مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

دوره مقدماتی php
مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری
مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

دوران بارداری یکی از مهم ترین دوران زندگی مادر و جنین است بنابراین مادر باردار باید از خود و کودکی که در بطن دارد، مراقبت نماید زیرا کوچکترین بی احتیاطی موجب آسیب به جنین شده و عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند خانم های باردار در این دوران ، دور داروهای شیمیایی را خط بکشند به همین دلیل ممکن است این خانم ها برای کاهش درد خود سراغ داروهای گیاهی بروند و فکر کنند این داروها هیچ گونه عواقبی برای آنها در پی ندارند اما گیاهان دارویی بسیار قوی در طب سنتی وجود دارد که به مثابه سم عمل کرده و حتی می تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود و در مقابل نیز عرقیاتی در طب سنتی وجود دارد که می تواند به تکامل جنین کمک کند.

بنابراین در این دوران به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کنید زیرا همه داروهای گیاهی کاملاً بی خطر نیستند. در این بخش از نکات و تغذیه دوران بارداری در نمناک عرقیاتی که مادر باردار بهتر است مصرف نکند و عرقیاتی که با مشورت متخصص می تواند مصرف نماید را آورده ایم.

عرق زیره

مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

زیره ضدچاقی، ضدنفخ، بادشکن، تقویت اعصاب، کاهش چربی خون و… است اما مصرف آن برای همه خانم ها مخصوصا خانم های باردار توصیه نمی شود زیرا مصرف عرق زیره در ماه های آخر بارداری ، احتمال ابتلای زردی در نوزاد را بالا می برد و پوست نوزاد را تیره می کند. 

دوره مقدماتی php

عرق گیاهی سنبل الطیب

مصرف عرق سنبل الطیب در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا برای کلیه ها مضر است اما مصرف اندک این عرق مشکلی ایجاد نمی کند. 

عرق گیاهی رازیانه

مصرف عرق رازیانه به علت تقویت هورمون های زنانه در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا از نظر هورمونی روی جنین چه دختر و چه پسر اثرات سوء می گذارد.

عرق گیاهی شیرین بیان

عرق شیرین بیان به علت بالا بردن فشار خون افراد برای خانم های بارداری که به فشار خون مبتلا هستند، توصیه نمی شود.

عرق گیاهی نعناع 

یکی از مشکلاتی که برخی خانم های باردار به آن مبتلا هستند ، ریفلاکس یا ترش کردن معده است. این خانم ها ممکن است برای رفع این حالات خود ، عرق نعناع مصرف کنند اما مصرف این عرق به دلیل افزایش یبوست ، ابتلا به ریفلاکس و ترش کردن معده توصیه نمی شود پس بهتر است این دسته از خانم ها برای درمان نفخ شکم به سمت عرق نعناع نروند. و به جای آن از عرق زنیان استفاده کنند.

برای درمان میگرن در دوران بارداری و رفع کسالت و خستگی می توانید از این عرق استفاده کنید به این صورت که آن را روی حوله یا کلاه نخی بریزید و روی سرتان بگذارید. گذاشتن برگ تازه نعناع روی دندان خراب برای تسکین دردهای دندانی مفید است.

چای سبز

خانم های بارداری که دچار کم خونی هستند و فشار پایینی دارند بهتر است در بارداری دمکرده چای سبز مصرف نکنند زیرا فشار را پایین می آورد و باعث کاهش قند، کلسترول و چربی می شود.

دم کرده گل گاوزبان

مصرف دم کرده گل گاوزبان در بارداری خطر سقط جنین را به همراه دارد بنابراین توصیه می شود در دوران بارداری گل گاوزبان مصرف نشود.

نکته مهم :

زنان باردار در سه ماهه اول بارداری به هیچ وجه نباید ، زعفران و زرشک استفاده کنند زیرا خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط جنین یا زایمان زودرس را به دنبال دارد.

مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می شود.

زنان باردار باید از خوردن گیاهانی مانند پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

مصرف کرفس در بارداری سبب افزایش ناراحتی های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع در جنین می گردد.

خانم های باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

زنان باردار بهتر است از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

عرق گیاهی بهار نارنج

برخی از مادران باردار در این دوران دچار سردرد های میگرنی می شوند اما نمی توانند داروهای شیمیایی مصرف کنند به همین دلیل برای کاهش این سردرد ها بهتر است آنها عرق بهار نارنج را جایگزین داروهای مسکن شیمیایی نمایند.مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

مصرف یک سوم لیوان عرق بهارنارنج همراه با عسل برای درمان حمله عصبی یا همان میگرن شدید مفید است. نوشیدن یک سوم لیوان عرق بهارنارنج قبل از شام برای رفع بی خوابی میسر است.

عرق گیاهی بادرنجبویه

برخی از خانم ها در بارداری ویارهای شدید دارند و به علت تهوع قادر به خوردن هر مواد غذایی نیستند. خوردن عرق بادرنجبویه همراه آب انار طبیعی و کمی عرق نعناع برای این دسته از مادران باردار مفید و موثر است. همچنین مصرف این عرق برای رفع کسالت و کرختی دوران بارداری مفید می باشد.

در بخش سلامت نمناک و در مطلب خواص بادرنجوبه گفتیم که مصرف عرق گیاهی بادرنجبویه افسردگی را در خانم های باردار یا شیرده کاهش می دهد.

استفاده از داروی ضدافسردگی در خانم های شیرده سبب کم شدن شیرآنها می شود بنابراین بهتر است این خانم ها با مشورت با پزشک عرق بادرنجبویه و بهارنارنج را جایگزین داروهای ضدافسردگی نمایند.

عرق گیاهی خارخاسک

عرق خارخاسک جزء عرق های گیاهی است که برای خانم های باردار مفید است. این عرق باعث تصفیه شدن خون شده و برای خانم هایی که در بارداری بعداز خوردن غذاهای گرم مزاج ، دچار کهیر می شوند یا پوست شان دچار خارش می شود، مفید است.

سنگ کلیه، سنگ مثانه ، سنگ کیسه صفرا از معضلاتی هستند که به دلیل افزایش هورمون های بارداری ترشح شده از جفت سراغ خانم های باردار می آیند . مصرف عرق خارخاسک می تواند این سنگ ها را دفع کند.

عرق خارخاسک خلط آور بوده و موجب بهبود سرفه های خشک و آزاردهنده می شود بنابراین مصرف یک استکان تا سه استکان از این عرق در روز برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری مفید است. عرق ساخته شده باید 20 درجه باشد (یعنی 20کیلو گیاه در یک مترمکعب آب تقطیر می شود).

عرق گیاهی اسطوخودوس

  • طرز پخت برنج طارم ایرانی
  • هر خانم بارداری ممکن است در این دوران دچار استرس و اضطراب گردد، مصرف عرق اسطوخودوس سبب دور شدن استرس از مادر و آرامش اعصاب او می شود. این عرق برای کاهش تب برای خانم های بارداری که سرماخورده اند بسیار مفید است. مصرف عرق اسطوخودوس سبب جلوگیری از گرفتگی عضلات که به دلیل کمبود کلسیم می شود ، شده و گرفتگی عضلانی را باز می کند.

    عرق شنبلیله

    3تا 6درصد زنان باردار در دوران بارداری ، قند خونشان افزایش یافته و دچار دیابت بارداری به خصوص در سه ماهه دوم بارداری می شوند که این بیماری معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می شود. عرق شنبلیله قندخون را کاهش می دهد و برای کاهش قند خون در این خانم ها مفید است.

    عرق بیدمشک

    مصرف عرق بیدمشک موجب افزایش اشتها در بارداری می شود و برای رفع کم اشتهایی مفید است. در این دوران باید کم اشتهایی رفع شود زیرا جنین نیاز به تغذیه کافی دارد. این عرق برای کاهش تپش قلب در دوران بارداری مفید است.

    عرق گیاهی خارشتر

    عرق خارشتر مانند یک مکمل در کنار عرق خارخاسک، برای دفع سنگ هامفید است . مصرف عرق خارشتر به دلیل ضدعفونی کردن مجاری ادرار، عفونت مثانه یا کلیه را درمان می کند. مصرف یک استکان تا سه استکان در روز عرق خارشتر ورم بارداری را کاهش می دهد اما میزان مصرف به نوع درمان بیماری بستگی دارد.

    عرق گیاهی آویشن

    مادران بارداری که به آلرژی دچارند و بینی شان بیشتر اوقات گرفته است ، به سختی نفس می کشند و به همین علت غلظت اکسیژن در خون کاهش پیدا می کند و روی رشد مغزی و جسمی جنین اثر نامطلوبی می گذارد.مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

    این خانم ها برای باز شدن بینی خود بهتر است عرق آویشن را کف دست خود بریزند و در داخل بینی استنشاق کنند تا بینی آنها باز شود. این عرق جایگزین خوبی برای قطره ها و داروهای شیمیایی رفع گرفتگی بینی است.

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    

    مصرف عرق کاسنی در بارداری

     

    برگ های تازه این گیاه را میتوان در تهیه انواع سالاد بکار برد و ریشه برشته و پودر شده آن معمولاً بعنوان جایگزین قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور گل و ریشه گیاه کاسنی به علت دارا بودن ارزش تغذیه ای بالا دارای خاصیت های درمانی بسیار زیادی بوده و در درمان امراض گوناگون کاربرد فراوانی دارد. با کمک فرآیند تقطیر میتوان عرق کاسنی را از این گیاه تهیه کرد.

     

    مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

    آیا استفاده از عرق کاسنی در بارداری مجاز است؟

    محققان معتقد هستند استفاده از عرق کاسنی در دوران بارداری حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. زیرا استفاده زیاد عرق این گیاه میتواند رحم را تحریک کند و سبب انقباضات رحم شود و سلامتی زن باردار و جنین را به خطر بیندازد. همچنين استفاده زیاد عرق کاسنی و یا خود کاسنی در بارداری سبب خونریزی می شود و امکان دارد سقط جنین را بدنبال داشته باشد. به همین علت این عرق را به مقدار خيلي کم و حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص استفاده کرد.

     

    استفاده از کاسنی در بارداری

     

    فواید استفاده از کاسنی در بارداری

    کاسنی میتواند فواید درمانی بسياري در دوران بارداری برای شما به وجود آورد ، این فواید عبارتند از:

     

    استفاده کاسنی در بارداری برای تسکین مشکلات گوارشی

    از خواص کاسنی در بارداری، رفع مشکلات و ناراحتی های گوارشی دوران بارداری مانند یبوست، سوزش سر دل و ریفلاکس است.

     

    مصرف کاسنی در بارداری برای جلوگیری از سرطان

    به طور کلی استفاده از کاسنی، رشد تومورهای سرطانی را به حداقل می رساند و از بروز بسياري از سرطان ها در دوران بارداری جلوگیری می کند. این گیاه دارای فروکتان است که به آن خاصیت ضد توموری و آنتی اکسیدانی می دهد؛ همچنين این خاصیت ها سبب افزایش سیستم ایمنی در دوران بارداری می شود.

     

    کاهش درد آرتروز با مصرف کاسنی در بارداری

    خواص ضد التهابی کاسنی در به حداقل رساندن درد ناشی از استئوآرتریت در دوران بارداری بسیار کمک کننده است. این گیاه به شما کمک می کند تا از درد مفصل ها و درد عضلات در دوران بارداری بطور مؤثر خلاص شوید.

     

    نقش عرق کاسنی در درمان فشارخون یا عفونت های ادراری:در بسياري از موارد مادر باردار به علت تغییرات هورمونی و همینطور استرس های شدید بارداری یا به علت افزایش وزن بیش از حد ی خود به بیماری هیا مختلفی مانند فشارخون یا عفونت های ادراری دچار می شود. جالب است بدانید که عرق کاسنی حتی در دوران بارداری بر روی این علایم هم تأثیر می گذارد و به سرعت آن ها را کنترل و از بین خواهد برد.

     

    تقویت ایمنی با استفاده از کاسنی در بارداری

    کاسنی یک تقویت کننده ایمنی در دوران بارداری است. خواص ضد باکتریایی گیاه در دوران بارداری، شما را از عفونت های باکتریایی محافظت می کند. دیگر مواد مغذی موجود در این گیاه شما را از ابتلا به بیماری های ديگر موصون می کند.

     

    کاسنی و ارتقای سلامت کلیه ها

    می توانید از عصاره ریشه کاسنی بعنوان یک ادرارآور مؤثر در دوران بارداری استفاده کنید. این گیاه سبب دفع ادرار و کمک به از بین بردن سموم کلیه و کَبِد شما می شود. بنابراین کاسنی از جمع شدن آب در بدن( ادم، ورم) در دوران بارداری جلوگیری می کند.

     

    مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

    فواید استفاده کاسنی در بارداری

     

    فواید خوردن عرق کاسنی در ماه آخر بارداری

    زردی نوزادان رایج ترین مشكل نوزادان در بدو تولد است و در موردهای شدید ممكن است حتی در نوزادان طبیعی ایجاد اسیب های جدّي مغزی نماید و برای درمان آن از نور درمانی، دارو درمانی، تعویض خون و یا طب سنتی استفاده می شود. یکی از روش های جلوگیری از زردی نوزادان، جلوگیری آن در دوران بارداری است.

     

    عرق کاسنی با پاک سازی کبد و دفع مواد زائد و سمومات کبد و نیز تصفیه خون مادر، نقش بسیار مهمی در جهت جلوگیری از ایجاد زردی نوزادان در طول دوران بارداری دارد، همینطور از آنجایی که یکی از راههای زیباتر شدن فرزند، پاکسازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است، این خاصیت عرق کاسنی سبب شده خوردن آن مورد توجه مادران باردار قرار گیرد.

     

    روش مصرف عرق کاسنی

     

    روش مصرف عرق کاسنی

  • عکس جزیره دانش
  • کارشناسان به اشخاص توصیه می کنند از خوردن و نوشیدن داروهای گیاهی بدون نظارت پزشک، عدم اگاهی کامل از شرایط بیماری شخص، مسافت رفت و آمد ، نوع کار و مواردی از دست جلوگیری کنند وتنها بعد از مشاوره با پزشک این نسبت به استفاده از این دمنوش ها استفاده کنند.

     

    گفتنی است؛ کارشناسان همینطور توصیه می کنند اشخاص عرق کاسنی را با آب در دمای معمولی بنوشند و بهترین زمان برای نوشیدن آن صبح ناشتا است.

     

    مضرات عرق کاسنی در بارداری

     

    مضرات عرق کاسنی در بارداری

    برخی خوراکی ها یا گیاهان دارویی میتوانند خطراتی را، هر چند اندک، برای جنین بهمراه داشته باشند، لذا توصیه می شود که مادران باردار و به خصوص بانوانی که سابقه یا خطر سقط جنین ، خونریزی دوران بارداری و مشکلات مشابه دارند؛ مصرف آن ها را به حداقل کاهش دهند و به خصوص در مورد گیاهان دارویی، تنها با مشورت پزشک با تجربه اقدام کنند.

     

    بطور کلی از آن جایی که دوران بارداری، دورانی حساس و مهم به شمار میرود ، مصرف بی اندازه گیاهان دارویی توصیه نمی شود چرا‌که امکان دارد به جنین آسیب وارد کند. مصرف عرق کاسنی در بارداری نیز با وجود خواص دارویی فراوان برای جنین و مادر، به دلیل طبع سرد و نقش آن در افزایش انقباضات رحمی، در صورت زیاده روی ، سبب اسیب به جنین شده، همینطور احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین را تقویت می کند. ازدیگر اثرات منفی خوردن عرق کاسنی در بارداری، التهابات پوستی، خارش، ایجاد خستگی، گیجی و مشکلات تنفسی بهمراه کاهش اشتها است.مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

     

    گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

     

     

    رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

    مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    افزایش سایز و حجم اندام تناسلی

    پاسخ سوالات زناشویی‌ را تلفنی دریافت کنید

    کاملا رایگان مشاوره بگیر!

    ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

    راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

    پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

    رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

    رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

    کرم چند کاره پوست با قیمت تکرار نشدنی!!

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    عرق بیدمشک خواص زیادی داشته و به عنوان معطر کننده شربت می توان از آن استفاده کرد، اما خوردن آن به صورت خالی توصیه نمی شود، زیرا استفاده از آن موجب افت قند خون شده، بنابراین مصرف عرق بیدمشک در بارداری و برای مادران شیرده، همچنین کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود

    گیاهان دارویی، خواص درمانی بی شماری دارند به همین منظور در درمان بسیاری از بیماری ها و دردها مورد استفاده قرار می گیرند، اما مصرف برخی از آنها در عین حال که می تواند فواید زیادی داشته باشد ممکن است با عوارض و خطراتی همراه باشد، بنابراین قبل از استفاده از هر نوع داروی گیاهی لازم است درباره آن تحقیق شود. در این مطلب توضیحاتی در مورد مصرف عرق بیدمشک در دوران حاملگی ارائه کرده ایم که امیدواریم سودمند واقع شود.

    بیدمشک از جمله گیاهان معطر است که معمولا در تهیه شربت مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن دارای خواص درمانی بسیاری از جمله تقویت کننده قلب، محرک قوای جنسی، تقویت دستگاه گوارش می باشد. همچنین عرق بیدمشک آرامش بخش و خواب آور بوده و در بهبود دردهای عصبی، افسردگی و ناراحتی های عصبی می تواند مؤثر واقع شود. برای این منظور می توانید نصف فنجان عرق بیدمشک را با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و به همراه کمی شکر و یا عسل میل نمایید.

    مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

    افسردگی، یکی از مشکلات شایع دوران حاملگی است که این مساله برای بسیاری از خانم های باردار موضوعی آزاردهنده است که گاهی با آسیب های جبران ناپذیری همراه است،؛ مصرف عرق بیدمشک در دوران حاملگی به این دلیل که تسکین دهنده و آرامش بخش است، می توان در صورت ضرورت و به منظور کاهش تنش های روحی، مقدار کمی از آن را به صورت شربت مورد استفاده قرار داد. عرق بید مشک دارای طبیعت سرد بوده، بنابراین مصرف زیاد آن در بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند، همچنین همان گونه که در بالا اشاره کردیم، عرق بیدمشک موجب کاهش قند خون می شود، از این رو مصرف آن برای خانم های باردار به خصوص مادرانی که سابقه خونریزی و سقط جنین دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در ادامه مطلب مصرف عرق بید مشک در دوران حاملگی می توانید برخی دیگر از خواص عرق بید مشک را ملاحظه نمایید.

    به طور کلی داروهای گیاهی خواص زیادی دارند، اما مصرف آنها در دوران بارداری ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای مادر و جنین شود، از این رو در این دوران باید مصرف گیاهان دارویی به حداقل برسد و مادران باردار لازم است قبل از مصرف هر گونه داروی گیاهی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

    منبع : آرگا



    ساخت کاردستی های جالب با چوب


    ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



    چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟



    جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین


    نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



    چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a5ea46ceb6fd0078f6b7c3952eac25f2” );document.getElementById(“f190a543e2”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


    (چاپ)


    منبع :

    به محض مشاهده دو خط موازی بر روی بی بی چک موجی از شادی و شعف شما را در برمی گیرد. این احساس خوشبختی با سوالات بسیاری در مورد باید و نبایدهای غذایی در دوران بارداری همراه است. آنچه تا پیش از این با خاطری آسوده مصرف می کردید اکنون باعث برانگیختن شک و تردیدهای فراوانی در شما می شود. این امر به دلیل آن است که مصرف برخی محصولات غذایی که در شرایط عادی ایمن تلقی می شود ممکن است در دوران بارداری با اثرات سوئی بر سلامت مادر و جنین همراه باشد. در ادامه متن به بررسی ایمن بودن عرق کاسنی در بارداری و فوائد و مضرات مصرف آن پرداخته می شود.

    کاسنی یک گیاه دارویی با گل هایی به رنگ آبی روشن است. نوع دیگری از کاسنی که دارای گل های زرد است به گل قاصدک شهرت دارد. این گیاه در زبان انگلیسی با نام هایsailor’s succor و wild succor نیز شناخته می شود. برگ های تازه این گیاه را می توان در تهیه انواع سالاد به کار برد و ریشه برشته و پودر شده آن معمولا به عنوان جایگزین قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گل و ریشه گیاه کاسنی به دلیل دارا بودن ارزش تغذیه ای بالا دارای خواص درمانی بسیار زیادی بوده و در درمان امراض متعدد کاربرد فراوانی دارد. با کمک فرآیند تقطیر می توان عرق کاسنی را از این گیاه تهیه کرد.

    فوائد کلی عرق کاسنی برای بدن

    بهبود عملکرد قلب و عروق: مصرف متعادل عرق کاسنی میزان کلسترول بد خون که از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سکته های مغزی به شمار می رود را در بدن کاهش می دهد.مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

    پیشگیری از سرطان: حاصل مطالعات صورت گرفته توسط محققان نشان داده است که مصرف عرق کاسنی می تواند احتمال رشد تومورهای سرطانی را در بدن کاهش داده و در نتیجه از ابتلا به انواع سرطان ها پیشگیری کند.

    کاهش وزن بدن: کاسنی منبع بسیار خوبی از فیبرهای محلول در آب موسوم به الیگوفروکتوز و اینولین است که در کمک به کاهش وزن بدن بسیار موثر است.

    کاهش اضطراب و استرس: مصرف کاسنی به دلیل دارا بودن خواص آرام بخش در تسکین تنش های عصبی و کاهش اضطراب های روزمره بسیار موثر است. این ویژگی سبب می شود که با مصرف این گیاه مفید احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، عدم تعادل هورمونی، اختلالات خواب و پیری زودرس در مادران کاهش یاید. از آنجایی که کاسنی فاقد کافئین می باشد می توانید آن را بدون نگرانی در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. همچنین براساس مطالعات انجام شده مصرف کاسنی باعث کاهش سطح استرس بدن می شود.

    کاهش التهاب بدن: مصرف دمنوش کاسنی که بهترین جایگزین بدون کافئین برای قهوه محسوب می شود قابلیت ارتجاع و شکل پذیری گلبول های قرمز خون را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشد. این امر نیز به نوبه خود می تواند التهاب که از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های مزمن به شمار می رود را در بدن کاهش دهد. همچنین مصرف این گیاه مفید در تسکین درد، رفع سفتی مفاصل و کاهش علائم آرتریت نیز بسیار موثر است.

    محافظت از کبد: عرق کاسنی سرشار از مواد آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به پاکسازی کبد از سموم و مواد زائد کمک می کند.

    پیشگیری از دیابت: کاسنی منبع خوبی از فیبرهای غذایی است. از این رو مصرف آن می تواند در کنترل سطح قند خون و پیشگیری از دیابت موثر واقع شود.

    حاصل مطالعات صورت گرفته توسط محققان نشان داده است که علی رغم خواص دارویی فراوان عرق کاسنی در بارداری، مصرف مقادیر زیاد این گیاه در بارداری به هیچ وجه مجاز نمی باشد. لذا در صورت نداشتن جایگزین مناسب توصیه می شود که عرق کاسنی در بارداری را به حداقل کاهش دهید. همچنین بهتر است پیش از مصرف هر نوع گیاه دارویی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه عرق کاسنی در بارداری با فوائد بسیاری بر سلامت مادران باردار همراه است ولی با این حال به دلیل بروز عوارض جانبی از جمله تحریک انقباضات رحمی و افزایش خطر سقط جنین توصیه می شود که همواره اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

    فوائد مصرف عرق کاسنی در بارداری

    • تامین ویتامین ها و مواد معدنی: کاسنی منبعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به شمار می رود. به همین دلیل مصرف این گیاه مفید می تواند نیاز روزافزون مادران باردار به انواع ویتامین ها و ریزمغذی های مهم را در این دوران برطرف کرده و از این طریق باعث کمک به روند رشد و تکامل جنین شود.

    • کاهش استرس: بسیاری از پزشکان به مادران باردار توصیه می کنند که از مصرف کافئین در این دوران خودداری کنند. از آنجایی که کاسنی گیاهی فاقد کافئین است جایگزینی عالی برای کاهش مصرف کافئین در این دوران محسوب می شود. کاسنی می تواند سطح کورتیزول خون را ثابت نگه داشته و به این ترتیب میزان استرس مادران را کاهش دهد. همچنین کاسنی یک آرام بخش طبیعی است که با کاهش سطح اضطراب ذهن را آرام می سازد.

    • پیشگیری از مشکلات گوارشی: مصرف مقادیر متعادل عرق کاسنی در بارداری در کاهش علائم تهوع بارداری، سوزش سردل و سایر مشکلات گوارشی دوران بارداری بسیار موثر است.

    • کاهش یبوست: مصرف روزانه کاسنی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ترکیبات پروبیوتیک اینولین باعث بهبود عملکرد روده ها شده و به این ترتیب مشکل یبوست که از عوارض شایع دوران بارداری به شمار می رود را در مادران باردار کاهش می دهد.

    • تقویت سیستم ایمنی: کاسنی به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریال به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی در مادران باردار عمل می کند. از این رو مصرف مقادیر متعادل این گیاه مفید در مقابله با باکتری های خطرناک و بیماری زا کمک موثری به بدن می کند.

    • حفظ سلامت کلیه ها: گیاه کاسنی همانند یک دیورتیک طبیعی در بدن عمل می کند. از این رو مصرف روزانه آن موجب افزایش دفعات ادرار و در نتیجه پاکسازی کبد و کلیه ها از سموم و مواد زائد می شود. همچنین مصرف این گیاه در کاهش احتباس آب بدن در دوران بارداری نیز بسیار موثر است.

    مضرات مصرف کاسنی در بارداری

    اگرچه کاسنی دارای خواص مفید بسیار زیادی است ولی با این حال مصرف مقادیر زیاد این گیاه در بارداری مضر بوده و با اثرات نامطلوبی بر سلامت مادر و جنین همراه است. در ادامه به برخی از مهمترین عوارض مصرف زیاد کاسنی در بارداری اشاره می شود:

    • خطر سقط جنین: مصرف مقادیر متعادل کاسنی در بارداری ایمن و بی خطر است ولی با این حال از آنجایی که این گیاه یک قاعده آور طبیعی محسوب می شود مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد سیکل قائدگی و در نتیجه افزایش خطر سقط جنین در مادران باردار شود.

    • تحریک انقباضات رحمی: افراط در مصرف کاسنی می تواند موجب تحریک انقباضات رحمی شود و این در حالی است که انقباضات زودرس رحمی از جمله عوامل خطر سقط جنین در مادران باردار به شمار می رود.

    • عدم تعادل بدن: مصرف روزانه و متعادل کاسنی می تواند مواد مغذی مورد نیاز مادران باردار را در این دوران تامین کند ولی با این حال افراط در مصرف این گیاه مضر بوده و می تواند منجر به بروز اختلالات تعادلی در بدن شود.

    • کاهش وزن: از آنجایی که مصرف کاسنی می تواند منجر به سرکوب اشتها شود بهتر است در دوران بارداری در مقادیر محدود مورد استفاده قرار گیرد زیرا مصرف زیاد آن در این دوران اثرات نامطلوبی از جمله کاهش وزن مادران باردار را به دنبال دارد.

    • بیماری های پوستی: مصرف بیش از حد کاسنی باعث ایجاد مشکلات پوستی از جمله درماتیت تماسی و سایر حساسیت های پوستی در مادران باردار می شود.

    • واکنش های آلرژیک: آن دسته از مادرانی که به گل هایی از جمله گل آفتابگردان، داوودی و گل همیشه بهار حساسیت دارند به دلیل خطر ابتلا به آلرژی بهتر است از مصرف کاسنی در این دوران خودداری کنند. مشکلات مختلفی از جمله کهیر، تورم صورت، خارش شدید و مداوم، تنگی نفس، مشکل در بلع، خس خس سینه، احساس سرگیجه، از دست دادن هوشیاری و پریدگی رنگ از جمله مهمترین علائمی است که می تواند در اثر آلرژی ناشی از مصرف کاسنی در بدن ایجاد شود.

    • مشکلات گوارشی: ریشه گیاه کاسنی حاوی مقادیر بسیار زیادی از انواع فیبرهای محلول در آب می باشد. از این رو افراط در مصرف این گیاه می تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی متعددی از جمله تولید گازهای شکمی، نفخ، احساس تهوع، گرفتگی شدید معده، اسهال و تولید صدای غرغر شکم شود.

    عرق کاسنی در بارداری چه زمانی مصرف شود؟

    درمورد این که عرق کاسنی در بارداری چقدر بخوریم و یا عرق کاسنی در بارداری چه موقع بخوریم، پژوهش های علمی صورت نگرفته است اما بهترین حالت این است که در دو ماه آخر بارداری روزانه مقدار بسیار کمی و درحدود نصف فنجان کوچک عرق کاسنی را میل کنید.نگاهی کلی به فوائد و مضرات مصرف عرق کاسنی در بارداری نشان می دهد که در مصرف این گیاه دارویی نیز مانند هر ماده غذایی دیگر باید اصل اعتدال در مصرف را رعایت کرد. همچنین با رعایت توصیه های پزشک خود می توانید از ایجاد هر گونه عوارض احتمالی در این دوران که باعث به خطر افتادن سلامت خود و جنینتان می شود پیشگیری کنید.مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

     

    بیشتر بدانید:

    1- خوردن زعفران در بارداری آیا مجاز است و فوائد زعفران چیست؟

    2- مصرف چه خوراکی هایی در دوران بارداری ممنوع است؟

    3- باید ها و نباید های مصرف مکمل در دوران بارداری!

    4- آیا مصرف عرق کاسنی و رازیانه در دوران بارداری بی خطر است؟

    منبع: beingtheparent

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

  • طرز تهیه عدس پلو خوشمزه با سویا
  • وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    چرا  خجالت  میکشی؟؟؟…!!!!

    وقتی میتونی بدونه  اینکه پزشک رو ببینی  ازش مشاوره بگیری

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید
    مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    سلام خوردن روزی یک استکان عرق کاسنی در ماه آخر برای جلوگیری از زردی نوزاد ضرری نداره؟

    خیلی از خانم های دیگه میشنویم کاسنی خوبه. میگن برای جلوگیری از زردی خوبه.

    هفته آخر بارداری کاسنی بخوریم؟ نظر شما چیه کارشناس عزیز؟

    سلام مادر عزیز. زردی نوزاد عوامل دیگه ای داره. هیچ ربطی به تغذیه شما نداره.

    زردی نوزاد با تغذیه دوران بارداری قابل پیشگیری نیست. مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری

    چون به بعد تولد مربوطه و شما نباید هیچ عرقیجات و دمنوش گیاهی بخورید در بارداری.

    خدای ناکرده ممکنه نتایج بدی به دنبال داشته باشه.

    عرق کاسنی برای پیشگیری از زردی نوزاد توصیه میشه؟ یک ماه آخر بارداری باید خورده بشه؟

    با تزریق آمپول روگام زردی نمیگیره بچه؟ یکی گفت میگن آمپول روگام بزنی بچه دیگه زردی نمیگیره.

    فواید و مضرات کاسنی در دوران بارداری چه چیزاهاییه؟ میشه در بارداری از عرق کاسنی استفاده کرد؟

    کنترل زردی نوزاد با عرق کاسنی ممکنه؟ راهکار خاصی هست که باعث بشه بچه زردی نگیره؟

    عرق کاسنی لکه بینی در بارداری رو درمان میکنه؟ اگه عرق کاسنی بخورم خون ریزی بند میاد؟

    عرق بادرنجویه برای ویار بارداری مفیده؟ شنیدم برای معده خوبه و ویارو بهتر میکنه…

    عرق بید و ختمی برای درمان لکه بینی خوبه؟ دندونمم عفونت کرده نمیدونم چیکارش کنم…

    عرق نعنا نفخ معده در بارداری رو بهتر میکنه؟ من سابقه سقط بخاطر درد معده رو دارم…

    عرق نعنا برای درمان معده درد در بارداری مفیده؟ برای ترش کردن چی؟ چیکار کنم که خوب بشه؟

    شیر خشت با ترنجبین ضرر داره برای نوزاد؟ به خاطر زردی قطره بیلی ناستر بهش دادم. دوباره بگیرم بدم یا نه؟

    مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری
    مصرف عرق بیدمشک در ماه اخر بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *