فوايد ماست ترش براي صورت

دوره مقدماتی php
فوايد ماست ترش براي صورت
فوايد ماست ترش براي صورت




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

 

فوايد ماست ترش براي صورت

یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است….

 

شفاف‌ سازی پوست با کمک طب سنتی

 

یك متخصص طب سنتی و متخصص پوست و مو گفت: پوست یک عضو ضعیف است و اختلالات اعضای درونی به خصوص دستگاه گوارش آن را دچار مشکل می‌کند و تاکید می‌شود قبل از استفاده از دارو‌های موضعی بر روی پوست عوامل داخلی درمان شود.

دکتر لیلا شیربیگی با توجه به دیدگاه طب سنتی در درمان و مراقبت‌های پوستی، اظهارداشت: در زمینه مراقبت‌های پوستی استفاده از ماسک‌های تغذیه‌ای اهمیت بالایی دارد. زرده تخم مرغ در طب سنتی پایه و اساس بیشتر ماسک‌های پوستی را شامل می‌شود.

وی افزود: در برخی از افراد ماست ترش پایه تهیه نمودن ماسک را شامل می‌شود که گاهی برای افزایش خاصیت کمی به آن آبلیمو و یا سایر میوه‌های ترش افزوده می‌شود. در این راستا توصیه می‌‎شود ماسک‌ها به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار بگیرد.

به گفته دکتر شیربیگی، توت فرنگی به عنوان یک لایه بردار مناسب پوست در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

زمان آغاز ماساژ و مدت انجام آن

 

این متخصص پوست و مو در طب سنتی با تاکید بر نقش ماساژ در جلوگیری از پیری و چروکیدگی پوست، افزود: ماساژ صورت به وسیله روغن کدو و یا سایر مواد نرم کننده به صورت ۱۰ دقیقه در هنگام شب می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از چروکی پوست داشته باشد.

وی اضافه كرد: ماساژ‌های شبانه باید به مدت سه هفته متوالی انجام شود تا در رفع التهابات پوست و جریان خون در زیر پوست موثر باشد.

دکتر شیربیگی در خصوص زمان مناسب برای آغاز ماساژ تصریح كرد: ماساژ صورت باید از سن کم و در حدود ۲۵ الی ۲۶ سالگی قبل از آغاز فاز چرکی پوست شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد صحیح اعضای داخلی بدن و سیستم گوارش در زمینه درمان بسیار نقش دارد. پزشک در درجه اول باید تغذیه، معده، کبد و سایر اعضای بدن بیمار را مورد بررسی قرار دهد و سپس در صورت نیاز برای پوست درمان مستقیم صورت گیرد.

این متخصص پوست و مو طب سنتی افزود: درصورتی که ماساژ صورت بگیرد اما عوامل و اعضای داخلی بدن عملکرد مناسبی نداشته باشد نمی‌توان از پوستی مناسب بهره‌مند شد.

دکتر شیربیگی با توجه به تاثیر غلظت خون در رنگ و شفافیت پوست اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است. هر چه خون غلیظ‌تر باشد پوست تیره‌تر خواهد شد. بنابراین پوست این افراد باید از طریق تغذیه درمان شود.

 

آبگوشت پوست را شفاف می‌کند

 

وی با اشاره به غذا‌های مولد خون و فراموش شده در سبد تغذیه خانوار‌ها بیان کرد: غذاهایی از قبیل آبگوشت بسیار در شفافیت پوست موثر است. به افراد توصیه می‌شود گوشت را با نخود در هم آمیخته و به مقدار اندک سه الی چهار بار در هفته مصرف کنند و با افزودن برنج و زیره می‌توان از بروز نفخ پس از مصرف آبگوشت جلوگیری نمود.

شیربیگی با تاکید بر عدم استفاده از روغن زیتون برای پوست گفت: روغن زیتون دارای طبع گرم و خشک است به همین دلیل و به علت دارا بودن حرارت بالا منجر به خشکی پوست می‌شود بنابراین تاکید می‌شود از روغن‌های که دارای حرارت کمتری هستند مثل روغن خیار استفاده نمایند.

این دکترای طب سنتی با توجه به خارش التهاب پوستی در کودکان خاطرنشان کرد: در کودکانی که دچار این عارضه هستند می‌توان با ماساژ روغن بنفشه در پایه روغن بادام از شدت التهاب آن کاست.

منبع :Jamejamonline.ir


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ماست یکی از سالم‌ترین و خوش‌طعم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن را به ویتامین‌ها، مواد معدنی و بسیاری از مواد مغذی دیگر تأمین کند. می‌توان ماست را بدون هیچ‌گونه نگرانی به‌عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم درنظر گرفت. اما آیا می‌دانید استفاده از ماست به عنوان ماسک، اثری معجزه‌آسا روی پوست دارد؟ می‌توانید ماسک ماست را به‌آسانی در منزل تهیه کنید و از فواید بی‌شمار ماست برای پوست بهره‌مند شوید. با ما همراه باشید.

فوايد ماست ترش براي صورت

مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که در ماست وجود دارد، باعث درخشندگی و جوانی پوست می‌شود. این مواد مناسب برای پوست، سبب می‌شوند که ماسک ماست تأثیر به‌سزایی بر پوست داشته باشد.

میزان مواد مغذی موجود در ماست بسیار زیاد است اما از بین این مواد مغذی، به چهار مورد از مهم‌ترین آنها که در سلامت پوست نقش پررنگ‌تری دارند، اشاره خواهیم کرد:

در هر ۱۰۰ گرم ماست تقریبا ۱ میلی‌گرم روی وجود دارد. این ماده‌ی معدنی، خواص ضدالتهابی و مؤثر شناخته‌شده دارد و تکثیر سلولی و رشد بافتی را آسان می‌کند. روی (زینک) به تنظیم چربی پوست نیز کمک می‌کند. این چربی از غدد سبابه (چربی‌ساز) ترشح می‌شود که در نتیجه، آکنه و جوش را بهبود می‌بخشد.

همه‌ی ما می‌دانیم که ماست سرشار از کلسیم است، اما آیا می‌دانید که بخش زیادی از پوست، از کلسیم تشکیل شده است؟ بنابراین کلسیم اضافی به سلامت بدن شما کمک می‌کند و علاوه بر تسهیل بازسازی پوست‌تان، از خشکی و کمبود آب آن جلوگیری می‌کند.

ماست سرشار از ویتامین ب۲ (B2)، ب۵ (B5) و ب۱۲ (B12) است. ویتامین ب۲ (B2) یا ریبوفلاوین، درخشانی و سلامتی پوست شما را تضمین می‌کند. ریبوفلاوین به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند، سلول‌های پوستی را از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، از تکثیر و رشد سلولی حمایت می‌کند و در ساخت سلول‌های چربی‌ساز مفید نقش دارد.

لاکتیک‌اسید یکی از مواد مغذی اصلی موجود در ماست است. این ماده، به‌عنوان یکی از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده در بعضی از محصولات بهداشتیِ مراقبت از پوست به‌کار می‌رود. لاکتیک‌اسید یک لایه‌بردار عالی و مرطوب‌کننده پوست است، چین‌وچروک‌های پوست را کاهش می‌دهد، از ایجاد چین‌وچروک‌های جدید و تشکیل خطوط خنده جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل به‌عنوان عامل ضدپیری محسوب می‌شود.

اگر احساس می‌کنید که صورت‌تان گرفته و خسته است نگران نباشید. کمی ماست روی پوست‌تان بمالید و به‌آرامی و با حرکات چرخشی ماساژ دهید. لاکتیک‌اسید موجود در ماست موجب آب‌رسانی به پوست‌تان می‌شود و در نتیجه، ظاهر خسته‌ی شما را تسکین می‌دهد.

لاکتیک‌اسید موجود در ماست، عامل مهارکردن محصول آنزیم تایروزیناز است. این آنزیم در بدن، ملانین تولید می‌کند که سبب تیرگی رنگ پوست می‌شود. بنابراین با کنترل تولید ملانین در بدن، پوست درخشان‌تری خواهید داشت.

ماست، لایه‌برداری عالی به‌شمار می‌رود. لاکتیک‌اسید موجود در ماست، آلفا‌هیدروکسیل‌‌اسید طبیعی است که به برداشتن سلول‌های مرده‌ی پوستی بدون آزرده‌کردن آن کمک می‌کند. این ویژگی، پوست را تحریک می‌کند تا سریع‌تر بازسازی شود.

درصورتی‌که هر روز از ماسک ماست استفاده کنید، می‌توانید باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی آکنه و جوش را از بین ببرید. روی (زینک) موجود در ماست التهاب‌های پوستی را کاهش می‌دهد و به کاهش چربی تولیدشده از غدد چربی پوست کمک می‌کند. ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی همه‌ی مواد مغذی ماست در کنار یکدیگر سلامت و زیبایی پوست را تضمین می‌کند.

ماسک ماست به‌تنهایی می‌تواند همان چیزی باشد که شما برای رهایی از شر سیاهی‌های ناخوشایند دور چشم‌تان به‌دنبالش هستید. روی (زینک) موجود در ماست به رفع لکه‌ها و زخم‌های پوستی کمک می‌کند و سبب روشنی پوست‌تان می‌شود. استفاده‌ی منظم از ماسک ماست کمک می‌کند که به یک‌باره و برای همیشه از شر سیاهی دور چشم‌تان خلاص شوید.

ماسک ماست حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. آنتی‌اکسیدان‌ها اجازه نمی‌دهند که رادیکال‌های آزاد به پوست شما آسیب برسانند. با استفاده‌ی منظم از ماسک ماست می‌توانید ایجاد چین‌وچروک و خطوط خنده را به‌تأخیر بیندازید. وجود لاکتیک‌اسید در ماست سبب می‌شود که پوست‌تان زودتر از موعد پیر نشود.

لاکتیک‌اسید ماست خاصیت ضدقارچی دارد. از این جهت، استفاده از ماسک ماست روش خوبی برای مقابله با هر نوع عفونت قارچی است. برای این منظور، شما باید چهار تا پنج‌بار در روز از ماسک ماست استفاده کنید تا عفونت از روی پوست، پاک‌سازی شود.

روی (زینک) موجود در ماست سبب تسکین آفتاب‌سوختگی می‌شود. این ماده به کاهش احساس خارش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند؛ بنابراین به چیز دیگری برای درمان نیاز نخواهید داشت. در صورت آفتاب‌سوختگی کافی‌ست از ماست به‌عنوان ماسک استفاده کنید. این روش باعث کاهش قرمزی و التهاب‌ها خواهد شد. همچنین، به تنظیم چربی طبیعی پوست‌تان کمک می‌کند.

برای تهیه‌ی ماسک ماست می‌توانید از ماست ساده یا از ترکیب آن با سایر مواد مفید برای پوست، استفاده کنید. در زیر، بعضی از موادی که تأثیر ماسک ماست را افزایش می‌دهد، ذکر شده است:

در صورتی‌که پوست خشکی دارید و تمایل دارید که سالم، نرم و مرطوب به نظر بیاید، مقداری هویج رنده‌شده به ماست اضافه کنید و روی صورت خود قرار دهید. این‌کار پوست را جوان می‌کند و زیبایی طبیعی به آن می‌بخشد.

در صورتی‌که پوستی چرب دارید، می‌توانید از ترکیب آب‌لیمو با ماست استفاده کنید. آب‌لیمو افزودنی‌ای عالی برای ماست است که به پاک‌سازی منافذ مسدودشده‌ی آن کمک می‌کند. همچنین، پوست‌تان را هم لایه‌برداری می‌کند. آب‌لیمو تیرگی پوست را از بین می‌برد و سبب درخشندگی آن می‌شود.

برای اینکه پوست نرمی داشته باشید، مقداری عسل به ماسک ماست اضافه کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید. عسل نرم‌کننده‌‌ای طبیعی است و باعث می‌شود رطوبت در پوست باقی بماند و از خشکی آن نیز جلوگیری می‌کند. این کار چین‌وچروک را کاهش می‌دهد. همچنین، عسل خواص ضدباکتریایی دارد که به رفع جوش و آکنه کمک می‌کند.

با اینکه ماسک ماست برای پوست بسیار مفید است، اما برای استفاده از آن باید به برخی نکات مهم توجه کنید. توجه به این نکات به جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به پوست‌تان کمک می‌کند.

برای تهیه‌ی ماسک ماست روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

اگر پوست خشک دارید، از روش زیر برای تهیه‌ی نوعی ماسک مرطوب‌کننده و آب‌رسان استفاده کنید. این روش پوست شما را صاف، نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

مواد لازم:

همه‌ی مواد فوق را باهم مخلوط کنید تا خمیری یک‌دست ایجاد شود. آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس ماسک را با حوله‌ی نرم و مرطوب بشویید و تفاوت را ببینید.

در صورتی‌که پوست‌تان به دلیل عفونت، آفتاب‌سوختگی یا عوامل دیگر قرمز و ملتهب است، از این ماسک ماست برای تسکین پوست خود استفاده کنید:

مواد لازم:

همه‌ی مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیری نرم ایجاد شود. زمانی‌که خمیر آماده شد، آن را از یک صافی عبور دهید تا یک‌دست شود. ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید.

جوش‌های چرکی و سرسیاه به دلیل تولید بیش‌ازاندازه‌ی چربی پوست ایجاد می‌شوند و به باکتری‌های تولیدکننده‌ی آکنه اجازه‌ی رشد می‌دهند. با استفاده از ماسک ماست می‌توانید مقدار چربی پوست خود را کم کنید و از شر باکتری‌ها خلاص شوید.

مواد لازم:

تمام مواد را به‌خوبی باهم مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با دستمال نرم خشک کنید.

هیچ‌چیز به اندازه‌ی صورتی درخشان جذاب نیست. برای این منظور از این ماسک استفاده کنید:

فوايد ماست ترش براي صورت

مواد لازم:

با مخلو‌کن، عدس و پوست پرتقال را باهم آسیاب کنید. ماست را هم به آنها اضافه کنید، سپس آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. متوجه خواهید شد که صورت‌تان درخشان‌تر، نرم‌تر و تازه‌تر به نظر می‌آید. در صورتی‌که پوست خشکی دارید، یک قاشق چای‌خوری عسل به ترکیب اضافه کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود.

آلودگی پوست و بی‌توجهی به نظافت آن، می‌تواند سبب گرفتگی و خستگی پوست‌تان شود. با استفاده از تهیه‌ی ماسک ماست به روش زیر، می‌توانید درخشندگی و جوانی را به پوست خود برگردانید:

مواد لازم:

تمام مواد را باهم مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این کار به پوست شما طراوت می‌بخشد و سبب سلامت و درخشندگی آن می‌شود.

ترکیب ماست با برخی مواد، می‌تواند لایه‌برداری عالی باشد و سلول‌های مرده‌ی پوست را بردارد. این ماسک همچین باعث تغذیه‌رسانی به پوست می‌شود.

مواد لازم:

مواد بالا را باهم ترکیب کنید و به صورت حرکات چرخشی به‌آرامی روی پوست خود بمالید. این کار کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خود خلاص شوید.

نمی‌توان مزایای استفاده از ماسک ماست را انکار کرد. این ماسک هیچ اثر جانبی ندارد و کمک می‌کند تا پوستی صاف، نرم، جوان‌تر و بدون عیب و نقص داشته باشید. هر چند بار که بخواهید، می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. با این حال بهتر است تعداد دفعات معمول استفاده از ماسک ماست را برای انواع مختلف پوست بدانید:

برای کسب نتیجه‌ی مطلوب می‌توانید هر روز از ماسک استفاده کنید.

برای ایجاد آب‌رسانی و رطوبت پوست، هفته‌ای ۲ یا ۳ بار از ماسک استفاده کنید.

هنگامی‌که برای رفع عفونت قارچی از ماسک استفاده می‌کنید، تعداد دفعات روزانه را بیشتر کنید. برای کسب بهترین نتیجه، روزی ۴ یا ۵ بار ماسک را روی صورت خود بگذارید.

حال که با فواید ماسک ماست و نحوه‌ی استفاده از آن آشنا شدید، دیگر دلیلی وجود ندارد از پوست‌تان شکایت کنید. از این ماسک شگفت‌انگیز استفاده کنید و از ویژگی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید. سپس نتایجی را که به‌دست می‌آورید، با ما درمیان بگذارید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

بسیار متشکرم

باسپاس از لطف شما

سلام مقاله جالب و آموزنده بود.

سپاس فراوان

واقعا عالیه….

از لطف شما ممنونم

مد و زیبایی

اگر مدام جوش می‌زنید این کارها را انجام ندهید

قارچ ناخن؛ علت ایجاد، علائم، درمان پزشکی و خانگی آن

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

آخرین مطالب

بهترین ویتامین ها برای مردان را بیشتر بشناسید

مراحل تمیز کردن کفش چرم، ورنی و جیر

طرز تهیه تیرامیسو؛ دسری خوش‌طعم مناسب میهمانی‌ها

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

۵ اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که بودجه شما را به باد می‌دهند

ترین های جهان

پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز



علت ابجاد درد سینه در دوران بارداری چیست؟ چگونه می توان در این دوران، از سینه های خود مراقبت کنید؟ قبل از لذت بردن از لحظات شیرین مادر شدن و لذت بردن از اولین نفس کودک خود، قطعا برخی از درد های شیرین در شما وجود دارد، به عنوان یک مادر ممکن است مجبور به تحمل آنها شوید. این اطمینان  وجود دارد که بدانید این تنها شما نیستید که در حال تجربه این موارد هستید، اما هر خانمی که کودکی را در رحم  خود تغذیه …

بلوغ در پسران چه نشانه هایی دارد؟ در زندگی هر پسری دورانی خواهد رسید که کم کم او را به یک مرد تبدیل می ‌کند. این دوره بسیار پیچیده است و معمولاً پسران در این زمان دچار سردرگمی، اضطراب یا خجالت زدگی می ‌شوند. عمده ی این احساسات به خاطر میزان سریع تغییراتی است که آن ها مشاهده می ‌کنند. معمولاً نوجوانان در این دوره حساس تمایلی به گفتگو یا مشورت با والدین خود ندارند. این والدین هستند که باید در کنار فرزندشان بمانند و …

سندروم درد منطقه ای پیچیده (CRPS) وضعیتی است که تعداد زیادی از مردم جهان را به خود دچار کرده است. تاکنون محققین و پزشکان، مطالعات و بررسی های کافی در ارتباط با این سندروم انجام نداده اند. مبتلایان به این وضعیت احساس می ‌کنند که از آن ها حمایت نمی ‌شود و باید به تنهایی با درد خود زندگی کنند. اگر به این سندروم دچار شده اید باید بدانید که راه هایی برای مقابله با این وضعیت وجود دارد که تمامی آن ها در این …

رژیم لیموناد یا رژیم لیمو که به اسم استاد پاکسازی یا رژیم غذایی شربت افرا نیز شناخته می شود، باعث کاهش وزن سریع در حدود دو هفته می شود. این رژیم غذایی سموم مضر را از بدن شما خارج می کند. رژیم لیمو یک برنامه ساده سم زدایی 16 روزه می باشد. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی فواید و عوارض رژیم لیموناد پرداخته و تاثیرات آن را بر زیبایی پوست و تناسب اندام بررسی خواهیم کرد. همچنین برنامه هفتگی این …

در سراسر جهان بیش از 10000 نفر مبتلا به التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت هستند. بسته به شدت بیماری، پانکراتیت می تواند حاد یا مزمن باشد. به منظور تسریع بهبود و جلوگیری از عوارضی مانند میزان قند خون غیرطبیعی، مشکلات کلیوی و عود مجدد التهاب لوزالمعده حاد، باید رژیم غذایی مناسب با این بیماری را رعایت کنید. این مقاله از بخش تغذیه و بیماری های دکتر سلام را به منظور کسب اطلاعاتی مانند اینکه بدانید چه غذایی بخورید و از خوردن چه غذاهایی باید اجتناب کنید …

فوايد ماست ترش براي صورت

بیماری لایم از بیماری هایی است که میان کودکان در همه سنین رایج است. این بیماری معمولا فصلی است و با گزش کنه یا ساس حادتر می شود. …

علت ابجاد درد سینه در دوران بارداری چیست؟ چگونه می توان در این دوران، از سینه های خود مراقبت کنید؟ قبل از لذت بردن از لحظات شیرین مادر …

بلوغ در پسران چه نشانه هایی دارد؟ در زندگی هر پسری دورانی خواهد رسید که کم کم او را به یک مرد تبدیل می ‌کند. این دوره بسیار …

در مورد علائم بیماری در پرندگان خانگی چقدر اطلاعات دارید؟ وجود علائم بیماری در پرندگان گاهی اوقات به عنوان “سندرم بیماری مرغ” نامیده می شود. این به این …

سندروم درد منطقه ای پیچیده (CRPS) وضعیتی است که تعداد زیادی از مردم جهان را به خود دچار کرده است. تاکنون محققین و پزشکان، مطالعات و بررسی های …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

فوايد ماست ترش براي صورت
فوايد ماست ترش براي صورت
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *