فلفل سیاه برای دیابت

دوره مقدماتی php
فلفل سیاه برای دیابت
فلفل سیاه برای دیابت




بیماری دیابت ناشی از وجود قند بیش از اندازه در جریان خون است. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 از نقص خودایمنی رنج می‌برند و بدنشان انسولین کافی نمی‌سازد تا قند آزاد شده از غذا در جریان خون را بی‌اثر کنند. بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است انسولین کافی تولید نکنند و یا مقاومت به انسولین داشته باشند، به این معنی که بدنشان انسولین تولید می‌کند اما نمی‌تواند به‌طور موثر از آن استفاده کند. ثابت شده است که برخی ادویه‌جات می‌توانند در درمان و یا کنترل قندخون در افراد دیابتی مفید واقع شوند که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره شده است.


فلفل سیاه برای دیابت

فلفلکاپسایسین موجود در فلفل به بهبود عملکرد عروق خونی کمک می‌کند و می‌تواند سطح فشارخون را طبیعی کند. این ماده به حفظ جریان خون در سراسر بدن، به‌ویژه دست‌ها و پاها که ممکن است به‌خاطر قندخون بالا دچار مشکل شده باشند، کمک می‌کند. کاپسایسین یک مسکن موضعی نیز می‌باشد و کرم‌های حاوی کاپسایسین درد ناشی از نوروپاتی دیابتی (علائم عصبی و گزگز) را تسکین می‌دهد. این ترکیب دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. فلفل قرمز باعث افزایش سوخت‌وساز می‌شود و سوزاندن انرژی را 2 ساعت پس از وعده غذایی سرعت می‌دهد. این ادویه دارای خواص ضد سرطان نیز هست و برای درمان آن مفید است. در مطالعه‌ای نشان داده شد، افراد دیابتی که غذای حاوی فلفل میل می‌کنند پس از وعده غذایی به انسولین کمتری برای کاهش قندخون خود نیاز دارند.

دوره مقدماتی php


دارچیندارچین منجر به افزایش سوخت‌وساز قند در درون سلول شده و به کاهش سطوح قندخون کمک می‌کند. به‌علاوه، دارچین برای کاهش سطوح کلسترول بالا که اصولاً مشکل دیگر همراه با دیابت است، عالی می‌باشد. مصرف روزانه دارچین به تنظیم قندخون و همچنین قند پلاسما کمک می‌کند و برای کسانی نظیر دیابتی‌ها که بایستی شاخص گلایسمی خود را کنترل کنند مسرت‌بخش می‌باشد.

دارچین دارای اثرات ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی نیز هست و با مقاومت انسولینی مقابله می‌کند. مصرف نصف قاشق چای‌خوری دارچین در روز باعث کاهش قندخون و بهبود کلسترول در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. دارچین ادویه‌ای مفید در درمان پرنوشی و پرادراری ناشی از افزایش قندخون در دیابت هم محسوب می‌شود. همچنین این ادویه باعث کاهش مقاومت به انسولین می‌شود و بنابراین به کنترل وزن و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. دارچین علاوه بر کاهش قندخون باعث بهبود سطوح خونی تری‌گلیسرید، LDL- کلسترول و فشارخون نیز می‌گردد.



زردچوبهاین ادویه حاوی کورکومین، یک ترکیب فعال با ویژگی‌های ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است و جریان خون را بهبود می‌بخشد.زردچوبه باعث بهبود عملکرد انسولین می‌شود و همچنین در سوخت‌وساز کربوهیدرات، پروتئین و چربی دخیل است. کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش رسوب پلاک‌های چربی در دیواره داخلی عروق می‌شود و از گرفتگی آن جلوگیری کرده و به جریان خون کمک می‌کند. کورکومین دارای خواص مفید برای عملکرد کبد نیز می‌باشد و از پیشرفت دیابت جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند، افراد دیابتی که از مکمل کورکومینوئید استفاده می‌کنند قندخون پایین‌تر و مقاومت به انسولین کمتری دارند. کورکومینوئید یک ترکیب فعال در زردچوبه است که از طریق کاهش اسیدهای چرب سرم و به‌عبارتی چربی خون با افزایش اکسیداسیون و مصرف آن‌ها، اثرات ضد دیابتی دارد.

 


زنجفیلاین ادویه به خاطر تأثیر بر هضم و جذب، اثرات ضدالتهابی و ضدتهوعی معروف می‌باشد. زنجبیل باعث بهبود حساسیت به انسولین، کاهش اکسیداسیون و بهبود کلسترول نیز می‌گردد. زنجفیل در کنترل طولانی‌مدت قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موثر است. جینجرول، یکی از فعال‌ترین ترکیبات موجود در زنجفیل، می‌تواند برداشت گلوکز را توسط سلول‌های عضلانی بدون نیاز به انسولین افزایش دهد و بنابراین در تنظیم و کنترل قندخون موثر است.مطالعات نشان می‌دهند درمان با عصاره‌های زنجفیل منجر به کاهش 35 درصدی در قندخون و 10 درصد افزایش در سطح انسولین پلاسما می‌شود. زنجفیل شروع و پیشرفت آب‌مروارید در بیماران دیابتی را نیز به تعویق می‌اندازد. این ادویه شاخص گلایسمی پایینی دارد به این معنی که در دستگاه گوارش به آهستگی شکسته می‌شود و باعث افزایش ناگهانی قندخون پس از مصرف نمی‌گردد. در واقع زنجفیل یک داروی مسکن اما بدون عوارض گوارشی است.

 


دانه گشنیزدانه گشنیز حاوی 2 روغن فرار- لینالول و ژرانیل استات- است که آنتی‌اکسیدان‌های قوی در سطح سلول هستند. مطالعات نشان داده‌اند که عصاره این ادویه قادر به کاهش قند پلاسما، بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم سطوح چربی و افزایش فعالیت سلول‌های ترشح‌کننده انسولین (سلول‌های بتای لوزالمعده) می‌گردد.

همچنین دانه گشنیز باعث کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر، کاهش نفخ، درد و یبوست نیز می‌گردد.

 


زیره سیاهقرن‌هاست که دانه زیره سیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. امروزه نیز قدرت درمانی زیره از لحاظ علمی اثبات گشته است. اثرات مفیدی همچون جلوگیری از ایجاد آب‌مروارید و کاهش عوارض کلیوی و کبدی که در افراد دیابتی معمول می‌باشد نیز از دیگر ویژگی‌های این ادویه محسوب می‌شود.زیره سیاه باعث افزایش حساسیت به انسولین و افزایش برداشت گلوکز از طریق سلول و متعاقباً کاهش قندخون می‌شود. همچنین دانه زیره از تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون که در دیابت معمول است- و اغلب منجر به عوارض دیابت می‌گردد- جلوگیری می‌کند. زیره سیاه ترشح انسولین از لوزالمعده را افزایش داده و نیز باعث افزایش حساسیت به انسولین در عضلات اسکلتی، سلول‌های کبدی و افزایش برداشت قند توسط بافت عضلانی می‌شود. زیره سیاه حاوی بیش از صد ماده فعال و مفید در یک دانه کوچک است و حاوی ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی نظیر کلسیم، روی، مس و آهن است.


جینسینگصدها سال است که اثر درمانی جینسینگ در دیابت ثابت شده است. مصرف جنسینگ 40 دقیقه قبل از وعده غذایی باعث کاهش قندخون می‌شود. بعلاوه، این ادویه باعث افزایش انرژی نیز می‌شود که برای همه افراد دیابتی و غیر دیابتی مفید است. جنسینگ حاوی فیتوکمیکال‌ها و ترکیبات فعال متعدد، ازجمله چندین ماده منحصربه‌فرد به نام جین‌سنوزید است. جینسنوزید موجود در جنسینگ به 2 روش به کاهش قندخون کمک می‌کند: اول محافظت از سلول‌های بتا در لوزالمعده که باعث تولید و آزادسازی انسولین می‌شوند و دوم مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد. گفته شده که ریشه جنسینگ مستقیماً بر لوزالمعده موثر است و تولید انسولین را افزایش می‌دهد. مطالعات متعددی نشان داد که جنسینگ پاسخ گلایسمی را کاهش و سطوح انسولین را پس از صرف وعده غذایی افزایش می‌دهد و در برداشت گلوکز توسط غشای سلولی با واسطه انسولین کمک می‌کند لذا انرژی سلول را تأمین و قندخون را کاهش می‌دهد.

 


دانه شنبلیلهدانه شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که به کاهش قندخون با آهسته کردن روند هضم و جذب کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند. این ویژگی ادویه در درمان افراد مبتلا به دیابت موثر می‌باشد. مطالعات متعددی بر روی خواص ضد دیابتی دانه شنبلیله صورت گرفته است.

این تحقیقات نشان دادند که دانه شنبلیله می‌تواند بیشتر علائم متابولیک مربوط به دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 را با کاهش سطوح قندخون و بهبود تحمل گلوکز تخفیف دهد. این ادویه حاوی ترکیبات طبیعی بسیار زیادی است.

 


فلفل سیاه برای دیابت

میخکمیخک غنی از آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین و کوئرستین بعلاوه یک ترکیب فعال به نام اوژنول است و همچنین منبع عالی از منیزیم و منبع خوب از اسید چرب امگا-3، ویتامین‌های C، K، فیبر و کلسیم و منیزیم است. همچنین این ادویه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی، ضدالتهاب و مسکن نیز محسوب می‌گردد.محققان نشان داده‌اند که مصرف 1 تا 3 گرم میخک در روز برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 برای کنترل بهتر سطوح قند، کلسترول بد و کلسترول کل و نیز کاهش تری‌گلیسیرید خون مفید است.

 

در نهایت لازم به ذکر است که اگرچه اثرات درمانی مفید این ادویه‌ها در درمان و یا کنترل دیابت و عوارض آن اثبات شده است ولیکن مصرف متعادل آن‌ها توصیه شده و گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی روزانه بهتر است زیر نظر پزشک صورت پذیرد.

 



منبع: زندگی آنلاین

 

مطالب مرتبط:

7 ادویه‌ی شگفت انگیز

  • سایت اصلی هتل پارس مشهد
  • 8 گام موثر برای پیشگیری از دیابت

    روش های طبیعی کنترل قند خون

    ادویه ، چاشنی سلامتی

    7 ادویه‌ی لاغر کننده

     

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، ادویه را از محصولات گیاهی به دست می آورند که کاربرد بسیاری دارد و از آن استفاده های مختلفی می شود، ادویه را معمولاً از گیاهان تهیه می کنند که برخی از آنها به صورت یکساله و برخی دیگر به صورت چندساله رشد می کنند. ادویه را پس از خشک و آسیاب کردن به دست می آورند، از ادویه های پر مصرف می توان به سماق و فلفل سیاه اشاره نمود که تأثیر بسزایی در چربی سوزی، چاقی و دیابت دارد. فروش کلی ادویه توسط شرکت باربود انجام می شود که سالهاست در این زمینه فعالیت می کند، اگر شما نیز قصد خرید سماق و فلفل سیاه به صورت عمده را دارید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما راهنمای شما باشند.

    فروش عمده ادویه

    ادویه یک ماده گیاهی است که از آن در آشپزی برای طعم دادن به غذا و خوشبو نمودن آن در ساخت دارو و مصرف خوراکی استفاده می شود. بشر از گذشته های دور تاکنون با این ماده سحرآمیز آشنا شده و از آن برای مصارف مختلفی استفاده می کنند. ادویه ها بسته به نوع و مصرف خود دارای طعم متفاوتی هستند که هر کدام از آنها برای مصرف خاصی کاربرد دارند. به دلیل کاربردی که ادویه ها در سبد خانوارها دارد بسیاری از شرکتها بدون واسطه و از طریق فروش عمده ادویه مایحتاج مورد نیاز مصرف کنندگان را توسط خرده فروشی ها تأمین می کنند تا به دست مصرف کننده برسد، از مایحتاج و چاشنی های پر طرفدار ایرانی است.

    فروش عمده سماق

    سماق پودری سرخ رنگ است که استفاده های مختلفی از آن می شود، سماق عوارض استفاده از گوشت را تا حدودی زیادی کاهش می دهد و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. فروش عمده سماق توسط شرکت بوبارد انجام می شود که سماق مورد نیاز مصرف کننده را بدون واسطه از کشاورز خریداری می کند، به همین دلیل از قیمت مناسبی برخوردار است. معمولاً سماق را به همراه غذا به صورت خام مصرف می کنند که طعم به نسبت ترشی دارد و به رنگ سرخ است. فروش عمده ادویه هم برای خریدار و هم برای فروشنده مزایای زیادی دارد.فلفل سیاه برای دیابت

    سماق با نام  های دیگری همچون سماک نیز شناخته می شود، به صورت درختچه ای کوتاه رشد می کند طوری که ارتفاع آن به حدود 5 متر نیز می رسد. میوه درخت سماق همانطور که از خود سماق پیداست به رنگ قرمز است. علاوه بر آشپزی از سماق در صنعت چرم دوزی و همچنین پارچه بافی برای رنگ آمیزی استفاده می شود.

        

    برخی از خواص سماق

    فروش عمده فلفل سیاه پودری و فلفل سیاه درشت

    از فلفل سیاه چه به صورت پودری و چه به صورت درشت برای طعم دادن به غذا استفاده می شود که باعث می شود غذا عطر خاصی بگیرد. فلفل سیاه طعم تندی نیز دارد، فروش عمده فلفل سیاه پودری و فلفل سیاه درشت توسط بوبارد انجام می شود که یکی از ادویه جات پر طرفدار و محبوب و از طعم دهندگان اصلی به شمار می رود، که خواص دارویی و درمانی نیز دارد و در درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها موثر است. فلفل سیاه از ادویه هایی با طبع گرم و خشک به شمار می رود.

    فلفل سیاه پودری در واقع آسیاب شده فلفل به شمار می رود، فلفل اصولاً بومی هندوستان است به همین دلیل است که هندی ها عاشق غذاهای تند هستند. فلفل سیاه به صورت درختچه ای کوتاه رشد می کند.  قسمت های مورد استفاده فلفل سیاه برای تهیه ادویه در واقع همان میوه گرد و کروی شکل آن است که به صورت خوشه ای ظاهر می شود. میوه رسیده این گیاه بر روی شاخه به صورت قرمز رنگ است که پس از رسیدن و خشک شدن تغییر رنگ می دهد و به رنگ سیاه در می آید به همین دلیل به آن فلفل سیاه می گویند.

     

    برخی از خواص فلفل سیاه پودری و فلفل سیاه درشت

    انتهای پیام/

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    همشهری آنلاین:
    فلفل تند حتما یک مزیتی دارد که این قدر تند و سوزان است و اشک آدم را در می‌آورد.

    یک پژوهشگر هندی معتقد است که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی‌ – عروقی که از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشورهای روبه توسعه هستند، مفید و موثر است.

    محقق دانشکده تحقیقات علوم حیات بشر در دانشگاه تاسمانی می‌گوید: این احتمال وجود دارد که روزی فلفل جایگزین آسپرین شود یا با آسپرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی – عروقی ترکیب شود.

    این محقق به همراه تیم پژوهشی دانشگاهی خود، روی فعالیت بیولوژیکی دو ماده فعال در فلفل به نام‌های کاپسایسین و دی‌هیدرو کاپسایسین مطالعه و آزمایش کردند.فلفل سیاه برای دیابت

    این آزمایشات نشان داد که مواد شیمیایی کاپسایسینوئید علاوه بر اینکه قابلیت پایین آوردن قند خون و سطح انسولین،‌کاهش تشکیل چربی‌ها در دیواره‌های سرخرگی و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی را دارند، برخی از عوارض جانبی داروهای رایج و قدیمی را نیز ندارند.

    همشهری آشپزی مثبت – شماره 14

    شیوع ویروس کرونا در جهان شدت گرفته‌ است و کارشناسان بیش از پیش در مورد رعایت فاصله اجتماعی هشدار می‌دهند؛ اما این حفظ فاصله اجتماعی به چه معناست و چه مقدار باید باشد؟ در این ویدئو درباره حفظ فاصله در محل کار آموزش داده شده است.

    فداکاری و از خودگذشتگی جامعه درمانی کشور از زمان ورود ویروس کرونا به قدری چشمگیر بود که افرادی که در خارج از کشور هستند را هم به تحسین وادار کرد.

    اغذیه پزی‌های سیار در این شب‌ها که سایه ویروس کرونا بر شهر سنگینی می‌کند بدون توجه به هشدارها وزارت بهداشت و رعایت مسائل بهداشتی کنار خیابان بساط کرده و انواع ساندویچ‌ها و کباب‌ها را می‌پزند و جالب‌تر آنکه برخی از مردم نیز به راحتی از آنها خرید می‌کنند.

    دیوید بکام در صفحه اینستاگرامی خود در حمایت از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، صفحه شخصی خودش را به مجمع بین‌المللی یونیسف اهدا کرد.

    بهار در ژاپن، با شکفتن شکوفه‌های گیلاس آغاز می‌شود. این تولد دوباره چنان زیبا است که همه‌ساله، توریست‌های فراوانی را برای تماشا به توکیو می‌کشاند. امسال البته بحران کرونا این جشنواره را از رونق انداخته اما شکوفه‌های گیلاس، زیباتر و درخشان‌تر از همیشه به نظر می‌رسند. منتخبی از تصاویر زیبای شکوفه‌های گیلاس ژاپنی را بینید.

    این زنان چوب به دست ماسک به چهره دارند و خودروها و موتورهایی را که قصد ورود به روستا دارند بررسی می‌کنند و اجازه ورود افراد غریبه را نمی‌دهند.

    عنوان «سرمایه اجتماعی» در تاریخ معادلات جوامع مدرن جزو عناوین تقریبا جدید در این عرصه محسوب می‌شود اما در واقع این مفهوم از دیرباز حتی در جوامع سنتی به شکل «همبستگی جمعی» وجود داشته است.

    خبرگزاری ایسنا از یکی از ادارات پست تهران تصویری منتشر کرده که افراد بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ایستاده‌اند.

    کسانی که تغییر را در شرایط تنش به عنوان چالش مثبت در نظر می‌گیرند و نسبت به تغییر ایده‌ها نگرش مثبت دارند، احساس اعتماد به نفس و توانایی بیشتری دارند و به دنبال حل مشکلات هستند و نه اجتناب از آنها و کمتر دچار بیماری فیزیکی و روحی می‌شوند.

    بسیاری از افراد در محیط‌های خارج از خانه با شیوع کروناویروس جدید و توصیه بسیاری از کشورها مبنی بر استفاده از ماسک از ماسک استفاده می‌کنند اما روش پوشیدن این ماسک‌ها در برخی از افراد اشتباه است و آن‌ها را بی‌اثر می‌کند.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    سبد خرید شما خالی است!

    کارشناسان تغذیه مصرف فلفل دلمه ای را برای کاهش خطر ابتلا به اضافه وزن و دیابت پیشنهاد می کنند. افراد دیابتی باید برنامه غذایی دقیقی داشته باشند . به عقیده متخصصان اضافه کردن فلفل دلمه ای به رژیم غذایی افراد دیابتی نه تنها باعث کنترل سطح گلوکز خون شان می شود بلکه از بروز مشکلات و عوارض حاد برای سلامتی آنها نیز جلوگیری خواهد شد.

    مصرف فلفل دلمه ای سبب کاهش روند جذب لیپیدها و کربوهیدرات ها می شود . علاوه بر آن آنتوسیانین های موجود در فلفل دلمه ای از فعالیت دو آنزیم گوارشی لیپاز و آلفاگلوکزیداز جلوگیری می کند . با کم شدن فعالیت این دو آنزیم ، لیپیدها و کربوهیدرات ها کمتر جذب شده و غلظت قندخون و لیپیدها هم پایین می آید که در نتیجه آن میزان گلوکز خون فرد کنترل خواهد شد.

    فلفل دلمه ای دارای مقدار زیادی مواد فیتوشیمیایی است که مانند آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند . این ترکیبات مانع از رادیکال های آزاد مضر منتشر شده توسط فشار اکسایشی شده و از بروز مشکلات ناشی از بیماری دیابت جلوگیری می کند .فلفل سیاه برای دیابت

    علاوه بر آن فلفل دلمه ای کالری بسیار پاینی دارد . در صورت ابتلا به چاقی و سابقه دیابت خانوادگی ممکن است در معرض ابتلا به  دیابت قرار گیرید . بنا بر مطالعات مصرف فلفل دلمه ای همراه با ورزش باعث کاهش وزن می شود و میزان قند خون را هم کنترل می کند . فلفل دلمه ای دارای مواد چربی سوز است و باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می شود که در نتیجه آن چاقی را کنترل کرده و باعث سلامت عمومی بدن می شود .

     

    ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ خرید

    قیمت رقابتی نسبت به سایر همکاران

    محصول با کیفیت و بسته بندی استاندارد

    گارانتی بی قید و شرط محصول

    فروشگاه مركزي :اصفهان خيابان جي خيابان پروين بازار گياهان دارويي غرفه ي شماره ي ٣


    تلفن:

    03191014550

    موبایل:
    09138610971

    کلیه حقوق برای ایران عسل محفوظ است. @ 1396

    فلفل سیاه برای دیابت
    فلفل سیاه برای دیابت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *