فوائد پياده روي تند

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی



منبع = هلپ کده



دوره مقدماتی php


خانه

موبایل

پیاده روی باید از نوع راه رفتن تند یا دویدن آرام باشد

 

پیاده روی باید از نوع راه رفتن تند یا دویدن آرام باشد؛ به نحوی که ضربان قلب به 100 تا 120 ضربان در دقیقه برسد. این ورزش تاثیر مثبتی بر استحکام زانو و مچ پا دارد و در پیشگیری از بروز آرتروز و پوکی استخوان بسیار موثر است.پیاده روی باید طبق اصولی خاص انجام شود در غیر اینصورت به بن آسیب وارد کرده و نتیجه ای معکوس خواهد داشت. پیاده روی سالم ترین ورزشی است که به همه افراد با هر شرایطی که دارند توصیه می شود، اولین اصلی که باید رعایت شود پوشیدن کفش مناسب است که حتما باید بنددار بوده، قابلیت ارتجاعی داشته و تهویه هوای خوبی هم داشته باشد.کفش مناسب کفشی است که قوس پا را به خوبی حفظ کند، یکسری از کفش ها قوس پا را خوب حفظ نمی کند به عنوان مثال کفش هایی که در ماهواره تبلیغ می شود جزء همین دسته است که اصلا برای یک پیاده روی سالم مفید نیست. افراد باید از جوراب، بلوز و شلوار نخی در حین پیاده روی استفاده کنند، اگر فردی پی در پی پیاده روی کند و از لباس پلاستیکی استفاده کند به پوستش آسیب می زند. زمان پیاده روی و اینکه در فصل گرم بهتر است صبح ها و در فصل سرما 10 صبح و یا 5 بعدازظهر پیاده روی کنید، در محل هایی که از سنگ و کف پوش های سنگی است نباید پیاده روی کرد؛ حتما باید افراد بر روی چمن و یا آسفالت البته نه آسفالت های بتنی و سنگی پیاده روی کنند. سنگ هایی که کنار رودخانه استفاده شده برای پیاده روی مناسب نیست،تکنیک پیاده روی الگوی پاشنه و پنجه از اصول دیگری است که باید رعایت شود. به گونه ای که اول پاشنه بر روی زمین قرار بگیرد و پنجه از روی زمین جدا شود دقیقا چیزی شبیه به گهواره. هنگام پیاده روی دست ها حتما باید کنار بدن حرکت کند،برخی دست هایشان هنگام پیاده روی در جیبشان است که اصلا صحیح نیست.

 

پیاده روی سالم ترین ورزشی است که به همه افراد با هر شرایطی که دارند توصیه می شود

 

اثرات فوری پیاده روی بر بدنمطمئنا همه می دانیم پیاده روی به ما در رسیدن به وزن ایده آل، جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و مشکلات قلبی و نیز افزایش طول عمر کمک خواهد کرد، اما کمتر کسی از اثرات فوری پیاده روی آگاه است.سعی داریم با توضیح این اثرات، شما را به قدم زدن بیشتر و به دنبال آن زندگی با کیفیت تر ترغیب نماییم.دیگر برای خوردن شیرینی حرص نمی زنیدقبل از اینکه یک بسته شیرینی بخرید و یا به مغازه بستی فروشی مراجعه کنید، پانزده دقیقه پیاده روی کنید. این کار می تواند حرص و اشتیاق تان را نسبت به این قبیل خوراکی ها کم کند.پیاده روی باعث افزایش قند خون در مغز شده و میل شما به شیرینی جات و هر نوع میان وعده ی دیگر را کم می کند.شادتر از قبل می شویدورزش سبب تولید هورمون های نشاط آور مانند سروتونین و دوپامین در بدن شده و خلق و خوی تان را بهبود می بخشد. همچنین سبب تناسب اندام تان خواهد شد.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازدافرادی که در طبیعت قدم می زنند، احساس شادی بیشتری نسبت به افرادی که در شهر پیاده روی می کنند دارند.پر از خلاقیت می شویدافراد در حین پیاده روی بهتر می توانند مسائل را حل کرده و پاسخ سوال ها را پیدا کنند و این میزان خلاقیت در پیاده روی شصت درصد افزایش می یابد.سطح انرژی تان بسیار افزایش می یابدپیاده روی، قدرت اکسیژن رسانی خون به اندام های مختلف را افزایش می دهد، بنابراین قدرت پردازش مغز نیز افزایش خواهد یافت. بیست دقیقه پیاده روی در روز می تواند تا شصت و پنج درصد میزان خستگی را کاهش دهد.اگر احساس می کنید که نمی توانید برنامه های روزانه تان را به خوبی پیش ببرید، به یک پیاده روی طولانی بروید. طبق بررسی ها حتی ده دقیقه فعالیت بدنی می تواند انرژی تان را به مدت دو ساعت بالا ببرد.نسبت به میکروب های محیط اطرافتان مقاوم تر می شویداگر اهل ورزش های تعادلی مانند پیاده روی باشید، سیستم ایمنی بدنتان ارتقا یافته و قدرتمند می شود. لذا هنگامی که همکارتان در نزدیکی صورتتان عطسه می کند و یا مجبور هستید با کودک بیمارتان بازی کنید، به این راحتی بیمار نمی شوید.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازد.شما را به یک انسان سرحال تبدیل می نمایدبه جای اینکه پس از صرف ناهارتان در محل کار، روی صندلی تان بنشینید و بی حرکت باشید، از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. پیاده روی هنگام ظهر بسیار مفید است.دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیاده روی سی دقیقه ای در هنگام ظهر از سستی و بیحالی بعدازظهر می کاهد و شما را فعال تر می سازد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

منابع:

ایسنا

تبیان

 

منبع = هلپ کده

فواید پیاده روی سریع

ایران آنلاین /محققان دانشگاه مریلند امریکا در مطالعه ای اثبات کردند ورزش می تواند به اندازه کنترل کلسترول و رژیم غذایی سالم برای سلامت قلب مفید باشد.

یافته ها نشان داد تنها یک جلسه ورزش استقامتی که موجب افزایش سرعت نفس کشیدن و ضربان قلب شود نظیر پیاده روی، پیاده روی تند و شنا، تجلی ژن های مورداستفاده در ترمیم DNA آسیب دیده را افزایش داده و به مدل سازی مجدد بافت قلب کمک می کند.

استفن روث، سرپرست تیم تحقیق، که قلب موش های را که نیم ساعت روی تردمیل دویده بودند را مشاهده کرد، عنوان می کند: «ژن های که برای ثبات ژنوم مهم هستند، بعد از انجام یک ورزش استقامتی موجب تنظیم مجدد بافت قلب می شوند. این وضعیت تاثیر حفاظتی ورزش بر سلامت قلب-عروق را نشان می دهد.»

به گفته محققان، این یافته ها در مورد انسان ها هم اجرایی هستند چراکه این ژن ها به شیوه مشابه با ژنوم انسان ها تنظیم می شوند.

با وجود شناسایی این فرآیند و بیولوژی اصلی قلب، تحقیق آینده در مورد افزایش طول عمر و درمان های بدون دارو در مورد مشکلات مزمن قلبی از جمله فشارخون بالا خواهد بود.

سرعت پیاده روی سریع از دویدن کمتر است. پیاده روی سریع به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند و از اینرو برای کاهش وزن توصیه می شود. همچنین به تقویت و استحکام ماهیچه های پا، ماهیچه های شکمی و عمدتا ماهیچه های قلب کمک می کند. همچنین پیاده روی سریع برای استخوان ها هم مفید است.

تحقیقات نشان می دهد پیاده روی سریع برای کاهش فشارخون، سلامت قلب، کاهش افسردگی، و بهبود خلق و خو سودمند است./ مهر

نظرات

نظر های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پر بازدیدترین فیلم ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

فواید پیاده روی را همه می دانند، پیاده روی مساوی است با سلامت، اما اینکه پیاده روی صحیح به چه صورت است، در چه زمانی بهتر است پیاده روی انجام شود و …، در این بخش از سایت آکاایران میخواهیم اطلاعا کاملی را در مورد پیاده روی به شما بدهیم، با ما همراه باشید.

پیاده روی

به اعتقاد پژوهشگران، پیاده روی ورزشی مناسب برای همه سنین به شمار می آید، اما دویدن برای سالخوردگان خطرناک است و برای مبتلایان به بیماری قلبی مناسب نیست.

ورزش های سخت و تند، باعث لخته شدن خون در داخل رگ های خونی و در نتیجه توقف گردش خون در ماهیچه های قلب و درد شدید در قلب می گردد. برعکس پیاده روی با کمی سرعت ورزشی ساده و امن بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها دارد و باعث از بین بردن افسردگی می شود.

هنگام راه رفتن، عضلات همانند تلمبه کار می کنند و خون به راحتی در قلب جریان می یابد.

در ورزش، ران ها و ساق های پا نسبت سایر اعضای بدن نقش مهم تری دارند. اگر حرکت این اندام ضعیف و سست باشد، قوه محرکه بدن برای انتقال خون به قلب کافی نیست. لذا پیاده روی سریع به مراتب بهتر از دویدن است.

پیاده روی سریع به گردش بهتر خون کمک کرده و برای افزایش مصرف اکسیژن مناسب است و بر شدت ضربان قلب می افزاید.

پژوهشگران معتقدند، هنگام راه رفتن سریع باید طی 10 دقیقه حدود یک کیلومتر راه رفت. البته برای سالخوردگان و افراد ضعیف تر این مسافت کمتر است.افرادی که چاق هستند و ورزش می کنند، به تدریج باید سرعت راه رفتن را بیشتر کنند، طوری که در هر دقیقه تقریبا 70 متر راه بروند.

بسیاری از افراد هنگام صبح پیاده روی می کنند و حدود 15 دقیقه این کار را انجام می دهند. پیاده روی روی اشتها و کیفیت خواب تاثیر مثبتی دارد.

نکات مهم در پیاده روی سریع

پژوهشگران توصیه می کنند که در پیاده روی سریع باید به چند نکته مهم توجه کرد:

– هنگام راه رفتن باید سر را بالا نگه داشت؛

– سینه را جلو و دست ها را تا حد امکان باز و بسته کرد.

– گام ها باید بلند برداشته شود و سرعت آن باید سریع تر گردد.

– مرکز ثقل کمر باید بر روی گام های بلند باشد.

– هنگام راه رفتن باید از همه عضلات بدن استفاده کرد.

– این راه رفتن برای کاهش دردهای کمر و شانه و بهبود کارایی اعضای داخلی بدن مفید است.

– این پیاده روی باید مستمر باشد و همیشه ادامه یابد.

– با این حال نباید در این زمینه افراط کرد. به ویژه سالخوردگان مبتلا به بیماری های قلبی در پیاده روی باید بر اساس توانایی خود عمل کنند و بیش از حد از نیروی بدنی خود استفاده ننمایند.

منبع: خبرگزاری چین

مترجم: ساناز صفحات


اخبار علمی پزشکی, طب ورزش, مشروح اخبار, مقالات و تحقیقات پزشکی

تحقيقات جديد، فوايد فراوان پياده‌روي را تاييد مي‌كند . آنان می گویند كم ورزش كردن از اصلا ورزش نكردن بهتراست ، زیرا ورزش نكردن ، فاجعه‌آميز است .

يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد كه ورزش سبك و طولاني مدت به صورت ‪ ۳۰‬دقيقه پياده‌روي سريع در شش روز هفته براي كاهش چربي دور كمر و جلوگيري از “سندرم سوخت و ساز كافي است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  سندرم سوخت و ساز، مشكل فزاينده‌اي است كه از چاقي و زندگي بي‌تحرك ناشي مي‌شود. “جوانا ال. جانسون يك محقق باليني در “مركز پزشكي دانشگاه دوك در “دورهام در كاروليناي شمالي در بيانيه‌اي اعلام كرد، مطالعه آنها نشان مي‌دهد كه اگر فرد شش روز در هفته روزي ‪ ۳۰‬دقيقه پياده‌روي كند حتي اگر رژيم غذايي خود را تغيير ندهد، منفعت خواهد برد.

برآورد شده است كه حدود يك چهارم از تمام بزرگسالان آمريكايي دچار  سندرم سوخت ساز   مجموعه‌اي از عوامل خطرساز كه احتمال ابتلا به بيماري قلبي، ديابت و سكته مغزي را افزايش مي‌دهند  هستند.

دور كمر پهن، فشار خون بالا، تري‌گليسيريدهاي مضر در سطح بالا، كلسترول خوب (‪ (hdl‬در سطح پايين و بالا بودن قند خون، پنج عامل خطرساز سوخت و ساز هستند كه شخص دچار سندرم سوخت و ساز بايد دست كم سه عامل از عوامل فوق را داشته باشد كه طبق بسياري از مطالعات، شمار روزافزوني از افراد اين مشكلات را دارند.

در اين مطالعه ديده شد، افرادي كه به كمترين حد ورزش (‪ ۳۰‬دقيقه پياده روي در شش روز هفته) مي‌كردند، از لحاظ نمره مرتبط با سندرم سوخت و ساز، بهبود قابل‌ملاحظه‌اي پيدا كردند در همين ضمن، افرادي كه بيشترين حد ورزش را داشتند اندكي بيش از آنان از اين كار منتفع شدند.

همچنين كاهش درجات سندرم سوخت و ساز افرادي كه مدت كوتاهي ورزش‌هاي بسيار قدرتي انجام دادند به اندازه آنهايي كه براي مدت طولاني ورزش‌هاي سبك‌تري انجام مي‌داند، نبود. اين مطالعه نشان مي‌دهد كه انجام روزانه ورزش‌هاي سبك از انجام تنها چند روز در هفته ورزش سنگين ارزش بيشتري دارد.

محققان گفتند، نتايج مطالعه آنها تاكيد مي‌كند كه كم ورزش كردن از اصلا ورزش نكردن بهتر است، ورزش بيشتر، معمولا از ورزش كمتر بهتر است ورزش نكردن، مي‌تواند فاجعه‌آميز باشد.

از بین کلیه راه هایی که برای تناسب اندام انتخاب می کنیم، «پیاده روی» آسان ترین، مطمئن ترین و ارزان ترین راه است. پیاده روی در یک روز خوب و با یک همراه خوب، برای رسیدن به مقصدی که ۶ یا ۷ کیلومتر با شما فاصله دارد، بسیار لذت بخش خواهد بود.

خیابان های خلوت و سرسبز شهر، پارک ها، جاده های جنگلی یا قدم زدن پیاپی در اطراف حیاط مدرسه، مکان های خوبی برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر اطراف است.

در یک روز کاری و پر مشغله یا پس از انجام یک کار خسته کننده در یک روز تعطیل یا برای رفع کسالت، پیاده روی بهترین روش برای رفع خستگی و بهبود حال شماست.سعی کنید روزانه نیم ساعت پیاده روی تند یا یک ساعت پیاده روی معمولی انجام دهید .

انرژی ای که شما با انجام ۲ کیلومتر پیاده روی تند (با سرعت ۵ تا ۶ کیلومتر درساعت) می سوزانید، تقریباً با انرژی ای که صرف دویدن آرام در مسافت ۵/۱ کیلومتر می شود، مساوی است و اثرات مفید یکسانی بر تناسب اندام و سلامتی شما دارد.

طی یک تحقیق که اخیراً در دانشگاه هاروارد صورت گرفته، نشان داده شده که حتی آرام راه رفتن (با سرعت ۳ کیلومتر در ساعت) فوایدی برای سلامتی بدن دارد. بدین ترتیب که با تحقیق روی چهل هزار زن متوجه شدند، حتی یک ساعت پیاده روی در هفته موجب کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی شده و هر چه شدت و میزان این فعالیت بیشتر باشد، اثرات مفید آن نیز بیشتر است .

کرون، بیماری التهابی روده‌هاست که اگرچه باعث زخم روده‌های کوچک و بزرگ می‌شود، اما ممکن

میکروب هلیکوباکتر پیلوری تنها باکتری است که می تواند در معده زنده بماند و رشد

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *