ماست موسیر برای سرماخوردگی

دوره مقدماتی php
ماست موسیر برای سرماخوردگی
ماست موسیر برای سرماخوردگی

مطالب پر بازدید

لبنیات یکی از مفید ترین مواد غذایی هستند که پزشکان همیشه مصرف آنرا توصیه می کنند. ماست نیز یکی از انواع فراورده های لبنی است که در سفره ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. ماست موسیر از جمله مشتقات ماست است که به خاطر طعم ویژه خود فواید بسیاری را به همراه دارد. در ادامه به بررسی فواید طلایی ماست موسیر خواهیم پرداخت. با دکتر سلام همراه باشید.


ماست موسیر برای سرماخوردگی

دوره مقدماتی php

ماست موسیر بی تردید یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی است و می تواند سلامت بدن را افزایش بخشد. به همین دلیل سعی کنید بار بعدی که به سوپر مارکت رفتید، ماست موسیر را در لیست خرید خود جای دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

دکتر علیرضا احتشامی متخصص تغذیه در مورد خواص ماست گفت: در طب قدیم فواید فراوانی برای ماست قائل بودند که بیشتر آنها مورد تایید علم جدید نیز قرار گرفته است. یافته های علمی نشان داده که ماست دارای ارزش تغذیه ای بالایی است همچنین موسیر بسیار تقویت کننده می باشد ، بنابراین در زیر به بعضی از ویژگی های آن اشاره می شود. افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) هستند، می توانند به جای شیر از ماست استفاده کنند، بدون اینکه عوارض ناشی از عدم تحمل لاکتوز در آنها بروز کند، زیرا لاکتوز موجود در شیر به وسیله باکتری های ماست تبدیل به اسید لاکتیک می شود.

بررسی ها نشان داده است تجزیه لاکتوز به وسیله باکتری های ماست، حتی پس از هضم نیز ادامه دارد. به علت تغلیظ شیر در هنگام تهیه ماست، مقدار پروتئین های ماست در مقایسه با شیر در حجم مساوی، بیشتر است. به علت تاثیر آنزیم باکتری های ماست بر روی پروتئین های شیر، قابلیت هضم پروتئین های ماست بیشتر و آسان تر می شود. ماست را می توان با درصدهای مختلف چربی تهیه کرد بنابراین افرادی که تمایل به خوردن چربی شیر ندارند، برایشان مصرف ماست کم چرب بهتر از شیر کم چرب است، زیرا شیر کم چربی بیش از اندازه رقیق و آبکی به نظر می رسد و این امر از نظر مصرف کننده چندان رضایت بخش نیست.همچنین موسیر نیز سرشار از ویتامینC، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک،کلسیم و آهن است

1 – موها را تقویت می کند

• ماست موسیر مواد مغذی زیادی به سبد غذایی ما می افزاید. این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب و پروتئین است.
• یکی از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موهای ما مفید و در بهبود رویش مو موثر است. همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک نیز به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

2 – موها را تغذیه می کند
• ماست موها را تغذیه کرده و رشد آنها را سریعتر می کند. همچنین باعث درخشنده تر شدن موها می شود.
• ماست یک راه طبیعی برای مقابله با موهای بد حالت است. از آنجا که در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، کاملا می توانید مطمئن باشد که به موهایتان صدمه وارد نخواهد شد.
• لوسیون ها و شامپوهایی که برای این کار وجود دارند تنها مواد شیمیایی زیادی را به موهای ما تحمیل می کنند که این در مورد ماست صدق نمی کند. با استفاده مداوم و منظم ماست می توانید از شر وز موهایمان خلاص شویم.

موسیر سرشار از ویتامینC، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک،کلسیم و آهن است و منبع خوبی از پروتئین محسوب می شود، بنابراین یک سبزی مفید برای سبزی خواران می باشد.

موسیر مانند دیگر اعضای خانواده‌ی خود سرشار از ترکیبات گوگردی است و به همین دلیل هم خواص ضدباکتراییدارد. در نتیجه موسیرِ، از انتشار میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا پیشگیری می‌کند. البته حواستان باشد معنی حرفمان این نیست که در صورت بروز یک بیماری عفونی، موسیر می‌تواند جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها شود. بلکه می‌توان از این ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات استفاده کرد.

موسیر سرشار از ویتامین C و A و همچنین از منابع فسفر و منیزیم است. همین ترکیبات از آن یک ماده‌ی غذایی دوستدار سلامت استخوان‌ها ساخته است. برای داشتن استخوان‌های محکم و سالم حتماً از محصولات لبنی که سرشار از کلسیم هستند استفاده کنید و در کنار آن موسیر را به عنوان یار کمکی به کار بگیرید. در این صورت خدمت زیادی به اسکلتتان کرده‌اید.

اگر در هضم غذا مشکل دارید توصیه می‌کنیم موسیر را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. به خاطر اینکه سرشار ازفیبرهاست که علاوه بر ایجاد احساس سیری می‌تواند به هضم غذا و عملکرد خوب روده‌ها نیز کمک کند. موسیر با افزایش ترشح صفرا باعث هضم راحت‌تر غذاها می‌شود. علاوه بر این باید بدانید که موسیر به اندازه‌ی سیر یا پیاز برای معده مشکل ایجاد نمی‌کند. در واقع افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند به راحتی می‌توانند از موسیر پخته‌شده استفاده کنند. برای افرادی که از بوی سیر بدشان می‌آید نیز مناسب‌تر است چون بوی آن به اندازه‌ی سیر تند نیست.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ترکیبات گوگردی موجود در موسیر و هم خانواده‌هایش یعنی پیاز و سیر و غیره می‌توانند جلوی رشد تومورها را بگیرند و در نتیجه از ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارشی پیشگیری کنند. البته محققان همچنان در حال بررسی‌های تکمیلی در این خصوص هستند. همین متخصصان توصیه می‌کنند که موسیر را به صورت خام مصرف کنید چون حاوی خواص بیشتری است.

سن که بالا می‌رود رگ‌ها میل زیادی به ضخمیم شدن پیدا کرده و خاصیت ارتجاعی و نرمی خود را از دست می‌دهند. اگر این پدیده با کلسترول یا همان چربی بالا همراه شود منجر به تصلب شرایین می‌شود. رسوبات چربی در داخل رگ‌های خونی باعث بروز لخته‌های خونی می‌شوند. در این صورت نیز رگ‌ها می‌گیرند و مشکل‌ساز می‌شوند. خوشبختانه مواد غذایی مختلفی برای مقابله با این مشکل وجود دارند که موسیر جزو آن‌هاست.

این ماده‌ی غذایی سرشار از فلاوونوئیدهاست که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند. این ترکیبات به رقیق و در جریان بودن خون کمک می‌کنند و تجمع پلاکت‌ها را کاهش می‌دهند. به همین دلیل نیز از تشکیل لخته‌های خونی پیشگیری می‌کنند.

علاوه بر این موسیر باعث رفع کلسترول بدن خون می‌شود و به تنظیم فشارخون نیز کمک می‌کند. به خاطر اینکه حاوی منیزیم است. در واقع هر 100 گرم موسیر حاوی 250 میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی است که نقش موثری در کنترل فشارخون، بهبود عملکرد قلب و کلیه‌ها دارد و به انقباض‌های عضلانی کمک می‌کند.

موسیر حاوی ویتامین B6 است. به این ترتیب که هر 100 گرم موسیر بیش از 10 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تامین می‌کند. باید بدانید که وجود این ویتامین برای سیستم عصبی لازم و ضروری است و همچنین از بروز مشکلات عضلانی پیشگیری کرده و به سلامت پوست کمک می‌کند.

علاوه بر این موسیر حاوی ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک نیز می‌باشد که ضداسترس است. این ویتامین برای ساخت گلبول‌های قرمز لازم است. ترکیب این ویتامین با ویتامین B6 برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است.

افرادی که عادت به خوردن ماست موسیر دارند موهایشان دیرتر سفید شده و کمتر به عارضه ریزش مو مبتلا می‌شوند.از آن‌ جا که حاوی مقدار فراوانی سولفور است به شفافیت پوست کمک خوبی می‌کند.

منبع: برنا نیوز

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

فرزانه خدایاری پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: موسیر یکی از گیاهان و سبزیجات دورگه‌ای است که به سیر و پیاز شباهت بسیار زیادی و خواص درمانی مشابه زیادی نیز با این دو سبزی دارد.

او اضافه کرد: برگ‌های گیاه موسیر باریک و دراز و گل آن ارغوانی شکل است و پیاز آن با بویی کمتر از سیر و پیاز، خوراکی و قابل استفاده است.این پزشک متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: خواص موسیر بسیار زیاد است و از جمله مهمترین آن می‌توان به خواصی که در حیطه سلامت قلب دارد اشاره کرد و با کاهش کلسترول بد خون، خطر بروز تصلب شرائین، بیماری سرخرگ کورنری و همچنین خطر وقوع حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

خدایاری خاطرنشان کرد: مصرف موسیر با تنظیم سطح خون در بدن، باعث کنترل دیابت در افراد مختلف می‌شود و برای افراد دیابتی که باید سطح قند خون خود را کنترل کنند، بسیار مفید است.

او همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از خواص شگفت انگیز مصرف موسیر کمک به داشتن وزنی مناسب و تناسب اندامی ایده آل است و برخی از مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در موسیر به جلوگیری از تجمع زیاد چربی کمک قابل توجهی می‌کند و درصد چربی بدن را کاهش می‌دهد.درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی با موسیراین پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: مصرف موسیر خاصیت ضدمیکروبی دارد و تحقیقات انجام شده درباره برخی سبزیجات حاوی گوگرد نشان داده است که ترکیبات موسیر خواص متعدد ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس دارد.خدایاری در ادامه تصریح کرد: از سبزیجاتی مثل موسیر در درمان سنتی بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، تب، سرفه و آنفلوانزا استفاده می‌شود و اثرات شفابخش بسیاری هم به دست می‌آید.

او اضافه کرد: از دیگر خواص سبزی موسیر می‌شود به خاصیت آن در افزایش سوخت و ساز خوب در بدن اشاره کرد و منبع سرشار از موادی مثل آهن، پتاسیم و مس است و این خواص نسبت به خواص مشابه آن در پیاز غنی‌تر است.

ماست موسیر برای سرماخوردگی

این پزشک متخصص تغذیه یادآور شد: استفاده از موسیر در رژیم غذایی، میزان انرژی بدن افراد را افزایش می‌دهد و در رشد و ترمیم بافت سلول‌ها تاثیرات مثبت فراوانی به جا می‌گذارد.خدایاری تصریح کرد: تقویت قوای جنسی، افزایش دفع میزان ادرار، التیام بخشیدن به دردها و زخم‌های بدن و همچنین تسکین دهنده التهابات مختلف به ویژه التهابات طحال و کبد از دیگر خواص موسیر است.او اضافه کرد: موسیر باعث تحریک آنزیم‌های گوارشی و بهبود هضم غذا و همچنین درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می‌شود و با وجود دارا بودن مقادیر بالای فیبری که در خود جا داده است، باعث بهبود حرکات روده و برای درمان بیماری یبوست بسیار مفید است.

این پزشک متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: ماست موسیر به عنوان یک غذای رژیمی با مقدار نانی که پزشک معالج تغذیه در رژیم غذایی مشخص می‌کند، شناخته شده است و اثرات معجزه آسای آن هم در صورت استمرار استفاده در رژیم لاغری قابل مشاهده خواهد بود.

© 2020 PARS TODAY. All Rights Reserved.

موسیر ایرانی از گیاهان اندمیک کشور است که به لحاظ خواص و مصارف خوراکی نزدیکترین گونه به سیر محسوب می شود. در ایران از دیرباز موسیر دارای مصارف خوراکی متعددی بوده و به عنوان چاشنی در تهیه چاشنی، ترشی و یا معطر و ضدعفونی کردن دوغ و ماست استفاده می شود. موسیر حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، فلاونوئید هایی مانند کورستین، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مهم از جمله گوگرد، پتاسیم و منگنز می باشد.

موسیر وحشی یا موسیر کوهی در ایران در مناطقی از جمله کنگاور، آشتیان، کوهرنگ، سپیدان، بروجرد، خمین، یاسوج، نهاوند، خوانسار، هرسین و اراک یافت می شود. این گیاه دارای خواص فراوانی است که در ادامه این بخش از سلامت تغذیه و بررسی خواص مواد غذایی و خوراکی در نمناک بدان اشاره می کنیم.

گیاهی از خانواده سیراست که ریشه ی آن پیاز مانند و برگ های آن باریک با گل هایی بنفش رنگ است. به عنوان گل زینتی از گل این گیاه استفاده می شود.

موسیر و سیر دو گیاه متفاوت از هم هستند اما دارای خواص یکسانند. موسیر 40 گونه مختلف دارد و دارای طعمی شبیه سیر و تلخی کمتری نسبت به سیر است.

موسیر مانند سیر و پیاز خاصیت آنتی اکسیدانی ، رقیق تر کردن خون یا خواص آنتی باکتریالی دارد اما مواد معدنی و ویتامین های موجود در آنها با هم متفاوت است یکی از ویژگی های بارز موسیر بو ندادن دهان پس از مصرف آن است.

ماست موسیر برای سرماخوردگی

سیر و موسیر هر دو خاصیت ضد سرطانی به دلیل وجود گوگرد دارند ، موسیر به شکل پیازی تقریبا درشت از ریشه این گیاه که در زیر خاک بزرگ شده است در می آید و همراه محصولات و فرآورده های مختلفی به کار میرود.سیر به شکل چند حبه سیر کوچک داخل یک کیسه اما موسیر به شکل یک پیاز میباشد.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در موسیر سبب سلامت زنان باردار و رشد طبیعی جنین می شود همچنین فولات موجود در موسیر از نقایص سیستم عصبی جنین جلو گیری می کند.

ویتامین های C و A و فسفر و منیزیم موجود در موسیر برای سلامت استخوان و بهبود رشد نوزادان و کودکان ضروری است.

مصرف موسیر به دلیل کاهش ذخیره ی چربی در بدن سبب لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

موسیر حاوی ترکیبات گوگردی فراوان است که دارای خواص ضد باکتری هستند و مانند آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، تب و برونشیت عمل می کنند. گل موسیر یک آنتی هیستامین طبیعی برای درمان حساسیت است.

موسیر سبب تحریک آنزیم های گوارشی، بهبود هضم غذا، درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می شود و فیبر موجود در آن حرکات روده بهبود می بخشد و یبوست را درمان می کند.

موسیر تولید انسولین در بدن را افزایش می دهد و به همین علت سبب کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود. فیبربالای موجود در موسیر برای قند خون را تنظیم می کند.

ترکیبات فلاونوئیدی موجود در موسیر ، چربی و کلسترول خون را کاهش می دهند آنتی اکسیدان های مانند آلیسین و کورستین موجود در موسیر فشار خون بالا را کاهش می دهند.

ترکیبات گوگردی و اتیل استات موجود در موسیر رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهند. مصرف موسیر از انواع سرطان های سینه، معده و کولون پیشگیری می کند. آلیسین موجود در عصاره کلروفرمی موسیر ایرانی قادر است از رشد و تکثیر سلول های سرطانی نوع Hela و Mcfv جلوگیری کند.

موسیر ترکیبات گوگردی فراوان دارد که سبب بهبود جریان خون و سم زدایی و پاکسازی بدن و کبد می شود.

طبع موسیر گرم و خشک می باشد.

ابتدای باید ماسک های موسیر را روی پوست خود امتحان کنید تا از عدم حساسیتتان بدان اطمینان یابید. موسیر خشک شده را در آب خیس دهید تا عصاره آن خارج شود سپس هر روز صبح با آب آن صورتتان را بشویید. گوگرد موجود در موسیر سبب شفافیت و جوان سازی پوست شما خواهد شد.

برای درمان نیش حشرات گلبرگ های گل موسیر یا موسیر تازه را برش بزنید و روی این گزیدگی ها بمالید.

آب موسیر و عسل و آب یک لیموترش تازه را مخلوط کنید و روس سر و مویتان بریزید سپس اجازه دهید30 دقیقه بماند و بعد موهایتان را بشویید تا شوره سرتان از بین برود.

مقداری موسیر خشک شده را در آب خیس دهید تا عصاره ی آن خارج شود سپس این عصاره را به مو های خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو شستشو دهید. گوگرد موجود در موسیر فولیکول مو شما را تقویت می کند و ریزش مویتان را جبران می کند.

مصرف زیاد موسیر سبب :

ریفلاکس معده

سوزش سر دل

سندروم روده تخریک پذیر

ماست موسیر برای سرماخوردگی

واکنش های آلرژیک مانند آسم، بثورات پوستی و قرمزی و خارش چشم ها می شود.

 

موسیر سرشار از مواد مغذی است و خواص بسیاری دارد؛ از جمله این که می‌تواند کلسترول را کاهش دهد، خاصیت ضدسرطان و ضدمیکروب دارد و به سلامت قلب و عروق نیز کمک می‌کند. طعم موسیر چیزی بین سیر و پیاز است. برای آشنایی بیشتر با خواص موسیر این مطلب مجله دلتا را مطالعه کنید.

می‌توان گفت مهم‌ترین خاصیت موسیر، وجود مقدار زیادی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است. در موسیر نیز مانند سیر، این آنتی‌اکسیدان‌ها زمانی آزاد می‌شوند که سطح سلول موسیر آسیب ببیند. این آسیب از طریق برش یا له کردن ایجاد می‌شود. با آزاد شدن این آنتی‌اکسیدان‌ها، ترکیبی قدرتمند به نام «آلیسین» تشکیل می‌شود که می‌تواند خطر بروز جهش‌های سلولی و انواع سرطان را کاهش دهد.

بر اساس مطالعات، مصرف موسیر خطر بروز سرطان ریه، سرطان دهان، سرطان معده، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر خوراکی‌های ضد سرطان، “خوراکی‌های ضد سرطان” را مطالعه کنید.

ماست موسیر برای سرماخوردگی

موسیر با کاهش کلسترول بد در بدن می‌تواند خطر بروز تصلب شرایین، بیماری سرخرگ کرونری، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

کنترل دیابت یکی دیگر از خواص موسیر است. موسیر به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک می‌کند و برای افراد دیابتی که باید سطح قند خون‌شان را کنترل کنند، مفید است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف موجود در موسیر، می‌توانند به آزاد کردن گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز کمک کنند. آزاد شدن این ماده به پایین نگه‌داشتن استرس و کنترل سطح هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند. همچنین موسیر مقادیر چشمگیری اسید فولیک دارد که از ویتامین‌های ضروری گروه B است و با تنظیم هورمونی و واکنش‌های آنزیمی مغز، به سلامت روان افراد کمک می‌کند.

یکی دیگر از خواص موسیر کمک به داشتن وزن ایده‌آل و اندام متناسب است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در موسیر می‌توانند به جلوگیری از تجمع زیاد چربی در بدن کمک کنند و درصد چربی بدن را کاهش دهند.

مطالعه‌ای گسترده در مورد ترکیبات آلی گوگرد در سبزیجاتی مانند موسیر نشان داد این مواد غذایی خاصیت ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس دارند. همچنین از این سبزیجات به‌عنوان درمان سنتی سرماخوردگی، تب، سرفه و آنفولانزا استفاده می‌شود.

به دلیل واکنش آلرژیک، سلول‌های بدن هیستامین آزاد می‌کنند؛ این امر موجب بروز علائمی مانند ورم بافت‌ها و ایجاد اشک در چشم و بینی می‌شود.

موسیر سرشار از کوئرستین است. کوئرستین یک فلاونوئید گیاهی است که می‌تواند مشکلات بینی و چشم که از حساسیت فصلی نشئت گرفته باشند را کاهش دهد. کوئرستین می‌تواند با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، به کاهش شدت واکنش‌های تنفسی و التهابی مانند آسم آلرژیک، برونشیت و حساسیت‌های فصلی کمک کند.

 

موسیر از لحاظ دارا بودن مواد معدنی مانند آهن، مس و پتاسیم غنی‌تر از پیاز است. آهن و مس در بدن، با تحریک تولید گلبول‌های قرمز، به افزایش گردش خون کمک می‌کنند. با افزایش گلبول‌های قرمز در جریان خون، گردش خون افزایش می‌یابد و اکسیژن بیشتری به نقاط مهم بدن می‌رسد. همچنین میزان انرژی، رشد سلولی، ترمیم بافت‌ها و سوخت و ساز در بدن افزایش می‌یابد.

پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از مواد مغذی موسیر، گاهی آن را جایگزین پیاز و در غذاهایتان استفاده کنید. همچنین ترکیب ماست و موسیر هم بسیار لذیذ و پرطرفدار است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

زعفران به ” ادویه آفتاب” نیز مشهور است. این نامگذاری نه تنها به دلیل رنگ زیبای آن بلکه به …

مطالعات جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد بهبودیافتگان کرونا دستکم تا شش ماه در برابر این بیماری مصون خواهند بود.



 

 

ماست موسیر برای سرماخوردگی

موسير از خانواده سير است و طبيعتا مثل سير، خواص درماني قابل توجهي دارد. براي قضاوت در مورد ماست موسير بهتر است به خواص آنها به صورت جداگانه و البته به اختصار نگاه ‌کنيم. ماست تهيه شده از شير کامل يا خامه گرفته هم ارزش غذايي قابل‌توجهي دارد و هم اثرات درماني بسيار گسترده‌اي را براي مصرف‌کنندگان باقي مي‌گذارد…

 

ماست داراي ميکروارگانيسم‌هاي زنده‌ بسيار ارزشمند و خدمتگزار است که بيشترين آنها را باسيلوس بلگاريکوس و در درجه بعدي استرپتوکوکوس ترموفيلوس تشکيل مي‌دهند که در صورت مصرف ماست، اين ميکروارگانيسم‌ها به دفع مخمرهاي رايج کمک مي‌‌کند. اين دو ميکروارگانيسم با توليد هيدروژن پراکسيد يا آب‌اکسيژنه مانع از رشد استافيلوکوک اورئوس مي‌شود. ضمنا افرادي که نسبت به لاکتوز يا قند شير عدم تحمل دارند، بهتر است از ماست استفاده کنند.

 

 

 

 

درباره موسير هم بايد بگويم که اين سبزي به‌صورت ترشي يا به صورت ماست موسير به مصرف مي‌رسد که اغلب به عنوان يک چاشني اشتها‌آور تلقي مي‌شود. خواص درماني متعددي را به موسير نسبت مي‌دهند. از جمله تقويت قدرت جنسي، افزايش دفع ادرار، التيام‌دهنده و ترميم‌کننده زخم‌ها و تسکين‌دهنده التهاب طحال و کبد. تاثير مثبت آن بر دستگاه اعصاب مرکزي، کاهش سردردهاي ميگرني، کمک به سيستم قلبي‌عروقي، کمک به کاهش چربي‌هاي خون و پيشگيري از تصلب شرايين و تنظيم فشارخون هم قابل توجه است.

 

اصولا ماست موسير ملايم‌تر از سير و ماست بوده و به همين جهت بوي تند و تيز سير که ناشي از فرآورده‌هاي گوگردي سير مثل آليسين است را نداشته و از اين نظر مي‌توان بدون ايجاد مزاحمت (بوي بدتنفسي) براي ديگران استفاده کرد، به شرط اينکه، از ماست‌هاي مانده و پرچرب و خامه‌اي،‌ ماست و موسیر تهيه نشده باشد. البته شرط ما استفاده به جا و به اندازه است چون هر غذايي که ما اشاره مي‌کنيم، چه غذا باشد چه سم، نبايد مصرفش از حد تعادل خارج شود.

تغذیه و تناسب اندام

باکیفیت ترین طعم دهنده ها وچاشنی ها

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

الان بهترین فرصت برای بازسازی پوستته!

خرید لباس بچگانه با نصف قیمت!!

لاغری موضعی با لیزر

خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

ماندگاری حالت مو برای زمان طولانی

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

ارسال محرمانه محصولات جنسی

کسب وکارت به بن بست رسیده ودنبال راه حلی؟

درمان وسواس در دوران کرونا

فروش محصولت رو رایگان آنلاین کن!

جلوی نابودی بدنت رو بگیر!

ماست موسیر برای سرماخوردگی

درمان بیماری های مقعدی و اختلال دفعی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

موسیر چه خواصی دارد؟

می خواهیم در این نوشته در مورد خواص موسیر مطالبی را برای شما قرار دهیم. موسیر جزو سبزیجات محسوب شده و دارای برگ های باریک و دراز می باشد. پیاز این سبزی خوراکی می باشد. موسیر وحشی در بخشی از مناطق ایران رشد می کند. فواید زیادی برای موسیر در نظر گرفته شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

موسیر دارای طبع گرم و خشک می باشد. همچنین موسیر دارای آنتی اکسیدان های بالایی است که برای سلامت بدن مفید است. فلاونوئیدهای موجود در موسیر شامل کورستین، ویتامین آ، ویتامین سی و مواد معدنی مختلفی مانند گوگرد، پتاسیم و منگنز می باشد. موسیر را می توان به شکل و شمایل گوناگون مصرف نمود. موسیر را می توان به شکل خشک شده استفاده کرد؛ از موسیر برای ترشیجات، سالاد و سس سالاد استفاده می شود. همچنین پودر موسیر نیز برای تهیه انواع خوراکی های خوشمزه کاربرد دارد.

تفاوت های مختلفی بین موسیر و سیر وجود دارد، این دو گیاه متفاوت می باشد که دارای خواص نسبتا یکسانی است. موسیر در چهل گونه وجود دارد که دارای طعمی تلخ تر از سیر است. برخی خاصیت موسیر به مانند سیر و پیاز می باشد، موسیر دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد که برای رقیق کردن خون بسیار مفید می باشد. موسیر به عنوان طعم دهنده مختلف غذا استفاده می شود. موسیر دارای خاصیت ضدسرطانی بوده که باعث می شود تا به عنوان یک عامل پیشگیرانه بتوان از آن استفاده نمود.

ماست موسیر برای سرماخوردگی

موسیر دارای ۵۶ کالری، ۵ گرم فیبر، ۱۲ گرم کربوهیدرات، ۶ گرم قند می باشد. همچنین باید بدانید که موسیر فاقد چربی است.

شما قبل از مصرف موسیر به عنوان ماسک یا ضماد بهتر است از عدم حساسیت پوست خود نسبت به این ماسک مطمئن شوید.

موسیر به دلیل داشتن گوگرد فراوان باعث می شود تا پوست صورت شاداب بماند. شما می توانید مقداری موسیر را در آب خیس کنید و هر روز صبح صورت خود را با آب موسیر بشویید. این امر باعث می شود تا به جوان سازی پوست صورت شما کمک بسزایی شود.

از عصاره موسیر می توان برای درمان نیش حشرات استفاده نمود. موسیر و گلبرگ های آن برای درمان نیش حشرات مانند زنبور مفید است. شما می توانید برای این امر گل موسیر را برش بزنید و بر روی محل گزیدگی قرار دهید.

موسیر دارای گوگرد می باشد، گوگرد موجود در موسیر باعث می شود تا فولیکول مو تقویت شده و از ریزش موی سر جلوگیری کند. شما می توانید برای این امر مقدار موسیر را خشک کرده، سپس آن را در آب خیس دهید تا به صورت عصاره در آید، سپس می توانید مواد به دست آمده را بر روی سر خود قرار دهید. بهتر است به مدت یک ربع عصاره را بر روی سر خود مالیده و سپس با آب گرم و همچنین شامپو بشویید.

خیلی از افراد از موسیر برای درمان شوره سر استفاده می کنند. شما می توانید از موسیر به عنوان درمان قطعی شوره استفاده کنید. برای این امر بهتر است مقداری آب لیمو ترش را با موسیر و عسل ترکیب کنید و بر روی پوست سر خود قرار دهید. این کار را به مدت سی دقیقه انجام دهید و سپس موهای خود را آبکشی کنید.

موسیر دارای ویتامین های مختلف می باشد که برای جنین و مادر بسیار مفید است. شما می توانید با مصرف موسیر سلامت جنین را تضمین کنید. موسیر دارای فولات زیادی می باشد که برای جلوگیری از نقص سیستم عصبی مفید می باشد.

این سبزی دارای ویتامین آ و سی می باشد، همچنین فسفر و منیزیم در موسیر به مقدار زیاد یافت می شود. این امر به سلامت استخوان کمک کرده و باعث رشد نوزادان و کودکان می شود.

موسیر باعث می شود تا بتوانید چربی های ذخیره شده در بدن را کاهش دهید، این کار باعث می شود تا وزن بدن شما کم شده و کاهش وزن را تجربه کنید. مصرف موسیر می تواند ذخیره ی چربی در بدن را کاهش دهد و باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

می دانیم که موسیر دارای فواید زیادی برای بدن می باشد، بهتر است موسیر را در دستور رژیم خود قرار دهید. موسیر دارای مقادیر لازمی از گوگرد می باشد که این مواد باعث می شود تا موسیر به عنوان یک سبزی ضدباکتری شناخته شود. آنتی بیوتیک طبیعی موجود در موسیر باعث می شود تا از ایجاد سرماخوردگی، برونشیت، آنفلوآنزا و تب جلوگیری شود. همچنین گل موسیر طبق تحقیقات صورت گرفته دارای خواص ضدالتهابی و ضدآلرژی می باشد که برای درمان انواع حساسیت های فصلی به مانند آنتی هیستامین قوی عمل می کند.

کسانی که مشکلات معده و گوارش دارند همیشه به دنبال راه حل های طبیعی برای تسکین درد خود هستند، موسیر به دلیل دارای بودن آنزیم های گوارشی باعث بهبود هضم غذا شده و زخم معده را درمان می کند، همچنین باعث سلامت دستگاه گوارش می شود. به دلیل اینکه موسیر دارای فیبر می باشد باعث می شود تا حرکات روده به صورت منظم انجام شود از بروز بیماری یبوست نیز جلوگیری می کند.

کسانی که بیماری دیابت و قند خون دارند همیشه برای نگه داری سطح قند خون خود نیازمند مصرف سبزیجات هستند، مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که موسیر از خانواده سیر و پیاز می باشد که برای تثبیت میزان قند خون بسیار مفید است. موسیر باعث می شود تا انسولین به مقدار کافی در بدن تولید شود و به کاهش قند خون در بدن بیماران دیابتی کمک می کند. همانطور که بالا گفته شده فیبر موجود در موسیر باعث می شود که برای افراد دیابت نوع دوم موثر باشد.

خیلی از افراد به دلیل سبک زندگی اشتباه خود دچار بیماری چربی می شوند. موسیر به دلیل داشتن ترکیبات فلاونوئیدی باعث می شود تا چربی خون و کلسترول بد خون کاهش پیدا کند. همچنین آلیسین و کورستین آنتی اکسیدان هایی هستند که در این سبزی خوشمزه وجود دارند، این دو آنتی اکسیدان باعث می شود تا فشار خون کاهش پیدا کند. موسیر دارای پتاسیم زیاد می باشد که برای کسانی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید است.

سرطان بیماری است که در این روزا خیلی از افراد را درگیر خود کرده است. ترکیب گوگرد و اتیل استات موجود در این سبزی باعث می شود تا رشد سلول های سرطانی کاهش پیدا کند، موسیر برای درمان انواع سرطان مانند سراطان سینه، معده و کولون بسیار مفید می باشد.

همانطور که گفته شد موسیر دارای ترکیبات مختلف گوگردی می باشد که این امر باعث می شود تا جریان خود در بدن تسهیل شده و باعث سم زدایی و پاکسازی مواد مضر و سمی از کبد می شود.

موسیر دارای ویتامین ب شش می باشد. شما با مصرف موسیر در طول روز باعث می شوید تا ده درصد نیاز روزانه شما به این ویتامین تامین شود. ویتامین ذکر شده برای دستگاه عصبی بسیار کاربردی و مفید می باشد. این ویتامین از مشکلات عضلانی بدن جلوگیری کرده و باعث می شود تا پوست سالمی داشته باشید.

در طب سنتی از موسیر استفاده می شود، از نظر طب سنتی موسیر یک گیاه از خانواده سیر و پیاز می باشد. گل گیاه موسیر در طب سنتی به عنوان یک گل زینتی مورد استفاده قرار می گیرد. برگ های موسیر باریک بوده و به رنگ بنفش می باشد. در طب سنتی از موسیر برای درمان افراد دیابتی استفاده می شود چرا که موسیر کاهنده قند خون در بیماران دیابتی می باشد.

می توان برای رفع تنگی نفس، رفع فراموشی، قاعده آور، پایین آورنده فشارخون، ادرارآور، ترمیم کننده زخم‌ها، تسکین دهنده التهاب کبد، رفع سیاتیک، تنظیم فشار خون و رفع نقرس از موسیر بهره گرفت.

کسانی که دچار سرد مزاجی در رابطه جنسی هستند بهتر است از موسیر استفاده کنند. موسیر به دلیل خواصی که دارد باعث تاثیر بر روی دستگاه عصبی شده و سردردهای میگرنی را کاهش می دهد. همچنین موسیر باعث می شود تا سلامت قلب شما تضمین شود. عملکرد موسیر بدین صورت می باشد که ابتدا چربی خون و فشار را کم کرده و باعث جلوگیری از تصلب شرایین می شود. همین امر باعث می شود تا سلامت قلب تضمین شود.

ادرار آور، کاهش دهنده زخم و درد، کاهش التهاب طحال و کبد، تاثیر مستقیم بر روی دستگاه عصبی، کاهش درد میگرن، کمک به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی، تنظیم فشار خون و کمک به کاهش چربی بدن.

قطعا با شناخت بهتر فواید موسیر می دانید که این سبزی برای سلامت جسم چقدر مفید می باشد، از طب سنتی از این سبزی بسیار استفاده می شده است ، شما می توانید موسیر را به شکل های گوناگون در رژیم غذایی خود قرار دهید تا همیشه سلامت خود را حفظ کنید.

ماست موسیر برای سرماخوردگی
ماست موسیر برای سرماخوردگی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *