لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

دوره مقدماتی php
لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست
لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

دوره مقدماتی php

https://moshavere.niniban.com/

مامان ها میدونم که خیلی دنبال علت لکه بینی یا ترشحات قهوه ای در بارداری هستید، فکر میکنم همه مامان ها برای یکبار هم شده تجربه لکه بینی یا ترشحات قهوه ای داشته اید. این هم میدونم که اولین چیزی که به ذهنتان می آید سقط شدن جنین است. درسته یکی از علت های ترشحات قهوه ای سقط جنین هست اما 9 علت دیگر هم میتونه داشته باشه پس همیشه بدترین گزینه به ذهنتون نرسه. در اوایل بارداری این لکه بینی ها و ترشحات بیشتره و شما هم قطعا حساس تر هستید. اما احتیاط کنید و به محض دیدن لکه بینی به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم انجام شود. در این مقاله توضیحات کاملی درباره انواع لکه بینی و ترشحات قهوه ای در بارداری داده شده است. لطفا مطالعه بفرمائید:

ترشحات قهوه ای چیست؟

علت لکه بینی یا ترشحات قهوه ای

لکه بینی قهوه در طول دوران بارداری

چه زمانی در بارداری باید نگران ترشحات قهوه ای باشید؟

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

چگونه می توان ترشحات قهوه ای را در طول بارداری متوقف کرد؟

انواع مختلف ترشحات ولکه بینی قهوه ای در دوران بارداری:

ترشح قهوه ای زمانی دیده می شود که سطح خون افزایش می یابد و خون در طی حاملگی به سمت دهانه رحم حرکت می کند. این مسئله باعث می شود منطقه فوق العاده حساس شود و منجر به ایجاد ترشحات می شود. داشتن رابطه جنسی و یا معاینه داخلی روزمره می تواند منجر به ترشحات قهوه ای شود.

در مجموع ترشحات قهوه ای در بارداری نگران کننده نیست و ممکن است به علت برخی تحریکات در قسمت های داخلی بدن رخ دهد و البته  گاها هم ممکنه نشانه ای از خطر سقط جنین باشه.

در هر صورت، اطمینان حاصل کنید که در مورد این موضوع به دکتر خود اطلاع دهید. علاوه بر دلایل فوق، ممکن است دلیل دیگری برای ترشحات وجود داشته باشد.

دهانه رحم شما در حین بارداری حساس تر می شود. مقاربت و یا هر فعالیت خشن دیگر می تواند منجر به تحریک شود، که منجر به ترشحات قهوه ای روشن و درد خفیف می شود.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

نزدیکی در ماه اول بارداری

ترشحات قهوه در هفته های اولیه بارداری می تواند به علت سقط جنین باشد (راههای جلوگیری از سقط جنین ، 8 روش). 

تقریبا تقربا دو هفته طول می کشد تا بارداری رخ دهد؛ در این دوره احتمالا لکه بینی  همراه با دیگر علائم حاملگی را مشاهده می کنید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که نطفه بارور داخل پوشش رحم لانه گزینی می کند و باعث ترشحات قهوه ای می شود. در بعضی موارد ممکن است خونریزی شدید باشد (چند روز بعد از لانه گزینی تست بارداری مثبت میشود).

در این حالت، جنین قادر به رشد بیشتر نیست، ضربان قلب متوقف می شود، و جنین در داخل رحم میمیرد (دلایل سقط جنین در ماه های اول بارداری). بنابراین، منجر به ترشحات قهوه ای می شود.

بافت غیرطبیعی شبیه به جنین در رحم رشد می کند (حاملگی پوچ چیست؟!). این بافت معمولا با بارداری اشتباه گرفته می شود و باعث ترشحات قهوه ای می شود. در این حالت باید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

در حاملگی خارج رحمی، نطفه به جای رحم در لوله های فالوپی تشکیل می شود و باعث خونریزی قهوه ای ناشی از خونریزی داخلی می شود (علائم بارداری خارج از رحم چیست؟).

به دلیل افزایش سطح استروژنف بافت کوچک و غیر طبیعی در سطح دهانه رحم رشد می کند (تشخیص پولیپ رحم | درمان پولیپ رحم). پولیپ ها همچنین ممکن است به درد شکمی، ناراحتی و الگوهای خونریزی غیرعادی منجر شوند.

برخی ناهنجاریهای جفتی مانند پایین افتادگی جفت وجود دارد. این مسئله باعث ترشحات قهوه ای می شوند که می تواند لکه های قهوه ای یا خونریزی ایجاد کنند. در پایین افتادگی جفت، جفت شما دهانه رحم را می پوشاند که باعث ترشح قهوه ای می شود، اما بدون درد است. جفت جدا شده از رحم باعث ترشح قهوه ای و درد می شود.

ترشحات قهوه ای همچنین نشانه HPV تناسلی است که به دلیل افزایش سطوح استروژن و افزایش جریان خون به ناحیه واژن می باشد.

عفونت واژن یا دهانه رحم می تواند باعث ترشحات غیر طبیعی قهوه ای شود. عفونت ها باعث سوختگی، بوی واژن، خارش و ترشح قهوه ای می شود.

ترشحات قهوه در هر سه ماهه ممکن است رخ دهد.

ترشحات قهوه ای در سه ماهه اول بارداری ممکن است به دلایل زیر باشد:

اگر خونریزی ادامه پیدا کند یا سنگین تر شود، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

ترشحات قهوه در دوران بارداری رایج است و در سه ماهه دوم ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

نزدیکی در هفته آخر بارداری

نزدیکی از پشت در دوران بارداری

با این حال، ترشحات قهوه ای نیز می تواند نشانه ای از عفونت های مخمر یا STD ها باشد که نیاز به درمان فوری دارند.

ترشح قهوه ای در سه ماهه سوم به دلایل زیر رخ میدهد:

پوشش مخاطی که چند روز یا یک هفته قبل از زایمان ایجاد می شود، یک لکه مخاطی است که رحم را برای محافظت از نوزاد پوشش می دهد. این پوشش همان چیزی است که بدن برای زایمان آماده می کند و شما مخاطی قهوه ای مانند ترشحات را هنگام خروج آن مشاهده می کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، ترشحات قهوه ای می تواند نشانه ای از عفونت باشد. به همین دلیل بررسی کیفیت، بو و ظاهر آن بسیار مهم است. در صورت مشاهده علائم غیرمعمول مانند عوامل ذکر شده در ادامه نیاز به مراقبت های پزشکی می باشد:

این راهنمایی ها به شما کمک می کند که ترشحات را مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که شما و فرزند شما در خطر نیستید.

تا جایی که می توانید فعالیت بدنی خود را کاهش دهید. اگرچه در دوران بارداری فعال بودن خوب است، اما اگر  ترشحات قهوه ای دارید، باید از فعالیتهای بدنی اجتناب کنید. سعی نکنید کارهای زیادی در زمان کمتری انجام دهید تا بعدا استراحت کنید. تا جایی که می توانید استراحت کنید و کارها را به بعد به تعویق بیندازید.

زمان استراحت خود را افزایش دهید و تا آنجا که ممکن است دراز بکشید. اگر در منزل هستید، اغلب در طول روز دراز بکشید و بطور منظم چرت بزنید. اگر در محل کار هستید، روزی را برای استراحت بگذارید.

از بلند کردن اجسام سنگین و یا هر چیز بیش از 10 پوند در دوران بارداری اجتناب  کنید، به خصوص هنگامی که ترشحات قهوه ای دارید. اگر در اوایل بارداری سنگینی بلند کنید، می تواند منجر به ترشحات واژن شود.

پای خود را تا جایی که ممکن است استراحت بدهید. می توانید روی تخت بنشینید یا پاهای خود را روی صندلی دیگری قرار دهید. پاها را تا جایی که می توانید بالاتر از سطح بدن قرار دهید. در خانه، دراز بکشید و پاهای خود را بر روی بالشتک قرار دهید. در محل کار، می توانید روی یک صندلی بنشینید و پای صندلی خود را روی صندلی کناری بگذارید. یک بالش، کیسه یا هر چیز دیگری را روی آن قرار دهید. این عمل کمک می کند گردش خون بهتر و همچنین ترشحات قهوه ای کاهش یابد.

باید از ناحیه تناسلی مراقبت بیشتری داشته باشید. ناحیه تناسلی باید خشک و تمیز باشد به خصوص اگر در معرض ترشحات واژن هستید. از صابون های غیر عطری و بدون بو و آب برای تمیز کردن منطقه استفاده کنید.

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

اگر متوجه هر گونه ترشحی شدید نگران نباشید. در بیشتر موارد، کاملا طبیعی است. اما اگر ترشح طولانی تر و مرتبط با علائم دیگر باشد، باید توسط پزشک معالج بررسی شود.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.momjunction.com

سلام وقتتون بخیر من حدود 8 ماه پیش یه سقط خود به خودی در هفته هفتم بارداری داشتم. و دو ماه هست که جلوگیری ندارم 32 روز از روز اول قاعدگیم میگذره که یه کم لکه بینی داشتم ولی سر یک روز قطع شد، مطمئن نیستم که حاملم آیا خونریزی ناشی از لانه گزینی بوده؟ کی باید آز بتا بدم؟مرسب

سلام تا تاریخ پریود صبر کنید و در صورت تاخیر یکی دو روزه از بی بی چک استفاده کنید

اصطلاح “لکه بینی”، خونریزی کم واژینال را توصیف می کند. لکه بینی در تمام دوران های حاملگی می تواند رخ دهد. تقریبا نیمی از زنان که در دوران بارداری دچار لکه بینی یا خونریزی می شوند، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. به گفته متخصصان در زمینه زنان و زایمان، حدود 15 تا 25 درصد زنان در سه ماهه اول بارداری خود خونریزی دارند. اصولا خونریزی کم شایع است، و نوع نگران کننده اش بیشتر در سه ماهه دوم یا سوم اتفاق می افتد ، برای داشتن اطلاعات کافی در مورد لکه بینی در بارداری با این بخش از نمناک همراه شوید.

کدام لکه بینی در بارداری خطرناک تر است؟

 

به طور کلی، ترشحاتی که می بینید قهوه ای، قرمز یا صورتی رنگ است و دارای بافت کمی غلیظ یا رشته ای است (زیرا ترشحات شامل چند قطره خون خشک شده است که با مخاط دهانه رحم مخلوط می شود). از لحاظ مقدار، انتظار می رود که مقدارش کمتر از دوره قاعدگی معمولی باشد – معمولا فقط چند قطره است.علل بسیاری در اوایل دوران بارداری وجود دارد. مطمئنا، سقط جنین یکی از دلایل است، اما دلایل بسیار زیادی نیز وجود دارند که یک تشخیص حاملگی طبیعی و سالم را به همراه دارند.

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

 

 

لکه بینی در بارداری چه رنگی است؟

 

تحریک دهانه رحم بعد از رابطه جنسی:

یک آزمایش لگن یا سونوگرافی فرانسویگال می توانند از دلایل باشند. گردن رحم در دوران بارداری بسیار باز می شود و پر از عروق خونی می شود و گاهی اوقات با حداقل تماس موجب خونریزی می شود. این خونریزی خطرناک نیست، به جز ترس از اینکه اتفاق بدی افتاده، لازم نیست که در دوران بارداری از مقاربت (یا آزمایشات لگن یا اولتراسوند) اجتناب کنید.

خونریزی لانه گزینی :

زمانی که جفت در دیواره رحم می چسبد، ممکن است لکه بینی رخ دهد. در واقع، فکر کردن در مورد این که چگونه لکه بینی اتفاق می افتد، شگفت آور است که اکثرا خونریزی لانه گزینی زیاد اتفاق نمی افتد. (خونریزی لانه گزینی در متن زیر شرح داده شده است).

آیا لکه بینی در سه ماهه اول بارداری نگران کننده است؟

 

گردن رحم :

گردن رحم اشاره به حمله به سلول هایی است که به طور معمول در رحم و یا کانال گردن رحم به سطح دهانه رحم وجود دارند. از آنجایی که این سلول ها نسبت به سلول های معمولی که در سطح گردن رحم قرار دارند ظریف تر هستند، آنها تمایل به خونریزی و تحریک بسیار کمی دارند. در زنانی که در گذشته زایمان طبیعی داشته اند (کشش دهانه رحم) و کسانی که قرص های ضد بارداری برای مدت طولانی مصرف کرده اند، شایع تر است.

عفونت دهانه رحم (سرویکیت) :

گردن رحم به التهاب دهانه رحم اشاره دارد و بیشتر به علت عفونت اتفاق می افتد. این عفونت ها می توانند ناشی از عفونت های منتسب به جنس مانند کلامیدیا، گونوره، تریکوموناس، یا تبخال تناسلی یا عفونت های غیر جنسی از قبیل واژینوز باکتریایی باشند. سرویکس نیز ممکن است ناشی از تحریک دیافراگم یا آلرژی به لاتکس در کاندوم باشد.

لکه بینی در دوران بارداری کی هشدار دهنده است؟

 

سقط جنین :

تقریبا نیمی از لکه بینی ها در بارداری های اولیه به علت سقط جنین است.

حاملگی خارج رحمی:

حاملگی که در لوله های فالوپ اتفاق می افتد ممکن است منجر به لکه بینی شود که خود نیاز به یک اورژانس پزشکی دارد.

 

 لکه بینی در حاملگی خارج از رحم

 

اغلب علت هایش شناخته شده نیست و مشکلی ایجاد نمی کند ، عللی که در ادامه می خوانید.

لانه گزینی جفت :

لانه گزینی جفت اشاره به قرار گرفتن جفت در بالای دهانه رحم است.

انقباض جفتی :

جداسازی جفت از دیواره رحم قبل از زایمان اغلب باعث خونریزی بسیار شدید می شود اما در مواردی خونریزی در بالای جفت قرار می گیرد و تنها لکه بینی رخ می دهد.

درد زایمان :

در ابتدای درد زایمان، دهانه رحم شروع به رشد می کند. شایع است که یک لکه بینی داشته باشیم.

لکه بینی نشانه درد زایمان است؟

 

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

بسیاری از مردم می ترسند که لکه بینی در اوایل دوران بارداری نشانه سقط جنین باشد، اما همان طور که اشاره کردیم، علت های بسیاری برای سقط جنین وجود دارد. تقریبا نیمی از زنان که در اوایل بارداری دچار لکه بینی می شوند، سقط جنین دارند. این همچنین بدان معنی است که نیمی از زنان که در اوایل بارداری خود لکه بینی دارند، سقط جنین ندارند ، بین 10 تا 30 درصد از زنانی که بچه های کامل سالمی را به دنیا می آورند، گزارش می دهند که در برخی موارد در طول دوران بارداری خود دچار لکه بینی شده بودند. لکه بینی در اواسط و اواخر دوران بارداری ، در دوره های دوم و سوم اغلب کمتر جدی هستند، اما همچنین می تواند بسیار جدی باشند. هر کسی که در طول سه ماهه دوم یا سوم خود لکه بینی داشته باشد، باید فوری با پزشک خود تماس بگیرد.

 خونریزی و لکه بینی در دوران بارداری از کجا می آیند؟

 

خونریزی لانه گزینی ممکن است در اوایل بارداری رخ دهد،زمانی که انتظار دوره قاعدگی خود را دارید، اما معمولا مقدار آن کمتر است و خونریزی طولانی مدتی نیست. خونریزی لانه گزینی معمولا هنگامی رخ می دهد که تخمک در رحم می چسبد و قرار می گیرد، حدود 10 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. اغلب زنان تنها رنگ قرمز را در نوارهای خود و یا کاغذ توالت می بینند، هر چند گاهی اوقات ممکن است بیشتر باشد. در حقیقت، زنانی که معمولا دوره های قاعدگی سبکی دارند، ممکن است یک دوره خونریزی لانه گذاری را با قاعدگی خود اشتباه بگیرند و متوجه نشوند که باردار هستند.

اگر خونریزی در اوایل دوره بارداری است و بسیار کم است و غیر از این نشانه دیگری در خود ندارید، صبر کنید و در ملاقات بعدی خود با پزشکتان، در این باره صحبت کنید. اما اگر خیلی نگران هستید، فوری به دفتر دکتر خود تماس بگیرید. حاملگی می تواند یک دوره استرس زا باشد و صحبت با پزشک خود در مورد علائمتان می تواند بسیار دلگرم کننده باشد.

اقدامات و مراقبتهای لازم در لکه بینی بارداری

 

علائم دیگری که همراه با خونریزی و لکه بینی در طول بارداری هستند:

 آیا لکه بینی دوران بارداری طبیعی است؟

 

خونریزی در هر سه ماهه بارداری طبیعی نیست. نیاز به مراقبت و توجه فوری دارد. در موارد خونریزی شدید، توصیه می شود که بلافاصله با پزشک متخصص خود مشورت کنید. علاوه بر این، خونریزی سبک و روشن را می توان با برخی از درمان های خانگی ساده که در زیر ذکر شده کنترل کرد.

1} استراحت روی تخت:

این یکی از آسانترین و بهترین راههای درمان خونریزی در دوران بارداری است. پزشکان همچنین پیشنهاد می کنند که در زمانی که خونریزی می بینید یا لکه بینی دارید، کامل روی تخت خود استراحت کنید. استراحت کردن تضمین می کند که جفت در محل مناسب باقی می ماند و ایمن نگه داشته شود. این کار باعث کاهش احتمال سقط جنین می شود.

علل لکه بینی در دوران بارداری

 

2} اسید فولیک:

اسید فولیک در طول بارداری برای مادر و جنین در حال رشد فواید بسیار زیادی دارد. است. اسید فولیک عملکرد جفت را بهبود می بخشد تا بتواند به طور موثری از جنین و رحم مراقبت کند. ماهی، تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز منابع عالی اسید فولیک هستند. اسید فولیک به بدن کمک می کند که با آنمی مبارزه کند و میزان هموگلوبین را در مغز استخوان افزایش دهد. افزایش میزان مصرف اسید فولیک همچنین از سقط جنین در زنان باردار جلوگیری می کند.

اسید فولیک از سقط جنین جلوگیری میکند

 

3} مصرف مکمل پروژسترون:

اغلب خونریزی ها می توانند به علت تغییرات ناگهانی هورمون پروژسترون ایجاد شوند. توصیه می شود که آزمایش پروژسترون را انجام دهید. اگر سطح پروژسترون شما کم باشد، پس از مشاوره با پزشک خود، توصیه می شود که از مکمل های پروژسترون استفاده کنید. از آنجائیکه پروژسترون برای حفظ و پایداری حاملگی مهم است، نباید سطح آن در بدن پایین قرار گیرد.

4} از مقاربت جنسی اجتناب کنید:

معمولا توصیه می شود که هیچ رابطه جنسی در بارداری نداشته باشید. اگر در دوران بارداری خونریزی دارید، توصیه ها را باید دقیق تر دنبال کنید. مگر اینکه علت خونریزی مشخص باشد، شما و همسرتان باید به شدت از مقاربت جنسی اجتناب کنید. این کار به عملکرد طبیعی بدن در دوران بارداری کمک می کند.

 درمان های لکه بینی در بارداری

 

5} ترکیب برگ های گواوا و برگ های سیب ستاره ای:

یکی از بهترین درمان های طب طبیعی برای متوقف کردن خونریزی در دوران بارداری، ترکیبی از مخلوط برگ گواوا و برگ های سیب ستاره ای در آب است. این مخلوط یک درمان فوری برای متوقف کردن خونریزی و لکه بینی در طول دوران بارداری است. این نوشیدنی خونریزی را از داخل مسدود می کنو و قطع می کند و از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند. این مخلوط یک اثر فوری است و خونریزی را در عرض چند ساعت متوقف می کند.

6} اجتناب از فعالیت های شدید:

فعالیت های فیزیکی و شدید بیش از حد می تواند فشار زیادی بر روی دیواره رحم ایجاد کند. این کار می تواند پلاسمید مخاطی را تشدید کند و باعث خونریزی یا لکه بینی شود. در دوران بارداری توصیه می شود که از فعالیت های شدید که می تواند پیامدهای جدی را در دوران بارداری شما داشته باشد را کنار بگذارید. احتیاط های اضافی همیشه در طولانی مدت کمک می کنند.

 درمان خانگی لکه بینی در بارداری

 

7} انجام STI:

تصور کردنش سخت است، اما خونریزی نیز می تواند ناشی از عفونت های منتقله جنسی باشد. توصیه می شود از خودتان را برای هر گونه عفونت آزمایش بگیرید و بلافاصله با دکتر خود مشورت کنید. مصرف آنتی بیوتیک در زمان مناسب می تواند STIS را درمان کند و خونریزی را کاهش دهد.

هنگامی که خونریزی دارد، ممکن است یک ترکیب از احساست مختلفی را در خود به طور همزمان حس کنید. کمی نگرانی و کمی حس گناه. اما خودتان را سرزنش نکنید زیرا هیچ کار بدی انجام نداده اید. خونریزی می تواند برای تقریبا هر زنی در دوران بارداری رخ دهد. مهم است که با دقت بدن خود را بررسی کنید و بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. علاوه بر این، بدن شما برای داشتن یک دوره سالم بارداری، نیاز به استراحت زیاد و آرامش روانی دارد.

* هرگز بدون مشورت با پزشک از روش های پیشنهادی برای درمان لکه بینی در بارداری استفاده نکنید*

در بارداری باید همیشه هشیار باشید. وقتی که ترشحات سفید را مشاهده کردید، درباره آن با پزشکتان صحبت ‌کنید، حتما او به شما می‌گوید که این امر در باردای طبیعی و عادیست. اما زمانی که رنگ ترشحات قهوه ای باشد چطور؟ آیا این نیز نرمال و عادیست یا باید در مورد آن نگران باشید؟

این مقاله همه چیز را درباره ترشحات قهوه ای رنگ در دوران بارداری به شما می‌گوید: چرا این اتفاق می‌افتد و چه زمانی باید با پزشکتان دیدار کنید.

ترشحات قهوه ای یک لکه بینی است و در دوران بارداری زمانی که سطح خون افزایش می‌یابد به سمت دهانه رحم حرکت می‌کند‌. این باعث می‌شود که آن قسمت حساس شود و منجر به ترشحات قهوه ای یا لکه بینی می‌شود. ترشحات قهوه ای در دوران بارداری نگران کننده نیست، این عارضه ممکن است به دلیل بعضی از تحریکات داخلی بدن نیز بوجود آید.

در حالیکه علل بسیاری برای ایجاد ترشحات وجود دارد، اما دلایل عمده آن به قرار زیر است:

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

در هر دو صورت، در مورد این موضوع پزشک خود را در جریان بگذارید.

گردنه رحم در دوران بارداری حساس و نرم می‌شود. مقاربت یا هر نوع فعالیت جنسی در این دوران می‌تواند منجر به تحریک و در نتیجه ترشحات قهوه ای و ناراحتی شود.

ترشحات قهوه ای در هفته های اول بارداری می‌تواند به علت سقط جنین باشد. این می‌تواند نشان دهنده خون کهنه‌ای باشد که برای مدتی طولانی در سیستم باقی مانده و اکنون خارج می‌شود، و شما خیال می‌کنید که خونریزی مدتی پیش شروع شده و به دلایلی حالا خارج می شود.

تقریباً حدود دو هفته از شروع بارداری ، شما ممکن است شاهد لکه بینی در کنار سایر علائم بارداری باشید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تخمک بارور شده در لایه‌های رحم کاشته می شود و ترشحات قهوه ای اندک دیده می‌شوند. در برخی موارد این خونریزی می‌تواند شدید باشد.

در صورت یک کورتاژ یا سقط ناقص، جنین دیگر قادر به رشد نیست، ضربان قلب قطع می‌شود و جنین در داخل رحم می‌میرد. بنابراین ترشحات قهوه ای بوجود می‌آیند و پزشک رحم را تخلیه می‌کند.

گاهی بافت غیر طبیعی شبیه به جنین در رحم رشد می‌کند. معمولاً این حالت اشتباهاً بارداری تلقی می‌شود و باعث ترشحات قهوه ای واژینال می‌شود. در چنین وضعیتی باید بلافاصله اقدامات پزشکی انجام داد زیرا ممکن است توده بدخیم باشد.

در بارداری خارج رحمی، جنین خود را به جای رحم به لوله‌های فالوپ متصل می‌کند، و باعث ایجاد ترشحات قهوه ای به دلیل خونریزی‌های داخلی می‌شود.

به علت افزایش میزان استروژن، در دیواره گردنه رحم پولیپ‌های کوچک و غیر طبیعی رشد می‌کنند که حساس هستند. پولیپ‌ها همچنین ممکن است منجر به دردهای پائین شکم، ناراحتی و خونریزی‌های غیر طبیعی شوند.

گاهی برخی ناهنجاری‌های جفتی مانند جدا شدن و افتادن جفت به وجود می‌آید. هر دو این عوارض باعث ترشحات قهوه ای رنگ می‌شوند که می‌تواند لکه بینی قهوه ای یا خونریزی ای باشد که رنگ آن قهوه ای است.

در عارضه افتادگی جفت، جفت شما دهانه رحم را می‌بندد و باعث ترشحات قهوه ای بدون درد می‌شود. در جدا شدن جفت از رحم، جفت ار رحم جدا می‌شود و باعث ترشحات قهوه ای و همچنین درد می‌شود.

ترشحات قهوه ای رنگ می‌تواند یک نشانه از HPV تناسلی باشد که با افزایش سطح استروژن و افزایش جریان خون در ناحیه واژن بوجود می‌آید.

عفونت های واژینال و دهانه رحم نیز می‌توانند سبب ترشحات قهوه ای غیر طبیعی شوند. عفونت باعث سوزش، بوی بد واژن، خارش و ترشحات قهوه ای می‌شود.

 

یکی از مواردی که می تواند به شدت مادر باردار را نگران و مضطرب سازد، دیده شدن لک های قرمز، صورتی، قهوه ای و … بر روی لباس زیر است. این مورد که به آن لک بینی اطلاق می شود انواع مختلفی دارد که هر یک با علت و یا علت های مخصوص خود مرتبط است.

همانطور که در بالا ذکر شد، ترشحات قهوه ای می‌تواند نشانه‌ای از عفونت باشد. این امر ضروری است که بو، کیفیت و شکل ظاهری آن را تشخیص دهید و اگر علامتی غیر معمول مانند علائم زیر مشاهده شود باید تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرید:

 

خارج شدن ترشحات قهوه ای رنگ در تمامی مراحل بارداری، امر بسیار نگران کننده ای برای مادر است. خروج این ترشحات قهوه ای رنگ که به آن لک بینی هم گفته می شود، علل گوناگونی می تواند داشته باشد که تمامی آن ها خطرناک نیست.

توصیه‌های زیر به شما در کنترل و مدیریت ترشحات و اطمینان از اینکه شما و جنین‌تان سالم هستید کمک خواهد کرد:

تا جائیکه می‌توانید فعالیت بدنی خود را کاهش دهید. اگر چه فعالیت بدنی در دوران بارداری مفید است، ولی اگر ترشحات قهوه ای دارید، باید از فعالیت‌های فیزیکی اجتناب کنید. سعی نکنید کارهای زیادی را در زمان کم انجام دهید که بعداً استراحت کنید. کار کردن را رها کنید و تا جایی که می‌توانید استراحت کنید.

زمان استراحت خود را افزایش دهید و تا جای ممکن دراز بکشید. اگر در خانه هستید، در طول روز بیشتر دراز بکشید و چرت بزنید. اگر در محل کار هستید، زمانی را برای استراحت بگذارید و به بدن تان استراحت دهید.

در دوران بارداری از بلند کردن اجسام سنگین که وزن آنها بیشتر از ۴ کیلو گرم باشد اجتناب کنید، خصوصاً وقتی لکه بینی یا ترشحات قهوه ای رنگ دارید. اگر در اوایل بارداری اجسام سنگین را بلند کنید، منجر به ترشحات واژینال می‌شود.

تا جائیکه برایتان ممکن است به پاهای تان استراحت دهید: می‌توانید روی تختخواب بنشینید و پاهایتان را روی یک صندلی بگذارید تا پاها استراحت کنند. گاهی پاها را بالا نگه دارید. در خانه، دراز بکشید و پاهای خود را روی یک بالشتک قرار دهید. در محل کار می‌توانید روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را روی یک صندلی دیگر در جلوی خود بگذارید! از یک بالش، کیف و یا هر چیز دیگری برای بالا بردن ارتفاع زیر پایتان استفاده کنید. این کار به گردش بهتر خون و همچنین کاهش ترشحات قهوه ای کمک می‌کند.

شما باید مراقبت بیشتری برای ناحیه واژینال انجام دهید. واژن باید خشک و تمیز باشد، خصوصا اگر ترشحات واژینال داشته باشید. فقط از آب برای تمیز کردن این ناحیه استفاده کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- علت ترشحات قهوه ای واژن قبل و بعد از پریود چیست؟

2- ترشحات قهوه ای در هر یک از سه ماهه های دوران بارداری نشانه چیست؟

3- انواع ترشحات واژن در دوران بارداری را بهتر بشناسید

4- انواع عفونت واژن و روش های درمان آن

5- با هشت اشتباه در شست و شوی واژن آشنا شوید!

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

سقط جنین

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

بهداشت و سلامت انواع ترشحات در بارداری, ترشحات قهوه‌ای, ترشحات واژن, ترشحات واژن در بارداری, لانه­ گزینی, مقاربت در بارداری

اگر خانم بارداری با ترشحات سفید رنگ واژینالی روبرو شود، لازم نیست که با پزشک متخصص زنان و زایمان در مورد آن صحبت کند، زیرا بروز این امر در دوران بارداری همه زنان کاملا طبیعی است. اما اگر رنگ این ترشحات قهوه‌ای باشد، چه باید کرد؟

آیا بروز این حالت در دوران بارداری زنان طبیعی است یا مادر حامله باید نگران شده و به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کند؟

برای افزایش اطلاعات خود در مورد ترشحات قهوه‌ای رنگ واژن در دوران بارداری، حتما مقاله زیر را بخوانید. این مقاله به طور کامل همه چیز درباره ترشحات قهوه در طول بارداری را به شما می گوید، چرا این اتفاق می افتد و هنگامی که شما باید به دکتر مراجعه کنید.

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

 در ابتدا، لازم است به عنوان یک زن حامله یادتان باشد که رنگ ترشحات واژن شما زمانی قهوه‌ای می­شود که میزان خون در بدنتان افزایش یابد. از آن­جایی که با آغاز دوران بارداری خون اضافی به سمت گردن رحم مادر حرکت می­کند، ترشحات رحم این افراد قهوه‌ای رنگ می­شود.

به عنوان یک خانم جوان و بی­ تجربه به یاد داشته باشید که رحم زنان و منطقه اطراف آن ناحیه فوق­ العاده حساسی است که داشتن رابطه جنسی یا معاینه داخلی توسط پزشک معالج در دوران بارداری می­تواند منجر به تخلیه ترشحات قهوه‌ای رنگ از واژن مادران شود.

با توجه به این توضیحات، ترشحات قهوه‌ای واژن زنان در دوران بارداری موضوعی نگران­ کننده­ای نبوده و در بیشتر موارد به علت تحریکات قسمت­های داخلی بدن رخ می­دهد.

 دلایل بسیاری وجود دارد که باعث ترشحات قهوه‌ای واژن زنان  در دوران حاملگی می­شود، اما این حالت عمدتا به دلیل اتفاقات زیر رخ می­دهد:

در هر صورت، برای این که مادر باردار از سلامت خود و نوزاد درون رحمش اطمینان حاصل کند، باید به دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و با او در مورد این موضوع صحبت نماید. علاوه بر دلایل ذکرشده، ممکن است علل دیگری برای ترشحات قهوه‌ای زنگ از واژن زنان در دوران بارداری وجود داشته باشد که برخی از این دلایل عبارتند از:

 همانطور که گفته شد گردن رحم زنان در دوران بارداری حساس­تر از قبل شده و عمل مقاربت یا هر فعالیت خشن دیگر می­تواند منجر به تحریک آن شده و ترشح مایع قهوه‌ای روشن با درد خفیف را به همراه داشته باشد.

 در اکثر موارد افزایش ترشحات قهوه‌ای زنان حامله در هفته­های اولیه این دوران به علت سقط جنین می­باشد. در مواردی که سقط جنین اتفاق افتاد، جنین دیگر قادر به رشد نبوده و ضربان قلب او متوقف می­شود. در واقع، در این شرایطی، جنین داخل رحم مادر باردار می­میرد. بنابراین، ترشحات قهوه‌ای رنگ برای دفع جسد جنین مرده از داخل رحم انجام می­گیرد.

 لانه­گزینی جنین در دیواره رحم مادر برای تغذیه کردن و رشد کافی تقریبا دو هفته به طول می­انجامد. در این مدت، مادر ممکن است علائم حاملگی دیگری را نیز در بدن خود مشاهده کند. وقتی جنین به داخل رحم وارد می­شود، باعث تخریب دیواره رحم شده و تخلیه ترشحات قهوه‌ای را از بدن مادر حامله به دنبال خواهد داشت. البته این حالت در بعضی موارد ممکن است سبب خونریزی شدید زن حامله گردد.

در اکثر موارد، بافت غیرطبیعی شبیه به جنین در رحم زنان باردار رشد می­کند. این حالت معمولا با باردار شدن فرد اشتباه گرفته شده و باعث ترشحات واژن او به رنگ قهوه‌ای خواهد شد. فراموش نکنید که در صورت مواجه شدن با این نوع بارداری، مادر فورا باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نماید.

در حاملگی خارج رحمی، جنین در داخل لوله­های فالوپ قرار گرفته و به این ناحیه از بدن مادر متصل می­شود. در چنین شرایطی، تخلیه خون قهوه‌ای ناشی از خونریزی داخلی این لوله­ها است.

 در برخی موارد، رشد توده بسیار کوچک و غیرطبیعی در گردن رحم زنان (به دلیل افزایش سطح هورمون استروژن) رخ می­دهد که این پولیب بسیار شکننده بوده و ممکن است منجر به بروز درد شکمی، ناراحتی­های رحمی و خونریزی غیرعادی مادر باردار شود.

 مبتلا شدن زنان حامله به برخی از ناهنجاری­های جفتی مانند تشکیل جفت بر سر راه دهانه رحم و انقباضات جفتی باعث تخلیه ترشحات قهوه‌ای از واژن این مادران می­شوند. این لکه­های قهوه‌ای ممکن است با خونریزی شدید مادر نیز همراه باشد. در چنین شرایطی، هنگامی که جفت برای تغذیه و تنفس جنین داخل رحم خود در قسمت پیشین رحم تشکیل شد، باعث ایجاد ترشحات قهوه‌ای در بدن زنان باردار می­شود که در اکثر موارد بدون درد است. در واقع، جفت جدا شده از رحم، فقط باعث ترشحات قهوه‌ای از واژن مادر باردار می­شود.

در برخی موارد، ترشحات قهوه‌ای واژن زنان باردار نشانه بروز HPV ژنیتالی در بدن این افراد است که به دلیل افزایش سطح هورمون استروژن و جریان خون به ناحیه واژن اتفاق می­افتد. اچ پی وی می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی سلامت، از جمله زگیل‌های تناسلی و برخی سرطان‌های خاص شود. البته در برخی موارد، اچ پی وی، پیش از آن که مشکلی ایجاد کند، برطرف می‌شود و فرد مبتلا حتی متوجه وجود این عفونت ویروسی در بدنش نمی‌شود.

مبتلا شدن مادر باردار به انواع عفونت­های واژن یا گردن رحم می­تواند باعث ترشحات غیر طبیعی و قهوه‌ای رنگ واژن این افراد شود. البته در مورد تشخیص این عفونت­ها نگران نشوید! زیرا وجود این نوع عفونت باعث بروز سوزش، بوی بد واژن و حالت خارش شده و خروج ترشحات قهوه‌ای رنگ را به دنبال خواهد داشت.

 ترشحات قهوه‌ای در سه ماهه اول از دوران بارداری زنان ممکن است ناشی از بروز عوارض مختلف باشد که عبارتند از:

با این حال، یادتان باشد که اگر خونریزی همچنان ادامه پیدا کرده و با گذشت زمان سنگین­تر از قبل شود، مادر باید بلافاصله به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کند.

 ترشحات قهوه‌ای در سه ماهه دوم از دوران بارداری زنان بسیار رایج است. این مشکل به دلایل زیر در بدن مادر حامله رخ می­دهد:

با این حال، به عنوان یک خانم جوان وبی­تجربه به خاطر داشته باشید که مواجه شدن با ترشحات قهوه‌ای رنگ در سه ماهه سوم از دوران بارداری زنان می­تواند نشانه مبتلا شدن مادر به عفونت­های مخمر یا STDها باشد که نیاز به درمان فوری دارند.

مشاهده شدن ترشحات قهوه‌ای در سه ماهه سوم از دوران بارداری زنان ممکن است به دلایل زیر باشد:

در نهایت، لازم است بدانید پلاگین موکوس که چند روز یا یک هفته قبل از زایمان زنان در رحم رخ می­دهد، یک لکه موکوسی است. این همان اتفاقی است که بدن مادر را برای انجام زایمان آماده می­کند (با خروج مخاط قهوه‌ای همراه است).

 در برخی موارد، ترشحات قهوه‌ای در زنان باردار می­تواند نشانه مبتلا شدن این مادران به انواع عفونت­ها باشد. در چنین مواردی، ضروری است که فرد این ترشحات را از لحاظ کیفیت، بو و ظاهر مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز، به مراقبت­های ارائه شده از جانب پزشک معالج خود  توجه کند. شایع­ترین این موارد عبارتند از:

به عنوان یک زن جوان و بی­تجربه، بلافاصله بعد از آگاهی از حاملگی خود، به هر اندازه که می­توانید انجام فعالیت­های بدنی را کاهش دهید. اگرچه طبق نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان، زنان باید در دوران بارداری خود فعالیت داشته باشند، اما اگر این مادران دچار خونریزی یا ترشحات قهوه‌ای شوند، باید از انجام  فعالیت­های بدنی اجتناب کنید. همچنین، به عنوان یک خانم باردار انجام کارهای روزمره خود را به قسمت­های کوچک تقسیم کرده و بعد از استراحت دادن به بدن خود، آن­ها را ادامه دهید.

زنان با شروع دوران حاملگی باید زمان استراحت خود را افزایش دهند. به همین دلیل، لازم است تا آنجا که امکان دارد دراز کشیده و در منزل بمانند. ولی، اگر شما به عنوان یک خانم باردار شاغل هستید، در محل کار نیز زمانی را برای استراحت اختصاص داده و با دراز کشیدن بر روی یک سطح صاف بدن خود را آرام کنید.

زنان با شروع شدن دوران بارداری خود باید از بلند کردن اجسام سنگین، به خصوص هنگامی که با ترشحات خفیف قهوه‌ای مواجه هستند، اجتناب کنند. یادتان باشد که برداشتن اشیا سنگین در اوایل این دوران می­تواند منجر به تخلیه شدید ترشحات قهوه‌ای از واژن این مادران شود.

هرگز به عنوان یک زن حامله در هنگام نشستن یک پای خود را بر روی پای دیگر نگذارید. همچنین، در زمان نشستن بر روی مبل، با قرار دادن پاها بر روی صندلی، آن­ها را در سطح بالاتری نسبت به بدن خود نگه دارید. اگر در دوران حاملگی مجبور هستید که بیشتر زمان خود را در خانه، دراز بکشید، حتما پاهای خود را بر روی یک بالشتک قرار دهید.

زنان حامله شاغل هم می­توانند در محل کار خود، پاها را روی یک صندلی کوچک بگذارند. بنابراین، در هر حالت، به همراه داشتن یک بالش یا هر چیز بلند دیگر برای قرار دادن پاهای زنان باردار الزامی است. انجام این کار به زنان حامله کمک می­کند تا گردش خون بهتری در بدن خود به وجود آورده و ترشحات قهوه‌ای از واژن خود را کاهش دهند.

 شما به عنوان یک زن باردار باید از ناحیه تناسلی خود مراقبت بیشتری نموده و این ناحیه را خشک و تمیز نگه دارید، به خصوص اگر با ترشحات قهوه‌ای واژن مواجه هستید. برای این کار، می­توانید از صابون­های غیرعطری و آب، به منظور تمیز کردن این منطقه از بدن خود استفاده کرد.

ترشحات قهوه‌ای همراه با حالت خونریزی در زنان باردار ممکن است به علت  لانه ­گزینی تخمک لقاح­ یافته یا مبتلا شدن مادر حامله به بیماری­های STD (مانند گونوره، کلامیدیا و زگیل های تناسلی) باشد که بیشتر به رنگ قهوه‌ای روشن است.

اما اگر این ترشح به رنگ قهوه‌ای مایل به صورتی باشد، نشان­ دهنده تحریک سرویکس و حاملگی خارج رحمی در زنان است. البته در هنگام سقط جنین نیز ترشحات واژن مادر به رنگ قهوه‌ای مایل به صورتی خواهد بود.

در نهایت، هرگز به عنوان یک زن حامله در هنگام مواجه شدن با هر گونه ترشحات قهوه‌ای نگران نباشید، زیرا این حالت در بیشتر موارد، امری کاملا طبیعی است. اما اگر دفع این ترشح طولانی مدت بوده و با خونریزی  همراه باشد، علامت برخی بیماری­ها است.

در چنین شرایطی، معاینه پزشک متخصص زنان و زایمان امری ضروری است! بنابراین، در صورت روبرو شدن با ترشحات قهوه‌ای در دوران بارداری خود حتما در اسرع وقت با دکتر معالج خود مشورت کنید و بر این اساس، اقدامات لازم را انجام دهید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا مورد نگران کننده  نیست و دلایل متفاوتی برای مشاهده لکه های قهوه ای در موعد پریود وجود دارد اما گاهی این لکه های قهوه ای نشانه بارداری یا علائم پیش یائسگی هستند و همچنین در مواردی ممکن است نشانه بیماری باشند.
ترشحات قهوه ای قبل از قاعدگی معمولا ترشحات واژن حاوی قطرات خون هستند. ترشحات قهوه ای در زمانی غیر از قبل یا بعد از پریود می توانند نگران کننده باشند. با این وجود، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا جای نگرانی ندارد.
این مقاله دلایل متفاوت مشاهده لکه بینی قهوه ای از جمله ترشحات قهوه ای در بارداری و لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین به دلایل جدی تر مشاهده لکه بینی قهوه ای و موعد لازم برای مراجعه به متخصص زنان می پردازیم. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرستمنظور از لکه بینی قهوه ای چیست؟ترشحات قهوه ای رنگ در زمان غیر بارداریلکه بینی قهوه ای در بارداریلکه بینی قهوه ای پیش از یائسگیلکه بینی قهوه ای نشانه چه بیماری هایی می تواند باشد؟برای لکه بینی قهوه ای چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کرد؟ 

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست


 

ترشحات واژن اغلب به طور روزمره رخ می دهند. معمولا ترشحات واژن رقیق، شفاف یا سفید هستند. گاهی این ترشحات ممکن است به رنگ های دیگر باشند. هنگامی که ترشحات واژه قهوه ای رنگ باشد، احتمالا حاوی مقادیر کمی خون مانده هستند. خونی که برای مدت بیشتری در رحم مانده است به دلیل اکسید شدن ممکن است قهوه ای رنگ باشد. در ادامه به توضیح ترشحات قهوه ای رنگ در دوره های خاص می پردازیم.



 

هنگامی که مطمئن هستید که باردار نیستید، لکه بینی قهوه ای ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:
• خون مانده در رحم که چند روز بعد از اتمام دوره قاعدگی دیده می شود
• لکه بینی قهوه ای در هنگام شروع پریود در زمانی که جریان خون کم است
• لکه بینی در هنگام تخمک گذاری که ممکن است صورتی یا قهوه ای باشد
• لکه بینی قهوه ای پس از نمونه برداری در هنگام پاپ اسمیر یا معاینه واژن
• لکه بینی قهوه ای رنگ بعد از رابطه جنسی به خصوص اگر رابطه جنسی خشن باشد


مقاله مرتبط: رنگ خون قاعدگی و تفسیر آن

اگر شما نیز دچار لکه بینی قهوه ای همراه با علائم دیگری از جمله درد زیر شکم یا بوی بد ناحیه واژن هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


 

لکه بینی قهوه ای می تواند نشانه بارداری باشد. البته این نشانه در بین تمام افراد باردار دیده نمی شود اما برخی دچار لکه بینی قهوه ای به عنوان نشانه بارداری می شوند.
این ترشح ناشی از خونریزی بعد از انتقال جنین به دیواره رحم است که هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه می کند. خونریزی ناشی از لانه گزینی جنین ممعمولا یک تا دو هفته پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. (مقاله ویژه: درد تخمک گذاری و درمان آن)


در صورت مشاهده خونریزی لانه گزینی جنین پس از رابطه جنسی محافظت نشده بهتر است که تست بارداری بدهید.
در صورتی که باردار هستید و لکه بینی قهوه ای دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. معمولا ترشحات قهوه ای در بارداری نگران کننده نیستند اما در مواردی نشانه دهنده بارداری خارج رحمی یا سقط جنین است.


بیشتر بخوانید: انواع ترشحات واژن 


 

برای زنان در دهه سنی 40 و 50، ترشح قهوه ای پیش از شروع پریود می تواند نشانه یائسگی باشد.
دیگر علائم شروع یائسگی شامل موارد زیر هستند:
• تغییر ناگهانی حالات روحی
• گرگرفتگی
• تعریق شبانه
• دشواری در خوابیدن
• خشکی واژن

مقاله مرتبط: لیزر مونالیزاتاچ درمان نوین علائم یائسگی 



 

برخی بیماری های زنان موجب بروز ترشحات قهوه ای رنگ می شوند. این نوع لکه بینی قهوه ای ممکن است در هر سنی رخ دهد و ربطی به باردار یا باردار نبودن شخص ندارد و معمولا همراه با علائم دیگری است. در ادامه فهرستی از این بیماری ها رو بیان می کنیم:


 


بیماری التهاب لگن

بیماری التهاب لگن نوعی عفونت دهانه رحم و رحم است که می تواند موجب لکه بینی قهوه ای شود. دیگر علائم بیماری التهاب لگن شامل موارد زیر هستند:
• درد در ناحیه لگن و زیر شکم
• درد در هنگام رابطه جنسی
• تب
• ترشحات واژن با بوی نامطبوع


مقاله مرتبط: علت و درمان بوی بد واژن

• احساس سوزش در هنگام ادرار
در صورتی که احتمال ابتلای خود به بیماری التهاب لگن را می دهید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. اگر تشخیص بیماری التهاب لگن برای شما تایید شود، پزشک آنتی بیوتیک هایی را برای درمان بیماری برای شما تجویز می کند.


 


سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان نوعی عدم توازن هورمونی است که می تواند موجب ترشح قهوه ای رنگ شود. دیگر علائم بیماری تنبلی تخمدان شامل موارد زیر هستند:
• پریودهای نامنظم
• پریود نشدن برای چندین ماه
• پریودهای با خونریزی شدید
• موی زائد بر روی صورت یا بدن
• جوش زدن یا داشتن پوست چرب
• درد در ناحیه لگن
• دشواری در باردار شدن
• تغییر رنگ تکه ای پوست


بیماری تنبلی تخمدان بسیاری شایع است و معمولا بین 8 تا 20 درصد زنان در سنین باروری به این بیماری مبتلا هستند.
زنانی که احتمال ابتلا به این بیماری را می دهند باید به پزشک مراجعه کنند و بسته به شرایط آنها، درمان های متفاوتی وجود دارد.
برای تغیین درمان مناسب برای بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک، پزشک ممکن است درباره موارد زیر از شما پرسش کند:
• علائم شما
• دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی
• داشتن یا نداشتن قصد بارداری
برخی درمان های بیماری تنبلی تخمدان ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند برای همین مشخص کردن قصد خود برای بارداری نزد پزشک اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تنبلی تخمدان و بارداری

برای درمان بیماری تنبلی تخمدان در طی اولین جلسه معاینه خانم دکتر ذاکرین، جراح و متخصص زنان، شما می توانید مشکلات و علائم مرتبط خود را با ایشان در میان بگذارید. پزشک با شما صحبت کرده و هر گونه سوال شما را پاسخ خواهند داد. انتخاب روش درمانی بهتر است که با نظر و معاینه دقیق پزشک و انجام آزمایشات صورت گیرد. برای دریافت وقت قبلی با شماره 44463475-021 تماس بگیرید.


 


بیماری های مقاربت جنسی

ترشحات قهوه ای رنگ پیش از پریود همچنین می تواند نشانه نوعی بیماری مقاربت جنسی مانند کلامیدیا یا سوزاک باشند. دیگر علائم این بیماری شامل موارد زیر هستند:
• احساس سوزش در هنگام ادرار
• ترشحات بودار
• درد در هنگام رابطه جنسی
تمام افراد مبتلا به بیماری های مقاربت جنسی این علائم را ندارند به همین دلیل است که افراد فعال از نظر جنسی باید چند وقت یکبار از نظر ابتلا به این نوع بیماری ها مورد معاینه قرار گیرند.
درمانِ اغلب بیماری های مقاربت جنسی آسان است البته گاهی این بیماری ها ممکن است خطرناک شوند و نیازمند درمان های بیشتری باشند. درمان معمولا شامل تجویز آنتی بیوتیک است.

بیشتر بخوانید: چرا بعد از رابطه جنسی دچار لکه بینی می شوید؟


 

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست


جسم خارجی به جا مانده در بدن

گاهی ترشحات قهوه ای رنگ بد بو در هنگامی دیده می شوند که یک جسم خارجی به طور تصادفی در واژن باقی بماند. این اجسام ممکن است شامل موارد زیر باشند:
• تامپون
• کاندوم
• حلقه های پیشگیری از بارداری
در صورت مشاهده لکه بینی قهوه ای بودار باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار عفونت واژن شده باشید یا جسمی خارجی در بدنتان به جا مانده باشد.



 


سرطان دهانه رحم

ترشحات قهوه ای رنگ ممکن است نشانه سرطان دهانه رحم باشد. 0.6 درصد از زنان در زندگی خود ممکن است دچار سرطان دهانه رحم شوند که معمولا این بیماری ناشی از ویروس زگیل تناسلی است. دیگر علائم بیماری سرطان دهانه رحم شامل موارد زیر هستند:
• درد در هنگام نزدیکی
• خونریزی و لکه بینی بعد از رابطه جنسی
• قاعدگی شدید یا طولانی
• خونریزی و لکه بینی در بین دو پریود
اگر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را می دهید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
اولین آزمایشی که پزشک برای شما انجام میدهد پاپ اسمیر است و در صورت غیر طبیعی بودن پاپ اسمیر، آزمایش کولپوسکوپی برای شما انجام خواهد شد و نمونه گرفته شده تعیین کننده رمان خواهد بود.

دانستنی ها: لکه بینی قبل و بعد از پریود نشانه چیست؟

هم اکنون مطب خانم دکتر ذاکرین مجهز به یکی از پیشرفته ترین دستگاههای کولپوسکوپ موجود در بازار است. چنانچه شما هم دچار مشکلات دهانه رحم و لکه بینی یا درد و سوزش هنگام رابطه هستید، پیشنهاد می کنیم جهت بررسی های بیشتر به کولپوسکوپی اقدام کرده و درمان متناسب با مشکل خود را شروع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.


 


ترشحات قهوه ای معمولا نگران کننده نیستند اما اگر همراه با علائم زیر هستند بهتر است که به متخصص زنان جهت معاینه و درمان مراجعه کنید:
• مشاهده لکه بینی قهوه ای برای چند هفته
• لکه بینی قهوه ای مکرر بعد از رابطه جنسی
• استشمام بوی بد از ناحیه واژن
• احساس درد
• خارش ناحیه واژن

آیا شما هم تابحال دچار لکه بینی قهوه ای شده اید؟ اگر در این باره سوالی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.

سلام عزیزم ترشحات بدبو اکثرا نشانه عفونت هستن به پزشک مراجعه کن و دارو بگیر تا خوب شی. اما برای علائم پریودیت بهتره یه آزمایش هورمونی هم بدی.


سلام عزیزم بهتره کولپوسکوپی بشی.


سلام بهتره بررسی هورمونی بشی.

سلام احتمالا ناشی از به هم ریختگی هورمون ها در دوران شیردهی هست.

سلام ممکنه از مصرف قرص اورژانسی باشه اگر ادامه دار بود به پزشک مراجعه کن.

سلام سنت مهمه.اگه پریودت به هم ریخته میتونه مال استرس باشه


سلام عزیزم بهتره به پزشک مراجعه کنی.


سلام عزیزم باید معاینه بشی.


سلام حتما به پزشک مراجعه کن.


سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام مشکلی نیست.


سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام بهتره به پزشک برای معاینه مراجعه کنی.


سلام باید برای معاینه مراجعه کنی.


سلام معلوم نیست باید حتما معاینه بشی.

سلام بله فیبروم میتونه علت باشه در روزهای لکه بینی مفنامیک اسید بخورین قطع میشه


سلام باید به پزشک مراجعه کنی.

سلام باید حتما به پزشک برای معاینه مراجعه کنن.


سلام بهتره به پزشک مراجعه کنی.

سلام نگران نباش اگه پاپ و معاینه نرماله دو دوره دارو هورمونی توسط پزشکت تجویز بشه برطرف میشه

سلام عزیزم اگر تکرار شد حتما به پزشک مراجعه کن.

سلام عزیزم باید معاینه بشی اگه تونستی مراجعه کن.


باید مراجعه کنید تا بشه تشخیص داد.

بله تاثیرات داروها میتونه باشه. با اینحال اگر در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

میتونه بخاطر قرص هورمونی باشه که مصرف کردید. در صورتیکه در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

برای اطمینان از بارداری بهترین کار تست خون بارداریه.


اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.

علتهای مختلفی میتونه داشته یاشه. در صورت تکرار در ماه آینده به متخصص مراجعه کنید.

سلام. میتونه دلیلش داروها باشه. باید نوع دارو رو بدونم. در صورتیکه ماه آینده تکرار شد با پزشکتون در میون بگذارید.


سلام. نیازه حتما توسط متخصص معاینه شین.

دو ماه خونریزی داشتین و به پزشک مراجعه نکردید؟؟؟؟



یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


دوشنبه ها
11 صبح تا 4 عصر


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065


خونریزی یا لکه بینی در دوران بارداری می‌تواند ناشی از عوامل زیادی باشد. بسته به میزان حجم خونریزی ممکن است به یک پد یا نوار بهداشتی برای کنترل آن نیاز باشد تا به لباس هایتان نفوذ نکند. در صورتی که حین حاملگی شاهد ترشحات خونی بودید با اورژانس تماس بگیرید.

به گزارش شفاف: شما ممکن است با دیدن مقداری خون روی تخت خواب یا قطرات اندک ریخته شده خون روی لباس زیر خود متوجه لکه بینی شوید. این خون روشن‌تر از خون در دوره قاعدگی طبیعی خواهد بود و آن قدر نیست تا به واسطه آن تمام نوار بهداشتی پر شود.

رنگ لکه بینی در دوران بارداری

لکه بینی به ترشحات خونی کم یا کمرنگ صورتی، قرمز یا قهوه‌ای تیره (آهن زنگ زده) گفته می‌شود. زن باردار در مواجهه با لکه بینی در دوران بارداری یا ترشحات کم رنگ خون می‌تواند احساس بدی داشته باشد، اما این موضوع نشانه‌ای بروجود مشکل در فرد نیست.

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

بسیاری از زنانی که لکه بینی در دوران بارداری داشته اند، فرزندی سالم را به دنیا آورده اند.

لکه بینی در سه ماهه اول بارداری

تخمین زده می‌شود که حدود ۲۵ درصد زنان، لکه بینی در دوران بارداری را در ۱۲ هفته اول بارداری خود تجربه می‌کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد، لکه بینی اکثرا در شش و هفت امین هفته بارداری رخ می‌دهد. لکه بینی همواره نشانه‌ای از سقط جنین یا مشکل دار بودن بارداری نیست.

لکه بینی اولین سه ماهه باردای ممکن است به دلایل زیر باشد:

در ادامه مواردی را در مورد این علت‌های ممکن مشاهده می‌کنید:

خونریزی ناشی از لانه گزینی

خونریزی ناشی از لانه گزینی بسته به حاملگی از ۶ تا ۱۲ روز طول می‌کشد. این امر نشانه‌ای بر لانه گزینی جنین در دیواره رحم است. همه زنان این نوع خونریزی را تجربه نمی‌کنند، اما برای برخی زنانی یکی از اولین نشانه‌های بارداری است.

خونریزی ناشی از لانه گزینی معمولا صورتی کم رنگ تا قهوه‌ای پر رنگ است که با رنگ خون ناشی از پریودی تفاوت دارد، زیرا یک لکه بینی خفیف است. خونریزی به حدی نخواهد بود تا شما مجبور به استفاده از پد بهداشتی بشوید. به هنگام استفاده از سرویس بهداشتی این خون درسنگ توالت سقوط نخواهد کرد.

خونریزی ناشی از لانه گزینی فقط چند ساعت به طول می‌انجامد و خود به خود قطع خواهد شد.

حاملگی خارج از رحم

یک حالت اورژانسی در پزشکی است که هنگامی که تخمک‌های بارور شده خارج از رحم به هم متصل شوند. از لکه بینی خفیف تا زیاد می‌تواند نشانه‌ای بر وجود حاملگی خارج از رحم باشد.

خونریزی یا لکه بینی در حاملگی خارج از رحم معمولا با نشانه‌های زیر همراه است:

در صورتی که نشانه‌های بالا را داشتید سریعا با پزشک تماس بگیرید

زایمان زودرس یا سقط جنین

سقط جنین اغلب در ۱۳ هفته اول حاملگی رخ می‌دهند. اگر می‌دانید که باردار هستید و خونریزی قهوه‌ای یا قرمز روشن یا بدون گرفتگی عضلات دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

در حالت سقط جنین، شما هم چنین ممکن است علائم زیر را بینید:

هنگامی که سقط جنین آغاز شده باشد کار زیادی را برای نجات جنین نمی‌توان انجام داد، ولی شما بهتراست با دکتر تماس بگیرید تا بارداری خارج از رحم یا دیگر عوامل رد شوند.

پزشک شما احتمالا دو یا چند آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون حاملگی شما انجام می‌دهد. این هورمون گنادوتروپین کوریونی (hCG) نام دارد.

آزمون‌ها ۲۴ تا ۴۸ ساعت فاصله خواهند داشت. علت این که شما نیاز به بیش از یک آزمایش خون دارید این است که پزشک شما می‌تواند تعیین کند که آیا سطح hCG شما کاهش می‌یابد یا خیر. کاهش سطح hCG نشان دهنده از دست دادن بارداری است.

داشتن سقط جنین به این معنا نیست که شما در آینده مشکلی در بارداری دارید. همچنین خطر ابتلا به سقط جنین‌های آینده را افزایش نمی‌دهد، اگرچه ممکن است شما پیش از این سقط جنین‌های متعدد داشته باشید.

مهم است که توجه داشته باشیم که سقط جنین به طور کلی به دلیل چیزی که شما انجام داده یا نداده اید نیست. مطالعات نشان می‌دهد که سقط جنین تا ۲۰ درصد از افرادی که باردار هستند، شایع است و اتفاق می‌افتد.

شما ممکن است با لکه بینی خفیف بعد از رابطه جنسی و فعالیت زیاد مواجه شوید.

عفونت یکی دیگر از دلایل ممکن برای لکه بینی در دوران بارداری است، به همین دلیل مهم است که با پزشک خود در مورد لکه بینی در حین بارداری صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند علل جدی تری را بررسی نمایند.

علل نامعلوم و تعریف نشده

ممکن است لکه بینی در دوران بارداری به دلایل ناشناخته‌ای اتفاق بیافتد. به طور کلی در زایمان زودرس در بدن تغییرات زیادی رخ می‌دهد. تغییرات در دهانه رحم شما ممکن است در برخی از زنان به دلیل خونریزی خفیف باشد. تغییرات هورمونی نیز ممکن است دلیلی بر این موضع باشد.

علت لکه بینی در سه ماهه دوم بارداری

خونریزی یا لکه بینی کم در سه ماهه دوم بارداری ممکن است به علت ناراحتی رحم، معمولا پس از رابطه جنسی یا تست گردن رحم (پاپ اسمیر) باشد که امری معمول است و جای نگرانی ندارد.

پولیپ گردن رحم یکی دیگر از دلایل ممکن برای خونریزی در سه ماهه دوم بارداری است که این پولیپ‌ها معمولا بی ضرر و بی خطر هستند. به علت افزایش تعداد عروق خونی در بافت اطراف دهانه رحم، شما ممکن است از ناحیه اطراف دهانه رحم دچار لکه بینی شوید. در صورتی که هر گونه خونریزی واژینال را که همانند خونریزی دوران قاعدگی باشد را تجربه کردید به پزشک خود اطلاع دهید.

خونریزی بیش از حد در دومین دوره سه ماهه ممکن است است نشانه‌ای بر شرایط اورژانسی نظیر جفت سر راهی (گاه جفت در قسمت تحتانی رحم قرار می‌گیرد و دهانه رحم (سرویکس) که محل خروج جنین هنگام زایمان است را بطور کامل یا ناقص مسدود می‌کند)، زایمان زودرس و سقط جنین باشد.

دلایل لکه بینی در دوران بارداری در سه ماهه سوم

خونریزی یا لکه بینی دراواخر دوران بارداری ممکن است بعد از رابطه جنسی یا تست دهانه رحم رخ دهد؛ که امری رایج است و معمولا جایی برای نگرانی نیست که می‌تواند به دلیل خونریزی برای به دنیا آمدن نوزاد باشد.

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست

اگر در دوران بارداری دچار خونریزی شدید واژینال شدید، به اورژانس اضطراری مراجعه کنید. این خونریزی می‌تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

مراقبت‌های اورژانسی به موقع برای ایمنی شما و کودک تان ضروری است.

در صورتی که شما لکه بینی با جریان خون کمتر را تجریه کردید بهتر است با پزشک تماس بگیرید بسته به میزان علائم لکه بینی در دوران بارداری ممکن است نیازمند ارزیابی باشید.

نشانه‌های سقط جنین بعد از لکه بینی

سه ماهه اول

اغلب سقط جنین در ۱۳ هفته اول حاملگی رخ می‌دهد. حدود ۱۰ درصد از همه حاملگی‌های شناخته شده بالینی به سقط جنین پایان می‌دهند.

در صورتی که لکه بینی یا خونریزی واژینال داشته اید که پس از چندین ساعت خود به خود متوقف نشده باشد؛ به دکتر خود بگویید. همچنین ممکن است در کمر یا شکم خود درد داشته باشید یا خروج مایع یا بافتی از واژن خود همراه با علائم زیرهمراه با درد یا گرفتگی عضلات را تجربه کنید:

در هفته‌های اولیه بارداری، بدن شما می‌تواند بافت جنینی خود را بیرون ببرد و نیازی به هیچ روش پزشکی ندارد، اما شما سقط جنین داشته اید و یا فکر می‌کنید که جنین شما در حال سقط شدن است باید به پزشک خود اطلاع دهید. آنان می‌توانند از این موضوع که تمامی بافت‌ها عبور کرده اند اطمینان حاصل نمایند و هم چنین یک بررسی کلی برای اطمینان خوب بودن اوضاع عمومی شما انجام می‌دهند.

علاوه بر سه ماهه اول بارداری یا اگر عوارضی وجود داشته باشد شما ممکن است نیازمند روشی به نام کورتاژ بود که به کمک آن از خونریزی و عفونت جلوگیری شود. مسلط بودن به احساسات خود در این لحظه از اهمیت بالایی برخوردار است.

علل لکه بینی در سه ماهه دوم و سوم بارداری

علائم سقط جنین دیرهنگام (پس از ۱۳ هفته) به شرح زیر است:

سقط در سه ماهه دوم یا سوم مستلزم مراقبت‌های فیزیکی و عاطفی است. در مورد زمانی که می‌توانید به کار بازگردید از پزشک خود سوال بپرسید. اگر فکر می‌کنید زمان بیشتری برای بهبود عاطفی نیاز دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. آنان می‌توانند مستنداتی را ارایه دهند تا به واسطه آن شخص کارفرما به شما اجازده دهد تا زمان بیشتری مرخصی داشته باشید.

در صورتی که خواستید دوباره باردار شوید در مورد مدت زمانی که لازم است بین آن فاصله باشد سوال بپرسید.

پزشک شما چگونه لکه بینی را تشخیص می‌دهد؟

تجربه سقط جنین می‌تواند ناراحت کننده باشد. بدانید که سقط جنین گناه شما نیست. در این زمان دشوار به خانواده و دوستانتان خود تکیه کنید. می‌توانید به مشاور مراجعه نمایید و مدت زمانی را که نیاز دارید با وی صحبت نمایید.

بسیاری از زنان پس از سقط جنین، بارداری موفقی دارند. هنگامی که آماده شدید با پزشک خود صحبت نمایید.

اگر متوجه شدید که خونریزی ناشی از لانه گزینی نیست یا بعد از چند ساعت به خودی خود متوقف نمی‌شود، ممکن است پزشک به شما پیشنهاد ارزیابی بدهد. این ارزیابی شامل بررسی واژن به منظور دست یابی به میزان خونریزی است. آن‌ها همچنین ممکن است سونوگرافی شکمی یا واژن را برای تأیید وجود جنین سالم و طبیعی در حال رشد و هم چنین بررسی ضربان قلب او انجام دهند.

در اوایل دوران بارداری شما ممکن است نیاز به یک آزمایش خون گونادوتروپین کوریونی (hCG) داشته باشید. این آزمون برای بارداری، طبیعی است و می‌تواند به تشخیص حاملگی خارج از رحم یا جلوگیری از سقط جنین احتمالی کمک کند. گروه خونیتان هم تایید خواهد شد.

آیا لکه بینی در دوران بارداری خطرناک است؟

لکه بینی در دوران بارداری همیشه سبب زنگ خطر نمی‌شود. بسیاری از زنان دراوایل دوران بارداری خونریزی لانه گزینی را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال، این که بعد از رابطه جنسی خونریزی داشته باشید امری طبیعی است.

در صورتی که خونریزی خود به خود متوقف نشد و حجم آن بیشتر شد به دکتر خود اطلاع دهید. در صورتی که هریک از نشانه‌های لکه بینی را داشته اید مانند کمر درد، تب یا گرفتگی عضلات به او اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از زنانی که دچار لکه بینی در دوران بارداری می‌شوند در آینده زایمان‌های موفقی داشته اند. پزشک تان می‌تواند به شما در ارزیابی نشانه‌های ممکن کمک کند.

لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست
لکه بینی قهوه ای در دوران بارداری نشانه چیست
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *