی و رطوبت نسبتا زیادی دارد در مناطق گرمسیری (مانند مناطقی که حضرات معصومین علیهم السلام ساکن بوده اند) و نیز در انسان‌‌هایی که دارای کارهای سنگین بدنی یا مزاج گرم می‌‌باشند، مصرف آن برای جلوگیری از افزایش حرارت بدن و معده و جوشش خون می‌‌تواند مفید باشد.

 

مضرات قارچ دکمه اي

اگر توسط مردم امروز که عموما دارای فعالیت بدنی زیادی نبوده و گوارش و بدن‌‌های ضعیفی دارند، زیاد خورده شود و جزء خوردنی‌های روزمره انسان قرار گیرد، می‌تواند منجر به ضرر شود.

مخصوصاً در افرادی با مزاج سرد و رطوبتی یا در افرادی با بلغم یا سودای زیاد و یا در اقلیم‌های سردسیری و فصول سرد، مناسب نمی‌باشد.

قارچ ماده و اخلاط خیلی غلیظی در بدن تولید می‌کند، غلظت خون را بالا می‌برد و در نتیجه ممکن است منجر به عوارضی بشود. بیماری‌‌های سوداوی را زیاد می‌کند.

 

در واقع تولید مایع لزج، بلغم و سودا را در خون و بدن زیاد می‌کند و ما می‌دانیم که این خود می‌تواند مقدمه بسیاری از بیماری‌ها از جمله سکته‌ها و انسدادهای عروقی باشد.

اگر زیاد مصرف شود ممکن است منجر به حالت قی، تهوع و استفراغ شود.

به خاطر سنگینی که در بدن ایجاد می‌کند، ممکن است باعث کرخت شدن سر، احساس سنگینی، حالت تنگی نفس و حتی بند آمدن ادرار شود.

بهتر است برای مصرف پخته شود یا تفت داده شود (به صورت آبپز یا بخارپز بهتر است) و همراه با گیاهان و ادویه‌های گرم مثل پونه استفاده شود.

 

قارچ هضم سنگینی دارد و نفاخ است. افراد با مزاج سرد یا معده‌های سرد و ضعیف باید در مصرف آن احتیاط کنند تا دچار درد معده و قولنج نشوند.

بنابراین افراد گرم مزاج بهتر می‌توانند از این گیاه استفاده کنند، ولی مسلما توصیه نمی‌شود که هر روز از این گیاه استفاده شود.

به طور پخته شده و گهگاه در کنار غذاها و خورشت‌ها اشکالی ندارد، ولی باید رعایت مزاج و فصل بشود.

 

منبع:parsine.com


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

 

 

 

سرعت توسعه کشت قارچ های خوراکی ، پس از جنگ جهانی دوم ، لزوم ایجاد مزارع زیادی با کشت های متعدد را آشکار ساخت و از آنجا که اغلب از روش تک کشتی استفاده می شده، موقعیت ایده آل برای ظهور و توسعه بیماری  در بین آنها ایجاد و پس از مدت کوتاهی ، شیوع بیماری مشاهده گردید.

مضرات قارچ دکمه اي

از این میان ، یک گروه از بیماری ها با علائم مشابه درنواحی متفاوتی ظهور کردند و نام های مختلفی به آنها داده شد. اولین گزارش ( سایدن و هاموس -1950) از وقوع یک بیماری جدی و ظاهراً سری از ایالات متحده آمریکا بود که نخستین بار توسط برادران لافرانس در مزرعه ای در ایالت پنسیلوانیا مشاهده و گزارش شد و بیماری به نام لافرانس معرفی گردید . در انگلستان استوری در سال 1958 یک بیماری را که لکه قهوه ای روی پایه قارچ خوراکی ایجاد میکرد به نام بیماری قهوه ای معرفی نمود و معتقد بود که این همان بیماری لافرانس است.

علائم بیماری های ویروسی :

نام های متفاوتی که در ابتدا برای بیماری های ویروسی قارچ های خوراکی انتخاب گردید نشانگر تنوع علائم در بیماری های ویروسی است.

ممکن است به صورت منفرد یا مخلوط و با شدت های مختلف ظاهر شوند . در بسیاری از موارد ، اسپوروفورها قدرت عمل خود را از دست داده و میسلیوم به شدت ضعیف میشود و این در حالی است که فقط بخشی از این علائم نیز به تنهایی میتوانند ظهور کنند و این موضوع بستگی به عوامل مختلفی از جمله غلظت ویروس ، زمان عفونت ، گونه قارچ و شرایط کشت آن دارد.

علائم ویروسی دو گروه هستند : گروه اول به علت اثر روی اسپوروفورهای منفرد و گروه دوم به علت تاثیر بر روی تعداد و توزیع اسپوروفورها ایجاد میشوند.

 اثر بر روی اسپوروفورهای منفرد می تواند به صورت کاهش جزیی اندازه تا بد شکلی هایی واضح باشد. واضح ترین نشانه ، تحت عنوان کلاه خود آلمانی یا چوب طبل شناخته شده است که در آن تغییر شکل اسپوروفور به گونه ای است که قطر کلاهک بسیار کمتر از حالت طبیعی شده و پایه قارچ طویل  و در برخی موارد خمیده میگردد. در بسیاری موارد کاهش قطر کلاهک تا حدی است که قطر آن از قطر پایه تجاوز نمیکند. در حالت دیگر پایه ممکن است بشکه ای یا گلابی شکل شود.

اغلب لکه یا رگه های قهوه ای در پایه اسپوروفورهای بدشکل ایجاد میشود. لکه های بافتی موجود در پایه یا بخش گوشتی کلاهک ، ممکن است آبگرفته شوند. اسپوروفورهای بیمار معمولاً به رنگ سفید خاکستری در می آیند که کاملاً با رنگ سفید – صورتی اسپوروفورهای سالم متفاوت است . البته تشخیص آن در عکس های فتوگراف مشکل است . بسیاری از اسپوروفورها تا 80 درصد کاهش وزن دارند. اتصال میسلیومی قارچ های بیمار به بستر کشت ، نسبت به قارچ های سالم ، بسیار سست می باشد. در نتیجه تمایل به افتادن دارند. یکی از مشخصه های بیماری های ویروسی ، ظهور دستجات کوچک و بدبوی قارچ های خوراکی با ظاهر قهوه ای و براق است که علت آن تسهیل پوسیدگی زودرس باکتریایی می باشد. اغلب اسپوروفورهای بدشکل در قارچ های خوراکی به علت بیماری های ویروسی ایجاد میشوند اما عوامل دیگر مانند عوامل ژنتیکی ، شرایط محیط کشت ، عواملی که احتمالاً بیماری زا هستند، نیز میتوانند باعث چنین تغییر شکل هایی شوند. بنابراین نمیتوان اسپوروفورهای بدشکل را تنها به وجود بیماری ویروسی نسبت داد.

اثر عفونت ویروس روی توزیع و فراوانی اسپوروفورها، به شدت عفونت و مراحل رشد قارچ خوراکی ، بستگی دارد. در اغلب موارد که اثرات ویروس خفیف است ، اگر چه اندازه متوسط اسپوروفورها ممکن است کمی کوچکتر از حد معمول باشد ولی میزان محصول تا 5 درصد کاهش می یابد و تشخیص قطعی ویروس در این مرحله ، بدون استفاده از روش های دقیقی چون میکروسکوپ الکترونی ، بسیار مشکل است.

به هر حال در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و احتیاطات لازم با افزایش غلظت ویروس در محیط کشت قارچ های خوراکی کاهش قابل توجهی در تعداد اسپوروفورها دیده میشود و با پیشرفت بیماری ، لکه های لخت در بستر کشت ظاهر شده و در رویش های متوالی وسعت پیدا میکند. در بسیاری موارد اگر لکه های لخت در اولین رویش اسپوروفورها  دیده شود پس از چهارمین یا حتی سومین رویش قارچ ها ، لکه ها در تمام بستر کشت قارچ خوراکی پراکنده شده و دیگر قارچی تولید نمیشود . قابل توجه است که برخی از علائمی که در بالا ذکر شد ، در اسپوروفورهای اطراف محیط لکه ها نیز ظاهر میشود.

میسلیوم آلوده به ویروس ، قابلیت رشد سریع خود را از دست میدهد و به علت نقص رقابتی که در قارچ های خوراکی ایجاد میشود، سایر ارگانیسم ها قادر به رشد در بستر بوده و عموماً کپک های هرز روی بسترهای لخت رشد میکنند(وان زاین 1979) البته تکرار این مطلب ضروری به نظر میرسد که وجود لکه های لخت و کپک های هرز به تنهایی نمیتواند دلیلی بر آلودگی ویروسی باشد.

 

اهمیت اقتصادی بیماری های ویروسی

توضیحاتی که درباره علائم بیماری های ویروسی داده شد اهمیت اقتصادی آلودگی قارچ های خوراکی به ویروس را نشان میدهد. در مواردی ، این احتمال وجود دارد که نقصان حاصله از ویروس به قدری خفیف باشد که توسط دیگر عوامل پوشیده شده و از دید افراد دور بماند یا ممکن است آلودگی آن قدر شدید باشد که محصول به دست آمده قابل عرضه به بازار نبوده یا به کلی محصولی تولید نشود. در اواخر دهه 1950 و 1960 انهدام کامل قارچ های خوراکی به قدری شایع شد که عده ای از تولیدکنندگان جزیی و خرده پای قارچ خوراکی ، شغل خود را از دست دادند.

از آنجایی که هم اکنون تشخیص بیماری های ویروسی در مراحل اول آلودگی میسر است ، حذف کامل محصول کمتر رخ میدهد. مسئله مهم این است که با ممانعت از شیوع شدید بیماریهای ویروسی ، قارچ های خوراکی به سرعت رشد میکنند.

مرفولوژی ویروس ها

ویروس ها ذرات بسیار ریزی هستند که تا چندی قبل به عنوان ذرات غیر زنده محسوب میشدند، اما بررسی های انجام شده مشخص کرد که ویروس ها را نمیتوان ذرات غیر زنده تصور کرد ، چون آنها قادرند با وارد شدن به پیکره یک میزبان در آن تکثیر یابند و در اغلب موارد باعث ایجاد بیماری هایی در انسان ، حیوانات و گیاهان گردند. ویروس ها به قدری ریز و کوچکند که نمیتوان آنها را با میکروسکوپ نوری و معمولی مشاهده کرد و برای دیدن آنها نیاز به میکروسکوپ های عظیم الجثه به نام میکروسکوپ الکترونی است.

ویروس هایی که در گیاهان ایجاد بیماری میکنند بسیار زیادند بطوریکه پس از قارچ ها ، ویروس ها مهم ترین پاتوژن های گیاهان محسوب میشوند.

ساختمان ویروس

ویروس شامل یک یا دو رشته DNA یا RNA  است که توسط پوشش پروتئینی احاطه شده است و برای بیماری زایی باید پوشش مزبور را در بدن میزبان از دست بدهد . ویروس مانند کروموزوم مجموعه ای از ژنهاست که قادر است بسیاری از اطلاعات ژنتیکی مشابه یا غیر مشابه اطلاعات ژنتیکی میزبان را با خود حمل کند.

ویروس ها خود قدرت تکثیر ندارند و به این منظور میزبان را وادار به رونویسی و ترجمه از روی خود می نمایند و کار رونویسی و ترجمه سلولی را مختل میکنند ، لذا این موجودات در گروه پارازیت های اجباری یعنی گروهی که برای زنده ماندن نیاز به یک میزبان زنده دارند ، قرار میگیرند.

کنترل

 کنترل بیماری های ویروسی قارچ های خوراکی با تلفیقی از اقدامات موثر که روی هم رفته یک برنامه  بهداشتی کاملی را به ما میدهند امکان پذیر میشود. باید توجه داشت چنانچه با پیاده کردن چنین اقداماتی باز هم مزرعه به ویروس آلوده شود مشکلات و نقص هایی در امر کنترل وجود داشته که باید سریعاً به بررسی و کنترل آنها پرداخته و آنها را اصلاح نمود.

هدف از کنترل این بیماری جلوگیری از تماس اسپورها و قطعات میسلیومی آلوده با سالن های پرورش قارچ خوراکی است . همان طور که گفته شد محصول در بین مرحله II و مرحله پوشانیدن سطح بستر بیشترین خسارات ویروسی را می بیند. برنامه های داده شده همگی میتوانند موجب به حداقل رسانیدن و حذف بیماری های ویروسی در سالن های پرورش قارچ خوراکی شوند.

مرحله یک

 تهیه کمپوست در خارج سالن کشت و نصب فیلترهایی به منظورتصفیه هوای ورودی به سالن میتوانند باعث کاهش احتمال خطر آلودگی شوند. انتخاب صحیح طول نسبت به عرض و یا استفاده از یک حایل باد نیز میتوانند در امر کنترل موثر واقع شوند.

مرحله دوم

 براساس تجربه دمای 60 درجه به بالا میتواند باعث کشته شدن اسپورهای آلوده و همچنین ویروس ها شود . بنابراین باید به منظور حذف چنین اسپورهایی، کمپوست را برای مدت چند ساعت در دمای 60 یا 65 درجه سانتیگرادنگهداری نمود. با این تفاسیر طبق روال عادی تهیه کمپوست در مرحله دوم ، پس از گرمادهی به مرحله ای میرسیم که دما رو به کاهش است . در این مرحله باید توجه داشت که هوای ورودی به سالن میتواند حامل اسپورهای آلوده باشد لذا در این مرحله انجام فیلتریزاسیون یا تصفیه هوای ورودی ضروری است .

مرحله بذر پاشی

خطرناک ترین مرحله آلودگی محصول است و بیماری های ویروسی مختلف میتوانند در این مرحله ظاهر شوند . لذا باید در این مرحله به بهداشت توجه بسیار زیادی شود . بدین منظور باید تمام وسایل و تجهیزات مورد استفاده را بلافاصله پس از استفاده با یک ماده مناسب به طور کامل ضدعفونی کرده ، همچنین در پایان کشت محصول باید با استفاده از بخار آب محیط داخل سالن را به طور کامل ضدعفونی نمود.برای ضدعفونی تمام سطوح داخل سالن کشت، میتوان با یک ماده گندزدای مطلوب سالن را اسپری کرد. باید توجه داشت که ، ماده گندزدا با تمام سطوح تماس داشته باشد. برای ضدعفونی میتوان از محلول فرمالین 2 درصد استفاده نمود.

در صورتی که فرمالین در دسترس نباشد میتوان از یک ماده فنولیکی یا از فرمالدهید استفاده نمود. درهنگام بذر پاشی باید دستانمان عاری از آلودگی بوده و کاملاً تمیز و پاک باشند . همچنین کارکنانی که در سالن تردد دارند باید لباس های کاملاً پاکیزه و عاری از آلودگی بر تن داشته باشند. میتوان برای پاک نمودن لباس ها ، آنها را در یک خشک کن به مدت 20 دقیقه قرار داد و یا آنها را با ماشین لباسشویی شستشوکرد.

مرحله پنجه دوانی اسپان

استفاده از فیلتر ها به منظور تصفیه هوای ورودی ، ضدعفونی کامل محل های پنجه دوانی اسپان و وسایل و راهروها به سموم تدخینی یا دود و فومیگات کردن آنها و همچنین پوشاندن سطح کمپوست به هنگام پنجه دوانی اسپان با سفره یکبار مصرف یا نایلون توصیه میشود.

درگذشته از روزنامه برای پوشاندن سطح بستر استفاده می شد که تکنیک های امروزی این روش را منسوخ میدانند . به چند دلیل : 1) سطح روزنامه تبادل هوا دارد

2)سرب روزنامه سمی است

مضرات قارچ دکمه اي

3)کاغذ روزنامه قابلیت کپک زدن دارد

 4)به سرعت خشک میشود و باید آب پاشی شود.

مرحله پوشاندن سطح بستر

تهیه خاک پوششی از اجزای مطمئن و مناسب و عاری از آلودگی و آن هم در محل هایی تمیز و پاک از اقدامات ضروری در بحث کنترل بیماریها هستند.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید


امروز 215


دیروز 256


هفته 1284


ماه 1284


همه 137647

دانلود کاتالوگ شرکت پرورش قارچ  آریانا 

آدرس : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

تلفن : 02636305453 

فکس : 02636305453

همراه : 09121780442 و 09126888295

کلیه حقوق این سایت متعلق به  گروه تولیدی قارچ آریانا مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای می باشد. طراحی وب سایت توسط  سنا نیک

 

مضرات قارچ دکمه اي

 

 

به آن دسته از عواملی که به قارچ های خوراکی حمله کرده و باعث ضرر و زیان جدی می شوند را عوامل بیماریزا می نامند ، در حالیکه موجوداتی که بر سر مواد غذایی با قارچ های خوراکی رقابت می کنند را عوامل رقیب یا کپک می نامند.باید بگویم تمام کپک هاو باکتری ها مضر نبوده و حتی برخی از آنها بسیار مفید اند و سبب افزایش رشد ومقدار بار دهی می شوند.

نکات لازم برای جلوگیری از بروز آفات و بیماریها: 1-    رعایت بهداشت در سالن های پرورش 2-    تهیه مواد اولیه تازه 3-    ضدعفونی کفش ها قبل از ورود به سالن توسط محلول آب آهک یا فرمالین 4-    شستشوی مرتب روپوش و دستکش 5-    ضد عفونی سالن پس از برداشت محصول با فرمالین 6-    خروج کمپوست تخلیه و انتقال آن به مکانی دور از سالن 7-    برداشت سریع قارچهای آلوده یا خروج کمپوست آلوده از سالن

عوامل بیماریزای قارچ: ویروس ، باکتری ،کپک 1-    ویروس: ويروس ها از طریق میسلیوم آلوده وارد سالن می شوند و به سرعت به شبکه میسلیومی قارچ متصل شده و سراسر آن را آلوده میکنند. علائم بیماری:کندی رشد شبکه میسلیومی قارچ و سپس توقف کامل رشد ریسه قارچ، بدشکلی قارچ ،ساقه های آبکی یا پوسیده جلوگیری: قطعاً قرار دادن  ریسه رشد یافته روی پلیت آگار در دمای 35 درجه به مدت 3 هفته کاملاً ویروس را از بین می برد. 2-    باکتری: معمولترین باکتری که برای رشد قارچ صدفی مضر است پزودوموناس تولاسی می باشد.این باکتری در قارچ دکمه ای عامل بیماری سوختگی است.از طریق آب،بذر،حشرات و … وارد سالن می شود. علائم بیماری: کاهش محصول و شکنندگی بازیدیوکارپ درمان: کاهش رطوبت محیط به 80 الی 85 % ،آب پاشی با وایتکس 2/0 % یا آب کلر 150 – 250 ppm 3-    کپک : جنس های پنی سلیوم،آسپرژیلوس،تریکودرما از جدی ترین کپک هایی هستند که کمپوست قارچ صدفی را درگیر می کنند و گاهاً سبب از بین رفتن کامل کمپوست و نهایتاً خسارت اقتصادی می شوند.بواقع باکتری و ویروس کمتر قارچ صدفی را درگیر می کنند اما اکثر قارچ کاران صدفی با کپک ها درگیر هستند. علائم : ریسه کپک نیز مشابه ریسه قارچ ابتدا سفید رنگ است اما بتدریج و در زمان اسپورزایی سبز می شود.در این مرحله رشد ریسه قارچ متوقف است. درمان: برداشت بخش آلوده ، استفاده از پنبه الکلی و خشک نگه داشتن اتاق کشت جالب است بدانید که بستر عصاره شیرین بیان آلوده به کپک نمی شود. اما بسترهایی که غنی از نیتروژن است بیشتر آلوده می شود.

آفات حشراتی چون Phoridو Sciarid بافت قارچ صدفی را آلوده می کند و خسارت سنگینی به تولید کننده بخصوص در فصل تابستان وارد می کنند. از آنجاییکه قارچ صدفی به بخار های شیمیایی حساس است نمی توان از حشره کش ها ( مالاتیون،سیپرمترین و دیازینون ) استفاده کردو بهتر است 14 روز نوع سم را عوض کردو حداقل تا 12 روز بعد از سم پاشی نیز نباید قارچی ظاهر شود و بهترین راه، استفاده از تله و بدام انداختن حشرات است و یا نصب توری ریز بر روی درب و پنجره. در آمریکا برای جلوگیری از حمله مگس Sciarid از باکتری باسیلوس ترنجنسیس هنگام بذرزنی استفاده می کنند. مگس سرکه( Dresophila melanogaster ) که به آن مگس میوه نیز می گویند 3 تا 4 میلی متر طول دارد و به رنگهای زرد،قهوه ای،خاکستری یا سیاه دیده می شود. مراحل زندگی این مگس شامل:تخم،لارو،شفیره و حشره کامل است. مگس بالغ از ریسه های روی کمپوست تغذیه می کند و داخل کمپوست تخم ریزی می کند. وقتیکه لارو از تخم ها بیرون آمد،از ریسه قارچ تغذیه و از طریق پایه وارد کلاهک شده و ایجاد کانال می کند. مگس سرکه در دمای زیر 16 درجه از بین می رود و در بالای 30 درجه نیز عقیم می شود.

 

کلمات کلیدی: بذر قارچ , اسپان قارچ , تخم قارج , کمپوست قارچ , خاک پوششی قارچ , کمپوست قارچ صدفی,  کپوست قارچ دکمه ای

نویسنده: ام هانی رمضانی

 کلمات کلیدی :کمپوست قارچ ،بذر قارچ ،خاک قارچ ،خاک پوششی ، قارچ ، قارچ صدفی

تولید بذر قارچ آریانا ، ارائه دهنده ی خدمات و مشاوره در زمینه های :

کمپوست قارچ صدفی ، کمپوست قارچ دکمه ای ، بذر قارچ ،  خاک قارچ ، کمپوست قارچ ،تولید بذر قارچ ، خاک پوششی قارچ ، راه اندازی سالن های قارچ ، بذر قارچ صدفی ، بذر قارچ دکمه ای ، خاک پوششی قارچ ، مکمل خاک ، کمپوست قارچ ، اسپان قارچ ، مشاوره تولید قارچ ، آموزش تولید قارچ ، مشاوره راه اندازی سالن قارچ ، فروش بذر قارچ ، قیمت انواع بذر قارچ ، مشخصات بذر قارچ مرغوب ، قیمت بذر قارچ دکمه ای ، فروش بذر قارچ صدفی ، تولید بذر قارچ صدفی ، انواع بذر قارچ ، تولید بذر قارچ صدفی ، شرایط مطلوب نگهداری بذر قارچ ، خصوصیات بذر قارچ خوب ، روش تهیه بذر قارچ ( اسپان قارچ صدفی – اسپان قارچ دکمه ای ) ، مزیت بذر قارچ خوراکی به سایر قارچ ها ، مراحل تولید انواع بذر قارچ ، روش تهيه بذر قارچ صدفی تولید فروش و پخش انواع بذر قارچ، مکمل خاک آریانا ،قارچ صدفی ، بذر قارچ ،  خاک پوششی ، قارچ ،  تولید قارچ صدفی ، پرورش کمپوست قارچ دکمه ای ، خاک قارچ  ،قارچ دکمه ای ، روش تهیه کمپوست قارچ دکمه ای

برچسب ها : مقالات پرورش قارچ ، درباره ی بذر قارچ ، روش تهيه بذر قارچ صدفی ، روش تهیه بذر قارچ ، مراحل تولید بذر قارچ صدفی ،انواع قارچ و مزایای آن ، بذر قارچ

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید


امروز 215


دیروز 256


هفته 1284


ماه 1284


همه 137647

دانلود کاتالوگ شرکت پرورش قارچ  آریانا 

آدرس : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

تلفن : 02636305453 

فکس : 02636305453

همراه : 09121780442 و 09126888295

کلیه حقوق این سایت متعلق به  گروه تولیدی قارچ آریانا مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای می باشد. طراحی وب سایت توسط  سنا نیک

مضرات قارچ دکمه اي
مضرات قارچ دکمه اي
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *