فوايد ليمو ترش تازه

دوره مقدماتی php
فوايد ليمو ترش تازه
فوايد ليمو ترش تازه

فوايد ليمو ترش تازه

۱) آکنه: لیمو حاوی اسید سیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو مفید است.۱ -با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید.

دوره مقدماتی php

۲) اضطراب را از بین می برد؛بررسی ها نشان می دهد لیمو تاثیر آرام بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین می برد.

۳) آفت دهان؛خاصیت ثابت شده ضد باکتریایی و ضدویروسی لیمو روند بهبود آفت را تسریع می کند. کافی است روزی ۳ بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می کند.

۴) تب؛تب و لرز می تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر ۲ساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب و لرز شما از بین برود.

۵) میخچه و پینه بستن پوست؛پماد لیمو را یک شب کامل روی میخچه و پوست پینه بسته بمالید. یا این که برشی به ضخامت حدود ۵ میلی متر را روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید.

۶) اگزما؛اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می برید، لیمو می تواند تسکین دهنده باشد. ۸ قطره روغن لیمو را با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق شده مخلوط کنید.سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید.

۷) خستگی مفرط؛افرادی که مسافت های طولانی پیاده روی می کنند، با احساس خستگی می توانند با ایجاد سوراخی روی لیمو با استفاده از نی آب آن را بمکند تا علاوه بر احساس تازگی، از خواص دارویی لیمو استفاده کنند. کاوشگران برای محافظت از عفونت های منطقه استوایی نیز از لیمو استفاده می کنند.مقدار کمی آب لیمو نسبت به مقدار زیاد آب، تشنگی را به طور موثر رفع می کند.

۸) بوی نامطبوع دهان؛ لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می کند . برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می تواند مفید باشد.

۹) فشار بالای خون؛ پیاز و سیر همراه با لیمو به طور موثری با فشار خون بالا مقابله می کند. ۳ حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با ۴ لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از ۵ دقیقه مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید.آب ۳ لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می برید، خوب است بدانید که پکتین در لیمو همراه با ماده مغذی دیگری، در کاهش چربی خون موثر است.

۱۰) گزیدگی؛ روی محل گزیدگی، ۲ قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، ۲۰ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می دارد. قرار دادن پنبه آغشته به روغن لیمو در اتاق خواب نیز حشرات را دور نگه می دارد. اگر در هوای آزاد قرار دارید، ۱۰ قطره روغن لیمو را به کمی روغن آفتاب گردان اضافه کنید و به پوست خود بمالید.

۱۱) بی خوابی؛بررسی های متعددی نشان داده ترکیبی از روغن لیمو همراه با بابونه، سنبل الطیب و رازک اضطراب را کاهش می دهد و باعث خواب منظم می شود.

۱۲) درد؛ آب لیمو تاثیر قوی قلیایی روی بدن دارد و عامل طبیعی در برابر اسید اضافه بدن است.

این اسید اضافه موجود در بدن، نقشی مهم برای دردهای روماتیسم دارد.روزی ۳ بار یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو بخورید و در صورت شدت درد، به هر یک لیوان، آب ۲ عدد لیمو اضافه کنید.

معده؛ پس از هر وعده غذایی، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، تولید اسید معده و فعالیت عضلات معده را تحریک می کند.

۱۳) واریس؛ روغن لیمو خاصیت تقویت کننده رگ ها را دارد که با واریس مقابله می کند. ۶ قطره روغن لیمو را با ۵۰ میلی لیتر روغن مغز گندم، ۲ قطره روغن سرو و ۲ قطره روغن ارس مخلوط کنید و به طور روزانه از پایین پا به بالا به طرف قلب به آرامی ماساژ دهید. برای جان تازه بخشیدن به رگ ها، ۸ قطره روغن لیمو، ۴ قطره روغن سرو و یک قاشق غذاخوری عسل را در آب وان بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بنشینید.

لیمو ترش یکی از دوست داشتنی ترین میوه های روی کره زمین است. آب لیمو ترش تازه علاوه بر خوشمزه بودن دارای خواص شگفت انگیزی نیز برای بدن می باشد.
در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل با فواید جادویی لیمو ترش برای سلامتی، لاغری و کاهش وزن، پوست و مو و بارداری آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید : خواص گریپ فروت؛ 18 خاصیت جادویی گریپ فروت برای سلامتی و لاغری

لیمو ترش خواص زیادی برای پوست و مو دارد؛ لیمو ترش تازه می تواند مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و مشکلات مو مانند طاسی و ریزش مو را درمان کند.

آب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست صورت توجه قرار گرفته است. شما می توانید از آب لیمو ترش برای از بین بردن لک های صورت استفاده کنید.

آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های تیره پوست خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از 30 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.فوايد ليمو ترش تازه

آکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ترکیب آب لیمو ترش با عسل برای درمان آکنه، جوش و جای جوش مفید می باشد. همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش را بر روی جای جوش ماساژ دهید تا از بین برود.

با افزایش سن ممکن است پوست صورت دچار لک و چروک و سایر علائم پیری شود. لیمو به لطف آنتی اکسیدان ها، خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک ها باعث جوان سازی پوست شده و آن را در برابر عفونت محافظت می کند.

شما می توانید پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش به کاهش بوی بدن و عرق کمک می کند. برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

چند قاشق آرد را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود حالا صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. برای نتایج بهتر هر هفته از این ماسک استفاده شود.

اگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید.

لیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که پوست را صاف و نرم و سفید می کند و شما می توانید از آن برای رفع سیاهی کشاله ران، زیر بغل، زانو و آرنج استفاده کنید.

آب لیمو و عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید. اگر هر روز از این روش استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید : 10 روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه تناسلی زنان

شوره سر، بدون شک یکی از شایع ترین مشکلات مو می باشد این یک بیماری با لکه های بیش از حد پوست سر مشخص می شود. آب لیمو ترش تازه به عنوان عنصر اصلی در شامپو های ضد شوره استفاده می شود. اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش برای درمان شوره سر مفید می باشد.

یک لیمو ترش را برش زده و بر روی پوست سر بمالید، آب لیمو گاهی اوقات پوست سر شما را خشک می کند در چنین مواردی شما می توانید آن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید.

آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.

آب لیمو ترش برای رشد مو و درمان سلیاک، طاسی و ریزش مو مفید می باشد.

مقداری آب لیمو ترش تازه را به روغن های مختلف اضافه کرده و موها را با آن ماساژ دهید به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

بیشتر بخوانید : خواص روغن سیاه دانه برای مو

ترکیب یک لیوان آب گرم و لیمو ترش تازه یک راه آسان برای کاهش وزن است، همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک چربی سوز عالی بوده که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

معجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا هم برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد و شما پس از چند هفته می توانید اثرات آن را ببینید.

استفاده از لیمو ترش در دوران بارداری هیچگونه عوارض جانبی ندارد و ویتامین C موجود در لیمو ترش نیازهای زنان باردار به مکمل های ویتامین را کاهش می دهد، لیمو ترش به درمان یبوست و سو هاضمه در بارداری کمک می کند.

پتاسیم موجود در لیمو ترش برای تشکیل استخوان ها توسعه سلول های مغزی و عصبی در جنین کمک مفید می باشد. همچنین لیمو ترش به درمان فشار خون بالا، کم خونی در حاملگی و تورم پاها کمک می کند.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

ویتامین C و تیامین موجود در لیمو ترش می تواند به افزایش کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.

آب لیمو ترش تازه می تواند به درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا یا تب کمک می کند، همچنین غرغره با لیمو ترش تازه به درمان عفونت های باکتریایی گلو کمک می کند.

معجون لیمو ترش و عسل برای سرماخوردگی

آب یک لیمو ترش تازه را با کمی آب ولرم و عسل ترکیب کنید و قبل از خواب بنوشید به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

لیمو ترش برای هضم غذا مفید می باشد، همچنین ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش برای درمان زخم معده و زخم های گوارشی استفاده می شوند.

اسید سیتریک موجود در لیمو ترش برای درمان رسوبات کلسیمی و سنگ کلیه مفید می باشد. محتوای پتاسیم بالا در لیمو ترش برای سم زدایی کلیه ها و مثانه بسیار موثر است.

لیمو ترش یک محرک شگفت انگیز برای کبد است و اسید اوریک و دیگر سموم بدن را دفع می کند. آب لیموترش تازه ناشتا یک سم زدایی عالی برای کبد محسوب می شود.

فیبر محلول موجود در لیمو ترش با کاهش کلسترول و فشار خون بالا می تواند از بیماری های قلبی، حملات قلبی و سکته قلبی پیشگیری کند.

لیمو ترش می تواند برای مراقبت های دهان و دندان استفاده شود. اگر آب لیمو ترش تازه برای دندان درد استفاده شود، می تواند به درمان درد کمک کند، ماساژ آب لیمو ترش روی لثه ها می تواند خونریزی لثه را متوقف کند همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید.

مصرف آب لیمو ترش به دلیل پتاسیم بالا می تواند برای درمان کلسترول خون و فشار خون بالا، سرگیجه و حالت تهوع استفاده شود.

به گفته انجمن دیابت آمریکا، لیمو ترش به عنوان یک غذای فوق العاده برای دیابت محسوب می شوند. به طور عمده، سطح بالای فیبر محلول موجود در لیمو ترش برای کمک به تنظیم سطح قند خون بیماران دیابتی کمک می کند.

همچنین لیمو و سایر مرکبات دارای شاخص گلیسمی پایین هستند و باعث افزایش ناگهانی میزان گلوکز خون نمی شوند.

بیشتر بخوانید : خواص عناب برای دیابت

فوايد ليمو ترش تازه

ویتامین C موجود در لیمو ترش از بروز پیر چشمی و دژنراسیون ماکولا محافظت می کند، در عین حال فلاونوئید های موجود در لیمو ترش برای جلوگیری از عفونت های چشمی مفید هستند.

لیمو ترش حرکت روده ها را افزایش داده و برای سم زدایی و تمیز کردن روده ها و درمان یبوست مفید می باشد. ترکیب آب ولرم و یک لیمو ترش تازه صبح ناشتا برای پاکسازی روده ها مفید است.

همچنین آب لیمو ترش و نمک برای از بین بردن یبوست مفید می باشد.

لیمو ترش دارای خواص ضد سرطان می باشد، تحقیقات نشان داده که لیمو و سایر مرکبات به دلیل وجود فلاونوئیدها می توانند برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها و تومور ها مفید است.

نوشیدن یک فنجان آب گرم و لیمو ترش تازه ناشتا می تواند برای سم زدایی کبد و کلیه بدنسازان که از مکمل های ورزشی استفاده می کنند مفید باشد.

همچنین آب لیمو ترش تازه یک نوشیدنی مفید برای قلیایی کردن بدن و افزایش انرژی در حین ورزش می باشد.

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامینC، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند. اگرچه با خاصیت لیمو آشنا هستید باز هم در این مطلب به گوشه‌ای از خواص این خوراکی بسیار مفید اشاره می‌کنیم.

1) آکنه: لیمو حاوی اسیدسیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه‌های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می‌دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست مفید است.

1- با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب‌لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید. اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است.

2- یک سهم آب‌لیموی تازه را با یک سهم آب گلاب و یا عسل رقیق‌شده با آب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را 2 بار، یک بار به هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید. اگرچه این درمان‌ها طبیعی هستند اما در صورت حاد بودن آکنه و یا داشتن زخم باز، اول با پزشک مشورت کنید.

2) اضطراب را از بین می‌برد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد لیمو تأثیر آرام‌بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین می‌برد. استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیمو استفاده می‌شود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.فوايد ليمو ترش تازه

3) آفت دهان؛ خاصیت ثابت‌شده ضدباکتریایی و ضدویروسی لیمو روند بهبود آفت را تسریع می‌کند. کافی است روزی 3 بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می‌کند.

4) تب؛ تب و لرز می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر 2ساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب و لرز شما از بین برود.

5) میخچه و پینه بستن پوست؛ پماد لیمو را یک شب کامل روی میخچه و پوست پینه‌بسته بمالید. یا این که برشی به ضخامت حدود 5 میلی‌متر را روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید.

6) اگزما؛ اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می‌برید، لیمو می‌تواند تسکین دهنده باشد. 8 قطره روغن لیمو را با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق‌شده مخلوط کنید. سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی 2 تا 3 بار به مدت 15 دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید. این روش نه تنها عفونت را کاهش می‌دهد بلکه خارش را نیز از بین می‌برد. عسل نیز مانند لیمو خاصیت ضدالتهابی دارد و روند بهبود را تقویت می‌کند.

7) خستگی مفرط؛ افرادی که مسافت‌های طولانی پیاده‌روی می‌کنند، با احساس خستگی می‌توانند با ایجاد سوراخی روی لیمو با استفاده از نی آب آن را بمکند تا علاوه بر احساس تازگی، از خواص دارویی لیمو استفاده کنند. کاوشگران برای محافظت از عفونت‌های منطقه استوایی نیز از لیمو استفاده می‌کنند.

مقدار کمی آب‌لیمو نسبت به مقدار زیاد آب، تشنگی را به طور موثر رفع می‌کند. مسافران با تجربه تصریح می‌کنند، افزودن کمی آب‌لیمو به آب آشامیدنی معمولی در شهرهای مختلف، باعث ضدعفونی و مانع بیماری بر اثر حساسیت به آب‌های آلوده می‌شود. از آن جایی که روغن لیمو فعالیت مغز را تحریک می‌کند، هر زمانی که بدون هیچ دلیلی احساس خستگی کردید و یا این که به سختی می‌توانید تمرکز کنید، 4 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر چند ساعت یک لیوان آب‌لیمو بخورید.

8) بوی نامطبوع دهان؛ لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه‌ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می‌کند.برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می‌تواند مفید باشد.

9) فشار بالای خون؛ پیاز و سیر همراه با لیمو به طور موثری با فشارخون بالا مقابله می‌کند. 3 حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با 4 لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از 5 دقیقه مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید. آب 3 لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید، خوب است بدانید که پکتین در لیمو همراه با ماده مغذی دیگری، در کاهش چربی خون موثر است.

10) گزیدگی؛ روی محل گزیدگی، 2 قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای‌خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، 20 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می‌دارد.

قرار دادن پنبه آغشته به روغن لیمو در اتاق‌خواب نیز حشرات را دور نگه می‌دارد. اگر در هوای آزاد قرار دارید، 10 قطره روغن لیمو را به کمی روغن آفتاب‌گردان اضافه کنید و به پوست خود بمالید.

11) بی‌خوابی؛ بررسی‌های متعددی نشان داده ترکیبی از روغن لیمو همراه با بابونه، سنبل‌الطیب و رازک اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب منظم می‌شود.

12) درد؛ آب‌لیمو تأثیر قوی قلیایی روی بدن دارد و عامل طبیعی در برابر اسید اضافه بدن است. این اسید اضافه موجود در بدن، نقشی مهم برای دردهای روماتیسم دارد. روزی 3 بار یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو بخورید و در صورت شدت درد، به هر یک لیوان، آب 2 عدد لیمو اضافه کنید.

13) تقویت معده؛ پس از هر وعده غذایی، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، تولید اسید معده و فعالیت عضلات معده را تحریک می‌کند.

14) واریس؛ روغن لیمو خاصیت تقویت‌کننده رگ‌ها را دارد که با واریس مقابله می‌کند. 6 قطره روغن لیمو را با 50 میلی‌لیتر روغن مغز گندم، 2 قطره روغن سرو و 2 قطره روغن ارس مخلوط کنید و به طور روزانه از پایین پا به بالا به طرف قلب به آرامی ماساژ دهید. برای جان تازه بخشیدن به رگ‌ها، 8 قطره روغن لیمو، 4 قطره روغن سرو و یک قاشق غذاخوری عسل را در آب وان بریزید و به مدت 15 دقیقه در آب بنشینید.

15) مویرگ‌ها؛ مصرف لیموترش موجب استحکام مویرگ‌ها می‌شود و خاصیت ضدمیکروبی در خون دارد. مصرف لیموترش از خونریزی جلوگیری می‌کند و بیوفلاونوئیدهای موجود در آن خاصیت شکنندگی مویرگ‌ها را کاهش می‌دهد.

16) قلب؛ نقش ویتامین C در بدن خنثی کردن نیتروزامین‌هاست و پکتین موجود در لیموترش موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود که برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است.

17) بدن، ذهن و روح؛ پزشکان متخصص چاقی معتقدند چاق‌ها اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می‌شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می‌شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید. همچنین شربت آب‌لیمو چشم‌ها را درخشان و پوست را با طراوت می‌کند.

18) سرماخوردگی؛ با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین ث موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای فرد مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب‌لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است. مصرف آب‌لیمو همچنین باعث کاهش تب در افراد بیمار می‌شود.

توجه

* اگر از سوزش سر دل، ناراحتی مثانه و کلیه رنج می‌برید و یا این که به میوه‌های استوایی حساسیت دارید قبل از استفاده از لیمو با پزشک مشورت کنید.

* برای محافظت از مینای دندان، نیم ساعت پس از خوردن لیمو مسواک بزنید.

* خوردن آب‌لیمو و یا استفاده از روغن لیمو برای کودکان زیر 10ساله توصیه نمی‌شود.

منابع: جام جم – فارس- روزنامه خراسان

لیمو ترش یا به اختصار لیمو، میوه درختی به همین نام و از دسته مرکبات می باشد. در واقع لیمو ترش درخچه‌ای است که بلندی آن به چهار متر رسیده و کشت آن فقط در مناطق گرمسیر و آب و هوا مدیترانه‌ای امکان دارد. شاخه‌های بلند و برگهای پهن و سبز مات و بیضوی از مشخصات ظاهری این گیاه است. دمبرگها واضح و اندکی بالدارند. گلهایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی و بسیار معطر است. لیموترش تنها درختی است که تقریباً همیشه میوه و گل و برگ دارد و به عبارتی گل آوری آن عملاً مداوم است. میوه اش سته بیضوی شکلی است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌باشد. هند با تولید حدود ۱۶ ٪ در صدر کل تولید جهان، بزرگ‌ ترین تولید کننده لیموترش در جهان است. پس از آن به‌ترتیب مکزیک (۱۴٫۵ درصد)، آرژانتین (~ ۱۰ ٪)، برزیل (۸ درصد) و اسپانیا با (۷ ٪) تولید می‌باشد. لیموها را بیشتر به علت آب آنها پرورش می‌ دهند،  اگرچه بخصوص در آشپزی از پوست و گوشت لیمو استفاده می‌شود. لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آنها می‌گردد.

لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفا دهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان است و خواص ضد سرطان دارد. پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد. کسانی که فشار خون بالایی دارند بهتر است لیمو ترش بخورند زیرا فیبر آن کمک مضاعفی به کاهش فشار خون می کند، بهترین دارو برای گلو درد است و غرغره مخلوط لیمو ترش و آب نیم گرم ورم گلو و گلو درد را برطرف می کند خواص ضد عفونی کننده ای که دارد زکام را درمان می کند.

لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود. مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید. اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید. پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است. از لیمو ترش تجزیه شده ۶ تا ۸ درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.فوايد ليمو ترش تازه

خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.

همچنین آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.

لیموترش باعث محافظت از دندان ها و لثه ها و حفظ سلامت آنها می شود، بهترین دارو برای اسکوربوت(خونریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود.لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود. لیمو ترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید؛ برای پیشگیری از خونریزی نیز می توانید یک تکه پنبه را به لیمو ترش آغشته کنید و در سوراخ بینی بگذارید و مانع خونریزی شوید.

بررسی‌ها نشان می‌ دهد لیمو تأثیر آرام‌بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دست پاچگی را از بین می‌برد. استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیمو استفاده می‌شود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.

خاصیت ثابت‌ شده ضد باکتریایی و ضدویروسی لیمو روند بهبود آفت را تسریع می‌کند. کافی است روزی ۳ بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می‌کند.

تب و لرز می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر ۲ ساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب و لرز شما از بین برود.

 

عکس لیمو ترش

لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است؛ وقتی که می خواهید چیزی را به یاد آورید کافی است چند قطره اسانس لیمو ترش را بر روی یک دستمال بریزید و از طریق بینی استنشاق کنید!

برای رفع خستگی های روزانه نیز پس از اینکه پاهایتان را در آب گرم قرار دادید و منافذ پاها حسابی باز شد پاها را از آب خارج کنید و هر کدام از پاها را به یک نصف لیمو آغشته کنید، با این کار علاوه بر رفع خستگی سموم را نیز از ظریق منافذ باز شده از بین می برید.

لیموترش بزاق دهان را زیاد می کند، شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافیست هنگام سردرد در یک فنجان قهوه یا چای لیمو ترش ریخته و میل کنید. گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان سکسکه را درمان می کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی ها است. لیمو خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش‌دهنده وزن، هضم‌کننده و تصفیه‌کننده کبد را دارد. لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامینC، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند. اگرچه با خاصیت لیمو آشنا هستید باز هم در این مطلب به گوشه‌ای از خواص این خوراکی بسیار مفید اشاره می‌کنیم.

لیمو حاوی اسید سیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه‌های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می‌دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست مفید است.

۱- با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب‌لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید. اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است.

۲- یک سهم آب‌ لیموی تازه را با یک سهم آب گلاب و یا عسل رقیق‌شده با آب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را ۲ بار، یک بار به هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید. اگرچه این درمان‌ها طبیعی هستند اما در صورت حاد بودن آکنه و یا داشتن زخم باز، اول با پزشک مشورت کنید.

پماد لیمو را یک شب کامل روی میخچه و پوست پینه‌بسته بمالید. یا این که برشی به ضخامت حدود ۵ میلی‌متر را روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید.

روی محل گزیدگی، ۲ قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای‌ خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، ۲۰ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می‌دارد. قرار دادن پنبه آغشته به روغن لیمو در اتاق‌خواب نیز حشرات را دور نگه می‌دارد. اگر در هوای آزاد قرار دارید، ۱۰ قطره روغن لیمو را به کمی روغن آفتاب‌گردان اضافه کنید و به پوست خود بمالید.

بررسی‌ های متعددی نشان داده ترکیبی از روغن لیمو همراه با بابونه، سنبل‌الطیب و رازک اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب منظم می‌شود.

پس از هر وعده غذایی، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، تولید اسید معده و فعالیت عضلات معده را تحریک می‌کند.

اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می‌برید، لیمو می‌تواند تسکین دهنده باشد. ۸ قطره روغن لیمو را با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق‌شده مخلوط کنید. سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید. این روش نه تنها عفونت را کاهش می‌دهد بلکه خارش را نیز از بین می‌ برد. عسل نیز مانند لیمو خاصیت ضدالتهابی دارد و روند بهبود را تقویت می‌کند.

لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه‌ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می‌کند.برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می‌تواند مفید باشد.

پیاز و سیر همراه با لیمو به طور موثری با فشارخون بالا مقابله می‌کند. ۳ حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با ۴ لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از ۵ دقیقه مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید. آب ۳ لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید، خوب است بدانید که پکتین در لیمو همراه با ماده مغذی دیگری، در کاهش چربی خون موثر است.

 

 

فواید لیمو ترش

نوعی بیماری است که در اثر کمبود ویتامین C به وجود می‌آید. علائم این بیماری عفونت های مکرر همراه با سرفه و سرما خوردگی ، لب های ترک خورده ، زخم زبان و دهان، تورم و خونریزی لثه ها و غیره است و از آنجایی که لیمو ترش تازه سرشار از ویتامین C است ، برای درمان این بیماری بسیار مفید است. مصرف لیمو ترش تازه به افرادی که در محیط های آلوده مانند کوره، رنگ رزی، عملیات حرارتی، کارخانجات سیمان، معادن و غیره کار می کنند ، توصیه می شود.

اسیدهای موجود در لیمو ترش روده بزرگ را تمیز کرده و به بهبود یبوست کمک می کند. مصرف آب لیمو و نمک در تسکین یبوست نقش بسزایی دارد.

علاوه بر ویتامین C، لیمو ترش تازه حاوی ترکیبات خاصی به نام فلاونوئیدها است که دارای خواص ضد آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و سم زدا هستند و به بهبود زخم های معده و زخم های دهان کمک شایانی می نمایند.

از روغن موجود در لیمو ترش برای تهیه داروهای ضد گرفتگی بینی استفاده می شود. خراشاندن پوست لیمو و استنشاق آن موجب تسکین فوری گرفتگی بینی و حالت تهوع می شود.

خواص ضد اکسیدانی ویتامین C موجود در لیمو ، از پیری و دژنراسیون ماکولای چشم محافظت می کند. دژنراسیون ماکولا (Macular Degeneration) یا از بین رفتن لکه زرد شبکیه، شایعترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه چشم و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است. فلاونوئیدهای موجود در لیمو از عفونت های چشمی نیز جلوگیری می کند. در صورت ابتلا به آماس ملتحمه چشم ، می توانید چند قطره آب لیمو رقیق شده با آب ولرم را در چشم چکانده و شاهد بهبود آن باشید. مصرف مداوم آب لیمو با گلاب نیز از ابتلا به آب مروارید در سنین پیری جلوگیری می کند.

روغن لیمو خاصیت تقویت‌کننده رگ‌ها را دارد که با واریس مقابله می‌کند. ۶ قطره روغن لیمو را با ۵۰ میلی‌لیتر روغن مغز گندم، ۲ قطره روغن سرو و ۲ قطره روغن ارس مخلوط کنید و به طور روزانه از پایین پا به بالا به طرف قلب به آرامی ماساژ دهید. برای جان تازه بخشیدن به رگ‌ها، ۸ قطره روغن لیمو، ۴ قطره روغن سرو و یک قاشق غذاخوری عسل را در آب وان بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بنشینید.

مصرف لیموترش موجب استحکام مویرگ‌ ها می‌شود و خاصیت ضدمیکروبی در خون دارد. مصرف لیموترش از خونریزی جلوگیری می‌کند و بیوفلاونوئیدهای موجود در آن خاصیت شکنندگی مویرگ‌ها را کاهش می‌دهد. نقش ویتامین C در بدن خنثی کردن نیتروزامین‌هاست و پکتین موجود در لیموترش موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود که برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است.

با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین ث موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای فرد مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب‌لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است. مصرف آب‌ لیمو همچنین باعث کاهش تب در افراد بیمار می‌شود. لیموترش سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و فلاوونوئید بوده و دوست سلامتی شماست.

سیستیت (Cystitis)‏ یا در اصطلاح عام عفونت مثانه ، در واقع التهاب در مثانه به علت جایگزینی و رشد عامل بیماری زا در مثانه و ایجاد عفونت است. آب لیمو رقیق شده با آب ولرم ، در درمان عفونت مثانه بسیار موثر است زیرا موجب تسکین سوزش شده و از خونریزی جلوگیری می کند.

از آنجایی که لیمو ترش تازه زخم های دستگاه گوارش و روده را التیام بخشیده و در درمان یبوست نیز موثر است ، بدینوسیله دلایل اصلی بروز هموروئید را نیز ریشه کن می کند.فوايد ليمو ترش تازه

مصرف یک لیوان آب ولرم با آب لیمو ترش تازه برای کاهش وزن بسیار موثر است. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک چربی سوز عالی است. فقط کافی است هر روز دو لیوان آب ولرم با آب لیمو تازه مصرف کنید تا در عرض یک هفته شاهد نتیجه قابل توجه آن باشید.

مقدار بالای پتاسیم موجود در لیمو ترش ، در حذف مواد سمی و رسوبات موجود در کلیه و مثانه بسیار موثر بوده و خاصیت ضد عفونی کننده لیمو نیز عفونت های دستگاه ادراری را درمان میکند. لیمو از رشد و بزرگ شدن پروستات جلوگیری کرده و انسداد مجاری ادرار را که ناشی از رسوب کلسیم در دستگاه ادراری است را نیز رفع می کند.

لیموترش مانع از انباشتگی چربی‌ها می‌شود، احتباس آب را کاهش می‌دهد، به هضم غذا کمک کرده و با سرما خوردگی مقابله می‌کند و حتی در نظافت منزل نیز به کار می‌آید؛ در ادامه برخی از خداص این میوه ترش و پر خاصیت به صورت خلاصه آورده شده است :

۱) در واقع هضم غذا را آسان می‌کند.

۲) به خاطر سهولت هضم چاشنی‌ها و گوشتهای چرب توصیه می‌شود که چند قطره لیموترش در آنها بچکانند.

۳) در موارد ناراحتی‌های دستگاه گوارشی مفید است. مثلاً درصورت ورم روده یا درد کبد آب لیمو همراه یک لیوان آب معدنی می‌تواند تسکین دهنده باشد.

۴) نوشیدن آب چهار لیموترش با افزودن آب و اندکی شکر بر درمان چاقی مؤثر است.

۵) لیموترش را می‌توان برای درمان نسبی رماتیسم و نقرس مصرف نمود، چونکه اسیدسیتریک برای اسیداوریک حلال بسیار خوبی است.

۶) استفاده از خاصیت ادرارآوری آن فقط در اینگونه دردها توصیه می‌شود و به این نحو دردهای کلیه و مثانه را درمان می‌نماید.

۷) آب لیمو یک ترشی است که برخلاف سرکه ضعف نمی‌آورد بلکه نیروبخش بوده، عضلات معده و روده‌ها را تقویت می‌نماید.

۸) آب لیمو داروی ضد خون دماغ است، تمام سم‌های خون را می‌سوزاند.

۹) چربی و پیه را از بین می‌برد.

۱۰) اشتها آور است.

۱۱) اسهال عادی و خونی را معالجه می‌کند.

۱۲) از طاس شدن سر جلوگیری کرده باعث تقویت موهای سر می‌شود.

۱۳) بزاق دهان را زیاد می‌کند چون بزاق دارای اثر ضدعفونی کننده‌است و میکربهای دهان را از بین می‌برد.

۱۴) آب لیمو از عوامل خنک‌کننده در تابستان است که می‌تواند عطش و حرارت بدن را رفع کند.

۱۵) موجب راحتی اعصاب می‌شود.

۱۶) باعث زیاد شدن نور چشم شده و آب مروارید را از چشم می‌برد.

۱۷) آب لیمو می‌تواند جانشین دود و مشروب نزد معتادین گردد.

۱۸) عمل تنفس را آسان می‌سازد.

۱۹) لیمو التیام بخش زخمهاست.

۲۰) باد مفاصل را درمان کرده و مداومت در خوردن آن تصلب شرائین را معالجه می‌سازد.

۲۱) زهر حشرات مانند زنبور، عقرب، مار افعی با آب لیمو معالجه می‌شود.

۲۲) آب لیمو ضد تیفوس، ضد سرخک، ضد آبله مرغان و مخملک است.

۲۳) صفرابر است.

۲۴) مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیمو ترش، تأثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ‌ها خواهد داشت.

آب لیمو خالص حاوی اسید است که برای مینای دندان مضر است. قبل از نوشیدن آب لیمو همیشه آن را با آب رقیق کنید.

چنانچه لیمو به درستی شسته نشود، ممکن است ناقل میکروب های بالقوه بیماریزا باشد.

لازم است ذکر شود که این روش‌های استعمال حتماً به درمان کامل نمی‌ انجامد ولی درمان نسبی را به دنبال خواهند داشت.

دم کرده : چند برش حلقوی لیموی ترش را با پوست آن در آب جوش دم کنید. برای درمان ورم روده و درد کبد چندین فنجان از این جوشانده را در روز بنوشید.

لیمو ناد : آب لیمو ترشی را در نیم لیوان آب بریزید، یا لیمو ترش تازه‌ای را حلقوی برید و خوب در آب بخیسانید؛ و به هنگام تب و تهوع بنوشید.

ضد کرم : میوه درسته را له کنید. در آبی که به آن عسل افزوده‌اید دو ساعت بخیسانید. صاف کنید و قبل از خواب بنوشید.

شربت : مخلوطی از ۴۰ ٪ آب لیمو ترش و ۶۰ ٪ شکر فراهم کنید. این شربت می‌تواند در مداوای اسکوربوت مؤثر باشد.

داروی ورم کبد : سه لیمو ترش رسیده را از طول قاچ کنید. پیش از خواب روی قاچها آب جوش بریزید. صبح فردای آن شب ناشتا بخورید.

 

غرغره : یک لیوان آب ولرم را در آب لیموی تازه بریزید. برای بهبودی بیماری آنژین غرغره کنید.

لیمو ترش ساده : روی زخم‌های عادی و عفونی کمپرس لیمو ترش ساده یا همراه آب بگذارید. برای برطرف کردن عرق یا سرمازدگی با آب لیمو ترش دست و پا را

ماساژ بدهید. در مقابل گزش حشرات یک برش لیمو ترش را روی پوست بمالید. برای بهبودی میگرن چند برش لیمو ترش را در پارچه‌ای پیچیده روی شقیقه‌ ها بکشید.

در صورت ابتلاء به زکام یا خون دماغ پنبه‌ای را به آب لیموی خالص یا همراه اندکی آب آغشته کنید و در سوراخ بینی فرو برید.

همچنین بخوانید:

از خواص لیموترش روی شما خیلی متشکرم

دیدگاه


Current ye@r *


Leave this field empty

کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است. اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم

Copyright Amazing.ir © 2018 – Allrights Reserved

تمدن‌های باستانی معتقد بودند که لیمو ترش می‌تواند تمامی سموم را از بدن دفع کند و برخی از تحقیقات اخیر نیز نشان داده است که این موضوع می‌تواند صحیح باشد. مخصوصا، مطالعه‌ای که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است ، فعالیت بیولوژیکی مرکبات، به طور خاص بیوفلاونوئید در فعالیت‌های ضد سرطانی را تایید می‌کند.

لیمو خاصیت ضد باکتری و ویروسی قوی داشته و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این ماده در مبارزه با عفونت‌ها نیز به خاطر داشتن سطح قابل توجهی از ویتامین C ، بیوفلاونوئید، اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم ، پکتین و لیمونن بسیار موثر و مفید است.حتما شما هم شنیده‌اید که آغاز روز با آب لیموی گرم به عنوان یک انرژی دهنده‌ی طبیعی عمل کرده و می‌تواند سطح PH بدن را متعادل سازد.

آب لیمو می‌تواند به عرق کردن بدن کمک کند که همین امر نیز باعث پایین آمدن تب بدن خواهد شد.

بوی طراوات لیمو می تواند به کاهش نشانه‌های افسردگی کمک کند و سطح انرژی بدن را نیز افزایش دهد.فوايد ليمو ترش تازه

لیمو می‌تواند به افرادی که از آسم رنج می‌برند کمک کند تا بهتر نفس بکشند وبه پاکسازی راه‌های هوایی نیز کمک می‌کند.

لیمو می تواند سموم و باکتری‌ها را به خاطر داشتن خاصیت ادرار آورش، از بدن دفع کند. کاهش سطح سموم در بدن می‌تواند به کاهش التهاب در مفاصل کمک کند.

لیمو در تحریک تولید یک ترکیب شیمیایی به نام سیترات ادرار مفید است. این یک ترکیب کلیدی در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه است.

استفاده ی آب لیموی تازه بر روی خراش‌ها و بریدگی‌ها می‌تواند محل آن را ضد عفونی کند.

مقداری آب لیمو به همراه نمک در نگهداری از لباس و از بین بردن لکه‌های موجود بر روی آن موثر است.

لیمو یک عامل پاکسازی طبیعی برای پوست است که به خاطر داشتن خاصیت آنتی باکتریایی و ضد قارچیش در حل مشکلات آن می‌تواند موثر باشد.

اسید سیتریکی که در لیمو وجود دارد به روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

لیمو می‌تواند چربی را از روی صورت و بدن بردارد و از تولید چربی اضافی نیز جلوگیری نماید.

برخی از ترکیبات لیمو با روغن زیتون می‌تواند به تقویت و استحکام ناخن‌ها کمک کند.

شما می‌توانید محل‌های مختلف منزل را با لیمو آغشته کنید تا از ورود مورچه‌ها، مگس و سوسک جلوگیری نمایید.

بیوفلاونوئید در لیمو مسئول کاهش رادیکال‌های آزادی است که می تواند باعث آسیب به پوست و پیری آن شود.

ترکیب چای سبز و آب لیمو می‌تواند به اندازه‌ی آسپرین برای درمان و تسکین سر درد موثر باشد.

لیمو در درمان لثه‌ی عفونی و خونریزی کرده موثر بوده و می‌تواند درد دندان را تسکین دهد.

اسید سیتریکی که در لیمو وجود دارد می‌تواند سطح PH بدن را متعادل کند. همین امر نیز باعث کشتن باکتری‌ها در دهان می‌گردد.

کمی آب لیمو را با جوش شیرین مخلوط کنید. این یک ترکیب طبیعی برای سفید کردن دندان هاست.

مالیدن مستقیم لیمو بر روی پوست می تواند پوست مرده را از روی صورت بردارد.

خون ما سموم را جمع‌آوری می‌کند و مصرف منظم لیمو می‌تواند به عنوان یک سم زدای قوی برای خون عمل کند.

لیمو درای خاصیت آنتی باکتریایی است که می‌تواند به درمان و جلوگیری از عفونت کمک کند.

کمی آب لیمو را به نرم‌کننده‌ی موی خود اضافه کنید و سپس کمی در نور خورشید بنشینید. بعد از شستن موها ، خواهید دید که اثر طبیعی آن ظاهر می‌شود. پس هایلایت موهایتان را به لیمو بسپارید.

کمی آب لیمو را به همراه روغن زیتون روی پوست سر قرار دهید و کمی آن را ماسای دهید. اینکار به درمان شوره سر کمک می کند.

کمی آب لیمو را با شیر و یا ماست مخلوط کنید و سپس روی پوست بگذارید. اینکار باعث پاکسازی آن شده و آن را نرم تر می‌کند.

آب ولرم به همراه لیمو می‌تواند از یبوست جلوگیری کند و سیستم گوارشی بدن را بهبود بخشد.

آب لیمو به همراه آب می‌تواند به عنوان یک پاک کننده و ضد عفونی کننده عمل کند و به حذف سموم و دفع آفات از میوه‌ها و سبزیجات کمک می‌کند.

فواید لیموترش بسیار زیاد است. تحقیقات امیدوار کننده ای انجام شده است و نشان می‌دهد که لیمو در کاهش وزن نیز موثر است.

معمولا پیشنهاد می‌شود که نصف یک لیمو برای روز مصرف گردد. بهترین روش نیز برای مصرف آن ، ترکیب لیمو با آب است.

البته در این میان هشدارهایی نیز وجود دارد. لیمو می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند. بنابراین بهتر است بعد از مصرف لیمو ، دندان‌های خود را با آب بشویید. همچنین اعمال لیمو به پوست می‌تواند باعث حساس شدن آن به نور خورشید گردد. مطمئن شوید که از ضد آفتاب برای پوست خود استفاده می کنید.

با اینحال خواص لیمو ترش را نمی‌توان کنار گذاشت. اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی ، یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

عضویت در خبرنامه مجله سلامت

بسیار جالب بود

بسیار آموزند

فوايد ليمو ترش تازه

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

از زمانی که یوگا را شروع کردم، با این آب‌لیموی استثنائی آشنا شدم. به‌عنوان کسی که همیشه تشنه‌ی نوشیدن آب است، امتحان کردن آن برایم جالب بود. بعد از اینکه تنها دو خاصیت لیمو ترش را فهمیدم، شروع کردم و هر روز صبح یک لیوان آب‌ لیمو خوردم. کم‌کم فهمیدم که لیمو ترش چقدر استثنایی است! این نوشته را بخوانید تا با خواص لیمو ترش بیشتر آشنا شوید.فوايد ليمو ترش تازه

لیموترش، بسته‌ای پر از مواد مغزی است. آب‌ لیمو حاوی ویتامین سی، بی کمپلکس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر است. جالب است بدانید لیمو ترش بیشتر از سیب و انگور پتاسیم دارد.

از آنجایی که آب‌ لیمو می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، حتما آن را با آب رقیق کنید. پیشنهاد می‌کنم از آب ولرم استفاده کنید. صبح بعد از بیدار شدن از خواب آب‌ لیمو اولین چیزی باشد که میل می‌کنید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، صبحانه خود را نوش جان کنید. با این کار، از تمام خواص این لیمو ترش جادویی بهرمند خواهید شد.

مصرف ویتامین C، مثل این است که ماشین بدون برق خود را باطری به باطری کنید! آب‌ لیمو سرشار از این ویتامین است. زمانی که مضطرب می‌شوید، یکی از اولین چیزهایی که در بدن شما کاهش می‌یابد، میزان ویتامین C در دسترس دستگاه ایمنی بدن شماست؛ به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند در روزهای پراسترس ویتامین C بیشتری مصرف کنیم.

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردم، لیمو ترش سرشار از پتاسیم است که برای سلامت قلب، عملکرد مغز و سیستم عصبی بدن مفید است.

آب‌ لیمو نه تنها باعث فرآیند هضم بهتر و سالم‌تری می‌شود، بلکه سموم (زهرابه‌های) دستگاه گوارش شما را رقیق می‌کند و باعث از بین رفتن علائم سوءهاضمه، نظیر سوزش شکم، آروغ و نفخ هم می‌شود.

آب‌ لیمو با افزایش عملکرد آنزیم‌ها و تحریک کبد به دفع سموم از بدن کمک خواهد کرد.

آب‌ لیمو درد دندان و ورم لثه را از بین می‌برد. از آنجایی که سیتریک اسید موجود در آب‌ لیمو می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، بلافاصله بعد از خوردن آن مسواک نزنید یا قبل از نوشیدن این کار را انجام دهید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب‌ لیمو نه تنها لکه‌های پوست را از بین می‌برد و کم می‌کند، بلکه شما را از شر چین‌وچروک‌های پوست‌تان نیز خلاص می‌کند. حتی می‌توانید از آب‌ لیمو استفاده و زخم‌های روی پوست خود را تا حدودی محو کنید. آب‌ لیمو خون را از سموم موجود پاک‌سازی و طراوت و شفافی پوست شما را حفظ می‌کند.

لیموترش حاوی فیبر پکتین است و به کنترل ولع هنگام غذا خوردن کمک خواهد کرد.

اگر مرتب آب‌ لیمو مصرف کنید، اسیدیته بدن شما کاهش خواهد یافت و از بروز برخی اختلالات جلوگیری خواهد کرد. آب‌ لیمو اوریک‌اسید موجود در مفاصل را از بین می‌برد؛ اسیدی که یکی از عوامل اصلی التهاب در ناحیه‌ی مفاصل است.

با وارد شدن آب‌ لیمو به دستگاه گوارش، سرشار از انرژی خواهید شد. آب‌ لیمو اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد، حتی عطر لیمو ترش آرامش‌بخش است.

این مورد را باور نمی‌کردم تا زمانی که خودم امتحان کردم. تنها کافی است به جای اینکه سر صبح قهوه بخورید، آب لیمو مصرف کنید تا ببینید چگونه معجزه خواهد کرد! احساس شادابی خواهید کرد و دیگر آن خستگی بد موقع بعدازظهر به سراغ‌تان نخواهد آمد. سیستم عصبی شما به خاطر نوشیدن آب‌ لیمو از شما تشکر خواهد کرد!

آب‌لیموی داغ مؤثرترین راه برای کاهش عفونت‌های ویروسی و گلودردهای همراه با آن است. اگر یادتان باشد، گفتیم آب‌ لیمو دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند و این عفونت‌ها را ریشه‌کن خواهد کرد.

برای افرادی که کمتر از ۶۸ کیلوگرم وزن دارند، نصف یک لیموی تازه کفایت می‌کند. آن را در یک لیوان آب بچکانید و نوش جان کنید. اگر بیشتر از ۶۸ کیلوگرم وزن دارید، نصفه‌ی دیگر لیمو را هم مصرف کنید. البته همه چیز به ذائقه‌ی شخصی شما بستگی دارد و می‌توانید آب‌ لیمو خود را رقیق‌تر کنید.

خواص آب‌ لیمو تمام‌نشدنی است و نوشیدن آن، یکی از ساده‌ترین قدم‌ها برای سلامتی است. پس نوشیدن آن را از همین امروز شروع کنید.

برگرفته از: LifeHack

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

15000تومان

8900تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

عالی

خیلی مطالب عالی هست . من که استفاده کردم. لیموترش و عسل رو صبحانه می خورم عالی هست

باسلام دست شما درد نکند باید اسم لیمورادرقاب گذاشت ومرتب به آن توجه نمود یاعلی مدد.

رژیم و تغذیه

فوايد ليمو ترش تازه

پروتئین وی چیست؛ فواید، مضرات و نحوه مصرف آن

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

رقیق کننده خون؛ انواع داروها و خوراکی‌هایی که خون را رقیق می‌کند

عوارض کمبود ویتامین D3 چیست؛ میزان مصرف و عوارض جانبی آن

رژیم آب درمانی چیست و آیا واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

آخرین مطالب

رژیم غذایی برای سیکس پک شدن شکم در ۶ قدم علمی و کاربردی

بیماری پارانوئید چیست؛ علت، علائم و درمان اختلال شخصیت پارانوئید

ورزش کیک بوکسینگ چیست؛ تمرینات کیک بوکسینگ چه فوایدی برای بدن دارد؟

خواص لیمو شیرین؛ ۳۰ خاصیت بی‌نظیر یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C

گیاهان آپارتمانی مقاوم؛ ۲۹ گیاه آپارتمانی که به خانه شما طراوت می‌بخشند

ترین های جهان

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

فوايد ليمو ترش تازه
فوايد ليمو ترش تازه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *