ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

دوره مقدماتی php
ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد
ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

مطالب پر بازدید


این روز ها محصولات لبنی دستخوش تغییر بزرگی شده اند ، بسیاری از مواد لبنی به ویژه ماست و پنیر این روز ها تحت عنوان پروبیوتیک وارد بازر شده اند. این مواد حاوی باکتری هایی هستند که برای معده ی افراد بسیار مفید می باشد ، اما باید بدانید که این مواد غذایی برای کودکان گاهی دردسر ساز می شوند.

پروبیوتیک ها به خصوص به صورت ماست در جوامع امروزی بسیار رایج شده اند و احتمالا شما در دادن این باکتری های «خوب» به بچه هایتان درنگ نمی کنید …

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

دوره مقدماتی php

 

 

به طور کلی، مصرف پروبیوتیک ها برای بچه ها مضر نیست اما شواهد زیادی در مورد سودمند بودن آنها هم وجود ندارد. برخی از بررسی ها نشان داده اند پروبیوتیک ها ممکن است در درمان و پیشگیری از اسهال مفید باشند اما به گفته کارشناسان، میزان این آثار مفید اندک است. تا به حال بررسی ها درباره آثار پروبیوتیک ها بر بیماری های روده ای مانند نشانگان روده تحریک پذیر نتوانسته است مفید بودن آنها را ثابت کند و بررسی ای که هفته پیش در مجله پدیاتریک (طب کودکان) منتشر شد، شاهدی از اثر پروبیوتیک ها در درمان یبوست کودکان به دست نداد. ممکن است درنهایت معلوم شود تلاش ها برای تغییر گروه باکتری های روده بچه ها و بهبود بخشیدن سلامت آنها، با استفاده از پروبیوتیک ها بی ثمر باشد. اما دکتر فرانک گریر، استاد بیماری های اطفال در بیمارستان مریتر در مدیسون ویسکانسین که سرپرستی این پژوهش برای آکادمی متخصصان اطفال آمریکا را به عهده داشت، در این باره گفت: «با توجه به شواهد موجود، قطعا می توانم بگویم که توصیه نمی شود والدین برای دادن پروبیوتیک به کودکان، خود را به زحمت بیندازند. حتی اگر بچه ها ماست هایی با ۵ نوع متفاوت پروبیوتیک بخورند، به محض اینکه خوردن این ماست ها را کنار بگذارند، باکتری های روده آنها به وضع عادی بازمی گردد.»

 

 

آکادمی متخصصان بیماری های اطفال آمریکا می گوید پروبیوتیک ها فرآورده های غذایی حاوی مقادیر کافی باکتری های زنده هستند که ترکیب باکتری های روده مصرف کننده را تغییر می دهند و ممکن است در سلامت موثر باشند. شواهدی وجود دارد که پروبیوتیک ها ممکن است مانع عفونت های ناشی از حضور میکروب های آسیب رسانی شوند که اسهال ایجاد می کنند. پژوهشگران در یک بررسی در سال ۲۰۰۵ روی ۲۰۰ نوزاد بین ۴ تا ۱۰ ماهه، به آنها در طول یک دوره ۱۲ هفته ای، پروبیوتیک دادند. نوزادانی که پروبیوتیک گرفته بودند به طور میانگین ۳۷/۰ روز اسهال گرفته بودند، در حالی که در گروه شاهد این میزان ۵۹/۰ روز بود. یک بررسی درباره استفاده از پروبیوتیک ها در آسایشگاه ها از لحاظ آماری نشان داد به ازای هر ۷ کودکی که پروبیوتیک می گیرند، در یک کودک از عفونت با روتاویروس ها (عامل اسهال و استفراغ) پیشگیری خواهد شد. نتایج سایر بررسی ها نشان می دهد که مصرف پروبیوتیک ها ممکن است به رشد سالم دستگاه ایمنی در کودکان کمک و از بروز برخی آلرژی ها، آسم یا اگزما جلوگیری کند. در یک تحقیق در سال ۲۰۰۳، حدود ۱۳۰ نوزاد در معرض خطر آلرژی از نظر آثار پروبیوتیک ها مورد بررسی قرار گرفتند. به این نوزادان برای ۶ ماه پروبیوتیک و شیر مادر داده شد. هنگامی که این بچه ها به ۲ سالگی رسیدند، ۲۳ درصد آنها، دچار اگزما شدند، اما در گروه شاهد، این میزان ۴۶ درصد بود. منافع پروبیوتیک ها تا هنگامی که این کودکان به ۴ سالگی رسیدند، قابل?مشاهده بود. اما براساس گزارش آکادمی متخصصان آمریکا در دسامبر گذشته این نتایج امیدوارکننده تا به حال در بررسی های دیگر ثابت نشده است. همچنین به گفته این آکادمی، بررسی هایی اثر مفید پروبیوتیک ها را در درمان نشانگان روده تحریک پذیر، کولیت زخمی شونده، کولیک نوزادی یا بیماری کران، در پیشگیری از سرطان ها نشان داده اند. با این حال این بیانیه می گوید: «نبود شواهد قطعی درباره کارایی پروبیوتیک ها به معنای آن نیست که در آینده پژوهش های بالینی، منافع بهداشتی قابل توجهی برای آنها پیدا نکنند.»

 

 

انجمن متخصصان آمریکا می گوید به نظر نمی رسد در نوزادان سالم، دادن مقادیر زیادی پروبیوتیک مشکلی ایجاد کند. با این حال پروبیوتیک ها ممکن است در برخی کودکان، از جمله نوزادان زودرس، نوزادان دارای ضعف دستگاه ایمنی و آنهایی که کاتترها و سایر تجهیزات پزشکی به بدن آنها متصل است، خطرهایی ایجاد کند. مواردی از عفونت خونی در کودکان و بزرگسالانی که پروبیوتیک مصرف کرده اند، گزارش شده است. به گفته انجمن متخصصان آمریکا پژوهش های بیشتری مورد نیاز است که آثار درازمدت پروبیوتیک را بر کودکان تعیین کند و اگر ثابت شود پروبیوتیک ها برای کودکان مفید هستند، پژوهشگران باید تعیین کنند که چه تعدادی از کودکان و برای چه مدتی باید از این فراورده ها استفاده کنند تا بیشترین منافع به دست آید.

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
اسهال و یبوست, بیماری های کودکان, دوران شیردهی, لبنیات

۱ دیدگاه
2,226 بازدید

ماست برای نوزادان

بر اساس نتایج مطالعات محققان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مصرف ماست به عنوان یک ماده پروبیوتیک، در درمان اسهال حاد نوزادان موثر است. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر مصرف ماست در درمان اسهال حاد شیرخواران ۶ تا ۲۴ ماهه و مقایسه آن با درمان های رایج توسط نادر پاشاپور و محمدحسین حسینیان در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد.

جهت انجام این بررسی، ۸۰ کودک ۶ تا ۲۴ ماهه با اسهال کمتر از چهار روز بستری شده در بیمارستان امام ارومیه، به دو گروه تقسیم شدند.

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

اگر تعداد اسهال به کمتر از نصف زمان ورود به بیمارستان، کاهش پیدا می کرد، این طور تلقی می شد که به درمان پاسخ داده است. افزایش وزن، تعداد روزهای بستری و تعداد کاهش دفعات اسهال در دو گروه مقایسه شد. یافته های نهایی بررسی از کاهش دفعات اسهال، تعداد روزهای بستری و افزایش وزن در گروه مصرف کننده ماست حاکی بود، به نحوی که اختلاف قابل توجهی بین گروه مورد و شاهد دیده شد. محققان این طرح، مصرف ماست پاستوریزه را به عنوان یک ماده پروبیوتیک، با توجه به تاثیر مثبت آن در درمان اسهال حاد در نوزادان ۶ تا ۲۴ ماهه توصیه می کنند.

برچسبگروه شیر و لبنیات

2020-09-20

2020-02-19

2020-01-20

شامپو آتو کنترل کننده شپش: یکی از نگرانی های این روزهای والدین شیوع شپش در …

بسیار عالی بود با تشکر از راهنماییهای خوبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

بر اساس نتایج مطالعات محققان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مصرف ماست به عنوان یک ماده پروبیوتیک، در درمان اسهال حاد نوزادان موثر است.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر مصرف ماست در درمان اسهال حاد شیرخواران 6 تا 24 ماهه و مقایسه آن با درمان های رایج توسط نادر پاشاپور و محمدحسین حسینیان در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد.

 

جهت انجام این بررسی، 80 كودك 6 تا 24 ماهه با اسهال كمتر از چهار روز بستری شده در بیمارستان امام ارومیه، به دو گروه تقسیم شدند.

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

گروه اول (گروه مورد) حداقل 15 سی سی بر كیلوگرم ماست پاستوریزه حاوی باکتری لاكتوباسیلوس و گروه دوم (گروه شاهد) بدون دریافت آن، درمان معمول بخش را دریافت کردند.

 

اگر تعداد اسهال به كمتر از نصف زمان ورود به بیمارستان، كاهش پیدا می کرد، این طور تلقی می شد که به درمان پاسخ داده است.

افزایش وزن، تعداد روزهای بستری و تعداد كاهش دفعات اسهال در دو گروه مقایسه شد.

 

یافته های نهایی بررسی از کاهش دفعات اسهال، تعداد روزهای بستری و افزایش وزن در گروه مصرف کننده ماست حاکی بود، به نحوی که اختلاف قابل توجهی بین گروه مورد و شاهد دیده شد.

 

محققان این طرح، مصرف ماست پاستوریزه را به عنوان یك ماده پروبیوتیك، با توجه به تاثیر مثبت آن در درمان اسهال حاد در نوزادان 6 تا 24 ماهه توصیه می کنند.

 

یافته های این طرح در مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی اردبیل منتشر شده است.  

 

تغذیه کودک مبتلا به اسهال

شیر مادر علیه اسهال کودک

اگر نوزاد شما به اسهال مبتلا شد …

اسهال‌ مزمن‌ كودكان

درمان اسهال کودکان

خواص ماست

انواع ماست و مواد مغذی آنها

تاثیر ماست بر سلامت روده

اثر شگفت انگیز ماست در لاغری

تهیه و تولید ماست

خاصیت آب ماست یا آب پنیر

بخش تغذیه و سلامت تبیان

اسم پروبیوتیک را احتمالاً در تبلیغات تلوزیونی زیاد شنیده‌اید یا آن را روی بسته‌بندی بعضی از مواد غذایی و سایت‌های اینترنتی سلامتی دیده‌اید. همه‌ی این تبلیغات ادعای این را دارند که پروبیوتیک‌ها به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و سلامت دستگاه گوارش کمک کنند. در این میان والدین همیشه نگران شروع به دادن انواع مواد غذایی حاوی پروبیوتیک کودکان و حتی مکمل‌های پروبیوتیک به کودک‌شان می‌کنند.

اما آیا پروبیوتیک کودکان هم، همان نحوه عملکرد در بزرگسالان را دارد؟ پروبیوتیک چه فوایدی برای کودکان دارد؟ مصرف پروبیوتیک کودکان باید از چه زمانی شروع شود؟ بهترین نوع پروبیوتیک کودکان کدام است؟ جواب این سوالات را می‌توانید در این مطلب پیدا کنید.

شاید تعجب کنید ولی تعداد باکتری‌های موجود در بدن از سلول‌های بدن بیشتر هستند. بیشتر این باکتری‌ها در روده زندگی می‌کنند و بی‌ضرر هستند. داشتن باکتری‌های خوب در روده مزایای بسیاری برای سلامتی از جمله کاهش وزن، بهبود هضم، افزایش عملکرد سیستم ایمنی، پوست سالم‌تر و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، دارد.

پروبیوتیک‌ها هم نوع خاصی از باکتری‌های خوب و مفید هستند. آنها به طور عادی در روده و سایر قسمت‌های بدن زندگی می‌کنند. پروبیوتیک‌ها علاوه بر کمک به گوارش، مولکول‌های پیچیده و ترکیباتی مفیدی مانند ویتامین‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های مختلف را تولید می‌کنند.

 پروبیوتیک‌ها به عنوان مکمل دارویی و در بعضی مواد غذایی مانند بعضی از انواع ماست وجود دارند. برخی از بزرگسالان برای حل مشکلات گوارشی از مکمل‌های پروبیوتیکی استفاده می‌کنند. همچنین تحقیقات نشان داده است که پروبیوتیک برای کودکان و نوزادان سبب تسکین دردهای شکمی و درمان اسهال می‌شود.

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

تاثیر پروبیوتیک بر کودکان از زمان بارداری و همزمان با مصرف مواد غذایی حاوی این میکروارکانیسم خوب، آغاز می‌شود و همزمان با رشد اثرات خود را بر سلامتی کودک خواهد داشت. کودکان با مصرف مواد غذایی حاوی این باکتری بعد از شروع غذای کمکی، از بسیاری از بیماری‌های گوارشی مصون می‌مانند. غذاهای کمکی کودک باید از طیف وسیعی از مواد غذایی و باتوجه به نیازهای او در هر ماه تهیه شوند.

پروبیوتیک‌ها و اثر آنها بر سلامتی هنوز هم مورد بررسی هستند اما از آنجایی که به حفظ تعادل بین باکتری‌های خوب و بد کمک می‌کنند، نقش مفیدی در هضم مواد غذایی دارند. پروبیوتیک‌ها به عملکرد مناسب سیستم گوارش، کاهش نفخ، گاز روده و مشکلات گوارشی در دوران بارداری کمک می‌کند. با کاهش مشکلات گوارشی، مادر احساس آرامش بیشتری خواهد کرد و به طور قطع این احساس تاثیر مثبتی بر جنین خواهد داشت. همچنین بعضی از تحقیقات نشان داده که مصرف پروبیوتیک و تغذیه مناسب در دوران بارداری، بروز اگزما در نوزادان تازه متولد شده را کاهش می‌دهد.

پوشش روده نوزاد قابل نفوذ است و می‌تواند مواد خارجی را به داخل خون منتقل کند و پتانسیل واکنش آلرژیک را افزایش دهد. هنگامی که کودک از شیر مادر تغذیه می‌کند، اولین شیر مادر یا آغوز کمک می‌کند تا یک سد محافظ بر روی این پوشش ایجاد شود. این سد محافظ همچنین به عنوان محلی برای پرورش میکروب‌های مفید است که به تقویت روده کمک می‌کند. وقتی پروبیوتیک‌های اضافی را به نوزاد داده می‌شوداین سد محافظ در برابر مهاجمین خارجی تقویت خواهد شد.

علاوه بر این مصرف پروبیوتیک برای نوزادان فواید دیگری هم دارد. از جمله:

تحقیقات در مورد فواید پروبیوتیک کودکان ادامه دارد. اما بررسی‌ها تا اینجا نشان داده‌اند که:

مکمل‌های دارویی پروبیوتیک کودکان به اشکال مختلفی از جمله قرص جویدنی، پودر، قطره، قرص و کپسول تولید می‌شوند. بهتر است برای استفاده از فرم دارویی پروبیوتیک کودکان و نوزادان، حتما با پزشک مشورت کنید و مطمئن شوید که این نوع پروبیوتیک برای فرزندتان خطرناک نباشد.

اما شاید بهترین شکل پروبیوتیک کودکان ، مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک است.

مهم‌ترین منبع غذایی حاوی پروبیوتیک ماست است. ماست به طور طبیعی حاوی باکتری‌های لاکتوباسیلوس است و به همین دلیل رایج‌ترین منبع غذایی پروبیوتیک‌ به شمار می‌آید. با این حال، در برخی از ماست‌ها، باکتری‌های مفید در طی فرایند فرآوری از بین می‌روند. به همین دلیل انواع ماست که محتوی پروبیوتیک فعال هستند، برچسب‌های ویژه‌ای روی بسته‌بندی خود دارند.

سایر غذاهایی که به طور طبیعی حاوی پروبیوتیک هستند عبارتند از کفیر، کفیر نارگیل، چای کامبوچا، کیمچی (نوعی ترشی کاهو)،کلم ترشی، میسو (سس سویا تخمیر شده)، تمپه (یکی دیگر از محصولات سویا تخمیر شده)، خیار شور، کره سنتی و پنیرهایی مانند پنیر چدار، موزارلا و گودا

هیچ توصیه خاصی مبنی بر مقدار مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک کودکان، وجود ندارد و هیچ راهی هم وجود ندارد که بدانیم کدام یک از این مواد غذایی موثرتر هستند. تنها توصیه‌ای که می‌شود، گنجاندن مواد غذایی حاوی پروبیوتیک در رژیم غذایی کودکان است.

اگر پدر و مادر هستید، غذا خوردن فرزندتان یکی از چالش‌های مهم برای‌تان است. این‌که غذاهای مفید و سالم به او بدهید دغدغه‌ای است که دست از سر شما بر نمی‌دارد. کودکان این روزها گرایش عجیبی به هله‌هوله‌ها و فست‌فود‌ها دارند؛ این غذاها مشکلات خاصی برای سیستم گوارش کودکان به وجود می‌آورد. به همین دلیل لزوم داشتن مکمل غذایی که این مشکلات گوارشی را برطرف کند، به شدت احساس می‌شود.

پروبیوتیک این نقش را برعهده دارد. پروبیوتیک کودکان می‌تواند تعادل بین باکتری‌های بد و خوب سیستم گوارش را به وجود آورند و مشکلات گوارشی را کاهش دهد. پس گنجاندن مواد غذایی که غنی از پروبیوتیک‌ها هستند در رژیم غذایی کودک‌تان این دغدغه فکری شما را از بین خواهد برد.

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

 

پروبیوتیکها، در واقع، باکتری زنده هستند که توانایی گوارشی  بدن کودک را بهبود می بخشد. پروبیوتیکها کاملا مشابه با باکتریهای طبیعی موجود در معده و روده انسان هستند. به لحاظ علمی، آنها به عنوان “باکتری مفید” یا “باکتری خوب” نامگذاری شده اند. پروبیوتیک ها به درمان اختلالات دستگاه گوارش ، بهبود علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و  بهبود عفونت های دستگاه ادراری کمک می کنند

آیا کودکان می توانند پروبیوتیک مصرف کنند؟

وجود پروبیوتیک ها در رژیم غذایی، بدن بچه ها را در برابر میکروب های عفونی مقاوم می کند. در بازار، شما می توانید یک مجموعه گسترده ای از مواد غذایی پروبیوتیک پیدا کنید. برخی از آنها حاوی پروبیوتیک های طبیعی هستند در حالی که غذاهای دیگر با پروبیوتیک ها غنی می شوند.

مزایای پروبیوتیک برای کودکان:

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

در اینجا برخی از جنبه های مثبت پروبیوتیک ها آورده شده است:

1.سلامت گوارش:

یکی از نقشهای اصلی پروبیوتیک، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا است. بسیاری از کودکان از اختلالات گوارشی مانند یبوست یا اسهال رنج می برند اما با مصرف پروبیوتیکها، قابلیت هضم آنها بهبود می یابد. پروبیوتیک ها، رودهبچه و معده کودکان را تنظیم می کنند. محققان نتیجه گرفته اند که مصرف منظم پروبیوتیک ها می تواند به حل مشکل کودکان در زمینه انواع بیماری های دستگاه گوارش کمک کند که به مراتب عملکردی بهتر از مصرف داروهای شیمیایی دارد.

2. کاهش نفخ:

هنگامی که کودک شما از عدم تحمل لاکتوز رنج می برد، وضعیت او پس از مصرف پروبیوتیک ها بهبود می یابد. کودک شما با خیال راحت می تواند سایر محصولات مبتنی بر شیر مانند پنیر، بستنی و ماست را مصرف کند زیرا او می تواند به راحتی مولکول های پیچیده را هضم کند.

3. افزایش ایمنی:

پروبیوتیک ایمنی کودک شما را تقویت می کند تا از میکروب ها و بیماری های عفونی محافظت شود.

بچه های کوچک به شدت حساس به میکروب های مسری هستند و به راحتی علائم عطسه، سرفه و آبریزش بینی را تجربه می کنند. اما با مصرف پروبیوتیک، بدن او می تواند به راحتی در برابر میکروب های عفونی مقاومت کند.

4. درمان اسهال:

برخی از پروبیوتیک های خاص می توانند اسهال و گاستروانتریت را درمان کنند. محققان نتیجه گیری می کنند که پروبیوتیک کودک شما را از اختلالات شدید دستگاه گوارش مانند اسهال آنتی بیوتیک، اسهال عفونی، و اسهال مسافرتی محافظت می کند. لاکتوباسیلوس یکی از پروبیوتیک هایی است که در کودکان کوچک اسهال عفونی را درمان می کند.

Saccharomyces boulardii در درمان اسهال حاد در بچه ها بسیار موثر است.

5. عملکرد مغز را بهبود می بخشد:

پروبیوتیک ها در عملکرد مغز فرزند شما کمک می کنند. محققان نتیجه می گیرند که بچه هایی که به طور منظم ماست حاوی پروبیوتیک مصرف می کنند هوشمندتر از همسالانشان هستند. پروبیوتیک ها افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات مغزی در کودکان را درمان می کنند.

 

6.  بهبود سلامت پوست:

مشکلات پوستی مانند روزاسه ، اگزما و پسوریازیس می تواند زندگی کودک کوچک ما را مختل کند. اما با سویه های مناسب پروبیوتیک در بدن او، می تواند به راحتی از چنین بیماری های پوستی بهبود می یابند. تغییرات معمول پروبیوتیک ها (باکتری های اسید لاکتیک) خطر ابتلا به اگزما در کودکان را کاهش می دهد. مکمل پروبیوتیک ها در درمان علائم درماتیت آتوپیک در کودکان کمک می کند.

 

مکمل های پروبیوتیک برای کودکان:

اگرچه مکمل های پروبیوتیکی دارای قدرت تقویت سیستم ایمنی کودکان هستند، با این حال بسیاری از والدین هنوز برای مصرف مکمل های پروبیوتیکی مردد هستند. با این حال، باید به یاد داشته باشید که مصرف مکمل های پروبیوتیک جزو برنامه های غذایی سالم به شمار می آید  که بچه شما را سالم نگه می دارد و از بیماریهای عفونی محافظت می کند. مطالعات بالینی نشان می دهد که مصرف منظم مکمل های پروبیوتیک می تواند کودک شما را از آلرژی، بیماری های دستگاه گوارش، علائم سرماخوردگی و عفونت های ادراری محافظت کند. علاوه بر این، پروبیوتیک Lactobacillus GG خاص شرایط اسهال حاد را در نوزادان و کودکان بهبود می بخشد. کودکان مبتلا به بیماری کرون و IBS همچنین می توانند پروبیوتیک مصرف کنند. به عنوان مکمل حاوی ترکیبات طبیعی، آنها برای بچه شما کاملا امن هستند.

در اینجا مزایای استفاده از مکمل های پروبیوتیک برای کودکان آورده شده است:

عملکرد سیستم ایمنی کودک شما را تقویت می کند و می تواند به راحتی در برابر بیماری های عفونی مقاومت کند.

کمک می کند تا باکتری های مفید بدن کودک به تعادل برسد و افزایش پیدا کند.

از دستگاه گوارش فرزند شما محافظت می کند. 

منبع:www.momjunction.com

منبع

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

 دفتر مرکزی : تهران، میدان رسالت،خیابان فرجام،چهارراه حیدر خانی،پلاک 597

 کارخانه: پارک فناوری پردیس، نوآوری 4

شماره تماس : 77495007(21)98+

تلفکس : 77132961(21)98+

سامانه پیامکی :  10004917

© ۱۳۹۷ – تمامی حقوق این وبسایت مربوط به زیست تخمیر و محفوظ است.

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در روده انسان حضور دارند و به تخمیر و هضم غذا کمک می کنند. در صورت برهم خوردن تعادل باکتری های مفید و مضر روده، مشکلات گوارشی بروز می کنند. بنابراین پروبیوتیک برای کودکان می تواند با برقراری این تعادل به رفع برخی مشکلات گوارشی کمک کند.

دروانا:

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها یا مخمرها هستند که اثرات مثبتی بر سلامتی انسان دارند. برای مثال، برخی از انواع این پروبیوتیک ها در بدن شما و داخل روده ها زیست می کنند. پروبیوتیک ها همچنین در خوراکی هایی مانند ماست (ماست پروبیوتیک) وجود دارند. همچنین مکمل های پروبیوتیک در دسترس هستند و برخی از شیر خشک های کودکان نیز حاوی پروبیوتیک هستند (شیر خشک پروبیوتیک).

مکمل های پروبیوتیک در بزرگسالان به منظور رفع برخی از مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می گیرند. پروبیوتیک در نوزادان نیز می تواند فوایدی مانند رفع کولیک و درمان اسهال داشته باشد.

اما شواهد علمی برای حمایت از تمام فواید ذکر شده برای پروبیوتیک ها وجود ندارد. قبل از استفاده از مکمل پروبیوتیک برای کودکان یا شیر خشک پروبیوتیک با متخصص اطفال مشورت کنید.

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

همان طور که می دانیم تعداد بسیاری از باکتری ها (مفید و مضر) در مجاری گوارشی انسان در تعادل با یکدیگر زیست می کنند. زمانی که این تعادل برهم خورده و باکتری های مضر غالب می شوند، اسهال و سایر مشکلات گوارشی بروز می کنند. در بیشتر موارد بدن به خودی خود این تعادل را مجددا برقرار می کند. مطالعات نشان می دهند که مصرف پروبیوتیک ها این فرآیند را سرعت بخشیده و به پیشگیری یا رفع برخی از علائم گوارشی کمک می کنند.

پروبیوتیک برای کودکان در موارد زیر کمک کننده است:

مکمل های پروبیوتیک در شکل های مختلفی همچون قطره های مایع (قطره پروبیوتیک) و پودرهایی که با شیر مادر، آب یا شیر خشک مخلوط می شوند، وجود دارند. در هر حال، در نظر داشته باشید که سازمان غذا و دارو آمریکا کنترلی بر روی مکمل ها ندارد بنابراین انتخاب مکمل پروبیوتیک مناسب برای کودکان دشوار است.

شما همچنین می توانید قطره های پروبیوتیک را مستقیما در دهان کودک بریزید. اگر به نوزاد خود شیر می دهید، می توانید قطره پروبیوتیک را کمی قبل از شیردهی بر روی سینه خود بریزید. برای دادن قطره پروبیوتیک به کودک، آن را به شیر خشک او اضافه کنید اما آن را بیشتر از 73.4 درجه سانتی گراد گرم نکنید.

شیر خشک پروبیوتیک نیز منبع دیگری از پروبیوتیک برای کودکان است. بر خلاف مکمل های پروبیوتیک که در بالا به آن ها اشاره شد، شیر خشک پروبیوتیک برای کودکان تحت نظارت سازمان غذا و دارو قرار دارد و ایمنی آن به تایید رسیده است. توجه داشته باشید حرارت دادن بیش از 37.4 درجه پروبیوتیک های موجود در شیر را تخریب می کند. 

برخی غذاها حاوی پروبیوتیک هستند در حالی که مطالعه ای انجام نشده است که نشان دهنده اثرات مفید آن ها برای کودکان باشد.

ماست پیروبیوتیک یکی از منابع پروبیوتیک برای کودکان است. بیشتر کودکان از اولین دفعاتی که خوردن غذاهای جامد را آغاز می کنند (4 تا 8 ماهگی) قادر به خوردن ماست هستند. به دنبال فرآورده هایی باشید که حاوی پروبیوتیک های زنده یا فعال هستند؛ بدین معنی که پروبیوتیک ها در طول حرارت دادن برای فرآوری محصول از بین نرفته اند. ماست پروبیوتیک برای کودکان بهتر است ساده و بدون شیرین کننده باشد.

سایر غذاهای حاوی پروبیوتیک شامل موارد زیر هستند:

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

پروبیوتیک ها به خصوص به صورت ماست در جوامع امروزی بسیار رایج شده اند و احتمالا شما در دادن این باکتری های «خوب» به بچه هایتان درنگ نمی کنید

پروبیوتیک‌ها به‌خصوص به‌ صورت ماست در جوامع امروزی بسیار رایج شده‌اند و احتمالا شما در دادن این باکتری‌های «خوب» به بچه‌هایتان درنگ نمی‌کنید …

● اما آیا پروبیوتیک‌ها واقعا فایده‌ای برای بچه‌ها دارند؟

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

به‌طور کلی، مصرف پروبیوتیک‌ها برای بچه‌ها مضر نیست اما شواهد زیادی در مورد سودمند بودن آنها هم وجود ندارد. برخی از بررسی‌ها نشان داده‌اند پروبیوتیک‌ها ممکن است در درمان و پیشگیری از اسهال مفید باشند اما به گفته کارشناسان، میزان این آثار مفید اندک است. تا به حال بررسی‌ها درباره آثار پروبیوتیک‌ها بر بیماری‌های روده‌ای مانند نشانگان روده تحریک‌پذیر نتوانسته است مفید بودن آنها را ثابت کند و بررسی‌ای که هفته پیش در مجله پدیاتریک (طب کودکان) منتشر شد، شاهدی از اثر پروبیوتیک‌ها در درمان یبوست کودکان به دست نداد. ممکن است درنهایت معلوم شود تلاش‌ها برای تغییر گروه‌ باکتری‌های روده بچه‌ها و بهبود بخشیدن سلامت آنها، با استفاده از پروبیوتیک‌ها بی‌ثمر باشد. اما دکتر فرانک گریر، استاد بیماری‌های اطفال در بیمارستان مریتر در مدیسون ویسکانسین که سرپرستی این پژوهش برای آکادمی متخصصان اطفال آمریکا را به عهده داشت، در این باره گفت: «با توجه به شواهد موجود، قطعا می‌توانم بگویم که توصیه نمی‌شود والدین برای دادن پروبیوتیک به کودکان، خود را به زحمت بیندازند. حتی اگر بچه‌ها ماست‌هایی با ۵ نوع متفاوت پروبیوتیک بخورند، به محض اینکه خوردن این ماست‌ها را کنار بگذارند، باکتری‌های روده‌ آنها به وضع عادی‌ بازمی‌گردد.»

● آیا پروبیوتیک‌ها موثرند؟

آکادمی متخصصان بیماری‌های اطفال آمریکا می‌گوید پروبیوتیک‌ها فرآورده‌های غذایی حاوی مقادیر کافی باکتری‌های زنده هستند که ترکیب باکتری‌های روده مصرف‌کننده را تغییر می‌دهند و ممکن است در سلامت‌ موثر باشند. شواهدی وجود دارد که پروبیوتیک‌ها ممکن است مانع عفونت‌های ناشی از حضور میکروب‌های آسیب‌رسانی شوند که اسهال ایجاد می‌کنند. پژوهشگران در یک بررسی در سال ۲۰۰۵ روی ۲۰۰ نوزاد بین ۴ تا ۱۰ ماهه، به آنها در طول یک دوره ۱۲ هفته‌ای، پروبیوتیک دادند. نوزادانی که پروبیوتیک گرفته بودند به‌طور میانگین ۳۷/۰ روز اسهال گرفته بودند، در حالی که در گروه شاهد این میزان ۵۹/۰ روز بود. یک بررسی درباره استفاده از پروبیوتیک‌ها در آسایشگاه‌ها از لحاظ آماری نشان داد به ازای هر ۷ کودکی که پروبیوتیک می‌گیرند، در یک کودک از عفونت با روتاویروس‌ها (عامل اسهال و استفراغ) پیشگیری خواهد شد. نتایج سایر بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف پروبیوتیک‌ها ممکن است به رشد سالم دستگاه ایمنی در کودکان کمک و از بروز برخی آلرژی‌ها، آسم یا اگزما جلوگیری کند. در یک تحقیق در سال ۲۰۰۳، حدود ۱۳۰ نوزاد در معرض خطر آلرژی از نظر آثار پروبیوتیک‌ها مورد بررسی قرار گرفتند. به این نوزادان برای ۶ ماه پروبیوتیک و شیر مادر داده شد. هنگامی که این بچه‌ها به ۲ سالگی رسیدند، ۲۳ درصد آنها، دچار اگزما شدند، اما در گروه شاهد، این میزان ۴۶ درصد بود. منافع پروبیوتیک‌ها تا هنگامی که این کودکان به ۴ سالگی رسیدند، قابل?مشاهده بود. اما براساس گزارش آکادمی متخصصان آمریکا در دسامبر گذشته این نتایج امیدوارکننده تا به حال در بررسی‌های دیگر ثابت نشده است. همچنین به گفته این آکادمی، بررسی‌هایی اثر مفید پروبیوتیک‌ها را در درمان نشانگان روده تحریک‌پذیر، کولیت زخمی‌شونده، کولیک نوزادی یا بیماری کران، در پیشگیری از سرطان‌ها نشان داده‌اند. با این حال این بیانیه می‌گوید: «نبود شواهد قطعی درباره کارایی پروبیوتیک‌ها به معنای آن نیست که در آینده پژوهش‌های بالینی، منافع بهداشتی قابل‌توجهی برای آنها پیدا نکنند.»

● آیا پروبیوتیک‌ها بی‌خطرند؟

انجمن متخصصان آمریکا می‌گوید به نظر نمی‌رسد در نوزادان سالم، دادن مقادیر زیادی پروبیوتیک مشکلی ایجاد کند. با این حال پروبیوتیک‌ها ممکن است در برخی کودکان، از جمله نوزادان زودرس، نوزادان دارای ضعف دستگاه ایمنی و آنهایی که کاتترها و سایر تجهیزات پزشکی به بدن آنها متصل است، خطرهایی ایجاد کند. مواردی از عفونت خونی در کودکان و بزرگسالانی که پروبیوتیک مصرف کرده‌اند، گزارش شده است. به گفته انجمن متخصصان آمریکا پژوهش‌های بیشتری مورد نیاز است که آثار درازمدت پروبیوتیک را بر کودکان تعیین کند و اگر ثابت شود پروبیوتیک‌ها برای کودکان مفید هستند، پژوهشگران باید تعیین کنند که چه تعدادی از کودکان و برای چه مدتی باید از این فراورده‌ها استفاده کنند تا بیشترین منافع به‌دست آید.

منبع: LiveScience

ترجمه: حسین غلامی

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

فرقی  نمی کنه  کجا  باشی  می تونی  هروقت از شبانه  روز پزشکت رو در کنار خودت داشته باشی                                                                                                                                                                                                           

فقط 36 هفته و 2 روز به تولد باقی مونده !

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

اسم قطره رو میگید؟

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

زمينه و هدف: در درمان اسهال ماست پيشنهاد مي شود. جهت تعيين تاثير مصرف ماست پاستوريزه در درمان اسهال حاد غيرخوني و بدون موكوس در شيرخواران بستري شده 24-6 ماهه و مقايسه آن با درمان معمول اين مطالعه طراحي و اجرا شد.روش كار: در يك مطالعه كارآزمايي باليني 80 كودك 24-6 ماهه با اسهال كمتر از چهار روز بستري شده در بيمارستان امام اروميه به دو گروه تقسيم شدند. گروه اول حداقل 15 سي سي بر كليوگرم ماست پاستوريزه حاوي لاكتوباسيلوس بولگاريس و استرپتوكوكوس ترموفيلوس و گروه دوم بدون دريافت آن درمان معمول بخش را دريافت نمودند. افراد مبتلا به سو تغذيه، اسهال خوني و اسهال با منشا غير گوارشي از مطالعه حذف شدند. كاهش تعداد اسهال به كمتر از نصف زمان ورود، پاسخ به درمان تلقي شد. افزايش وزن، روزهاي بستري و تعداد كاهش دفعات اسهال در دو گروه مقايسه شدند.يافته ها: دو گروه از نظر سن، وزن و دفعات اسهال زمان بستري اختلاف معني داري نداشتند. متوسط تعداد روزهاي بستري، افزايش وزن و كاهش دفعات اسهال به ترتيب 2.7 ±0.91 روز، 435 ± 89.3 گرم و 4.30±1.74 دفعه براي افراد گروه تجربي و 3.1 ±0.74 روز، 383 ± 98.96 گرم و 3.60±1.23 دفعه براي گروه مقايسه بود. اختلاف معني داري در متوسط تعداد روزهاي بستري (P=0.035) افزايش وزن (P=0.017) و كاهش دفعات اسهال (P=0.049) بين دو گروه مشاهده شد.نتيجه گيري: مصرف ماست پاستوريزه به عنوان يك ماده پروبيوتيك تاثير مثبت در درمان اسهال حاد بدون خون و موكوسي دارد. مصرف عمومي ماست در اسهال حاد توصيه مي شود.

 

 

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد
ماست پروبیوتیک برای اسهال نوزاد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *