فوايد قرص ويتامين دي 3

دوره مقدماتی php
فوايد قرص ويتامين دي 3
فوايد قرص ويتامين دي 3

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

از معجزه ویتامین D3 در بهبود بیماریهای عصبی و قلبی تا مفاصل، سرطان و دیابت اطلاع دارید؟

بساری از افرادبه میزان کافی ویتامین D3 دریافت نمی کنند و این در حالی است که اگر بطور روزانه و منظم در معرض نور خورشید قرار بگیرید امکان جذب ویتامین D3 وجود دارد اما اکثر افراد بیشتر وقت خود را در محیط های سربسته می گذرانند یا از کرمهای ضد آفتاب استفاده می کنند بعلاوه اینکه در فصل زمستان جذب ویتامین D3 از طریق نور خورشید دشوار است.

همچنین اگر از مکمل ویتامین D3 استفاده نمی کنید جذب این ویتامین از طریق مواد غذایی کار بسیار دشواری است یا اگر باردار هستید و اضافه وزن دارید بدن شما به مقدار ویتامین D3 بیشتری نیاز دارد. کمبود ویتامین D3باعث ضعف و خستگی، درد مفاصل، عفونت های مکرر، بیماریهای قلبی عروقی، کاهش سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر ابنلا به سرطان، دیابت، کاهش تراکم استخوان، کاهش کلسیم و فسفر خون، بیماری خود ایمنی و بیماری های مربوط به اعصاب و روان می شود.

بهتر است با یک آزمایش خون میزان ویتامین D خود را چک کنید زیرا که در بعضی افراد کمبود ویتامین D3 بدون هیچگونه علایمی وجود دارد که نباید آن را ندیده گرفت.

دوره مقدماتی php

گفتنی است در صورت کمبود ویتامین دی بدن قادر به جذب کلسیم مورد نیاز نخواهد بود.فوايد قرص ويتامين دي 3

 

درمان بیماری های ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D3 مانند بیماری های لثه و دندان، پوکی استخوان، برخی سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی از جمله گرانترین درمان ها هستند و همچنین بنابر اعلام مرکز تحقیقات پوکی استخوان کشور، سالانه 51 هزار شکستگی لگن خاصره در کشور رخ می دهد که از این تعداد 50 درصد می میرند و بقیه تا آخر عمر زمین گیر می شوند.در روز 1000 واحد ویتامین D بصورت روزانه دوزی است کشور های اتحادیه اروپا بسار بر آن تاکید میشود که بسته به شرایط مختلف می تواند بیشتر شود. مثلا افزایش وزن باعث افزایش میزان نیاز ویتامین D می شود که دلایل فیزیولوژیک دارد.

پیشگیری از پوکی استخوان بدون دارو

آلزایمر یکی از بیماری های مربوط به زوال عقل است که باعث از دست رفتن حافظه شده و زندگی فرد را مختل می کند. ویتامین D3 و امگا 3 در پاک سازی پلاک های آمیلوئید مغز که با بیماری آلزایمر ارتباط دارد موثر است. بر اساس مقاله چاپ شده در آمریکا بیماری آلزایمر ویتامین D3 و امگا 3 به خصوص اسید چرب DHA نقش مهمی در کنترل التهاب و پاک سازی پلاک های آمیلوئید دارد.

این سه امگای دوس داشتنی 3-6-9

ساخت پلاک های آمیلوئیددر مغز منجر به تخریب سلول های مغز و در نهایت مرگ خواهد شد. همچنین دانشمندان ثابت کردند که ویتامین D3 با بخش هایی از مغز مانند تفکر، یادگیری ارتباط مستقیم دارد.

کمبود ویتامین D3 برای جلو گیری از بیماری های خود ایمنی MS کاربرد دارد.

پارکینسون یکی دیگر از اختلالات عصبی پیش رونده (نورولوژیک) رایج است که 5 میلیون در جهان بهآن مبتلا هستند که این تعداد در سال 2030 دو برابر خواهد شد. با توجه به تحقیقات صورت گرفته ویتامین D3 در به تاخیر انداختن یا جلوگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون و افسردگی نقش مهمی دارد.

حدود 30 درصد از افراد مبتلا به پارکینسون از اختلال ناشی و زوال عقل رنج می برند افزایش پلاسمای ویتامین D3 در این افراد باعث بهبود علایم شناختی و کاهش افسردگی می شود.

کمبود ویتامین D3 در افراد مسن، احتمال به افسردگی را 11 برابر بیشتر می کند.

 

بر اساس تحقیقات انجام شده:

بیشتر بخوانید: ویتامین D3 و امگا 3 و ترکیب معجزه آسای آنها‎

2018 © کلیه حقوق سایت محفوظ است.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

به گزارش نبض ما به نقل از هفته نامه سلامت، بعضی از کارخانه ها نیز این ویتامین را به محصولاتشان اضافه می کنند. خود بدن زمانی می تواند مقدار کمی ویتامین D تولید (سنتز) کند که اشعه ماورای بنفش خورشید با پوست تماس پیدا کند. بنابراین، ویتامین d از 3 منبع به دست می آید؛ نور خورشید، مواد غذایی و مکمل ها. آنچه در این مطلب می خوانید پاسخ های پزشکان به 10 پرسش رایج مردم درباره ویتامین D است. با ما همراه شوید.

این ویتامین دریافت شده از نظر بیولوژیکی بی اثر است و از طریق دو «هیدروکسیلاسیون» در بدن فعال سازی می شود. اولین مرحله در کبد انجام می گیرد که ویتامین D را به «25- هیدروکسی ویتامین D» {OH(D)25} یا «کلسی دیول» تبدیل می کند. مرحله دوم در کلیه اتفاق می افتد و در قالب «1.25- دی هیدروکسی ویتامین d » یا «کلسی تریول» فعال می شود. ویتامین D باعث جذب کلسیم در روده می شود، غلظت سرم کلسیم و فسفر را در راستای کانی سازی طبیعی در بافت استخوان حفظ می کند و از تشنج هایپوکلسمیک (کمبود کلسیم) جلوگیری خواهدکرد.

این ویتامین برای رشد استخوانی و نوسازی استخوان ها نیز لازم است. استخوان ها بدون ویتامین d کافی می توانند ضعیف، شکننده یا بدشکل شوند. غلظت سرمی OH(D)25، یکی از بهترین شاخص ها برای تعیین وضعیت ویتامین D است. این شاخص، وضعیت ویتامین d تولیدشده زیر پوست و دریافت شده از مواد غذایی و مکمل را نشان می دهد.

اگر سطح شاخص ویتامین d در بدن، کمتر از 20 نانومل بر لیتر (mmol/L) یا کمتر از 12 نانوگرم بر میلی لیتر (ng/ml) باشد، نشان دهنده کمبود ویتامین d است و منجر به نرمی استخوان در نوزادان و کودکان، و نرم استخوانی یا استئومالاسی در بزرگسالان می شود.فوايد قرص ويتامين دي 3

قرارگرفتن این شاخص در فاصله 30 تا کمتر از 50 نانومل بر لیتر یا 12 تا کمتر از 20 نانوگرم بر میلی لیتر، نشان دهنده این است که سطح این ویتامین به طور کلی برای سلامت استخوان و سلامت عمومی در افراد سالم، ناکافی است. برابر بودن سطح ویتامین d با 50 نانومل بر لیتر یا بالاتر از آن، به ما نشان می دهد سطح این ویتامین به طور کلی برای سلامت استخوان و سلامت عمومی در افراد سالم، کافی است. اگر این میزان بیشتر از 125 نانومل بر لیتر یا 50 نانوگرم بر میلی لیتر باشد، بیشتر از سطح عادی است و می تواند با عوارض جانبی همراه شود.

مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) برای ویتامین d، با 2 واحد IUs (واحد بین المللی) یا mcg (میکروگرم) تعیین می شود. این میزان برای حفظ سلامت استخوانی و متابولیسم طبیعی کلسیم در افراد سالم کافی است. 400 واحد معادل است با 10 mcg؛ 600 واحد معادل با 15 mcg. 800 واحد معادل با 20 mcg.

 

این ویتامین کارکردهای مختلفی در بدن دارد. شاید بتوان حیاتی ترین کارکردهای این ویتامین را این گونه بیان کرد؛ تنظیم جذب کلسیم و فسفر و کمک به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن. دریافت ویتامین D به اندازه کافی، برای رشد طبیعی و تکامل استخوان ها و دندان ها لازم است و مقاومت بدن را در مقابل برخی بیماری ها تقویت می کند. استعمال ویتامین D یا «کلسی پوترین» (نوعی ترکیب مصنوعی از ویتامین D) روی پوست، بیماری پسوریازیس را در بعضی افراد درمان می کند. استفاده از این ویتامین کنار کرم های حاوی کورتیکواستروییدها، اثربخشی آنها را در درمان پسوریازیس افرایش می دهد.

ویتامین d برای جلوگیری از ابتلا به نرمی استخوان و درمان آن موثر است. افراد مبتلا به نارسایی کلیه باید از نوع خاصی از این ویتامین به نام «کلسیتریول» استفاده کنند. یکی از بیماری هایی که سطح فسفات را در خون پایین می آورد، نشانگان فانکونی است. استفاده از ویتامین D خوراکی در درمان این بیماری موثر است. در برخی موارد، سطح کلسیم در خون به علت پایین بودن سطح هورمون پاراتیرویید، کاهش می یابد و مصرف ویتامین d خوراکی، سطح کلسیم را در خون این افراد افزایش می دهد.

به علاوه، مطالعات نشان داده اند مصرف ویتامین D3، خطر پوسیدگی دندان ها را 49 درصد کاهش می دهد و مصرف ویتامین D2 نیز این خطر را تا 36 درصد در نوزادان، کودکان و بزرگسالان پایین می آورد.

5- دلایل کمبود ویتامین d در بدن چیست؟

عوامل متعددی در ابتلا به کمبود این ویتامین نقش دارند؛ عواملی مانند:

کمبود چه ویتامینی خطرناک است؟

علائم اسپاسم عضلانی و درمان های گیاهی آن

علائم گرمازدگی خفیف و درمان آن

8 تغییر آزار دهنده بدن پس از چهل سالگی

• آلودگی هوا• زندگی کردن در شهرهای بزرگی که ساختمان های بلندش جلوی نور خورشید را می گیرند.• بیرون نیامدن از خانه به اندازه کافی.• داشتن پوست تیره که مانع از جذب اشعه های خورشید می شود.• شیردادن به نوزاد برای مدت زمان طولانی.• چاق بودن که معمولا نیاز بدن به این ویتامین را افزایش می دهد.• برخی افراد بدون توانایی پردازش ویتامین D متولد می شوند و بعضی ها دچار مشکلات و بیماری هایی هستند که از هضم مناسب ویتامین D جلوگیری می کند.

استفاده از این ویتامین، در قالب مصرف خوراکی یا تزریق به عضله در مقادیر توصیه شده، معمولا بی خطر و ایمن است. بیشتر افراد بعد از مصرف این ویتامین با عوارض جانبی مواجه نمی شوند، مگر اینکه در استفاده از آن زیاده روی کرده باشند. بعضی از این عوارض بدین ترتیب هستند؛ ضعف، خستگی، خواب آلودگی، سردرد، بی اشتهایی، خشکی دهان، طعم فلز در دهان، حالت تهوع، استفراغ و…

مصرف ویتامین d برای دوره های طولانی و در دوزهای بیشتر از 4 هزار واحد روزانه، احتمالا غیرایمن است و می تواند سطح کلسیم را در خون به بیش از حد مجاز برساند. با این حال، افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند، معمولا زیر نظر پزشک از دوز بیشتری در دوره های کوتاه مدت استفاده می کنند. اگر میزان ویتامین D مصرفی در طول دوران بارداری یا شیردهی کمتر از 4 هزار واحد روزانه باشد، احتمالا خطری برای مصرف کننده ندارد. این میزان اصلا نباید بیشتر شود زیرا برای خانم های باردار و شیرده مشکل ایجاد می کند و حتی می تواند آسیب جدی به نوزاد وارد کند.

ویتامین d می تواند سطح کلسیم را افزایش دهد و خطر سخت شریان ها را در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی شدید بالاتر ببرد. بنابراین، این بیماران باید درباره منع مصرف این ویتامین با پزشک خودشان مشورت کنند.

تعداد بسیار کمی از مواد غذایی حاوی این ویتامین هستند. ماهی های چرب (مثل ماهی سالمون، تن و خال مخالی) و روغن کبد ماهی در گروه بهترین منابع غذایی از این ویتامین قرار می گیرند. مقدار کمی از ویتامین D در جگر گاو و تخم مرغ یافت می شود. در جدول زیر، مقدار دقیق ویتامین d موجود در مواد غذایی آمده است:

• روغن کبد ماهی کاد (یک قاشق غذاخوری): 1360 واحد بین المللی (IU) در هر وعده مصرفی.• اره ماهی پخته شده (85 گرم): 566IU در هر وعده مصرفی.• ماهی سالمون پخته شده (85 گرم): 447 IU در هر وعده مصرفی.• ماهی تن (85 گرم): 154 IU در هر وعده مصرفی.• جگر گاو (86 گرم): 42 IU در هر وعده مصرفی.• تخم مرغ بزرگ: 41 IU در هر وعده مصرفی.

برای درمان کمبود ویتامین D، 2 راه اصلی وجود دارد؛ استفاده از مکمل خوراکی یا تزریق عضلانی ویتامین D3. یکی از سوالاتی که همواره ذهن بسیاری از افراد را مشغول می کند، این است که کدام یک از این روش ها ایمن تر و موثرتر هستند؟

گروهی از محققان ایرانی در سال 2013 میلادی با انجام بررسی های دقیق درباره این 2 روش درمانی، نتایج قابل اطمینانی دست پیدا کردند؛ یافته های آنها نشان داد هر 2 رژیم درمانی، سطح ویتامین D را در خون تا حد زیادی افزایش می دهند. این محققان براساس یافته هایشان نتیجه گرفتند هر 2 روش از نظر 3 ویژگی ایمنی، اثربخشی و عملی بودن، با هم یکسان هستند.

محققان کانادایی هم اعلام کرده اند تفاوتی نمی کند از کدام گروه (تزریقی یا خوراکی) مکمل های ویتامین D استفاده کنید، فقط باید حواستان باشد این مکمل ها را حتما زیر نظر پزشک مصرف کنید تا دچار عوارض جانبی ناشی از زیاده روی در دریافت آنها نشوید. این محققان، تجویز قرص های خوراکی هزار تا 50 هزار واحدی یا تجویز آمپول های تزریقی را تنها به شرایط بیمار وابسته می دانند و معتقدند کاری که مصرف ماهیانه یک قرص 50 هزار واحدی ویتامین دی می کند، درست مانند همان کاری است که مصرف روزانه قرص های هزار واحدی یا آمپول های تزریقی دوره ای آنها می کنند.

خبر خوب برای والدین هم اینکه به تازگی، انواع قرص های جوشان حاوی ویتامین D و کلسیم برای بچه ها یا افرادی که نمی توانند به راحتی با قرص و آمپول ارتباط برقرار کنند، به بازار آمده تا آنها هم بتوانند کمبودهای خود را در این زمینه با راه های ساده تری برطرف کنند.

خیلی از افراد می خواهند بدانند مکمل های این ویتامین را چطور مصرف کنند و سوالات مختلفی در این زمینه دارند؛ آیا باید مکمل را همراه با مواد غذایی خورد؟ با توجه به اینکه ویتامین D نوعی ویتامین محلول در چربی است، آیا باید همراه با چربی خورده شود؟ آیا باید مکمل را همراه با وعده غذایی بخوریم؟ آیا مکمل این ویتامین با معده خالی هم جذب می شود؟

پاسخ کلی به چنین سوالاتی، این است که اصلا اهمیتی ندارد چطور مکمل ویتامین D را مصرف کنید. تحقیقات علمی، نتایج متناقضی را در این زمینه نشان می دهند و نباید فقط به یکی از آنها توجه کرد. بنابراین، مهم ترین نکته این است که این ویتامین مورد نیاز بدن را هر روز به آن برسانید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

سزارین یا طبیعی ؟ عمل زایمان خانم های باردار+فیلم فوايد قرص ويتامين دي 3

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

درمان شگفت انگیز زانو درد

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

کاشت مو به روش sut + ویدئو

اینگونه پیر نخواهید شد

فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

مجله مثبت سبز – داروخانه آنلاین مثبت سبز


علت و راه های درمان لک ملاسما


درمان های خانگی برای دندان درد


گوجه فرنگی میوه است یا سبزی؟


دلایل درد در بیضه چیست؟

فوايد قرص ويتامين دي 3


علایم بیماری اورتریت چیست؟

آیا روزه داری متناوب معکوس کننده دیابت نوع دو می باشد؟


کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد


پماد کالاندولا دینه ضد التهاب پوستی

دکتر سیامک صدیقی جراح زیبایی و متخصص در لیپوماتیک


همه چیز درمورد مکمل غذایی


مکمل های درمان کننده آرتروز کدامند؟

مکمل های مولتی ویتامین چیست و چه فعالیتی در بدن انجام می دهند؟

اهمیت مکمل ویتامین D3 به دلیل کمبود این ویتامین توی زندگی روزمره ما بسیار زیاده، متاسفانه یکی از مشکلات سلامتی در کشور ما کمبود ویتامین D3 است که طبق آمار حدود 80 درصد مردم به این کمبود مبتلا هستن.

اکثر افراد به میزان کافی ویتامین D3 دریافت نمی کنن و این در حالیه که اگه به طور روزانه و منظم در معرض نور خورشید قرار بگیرید، امکان جذب ویتامین D3 وجود داره، اما اکثر افراد بیشتر وقت خودشون رو توی محیط های سربسته می گذرونن یا از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنن، بعلاوه اینکه در فصل زمستان جذب ویتامین D3 از طریق نور خورشید دشواره.

نقش اصلی ویتامین D حفظ تعادل سطح کلسیم و فسفر خونه. ویتامین D به بدن برای جذب کلسیم، که برای شکل دادن استخوان ها و حفظ استحکامشان مفیده، کمک می کنه. ویتامین D به تنهایی و یا همراه با کلسیم برای بهبود سلامت استخوان ها و کاهش شکستگی اونه استفاده می شه.
اگه از مکمل ویتامین D3 استفاده نمی کنید، جذب این ویتامین از طریق مواد غذایی کار بسیار دشواریه یا اگر باردار هستید و اضافه وزن دارید بدن شما به مقدار ویتامین D3 بیشتری نیاز داره. کمبود ویتامین D3 باعث ضعف و خستگی، در مفاصل، عفونت های زیاد، بیماری های قلبی، کاهش سیستم دفاعی بدن، کاهش کلسیم و فسفر بدن و…می شه.
بهتره با یه آزمایش خون میزان ویتامین D خودتون رو چک کنید چرا که در بعضی افراد کمبود ویتامین D3 بدون هیچگونه علایمی وجود داره که نباید آن را ندیده گرفت.
لازم به ذکره که در صورت کمبود ویتامین دی، بدن قادر به جذب کلسیم مورد نیاز هم نخواهد بود.

قطره خوراکی اولترا ویتامین D3 ویتابیوتیکس در تامین ویتامین D مورد نیاز بدن به جهت استحکام و تقویت استخوان ها، دندان ها و سیستم ایمنی بدن فرموله شده و برای رشد و تقویت بدن کودکان و نوزادان بسیار مفید و موثره.

قرص کلسیم + ویتامین D3 نیچرمید، حاوی 500 میلی گرم کلسیم و 200 واحد ویتامین D3 است که به رفع کمبود کلسیم و بهبود پوکی استخوان و افزایش تراکم توده استخوانی کمک می کنه.

شیرخواران، افراد مسن، بیماران کبدی، افراد با پوست تیره، بیماران التهابی روده، سلیاک، زنان باردار و شیرده، بیمارانی که داروهای خاصی مصرف می کنن، افراد با تغذیه نامناسب، کودکان در حال رشد، افراد در دوران نزدیک بلوغ و…

یه نویسنده شاد اما حساسه، متولد قلب زمستون و کارشناسی ارشد اقتصاد داره، سال های زیادی تکواندو کار و البته معلم مقطع ابتدایی بوده و عاشق فوتباله! اون شاعره و اولین کتابش سال 83 چاپ شده، در ضمن اون عاشق حیوانات، کودکان و گیاهانه.

همه چیز درمورد مکمل غذایی

نوع و مقدار مناسب هر ویتامین در روز چگونه باید باشد؟

مکمل های مورد نیاز خانم ها کدامند؟

تغذیه مناسب برای رفع یبوست چیست؟

احسنت برخانم کرمی عزیزمیتونه یه الگوباشه برای زنان ودختران ایران زمین

ماشالله

برای نوشتن دیدگاه بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

پر بازدید ترین ها


طریقه مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد


کاربرد شیرخشک برای بزرگسالان و بدنسازان


مولتی ویتامین مینرال چیست؟

نحوه و میزان مصرف مکمل گینر چگونه باید باشد؟
فوايد قرص ويتامين دي 3


طریقه مصرف مکمل آمینو

معرفی محصولات


معرفی کرم دست کلد کرم اون


معرفی ژل شوینده ژین فی اوریاژ

معرفی ژل شستشو دهنده صورت پورکلمیل ایوروشه


اسپری کراتینه دو فاز روغن آرگان آدرا

مصاحبه با پزشکان

دکتر سیامک صدیقی جراح زیبایی و متخصص در لیپوماتیک

مصاحبه اختصاصی با دکتر محمد کریم اسماعیلی جراح و متخصص چشم

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای دکتر سید علی مومن زاده فوق تخصص…

مصاحبه با دکتر رضا منتظر پزشک محقق در طب ایرانی

مصاحبه اختصاصی با دکتر رضا منتظر پزشک محقق در طب ایرانی

رپورتاژ

تاریخچه برند سیکس (Six) و ایوناتورا (IoNatura)


تاریخچه برند Optimum Nutrition


تاریخچه برند کلوران (Klorane)


تاریخچه شیر خشک آپتامیل (نوتریشیا)


کلینیک نیاوران بیوتی


دلایل درد در بیضه چیست؟


درمان های خانگی برای عفونت گوش کودک شما


علت و راه های درمان لک ملاسما

مجله مثبت سبز متشکل از تیمی متخصص، پر انرژی و جوان می باشد که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا بوده و مشتاقند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی فردی هر شخص را ارتقاء می‌بخشد، برای شما فراهم آورند. باعث افتخار است که خلاصه تحقیقات بدست آمده را با هموطنان خود به اشتراک گذاشته تا شاید سهمی کوچک در ارتقاء فرهنگ سلامتی کشور خود داشته باشیم.

#bsnp-1542838772.bs-newsletter-pack input.bsnp-input:focus{border-color: #dc1f1f !important}
#bsnp-1542838772.bs-newsletter-pack input.bsnp-input:focus + .bsnp-icon{ color: #dc1f1f !important}
#bsnp-1542838772.bs-newsletter-pack .bsnp-button { background-color: #dc1f1f !important}

بستن پنجره

.All right reserved by Astan Quds Razavi

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

فوايد قرص ويتامين دي 3
فوايد قرص ويتامين دي 3
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *