فوايد حيوانات در زندگي انسان

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

جایگاه حیوانات در حیات بشر

بهتر است  این بحث  را در دو بخش مطالعه نمایم :

الف:  حیوان درخدمت انسان

     بررسی ادوارمختلف تاریخ حیات بشرنشان می دهد، که حیوانات نقش نهایت ارزنده دربهبود و رونق زندگی انسان در زمین ایفا کرده اند. دلیل اینکه چرا حیوان ی به این بزرگی ازانسان کوچک اندام اطاعت میکند، روشن است. اما نکتۀ مبهم نهایت طمع و توقع  انسان ازبهره گیری ازحیوانات است، باز هم انتظار انسان از حیوان درهمین محدوده ختم نمی شود. ازآنجایی که تلاش برای بدست آوردن غذا و رسیدن به آسایش از بزرگترین دغدغه های انسان بوده است. درجواب به این خواست ها همیشه حیوانات ازجان مایه گذاشته اند. به جزعده یی محدود که خود را گیاهخوارعنوان می کنند، فرآورده های حیوانی ازخوشآیند ترین غذاها برای مالکان زمین می باشد. پس ازاستفاده غذایی گرفته تا کارکشیدن، موارد تجربی، مقاصد تفریحی، زینتی، و … خلاصه ازهیچ گونه بهره کشی از حیوان دریغ  نشده است. همه این ها نشان دهندۀ  نقش  و اهمیت حیوانات درزندگی ما انسان ها می باشد.

 

 

دوره مقدماتی php

 

  انسان با استفاده ازحیوانات زندگی را برای خود راحت و راحت ترساخته است.

 

در صد سال اخیر که انسان انقلاب تمدن و خلاقیت را در کرۀ خاکی  شدت بخشید، رابطه انسان با حیوان و اهمیت این رابطه شکل تازه یی یافت وچه بسا مستحکم تراز گذشته گردیده است. همان گونه که نیازبه همزیستی و حفظ تعادل میان تمام انواع موجودات زنده زمین ازجمله نباتات و موجودات ذره بینی، ازضرورت های اساسی تداوم حیات به حساب میآید، حالا کم وبیش نقش و اهمیت گونه های مختلف حیوانات درزندگی  مالکان زمین به شیوۀ علمی آن برملا گردیده است.

حالا دانشمندان به این باورمشترک رسیده اند، که حیوانات نه تنها برای تولید غذا واستفاده فزیکی و تفریحی خلق شده اند، بلکه  نقش نهایت مهم واساسی درتامین تعادل حیات درروی زمین را نیز برعهده دارند. دراین میان جایگاه برخی از این مخلوقات درتداوم و شکل گیری شیوه های زندگی بهتر برای انسان، منحیث مخلوق برتر، نهایت حیاتی بوده است.

 

 

      درادوار مختلف تاریخ، این گنجینه های متحرک دور و نزدیک با کدخدای زمین حیات بسر برده اند و درتغییرنحوۀ زندگی انسان، نقش نهایت اساسی داشته اند.

 

       یافته های علمی اخیر نشان میدهد که برای تآمین تعادل و تداوم حیات درزمین نیازاست تا به همۀ موجودات زنده سهم مساوی استفاده ازمنابع زمین فراهم گردد، وهم نباید ازمنابع  زمین ازجمله حیوانات و سایرموجودات  استفاده  بی رویه صورت گیرد.

همچنان برای تأمین تعادل وپایداری بهترحیات، علاوه بر آنکه به تمام موجودات سهم مساوی زندگی تأمین میگردد، همزمان نیاز است تا گونه های درحال انقراض نیزحفظ ومراقبت گردند. این درحالیست که شاید همه روزه ده ها گونه ازملیونها نوع مختلف موجودات زنده، قبل از آنکه شناسایی شده باشند، منقرض می گردند.

 با اینکه ازموجودات مختلف مزایایی سرشارنصیب انسان می گردد،  ولی بیشترین وزنهء بهره کشی راحیوانات فقاریه بدوش می کشند. چنانچه این گروه منحیث گنجینه های متحرک درطول تاریخ، دور و نزدیک با کدخدای زمین حیات بسر برده اند و درتغییر نحوۀ زندگی انسان، نقش اساسی ایفا کرده اند.

 

اماهم وزن با پیمانه سرشارثمربخشی، ضررهای جبران ناپذیر نیز ازسوی حیوانات همیشه صحت و سلامت بشر را به مبارزه طلبیده وگاهی حتی شیوع امراض حیوانی، جان ملیون ها انسان را گرفته است. همین حالا چالشهای عمده وحیاتی زیرعنوان بیماریهای مدهش حیوانی چون ایدز، انفوانزا، توبرکلوز، بوسلوز، هاری  و ده ها بیماری دیگر، که همه ساله جان ملیون ها انسان را می گیرند، اینها خود  از بزرگترین چالش های معاصر در راه تداوم حیات انسان در زمین به حساب می آیند، و همه منشأ حیوانی دارند.

      با آنهم خوشبختانه انسان متجسس وخلاق بیکار نه نشسته  وبا تلاش شبانه روزی به اکثر تهدیدها  و خطرات  ناشی از حیوانات نتنها که پی برده بلکه ازتمام یافته های علمی تجربی و دانسته های عقلانی در این عرصه دربلند بردن سطح دانش و بهبود سلامت همنوعان خود بالا ترین حد استفاده را کرده است.

 بازهم آنچه از وسعت خلقت اوتعالی درحد فهم ماست، بعید نیست که همۀ یافته های علمی تجربی انسان تا امروز، همچو قطره یی آب دریا  برابربا بحر نا پیدا، بیش نباشد.

 با آنکه هرروزتهدیدهای گوناگون ازجمله جنگ، آفات طبعی، امراض، وغیره حیات بشر را به چالش می گیرند، بازهم نسل انسان  حد و مرز گذشته را همچنان شکسته و هر از چند سال یکبار ریکارد تازه یی به ثبت می رساند. گزارش سازمان ملل که در اواخرسال 2011 منتشرشد، خبر از ازدیاد هفت ملیاردی نفوس انسان در زمین را داد.

با توجه به ازدیاد روز افزون جمعیت انسانها و درگیرودار بازشناخت و مهارسایر چالشهای  فراراه  تداوم حیات بشر، ازجمله مهمترین آنها یعنی تهدید کمبود غذا و درقدم دوم ترس ازگسترش امراض همه گیر بوسیله آب وغذای آلوده، توجه به تولید غذا یی کافی  و درعین حال سالم و صحی  را درصدر تکاپوهای بشرقرارداده است.

 به این منظور درکنار رشد تولیدی منابع زراعتی منحیث منبع اصلی غذا برای انسان، اینک تلاش ها برای انکشاف منابع غذایی با استفاده ازگونه های حیوانی و دریایی، منحیث بهترین انتخاب ها برای  تأمین پروتین مورد نیاز انسان، بیشتراز پیش مطرح گردیده است. هرچندکه تأمین کننده اصلی غذا برای انسان منابع زراعتی است، اما هیچگاه  محصول زراعتی نتوانسته است  ریکارد ارزش بلند غذایی فرآورده های حیوانی و دریایی را بشکند. ازسوی هم نسبت به منابع غذایی زراعتی، فرآورده های حیوانی و دریایی درمدت زمان کمتر به دست و دهن می رسند.  اما درهمه حال تهدید ها و خطرات بلقوۀ صحی بویژه ازجهت آلودگی محصولات حیوانی مثل کابوس تلخ حیات انسان در زمین همیشه پا برجاست.

 اما خوشبحتانه انسان متجسس با استفاده ازمدل های حیوانی دانش خویش را همچنان افزایش می دهد. چنانچه درپیوند با منافع بهداشت انسان سالیانه جان ملیون ها حیوان، پرنده وسایر زنده جان ها در آزمایشگاه های طبی فدای آزمایشهای می شود، که ممکن برای مهار چالش های صحی و تداوم حیات ما انسانها درزمین مفید باشد. ازگذشته های دور تا حال همیشه محققان علوم طبی در نزدیک به کل تحقیقات وتجربیات علمی طبی ازمدلهای حیوانی استفاده کرده اند.  این خود نیز بزرگترین نحوۀ بهره کشی ازحیوان، به شمار می رود. زد و بند انسان وحیوان  ازعصرشکارتا اهلی ساختن و پرورش بومی حیوانات تا حال ادامه داشته و هرآنچه دل ما انسان ها خواسته روی حیوانات انجام داده ایم، وبه یقین که درآینده هم دریغ نخواهیم داشت.

ب : انسان در خدمت حیوان

 هرآنچه درفوق گفتیم ممکن نشان دهد که ما انسانها منحیث مخلوق برترچقدرمنفعت طلب هستیم. ولی همیشه اینطورهم نیست،  زیرا درخیلی موارد، حیوانات ازشراکت درمالکیت زمین ومنابع آن، نسبت به خیلی از ما انسانها، سود بیشتر برده اند.

گذشته ازفداکاری ها وحیف ومیل شدن حیوانات توسط ما انسانها، بیائید کمی هم رخ دیگرموضوع، یعنی نازونعمتهای که از سوی انسان عاید حیوانات می گردد، یاد آورشویم.

 

 

 

 

با وصف تمام آسیب های که ازدست ما آدم ها به حیوانات می رسد، ومتأسفانه هنوزهم به سبب عدم آگهی ودانش کافی، برخی ازانسانها درمقابل حیوانات از ترحم و مروت انسانی کمترکارمی گیرند. با این همه، سالیانه جان ملیونها حیوان بوسیله انسان ها در سراسر کره آبی نجات داده می شود.

هرسال بیش ازده ها گونۀ درحال انقراض حیوانات حفظ ومراقبت شده و بعد ازتکثیر دوباره به طبیعت آزاد برگردانده می شوند.

گذشته ازتلاشها درحفظ وتکثیرحیات وحش، درمحدوده ی همزیستی باحیوانات، بویژه گونه های که درمجاورت با انسان زندگی دارند، درخیلی موارد بخت و اقبال حتی نسبت به همنوعان ما بیشتر به روی حیوانات می خندد.

برخلاف برخی ازکشورهای به اصطلاح جهان سوم، درخیلی از کشورهای مترقی حیوانات از تمام حقوق و امتیازات حیوانی خود برخردارمی باشند. بازحالا که رفته رفته زندگی انسانها عصری و ماشینی گردیده و زندگی یک نواخت دراینگونه شرایط برای اکثریت آدم ها تکراری وملال آور گردیده است؛ وحالا که فشار کارو سایرمشغله های زندگی عواطف و مراوده انسانی را تحت تاثیرقرارداده، بخت بیشتربا حیوانات یارگردیده است. چنانچه انسان خسته از تلاش و زندگی ماشینی و یکنواخت، درساعات فراغت ازکار،  حیوان را منحیث بهترین همدم خویش برمی گزیند.

     عشق به حیوان تنها درعصرحاضر خلاصه  نمی شود و یا تنها  ویژه ساکنان دنیای مدرن خلاصه نیست. بلکه این میراث کهن اولاد آدم است و همیشه انسان ها درهرعصر و زمان به نحوی شوق حیوانات را درسر داشته و ازگذشته های دور درصد قریب به کل انسانها دل خوشی وحتی آرامش خود را با حیوانات شان می یافتند. چنانچه خیلی ازادیان نیز برای حیوانات مختلف ارزش ومقام های تعین کرده اند. اما درعصرحاضرگراف علاقه به حیوان میان ساکنان شهرهای بزرگ دنیا، طور قابل ملاحظۀ آن بالا رفته است.

 

 

درعصرحاضردرمیان گونه های حیوانی که درآسایش تام زندگی می کنند، بیشتر ازهمه بخت سگ وگربه ها بیدار تر گردیده است. طبق ارقام  وبسایت های غیر رسمی امریکا و انگلستان، بین سال های 2011 تا 2012 تنها در ایالات متحده امریکا 78.2 ملیون سگ خانگی و 82 ملیون  پشک خانگی  ثبت و راجستر گردیده اند. این ارقام درسال2011  درانگلستان، اضافه تراز شانزده ملیون سگ و پشک خانگی را نشان میدهد.  با اضافه به ارقام فوق، ده ها گونۀ دیگر از حیوانات مختلف و پرنده های زینتی نیز با انسان ها زیر یک سقف زندگی می کنند،  و چه بسا که دریک بسترمی خوابند .

 

با توجه به ارقام فوق و درمقایسه با تعداد کشورهای جهان،  بعید نیست که اگرتعداد حیواناتی که درآسایش تمام درکنار انسان ها زندگی می کنند از تعداد آنعده انسان های که در زجر و فلاکت در روی زمین زندگی می کنند، بیشتر باشد .

جالب تراینکه درعصرحاضرآنعده انسان های که درگذشته های نه چندان دور منحیث عنعنه غذایی ازگوشت سگ و گربه تغذیه می کردند، حالا حتی از اعتراف به این عمل خود داری وحتی ازپرداختن به این موضوع خوداری می کنند. دربرخی ازکشورها که هنوزهم این عنعنه غذایی وجود دارد، مخفیانه انجام میشود. زیرا حالا با پیروی از پدیدۀ به اصطلاح زندگی مدرن، خیلی ها خود را ازدل باختگان حقیقی این دو حیوان می دانند.

 

    درنهایت آنعده انسان های که بیشتر به ماشین های در قالب انسان شباهت دارند، ساعت ها کارشاقه در روز را به امید لحظه یی همدم شدن با حیوان خانگی شان تحمل میکنند. حتی خیلی ها نام خانوادگی خود را رسمآ به حیوان خود داده اند  و برخی هم حیوان خانگی خود را درسهمی ازمیراث خود رسمآ شریک ساخته اند.

ازهمه جالب تر چیزی که اگر صد سال قبل مطرح می شد، شاید ازخنده آورترین حرفها می بود، اینکه حالا قوانین کشورها هم رای خود را برخلاف انسان به حیواناتی که مظلوم واقع  شده اند می دهد. زیاد هستند آن تعداد انسان های که درمقابل زیر پا گذاشتن حقوق ویا شکنجه نمودن حیوانات، سال های شیرین عمرخود را پشت میله های زندان سپری می کنند. اما هنوزهم دربعضی ازکشورها کم نیستند  انسانهای که با این همه بند و تبصره و قانون درباب حقوق حیوانات سروکار ندارند ومثل اجداد شان، هرچه ضمیر شان هدایت دهد درمقابل حیوان خود انجام می دهند و ازکس باکی هم ندارند.

 با اینهم درمیان روستا نشینان عشق به حیوان به همان شدت اولی آن  پا برجاست  وهمه گونه های حیوانات اهلی جایگاه خود را حفظ کرده و عاشقان تمام عیار انوع مختلف حیوانات در روستا ها فراوان اند. چنانکه درکنار شوق نگهداری حیوانات تولیدی،  خیلی ها سگ، گربه  و مرغ  و تعدادی هم معشوق بزرگتر چون اسب  ، شتر  و گاو را انتخاب می کنند.

حال که بنحوی برای تدوام و سمت و سو دادن حیات شان   انسانها در سیاره آبی نیاز به حیوان دارند و برخی ها هم براستی که عطش عشق حیوان سراسر وجود شان را فرا گرفته است. نکته ی که نیاز به اندیشه بشتر دارد، چون وچراهای عشق بی پایان انسان به حیوان می باشد. اینکه ازمیان این همه سهولت و امکانات مدرن، چرا انسان امروزی بازهم حیوان را بهترین انتخاب می داند؟

 پاسخ این پرسش راهریک ازدل باختگان حیوانات بگونه ی می دهند

استاد نهایت بزرگوار محمد واثق حسینی
با عرض سلام و احترام خواستم به این وسیله یادهانی نمایم که نویسنده مطلب زیر عنوان جایگاه حیوانات درحیات بشر بنده هستم.
این مطلب قبلآ ( بتاریخ چهارشنبه، ۳۱ جوزای ۱۳۹۱، در وبلاگ افغان وت به نشر رسیده و نشر چاپی آن هم روی دست است. بنأ خواهش است تا درصورت نشر مجدد لطفآ از ذکر منبه آن استفاده نموده ممنون سازید.

تا باشد که علی (ع) از گفته اش باره زکات علم نا راحت نشود.

عبدالقدیر قدیس
عضو دیپارتمنت کلینیک
دانشکده علوم وترنری
دانشگاه کابل

در این صفحه با ارائه دانستنی‌های متنوع، تلاش خواهیم کرد وسعت دید شما را در مورد دنیای پیرامون و درون افزایش دهیم.

مجموعه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف فناوری اطلاعات نظیر (آفیس، کاربری کامپیوتر، شبکه‌های مایکروسافتی، لینوکس، میکروتیک، سیسکو و …) در این بخش قرار دارند، آموزش‌های حرفه‌ای و مبتدی، ویدیویی و متنی بصورت رایگان در این بخش قابل دسترس هستند.

ویدومدیا یک حرکت بومی است که در راستای انتقال دانش عمومی و تخصصی بصورت صوتی و تصویری راه اندازی شده است. در این بخش از ویدوآل می‌توانید ارتباطی گرم و تاثیرگذار با دانش روز برقرار کنید.

چه نوع محتوایی رو دوست داری؟ انتخابش کن تا همه رو برات یکجا نمایش بدیم

با عرض پوزش، در ‌حال حاضر درخواست شما قابل اجرا نمی‌باشد.

این خطا به صورت خودکار جهت پیگیری و رفع اشکال به مدیر فنی سایت گزارش می‌شود.

هنر برای هنر…

بعضی بازیگران بروی یک محور حرکت می‌کنند، دیالوگ‌ها را در فیلم بیان می‌کنند و تبلیغات جذاب فیلم‌شان به‌صورت خیلی معمولی انتشار پیدا می‌کند اما بعضی فراتر از این می‌روند. بعضی وقت‌ها بازیگران در زندگی‌شان خطر کرده و نه‌تنها نقش خود را به بهترین شکل ایفا می‌کنند بلکه در این راه متوجه آسیب‌هایی نیز می‌شوند. حال فکر می‌کنید کدام بازیگر در این آسیب‌ها راه بیشتری را رفته است؟ بی‌شک از آسیب‌هایی که این افراد به‌خاطر هنرشان به خود وارد کرده‌اند شوکه می‌شوید.

۱. ناتالی‌ پورتمن/ میلا کنس (Natalie Portman/Mila Kunis)

برای نقش این دو بازیگر در تئاتر باله «قوی سیاه» دوستاره مشهور «ناتالی پورتمن» و «میلا کنس» بر اساس گزارشات حدود ۵۰ پوند در از وزن آن‌ها کسر گردید تا قادر باشند نقش یک رقاص باله لاغر اندام را در عمق فیلم بازی کنند. فشاری که بروی پورتمن وارد شد نه‌تنها باعث شد پول زیادی به جیب بزند بلکه برای بازی احساسی نقش «نینای آشفته» نیز اسکار را از آن خود کند. این نقش درباره رقاصی است که به شدت درگیر افسانه «دریاچه سُوان» شده و از شایعه ازدواج با آموزنده رقصش نیز آسیب می‌بیند؛ که در آخر برنده این میدان می‌شود.

۲. کریستین بیل (Christian Bale)

«کریستین بیل» که در آماده کردن خود و برنامه‌ریزی برای نقشش در حداکثر زمان ممکن شهرت دارد در نقش «ترور رزینک» در فیلم «ماشین‌ساز» (Machinist) تعداد زیادی سنگ جابه‌جا کرد تا موفق شد لاغراندام به نظر بیاید. پس‌ از اینکار وحشتناک، او ۵۰ پوند برای نقش بتمن در فیلم «نولان» به بدن خود عضله اضافه کرد. تا حدی این کار را خوب انجام داد که نولان او را خرس توصیف می‌کرد و از او خواست تاکمی لاغرتر کند تا به حد نرمال برسد؛ و در آخر احتمالاً به ‌اندازه‌ای رسید که بتواند داخل صفحه‌ نمایش جا شود!

۳. تیلور کیچ (Taylor Kitsch)

تیلور کیچ برای موقعیت وخیم خود در فیلم «باشگاه بیگ بنگ» (The Big Bang Club) وزن خود را برای بازی نقش فردی که دچار افسردگی مزمن بود به‌شدت کم کرد. وی درباره این کاهش وزن گفت: «من روزی ۱۰ مایل می‌دویدم و قهوه و میوه را جایگزین هرگونه پروتئین کرده بودم، من به‌شدت اذیت شدم ولی به‌هرحال باید همه عضلاتم را آب می‌کردم.» او همچنین درباره احساساتی که می‌بایست در راستای نقشش در خود ایجاد می‌کرد چنین گفت که تا پایان فیلم، شخصیت به‌طور کامل از نظر احساسی و روانی باید درهم می‌شکست.

۴. داستین هافمن (Dustin Hoffman)

«مرد ماراتن» (The Marathon Man) نام فیلمی بود که مردم حتی با شنیدن نام آن اشک در چشم‌هایشان حلقه می‌زد. حال تصور کنید داستین هافمن، این بازیگر توانا چه اجرایی در این فیلم به نمایش گذاشته است؟! به علت آماده شدن برای صحنه‌ای قوی هافمن در طول ۲ شبانه‌روز بیدار ماند تا بتواند به شکل مناسبی تیک عصبی در خود ایجاد کند. در همین حال هم بازیگر همکارش «لارنس اولیویر» بر اساس خبرها گفته بود: «می‌دانید چرا نباید بازیگری را امتحان کنید؟ واقعاً فکر کرده‌اید این کار آسان است؟»

۵. گری اولدمن (Gary Oldman)

ممکن است ما گری اولدمن را بانام مأمور گوردون در سری‌های بتمن بشناسیم اما تخصص عجیبی در این فرد وجود دارد. دریکی از نقش‌هایش که زندگی واقعی «سید ویشس» در فیلم «سید و نانسی» بود، باید نقش یک فرد لاغر و معتاد به هروئین را بازی می‌کرد. او وزن بسیاری را با رژیم ماهی بخار پز و هندوانه برای به تصویر کشیدن این نقش از خود کاست. مطمئن هستم شوکه می‌شوید که او به خاطر این کاهش وزن، در بیمارستان بستری شد.

۶. سینتیا کوه (Cynthia Koh)

ممکن است اسم او را تابه‌حال نشنیده باشید اما مطمئن باشید وقتی چهره او را می‌شناسید که سینتیا کوه را با هیکلی چاق و وزنی اضافه‌شده در فیلم «خانواده خوشحال» ببینید. او این کار را با تحریک وضعیت غده تیروئیدش انجام داد و در فیلم نه‌تنها دارای هیکلی چاق بود بلکه باید لباسی مخصوص می‌پوشید تا به‌اندازه کافی چاق‌تر به نظر بیاید. او همچنین برای بازی نقش زندانی جنگی‌‌، سرخود را تراشید و حجم عظیمی از وزن خود را کم کرد که برای هریک تحسین بسیاری دریافت کرد.

۷. آنتونیا کامپبل هیوز (Antonia Campbell-Hughes)

این خانم برای ایفای نقشش مانند یک قربانی آدم‌ربایی در ۳۰۹۶ روز سختی کشید. او برای بازی نقشش در فیلم، کم می‌خورد و استرس ناشی از لاغر شدن سریعش به قلبش فشار آورد می‌آورد، ازاین رو گفت: «از همان اول معلوم بود که قرار است به‌اندازه شخصیت فیلم رنج بکشم.» همچنین در راستای فیلم دنده‌اش شکست و تاندون آشیل پایش پاره شد. تنها چیزی که تسلی خاطرش شد موفق شدن به دریافت تحسین بود.

۸. رابرت دنیرو (Robert De Niro)

در فیلم «گاو خشمگین» (Raging Bull) دنیرو نقش یک بوکسور جوان را بازی می‌کند، پس مجبور بود حجم بدنش را افزایش بدهد و مقدار زیادی عضله به بدن خود اضافه کند، به‌طوری‌که برای نقش یک بوکسور قوی و خطرناک مناسب باشد. سپس برای بازی زمان گذشته شخصیت فیلم حداقل ۶۰ پوند به وزن خود اضافه کرد، این به‌غیر از کاهش وزنی بود که به علت استرس چاق شدن به‌موقع در او ایجاد شده بود. او دچار نار حتی قلبی شد و در یک برهه زمانی به‌اندازه‌ای چاق شد که بر اساس اخبار به‌دست‌آمده حتی قادر نبود خم شود و بند کفشش را ببندد. حال این فیلم به‌عنوان شاهکار در همه‌جاشناخته‌شده است و می‌تواند پاداش مقدار کمی از رنج‌های کشیده شده برای بازیگری در این فیلم باشد.

۹. جارد لتو (Jared Leto)

«جاردلتو» خواننده و آهنگ‌ساز معروف گاهی به‌صورت گذرا در صنعت فیلم‌ هم‌دستی‌ می‌برد. همان‌طور که توانست سال گذشته جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» از آن خود کند و زمان زیادی را صرف در برگرفتن نقش‌هایش می‌کند؛ اما هیچ‌گاه فراتر از بازی نقش قاتل جان لنون در فیلم «بخش ۲۷» (Chapter 27) نرفت. او به‌شدت وزنش را برای بازی در این فیلم افزایش داد و با مصرف زیاد غذاهای چاق‌کننده سرانجام دچار بیماری نقرس شد. بله درست است نقرس!

۱۰. هیث لجر (Heath Ledger)

و تأسف‌بارتر از دیگر بازیگران هیث لجر است. او از ابتدا به‌شدت درگیر نقش‌هایش می‌شد تا این‌که یکی از نقش‌هایش که بار روانی زیادی داشت در زندگی خصوصی‌اش نفوذ کرد و با توجه به اظهارات به‌دست‌آمده یکی از عوامل مرگش همین نقش بود. درباره بازی نقش «جوکر» در فیلم «شوالیه تاریکی» (Dark knight) گفته بود: «من به‌صورت میانگین دو ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدم. نمی‌توانستم از فکر کردن جلوگیری کنم. بدنم خسته شده بود ولی مغزم همچنان به کار ادامه می‌داد.» شاید باورتان نشود که او برای این نقش مدتی را در تیمارستان زندگی کرد و این شخصیت را آنجا با خود تمرین می‌کرد. او همچنین احساسش را هنگام بازی فیلم سرگذشت باب دایلان به نام «من آنجا نیستم» (I’m not there) این‌گونه بیان داشت: «استرس مرا از بین برد»

آیا نظرتان راجع به این بازیگران عوض شد؟ آیا فکر می‌کنید آن‌ها خود را واقعاً در اختیار نقش‌شان گذاشته‌اند؟ یا بازیگری را زیادی جدی گرفته‌اند؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

? بیچاره Heath

اما هنرش جاودان خواهد بود

به همین دلیل که صنعت فیلم سازیشون انقدر موفقه ولی تو ایران مثله عمل دماغ شده هرکی
پول داره میره بازیگر میشه فقط واسه مشهور شدن و پول در اوردن

امیدوارم این نگرش به سینمای ایران از سوی تهیه کنندگان تغییر کنه. زمانی برسه که اهمیت فیلم به محتوا و هنر تنیده بشه، نه ظاهر.

سپاس از زمانی که سپری کردید.

ببخشید، برای نوشتن نظر باید وارد بشوید

9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *