مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی

دوره مقدماتی php
مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی
مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی

‏‎کلیدینیوم سی چیست؟
‏‎کلیدینیوم سی یکی از داروهای پر مصرف می باشد که در ناراحتی های گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو ترکیبی از دو داروی کلیدینیوم و کلرودیازپوکساید می باشد .
‏‎کلیدینیوم یک داروی آنتی کولینرژیک و ضد اسپاسم می باشد که به کاهش علائم پیچش و درد در معده و روده ها کمک می نماید . این دارو با آهسته کردن حرکات طبیعی دستگاه گوارشی و شل کردن عضلات معده و روده ها این کار را انجام می دهد .
‏‎کلرودیازپوکساید از دسته داروهای آرام بخش بنزودیازپینی می باشد که به کاهش اضطراب کمک می کند عملکرد این دارو منجر به انتقال پیام آرام بخش در مغز و اعصاب می شود .
‏‎این دارو در برخی موقعیت ها در ناراحتی های گوارشی بسیار کارآمد می باشد . از جمله موارد استفاده ی این دارو ، در کنترل علائم ناشی از بیماری سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS) می باشد.
کلردیازپوکساید موجود در این دارو سریع تر جذب می شود و اثر آن آشکار می شود در حالیکه اثر درمانی کلیدینیوم با تاخیر اتفاق می افتد و ممکن است ۴۰ دقیقه تا یک ساعت بعد از مصرف دارو اثرات ضد اسپاسم آن آشکار شود.
سایر داروهای آنتی کلینرژیک عبارتند از: هیوسین – آتروپین – بلادونا پی بی- دی سیکلومین – پروپانتلین 
‏‎پیش از مصرف کلیدینیوم سی 
‏‎-در صورت سابقه ی مشکلات پروستات ، مشکلات چشمی مانند گلوکوم (آب سیاه) مشکل در دفع ادرار یا مشکلات مجاری ادراری ، هرگونه ناراحتی گوارشی ، عفونت ، زخم گوارشی ، جراحی گوارشی ، تیروئید پرکار ، فشار خون بالا و … به پزشک خود اطلاع دهید .
‏‎-در صورتی که مبتلا به بیماری تنفسی هستید یا سابقه ی مشکلات تنفسی دارید ، حتما به پزشک خود اطلاع دهید .
‏‎-در صورتی که مبتلا به مشکلات اعصاب مانند افسردگی ، افکار ناراحت کننده و … می باشید
‏‎و یا تحت درمان با داروهای تضعیف کننده ی اعصاب و آرامبخش هستید ، پزشک را مطلع نمایید .
‏‎-در صورت بارداري، اقدام به بارداري ويا شیردهی به پزشك خود اطلاع دهيد.-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید. (خصوصا داروهای اعصاب و خواب آور ، دیگوکسین ، لوودوپا، گلوکونازول ، ایتروکونازول، سایمیتیدین ، هیوسین و… )
‏‎نحوه مصرف کلیدینیوم سی 
‏‎-این دارو به صورت قرص خوراکی موجود است و بیشتر به رنگ سبز تولید شده و شناخته می شود . بهترین زمان مصرف این دارو نیم تا یک ساعت پیش از وعده ی غذایی و يا قبل از خواب می باشد .
‏‎-می توان در صورت نیاز این قرص را ۳ تا ۴ نوبت در روز طبق نظر پزشک مصرف کرد.
‏‎-در صورتی که در مدت مصرف این دارو از داروهای ضد اسید معده استفاده می کنید ، کلیدینیوم را پیش از غذا و داروهای ضد اسید را پس از غذا مصرف نمایید .
‏‎-لازم است مصرف این دارو در سالمندان با مقدار کم و تحت نظر پزشک شروع گردد و به تدریج مقدار مصرف افزایش یابد.
‏‎-این دارو به علت داشتن یک ترکیب آرامبخش ( کلرودیازپوکساید ) در صورت مصرف مداوم و طولانی مدت می تواند ایجاد وابستگی نماید . لذا در صورت مصرف طولانی مدت ، از قطع ناگهانی دارو بپرهیزید زیرا می تواند عوارضی در پی داشته باشد .
‏‎توصیه های کلیدینیوم سی
‏‎-در صورت مصرف طولانی مدت آزمایشات کبدی و خونی را طبق نظر پزشک بطور منظم انجام دهید.
– مصرف الکل همراه با این دارو عوارض خطرناکی در پی دارد لذا در صورت مصرف اخیر الکل یا فرآورده های الکلی حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
‏‎-مصرف این دارو موجب کاهش تعریق می شود که موجب بیشتر شدن احتمال گرما زدگی در فرد می شود . لذا از انجام فعالیت زیاد در هوای گرم خودداری نمایید و از مایعات به مقدار کافی در روز استفاده کنید .
‏‎-در صورتی که علائم شما با مصرف دارو بهبود بهبود نیافت یا وخیم تر شد ، به پزشک مراجعه نمایید .
‏‎-مصرف این دارو را به دیگران توصیه ننمایید زیرا در بسیاری از مشکلات گوارشی با تغییر سبک زندگی ، ترک عاداتی مانند سیگار کشیدن یا تغذیه نا مناسب ، بر طرف می شوند و نیاز به مصرف دارو نمی باشد
‏‎عوارض شایع مصرف کلیدینیوم سی
‏‎-خشکی چشم و دهان از عوارض این دارو می باشد که جهت رفع آن ها از قطره اشک مصنوعی و آدامس فاقد شکر می توان استفاده کرد.
-مصرف این داروخواب آلودگی و گیجی مختصری ایجاد می کند. لذا از رانندگی و فعالیت هایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند تا زمانی که اثر دارو برطرف نشده است، خودداری نمایید.
-در صورت بروز یبوست، رژیم سرشار از فیبر(میوه و سبزیجات) و مصرف مایعات به اندازه ی کافی توصیه می شود.
‏‎-در صورت تب ، گر گرفتگی یا گرما زدگی ، تغییر خلق و خو ، سر درد یا سرگیجه،گیجی و مشکل در دفع ادرار ، تنگی نفس ، ضربان غیر عادی و تب به پزشک خود مراجعه نمایید .
– در برخی از افراد تغییر خلق و خو و عصبانیت بیش از حد در مدت مصرف این دارو ممکن است رخ دهد. در این صورت با پزشک خود مشورت نمایید .
– مصرف طولانی مدت این دارو ، ایجاد وابستگی می کند لذا دارو را تحت نظر پزشک و برای مدت کوتاه مصرف نمایید.

 ***مشاهده و خرید داروهای گیاهی موثر در ناراحتی های گوارشی از داروخانه اینترنتی دارویاب (کلیک کنید): 
زخم معده-رفلاکس  
یبوست 
اسهال 
دل پیچه-نفخ
روده تحریک پذیر

 

Reference1: www.webmd.com/drugs/2/drug-2226/chlordiazepoxide-clidinium-oral/details
Reference2: www.medicinenet.com/chlordiazepoxide_with_clidinium-oral/article.htm

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

دوره مقدماتی php

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

قرص کلدینیوم سی دارویی است که برای درمان ناراحتی‌های شکمی یا روده‌ای (مثل زخم معده، سندروم روده‌ تحریک پذیر و عفونت روده) تجویز می‌شود. کلیدینیوم سی با کند‌کردن حرکت روده و آرام کردن ماهیچه‌های معده و روده‌ها، علائم بیماری های گوارشی و شکم و گرفتگی روده را کم می‌کند؛ کلردیازپوکساید داخل این قرص برروی مغز و عصب‌ها اثر آرام بخش دارد و باعث کاهش اضطراب می‌شود. در این مقاله شما را با نحوه مصرف قرص کلیدینیوم سی، تداخل دارویی، موارد احتیاطی مصرف و عوارض جانبی کلیدینیوم سی آشنا خواهیم کرد.مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی

هر زمان که دارو را برای بار اول یا حتی چندم، از داروخانه تهیه می‌کنید، راهنمای مصرف آن را از داروخانه بپرسید. هر سؤالی در رابطه با این دارو دارید از داروخانه یا دکترتان بپرسید.این دارو را حداکثر ۳ تا ۴ بار در روز (نیم ساعت تا یک ساعت قبل از غذا و زمان خواب) بخورید؛ یا مطابق دستور پزشک‌تان مصرف کنید.

اگر داروی ضداسیدی مصرف می‌کنید، آن را بعد از غذا و کلیدینیوم سی را قبل از غذا مصرف کنید. دُز مصرفی این دارو بستگی به سن، شرایط سلامت بدن و واکنش بدن شما نسبت به دارو دارد. میانسالان معمولا به خاطر پرهیز از عوارض جانبی دارو، آن را از دُزهای پایین‌تر شروع می‌کنند.

به هیچ عنوان دُز دارو را بدون مشورت با پزشک بالا نبرید؛ زیرا با این‌کار نه‌تنها حال‌تان سریع‌تر خوب نمی‌شود، بلکه احتمال ابتلا به عوارض جانبی آن نیز برای شما بیشتر می‌شود.

این دارو ممکن است اثراتی مثل اثر داروهای مخدر داشته باشد، بخصوص اگر برای مدت زمان طولانی یا با دُز بالا مصرف شود؛ یعنی با قطع ناگهانی دارو ممکن است علائمی مثل لرزش، تعریق، تهوع و تشنج رخ بدهد. برای جلوگیری از پیدایش این علائم، ممکن است دکترتان به‌تدریج دُز دارو را کاهش بدهد. برای اطلاعات بیشتر با پزشک‌تان تماس بگیرید و در صورت مشاهده‌ی هریک از این علائم سریعا به دکتر مراجعه کنید.

مصرف طولانی‌مدت این دارو ممکن است اثر آن را کم کند. بنابراین شاید احتیاج باشد دُز دارو را بالا ببرید یا داروی خود را عوض کنید. اگر دارو تأثیر اولیه‌ی خود را از دست داد با دکترتان صحبت کنید.

با اینکه این دارو باعث بهبود حال بسیاری از افراد شده است، ولی ممکن است اعتیاد‌آور باشد. اگر اختلال مصرف مواد (مثل مصرف بیش از اندازه‌ی الکل و مخدر‌ها یا اعتیاد داشتن به آنها) داشته باشید، این احتمال افزایش پیدا می‌کند. دارو را دقیقا مطابق با تجویز پزشک مصرف کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با او در تماس باشید.

اگر حال‌تان بهتر نشد یا حتی بدتر شد دکترتان را در جریان قرار بدهید.

ممکن است با مصرف کلیدینیوم سی سرگیجه، خواب آلودگی، ضعف، تاری دید، خشکی چشم‌ها، خشکی دهان، تهوع، یبوست و نفخ شکم رخ بدهد. اگر هریک از این حالات ادامه داشت یا بدتر شد، به‌سرعت به پزشک یا داروساز خود بگویید.

برای رفع خشکی دهان می‌توانید این کارها را انجام بدهید: آب‌نبات یا یخ بمکید، آدامس بدون شکر بجوید و آب بنوشید. برای رفع خشکی چشم‌ها نیز از داروخانه اشک مصنوعی یا سایر روان‌کننده‌های چشم تهیه کنید.

برای بهبود یبوست، از مواد غذایی فیبر‌دار استفاده کنید، آب زیاد بنوشید و ورزش کنید. برای انتخاب ملین مناسب هم با داروخانه مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که دکتر شما این دارو را به این خاطر برای شما تجویز کرده که منافع دارو را بیشتر از ضرر و عوارض احتمالی‌اش برای شما میدانسته است. خیلی افراد این دارو را مصرف می‌کنند و هیچ مشکل جدی‌ای هم پیدا نمی‌کنند.

اگر دچار هریک از عوارض‌جانبی زیر شدید، سریع به پزشک خود اطلاع بدهید:

کاهش تعریق، سرخی و برافروختگی پوست، ضربان قلب تند و نامنظم، از دست دادن تعادل، لکنت زبان، غش کردن، پرش و حرکت غیر‌عادی یا غیرقابل‌کنترل ماهیچه‌ها، تغییر حالت روحی و ذهنی (مثل سردرگمی، پریشانی، هیجان غیر‌عادی، افسردگی و فکر‌های خطرناک)، اختلال در ادرار، کاهش قوای جنسی.

اگر علائم نادر ولی بسیار جدی عفونت (مثل تب یا گلودرد مداوم) یا علائم ناراحتی کبد (ادرار تیره، تهوع مداوم، استفراغ، درد شکمی، زرد‌شدن پوست صورت و چشم‌ها، خستگی غیر‌عادی) را داشتید، سریعا با پزشک‌تان تماس بگیرید.

اگر هر ناراحتیِ جدی‌ای ازجمله: درد، تورم، قرمزی چشم، تغییر در بینایی (مثل دیدن رنگین‌کمان اطراف چراغ‌ها در شب) پیدا کردید به دکتر مراجعه کنید.

احتمال اینکه کسی به این دارو واکنش آلرژیک نشان بدهد خیلی ضعیف است، اما باز هم در صورت بروز کهیر، خارش پوست یا تورم (به ویژه در صورت، زبان یا گلو)، سرگیجه‌ شدید، و مشکل تنفسی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

عوارض جانبی‌ای که گفته شد، شامل همه‌ی موارد نیست؛ اگر دچار عارضه‌‌ی دیگری شدید که در توضیحات بالا نیامده است به پزشک مراجعه کنید.

اگر به کلردیازپوکساید یا کلیدینیوم سی یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، قبل از مصرف به پزشک خود اطلاع دهید. این محصول شامل عناصر غیر‌فعال است و به همین جهت می‌تواند باعث پیداکردن آلرژی یا ناراحتی‌های دیگر شود.

قبل از مصرف این دارو، پزشک‌تان را در جریان سابقه‌ی دارویی‌ خود بگذارید، مخصوصا موارد زیر:

سابقه‌ی بیماری «گلوکوم» (glaucoma) (نوعِ گلوکوما زاویه بسته)، بزرگ‌شدن پروستات، مشکلات ادراری به دلیل مسدود شدن مجاری ادرار، ناراحتی های شکمی یا روده‌ای (مثل تنبلی روده، انسداد روده، خونریزی کولیت روده، عفونت، از بین‌رفتن یا کم‌بودن اسید معده و بیماران اسهالی ایلئوستومی یا کولوستومی)، تیروئید فعال، بیماری های قلبی (مثل بیماری سرخرگ تاجی یا بیماری شریان کرونری، آنژین، نارسایی احتقانی قلب، تپش قلب یا نامنظم، مشکلات قلبی موبوط به خونریزی شدید)، فشار خون بالا، ناراحتی‌های سوزش معده (مثل رفلکس معده اسیدی، فتق حجاب حاجز یا فتق هیاتال و مشکلات مری)، بعضی مشکلات سیستم عصبی (نوروپاتی اتونومیک)، ضعف وخیم عضلانی (میاستنی گراویس)، بیماری های کبد، مشکلات کلیه، مشکلات تنفسی و ریه، سابقه‌ی شخصی یا خانوادگی اختلالِ مصرف مواد (مانند مصرف بیش از حد مواد مخدر یا الکل)، شرایط روحی و فکری (مانند افسردگی، افکار خودکشی، روان پریشی، اسکیزوفرنی)، برخی اختلالات خونی (پورفیری).

این دارو ممکن است سرگیجه‌آور یا خواب‌آور باشد یا موجب تاری دید شود. پس از مصرف این دارو رانندگی نکنید، از ماشین‌آلات استفاده نکنید و هر کاری را که نیاز به هوشیاری و دید واضح دارد انجام ندهید. از مشروبات الکلی پرهیز کنید.

این محصول ممکن است باعث شود کمتر عرق کنید و بیشتر در معرض گرمازدگی قرار بگیرید. از انجام کارهایی که دمای بدن‌تان را خیلی بالا می‌برد، مثل ورزش یا کار سنگین در هوای گرم و دوش‌گرفتن با آب داغ پرهیز کنید. وقتی هوا گرم است مایعات زیاد بنوشید و لباس‌های خنک بپوشید. اگر دچار گرمازدگی شدید سریع به مکان خنکی بروید و استراحت کنید. اگر دچار تب مداوم، سرگیجه، تغییر حالت فکری یا روحی و سردرد شدید، سریع کمک پزشکی بگیرید.

ممکن است میانسالان نسبت به عوارض جانبی این دارو بیشتر حساس باشند، مخصوصا عارضه‌های خواب‌آلودگی، سرگیجه، هیجان غیر‌عادی، اختلالات حافظه‌ای، یبوست، اختلال ادرار و بی‌تعادلی. خواب آلودگی، سرگیجه و بی‌تعادلی خطر زمین‌خوردن را افزایش می‌دهند.

استفاده از کلیدینیوم سی در دوران بارداری توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به جنین آسیب برساند. اگر باردار شدید یا احتمال می‌دهید در زمان مصرف این دارو باردار شده باشید، سریع با پزشک خود در میان بگذارید.

کلیدینیوم سی به شیر مادر منتقل می‌شود و ممکن است اثرات نامطلوبی بر روی نوزاد داشته باشد. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی ممکن است بر نحوه‌ی عملکرد دارو تأثیر بگذارد یا احتمال عوارض‌جانبی جدی را بالا برد. این مقاله همه‌ی تداخلات داروییِ احتمالی را بررسی نمی‌کند. فهرستی از تمام داروهای مصرفی خود تهیه کنید (داروهای تجویزی، غیر‌تجویزی یا حتی گیاهی) و به پزشک خود نشان بدهید. قبل از تأیید پزشک هیچ دارویی را شروع یا قطع نکنید یا حتی دُزش را کم و زیاد نکنید.

بعضی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل پیدا کنند عبارت‌اند از: قرص یا کپسول‌های پتاسیوم، اکسی‌بیت سدیم (sodium oxybate)، داروهایی که عوارض گوارشی دارند (مثل پراملینتاید).

این دارو ممکن است بر جذب سایر داروها مثل بعضی داروهای ضد‌قارچی آزولی (ایتراکونازول، کتوکونازول) و مدل‌هایی از داروی دیگوکسین که آهسته‌تر حل می‌شوند، تأثیر بگذارد. اگر کتوکونازول یا ایترواکونازول مصرف می‌کنید، آنها را حداقل ۲ ساعت قبل از خوردن این دارو مصرف کنید.

مصرف داروهای درمانی دیگر ممکن است بر پاکسازی کلردیازپوکساید از بدن تأثیر بگذارند، که درنتیجه ممکن است بر نحوه‌ی عملکرد دارو نیز تأثیر گذارد؛ مثل سایمتیدین و دیسولفیرام و غیره.

سیگار کشیدن سطح کلردیازپوکساید را در خون کاهش می‌دهد. اگر سیگار می‌کشید یا به تازگی ترک کردید، به پزشک خود بگویید.

بسیاری از داروهای دیگری که باعث خشکی دهان و یبوست می‌شوند نیز ممکن است با داروهای ضداسپاسم یا آنتی‌کولینرژیک، مثل کلیدینیوم سی تداخل پیدا کنند. نام داروهای مصرفی دیگر خود را به دکتر یا داروخانه بگویید، مثل آنتی‌کولینرژیک‌های دیگر (آتروفین، گلیکوپیرولات، اسکوپولامین) سایر ضداسپاسم‌ها (مثل دی‌سیکلومین، پروپانتلین) بلادونا آلکالوئید، داروهای درمان پارکینسون (مثل بنزوتروپین، تری هگزیفنیدیل، بعضی از داروهای درمان ضربان نامنظم قلب (مثل دیزوپرامید، کینیدین) مهارکننده های MAO (ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، رازاگیلین، سافینامید، سلگیلین، ترانیل‌سیپرومین)، فنوتیازین‌ها (مانند کلرپرومازین) و داروهای ضد افسردگی سه دوره‌ای (مانند آمی‌تریپتیلین).

اگر این دارو همراه محصولات دیگری که خواب‌آلودگی و مشکلات تنفسی ایجاد می‌کنند مصرف شود، ممکن است احتمال ابتلا به عوارض جانبی (مثل تنفس آهسته یا بریده‌بریده، خواب‌آلودگی شدید و سرگیجه) افزایش یابد. اگر از داروهای دیگری مثل مخدرهای درد یا ضدسرفه (مثل کدئین، هیدروکودن)، داروهای خواب یا اضطراب (مثل آلپرازولام، لورازپام، زولپیدم)، شل‌کننده‌ی عضلات (مثل کاریزوپرودل، سیکلوبنزاپرین) یا آنتی‌هیستامین‌ها (مثل سیتریزین، دیفن‌هیدرامین) استفاده می‌کنید به دکتر یا داروساز خود اطلاع بدهید.مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی

برچسب همه‌ی داروهایتان را چک کنید (مثل داروهای آلرژی، سرماخوردگی و سرفه و داروهای تقویتی)، زیرا ممکن است این محصولات موادی داشته باشند که باعث خواب‌آلودگی و بالارفتن ضربان قلب شوند؛ بنابراین حتما نحوه‌ی مصرف درست آن را بپرسید.

این دارو ممکن است بر نتیجه‌ی آزمایش‌های شما تأثیر بگذارد، بنابراین حتما از قبل به مسئولین آزمایشگاه اطلاع بدهید که این دارو را مصرف می‌کنید.

اگر شخصی بیش از حد دارو را مصرف کرد و علائم جدی‌ای مثل مشکل تنفسی یا غش کردن رخ داد، با اورژانس تماس بگیرید. علائم مصرف بیش از حد دارو یا «اُوردُز» ممکن است شامل: خواب‌آلودگی شدید، خشکی پوست یا بالا بودن دمای بدن، تب، سرگیجه شدید، تشنگی شدید، تغییرات ذهنی و خلقی (مانند سردرگمی، هیجان غیر‌معمول)، ضربان سریع یا غیرمعمول قلب، ضعف عضلانی، عدم توانایی حرکت (paralysis)، تنگی‌نفس، غش و تشنج باشند.

این دارو را به دیگران ندهید.

شاید برای مدیریت اختلالات گوارشی لازم باشد سبک زندگی را تغییر داد، مثل داشتن برنامه‌های کاهش استرس، ورزش کردن، ترک سیگار، و تغییر رژیم غذایی در کنار مصرف دارو. با پزشک یا داروساز خود در مورد تغییرات سبک زندگی که می‌تواند برای شما مفید باشد صحبت کنید.

اگر این دارو به مدت طولانی مصرف شود، ممکن است برای بررسی عوارض جانبی آن، آزمایش‌های پزشکی (مانند آزمایش خون، آزمایش‌های کبد) به صورت دوره‌ای انجام شود. برای جزئیات بیشتر با دکتر خود مشورت کنید.

اگر فراموش کردید داروی خود را مصرف کنید به محض یادآوری آن‌ را بخورید؛ اگر به زمان قرص بعدی نزدیک بودید، مثل همیشه عمل کنید و دُز مصرفی را زیاد نکنید.

در دمای اتاق و به دور از نور و رطوبت نگه داری کنید. دارو را در دستشویی نگه ندارید. همه‌ی داروها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور کنید.

دارو را داخل دستشویی و مسیر آب نریزید؛ مگر اینکه در دستور خود دارو اینچنین نوشته شده باشد. اگر تاریخ انقضای محصول گذشته است یا دیگر احتیاجی به آن ندارید، به شیوه‌ی صحیح آن را دور بیندازید.

مصرف کلردیازپوکساید با داروهای مخدر یا اپیوئید (مانند کدئین و هیدروکودون) ممکن است خطر عوارض جانبی بسیار جدی ازجمله مرگ را افزایش بدهد. برای کاهش این خطر، پزشک شما باید کمترین دُز تأثیرگذارِ کلردیازپوکساید را برای کوتاه‌ترین زمان ممکن تجویز کند. اگر هرکدام از این عوارض جانبی بسیار جدی اتفاق افتاد، به موقع به پزشک مراجعه کنید: تنفس آهسته یا بریده‌بریده، سرگیجه‌های غیر معمول، خواب آلودگی شدید، سخت از خواب بیدار شدن.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

آخرین مطالب

معرفی کتاب صبح جادویی؛ ۶ عادت صبحگاهی که زندگی‌تان را متحول می‌کند

یوگای صورت؛ ۵ تمرین معجزه‌آسا برای زیبایی چهره

۱۰ اشتباه رایج در برقراری ارتباط و راهکارهای اجتناب از آن‌ها

بهترین روش برقراری ارتباط در موقعیت‌های مختلف چیست؟


چطور سؤال‌های بهتری بپرسیم؟

ترین های جهان

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

گرفتگی معده و روده و درد ناشی از آن یکی از شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش است. تجویز قرص کلیدینیوم سی توسط پزشک یکی از روش های درمان این بیماری است. اما این دارو دارای عوارض جدی می باشد که باید با احتیاط مصرف شود.

کلیدینیوم سی دارویی ترکیبی است که برای درمان زخم معده و سندرم روده تحریک پذیر تجویز می شود. قرص کلیدینیوم سی به رفع گرفتگی های معده و درد ماهیچه های شکمی کمک می کند. در این مطلب با این دارو و موارد مصرف آن به همراه جدی ترین عوارض جانبی کلیدینیوم سی آشنا می شویم.

داروی کلیدینیوم سی ترکیبی است از داروهای کلردیازپوکساید و کلیدینیوم بروماید. کلردیازپوکساید, موجب کاهش اضطراب می شود. در واقع این ترکیب بر روی مغز و اعصاب عمل می کند و یک اثر آرام بخشی دارد. کلردیازپوکساید به یک گروه از داروهای شناخته شده به نام بنزودیازپین ها تعلق دارد. از طرف دیگر کلیدینیوم بروماید موجود در قرص کلیدینیوم سی موجب کاهش علائم گرفتگی های معده و روده می شود. در واقع کلیدینیوم بروماید موجب کاهش حرکات طبیعی روده شده و به وسیله شل کردن عضلات معده و روده موجب تسکین گرفتگی آن می شود. کلیدینیوم بروماید به یک گروه از داروهای شناخته شده به نام  آنتی کولینرژیک / ضد اسپاسم (گرفتگی) تعلق دارد. این دارو ممکن است جهت درمان بیماری های دیگری نیز تجویز شود. مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی

قرص کلیدینیوم سی معمولا 3 تا 4 بار در روز (30 تا 60 دقیقه قبل از غذا و هنگام خواب) توسط پزشک برای درمان بیماری تجویز می شود. در صورتی که فرد از داروهای آنتی اسید استفاده می کند, توصیه می شود قرص کلیدینیوم سی را قبل از غذا و داروی ضد اسید را بعد از غذا مصرف کند. دوز این دارو براساس سن بیمار, وضعیت جسمی و پاسخ بیمار به این قرص مشخص می شود. برای درمان بیماری افراد مسن این دارو معمولا با دوز پایین شروع می شود تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد.

این دارو باید مطابق دستور پزشک مصرف شود و مصرف دوز بالای آن یا استفاده بیش از اندازه از این دارو بدون نظر پزشک, موجب تسریع درمان نمی شود و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش می دهد. از آن جایی که این دارو اعتیاد آور است, استفاده طولانی مدت از آن و یا مصرف دوزهای بالای قرص کلیدینیوم سی می تواند سبب اعتیاد به این دارو شود. در صورت قطع ناگهانی دارو, علائمی مانند لرزش، عرق کردن، تهوع، تشنج ممکن است در فرد ایجاد شود. به منظور جلوگیری از بروز این علائم پزشک اغلب به تدریج و با کاهش دوز دارو, اقدام به قطع مصرف دارو می کند.

در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی شدید و جدی باید سریعا به پزشک مراجعه شود. همچنین در صورت طولانی شدن عوارض جانبی و یا تشدید هر یک از آن ها باید فورا به پزشک اطلاع داده شود. قرص کلیدینیوم سی باید تحت نظر پزشک و مطابق دستور او مصرف شود.

منبع : آرگا



بازدید از مسجد سلیمانیه در تور استانبول



آشنایی با غارهای گونانگ سنیوم در مالزی



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی
مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *