فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

دوره مقدماتی php
فصل برداشت لیمو ترش در شیراز
فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

لیمو ترش 4,648 بازدید

آیا می دانید برداشت لیمو ترش شیرازی درجه یک در چه فصلی انجام می شود؟ مرکز لیمو ترش شیرازی در کدام شهرستان قرار دارد؟ محصولات تره بار در دارای انواع متعددی هستند که هر کدام از آنها با توجه به شرایط اقلیمی استان ها مورد کاشت و برداشت قرار می گیرند. لیمو ترش گونه ای از انواع مرکبات است که غالبا در جنوب کشور پروش داده می شود. لیمو ترش دارای ارقام متعددی است که نمونه ای از آن، به لیمو ترش شیرازی معروف شده است.

لیمو ترش شیرازی در کدام شهرستان برداشت می شود؟

استان فارس مرکز لیموترش شیرازی را تشکیل می دهد. شهرستان های واقع شده در این استان بهترین میوه لیمو ایران را تولید و به بازار عرضه می کنند. شهرستان جهرم و شهرستان های استان فارس هرساله چندین هزار تن محصول را به بازار عرضه می کنند که از مرغوبترین محصولات لیمو ترش شیرازی می باشد.

میوه های گرمسیری اغلب در شهرستان هایی که در جنوب کشور قرار دارند، پرورش داده می شوند. لیمو از میوه های منطقه گرمسیر است که در فصل تابستان و پاییز در استان فارس و استان هرمزگان برداشت می شود. برداشت محصولات لیمو ترش از خرداد ماه در استان هرمزگان شروع شده و در آبان ماه در استان فارس پایان می پذیرد. از لیمو ترش شیرازی میتوان برای تهیه پوره لیمو ترش و آبلیمو طبیعی با کیفیت بالا استفاده کرد. فعالان اقتصادی که قصد خرید محصولات لیمو ترش بدون واسطه دارند، می توانند با مشاور فروش این مرکز ارتباط حاصل نمایند.

فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

دوره مقدماتی php

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۸

فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

شهریور ۲۴, ۱۳۹۷

شهریور ۲۳, ۱۳۹۷

شهریور ۱۶, ۱۳۹۷

شهریور ۱۱, ۱۳۹۷

خرید و فروش لیمو ترش جهرمی عمده به صورت فله ای و بسته بندی شده …

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

مسئول فروش: 1709-849-0917

کانال تلگرام: citrust_trading@

اینستاگرام: limoofarcompany@

شيراز- ايرنا – سنتي ديرينه در استان فارس اهالي اين ديار را وامي دارد كه در واپسين ماه تابستان و حتي چند روز پس از آمدن پاييز، اقدام به گرفتن آبليمو و ذخيره آن در خانه هاي خود كنند.

استان‌ها- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی…

تبریز – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: برای نخستین بار ۱۸۰ تن…

قم – ایرنا- یکی دوربین به دست خود را به بیمارستان می‌رساند و دیگری…

اردبیل – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از شکسته…

فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

مشهد- ایرنا- اگرچه در سالهای اخیر استان خراسان رضوی همانند سایر مناطق…

نوشهر – ایرنا -مدیر فرودگاه نوشهر گفت که دولت تدبیر و امید طی سال‌های…

تبریز- ایرنا- مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با تاکید بر تسریع…

رشت – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام…

گرگان – ایرنا – اجرای طرح زهکشی اراضی در دشت‌های شوره‌زار گلستان به‌عنوان…

کرج – ایرنا- دبیر حزب اعتدال و توسعه استان البرز  اظهار داشت: امروز…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

ایسنا/فارس لیموترش، میوه‌ای است در گونه‌های مختلف که علی‌رغم مزه ترش، علاقه‌مندان زیادی دارد که همواره به‌واسطه خاصیت‌های غذایی فراوان، این میوه را در شکل‌های متفاوت تهیه و مصرف می‌کنند.

لیموترش، میوه‌ای است در گونه‌های مختلف که علی‌رغم مزه ترش، علاقه‌مندان زیادی دارد که همواره به‌واسطه خاصیت‌های غذایی فراوان، این میوه را در شکل‌های متفاوت تهیه و مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، لیمو از گونه مرکبات است و درخت آن هم می‌تواند با دیگر درختان مرکبات پیوند زده شود و هم می‌تواند پیوند سایر مرکبات را بپذیرد.

لیموترش، از جمله محصولات بسیار مهم باغ‌داران استان فارس خصوصا در نقاط گرمسیری شامل شهرستان جهرم، داراب و کازرون است.

محصول لیموترش در این فصل به مرحله برداشت می‌رسد و از این پس بازار تولید کنندگان آب‌لیمو در سطح فارس و شیراز گرم خواهد شد تا بخش اعظمی از نیاز مردم کشور به آب‌لیمو را تامین کنند.

فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم در این خصوص گفت: بیش از 3 هزار هکتار باغ لیموترش در این شهرستان وجود دارد.

جلال‌ بهجو که امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران سخن‌ می‌گفت افزود: جهرم یکی از قطب‌های مهم تولید لیموترش در کشور محسوب می‌شود و بیشترین رقم کاشت شده در باغ‌های این شهرستان، لیموی آب جهرم است.

وی گفت: البته رقم‌های لیسبون (خارگی) و پرشین نیز در این شهرستان تولید می‌شود، اما در رده‌های بعد قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم بیان کرد: ازاین مقدار سطح زیر کشت لیمو در باغ‌های جهرم بیش از 90 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

به گفته این مقام مسئول برداشت محصول از باغ‌های مرکبات در جهرم با لیموی پرشین، معمولا از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده و برداشت لیموی لیسبون به اتمام می‌رسد.

بهجو یادآور شد: برداشت لیموی آب به‌شکل تازه‌خوری از تیرماه آغاز می‌شود، اما عمده برداشت این محصول مربوط به ماه‌های شهریور و مهر خواهد بود.


انتهای پیام

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، لیمو ترش به‌عنوان طلای سبز یکی از مرکبات پرخاصیت است و این میوه دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C است که ایمنی بدن را تقویت و با عفونت‌ها مقابله می‌کند.

همچنین آب‌لیمو تاثیر قوی قلیایی روی بدن دارد و عامل طبیعی در برابر اسید اضافه بدن است، این اسید اضافه موجود در بدن، نقشی مهم در درمان دردهای روماتیسم دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد لیمو تاثیر آرامبخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین می‌برد و استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. 

لیموترش یکی از گونه‌های مرکبات مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است. لیموی پرشین لایم، لیموی لیسبون و لیموی خارگل از عمده ارقام و گونه های لیموترش در استان فارس است.

میزان تولید کشوری محصول لیموترش از کل سطح 141 هزار هکتاری باغات به میزان 628 هزار تن محصول لیمو ترش است و در این بین استان فارس در زمینه تولید لیموترش شامل لایم لمون‌ها (مکزیکن لایم یا لیموی آب، پرسین لایم،لیمو لیسبون یا خارگی و‌…‌) با سطح 14 هزار و 800 هکتار و متوسط تولید سالانه 340 هزار تن جایگاه نخست تولید را در کشور به خود اختصاص داده است.

فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

همه ساله برداشت محصول لیموترش از اوایل تیرماه آغاز می‌شود و تا اواسط مهرماه ادامه دارد. از جمع تولید محصول لیموترش 180 هزار تومان لیموترش و 150 هزار تن لیموی لیسبون و مابقی تولید برابر 10 هزار تومان به سایر ارقام لیمو در استان تعلق دارد و مطابق آمار 36 درصد سطح باغات لیموترش و 55 درصد از تولید لیموترش کشور به استان فارس تعلق دارد.

پیش‌بینی برداشت 345 هزار تن لیمو در فارس

مجید پاکاری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آغاز فصل برداشت لیموی نوبرانه در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال  از باغات لیمو ترش استان معادل 345 هزار تن از این محصول برداشت شود.

وی افزود: استان فارس در بین استان‌های پیشرو در تولید محصول لیمو ترش است و سپس استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و جنوب کرمان رتبه‌های بعدی تولید را به خود اختصاص دادند.

پاکاری ادامه داد: عمده تولید لیموترش استان فارس به ترتیب به شهرستان‌های جهرم، قیروکارزین، داراب، لارستان، کازرون و فراشبند اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 8 کارخانه واحد بزرگ آبلیموگیری با ظرفیت 30 هزار تن در استان فارس فعال که ضمن اشتغال‌زایی کمک شایانی به تداوم و پایداری تولید این محصول شده است.

به گزارش تسنیم، محصول لیموترش به عنوان یک میوه معجزه آسا محسوب می‌شود و خواص درمانی این میوه به منظور دفع سموم بدن، باعث سلامت پوست می شود. لیموترش برای مصرف تازه‌خوری، صادرات و آبگیری به نقاط مختلف فارس، کشور و بعضی کشورهای منطقه خلیج فارس صادر می‌شود. همچنین آغاز فصل برداشت لیمو زمینهٔ اشتغال فصلی بیش از صدها نفر نیروی انسانی را فراهم می‌کند.

گزارش از مریم رضایی

انتهای پیام/424/ ز

جباری مهم‌ترین مناطق و شهرستان‌های دارای باغات لیمو ترش در استان فارس را شهرهای جهرم، قیروکارزین، داراب، کازرون، لارستان و فراشبند دانست. به گفته این کارشناس، میزان تولید این محصول امسال بیش از ۳۱۰ هزار تن است که نسبت به سال قبل ۱۰هزار تن افزایش تولید خواهیم داشت. جباری افزود: ۸۰درصد تولید این محصول به سایر نقاط کشور و به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و آسیای‌میانه صادر می‌شود.

 

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

مخاطبان

جستجو

 

 

شیراز/خبرگزاری صداوسیما/اقتصادی

فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

برداشت لیموترش ازباغهای شهرستان جهرم قطب تولید این محصول دراستان فارس آغاز شده است. به گفته شهابی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان باغداران جهرمی سالانه 95 هزار تن لیمو ترش مرغوب را از 3 هزارو 800هکتار باغ مثمراین شهرستان برداشت و به بازارمصرف ارسال میکنند. شهابی افزود:زمان برداشت این محصول ازنیمه دوم شهریور ماه با برداشت لیموی آب آغاز و با برداشت لیموی لیسبون در اردیبهشت ماه سال بعد پایان می یابد. وی در ادامه گفت: باغداران در هر هکتار بین 30 تا 40 تن محصول لیمو ترش یا لیموی آب را برداشت میکنند. کاردرجه بندی و بسته بندی و همچنین خرید و فروش این محصول در50 مرکزخرید انجام می گیرد. لیموهای تولیدی شهرستان جهرم علاوه برسراسرکشوربه کشورهای آسیایی وحتی اروپایی نیز صادر می شود و سالانه بالغ بر500 میلیارد تومان برای مردم منطقه وکشور ارزآوری دارد.

پخش زنده

آرشیو زمانی تلویزیون

جدول پخش هفتگی

فرکانس پخش

جذب ایده

آرشیو

RSS

نقشه سایت

پرسش و پاسخ متداول

روابط عمومی

پیشنهادات و انتقادات

صفحات ویژه

بازی و سرگرمی

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

معاونت امور استان ها

رسانه مجازی نگاه

تلویزیون اینترنتی

رادیو اینترنتی

سایت پژوهش مرکز

اپلیکیشن پخش زنده صدا و سیما

اپلیکیشن شبکه فارس

کلیه حقوق متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد. | هرگونه برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع است. | آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۹/۰۵/۱

فصل برداشت لیمو ترش در شیراز

پیاده سازی توسط شرکت سپهر افزار ایرانیان

فصل برداشت لیمو ترش در شیراز
فصل برداشت لیمو ترش در شیراز
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *