فوايد و عوارض فلفل قرمز

دوره مقدماتی php
فوايد و عوارض فلفل قرمز
فوايد و عوارض فلفل قرمز

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – فلفل گیاهی است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری می روید. میوه آن در پوشش های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ قرمز، نارنجی یا زرد به خود می گیرد، می روید. میوه این گیاه به صورت خام، پخته شده، خشک یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی، مصرف می شود.

فلفل قرمز سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

فلفل قرمز به واسطه دارا بودن ویتامین c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان‌ها می شود. همچنین مصرف فلفل قرمز باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن می شود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلولهای شما ار از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد.فوايد و عوارض فلفل قرمز

این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کپساسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست. فلفل قرمز از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکار برده می‌شده است.

دوره مقدماتی php

طرز تهیه شیرینی ساده خانگی بدون فر

خواص گردو تازه برای زنان باردار و کودکان

خواص فلفل سیاه برای لاغری و پوست

مواد غذایی افزایش دهنده متابولیسم بدن

.

تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کپساسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است

در سرماخوردگی‌ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد. منظور از دوز بالا در حدود ۶۰۰ میلی گرم تا یک گرم است. بدیهی است دوز بالا برای اشخاص مختلف فرق می‌کند برخی بیشتر از دیگران احتیاج دارند.

برای تسکین سرفه‌های شدید به خصوص در مواردی که اخلاط زیادی در بیماری تنفسی هست، فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می‌کند و در نتیجه سرفه رفع می‌شود. فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است بنابراین به صورت غرغره برای ضد عفونی حلق توصیه می‌شود.

این گیاه ابتدا سبب تحریک درد میشود، اما سپس شدت علایم درد را در بدن کاهش می دهد. این حالت، آنرا برای افرادی که از درد مزمن رنج می برند به طرز خاصی مؤثر کرده است چون چندین روز طول می کشد که نتایج قابل توجه آن معلوم گردد.

آنهایی که از زونا، درد ناشی از دیابت، درد پس از برداشتن پستان (ماستکتومی) و سایر دردهای پس از عمل جراحی رنج می برند، می توانند به ویژه از چندین نوع فلفل یا انواع “کرمهای کپساسین” که قابل دسترسی است، بهره ببرند

کپساسین موجود درفلفل نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتیسمی را تسکین می دهد، بلکه به کاهش میزان ورم ناشی از این حالات وقتی که به عنوان پماد موضعی مورد استفاده قرار گیرد، کمک می کند.

کپساسین با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش دردهای دوره قاعدگی به حساب می آید.

این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است.

آیا فلفل قرمز باعث لاغری می شود:

کاهش وزن با فلفل قرمز

نبض ما– گردآوری

منابع:

تبیان،پارسی طب،دکتر سلام

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

خواص فلفل قرمز برای کاهش وزن

مصرف چه میزان میوه و سبزی سرحال تان می کند؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

سزارین یا طبیعی ؟ عمل زایمان خانم های باردار+فیلم فوايد و عوارض فلفل قرمز

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

درمان شگفت انگیز زانو درد

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

کاشت مو به روش sut + ویدئو

فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

تزئین دستمال سفره با قاشق ، چنگال+ویدئو

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.




خانه

موبایل

فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا، طعم کهنگی غذا را نیز می گیردفوايد و عوارض فلفل قرمز

 

فلفل گیاهی است بالارونده و دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه که میوه آن ادویه ای است با طعم تند و سوزنده . گیاهی دارویی – خوراکی و دارای طعمی تند.فلفل از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگهای متنوعی چون سبز، قرمز، زرد، و نارنجی به دست می‌آید و برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می‌شود. دانه فلفل پس از خشک و ساییده شدن در رنگهای سیاه، سفید و سرخ عرضه می‌شود.

فلفل سیاه خیلی بیشتر از آنچه که اکثر مردم تصور می کنند برای بدن خاصیت دارد و مفید است. با ما همراه شوید تا با خواص و مضرات آن برای بدن بیشتر آشنا شوید .

فلفل سیاه مقوی حافظه و اعصاب می‌باشد

خواص درمانی فلفل سیاه:فلفل سیاه بومی کشور هند است، این گیاه در حفظ سلامت نقش مهمی دارد. در یونان باستان از فلفل نه تنها به عنوان ادویه بلکه به عنوان پول و هدیه استفاده می شد.

در قرون وسطی، سرمایه یک فرد براساس مقدار فلفل سیاه ذخیره شده وی سنجیده می شد. فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا، طعم کهنگی غذا را نیز می گیرد.

 

در برخی از شهرهای هند مردم روز را با یك فنجان قهوه سیاه همراه با مقداری پودر فلفل سیاه كه داخل آن حل شده، آغاز می كنند.

* طبع فلفل گرم و خشک است.* مقوی معده و بادشکن می‌باشد.* گرد آن باعث فرار حشرات می‌گردد و برای جلوگیری از بیدزدگی لباس در میان لباس‌ها بپاشند.

* فلفل مقوی حافظه و اعصاب می‌باشد.* مسکن دردهای عصبی است.* جهت رفع رطوبت دماغ و معده فلفل با مویز جویده و میل شود.* فلفل خون غلیظ را سبک می‌کند.

* کسانی که جذام دارند از فلفل در برنامه غذایی خود استفاده کنند.* کسی که تریاک خورده است تا زمان رساندن به پزشک به او جوشانده فلفل بدهید تا استفراغ کند.* جهت درمان سنگ در مجاری ادرار از دمکرده برگ فلفل استفاده شود.* جهت رفع بلغم و بلغم لزج فلفل و مویز میل شود.

* جهت ساکت کردن درد دندان یک حبه قند را در یک قاشق فلزی قرار داده با آتش آن را ذوب کنند سپس کمی فلفل اضافه نموده در حفره دندان کرم خورده بریزند درد آن ساکت شده و از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌کند.* برای رفع تب و لرز جوشانده آب و دانه فلفل سیاه مصرف کنید.* فلفل با افزایش دادن ترشح اسید هیدروکلریک در معده به هضم غذا کمک می کند.* ادرارآور بوده و مصرف آن باعث تعریق می شود.

* با شکستن سلول های چربی، باعث کاهش وزن می شود.* پیسی را درمان می کند. پیپرین موجود در فلفل به تولید رنگ دانه های پوست کمک می کند.

* سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت و گرفتگی بینی را تسکین می دهد.* خاصیت ضد باکتریایی آن با عفونت ها و گزیدگی حشرات مقابله می کند.* رگ های خونی را تمیز نگه می دارد.

* آنتی اکسیدان مفید به حساب می آید و مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود و در نتیجه از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و ناراحتی کبد پیشگیری می کند.* در تسکین درد و معالجه پوسیدگی دندان موثر است.

* جوشانده تهیه شده با آب و فلفل سیاه برای رفع یبوست مفید است.* در برخی از شهرهای هند مردم روز را با یک فنجان قهوه سیاه همراه با مقداری پودر فلفل سیاه که داخل آن حل شده، آغاز می کنند.

* بسیاری از مطالعات و آزمایشات پزشکی تایید می کنند که فلفل سیاه فعالیت مجاری گوارشی را تقویت می کند و علاوه بر بهبود فرآیند هضم غذا، تحریک کننده ترشحات بزاقی است.* این ادویه هم چنین در بهبود عملکرد معده نقش مفیدی دارد.

* فلفل سیاه پرزهای چشایی را تحریک می کند و پیامی به معده می فرستد که باعث ترشح اسید هیدروکلوریک و در نتیجه هضم بهتر غذا می شود.* وجود اسید هیدروکلوریک برای هضم پروتئین ها و دیگر مواد غذایی در معده ضروری است.

* در استعمال داخلی به عنوان محرک اشتها، مدر، بادشکن، گرم کننده و ضد سم و برای رفع انواعی از مسمومیت های غذایی به کار می رود.* همچنین فلفل سیاه برای معالجه اسهال تابستانه، اسهال خونی، کاهش احتمال سرماخوردگی و دردهای روماتیسمی مفید است.

* فلفل سیاه هم چنین خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد.* این ادویه تاثیر فوق العاده ای برای مقابله با رشد باکتری های مضر بویژه در روده دارد.

 

جهت فلج و بی‌حسی اعضای بدن با روغن فلفل ماساژ دهند

فواید استعمال خارجی و ضماد فلفل سیاه:* جهت رفع سفیدک ناخن ضماد فلفل بگذارند.* جهت فلج و بی‌حسی اعضای بدن با روغن فلفل ماساژ دهند.* جهت رویاندن موی گری فلفل را با آب پیاز و نمک مخلوط کرده به محل ریخته شده مو بمالند.

* جهت رویاندن ناخن که در اثر چرک انگشت از بین رفته باشد فلفل را با حنا مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارند.* جهت موخوره فلفل سفید را با پیاز و نمک مخلوط نموده بمالند.

* جهت تسکین درد رماتیسم فلفل سیاه را با روغن زیتون مخلوط نموده بمالند.* جهت درمان خنازیر به صورت ضماد بگذارند.* در صورت بریدگی، کمی فلفل سیاه روی آن بپاشید تا خون ریزی بند بیاید. علاوه بر این فلفل سیاه دارای خاصیت ضدباکتریایی است و با از بین بردن میکروب ها درد را التیام می بخشد.

 

اسراف در خوردن فلفل باعث تاریکی چشم می‌شود

مضرات فلفل سیاه:* یادتان باشد که تندی ادویه هایی مثل فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نیست؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار و … نباید از  فلفل استفاده کرد.* در ضمن، اگر فردی به مصرف غذاهای تند عادت نداشته باشد و یک وعده غذای  تند مصرف کند نیز احتمال بروز واکنش های آلرژیک در او زیاد است* زیاده‌روی در خوردن فلفل باعث ایجاد افزایش ترشحات معده می‌گردد.* اسراف در خوردن فلفل باعث تاریکی چشم می‌شود.* کسانی که ناراحتی معده دارند در خوردن آن افراط نکنند.

* فلفل سیاه روی سلولهای عصبی بخصوص عصب گوش ( شنوائی و تعادل) اثر مخرب دارد. برای همین مصرف مداوم و افراطی آن توصیه نمیشود.مخصوصا افرادی که دچار ناراحتی های گوش مثل کم شنوائی و … هستند در مصرف آن احتیاط کنند.

* مصرف زیاد فلفل برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.* کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل زیاده‌روی نکنند.* کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده کنند.

* بیماران سوزاک و سیفیلیس و کسانی که ناراحتی مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.* زنان حامله‌ای که عفونت مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.

 

فوايد و عوارض فلفل قرمز

گردآوری : بخش آشپزی بیتوته

 

منابع : 7ganj.ir

hidoctor.ir


خوراکی های پرخاصیت

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

سندروم درد منطقه ای پیچیده (CRPS) وضعیتی است که تعداد زیادی از مردم جهان را به خود دچار کرده است. تاکنون محققین و پزشکان، مطالعات و بررسی های کافی در ارتباط با این سندروم انجام نداده اند. مبتلایان به این وضعیت احساس می ‌کنند که از آن ها حمایت نمی ‌شود و باید به تنهایی با درد خود زندگی کنند. اگر به این سندروم دچار شده اید باید بدانید که راه هایی برای مقابله با این وضعیت وجود دارد که تمامی آن ها در این …

رژیم لیموناد یا رژیم لیمو که به اسم استاد پاکسازی یا رژیم غذایی شربت افرا نیز شناخته می شود، باعث کاهش وزن سریع در حدود دو هفته می شود. این رژیم غذایی سموم مضر را از بدن شما خارج می کند. رژیم لیمو یک برنامه ساده سم زدایی 16 روزه می باشد. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی فواید و عوارض رژیم لیموناد پرداخته و تاثیرات آن را بر زیبایی پوست و تناسب اندام بررسی خواهیم کرد. همچنین برنامه هفتگی این …

در سراسر جهان بیش از 10000 نفر مبتلا به التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت هستند. بسته به شدت بیماری، پانکراتیت می تواند حاد یا مزمن باشد. به منظور تسریع بهبود و جلوگیری از عوارضی مانند میزان قند خون غیرطبیعی، مشکلات کلیوی و عود مجدد التهاب لوزالمعده حاد، باید رژیم غذایی مناسب با این بیماری را رعایت کنید. این مقاله از بخش تغذیه و بیماری های دکتر سلام را به منظور کسب اطلاعاتی مانند اینکه بدانید چه غذایی بخورید و از خوردن چه غذاهایی باید اجتناب کنید …

صرف نظر از اینکه چقدر عاشق سگ های خود هستیم، ریختن موی سگ ، می تواند برای همه ما ناراحت کننده باشد. کثیفی و ژولیدگی موی سگ ، به اندازه کافی می تواند باعث خجالت و ناراحتی صاحب سگ شود. به استثنای سگ هایی که کلا بدون مو هستند، موی تمام سگ ها تا حدی می ریزد. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی علت ریختن موی سگ های خانگی پرداخته و راه های پیشگیری و درمان آن را مورد بررسی …

بارداری و زایمان می تواند خسته کننده باشد. بعد از بارداری، در بدن شما خستگی رخ می دهد و ناگهان کمبود انرژی را تجربه می کنید. خستگی پس از زایمان چیزی است که مادران باید در هفته های پس از تولد نوزاد آمادگی آن را داشته باشند. اما چه چیزی منجر به خستگی می شود و چگونه می توانید انرژی مورد نیاز برای مراقبت از کودک را به دست آورید؟ این مقاله از بخش زنان و زایمان دکتر سلام در مورد خستگی بعد از زایمان …فوايد و عوارض فلفل قرمز

سندروم درد منطقه ای پیچیده (CRPS) وضعیتی است که تعداد زیادی از مردم جهان را به خود دچار کرده است. تاکنون محققین و پزشکان، مطالعات و بررسی های …

رژیم لیموناد یا رژیم لیمو که به اسم استاد پاکسازی یا رژیم غذایی شربت افرا نیز شناخته می شود، باعث کاهش وزن سریع در حدود دو هفته می …

از جمله پلی کلینیک های شبانه روزی سعادت آباد، میتوان به ساج اشاره کرد که فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده است. هدف اصلی این پلی …

در سراسر جهان بیش از 10000 نفر مبتلا به التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت هستند. بسته به شدت بیماری، پانکراتیت می تواند حاد یا مزمن باشد. به منظور تسریع …

صرف نظر از اینکه چقدر عاشق سگ های خود هستیم، ریختن موی سگ ، می تواند برای همه ما ناراحت کننده باشد. کثیفی و ژولیدگی موی سگ ، …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی …

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

فلفل قرمز، میوه‌ی گیاه کپسیکوم، به‌خاطر طعم تند خود شناخته شده است. فلفل قرمز مانند فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی به خانواده‌ی بادنجانیان تعلق دارد. واریته‌های (جوره) فراوانی از فلفل قرمز وجود داشته که کایِن و هالوپینو دو واریته‌ی معروف‌تر هستند. فلفل قرمز معمولا به‌عنوان ادویه یا به‌عنوان بخشی از ترکیبات تشکیل‌دهنده در غذاهای مختلف مانند خورش‌ها، مخلوط ادویه‌جات و سس‌ها استفاده می‌شود. می‌توان فلفل قرمز کامل را در غذاها ریخت و به‌صورت پخته‌شده استفاده کرد. همچنین استفاده از شکل خشک‌شده و آسیاب‌شده‌ی آن که تحت عنوان «پاپریکا» شناخته می‌شود نیز رواج دارد. «کپسایسین» مهم‌ترین ترکیب زیست‌فعال گیاهی در فلفل قرمز بوده که مسئول طعم تند فلفل قرمز و فواید آن برای سلامتی است. با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید تا خواص فلفل قرمز را بهتر بشناسید.فوايد و عوارض فلفل قرمز

فلفل قرمزِ تازه به‌طور عمده از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است. در زیر مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم فلفل قرمز خام آمده است:

فلفل قرمز سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. البته باتوجه به اینکه مقدار مصرف فلفل قرمز معمولا اندک است، دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی از آنها نیز اندک خواهد بود. مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فلفل قرمز عبارت‌اند از:

فلفل قرمز سرشار از کپسایسین است. همچنین فلفل قرمز سرشار از کاروتنوئیدهاست. کاروتنوئیدها نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که برای سلامتی فواید بسیاری دارند. فراوان‌ترین ترکیبات زیست‌فعال گیاهی موجود در فلفل قرمز عبارت‌اند از:

مقدار آنتی‌اکسیدان موجود در فلفل قرمز رسیده بیشتر از حالت نارس آن (فلفل سبز) است.

باوجود طعم تند و سوزاننده، مدت‌هاست که فلفل قرمز یک ادویه‌ی سالم تلقی می‌شود.

یکی از خواص فلفل قرمز تسکین دردهاست. کپسایسین که عمده‌ترین ترکیب زیست‌فعال گیاهی در فلفل قرمز است، ویژگی منحصربه‌فردی دارد. کپسایسین به گیرنده‌های درد متصل می‌شود. این امر باعث احساس سوزش می‌شود، ولی احساس سوزش ناشی از جراحت یا آسیب واقعی نیست. بااین‌حال مصرف زیاد فلفل قرمز می‌تواند در درازمدت به گیرنده‌های درد آسیب بزند و باعث بی‌حسی نسبت به سوزش فلفل قرمز شود.

اتصال کپسایسین به گیرنده‌های درد، می‌تواند آنها را به سایر دردها مانند سوزش سردل ناشی از ریفلاکس اسید بی‌حس کند. در یک مطالعه به بیماران مبتلا به سوزش‌سردل (ناشی از سوء‌هاضمه) روزانه ۲٫۵ گرم فلفل قرمز داده شد. سوزش‌سردل بیماران تا ۵ هفته‌ی ابتدایی درمان بدتر شد، ولی پس از آن سوزش بیماران رفته‌رفته کمتر از قبل شد. در یک مطالعه‌ی مختصر و جزئی مصرف روزانه ۳ گرم فلفل قرمز توانست بعد از ۶ هفته سوزش‌سردل ناشی از ریفلاکس اسید را بهبود دهد.

البته تأثیر کاهش درد فلفل قرمز دائمی نیست. یک مطالعه نشان داد ‍۱ تا ۳ روز پس از توقف مصرف کپسایسین، تأثیر آن در بی‌حسی و کاهش درد از بین می‌رود.

چاقی بیماری‌ای جدی است که خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کپسایسین موجود در فلفل قرمز می‌تواند با کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی به کاهش وزن کمک کند.

مطالعات نشان می‌دهند مصرف ۱۰ گرم فلفل قرمز می‌تواند چربی سوزی را به‌طور چشمگیری در زنان و مردان افزایش دهد.

مطالعات تازه‌تر نیز نشان می‌دهند که کپسایسین می‌تواند چربی‌سوزی را به‌طور چشمگیری افزایش بدهد و موجب کاهش کالری مصرفی شود. در مطالعه‌ای روی ۲۴ نفر از کسانی‌که به‌طور منظم فلفل قرمز استفاده می‌کردند، مشاهده شد مصرف کپسایسین پیش از وعده‌ی غذایی موجب کاهش کالری دریافتی می‌شود.

مطالعه‌ی دیگری نشان داد، تنها کسانی‌که به‌طور منظم فلفل قرمز مصرف نمی‌کنند، با مصرف آن، اشتها و کالری مصرفی‌شان کاهش پیدا می‌کند.

البته همه‌ی مطالعات نیز از تأثیرگذاری فلفل قرمز در کاهش اشتها یا چربی‌سوزی حکایت ندارند. با تمام تناقضات موجود در مطالعات به‌نظر می‌رسد مصرف منظم فلفل قرمز یا مکمل‌های حاوی کپسایسین بتواند در کنار سبک زندگی سالم به کاهش وزن کمک کند.

البته احتمالا مصرف فلفل قرمز به تنهایی چندان برای کاهش وزن مؤثر نیست. به‌مرور زمان بدن نسبت به تأثیرات کپسایسین مقاوم‌تر می‌شود و این موضوع از تأثیرگذاری آن می‌کاهد.

مانند بیشتر غذاها فلفل قرمز نیز در برخی افراد عوارضی بر جای گذاشته است و عده‌ای طعم تند آن را دوست ندارند. عوارض جانبی احتمالی مصرف فلفل قرمز در زیر آمده است.

فلفل قرمز را به طعم تندش می‌شناسند. عامل این تندی کپسایسین بوده که به گیرنده‌های درد متصل شده و موجب احساس سوزش می‌شود. به همین دلیل از عصاره‌ی فلفل قرمز (اولئورزین کپسیکوم) به‌عنوان ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی اصلی در ساخت اسپری فلفل استفاده است. این ماده در مقادیر بالا باعث درد شدید، التهاب، ورم و قرمزی می‌شود.

قرارگرفتن منظم در معرض کپسایسین می‌تواند در درازمدت به نورون‌های عصبی آسیب بزند و موجب احساس‌نکردن درد در فرد شود.

مصرف فلفل قرمز می‌تواند در برخی باعث ناراحتی‌های گوارشی شود. دردهای شکمی، احساس سوزش در معده، دل‌پیچه و اسهال دردناک از علائم این مشکل‌اند.

این عوارض در مبتلایان به سندروم روده تحریک پذیر شایع‌تر است. فلفل قرمز می‌تواند علائم بیماری را در کسانی‌که به مصرف منظم آن عادت ندارند، تشدید کند. به همین دلیل بهتر است مبتلایان به سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر مصرف فلفل قرمز و سایر غذاهای تند را کاهش دهند.

سرطان بیماریِ مزمنی است که در اثر رشد غیرطبیعی سلول‌ها بروز می‌کند. نتایج مطالعات درباره‌ی تأثیرات فلفل قرمز بر سرطان متناقض است.

مطالعات جانوری و آزمایشگاهی نشان می‌دهند که کپسایسین شاید خطر بروز سرطان را کاهش یا افزایش دهد.

مطالعات مشاهده‌ای در انسان نشان می‌دهد مصرف فلفل قرمز می‌تواند خطر برخی سرطان‌ها مانند سرطان کیسه‌ی صفرا و سرطان معده را افزایش دهد.

همچنین یافته‌ها از هندوستان حاکی از آن است که مصرف فلفل قرمز خطر سرطان دهان و گلو را افزایش می‌دهد.

فراموش نکنید که مطالعات مشاهده‌ای اثبات نمی‌کنند که فلفل قرمز باعث بروز سرطان می‌شود، بلکه نشان می‌دهند احتمال ابتلا به سرطان در کسانی‌ که فلفل قرمز مصرف می‌کنند، بیشتر است.

برای اثبات اینکه مصرف زیاد فلفل قرمز یا مکمل کپسایسین در درازمدت خطری ندارد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

تغذیه مناسب، بهترین روش برای درمان و پیشگیری از بیماری‌هاست

10000تومان

5000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

فوايد و عوارض فلفل قرمز

خواص خوراکی ها

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

۱۳ آنتی بیوتیک طبیعی که بدن شما را در مقابل باکتری‌ها مقاوم می‌سازد

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

آخرین مطالب

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

۵ اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که بودجه شما را به باد می‌دهند

پاکسازی روده با ۷ روش خانگی موثر در منزل

خواص باقلا؛ ۶ خاصیت درمانی یکی از غنی‌ترین منابع فیبر

تکنیک EFT چیست؛ مراحل انجام ای اف تی برای کاهش استرس

ترین های جهان

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

فوايد و عوارض فلفل قرمز
فوايد و عوارض فلفل قرمز
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *